DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
YARI OTOMATİK NE DEMEK?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
49
Cevap
1
Favori
207.531
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2393 Mesaj
      29 Mart 2008 22:13:24 Konu Sahibi
      easytronic,multitronic,speedgear v.s.

      bu isimler markaların kendi araçlarında otomatik viteslere verdiği isimler.yanılmıyorsam bu vitesler yarı otomatik olarak geçiyor.yarı otomatik tam olarak ne demek? diğer otomatiklerden farkı nedir?

      daha önce bu tip araç hiç kullanmadım.kullanan arkadaşlar yardımcı olursan sevinirim.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2393 Mesaj
      29 Mart 2008 22:37:59 Konu Sahibi
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3289 Mesaj
      29 Mart 2008 22:43:06
      basitçe soyle açıklayabilirim.
      bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
      daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
      ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
      yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyrmann -- 29 Mart 2008; 22:43:39 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2688 Mesaj
      29 Mart 2008 22:49:47
      Benim bildigimde hem otomatik hemde triptonik gibi vites hareketleri ile vitesi gecirebilmen diye biliyorum yanlisim olabilir
      |
      |
      _____________________________


      My Love its My Job
    • Emekli Yönetici
      20968 Mesaj
      29 Mart 2008 23:23:20
      Easytronic kullanıcısı olarak kısaca anlatıyım (Ne kadar kısa olur bilemem)

      Araç otomatik. Yani görünürde debriyaj yok. Ancak aracın kendinde debriyaj var. Aracın devri geldiği zaman bir robot sizin yerinize vitesi değiştiriyor. Düz vites değişir gibi bunu hissediyorsunuz.

      Düşük devirde vites değiştiriyor. Yokuş yukarı çıkarken araç boğulmadıkça da vitesi değiştirimiyor. Çünkü araç düşük devirde vites değiştirdiği için yakıt ekonomisi yapıyor. Bazı durumlarda da düz vitesten daha az tükettiği de varsayımlar arasında.

      İsterseniz manuel mod olarakta kullanabiliyorsunuz. Manuel modda kullanırsanız istediğiniz devirde vites değiştirebilirsiniz. Bu da yakıtı yükseltir.

      İki aracı kıyaslarsak eğer Golf DSG şanzumanı örneğin 100 KM'de şehir içi 8 - 9 LT yakıyorsa Astra'nın easytronic vitesi daha düşük. 7 - 8 LT civarında yakıyor. Kullanıma göre bu daha da düşer tabiki.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      132 Mesaj
      30 Mart 2008 00:15:29
      quote:

      Orjinalden alıntı: gyrmann

      basitçe soyle açıklayabilirim.
      bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
      daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
      ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
      yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.


      doğru.ama multitronic yarı otomatik değil. audinin tiptronic vitesi
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      10319 Mesaj
      30 Mart 2008 00:20:41
      multitronic vitesler CVT şanzımanlar gibi kademesiz vites değiştirirler.
      değişken geometrili kasnaktan ilham almışlardır.

      multitronic şanzımanlar ilk çıktığı zamanlarda 350nm torktan fazlasını taşıyamıyordu.
      şimdi ne oldu bilemem.

      ayrıca tiptronic ile multitronic'in aynı şey olduğunu düşünmüyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      449 Mesaj
      30 Mart 2008 01:17:22
      bu viteslerde park modu yok hangi modda bırakılıyor.
      |
      |
      _____________________________

      "11 Vw Caddy 1.6 Trendline DSG (GRİ)
      "08 Honda Jazz 1.4 Elite CVT (GRİ)



      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU
    • Emekli Yönetici
      20968 Mesaj
      30 Mart 2008 01:21:58
      Hiç bir modda bırakılmıyor. Aracı stop etmeden önce A1 veya M1 konumunda bırakıp el frenini çekip kontağı kapattığınızda tamamdır. Araç viteste kalıyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2398 Mesaj
      30 Mart 2008 11:09:37
      yarı otomatik araçlar rampada alışmayanlar için bazı sorunlar yaratabilir çünkü araç rampanın eğimine göre tam otomatik araçlar gibi gaza cevap vermiyor,alıştıktan sonra mesele yokata alışana kadar rampada sorun yaşanıyor.yani tam otomatikte aracın gazı ve freni haricinde tüm kontrol araçta,yarı otomatikte ise debriyaj olmasa bile aracın kontrolü %50 sizde %50 araçta.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2393 Mesaj
      30 Mart 2008 16:40:03 Konu Sahibi
      arkadaşlar herkese teşekkür ederim.peki bu araçlarda debriyaj balatası varmı?otomatik araçalarda yok diye biliyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      20968 Mesaj
      30 Mart 2008 17:25:24
      Var tabiki.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2393 Mesaj
      30 Mart 2008 20:35:44 Konu Sahibi
      teşekkürler
      quote:

      Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

      Var tabiki.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      21597 Mesaj
      30 Mart 2008 20:55:19
      Peki şehir trafiği için en uygunu hangisi?
      |
      |
      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Emekli Yönetici
      20968 Mesaj
      30 Mart 2008 21:00:53
      Şehir trafiği için en uygunu bana göre DSG tarzıdır. Easytronicte vites geçişlerini aşırı hissedebilirsiniz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2393 Mesaj
      30 Mart 2008 21:22:15 Konu Sahibi
      hocam ben açıkçası corsa easytronic istiyodum.onun için bu konuyu açtım.vites geçişleri çok mu vuruntulu,çok rahatsız edermi.çünkü dsg alabilmek için 3-4 corsa parası toparlamak lazım.açıkçası performans beklentim hiç yok.tavsiye etmezmisin.
      quote:

      Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

      Şehir trafiği için en uygunu bana göre DSG tarzıdır. Easytronicte vites geçişlerini aşırı hissedebilirsiniz.
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      20968 Mesaj
      30 Mart 2008 21:34:01
      Tabiki tavsiye ederim. İlk başlarda çok rahatsız eder. Sonradan alışırsın. Bazı durumlarda sert kalktığında çok çok belli oluyor. Ama yumuşak kalkışlarda sorun olmuyor. Zaten 3. vites ve üstünden sonra onu pek hissetmiyorsun. Araç hızını devrini alıyor.

      Performans konusunda endişen olmasın Corsa'larda bu vitesi kullanıyor (bazıları) Performans istiyorsan Manuel moda alırsın düz gibi kullanırsın.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal Korkmaz -- 30 Mart 2008; 21:34:21 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2393 Mesaj
      30 Mart 2008 21:40:45 Konu Sahibi
      eywallah hocam.baya aklıma takılan sorular vardı.
      quote:

      Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

      Tabiki tavsiye ederim. İlk başlarda çok rahatsız eder. Sonradan alışırsın. Bazı durumlarda sert kalktığında çok çok belli oluyor. Ama yumuşak kalkışlarda sorun olmuyor. Zaten 3. vites ve üstünden sonra onu pek hissetmiyorsun. Araç hızını devrini alıyor.

      Performans konusunda endişen olmasın Corsa'larda bu vitesi kullanıyor (bazıları) Performans istiyorsan Manuel moda alırsın düz gibi kullanırsın.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4849 Mesaj
      30 Mart 2008 21:56:39
      quote:

      basitçe soyle açıklayabilirim.
      bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
      daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
      ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
      yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.

      Diğerlerini bilmem ancak easytronicte "a1 ya da "m1' de iken gaza basmasanız da araç kendisi gaz veriyor ve hareket ediyor.
      Eğer eğim bu rolanti devrin üstünde olursa ancak geriye kaçırıyor.
      Bu sorun da "hillholder" ile yok oluyor.
      Astra ve Corsa' da easytronic vites ile hillholder standart olarak sunuluyor zaten.
      Ayrıca performans beklentiniz yoksa easytronic' de aklınıza takılabilecek hiçbir şey yok,
      zira easytronic' in tek olumsuz yanı vites geçişlerinin klasik otomatik' lere oranla daha yavaş olması.
      Ayrıca sarsıntı olayını da vites değiştirirken ayağınızı gazdan bir anlığına çekerek yok edebilirsiniz.
      |
      |
    • Yarbay
      2393 Mesaj
      30 Mart 2008 22:15:17 Konu Sahibi
      ayağımızı gazdan çekince devir kaybı olmuyormu?yani vites aynı kalmıyormu?
      quote:

      Orjinalden alıntı: feanorringeril

      zira easytronic' in tek olumsuz yanı vites geçişlerinin klasik otomatik' lere oranla daha yavaş olması.
      Ayrıca sarsıntı olayını da vites değiştirirken ayağınızı gazdan bir anlığına çekerek yok edebilirsiniz.
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.