Şimdi Ara

Yap işlet devret muhteşem çalışıyor. 4 ayda 61 yolcu. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
6
Favori
9.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
252 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hepsini salla bu ülkede bu kadar havaalanına ihtiyaç yok. Bugün adam akıllı bir hızlı trenin olsa ist-ankara arası uçakla gitmezsin.


    Ortalama 200'le giden tren olsa tren garları şehir merkezinde olabiliyor. Yarım saat erken gitsen 3,5 saat sürer hadi 4 olsun.

    Uçak havaalanına gitmesi dert erken gitmek gerekiyor beklemesi varınca havaalanından çıkıp şehre gitmek neredeyse aynı süre.

  • devletin parası garanti geçişle yandaşa verilerek çarçur edildi, garanti para ile yapılan bütün projeler vatan hainliğidir, kötü olan ise iktidar değişse bile bunun hesabını soran olmayacak.


    İzmir yolunu kullanan yok bomboş yol üstüne radar koymuşlar, bari o yolda hız sınırını kaldırın turistler gelsin video çeksin, Avrupa'da millet sırf hız yapmak için Almanya'ya gidiyor youtube bu tarz kanallar ile dolu, bunlarda nerede o vizyon.

  • Tarih 7 Eylül 2020


    Devlet, yapımında yüklenici firmaya "geçiş garantisi" verilen Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu için yılın ilk yarısında araç geçişlerinin garanti sınırının altında kalması nedeniyle 1 milyar 750 milyon TL ödeme yapacak


    Meclis başkanvekilliği görevi öncesinde konunun takipçisi olan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, köprünün açıldığı günden 2019 yılı sonuna kadar 4.5 yılda garantili araç geçişleri için toplam 5 milyar 834 milyon TL ödeme yapıldığını vurguladı.


    “İnsanlara IBAN numarası verip yardım toplanıldığı bir ortamda müteahhitlerin dolar garantili gelirlerine dokunulmadı. İnsanlar uçmadıkları havaalanına, geçmedikleri köprüye, gitmedikleri hastaneye para ödemek zorunda kalıyor. Milletçe herkes fedakarlık yaptı. Osmangazi Köprüsü'nü yapıp işleten firma ve benzeri büyük garantili ihaleleri alan firmalar hariç.


    Ayrıca unutulmaması gereken bir husus daha var. Dolar üzerinden geçiş garantisi verilen bu köprü devletin verdiği kredi garantisiyle yapıldı. Hazine köprü ve otoyolların yapımı için kullanılan 17 milyar 200 milyonluk krediye kefil oldu. Yandaş firmalar çok şanslı. Hem kredi çekerken hem de hizmet verirken devlet garantisi aldılar. Bu haksızlığa dur demek gerek” dedi.


    Ödeme garantisinin dolar kuru üzerinden yapılmasını eleştiren CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, “Dolar 1 Ocak 2020'de 5.95'ten işlem görüyordu, Şimdi ise 7.45 seviyesinde. Siz yapılan projeye kullanım garantisi verip, üstelik de ödemeleri dolara eşitlediğinizde kaybeden Türkiye oluyor” dedi.


    Köprünün 1.2 milyar dolar olan maliyetinin otoyollarla birlikte maliyet 6.5 milyar dolara kadar çıktığını vurgulayan Tarhan, “Devlet günde 40 bin araç garantisi verdi bu köprüye. 31 dolarlık fiyatın her yıl ABD'deki enflasyon kadar artmasını da kabul etti en başta. 2020 yılının ilk yarısı için çıkan bedel 1 milyar 750 milyon lira. Yani geçen sene ödenen paranın neredeyse tamamı kadar bu senenin ilk 6 ayında garanti ödemesi yapılacak” ifadelerini kullandı.


    Farkındaysanız Bir Tane Projelerinin Bu Ülke İnsanına Verdiği Zarardan Bahsetmek İstedim


    Sadece Bir Tane Diğerlerini Saymak Veya Yazmak İstemiyorum


    Gün Gelecek Ak Partiye Oy Vermiştim Bile Diyemeyeceksiniz Ne Kadar Tuzunuz Kuru Olsada


    Biz Atatürk Havalimanını Kullanırken Gideceğimiz Yere Araba İle Biraz Daha Geç Giderken Daha Mutluyduk


    Elin Ümmetini Besleyeceğinize Bir Oy Uğruna Kendi Vatandaşınızın Hayat Standartını Geleceğini Garanti Altına Alsaydınız


    Benim, Eşimin, Çocuğumun Hakkı Vardır Elbet Helal Olmasın Diyorum





  • ldr1907 kullanıcısına yanıt
    Ozaman başları sıkışınca ibani bize değil
    O firmalara atsınlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Günümüzün devletleri artık şirketler ve bu bildiğin kapitülasyon lan hükümette değişse yönetim sistemi de değişse adamların elinde kapı gibi anlaşma olacak 2044 yılına kadar devletin kanını emecekler.

  • Vanished Man V kullanıcısına yanıt

    Devlet kendi yapsa milyarlarca doları nakit vermek zorunda ve bankalara yüz milyonlarca dolar borçlanıp faiz ödemek durumunda, bakım, onarım, gider , çalışan masraflarını da her an karşılamak durumunda. Yap - İşlette 5 kuruş para vermeden yüklenici firmaya belli bir süre işletme ve geçiş taahhütü vererek süre bitince devralıyor, böylece taksitle çok uzun vadede azar azar ödeyerek otoyol ve köprülere sahip oluyor, bunun neresi kötü..

  • Olaya pozitif bakalım parayı biz ödeyeceğiz , maliyetin kat kat üstünde ama torunlarımız gıcır gıcır hiç kullanılmamış bir havaalanı devir alacak  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mgora -- 18 Mayıs 2021; 9:39:15 >
  • mgora kullanıcısına yanıt
    Sonra bize sövecekler "aptal mıydınız niye maliyetinin onlarca katı parayı bu heriflere ödediniz" diye.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ldr1907 kullanıcısına yanıt
    1. Ve 2. Köprü de icraat, 3. Köprü de icraat öyle mi? Çemişgezek'ten bakınca öyle görünüyor olabilir ama öyle değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0zkanK.

    Arkadaşım konu Kütahyada ki Zafer havalimanı onu hakkında konuşuyoz farkıdaysan ! Sen her zaman ki gibi daldan dala geziyon Osmangaziye atladın şimdide. Birazdan Megri megri ve ama TRT'ye çıkardılara getirecen muhabbeti.


    5 Milyon dediğim o halivani için neredeyse hiç yolcu gelmediği halde ödenen para o. Farkındaysan pandemi var ve seferler iptal. ( Ayrıca o havalinı zaten çokta lazım diyen yok. Türkiye'nin 4. en büyük Havalimanı birde. )

    hahahaha troll eylülün ortasına kadar cızıttırılmış. neyse başka feyk hesapla devam edersin üzülme.    





  • Cumhuriyet tarihinin gelmiş geçmiş en büyük rezaletlerinden biri bu Zafer Havalimanı.Ülkenin geleceğini ipotek altına alan çocuklarımızın torunlarımızın bizleri küfür ederek anacağı ölene kadar bizlerden alınan vergilerle malum inşaatçı firmanın parasına para katacağı bir havalimanı.

    Emeği geçen herkesin Allah binbir türlü belasını versin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OPTİMİST

    Devlet kendi yapsa milyarlarca doları nakit vermek zorunda ve bankalara yüz milyonlarca dolar borçlanıp faiz ödemek durumunda, bakım, onarım, gider , çalışan masraflarını da her an karşılamak durumunda. Yap - İşlette 5 kuruş para vermeden yüklenici firmaya belli bir süre işletme ve geçiş taahhütü vererek süre bitince devralıyor, böylece taksitle çok uzun vadede azar azar ödeyerek otoyol ve köprülere sahip oluyor, bunun neresi kötü..

    Devlet kendi yapsa bir kere bu kadar pahalıya çıkmıyor. İkincisi devlet bu projeleri kendi yapsa bile bedavaya geçirtmiyor.

    Adam çalıştırmak ve bakımını yapmak devasa bir masraf olsa ilk iş karayollarını özelleştirirlerdi. Devletin 90'larda yaptığı otobanlar darphane gibi para basıyor. Bunun işletim masrafı hiç fazla değil. 3-4 senede bir asfalt yaması yapıyorlar. Çalışan masrafı desen zaten karayollarının ekipleri var. Bu adamlar iş olsada olmasada zaten kadrolu ve maaş alıyor.

    Sonra bu devlet dünya kadar vergi alıyor bu parayı ne için alıyor? Devlet altyapı yatırımlarını yapmayacaksa devletliği bile kalmamış demektir.


    Burada devlet devlet diyorsun devlet yapsa 5 liraya geçeceğim yoldan özel yapınca 20 liraya geçiyorum. Vatandaş olarak bana faydası ne? Zararda olan benim. Sürekli vergi öde hizmet alama bir de ekstra para öde.

    Devlet ben özele yaptıracam ama sizden alacağım vergiler düşecek dedi mi? Demedi. Vergiler düşmedi. Bende vatandaş olarak vergi veriyorsam karşılığını görmek isterim. Öyle devletten az para çıkacak demekle olmuyor.


    Savunduğun yollardan birisi izmir-istanbul yolu. O yoldan geçme bedeli aracın yaktığı yakıttan fazla. Ne anladım o işten?

    Hele izmir-denizli arası zaten çift şerit yol varken ekstra otoban yapmak israfın kralıdır. Ayrıca yap işlet sisteminde bu işe giren adamın zararı neden olmuyor. Ticarette kar var zarar var. Bu işte zarar yok. Hangi yatırımda zarar olmaz?





  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.