Şimdi Ara

Yavaşlarken vites geçişleri? Doğrusu hangisi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
5.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Niye arabayı sen icat etmişsin gibi konuşuyorsun :) ehliyeti doğuştan aldın heralde
  • Vitesdeki (şanzımandaki) amaç motor devri ile teker devrini uyumlu yapmaktır.

    İdeal sürüş için benzinli araçlarda genelde 1500-3000 devir arası motor için sağlıklıdır (yokuş çıkarken ya da sportif kullanman gerektiğinde de eğime/duruma göre 6000 devire kadar /kırmızı çizgiye kadar kullanabilirsin)

    Yüksek devir hem yakıt hem motor sağlığı için daha zararlıdır. Çok düşük devir motoru ve aktarma organlarını biraz zorlayabilir veya stop edebilir motor.

    Genel kullanımda 1500-3000 devir aralığını verecek vites doğru seçimdir. Debriyajı bırakmadan çnce boşda olduğun sırada devir sayısını, tekere uygun hale getirirsen motor ve aktarmayı zorlamamış olursun.

    4.viteste frenlemeye başladın diyelim. Araba 60 a geldi, vites küçülteyim dedin, 2.vitese çekersen devir 4500 civarına çıkar. Debriyajı da devir yükseltmeden bırakırsan balata motor ve dişliler biraz daha fazla yıpranır, motor da bağırır biraz. Bu durumda 3e çekmek ve debriyajı bırakmadan hemen önce gaza dokunup deviri 3000e getirirsen sarsıntısız ve sağlıklı bi geçiş olur.

    4.viteste frenlemeye başladın, arabanın hızı 40a düştü, hafif de yokuş yukarı, 2.vitese çekersin, debriyajı bırakmadan önce gaza hafif dokunup deviri 2500 yaparsın, hız da o sırada 35e düşer, yavaşça bırakırsın.

    Hafif yokuş aşağı boş yolda tatlı tatlı hızlanıyorsun diyelim. 1.viteste 25-30a çıktın, çek direk 3e. Hafifçe gaza bas, rahatça 60 a çıkar direk çak 5e.

    Olay motoru zorlamadan, ses titreşim yapmadan hızlanıp yavaşlamak. Numaralara takılma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vitesleri atlayarak büyültüp küçültebilirsin sorun olmaz ama yürüyen araba 1e alınmamalı, alınacaksa da iyice yavaşladıktan sonra almak lazım zaten hareket halindeyken (10kmh hız üzerinde) 2ye almak daha mantıklı. Sürünme hızında ufak hareketlerle gidilecekse 1e alınabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çokbilmişler toplanmış yine :)


    Bak kardeşim. 100 metre ileride hızını azaltmanı veya durmanı gerektirecek kırmızı ışık, kasis, yoğunluk vs. gördüğün anda ayağını gazdan çekerek bir müddet hızının azalmasını bekleyeceksin vitesli halde. Boşa atıp fren desteğiyle durmana yetecek kadar beklemen yeterli. Son 20-30 metre tak boşa, bas frene ve dur efendi efendi. Bu kadar.


    4-3-2-1 sıralı şekilde vites değiştirerek durma ameleliği hangi zihnisinirin procesi cidden merak ediyorum. Vites dişlileri her ayrılıp birleşmede aşınır. Aşınma dediğimiz öyle 3-5 bin km'de olan şey değil tabiki. Adamların kafa nasıl çalışıyorsa 4-3-2-1 vites değişimi yaparak aracı ilginç bir ütopya dünyasının oyuncağı gibi hayal ediyorlar.


    Yakıt ve fren balatasından tasarruf yapma rüyasıyla debriyaj balatası yemeyi mübah sayıyorlar. Çok ilginç kafalar gerçekten.

  • Evet herhangi bir zarar vermezsiniz. Eğer yokuş gerçekten çok dikse zaten 3'ten 2'ye alana kadar araç yavaşlar. Direkt 1'e çekmek belki daha mantıklı bir hamle bile olabilir. Baskı balatayı bitiren yarım debriyaj şekline uzun trafikte ilerlemek. Çok rampalı bir yerde oturuyorsanız sürekli rampada dur kalk yapmak gibi şeyler. Bunlara dikkat edince uzun kmler bir sorun yaşamazsınız. Hatta bazen sürekli kademeli vites düşmek sürekli debriyaja basıp çekmeyi gerektirdiğinden baskı balatayı daha hızlı bitiriyor olabilir.
  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Saydırdığımın hocaları gibi ''Şunu şöyle yapacaksın,bunu böyle yapacaksın'' cevaplar yerine mantığını açıklayarak cevapladığın için sağol.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.