Şimdi Ara

Yanlış bilinenleri düzeltelim!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
6
Favori
4.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hep birlikte üzerinde genel kanı oluşmuş yanlışları düzeltmek için bu konuyu açtım...

    Lütfen sizler de aklınıza gelenleri ekleyiniz...

    İlk aklıma gelenleri yazıyorum;

    -----Yanlış-----
    Kışın karlı/buzlu zeminlerde lastik havaları düşürülürse daha iyi tutunma ve güvenli bir sürüş sağlanır

    ----Doğrusu-----
    Karlı buzlu zeminlerde lastik basınçları %10 arttırılmalıdır bu daha iyi tutunma ve güvenli sürüş sağlar...
    Otomobiller için genelde yaklaşık 3 psi fazla hava basmak gerekir

    Ayrıca karlı zeminde geniş tabanlı lastikler değil, daha dar tabanlı lastiklar daha iyi tutunma gerçekleştirir lastik seçimi buna göre yapabilirsiniz...

    -----Yanlış-----
    Orta dikiz aynası arka camın sağ tarafındaki 3/2 alanı ve sağ arka kelebek camını göstermelidir
    Orta dikiz aynası arka camın sol tarafındaki 3/2 alanı ve sol arka kelebek camını göstermelidir

    -----Doğrusu----
    Orta dikiz aynası arka camın tamamını göstermelidir

    ------hepsi yanlış-----
    Aracın dış dikiz aynaları
    -Arka kapıyı göstermelidir
    -Arka çamurluğu göstermelidir
    -Benzin deposu kapağını göstermelidir
    -Arka lastiği göstermelidir

    -----Doğrusu----
    Dış dikiz aynalarında aracınızı görmeyecek şekilde ayarlama yapmalısınız
    Yani aracınızın bittiği yerde aynadaki görüntü başlayacak şekilde ayarlanmalıdır...

    -----Yanlış-----
    Ani frenlemede abs devreye girip ayağımıza tepki verdiğinde frene fasılalı olarak basmalıyız (pompalamalıyız)
    Debriyaja kesinlikle basılmamalı böylece motor freni etkisinden yararlanmalıyız

    ------Doğrusu----
    Ani frenlemede debriyaj ve fren pedalına aynı anda, sertçe ve kararlılıkla basılmalıdır... Debriyaj sayesinde aktarma organları ile motor arasındaki bağlantı derhal kesilmeli, aracın motorun itme gücünden bir an önce kurtulması sağlanmalıdır..

    Abs devreye girip fren pedalı ayağımıza tepki verdiğinde o pedalı kırmak istermişcesine son gücümüzle basmalıyız...

    Hatta bunu reflex haline getirmek için trafiğe kapalı alanda temrin yapılması bile önerilir... Örneğin; güvenli sürüş eğitimlerinde alışkanlık ve bilinç oluşması adına bu davranışı tekrar tekrar yaptırırlar henüz fren pedalını kırabilen olmamıştır :)

    Ek bilgi: Abs kontak kapalıyken çalışmaz...

    Ek bilgi: Abs sisteminin asıl amacı sizi daha kısa mesafede durdurmak değildir böyle bir iddiası da yoktur, kaçınma manevrası yapabilmenize ve kızaklamaya geçip kontrolü kaybetmemeniz (spin atmamanız) için yardımcı olmaya çalışır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yazıda yanlış yok.

    - Dikiz aynası yazıda yazıldığı gibi ayarlandığında kör noktalar minimuma indirilmiş olur. Kendi arabanızı değil, etrafınızı görmektir amaç. Sürüş esnasında doğrusu da budur. Park manevrasında nasıl istiyorsanız öyle ayarlar, sonra normaline geri dönersiniz.

    - Panik frende vites düşürmekle uğraşılmaz. Düşürülse dahi aracın kendi frenleri motor freninden kat kat daha yüksek ivme ile yavaşlama sağlar, motor freni yapıyorum sanarken hem aracın yavaşlatılması hem de motorun hızlı şekilde yavaşlatılmasıyla meşgul edersiniz frenleri. Sert frende motor destek olmaz, normalinden daha hızlı şekilde devir kaybetmeye zorlandığında ataletini korumaya çalışır, köstek olur. Bu nedenle debriyaj ve frene basılır acil duruşlarda.
    Ben de kelimesel hataları duzelteyim.



    yanlış : istop etmek

    dogru : stop etmek (stop durmak, durdurmak anlamina gelir)



    yanlış : dubleks lastik

    dogru : tubeless (tubles) lastik. (tüpsüz, yani içsiz anlamina gelir)



    yanlış : istetme

    dogru : stepne





    bir de alüminyum alasım jantlara "çelik jant" diyorlar.

    çelik olan, siyah demir janttir.
    Ani frendeki debriyaja basma mevzusuna takıldım.



    Debriyaja basıp aktarma organlarıyla iletişimi kestiğinde aktarma organları üzerine hiç bir yük binmeyecek ve kendi ataletleriyle dönmeye devam edecek. Motorda ise gaza basmadığın için itme gücü vermeyecek. Motorun kendi kompresör yaparak duracak.

    İsterseniz düz yolda son viteste 2000 devirle giderken ayağınızı gazdan çekip ne kadar sürede duracağını hesaplayıp bir de aynı koşullarda boşa alıp ne kadar sürede duracağını hesaplayın.


    Ekleme: Bazı otomatik araçlarda atalet modu diye bir şey var hatta. Araç eco modda iken uyguj koşullarda gaza basmadığınız zaman boşa atıyor ve hızını belli seviyelerde koruyarak ilerleyebiliyor.
  • Teşekkür ederiz, forumun böyle konulara ihtiyacı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YANLIŞ

    Beyaz far arabada görüşü iyileştirir.

    DOĞRU

    Beyaz far görüşü düşürür gözleri yorar. Yağmurda karda önünü göremezsin. Heleki merceksiz beyaz farsa hiç bişey göremezsiniz. Donanım Haber yıllardır neden turuncu arka fon kullanır. Forumda çok zaman geçirdiğiniz zaman gözleriniz fazla yorulmaz. Çünkü sarı ve tonları gözleri fazla yormaz. Bu yüzden bi çok marka yıllardır(xenon farlar yaygınlaşana kadar) sarı far kullanmıştır.
  • Ani frendeki debriyaja basma mevzusuna takıldım.



    Debriyaja basıp aktarma organlarıyla iletişimi kestiğinde aktarma organları üzerine hiç bir yük binmeyecek ve kendi ataletleriyle dönmeye devam edecek. Motorda ise gaza basmadığın için itme gücü vermeyecek. Motorun kendi kompresör yaparak duracak.

    İsterseniz düz yolda son viteste 2000 devirle giderken ayağınızı gazdan çekip ne kadar sürede duracağını hesaplayıp bir de aynı koşullarda boşa alıp ne kadar sürede duracağını hesaplayın.


    Ekleme: Bazı otomatik araçlarda atalet modu diye bir şey var hatta. Araç eco modda iken uyguj koşullarda gaza basmadığınız zaman boşa atıyor ve hızını belli seviyelerde koruyarak ilerleyebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 24 Mayıs 2018; 1:59:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba kızdırma bujileri sönmeden kontak çevrilmemelidir.
    hatta dizel arabalarda hemen marş yapıp gaza yüklenilmemelidir araç vites boştayken 2 dk çalıştırılmalıdır.
    dizel araba devirli kullanılmalı...
  • -Motoru rölantide dakikalarca bekletmek motoru ısıtmaz, sürüş anında motor daha rahat ısınır.(Doğru kullanım.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 24 Mayıs 2018; 6:15:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • - Günümüzde özellikle Alman kökenli birçok üreticinin, 1960 Nascar araçların yol modellerinde veya japon spor otomobillerinin 280hp japon güç regülasyonunda olduğu gibi birkaç yıldır turbolu araçlarının nominal güçlerini olduğundan 3-5hp değil, baya 25-30hp hatta duruma göre daha da aşağıda açıklaması ve kitlelerin bundan tamamen bir haber olması. Bazı üreticiler tümden bu yola girmediği için, bazı motorlarının güç çıkışlarını düşük açıklayan üreticiler ise bunu diğer motorlarında yapmadıkları için kıyaslamalarda çıkan abuk durumların çeşitli alakasız nedenlere yorulması vs. Bu belirsizlik bir çok tartışmanın kökeni aslında.

    En net örneklerden biri mesela 1.0 tsi. 105hp olarak satılan araç reelde 130hp'leri geçiyor. Güya 125-150-160lık tsi'larda da durum bu kadar dramatik olmasa bile çok farklı değil.
    https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-up-1-liter-tsi-dyno-test-reveals-actual-output-is-134-hp-video-98828.html

    http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7362241-Golf-1-8T-underrated-HP-and-tq

    https://jalopnik.com/2015-gti-might-be-making-significantly-more-power-than-1683694189

    BMW ise tüm motorları underrated olan en bilindik üretici. 136hp diye binilen N13 116iler 150, 118i'ler ise 190hp civarı.
    http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=717394
    https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=967032

    https://www.reddit.com/r/cars/comments/520796/why_do_automakers_underrate_their_cars_and_why_do/

    İlk önüme gelenleri koydum, yüzlerce kaynak-bilgi mevcut. Şimdiye kadar firmalara nasıl güvendiğinize şaşıyorsunuz.

    - Soğuk motorun "sağlıklı biçimde" ısınması için araba yürümeden dakikalarca rolantide çalıştırmak. Motorun ömrünü uzatmak yerine kısaltırsınız, motor ne kadar hızlı ısınırsa o kadar çabuk düşük sürtünme seviyelerine ulaşır, önemli olan motoru zorlamadan hızlı ısıtabilmektir. Aynı şekilde günümüzdeki turboşarj araçların büyük çoğunluğu bilyeli yatak turbodur, evin önüne gelince turbo durmadan yağlama kesilmesin diye 1 dakika oturup beklemek gerekmez. 5 saniye bekleyip kapatmanız yeterlidir. Sabahta aracı çalıştırıp direkt yürüyebilirsiniz.

    - Günümüzde arazi için hazırlanmamış olan tipik yol otomobillerin takla atabileceği hüsnü zanı. Bir yere çarpmadan veya yoldaki bir satıh bozukluğuna takılmadan günümüzde hiçbir otomobille özellikle uğraşsanız da takla atamazsınız. Atabilecek olanlar veya tehlikeli tepkiler verenler yüksek risk grubu olarak kabul edilip (ör Toyota Hilux, Jeep cherokee, 1997 Mercedes A serisi faciası) üreticilere bildirilir zaten.

    - İyi fren sistemi tespitinin, sadece ilk duruşta aracın kaç metrede durduğu ile açıklanmaya çalışılması. İyi fren diye ıslak uzun süreli frenlemelerde şişmeyen, arka arkaya frenlerde dayanıklılığını koruyan, tütmeyen, uzun inişlerde sadece frenle inilse bile gücünü koruyan ve iyi dozlanan sisteme denir. Bunu beceremeyen sistem basit testlerde 100kmh'den 33-34m'lerde durup şahane ilan edilse bile iyi bir sistem değildir. Genelde düşük hızlarda ilk frenlerde böyle duran sistemler, çok daha yüksek hızlardan düşüşlerde ciddi performans kaybederler.

    - Her tip araç için sabitlenmiş koşullarda gerçekleştirilen ESP açık geyik ve engel aşma tarzı sürüş güvenliği testlerinin doğrudan "yol tutuş" parametresi olarak kabul edilip, alakasız araçların kıyas yapılması falan inanılmaz bir beyin tutulması. Yeminle ağzım açık takip ediyorum o tip konuları ve bunda suçu otomotiv terimlerinin çevrilmesinde son derece eksik kalan TDK'da da buluyorum.

    - Takla atmış, her tarafı dağılmış hayatı kaymış arabadan burnu bile kanamadan çıkan adamların, çıktığı arabanın haline bakıp "o gadar para verdik, eyirbegler niye açmadı" diye çemkirip, üstüne bir olayı şikayet dava konusu falan yapmaları, hiçbir sonuç alamamaları ve bunun düzenli olarak tekrarlanması. Airbag'lerin açılış kararı için şasi ucunda tampon ucunda bilmem nerede darbe sensörü falan yoktur, sadece sürücü üzerine binen G yüklerini her açıdan analiz eden akselerometre veya akselerometreler vardır, bunlar sürücünün yüksek bir G kuvvetine maruz kalacağını anlarlarsa airbag açarlar, arabanın orası burası hasar alırsa değil. Airbaglı aracı alıp hurda araç öğütme makinasına çalışır halde bırakıp yavaşça ezer kutu haline getirirseniz hiçbir airbag açılmaz çünkü kayda değer bir G kuvveti tespit edilmez. Darmadığın arabasından yaralanmadan veya hafif sıyrıklarla çıkan bir adamın arabası, airbagleri açmayarak doğru kararı almış demektir.




  • Ben de kelimesel hataları duzelteyim.



    yanlış : istop etmek

    dogru : stop etmek (stop durmak, durdurmak anlamina gelir)



    yanlış : dubleks lastik

    dogru : tubeless (tubles) lastik. (tüpsüz, yani içsiz anlamina gelir)



    yanlış : istetme

    dogru : stepne





    bir de alüminyum alasım jantlara "çelik jant" diyorlar.

    çelik olan, siyah demir janttir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Çok güzel teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunları herkese okutmak lazım, hele hele "istetme" yok mu, beni benden alıyor.

    Bir de "hayalet gösterge" var; "dijital gösterge" işte ne hayaleti! (Hayalet değil de cehaletten oluyor bunlar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 24 Mayıs 2018; 8:23:32 >
  • Ben de şuna çok ayar olurum :

    Yanlış : Volant

    Doğrusu : Volan
  • Yazidaki hatalar:
    Yanlis 1:

    Dikiz aynasi aracınızın hattini görmeli bence uc kisminda. Park esnasında, dar geçitlerde vs. Aradaki mesafeyi görmeyi sağlıyor. Bunun bilgisini verelim.

    Yanlış 2:

    Panik freni olayinda ise, sabit bir seyirde iken birden debriyaja basmak aktarma organlarindan kurtaricakir araci, belli bir ivmelenme bu yüzden kazanacak ve durma mesafesi artacaktir. En sağlıklı olani panik freni + vites düşürmek.



    Örnek önünüzde kaza oluştu kaçacak yerinizde yok panik freni + direk düşük bir vitese cekmeniz lazım aracı.. Bu tür şeylere alışkın olmaniz lazim..



    Pompalama olayi ise abs olmayan araçlarda sonuna kadar basarsaniz kazıklayacaktir, o yüzden bas çek yapmalisiniz abs yoksa aracınız da..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 24 Mayıs 2018; 8:43:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazıda yanlış yok.

    - Dikiz aynası yazıda yazıldığı gibi ayarlandığında kör noktalar minimuma indirilmiş olur. Kendi arabanızı değil, etrafınızı görmektir amaç. Sürüş esnasında doğrusu da budur. Park manevrasında nasıl istiyorsanız öyle ayarlar, sonra normaline geri dönersiniz.

    - Panik frende vites düşürmekle uğraşılmaz. Düşürülse dahi aracın kendi frenleri motor freninden kat kat daha yüksek ivme ile yavaşlama sağlar, motor freni yapıyorum sanarken hem aracın yavaşlatılması hem de motorun hızlı şekilde yavaşlatılmasıyla meşgul edersiniz frenleri. Sert frende motor destek olmaz, normalinden daha hızlı şekilde devir kaybetmeye zorlandığında ataletini korumaya çalışır, köstek olur. Bu nedenle debriyaj ve frene basılır acil duruşlarda.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Bilgiler icin tesekkurler fakat gunumuzde turbolu araclarin buyuk kisminin turbo millerinde yuvarlanmali yatak yani rulman vb sistem kullanmiyor cogu hala standart radyal kaymali yatak kullaniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alcohol 06 nin dedigi gibi cogu turbolu aracta underrated guc cikisi pek bilinmeyen bi gercek bunu bilmeden dogal olarak bmw super aktarma yapiyor diyen arkadaslar cikacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel cevrimine sahip motorlarda devir arttikca verim duser otto da ise tam tersi devirle birlikte verim artar sıkı emisyon kurallarindan oturu uzun sure dusuk devirde kullanilan dizel motorda sagirlasma oluyor o yuzden yuksek devir iyidir mantigi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Genelde journal veya bilyalı, çok büyük turbolara çıkmadığın sürece dizayn aynı olduğu için detaya girmedim. Eski turbolardaki gibi yüksek miktarda yağın kartere inmesini beklemek gerekmiyor zaten az bir incecik yağ kontağı kapatsan bile göbeklerde kalıyor.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Journal de aslinda radyal kaymali yatak fakat ozele indirgenmis hali prensip ayni sonucta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Ani frendeki debriyaja basma mevzusuna takıldım.



    Debriyaja basıp aktarma organlarıyla iletişimi kestiğinde aktarma organları üzerine hiç bir yük binmeyecek ve kendi ataletleriyle dönmeye devam edecek. Motorda ise gaza basmadığın için itme gücü vermeyecek. Motorun kendi kompresör yaparak duracak.

    İsterseniz düz yolda son viteste 2000 devirle giderken ayağınızı gazdan çekip ne kadar sürede duracağını hesaplayıp bir de aynı koşullarda boşa alıp ne kadar sürede duracağını hesaplayın.


    Ekleme: Bazı otomatik araçlarda atalet modu diye bir şey var hatta. Araç eco modda iken uyguj koşullarda gaza basmadığınız zaman boşa atıyor ve hızını belli seviyelerde koruyarak ilerleyebiliyor.
    Peki ayağın sadece frene basılı dururken, motorun devri rölanti devrinin altına düşünce motor stop etmesin diye rölanti valfinin açılıp gaz vereceğini de biliyor musun ?

    Motor freni normal kullanımda işe yarar. Panik frende zaten fren kuvveti, lastik limitini zorlar ki abs devreye girer. Fren pedalının üstüne üç kişi de çıksan aynı mesafede durursun. Ayrıca ani yavaşlamaya kalkan araçta motor freni yapmaya kalkarsan aracın dengesini bozar, fren mesafesini daha da uzatırsın.

    Daha geçen haftalarda Intercity İstanbulpark'ın güvenli sürüş eğitimi hocalarından ders aldım. Çok da şeyapmayın bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Mayıs 2018; 22:9:55 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.