Şimdi Ara

Yanlış bilinenleri düzeltelim! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
6
Favori
4.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En büyüğünü burada söyleyeyim de kıyamet kopsun.

    Arkadan itiş değil.

    Arkadan çekiş.



    https://www.automagg.com/arkadan-itis-mi-arkadan-cekis-mi/

    https://www.sekizsilindir.com/2016/08/arkadan-cekis-arkadan-itis.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Genelde journal veya bilyalı, çok büyük turbolara çıkmadığın sürece dizayn aynı olduğu için detaya girmedim. Eski turbolardaki gibi yüksek miktarda yağın kartere inmesini beklemek gerekmiyor zaten az bir incecik yağ kontağı kapatsan bile göbeklerde kalıyor.
    Fakat işin sıkıntılı tarafı ve "turbo timer" denen sistemin geliştirilme sebebi, performanslı kullanılmış araçlarda turbo çok ısındığı için kontak kapatıldığında o yüksek sıcaklık yağa geçer. Yağın özelliğini bozar, viskozitesi oldukça düşer. Bu sebeple yağ olsa bile, yağlama özelliği kaybolur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Peki ayağın sadece frene basılı dururken, motorun devri rölanti devrinin altına düşünce motor stop etmesin diye rölanti valfinin açılıp gaz vereceğini de biliyor musun ?

    Motor freni normal kullanımda işe yarar. Panik frende zaten fren kuvveti, lastik limitini zorlar ki abs devreye girer. Fren pedalının üstüne üç kişi de çıksan aynı mesafede durursun. Ayrıca ani yavaşlamaya kalkan araçta motor freni yapmaya kalkarsan aracın dengesini bozar, fren mesafesini daha da uzatırsın.

    Daha geçen haftalarda Intercity İstanbulpark'ın güvenli sürüş eğitimi hocalarından ders aldım. Çok da şeyapmayın bence.

    Alıntıları Göster
    1000 devire geldiği anda o olay oluyor. Ve hiziniz 20 civarina a kadar düşmeden arac valfi acmiyacagini da biliyorsunuz değil mi?

    Sen 100-120 gibi hizdan 20-30 a kadar nasıl dusebilirim cabuk mu diye dusunursun o an, yoksa 20-30 gibi hizda ya stop edemezse 1-2 saniye araç kuvvet kazanirsa mi diye dusunursun?

    Mühendisler sizce onu dusunmemismidir?

    Her gün trafikteyim, 70-80 bin km yılda yaptığım da oluyor. Teorik bilgi mi hayat kurtarir yoksa yasanilmis, ogrenilmis bilgi mi ben bilirim :)
    Siz eğitimi aldığınız kişilere danışın, tekrar eğitime girin bence cok zorlamayin.

    Ve aklıma gelmişken bir edit:
    Asil mantik frenlemeye yardimci olsun diye değil vites düşürme olayi. Asil mantığı:
    100 gibi bir hizda hele yokuş asagindayken giderken bir boşa at bakalim. İvme kazanır araç, yol düz de olsa, yokuş aşağı da olsa. Onu önlemek amaçlı ayirmamak gerekir hareket organlarindan tekerleği.

    En iyisi motor freni + frendir.
    Ani frenleme yaparken bir yandan en düşük vitese de cekilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 25 Mayıs 2018; 9:33:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    1000 devire geldiği anda o olay oluyor. Ve hiziniz 20 civarina a kadar düşmeden arac valfi acmiyacagini da biliyorsunuz değil mi?

    Sen 100-120 gibi hizdan 20-30 a kadar nasıl dusebilirim cabuk mu diye dusunursun o an, yoksa 20-30 gibi hizda ya stop edemezse 1-2 saniye araç kuvvet kazanirsa mi diye dusunursun?

    Mühendisler sizce onu dusunmemismidir?

    Her gün trafikteyim, 70-80 bin km yılda yaptığım da oluyor. Teorik bilgi mi hayat kurtarir yoksa yasanilmis, ogrenilmis bilgi mi ben bilirim :)
    Siz eğitimi aldığınız kişilere danışın, tekrar eğitime girin bence cok zorlamayin.

    Ve aklıma gelmişken bir edit:
    Asil mantik frenlemeye yardimci olsun diye değil vites düşürme olayi. Asil mantığı:
    100 gibi bir hizda hele yokuş asagindayken giderken bir boşa at bakalim. İvme kazanır araç, yol düz de olsa, yokuş aşağı da olsa. Onu önlemek amaçlı ayirmamak gerekir hareket organlarindan tekerleği.

    En iyisi motor freni + frendir.
    Ani frenleme yaparken bir yandan en düşük vitese de cekilir.

    Alıntıları Göster
    Sadece fren yapmak ile debriyaj-fren yapmak arasında , 100-120 hızlarından 20-30 a düşmek açısından hiçbir fark yoktur. Anlatamıyorum, teorik bilgiyi aşağılamaya kalktığınız için de anlayamıyorsunuz zaten. Şöyle yazayım da belki forumun "bilgili" fakat arabasına yağ koyan kişisi algılayabilir:

    DİP FRENDE LASTİKLERİN SÜRTÜNME LİMİTLERİNE ULAŞILIR. ÜSTÜNE KOYACAĞINIZ HİÇBİR KUVVET, EK FAYDA SAĞLAMAZ.

    Mühendisler diye kastettiğiniz insanlardan birisi benim

    Valla mı ? 25 senedir araba kullanıp da emniyet kemeri takmayanlar ne oluyor o zaman ? Zaten zor olanı, sizin gibi bir şeyi yanlış öğrenmiş insana doğrusunu anlatmak. Hele ki Türkiye gibi bir ülkenin vatandaşında.

    Sizin gibi tonlarca insan olduğu için üstüne basa basa, altını çize çize debriyaj+fren dediler. Farkı da bir araba boyu kadar oluyor

    Masum birisinin arkasında debriyaj kullanmadan fren yapmayın da ne yaparsanız yapın. Araba durmayınca da suçu frene veya lastiğe atarsınız.



    Dip not: Bak güzel kardeşim, boşa atınca aktarma organlarının sürtünmesi gideceği için aracın yavaşlaması azalır. Lakin, sen zaten frende arabanın limitlerine ulaşıyorsun. Motor freninin hiçbir artısı olmaz bu durumda.

    Eksisi olur. Vitesi çak dörtten ikiye, bir anda bırak debriyajı da ön lastiklerin anlık olarak kilitlensin. Kilitlenmese bile araç öne-arkaya salınım yapsın da lastiklerin tutuşu düşsün. Frenden de ol bir güzel. Sizlere kim araç kullanmayı öğretmişse ehliyetini yırtıp atmak lazım.


    Şu yavaşlarken motor freninden destek almayı arkadan çekişli bir araçla yapsana ya valla ? https://youtu.be/TvDqFqvnxdk?t=7m8s

    Önden çekerde de durum benzer olur sadece kafadan kayar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 25 Mayıs 2018; 9:58:23 >




  • Arkadaş frene basınca durmak bilmeyen, kampanaları ısıtınca frenleri yalan olan eski kamyonların döneminde kalmış sanırım ki normalde motordan kat kat güçlü olan fren sistemine ek yardımcılar arıyor, çok da şeyapmayın bence

    Ben de yukarıda anlatmaya çalışmıştım kendimce fakat verdiğiniz lastik tutunma limiti örneği çok daha kısa yoldan bitiriyor işi, tek cümle yeterli o şekilde

    Geçmişte ağır vasıtalar için belki bir nebze geçerli idi söylediği şeyler, günümüz bineklerinde hiçbir anlamı yok (ağır vasıtalarda da artık retarder vs sistemler var zaten) :)

    Ben de Defansif Sürüş Teknikleri ve İleri Sürüş Teknikleri eğitimlerini almıştım (Autodrom-İstanbul), bana da yanlış teorik bilgi vermişler demek ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 25 Mayıs 2018; 10:16:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Arkadaş frene basınca durmak bilmeyen, kampanaları ısıtınca frenleri yalan olan eski kamyonların döneminde kalmış sanırım ki normalde motordan kat kat güçlü olan fren sistemine ek yardımcılar arıyor, çok da şeyapmayın bence

    Ben de yukarıda anlatmaya çalışmıştım kendimce fakat verdiğiniz lastik tutunma limiti örneği çok daha kısa yoldan bitiriyor işi, tek cümle yeterli o şekilde

    Geçmişte ağır vasıtalar için belki bir nebze geçerli idi söylediği şeyler, günümüz bineklerinde hiçbir anlamı yok (ağır vasıtalarda da artık retarder vs sistemler var zaten) :)

    Ben de Defansif Sürüş Teknikleri ve İleri Sürüş Teknikleri eğitimlerini almıştım (Autodrom-İstanbul), bana da yanlış teorik bilgi vermişler demek ki
    Aslında o dönemden çok da kopmuş sayılmaz. Zira arabasının arka frenleri kampana

    Dediğiniz gibi, fren sistemi yetersiz tofaş gibi arabalardan kalma bir alışkanlık. O yıllardaki abs'li araçlarda bile frene çok sıkı basarsan motor frenine ihtiyaç yok.

    Motor frenini ben de kullanırım lakin şehiriçi ufak yavaşlamalarda. Panik frende zaten zamanın yok motor freni için, hadi diyelim oldu. Motor freni yapıp arabanın dengesini bozup fren mesafesini daha da uzatacak kadar aklımı peynir ekmekle yemedim ben




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    https://youtu.be/Uhx3xUgd-oQ



    Video ile cevap vereceğim size artik yazilarimla yormicam kendimi..



    Bak dostum haklısın bir nokta da, haksizsiniz demiyorum. Ama şöyle anlatiyorum:

    Vitesi caaat diye 2 ye çek demiyorum kardeşim?

    4 e çek 5 den sonra debriyaja bas, o zaman hem ivmelenme kazanmamis olcak, hemde kontrollü şekilde durucaksin.

    Direk bodozlama debriyaj basip frene basarsan motorun tuttuğu gücü bir anda salinmasina üstüne yoldaki eğimin ivmesini yemis olacaksin.



    O kadar okumussunuz ama boşa, küçücük bir fizik bile rezil edebilir adami bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Ben de şuna çok ayar olurum :

    Yanlış : Volant

    Doğrusu : Volan
    Doğru : Volant (Okunuşu volan)

    Tıpkı, renault, (reno), restaurant (restoran), saint (sen) gibi çoğaltılacak örneklerde olduğu gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Sadece fren yapmak ile debriyaj-fren yapmak arasında , 100-120 hızlarından 20-30 a düşmek açısından hiçbir fark yoktur. Anlatamıyorum, teorik bilgiyi aşağılamaya kalktığınız için de anlayamıyorsunuz zaten. Şöyle yazayım da belki forumun "bilgili" fakat arabasına yağ koyan kişisi algılayabilir:

    DİP FRENDE LASTİKLERİN SÜRTÜNME LİMİTLERİNE ULAŞILIR. ÜSTÜNE KOYACAĞINIZ HİÇBİR KUVVET, EK FAYDA SAĞLAMAZ.

    Mühendisler diye kastettiğiniz insanlardan birisi benim

    Valla mı ? 25 senedir araba kullanıp da emniyet kemeri takmayanlar ne oluyor o zaman ? Zaten zor olanı, sizin gibi bir şeyi yanlış öğrenmiş insana doğrusunu anlatmak. Hele ki Türkiye gibi bir ülkenin vatandaşında.

    Sizin gibi tonlarca insan olduğu için üstüne basa basa, altını çize çize debriyaj+fren dediler. Farkı da bir araba boyu kadar oluyor

    Masum birisinin arkasında debriyaj kullanmadan fren yapmayın da ne yaparsanız yapın. Araba durmayınca da suçu frene veya lastiğe atarsınız.



    Dip not: Bak güzel kardeşim, boşa atınca aktarma organlarının sürtünmesi gideceği için aracın yavaşlaması azalır. Lakin, sen zaten frende arabanın limitlerine ulaşıyorsun. Motor freninin hiçbir artısı olmaz bu durumda.

    Eksisi olur. Vitesi çak dörtten ikiye, bir anda bırak debriyajı da ön lastiklerin anlık olarak kilitlensin. Kilitlenmese bile araç öne-arkaya salınım yapsın da lastiklerin tutuşu düşsün. Frenden de ol bir güzel. Sizlere kim araç kullanmayı öğretmişse ehliyetini yırtıp atmak lazım.


    Şu yavaşlarken motor freninden destek almayı arkadan çekişli bir araçla yapsana ya valla ? https://youtu.be/TvDqFqvnxdk?t=7m8s

    Önden çekerde de durum benzer olur sadece kafadan kayar.

    Alıntıları Göster
    Ne mühendisim, ne de öyle kitap kurdu, yolların ustası falan. Yaklaşık 20 yıldır araç kullanırım. Her gün 60 km'ye yakın şehirde, her yıl en az 6-7 bin km uzunyolda araç kullanıyorum, uzun süredir otomatik şanzımanlı araç kullanıyorum ama manuel bir araç kullanmış olsam ani fren gereken anlarda sağ ayağımla frene basarken refleksimi direksiyon hakimiyeti, aracın savrulmasını önleyecek hamleler yapma, mümkünse güvenli şekilde önümdeki tehlikeden (sağa-sola geçme vs.) kaçma için kullanırım. Ayrıca bunun testinin de yapılması lazım bence sol ayakla debriyaj pedalına gösterilen direnç sağ ayakla fren pedalındaki direnci azaltır kanaatindeyim. Ayrıca çarpmayla sonuçlanan bir frenlemede iki ayağın birden pedallara dayalı olması bacaklardaki kırık haricinde bel ve omurgada da ciddi zedelenmeye yol açabilir.

    Başıma gelen kısa bir olay, gittiğim şeritte yol çalışması yapılmış, trafik diğer şeride aktarılmış hava karlı ve yerler çamur, seyyar tabelaları kar kaplamış biraz da dikkatsizlikten fark etmemişim bir anda herkesin orada durduğunu farkettim süratim 120-130 km civarında. önce tutarlı bir şekilde fren yaptım 8-10 metre kala öndeki araca çarpacağımı fakat iyice yavaşladığımı hissettim arkayı kontrol edip sakince direksiyonu arada bir sağa kırıp arka kısmın zıplama yaptığı anlarda tekrar düzelttim ve en son da tam sağ yaparak aracın 90 derece döndürüp 30-40 cm kala durdum. Ayağım debriyajda olsaydı ilk direksiyon hamlesinde takla atardım kompresyondan çok bu stabiliteyi alabilmek önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    https://youtu.be/Uhx3xUgd-oQ



    Video ile cevap vereceğim size artik yazilarimla yormicam kendimi..



    Bak dostum haklısın bir nokta da, haksizsiniz demiyorum. Ama şöyle anlatiyorum:

    Vitesi caaat diye 2 ye çek demiyorum kardeşim?

    4 e çek 5 den sonra debriyaja bas, o zaman hem ivmelenme kazanmamis olcak, hemde kontrollü şekilde durucaksin.

    Direk bodozlama debriyaj basip frene basarsan motorun tuttuğu gücü bir anda salinmasina üstüne yoldaki eğimin ivmesini yemis olacaksin.



    O kadar okumussunuz ama boşa, küçücük bir fizik bile rezil edebilir adami bazen.
    Yazdıklarının, alıntı yaptığın fizik ile uzaktan yakından alakası yok. Hala lastik tutuşunun-fren limitinin ne olduğunu bilmiyorsun. Bana gelmiş kompresyondan bahsediyorsun, ben de sana diyorum ki otoyolda aracı yavaşça durdurmuyorsun. Panik fren yapıyorsun. Zaten lastik limitlerinin sınırındasın, motor freni ile aracın ön-arka ağırlık dengesini bozmak niye ?

    Benim mühendisliğimi yargılamak sana kaldı Bir gün Allah göstermesin panik fren yapmak zorunda kaldığında, kompresyon falan deneyip önündekine patladığın zaman anlarsın benim okumamın ne işe yaradığını

    Dediğim gibi, debriyajsız frenle istediğin yerde. Yeter ki benim arkamda veya masum birinin arkasında yapma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 25 Mayıs 2018; 12:27:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Ne mühendisim, ne de öyle kitap kurdu, yolların ustası falan. Yaklaşık 20 yıldır araç kullanırım. Her gün 60 km'ye yakın şehirde, her yıl en az 6-7 bin km uzunyolda araç kullanıyorum, uzun süredir otomatik şanzımanlı araç kullanıyorum ama manuel bir araç kullanmış olsam ani fren gereken anlarda sağ ayağımla frene basarken refleksimi direksiyon hakimiyeti, aracın savrulmasını önleyecek hamleler yapma, mümkünse güvenli şekilde önümdeki tehlikeden (sağa-sola geçme vs.) kaçma için kullanırım. Ayrıca bunun testinin de yapılması lazım bence sol ayakla debriyaj pedalına gösterilen direnç sağ ayakla fren pedalındaki direnci azaltır kanaatindeyim. Ayrıca çarpmayla sonuçlanan bir frenlemede iki ayağın birden pedallara dayalı olması bacaklardaki kırık haricinde bel ve omurgada da ciddi zedelenmeye yol açabilir.

    Başıma gelen kısa bir olay, gittiğim şeritte yol çalışması yapılmış, trafik diğer şeride aktarılmış hava karlı ve yerler çamur, seyyar tabelaları kar kaplamış biraz da dikkatsizlikten fark etmemişim bir anda herkesin orada durduğunu farkettim süratim 120-130 km civarında. önce tutarlı bir şekilde fren yaptım 8-10 metre kala öndeki araca çarpacağımı fakat iyice yavaşladığımı hissettim arkayı kontrol edip sakince direksiyonu arada bir sağa kırıp arka kısmın zıplama yaptığı anlarda tekrar düzelttim ve en son da tam sağ yaparak aracın 90 derece döndürüp 30-40 cm kala durdum. Ayağım debriyajda olsaydı ilk direksiyon hamlesinde takla atardım kompresyondan çok bu stabiliteyi alabilmek önemli.

    Alıntıları Göster
    Yanlış, doğru oturma pozisyonunda değilseniz zaten bacaklarınız hasar görür. Doğru oturma pozisyonunu ise bizim milletin %95i kullanmaz. Muhtemelen gelip baksam, koltuğunuz hafif arkaya yatık ve geridedir. Zaten o oturuş pozisyonunda direksiyon hakimiyetinden söz etmek mümkün değildir. İki pedal hadisesine gelince, iki ayağınızı birden bir yere bastırmanız sizin zararınıza olsaydı, otomatik araçlarda soldaki ayak koyma yerini yapmazlardı

    Kazadan kaçma olayına gelelim:

    Birincisi, hala motor freni kullanmaya çalışıyorsanız zaten frene yeterince basmamışsınız demektir. Bu zaten hatadır.

    İkincisi, freni köklediğinizde zaten ön ve arka lastikleri tutuş limitlerine kadar fren yüküne maruz bırakırsınız. Bu esnada abs, kaçabilmenizi sağlar. Fakat direksiyon kırdığınızda lastik yanal kuvvet üretmeye çalıştığında frenleme yükünüz düşer.

    Elinizde 100 birim kuvvet var. Bunu ya 100 fren 0 yanal, ya 0 fren 100 yanal, ya da 50 fren 50 yanal olarak kullanabilirsiniz. Takla atmanızla da kompresyonun uzaktan yakından bağlantısı yok maalesef.

    Siz zaten kendinizi en başta hafif fren yaparak riske atmışsınız. Arabanızda abs var, frene oturacaktınız zemin ne olursa olsun. Yavaşla yavaşlayabildiğin kadar. Baktın olmadı yarı frenle kaç. Fakat debriyajın bununla uzaktan yakından alakası mevcut değil. Fren kuvveti zaten kompresyon kuvvetinin oldukça ötesinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Doğru : Volant (Okunuşu volan)

    Tıpkı, renault, (reno), restaurant (restoran), saint (sen) gibi çoğaltılacak örneklerde olduğu gibi.

    Alıntıları Göster
    Fransızca yazılışı Volant.

    "Volan" olarak okunduğu doğru.

    Türkçe'de yazımı da okunuşu da "Volan" dır.

    Bkz :

    Yanlış bilinenleri düzeltelim! Yanlış bilinenleri düzeltelim!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 25 Mayıs 2018; 12:32:1 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yanlış, doğru oturma pozisyonunda değilseniz zaten bacaklarınız hasar görür. Doğru oturma pozisyonunu ise bizim milletin %95i kullanmaz. Muhtemelen gelip baksam, koltuğunuz hafif arkaya yatık ve geridedir. Zaten o oturuş pozisyonunda direksiyon hakimiyetinden söz etmek mümkün değildir. İki pedal hadisesine gelince, iki ayağınızı birden bir yere bastırmanız sizin zararınıza olsaydı, otomatik araçlarda soldaki ayak koyma yerini yapmazlardı

    Kazadan kaçma olayına gelelim:

    Birincisi, hala motor freni kullanmaya çalışıyorsanız zaten frene yeterince basmamışsınız demektir. Bu zaten hatadır.

    İkincisi, freni köklediğinizde zaten ön ve arka lastikleri tutuş limitlerine kadar fren yüküne maruz bırakırsınız. Bu esnada abs, kaçabilmenizi sağlar. Fakat direksiyon kırdığınızda lastik yanal kuvvet üretmeye çalıştığında frenleme yükünüz düşer.

    Elinizde 100 birim kuvvet var. Bunu ya 100 fren 0 yanal, ya 0 fren 100 yanal, ya da 50 fren 50 yanal olarak kullanabilirsiniz. Takla atmanızla da kompresyonun uzaktan yakından bağlantısı yok maalesef.

    Siz zaten kendinizi en başta hafif fren yaparak riske atmışsınız. Arabanızda abs var, frene oturacaktınız zemin ne olursa olsun. Yavaşla yavaşlayabildiğin kadar. Baktın olmadı yarı frenle kaç. Fakat debriyajın bununla uzaktan yakından alakası mevcut değil. Fren kuvveti zaten kompresyon kuvvetinin oldukça ötesinde.

    Alıntıları Göster
    Koltuk pozisyonu konusunda sizi temin ederim ki standartlar dahilindedir ayarları özellikle uzunyolda daha da fazla dikkat ederim. En başında bahsettiğim gibi bilimsel doğrulara her zaman kapım açık olsa da bazı alışkanlıklardaki ezber bunlara engel olabiliyor. Mümkün değil o iki pedala aynı anda basamam, bassam bile fren eksik kalır, ayrıca tork konvertörlü şanzımanın bu durumlarda aktarma organlarına gelen gücü kesmesi gerekir sizin bilginiz varsa bu şekilde davrandığını bilmek isterim.adan

    Gelelim kaza riski olan konuya;

    Kısa tutmak adına tam izah edememişim sanırım, ilk anda tam güç frenledim abs devredeyken çamur ve soğuktan bir süre sonra kaymaya başladım ve araca çarpmak üzereyken(10-15 metre) direksiyonu sağa çevirdim sol öne yığılıp aracın arkası sola savrulunca bir an freni gevşetip tam sağ ve tam güç fren ile durabildim. Kendi tahminime göre öndeki aracın bagaj havuzunu eğecek, tampon limitlerini dolduracak, içerdeki insanlara da minik bir şok yaşatacak hızla çarpacaktım yanılıyor da olabilirim.




  • Daha güzel bişey ortaya atayım.

    Viteste giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde yakıt tüketimi 0.0 olur mu?

    Veya yokuş aşağı herhangi bir viteste iniyoruz diyelim, tüketim ne olur (Bahsi geçen aracın/araçların artık tamamen enjeksiyonlu olduğunu kabul ediyoruz )

    Halen ikna olmayan/olamayanlar var bu konuda

    Cevap: 0.0 olur. Elektronik enjeksiyon sayesinde beyin gaza basılmadığı sürece yakıt göndermez, motor nasıl dönüyor o zaman diyenler oluyor, araç viteste olduğu için motor gücü yere değil, aracın hızıyla yerdeki hareket şanzıman aracılığı ile motora iletilmiş oluyor. Yani dönen tekerlek motoru çevirmiş oluyor. Bu cevap ile de ikna olmayan oluyor, bu durumda da aracı "vurdurarak çalıştırma" denen örneği verebiliriz .




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Onu bırak arkadaş daha panik frenin ne olduğunu bilmiyor, panik frende vites değiştirebileceğini sanıyor.
  • Imitin epey ustunde girilen virajlatda Understeer durumunda frene basilmaz demek buyuk hata frene basip veya elfreni cekip oversteer getirmek gerekiraraci toplamak icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu ve açıklamalar çok doyurucu, Allah razı olsun.



    Artık galat-ı meşhur olmuş bir tanesini de ben ekleyeyim. Aracın iskeleti dediğimiz yapının adı şasi’dir, şase değil.



    Şase sözcüğü Fransızca chassé sözcüğünden gelir, İngilizcesi chase. Elektrik kaçağı anlamındadır.



    Şasi de Fransızca’dır. Orijinali chassis’dir, İngilizcesi de aynıdır.



    Lütfen şase diyenleri düzeltelim, doğrusunu yani şasiyi kullanalım.



    Bu arada öylesine yaygın bir hata ki; araç ruhsatlarında bile şase yazıyor :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Imitin epey ustunde girilen virajlatda Understeer durumunda frene basilmaz demek buyuk hata frene basip veya elfreni cekip oversteer getirmek gerekiraraci toplamak icin
    Yalnız viraj içerisinde aracın yanal kuvvetini arka lastikler de taşır. El freni çekilirse , arka daha çok kayacak şekilde komple kayabilir araç.

    En iyisi, uygulanması zor olanı. Çok hafif fren ve direksiyonu düzlemek. Evet, önden kayan araçta daha fazla direksiyon kırmak aracın daha fazla önden kaymasına neden olur. Tutuş bulması için biraz düzlemek gerekir.
  • Bazi arkadaslarin akli yok fikri var.

    Panik frende, frene tam yuk verirseniz ister debriyaja basin isterseniz basmayin hic birsey fark etmez. Abs olmadigini dusunun, on tekerlekler kilitlendi. Motor freni yapsaniz ne olcak? Aks arasina demir cubuk soksaniz ne olacak? Zaten frenler tekeri kilitlemis daha fazla ne yapabilirsiniz? Azicik mantik yahu azicik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Şu videoda hava yastığının açılmasını G kuvveti ile nasıl açıklayabiliriz?

    https://youtu.be/6bBVJAFrN0U

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.