Şimdi Ara

Yakıt Tasarrufu konusunda Çalışalım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
0
Favori
12.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim mmaşıma %2 zam yapan yöneticiler yakıtıma %15 zam yapıyor. Kirama %25 zam yapılıyor bu gidişle eski çağlarda ki gibi yaşamaya başlayacam. cep tel ev tel internet araba bilgisayar elektrik harcayan aletler kullanmayaıp anca geçinecem. Eminim çoğu kimse aynı durumdadır. Bu yakıt sarfı üzerine çalışıp bi fayda elde edersek arabaya devam ederim .

    Son yapılan zam ile yakıt sarfımızın ytl si %15 arttı.

    LPG cilere yanlış yaptılar. Benzin 3 ytl iken lpg 1,42 idi şimdi benzin 3 ytl LPG 1,67 biz tasarruf yapacaz derken azıcık tasarufu bize çok gördüler.

    Ne yapabiliriz ?

    Gergy ve arkadaşlar CUTOFF üzerine çalışıyor onlara destek olabilir kendimiz yeni fikirler ortaya atarak konulara özel eğitim almış arkadaşlardan yardım alabiliriz.

    Bizim burada oluşturacağımız beyin gücü değme yerde bulunmaz. hem teknik hem uygulayıp feedback verme konusunda çok iyi bir fırsata sahibiz. zaman sıkıntımız da yok. Diğer DH forumşarından MÜHENDİS ÇEŞİTLERİNDEN YARDIM ALMA İMKANIMIZ VAR.

    evet cutoff la başlayalım. Herkes tanıdığı arkadaşından yardım alırsa hep beraber kazanırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 12:50:12 >







  • Gerek sürüş teknikleri gerek se araç bakımı açısından sonuç vermiş olan uygulamalarınızı bekliyoruz....

    İngilizce okuyup anlayan arkadaşlar bu linkde ki şey nedir ne işe yarar bi bakıp buraya yazıverin.

    http://www.motorkote.com/merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=FO

    m o t o r k o t e . c o m


    Alttaki forum sitesi ispanyolca ama belki anlayan çıkar

    http://www.importracer.com.ar/vb/showthread.php?t=41049

    i m p o r t r a c e r . c o m



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 12:33:11 >




  • http://www.turbonator.com/WhatIsIt.html

    t u r b o n a t o r . c o m

    Turbonator dye bi aparat yapmışlar ama geçek manada işe yarayacağını sanmıyorum. Kendim yapabilirim ama uğraşmaya değmez bence..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 12:52:09 >
  • http://www.freepatentsonline.com/4241869.html

    f r e e p a t e n t s o n l i n e . c o m

    Bu linkde bu konuda alınmış patentleri ve nasıl işlediklerini anlatıyor ama ing tabii. her alınmış patent işe yaramaz. okuyup işe yarar bişy varmı bakmak lazım.

    Boşuna kafa yorma böle bi imkan olsa araç üreticileri çokdan yapardı demeyin. o işi ben iyi biliyorunm. Araç üreticilerinin az yakat tasarruflu araç yapmaları devletler ve çeşitli tekelciler tarafından engelleniyor..Devletler vergi almak için fazla litre tüketene ses çıkarmaz ama çevreyi kirletmesin yeter der...

    http://www.hyundai-forums.com/t694-fuel-optimizer-micro-compressor-anyone.htm

    h y u n d a i - f o r u m s . c o m

    bu forumda da benzer tartışmalar var bi sonuç çıkmış mı acaaba bi bakıverin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 12:59:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Arkadaşlar benim mmaşıma %2 zam yapan yöneticiler yakıtıma %15 zam yapıyor. Kirama %25 zam yapılıyor bu gidişle eski çağlarda ki gibi yaşamaya başlayacam. cep tel ev tel internet araba bilgisayar elektrik harcayan aletler kullanmayaıp anca geçinecem. Eminim çoğu kimse aynı durumdadır. Bu yakıt sarfı üzerine çalışıp bi fayda elde edersek arabaya devam ederim .




    Evet aynı durum benim içinde geçerli. Lanet olsun bunlara..... Türkiye'yi Türk vatandaşlara zehir ettiler. Ya açlıktan öl yada terket yabancılara kalsın politikası aynen devam ediyor.

    Konuyla alakasız ama geçen ay bağ-kur primimi ödemeyi unutmuşum.Ayın 31 inde son gündü. Ertesi ayın 2 sinde acil hastaneye gittik. Borcun var dediler ve bakmadılar. Daha 2 gün olmuş ödemeyeli ve borcum sadece 1 prim ama bakmadılar. Üstelik 9 yılldır da bağkurluyum. Kısaca paran yokmu git geber diyolar.




  • http://public.fotki.com/RoberTT/tt_mods/180_mofo/

    p u b l i c . f o t k i . c o m

    bu nedir ?

    http://www.maratec.biz/

    m a r a t e c . b i z

    bu nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 13:09:41 >
  • http://www.engineionizer.com/?gclid=CPvHssGHw48CFRAUQgodzlIsYg

    e n g i n e i o n i z e r . c o m

    bu şey de nedir ?

    trakya bölgesindeki çiftçilerin yakıt borusuna takılan şeylerden bir çeşidini yaygın olarak kullanıp sonuç aldıklarını duydum . bilen varmı..

    http://www.easyfuelsavers.com/

    e a s y f u e l s a v e r s . c o m

    bu nedir ne işe yarar ?


    http://www.hicloneqld.com/

    h i c l o n e q l d . c o m

    bu çok iddialıya benziyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 13:21:53 >




  • http://www.mitsubishisucks.com/cars/fuel/products/bad/

    m i t s u b i s h i s u c k s . c o m

    burda ne anlatıyor ?

    http://www.power-fuelsavings.com/products/fuel_savings_for_car.html


    p o w e r - f u e l s a v i n g s . c o m

    bu da gene möıknatıslı bişy galiba


    http://www.engineionizer.com/elenion.html

    e n g i n e i o n i z e r . c o m

    bu da mıknatıslı mı yoksa elektrikli mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 13:48:29 >




  • How Does It Work? howdoesitwork



    The Basic Explanation of the Ionizer Fuel Saver: Here is how it works: When a spark plug fires, the capacitor block attached to each spark plug wire picks up a high voltage, low amperage charge (sometimes called a "Corona Charge"). This charge is transferred from the firing cylinder to the other non-firing cylinders via the harness wire. These charges cause a partial breakdown in the larger hydrocarbon molecules in all the non-firing cylinders, resulting in increased combustion efficiency. This translates into better fuel mileage (economy), more horsepower, easier starting, less pollution (lowered emissions), smoother idle.
    A More Technical Explanation of the Ionizr Fuel Saver: The “IONIZER FUEL SAVER” is designed specifically to improve the performance, economy, and pollutant emissions of an internal combustion, spark ignited engine. It is a result of space age technology and the application of advanced corona chemistry.The “IONIZER FUEL SAVER” is designed specifically to improve the performance, economy, and pollutant emissions of an internal combustion, spark ignited engine. It is a result of space age technology and the application of advanced corona chemistry.
    It is around the principle of putting ionized gas to work as a chemical catalyst directly in the engine cylinder that the “ELECTRONIC ENGINE IONIZER FUEL SAVER” was developed. The specifically designed and manufactured “IONIZER FUEL SAVER” circuit provides voltage to each non firing cylinder at an energy level sufficient to cause the gases to start to break down (become ionized) and form a corona between the two electrodes of the spark plug. When this occurs, electrostatic energy from the “IONIZER FUEL SAVER” begins to bombard the cylinder atmosphere. When fuel is in the cylinder, the bombardment causes a breakdown of the larger hydrocarbon molecules and ionization takes place.
    As the piston approaches top head center, normal ignition occurs and because of the ionized state of the fuel-air mixture, a more complete instantaneous burn occurs. Power is increased and more torque and horsepower are made available to the drive units. In short more horsepower and thus work is performed with the “IONIZER FUEL SAVER” installed than can be generated or performed without it for an equivalent volumetric amount of fuel burned.
    Also, because induced voltage into the “IONIZER FUEL SAVER” circuit is a continuous process throughout total engine operation, it is important to note that high energy electrons continue to bombard the cylinder atmosphere throughout the remaining three cycles of piston operation.
    This continued energy source serves to assure a more complete burn of the remaining hydrocarbons and residue during the power stroke after normal ignition. During the exhaust stroke, bombardment continues preventing any carbon buildups on the cylinder walls and sparkplugs. Ionization starts over again during the next intake stroke.
    This process results in these and other benefits: • Increase in gas mileage
    • More horsepower
    • Reduction in polluting exhaust
    • Extension of engine life




    BURDA NE YAZIYOR ARKADAªLAR ?




  • Bu konuda kendim ile çelişkiye düştüğümü düşünüyorum ama mutlaka bi yol vardır. Mesela

    http://forum.donanimhaber.com/m_17441289/tm.htm

    bahsettiğim KONUDA yakıt sarfı ile ilgili olay değişmez gerçektir. Ancak yakıtın yanma sonu enerjisini yükseltebilirsek bi sonuç olarak harcanan yakıt miktarını azaltabileceğimizi düşünüyorum ayrıca cutoff gibi, yada sürüş tekniği gibi... başka +++++ lar gibi yöntemlerle bi sonuç elde edileceğine inanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 14:12:23 >
  • artık bıçak yani zamlar kemiğe dayandı tüm uyelerimzden ricamız
    kafa kafaya werelim en az yakıt nasıl harcanır en fazla tasarruf
    nasıl yapılır bulualım herkes okusun arastırsın özellikle
    mühendis yada teknik konulardakı arkadaslardan yardım beklıyoruz
    yapılan zamlara da heryerde tepkimizi gösterelim
  • Sayın GEGY Hocam:

    Aşağıdakini siz yazmıştınız.
    benim aracım R21 Concorde, 8 valf, Renix/Bendix ECU ve full grup yakıt sisrtemine sahip. Bahsettiğiniz gibi bazı sensörleri mesela motor sıcaklığını ölçen sensör çıkarılınca motorun çalışmasında bir fark olmuyor, ancak gösterge panelinde motor sıcaklığı haliyle sıfıra düşüyor. Emilen havanın sıcaklığını ölçen sensörü çıkarınca da motorun çalışmasında bir fark olmuyor, tabi bunları yolda denemedim, sadece araç dururken rölantide ve arasıra gaz vererek denedim. Termistörleri (sıcaklık sensörlerini) multimetre ile ohmaj kontrolü yaparak ve ısıtarak denedim, hepsi sağlam görünüyor. Arıza lambasını gerçek anlamda pratik olarak yakmak için ne yapmam yeterlidir? Mesela enjektör besleme fişini çeksem vb. ? (ki ben bunları yapmama rağmen arıza lambası yanmadı )

    Bir de aracım LPG'li olduğu için yaşadığım yerdeki Renault yetkili servisine sokmuyorlar, dolayısı ile ECU'ya bağlanan test cihazı XR25 ile aracın ECU'sunu test ettiremiyorum. ECU'nun tam olarak arızalı olduğunu sanmıyorum, sizin de ve benim de daha önce bahsettiğimiz gibi defect modda yani daha önce EPROM'a yazılmış tablo değerlerine göre çalıştığını düşünüyorum. Bunu netleştirmenin sizce başka yolu var mıdır? ECU Renix/Bendix tipi olduğu için buna uygun bağlantı kabloları ve PC programı pek kolay bulunmuyor. Bu arada ECU'dan çıkan diagnostic ucunu biliyorum (pin 18) ancak bunda hiçbir gerilim değeri göremiyorum. Yardımcı olmak için manualini isterseniz dilediğiniz konuya ilişkin olanları gönderebilirim.


    Bunu da ben yazıyorum:

    Hocam anladığım kadarı ile ECU çalışmıyor ve motoru arıza moduna almış Tahminimce ECU içindeki devrelerde arıza olabilir. Bu konuda özel servis bulursanız yada bosch servis falan ecunuza bakabilir. ama arıza lambası da yanmadığına göre aklıma bişy gelmiyor. yolladığınız resimleri inceleyeceğim belki bişy yakalaım. Ama ECU nuz şu anda benzinde cutoff yapmaz bence keşke sağlam olsa da cutoff bilgisini ordan alsak..




  • Sayın GERGY hocam;

    Enjektörlere 5 V demişsiniz ancak workshop manualinde de belirtildiği şekilde +12 V beslemeli diye biliyordum yine de araştıracağım, ayrıca R21'lerde kullanılan enjektörlerin direnci 2.5-3 ohm değerinde yani mevcut diğer araçların 15-16 ohm direnç değerlerine oranla düşük. Manualde enjektörler için BOSCH 280 150 .... kullanılmasını önermiş. Bu arada enjektörlerdeki gerilimi DC olarak da ölçmüştüm önceden. Emülatör olmadan ECU'dan direk gelen gerilim voltmetrede 100 mV civarında gösterirken emülatör çıkışları 400 mV civarında gösteriyor. Bunların da enjektörlerin açılıp kapanma sürelerinin ms civarlarında olmasından dolayı voltmetrede böyle çıktığını biliyorum, osilatörüm olsa aslında tam olarak teşhis edebileceğim Bu arada enjektörlerden alınan akım doğru değil de alternatif olacağı ve gerilim çok düşük olacağı için röle bağlamak çözüm gibi gözükmedi bana, frekansı gerilime çevirip gerilim belli bir seviyenin üzerinde iken LPG akışta veya kesimde beli bir seviyeye düştüğünde ise LPG'nin kesimde veya akışta olması sağlanıp yapılabilir diye düşünmüştüm. Bir de bizim araçlarda injector lock relay var bu röle cut-off esnasında acaba nasıl davranıyordur? Bu röle cut-off verisi amaçlı kullanılabilir mi? (bu röleye ilişkin ölçüm yapmadım, ama hemfikirseniz söküp ölçüm yapabilirim) Bunun dışında başka nasıl olabilir pek aklıma fikir gelmedi. İlk fırsatta yolda iken cut-off esnasında enjektörlerin hem ECU'dan hem de emülatörden olan çıkış gerilimlerini ölçmeyi düşünüyorum.

    Bu arada benim aracımda sıralı sistem yok klasik mikserli sistem var dolayısı ile cut-off verisi elde edildiğinde yapabileceğim sadece regülatöre gelen LPG'yi kesmek olabilir ya da miksere girmeden önce bir selenoid valf koyarak manifold girişinde lpg'yi kesmek olabilir. Sizce de öyle değil mi?

    yazmışınız. SİZE BU KONUDA %%%% 1000000 KATILIYORUM.

    Elektronikçi bi arkadaş varsa enjektörden base alarak bize base kesildiğinde elektrik verecek bir devre yapabilirmi ?

    enjektöre gelen gerilim enjektör çıkışında ECU tarafından şaselenerek enjektörün bobininin devreyi tamamlayıp elektro mıknatıs olmasını ve içindeki iğneyi çekerek yakıt çıkışına müsade etmesini sağlar. enjektörler cutoff durumunda kapalı kalır yani iğne deliği açmaz yani ECU üzerinden şase almaz bu durumda enjektör girişinde 12v çıkışında 0 v vardır. bunun dışındaki durumlarda enjektör girişinde 12v görünmesi lazım ama çıkışı çok hızlı açıp kapama olacağından gergy nin dediği gibi ölçülür. Bize çalışmadığı an ki bilgiden faydalanarak aküden 12v aktarabilecek bir röleyi çalıştıran devre lazım.




  • Sayın gerg hocam;

    Not: Ölçümleri yaptım, kontak açıkken enjektörlere +12 V besleme geliyor, DC ölçümde 90 mV ile 250 mV arası gerilim görülürken AC ölçümde 0.5 V ile 1.8 V arası gerilim ölçümleri yaptım.

    Bugün (31.10.2007): cut-off sinyalleri ile ilgili ölçüm yaptım ve çok ilginç bir durumla karşılaştım. Araç benzinde iken cut-off durumuna düştüğünde enjektör beslemesi 0 V'a düşüyor, ancak LPG'ye geçtiğinde enjektörlere giden besleme tamamen kesiliyor ve 0 V gösteriyor, yalnız 3 ya da 5 saniyede bir enjektörlere anlık besleme gidiyor, enjektörlerin beslemesi sürekli 0 V olduğundan cut-off durumunun anlaşılması mümkün olmuyor. Ama kafama LPG'de iken belli aralıklarla enjektörlerin anlık açılıyor olması LPG ile birlikte az miktarda benzinin de belli aralıklarla silindirlere gönderildiği şüphesini uyandırdı. Bir garip nokta da LPG'de iken hareket halinde enjektör beslemesi kesildiği halde rölantide enjektör beslemesi geri geliyor. Emülatör üniversal olduğu için durum hakkında tam emin olamıyorum. Renix'te durum nasıldır açıkçası merak ediyorum. Her ne kadar enjektör LPG'de iken arasıra açılsa da daha önceki ölçümlerimde benzin pompasının LPG'ye geçince akımının kesildiğini ölçüm ile sabitlemiştim. Bu konu hakkında bir yorumunuz olabilir mi?
    Yazmışınız;

    Ölçümleri enjektörün iki ucuna voltmetre bağlayıp yaptınız herhalde. Bir ucu enjektör ayağına bir ucu şaseye koyarak ölçerseniz daha sağlıklı olur enjektörün iki ucuna voltmetre bağlamak enjektör üzerindeki gerilim düşmesini ölçmek tir.

    Bu yazınızdan çıkardığım sonuç cutoff bilgisini en güvenilir olarak ECU üzerinden şaseleme bilgisini kullanarak yapabiliriz. yani şaseleme olmadığında lpg yi kesecez. Yalnız yakıt pompasının lpg de çalışmaya devam etmesi gerektiği kanaatindeyim. sizin lpg sisteminde bi gariplik var galiba. LPg de iken enjektörlere gerilim gelmesi lazım ayrıca emilatör sadece ECU nun şaselem bilgisini enjektöre iletmeyen bi aldatıcı dır. ECU şaseleme yaptığında emilatörden gelen voltaj ile enjektörün çalıştığını zannederek motoru yönetmeye devam eder.. Bu konuyu aklımda tam netleştiremedim sonra gene düşünürüz.

    Bosch 0 280 150 802 (low impedance injector) olarak buldum. yazmışınız düşük bobin drenci olduğundan enjektör üzerindeki gerilim düşmesi çok düşük voltajlar olarak ölçülüyor bu normal bi durum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 15:17:04 >




  • sayın gergy hocam;

    yakıt sistemi şemasını n çıktısını aldım inceliyorum.

    Enjektörlere +12V elektrik beslemesi ECU dan çıkan bir uyartım ile 493 numaralı rölenin çalışması sağlanarak röle üzerinden Enjektörlere +12V elektrik beslemesi ve yakıt pompasının +12V beslemesi sağlanıyor. sizin lpg takılırken emilatör bu rölenin çıkış gerilimini yada giriş gerilimini yada ECU dan gelen uyartım gerilimini engelleyecek şekilde bağlanmış. o yüzden yakıt pompanız çalışmıyor. ECU enjektörlerden feedback voltajı alamayınca 3-5 sn de bir enjektörlere sistemi kontrol maksatlı şaseleme yapıyor ve enjektörde gerilim olumanıza sebeb oluyor. Bence LPG emilatörü böyle bağlanmaz. enjektör çıkışını ECU dan önce emilaötre girip emilatörden ECU ya gitmek lazımdı. Bu durumda yakıt pompası da çalışmaya devam edecek ti. Anladığım kadarı ile şu an lpg de iken arıza lambanızın yanması lazım. yanması nı engelemek için 77 numaralı nesneye müdahele yapılmış Büyük ihtimalle lpg cinin işio 77 numaralı nesnenin fotosunu çekip yollarsanız hatta içini açıp bakıp foto yollarsanız bakabilirim.. Hem o nedir tam anlamadım. ECU ya güç beslemesi ve aynı zamanda başka işlevi de var galiba.. Arıza lambanız o yüzden yanmıyor. yoksa ECU çalışıyor bence.. Bu durumda lpg de cutoff biligisini sizin araçtan alamayız. Önce bu sorun giderilmeli..

    Hatta sizde emilatör olmayada bilir. 493 nolu rölenin elektriğini kesen bi röle koymuşlar galiba. LPG devreye girince o rölenin elektriğini kesen röle de devreye giriyo bence... Siz aracınızda emilatör olarak görüp bildiğiniz nesnenin fotosunu buraya koyarsanız bakıp bişy derim.. Bence sizde emilatör yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Kasım 2007; 15:50:47 >




  • Yakıt sarfına etken diğer konularda da fikir üretelim arkadaşlar.

    mesela briston lastiklerin yuvarlanma direnc çok. Michelın energyi ne kadar beğenmesemde yuvarlanma direnci hissedilir oran da düşük . bu konuda ne yapmak lazım Nokian lastiklerin yuvarlanma direnci nasıl acaba ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Yakıt sarfına etken diğer konularda da fikir üretelim arkadaşlar.

    mesela briston lastiklerin yuvarlanma direnc çok. Michelın energyi ne kadar beğenmesemde yuvarlanma direnci hissedilir oran da düşük . bu konuda ne yapmak lazım Nokian lastiklerin yuvarlanma direnci nasıl acaba ?



    evet bridgestone lar öyle. hatta kar lastiklerim bridge stone dün taktırdım kışa giriyoruz diye özellikle boş viteste ışıklara yaklaşırken lastik uğultusu muazzam.

    az yakan lastik derseniz aracı aldığımızda üzerinde ilk gelen lastik çok iyiydi. yolu orta seviye tutardı ancak gerçekten çok sessiz ve az yaktırırdı, hala stepnem odur.

    continental ecocontact.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    sayın gergy hocam;

    yakıt sistemi şemasını n çıktısını aldım inceliyorum.

    Enjektörlere +12V elektrik beslemesi ECU dan çıkan bir uyartım ile 493 numaralı rölenin çalışması sağlanarak röle üzerinden Enjektörlere +12V elektrik beslemesi ve yakıt pompasının +12V beslemesi sağlanıyor. sizin lpg takılırken emilatör bu rölenin çıkış gerilimini yada giriş gerilimini yada ECU dan gelen uyartım gerilimini engelleyecek şekilde bağlanmış. o yüzden yakıt pompanız çalışmıyor. ECU enjektörlerden feedback voltajı alamayınca 3-5 sn de bir enjektörlere sistemi kontrol maksatlı şaseleme yapıyor ve enjektörde gerilim olumanıza sebeb oluyor. Bence LPG emilatörü böyle bağlanmaz. enjektör çıkışını ECU dan önce emilaötre girip emilatörden ECU ya gitmek lazımdı. Bu durumda yakıt pompası da çalışmaya devam edecek ti. Anladığım kadarı ile şu an lpg de iken arıza lambanızın yanması lazım. yanması nı engelemek için 77 numaralı nesneye müdahele yapılmış Büyük ihtimalle lpg cinin işio 77 numaralı nesnenin fotosunu çekip yollarsanız hatta içini açıp bakıp foto yollarsanız bakabilirim.. Hem o nedir tam anlamadım. ECU ya güç beslemesi ve aynı zamanda başka işlevi de var galiba.. Arıza lambanız o yüzden yanmıyor. yoksa ECU çalışıyor bence.. Bu durumda lpg de cutoff biligisini sizin araçtan alamayız. Önce bu sorun giderilmeli..

    Hatta sizde emilatör olmayada bilir. 493 nolu rölenin elektriğini kesen bi röle koymuşlar galiba. LPG devreye girince o rölenin elektriğini kesen röle de devreye giriyo bence... Siz aracınızda emilatör olarak görüp bildiğiniz nesnenin fotosunu buraya koyarsanız bakıp bişy derim.. Bence sizde emilatör yok

    Hocam,

    Öncelikle cevaplarınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim. Mesajlarınıza sırasına göre cevap vermeye çalışacağım.

    Öncelikle ECU arıza lambası hiç bugüne kadar yanmadı. Kablo bağlantısını bir sokete kadar izlediğimde sağlam görünüyordu, soketten sonrası baya karışıktı kablolar o yüzden inceleme işini yarım bıraktım.

    Enjektörlerin gerilim ölçümlerini enjektörlere direkt gelen kablolardan aldım, tani enjektör üzerinden değil, ECU ve röleden gelen uçlar üzerinden aldım. Ayrıca bahsettiğiniz şekilde şase üzerinden de ölçüm yaptım. Benzinde iken emülatör devre dışı olduğundan motor cut-off'a girdiğinde enjektör uçlarında gerilim farkı 0 V oluyordu. Yani ECU çıkışı +12 V oluyordu sizin bahsettiğiniz üzere. Ancak emülatör takılınca enjektörlerin uçlarındaki gerilim farkı devamlı 0 V oluyordu ki cut-off durumunu anlamak mümkün olmuyor. Enjektörün ECU'dan gelen şaseleme ucundan da ölçüm yaptığımda maalesef durum değişmiyordu. Yani LPG'de iken enjektöre ECU'dan gelen şaseleme ucunda sürekli +12 V (aslında 13-14 V arası değişiyor, ben teorik olarak söylüyorum) geliyor, ancak 3-5 saniyede bir gerilim düşüyor, yani enjektör devreye giriyor gibi.

    ECU üzerinde 2 adet röle var, biri yakıt pompası ve biri de enjektörlerin kumandası için, orayı açıp incelediğimde herhangi bir modifikasyona rastlamadım, ancak dışarıdaki kablolar üzerinde oynanmış, bazıları kesilip tekrar bağlanmış.

    77 nolu nesne diagnostics plug denilen ve aracın XR25 test cihazına bağlanması için kullanılan bir çeşit soket, bu soketlere ilişkin fotoğraf ve açıklamaları ekleyeceğim. Yalnız eklediğim açıklamalardaki gibi değil soketteki pin dağılımı fotoğraflarda da göreceğiniz üzere. O sokette engine warning light çıkışını ben zamanında bulmaya çalışmıştım ve hatta ECU'yu dahi kutusundan çıkarıp takip edip bulmuştum. Önceki mesajımdaki şemalarda gösterildiği gibi 18 nolu pin'e gidiyordu ancak hiçbir durumda ne kontak ilk açıldığında ne motor çalışırken o pinde herhangi bir gerilim farkı oluşmuyordu toprakla arasında. Bu arada R21 Kulübü başığında sayfa 79'da hem buraya koyduğum resimler var hem de aracında arıza lambası yanan ve düzgün çalışan Gakgünlü arkadaşımızın aracının diagnostic plug ve gösterge arıza lambasının fotoğrafları var. Gakgünlü'nün aracında da bendeki emülatörün aynısı bulunuyor.

    Emülatörün fotoğrafını ve hatta çalışırken çektiğim videosunu da ekliyorum. Emülatörün tam olarak nasıl bağlı bilmiyorum ancak emülatörden gelen soket enjektöre bağlı ve enjektörün orjinal soketi de emülatöre giden başka bir sokete bağlı, yani belki de sizin dediğiniz gibi bağlıdır, ama anlattıklarınızın yanısıra şema üzerinde de gösterebilirseniz çok müteşekkir olurum.

    İlginiz için tekrar teşekkürler merakla cevaplarınız bekliyorum. Saygılar.


     Yakıt Tasarrufu konusunda Çalışalım
     Yakıt Tasarrufu konusunda Çalışalım


     Yakıt Tasarrufu konusunda Çalışalım


    Bu arada katologta bahsedilen sayfayı da ekledim aşağıya

     Yakıt Tasarrufu konusunda Çalışalım


    Emülatörün fotoğrafı ve videosu da aşağıda:

    http://img145.imageshack.us/img145/4505/dsc00052wg2.jpg
     Yakıt Tasarrufu konusunda Çalışalım


    Aşağıdaki de videosuna ilişkin dosya (****= r a p i d s h a r e)

    http://rapidshare.com/files/67230463/MOV00005.avi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 4 Kasım 2007; 23:17:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Yakıt sarfına etken diğer konularda da fikir üretelim arkadaşlar.

    mesela briston lastiklerin yuvarlanma direnc çok. Michelın energyi ne kadar beğenmesemde yuvarlanma direnci hissedilir oran da düşük . bu konuda ne yapmak lazım Nokian lastiklerin yuvarlanma direnci nasıl acaba ?

    Bu arada ben Nokian lastik kullanıyorum ve memnunum, ancak bozuk yollarda frende bazen kızaklama yapabiliyor ki sanırım çoğu araçta da oluyordur bu durum. Onun dışında yaz ve kış gayet performanslı çıktı. Bu lastikleri alırken aslında michelin alacaktım ancak satan şahıs michelinden daha performanslı olduğu konusunda beni ikna etti, aslında yıllardır (yaklaşık 10 senedir) aynı lastikçiden lastik alırım ve bu konuda beni kandıracağını da sanmıyorum.
  • 70lerde söförler aracı bosa atarken ecevit vitesi diyolardı bizde artık aracımızı yokus asagı tayyip vitesine atarız
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.