Şimdi Ara

Yamaha D'elight (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
203
Cevap
4
Favori
51.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memrengin

    beyler herkese selam,

    ben de 2 senelik bir motosiklet sürücüsüyüm. yamaha yzf r-125'imi satıp d'elight alacağım kısmetse. :) artçılı sürüş yapabilmek maksadıyla.

    bir sorum var, racing motosikletimde çok hissetmiyordum ama bu rüzgar yeme mevzusu çok kafamı kurcalıyor. ne yani şimdi siz köprüden/viyadükten falan geçerken cidden çok mu etkileniyorsunuz rüzgardan? hani bazen çok rüzgarlı olduğunda yzf r-125 ile de bir miktar etkileniyorsun, motosikleti şeritte tutmakta zorlanabiliyorsun ama bu çok ciddi rüzgarlarda oluyor.

    bu konuda tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?

    Selam memrengin

    Ben D'elightımı Alaçatı'da kullanıyorum. Burası rüzgarın anavatanı diyebilirim :)
    Ben motorumu artçılı olarak yaklaşık 130 kg. ağırlıkta kullanıyorum. Motoruda kat 230 ıvır zıvır toplamda 250 kg. lık bir yükle rüzgara karşı seyir ettiğim çok olmuştur. Doğal olarak D'elight r-125 in aerodinamik yapısı ile alakası yoktur. O anlamda senin şehir içi bir scooter a geçiş yapman haliyle rüzgar direnci anlamında eksi olarak hissetirecektir. Ancak şunu söyleyebilirim. Aşırı rüzgarlı olmadıkça şeritte tutmak gibi bir zorlukla karşılaşmıyorsun. Ayrıca dik konumda kullanman rüzgarın gücünü direk göğsünde hissetmene neden oluyor. Tabii bahsettiğim 70km den sonraki hızlarda geçerli.

    En son Alaçatı dan İzmir merkeze giderken kuvvetli bir fırtına vardı. o zaman hızımı düşürmek zorunda kaldım. Yüksek hızda güvenliğimi riske atmamak için. Çünkü motorun gezdiğini farkettim.

    Yani özet olarak benim hergünüm fırtınalı rüzgarlı fakat ciddi bir sıkıntı yaşamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stiperformance

    quote:

    Orijinalden alıntı: memrengin

    beyler herkese selam,

    ben de 2 senelik bir motosiklet sürücüsüyüm. yamaha yzf r-125'imi satıp d'elight alacağım kısmetse. :) artçılı sürüş yapabilmek maksadıyla.

    bir sorum var, racing motosikletimde çok hissetmiyordum ama bu rüzgar yeme mevzusu çok kafamı kurcalıyor. ne yani şimdi siz köprüden/viyadükten falan geçerken cidden çok mu etkileniyorsunuz rüzgardan? hani bazen çok rüzgarlı olduğunda yzf r-125 ile de bir miktar etkileniyorsun, motosikleti şeritte tutmakta zorlanabiliyorsun ama bu çok ciddi rüzgarlarda oluyor.

    bu konuda tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?

    Selam memrengin

    Ben D'elightımı Alaçatı'da kullanıyorum. Burası rüzgarın anavatanı diyebilirim :)
    Ben motorumu artçılı olarak yaklaşık 130 kg. ağırlıkta kullanıyorum. Motoruda kat 230 ıvır zıvır toplamda 250 kg. lık bir yükle rüzgara karşı seyir ettiğim çok olmuştur. Doğal olarak D'elight r-125 in aerodinamik yapısı ile alakası yoktur. O anlamda senin şehir içi bir scooter a geçiş yapman haliyle rüzgar direnci anlamında eksi olarak hissetirecektir. Ancak şunu söyleyebilirim. Aşırı rüzgarlı olmadıkça şeritte tutmak gibi bir zorlukla karşılaşmıyorsun. Ayrıca dik konumda kullanman rüzgarın gücünü direk göğsünde hissetmene neden oluyor. Tabii bahsettiğim 70km den sonraki hızlarda geçerli.

    En son Alaçatı dan İzmir merkeze giderken kuvvetli bir fırtına vardı. o zaman hızımı düşürmek zorunda kaldım. Yüksek hızda güvenliğimi riske atmamak için. Çünkü motorun gezdiğini farkettim.

    Yani özet olarak benim hergünüm fırtınalı rüzgarlı fakat ciddi bir sıkıntı yaşamadım.


    ya aslında rüzgar karşıdan yediğinde değil de yandan yediğinde çok etki ediyor. racing motosiklette yan karenajlar yüzünden sıkıntı oluyordu özellikle boğaz köprülerinden geçerken. servisteki usta da d'elight ile rüzgarda daha çok zorlanacağımı söylemişti. siz de öyle konuşmuşsunuz, bir sorayım istemiştim.




  • memrengin M kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Birkaçgün önce konyada çok şiddetli rüzgar çıktı. 70km/h hızındaymış. Motor yolda bir sağa bir sola gitti durdu. Oldukça yavaşladım. Diğer motorlar nasıldır bilmiyorum ama şerit şerit gezdim diyebilirim)))
    Saygılarımla...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    1000 km bakimini dun yaptirdim. Yagini degistirdiler. Genel kontrol yaptilar. 45 tl aldilar. Bu sure icerisinde rodaja dikkat ettim. Motor 1 lt ile 40 km gidiyor. Yani bir depo ile 160 km yapiyor. Ulasabildigim son hiz 90.70 km` ye cok rahat cikiyor. Yokusun dikligine gore cikis hizi degisiyor. %10 egimi 60-65 km ile tirmaniyor. Bu degerler tam gaz degil. Ama cok yakin. Ayna sorunu icin servisin onerisi. Cikma ayna kolu bulup ayna kollarini uzatmak.
    Izlenimlerim simdilik bu kadar.
    Herkese kazasiz keyifli surusler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar
    bugün depoyu 3. kez doldurdum.
    durum şu.
    3,95 litre 132 km
    3,95 litre 169 km
    3,95 litre 177 km
    4,36 litre
    bakalım son doldurduğum 4,36 litre ile ne kadar gidecek?
    478 km oldu. çeyrek ve yarım gaz arası kullanıyorum. 500 km sonrası 4/3 gaz olacak
    motor rahatça 80 km ye çıkıyor. şimdilik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halitalkan

    arkadaşlar
    bugün depoyu 3. kez doldurdum.
    durum şu.
    3,95 litre 132 km
    3,95 litre 169 km
    3,95 litre 177 km
    4,36 litre
    bakalım son doldurduğum 4,36 litre ile ne kadar gidecek?
    478 km oldu. çeyrek ve yarım gaz arası kullanıyorum. 500 km sonrası 4/3 gaz olacak
    motor rahatça 80 km ye çıkıyor. şimdilik.

    Değerler çok başarılı , sanırım tek kişi ve düzgün yollarda kullanıyorsun. Rodaj dönemindeki yakıtlar çok iyi...
  • 2 gündür İstanbul'da şiddetli Poyraz var.

    Sadece sizin motorlarınızı etkilemediği konusunda rahat olabilirsinix.

    Hem Delight hemde motorların şahı goldwing bu kadar şiddetli rüzgardan şerit değiştirecek kadar etkileniyorlar.
  • stiperformance S kullanıcısına yanıt
    tek kullanıyorum. evden işe işten de eve geliyorum. en fazla 85 km/s hızla ve ortalama 50 km/s hızla kullanıyorum. 634 km oldu ve yakıt göstergesi kırmızıya yeni geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memrengin

    beyler herkese selam,

    ben de 2 senelik bir motosiklet sürücüsüyüm. yamaha yzf r-125'imi satıp d'elight alacağım kısmetse. :) artçılı sürüş yapabilmek maksadıyla.

    bir sorum var, racing motosikletimde çok hissetmiyordum ama bu rüzgar yeme mevzusu çok kafamı kurcalıyor. ne yani şimdi siz köprüden/viyadükten falan geçerken cidden çok mu etkileniyorsunuz rüzgardan? hani bazen çok rüzgarlı olduğunda yzf r-125 ile de bir miktar etkileniyorsun, motosikleti şeritte tutmakta zorlanabiliyorsun ama bu çok ciddi rüzgarlarda oluyor.

    bu konuda tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?

    Ben size son dereceden bilgi vereyim rahat olun.

    Şiddetli rüzgardan 95kg'lık Delight'ın etkilendiği gibi 430kg'lık Honda Goldwing'te etkileniyor.

    Şiddetli rüzgarlı havalarda altınızdaki aracın 2 tekerlekli olduğunu bilerek hareket edin. 4 tekerlekli ile hiçbir zaman bir olmaz.

    Özellikle köprü ve viyadüklerden geçerken, size göre rüzgar olsun ya da olmasın bariyerlere daima mesafeli ve mümkünse max 50km hızla gidin. Bu tip açık ortamlarda rüzgarın nereden ve hangi şiddetle geleceğini kestiremezsiniz. O yüzden daima tedbirli olun.




  • Benim Delight beyaz. Orjinal krom korumaları 250 TL ve çok yakışıyor. Yerlisi 100 TL ve siyah ve kaba yapımlı olduğundan yakışmıyor. ayrıca yerlinin uçları aradan geçerken bir yere takılacak gibi kıvrılmadan bırakılmış, tehlikeli buluyorum.

    Yakıt İstanbul içi durkalk ile kullanınca 130-150 arası değişiyor.

    Arka freni lastiğin solunda yer alan gergi telinin ucundaki somundan ayarlayabilirsiniz. Fazla germeyin kızaklıyor.

    Orjinal lastikleri özellikle tutuculuğu zayıf ıslak zeminde feci kızaklıyor. Servis Michelin powerpure (225TL) tavsiye ediyor.

    Delight'ı Vespa kullanıcısına hitaben çıkaran Yamaha maalesef altının alçaklığını hesaba katmamış. Altı Vespa'ya göre epeyce alçak olduğundan dar enli tümseklerden geçerken vurabiliyor.

    Ben GİVİ öncam taktırdım, gayet şık durdu.

    Bende çanta alacağım ancak GİVİ harici almam diye düşünüyorum. GİVİ ürünleri gerçekten çok kaliteli ve çok şık.

    Bir arkadaşım 20 yıllık motorcu ve tatil yöresinde kullanmak amacıyla Delight aldı. Bayiden alıp 50km mesafedeki evine dönerken tam gaz 110km hız yaptığını ve mümkün olduğunca böyle gittiğini söylüyor. Ben rodajdan bahsettiğimde kendi 20 yıllık motor ustasının her motor için böyle yapmasını tavsiye ettiğini söyledi.




    Alan ve kullananlara hayırlı olması dileğiyle,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhkn

    Orjinal lastikleri özellikle tutuculuğu zayıf ıslak zeminde feci kızaklıyor. Servis Michelin powerpure (225TL) tavsiye ediyor.

    Delight'ı Vespa kullanıcısına hitaben çıkaran Yamaha maalesef altının alçaklığını hesaba katmamış. Altı Vespa'ya göre epeyce alçak olduğundan dar enli tümseklerden geçerken vurabiliyor.


    Bir arkadaşım 20 yıllık motorcu ve tatil yöresinde kullanmak amacıyla Delight aldı. Bayiden alıp 50km mesafedeki evine dönerken tam gaz 110km hız yaptığını ve mümkün olduğunca böyle gittiğini söylüyor. Ben rodajdan bahsettiğimde kendi 20 yıllık motor ustasının her motor için böyle yapmasını tavsiye ettiğini söyledi.




    Alan ve kullananlara hayırlı olması dileğiyle,

    Selam ,

    Kısa ve öz bilgiler için teşekkürler...

    Genel anlamada powerpure öneriliyor ( Buadaki servis te aynı şeyi söyledi. )

    Alta alçaklığı dediğiniz gibi biraz yüksek kasislerde sıkıntı yaratıyor. Özellikle hızlı girildiğinde.

    1000 rodajı geçtim. Hızını kontrol edebildim, ve arkadaşınızın dediği hızlara çıkmak mümkün. ( Ben yol ve hava durumuna göre 100km. ye çıkabildim.)

    20 yıllık olmasamda uzun süredir motor kullanıyorum. Ve motorlar için rodaj döneminin çok önemli olduğu kanısındayım. Bu dönemin motorun ömrünü direk etkilediğini düşünüyorum.Bu konularda özellikle güçlü markaların çok ciddi uyarıları var.

    Herşeydende öte şu D'elightın kıvraklığını kullandığım hiçbir scooterda görmedim. :)

    Saygılar...




  • Evet Delight gerçekten çok kıvrak, atak ve konforlu bir mini scooter.

    Ancak İstanbul içi Basınexpress yolu veya E5 gibi araçların arasında olunması gereken yerlerde ufaklığı tehlike arzediyor. Cüsse olmayınca araçların çoğu adam yerine koymuyorlar ve tamponu değdirecek kadar yaklaşıyorlar. Ben bu durumlarla karşılaşmamak adına mümkün olduğunca en sağdan veya emniyet şeridinden gidiyorum. Özellikle taksiler resmen ölüm saçıyorlar.

    Eğer bu sayfaları okuyorlarsa, benim Emniyet Genel Müdürlüğü'nden trafik mağduru bir vatandaş olarak talebim; Özel otobüs, minibüs ve taksi şöförlerini tekrar eğitimden geçirmeleri dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhkn

    Eğer bu sayfaları okuyorlarsa, benim Emniyet Genel Müdürlüğü'nden trafik mağduru bir vatandaş olarak talebim; Özel otobüs, minibüs ve taksi şöförlerini tekrar eğitimden geçirmeleri dir.
    KESİNLİKLE KATILIYORUM !!!

    Öyle birşey ki sanki motosiklet tanrı vergisi anında duruveriyoruz. Sanki teleportla şerit değiştirebiliyoruz. Özellikle tali yollardan çıkacak araçlar motorların hızına bakmaksızın yola kendini atıveriyorlar. Fakat araç olduğu zaman nedense farklılar. Gerçi dediğin gibi adam GL1800 ü görünce saygısından duruyor. Bizdeki D'elightlar biraz küçük kalıyor :)
  • Selesi de pek rahat...

    Yani ilk motorum olduğu için detaylı bir karşılaştırma yapamam elbette. Fakat Yamaha&SYM bayisindeki abi sağolsun tüm motorları bana tanıttı. Sadece tanıtmakla da kalmadı bildiğin hepsine oturttu. Xmax'inden tutun Evo'ya kadar. Ama artık para verdiğimizden midir nedir ben en çok D'elight ı beğendim. Saygılar hörmetler...
  • Çanta altı demiri Sirkeci'de 85 TL ve yerli. Gayet şık duruyor. Üzerine GİVİ çantayı taktırdım.

    GİVİ Çanta + lastik sırt dayama 260 TL

    Taktırmak isteyenlere tavsiye ederim. Kaskı elimde taşımaktan kurtuldum.
  • 3,95 litre 132 km
    3,95 litre 169 km
    3,95 litre 177 km
    4,36 litre 174 km
    4,16 litre 156 km (biraz hızlanmaya başladım ondan olabilir 95-100 km/s arası)

    benzin km ilişkisi bu şekilde devam ediyor.
  • Fiddle kullanıcısı olarak D'elight 175 boyuma göre bile bana epey küçük gelmişti. Yerden yükseklik olarakta artçılarım hep söylemiştir bu motor yüksek, güven veriyor diye. Aynı olguyu d'elight ile yaşayabileceğinizi de düşünmüyorum. Fiddle'dan sonra bile oyuncak gibi gelmiş olup almayı düşünen kuzenimi bile Pcx yoluna ittim.
  • Arkadaşlar D'elight alan arkadaşlar bu yaz sezonunu nasıl geçirdi. Son deneyimlerinizden memnun musunuz ?

    Birde bildiğiniz üzere D2elight üzerindeki maxxis lastikler ıslak zeminde sıkıntılı. Benim için bu konu çok önemli D'elight için bana gerçekten kaliteli bir lastik önerir misiniz.
    Michelin ...... gibi.

    Çok teşekkürler....
  • ben nedense 130 kmden fazla gidemedim 4lt benzinle(20tl lik benzinle)

    kilom 100 , rodaj tamamlandı servis bakımları da yapıldı.
  • Daha önce D'elightın kendi üzerindeki maxxis lastiklerin özellikle ıslak zeminde porblemli olduğunu konuşmuştuk. Hatta burada lastik konusunda yardım istemiştim. Fakat bu konuda herangi bir cevap veren olmadı.
    Bu konuda bir çok tamirci , kullanıcı ve yetkili bayileri ile görüştüm.

    Kendi orjinal lastik ebatları : 90 * 90 * 12 Bu ölçülerde düzgün lastik bulmak mümkün olmuyor.
    Bu yüzden en uygun seçenek 110 * 70 * 12 oluyor. Motorumun 4,000 km bakımında bu ebattaki michelin power pure seçeneğini tercih ettim. Adet fiyatı 110 - 120 TL civarında. Islak ve kuru performansı çok başarılı Yumuşak çift hamurlu.

    Yere iyi tutunmayan motorun markası , fiyatı , kalitesi hiçbir şey ifade etmez sonuçta....
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.