Şimdi Ara

Yarı otomatik vites ne oluyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İleri ittikte artan, geri çektikçe düşen vites mi bu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • https://www.youtube.com/watch?v=Wt4Be05SJ8M&feature=youtu.be

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yüzyılın saçmalığı olyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gezegen dişli tasarıma sahip olmayan vites kutularına yarı otomatik deniyor. çok doğru bir tabir değil tabii.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Hocam yarı otomatiğin ne olduğunu bilmeyen birine gezegen dişli tasarım falan diyorsun :)

    Kısacası dediğim gibi mi? İleri it, geri çek mi? +, - falan yazıyor sanırsam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radikal ve Sert

    Bu mesaj silindi.

    Neyseki dunyada sizin gibi boş insanlardan cok yok. O yuzden google da bir suru konu var bu konuda paylaşım yapan.


    Sen anca trolluk yap. Devam et böyle. 🤣🤣


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Konuya dahil olmayan adam

    Hocam yarı otomatiğin ne olduğunu bilmeyen birine gezegen dişli tasarım falan diyorsun :)

    Kısacası dediğim gibi mi? İleri it, geri çek mi? +, - falan yazıyor sanırsam.

    kısaca dışarıdan görünce anlaşılabilecek bişey değil dostum, öyle +/- vites kolu ile vs. anlaşılmaz. fark görünmeyen yerde yani şanzımanın kendi içinde.


    bugün yarı otomatik-tam otomatik, CVT vs. nerdeyse hepsinde +/- şeklinde manuel kullanım modu mevcut zaten. oraya bakarak anlaşılmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 17 Nisan 2021; 17:44:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fortune1905 kullanıcısına yanıt
    Blokladım ve raporladım, lüzumsuz biri belli. Her şeyi Google'a yazacak olduktan sonra forumların ne maksadı kalıyor o zaman?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Konuya dahil olmayan adam -- 17 Nisan 2021; 17:48:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2009-dusuk-kilometre-otomatik-clio-905891197/detay

    Baktığım araç bu hocam. Bilgin var mıdır?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla olay kavrama ile alakalı. Tam otomatiiklerde ayrılıp birleşen bir kavrama yok yarı otomatiiklerde bu kavramayı araç otomatik yapıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dişli değişimini ve kavramayı yapan bir debriyaj var, tıpkı manuel gibi. Ama tek fark bunu sizin yerinize bir ECU'ya bağlı robot kolu yapıyor, yani debriyaj pedalı bulunmuyor. Kısaca yarı otomatik budur. Çoğunda direksiyon arkasında opsiyonel amaçla kulakçık bulunur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanım olarak tam otomatikten farkı yok. Gaza basarsın gider frende durur. Robotize şanzıman debriyaja kendi basıyor. Otomatiklere göre vites geçişi daha belirgin oluyor. Özellikle yokuş gibi yerlerde biraz geç düşüyor şanzıman beyninin jetonu. +/- kullanımı yarı otomatik ve tam otomatikte de var. Tam otomatiklete göre yakıt tüketimi daha iyi olması lazım. Debriyaj sistemi olduğundan belli bir kmde baskı mı balata mı artık onun değişmesi gerekiyor. Bildiğim bu kadar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tam otomatik ile aynı şey aslında.Tek fark örn 7 vitesli bir araç olsun tam otomatik 1-2-3-4-5-6-7 atıyor diyelim yarı otomatik de aynı işlemi yapıyor lakin vites kutularından birisi 1. vitesi atarken diğer kutu 2.yi atıyor böylece mesela araç 2. vitesteyken 1. vites kutusu 3. vitesi hazır tutuyor.Böylece daha seri bir hızlanma sağlar.Hatta vag grubu araçlarının 0-100 değerleri bu sebeple çok iyidir.


    Olabildiğince sokak ağzıyla yazdım net anla diye hocam.Lakin bir öneri böyle şeyler için google kullan.

  • Bir de bazı yarı otomatiklerde yokuş kalkış desteği yok.

    Düzenleme: tamir masrafları tam otomatiğe göre daha ucuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanakgl -- 17 Nisan 2021; 18:20:13 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Peki bu viteste aracı durdurmak istediğimde vites kendi mi düşüyor yoksa ben mi düşürüyorum?

    Bir keresinde Corsa Twinport sürmüştüm. Vitesi sağa çekince A işareti çıkıp otomatik oluyordu. Sol kısımda ise ileri geri oynattıkça vites değişiyordu ama o şekil kullanmamıştım bilmediğim için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Konuya dahil olmayan adam -- 17 Nisan 2021; 18:17:33 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Frene basın yeter. Kendi düşürür.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sinanakgl kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Konuya dahil olmayan adam

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2009-dusuk-kilometre-otomatik-clio-905891197/detay

    Baktığım araç bu hocam. Bilgin var mıdır?

    bu tek kavrama plakalı quickshift şanzıman sanırım, sorunsuzluk arıyorsanız bunu değilde bu aracın aynısını BVA şanzıman olarak bakın (4 ileri tam otomatik - tork konvertörlü)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.