Şimdi Ara

Yarış motorları yasaklanmalı. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
222
Cevap
3
Favori
11.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
134 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rahatsız mı oldun git başka gezegende yaşa saçma sapan konu açıp insanları ayar etme...
  • rialto kullanıcısına yanıt
    o motor sesleri egsozlarındaki susturucu devreden çıkarıldığından çıkıyor... normal şartlarda o araçlar satılamaz bile... avrupa ve amerikada ses sınırlaması denetleniyor kimsenin gözünün yaşına bakmazlar...
  • Motorcuların çoğu şovmen. Kendileri istediği hızlarda trafikte makas atar, araçların arasından geçer. Sen dönemeçte bi sinyal vermezsin, vay niye sinyal vermezsin diye tepene binerler. Yarış motorları zaten trafikte tam bir gürültü kirliliği. Seslerini duyunca tepem atıyor.
  • Tamamen çekememezlik.

    Şimdiye kadar hep arabam olmuştur. 1 yıldan fazladır aynı zamanda motosiklet kullanıyorum. Çok verimli, bambaşka bir keyfi olan, medeni bir taşıt. Ulaşım ve gezi amaçlı kullanıyorum. Bırakmayı da asla düşünmüyorum. Hatta şöyle diyeyim; arabayı bugün bir daha kullanmamak üzere bırakabilirim ama motosikleti asla. Alıştıktan sonra trafikteki arabalara hayret etmeye başladım. İstanbul'da yaşıyorum ve ilk motosikletimi aldığım 15 Ekim 2016 tarihinden beri İstanbul trafiğine arabamı hiç çıkartmadım. Öyle ki trafiğe girdiği için işyeri servisime dahi binemez oldum. Motosiklet karada kullanabileceğiniz en güzel taşıtlardandır. Yürek ister, dayanıklılık ister, dinç tutar, zaman kazandırır.

    İyi ve kötü her alanda vardır. Hiç bir taşıt içerisinde sürücü olmadıkça saçma hareketler yapmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkon -- 17 Aralık 2017; 20:5:17 >
  • şu yüksek ses çıkarıp geçenler gerçekten sinirlendiriyor
  • o kafasindaki kamerayi senin gibi motosiklet düsmani.

    sadece yollarin kendisine ait oldugunu düsünen zavallilara karsi ellerinde kayit olsun diye takiyorlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "... yasaklansın" ilanları yasaklansın. Yasakla ne çözülmüş ki!
  • Çok saçma yorumlar var bu konuyla ilgili diyebileceğim şey şu; Geçen sene itibariyle motosiklette ehliyet sistemi değişti ve çokta güzel oldu fakat daha kapsamlı hale getirilmesi gerek. Eskiden 18 yaşını aşan herkes her türlü motosikleti kullanabiliyordu. Artık öyle değil. Bildiğim kadarıyla A2 sınıf ehliyete 21 yaş sınırı geldi. A2 sınıfıyla 300cc ye kadar olan motosikletleri kullanabiliyorsunuz. Bunlar ortalama 35 hp civarı oluyor. 35 hp ve 300cc den daha güçlü motor kullanmak istediğinizde A sınıfı ehliyete ihtiyacınız var. Ondada yaş sınırı 24. 24 ü tamamlayıp 25 den gün almanız gerekiyor. Yani o yarış motorlarını yada güçlü naked veya enduro motorları kullanmak için EN AZ 25 yaşında olmanız gerekiyor. Ki bence az.. bir kademe daha eklenip 900 cc üstü için yaş sınırı bir kademe daha arttırılmalı.. Eskiden durum cok tehlikeliydi biraz parası olan her ergen 1000cc makinelere binebiliyordu.. Artık o durum ortadan kalktı birazda olsa..



    Nitekim konuyla ilgili olarakta yasaklamaktan ziyaede gerekli kanun düzenlemeleri yapilırsa daha mantıklı olacaktır. Bana göre ferrari lambo vb de 18 yaşındaki birinin eline verilmemeli.. Onada yaş sınırı veya tecrube istenmeli.. Nasıl araç kiralama firmaları bazı araçlar için yaş sınırı koyuyorsa onun gibi.. Bu yaş sınırı mevzusu boşa değil dünyanin her yerinde uygulanıyor. Bir insanın 18 yaşındaki aklıyla 25 i arasında dünyalar var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motosikletlerin kaldırımdan gitme hakkı var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umix353

    Motosikletlerin kaldırımdan gitme hakkı var mı?



    Ben yaya geçidini kullanan motor gördüm yol arasından geçebilmek için.
  • Sinyal vermeden dönen, yaya geçidinde yayaya durmayı geçtim hızını bile yevaşlatmayan, yayaya yeşil ışık yanmasına rağmen bekleyiverin yua deyip sağa dönerken bile durmak istemeyen 4 tekerli araçları da yasaklayalım mı ?
  • O zaman lamborghini tarzı beygiri yüksek araçlarda trafiğe çıkmasın ? Aynı şey boş konuşmuşsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Helal hocam, ben de aynını yapıyorum. Motor (sukuter) sürerken şoförlerden bu söylediklerini bekliyorum. Ben de araç sürerken dediklerini yapıyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araba çarpmasa bile gidiyor hız yaparken bariyere giriyor. Bu sefer bariyer suçlu oluyor. Virajı alamayıp bariyere giren, refüje çarpan, bankete dalıp uçan çok kişi var, ölenler var. Millet kendini Valentino Rossi, Michael Schumacher falan zannediyor. Özellikle de altında böyle sağlam makineler olan tipler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sana katılıyorum bencede motosiklet komple yasaklanmalı.
    Sadece kurye ve motorla servis yapan lokantalar için serbest olmalı.
  • Konuyu açan ve konuya destek veren tipler yüzünden kamera takılmasının ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlamış olduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısın. Bu heriflerden nefret ediyorum. Özellikle her olayda mağdur edebiyatı yapmalarına uyuz oluyorum. Ben kurallara uyarak arabamı kullanıyorum. Buna rağmen bir kaç kez bunları öldürüyordum. Ölmelerinden değil, katil olmaktan korkuyorum. Bunlar, araba kullananlara bok atarlar ama asla sinyal kullanmazlar. Özellikle tek şerit yolda gidiyorsan arkana geçip bir sağ bir sola giderler. Ne tarafından geçeceğini anlayamazsın. Asla ama asla sana saygıları yoktur. Çünkü senden daha güçlü makineleri vardır ve tek amaçları sollamaktır. Başımdan geçen bir olayı anlatayım;

    Bir keresinde sakin sakin yoluma devam ediyorum. Arkama bunlardan birisi geldi ve aracımın camları açık durumda. Tahmin edersiniz ki çok yüksek bir ses var. Tek şeritli dar bir yoldayım. Arkama gelmiş selektör yapıyor ve bir sağıma bir soluma giriyor. Yol vermek için sağa yanaşıyorum ama son anda farkediyorum ki o an sağıma girmeye çalışıyor. Bunu son anda farketmesem yüksek ihtimalle katil olurdum.

    Şimdi motorcu kardeşlerim hiç boş laf yapmayın. Trafikteki otomobillerin %20 si trafik canavarı ise sizde bu oran %90.. Çuvaldızı kendinize batırın. 2 tekere fazla güvenmeyin. İnsanlar sürekli sizi takip etmek zorunda değil. Trafik kuralları sadece otomobiller için geçerli değil. Hadi şimdi bana biraz sallayın.




  • Hem araba hem de motosiklet kullanan birisiyim. Son 3 yıldır motosiklet kullanıyorum. Her gün işe gidip gelmem 4-5 saat sürerken şimdi 1 saat sürüyor.

    Araba kullanırken motorlara bakışım konuyu açan kadar gaddar olmasa da çok pozitif de değildi. Fakat motosikleti kullanmaya başladıktan sonra resmen bir saldırıya maruz kalındığını gördüm. Cidden bunun başka bir açıklaması yok. Bu sebeple durum ve tespitlerimi madde madde yazmak istiyorum:

    - Arabalar motosikletin önünde seyretmesinden nefret ediyor. Ya dibinize kadar giriyorlar ya da sağdan soldan önünüze geçmeye çalışıyorlar. Bu savaş hiç bitmiyor. Sizi en sağ şeritte hatta emniyet şeridinde gitmeye dolaylı yoldan zorluyorlar.

    - Motosikletler araçlara dikkat etsin deniyor ama özellikle bu konuyu açan ve diğer araçlar motorları ne kadar umursuyor? Arabadan sigara izmaritini atarken arkadaki motorcunun üzerine gelir mi? Silecekleri çalıştırmadan önce arkada motorcu var mı diye kaç kere baktınız? Veya arabadan tükürürken? Çöp atarken?

    - Motorlar tıpkı arabalar gibi vergi veriyor, trafik sigortası yaptırıyor, otoyol geçişlerine ücret ödüyor ve en ilginci arabalar ile aynı fiyata benzin alıyor. Fakat otoyollar tamamen motosiklet dışındaki araçlara göre tasarlanıyor. Kaza yaptığınızda sizi karşı şeride geçirmeyen bariyeler motorcunun mutlak sakatlanması veya ölümü demek. En az araba kadar vergi verdiğim halde otoyoldaki bariyer neden bana da uygun değil? Gelişmiş ülkelere bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız. Her yıl onlarca kişi basit kazalar olmasına rağmen bariyerler yüzünden ölüyor. Kaldıralım bariyerleri o zaman! Bakalım ne oluyor?! Motorcu için değişen bir şey yok nasıl olsa...

    - Trafik kanununa göre herhangi bir uyarının olmadığı kavşaklarda motosikletin kendisinden büyük her türlü araca karşı geçiş üstünlüğü vardır (ambulans, polis, itfaiye vb. hariç tabi ki). Şaşırdınız değil mi? Muhtemelen hadi lan oradan diyordur çoğunuz. Kaç kişi durup motosiklete yol veriyor?


    Özetle, hemen her gün üzerinize yanan izmaritler gelirken, kamyondan kafanıza balgam atılırken, köpüklü köpüklü cam suyu yüzünden önünüzü görmekte zorlanırken, yola düşen kaplama lastikler, atılan çöpler, pazar kamyonlarından düşen kasalar yüzünden ölümden dönerken birde araç sürücülerini rahatsız etmemek umurunuzda olmuyor.

    Son sözüm konuyu açan arkadaşa: Bir kere bir motosikletin arkasına bin ve bu arkadaştan araba gibi gitmesini iste. Ondan sonra konuşalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fLaVa -- 17 Aralık 2017; 23:46:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enkei

    Motorsiklet komple yasaklanmalı. Bu kadar fuzuli bir ulaşım aracı görmedim. Kullanan tiplerin %90'ından fazlası da şovmen. Özellikle kafasına kamera takan motorcuların çoğu mutlaka dayaklık hareketler sergiliyor trafikte.

    Dogru diyorsun. Sonra yemek siparişi verirken aa siparişim neden geçikti diye aglarsınız. kurye yollarsınız aa kargom geçikti dersiniz!

    Motosikletten önce sizinn zihniyetleri yasaklarsak ülkemiz daha çok gelişir !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umix353

    Motosikletlerin kaldırımdan gitme hakkı var mı?



    Peki ya arabaların kaldırıma komple çıkıp engellilerin, çocuklu insanların, hamilelerin, yaşlıların yürüme gasp etme hakları var mı? Kimse sütten çıkmış ak kaşık değil ancak araba sürücüleri kadar kindar, kıskanç ve bencil bir toplum yok.

    Gerçi onlar da haklı. Mental olarak hiçbirinin normal olduğunu düşünmüyorum. Gideceği yere 1,5 saatte gidip 30 dakika park yeri aradıklarını düşününce insan acıyor. Yazık gerçekten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.