Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Yakıt alırken motor neden kapatılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
43
Cevap
1
Favori
3.806
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3396 Mesaj
    Benim araçta istesem de yapamam, benzin depo kapağı anahtar ile açılıyor. Ha içeriden açılsaydı ne olurdu derseniz, yine eski usül stop edip alırdım. Alışkanlık olmuş.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4088 Mesaj
    Olay tamamen güvenlik ile ilgili, pompa civarında özellikle benzin buharı olabilir, Allah korusun bir kıvılcımla patlarsa ki, buji kablolarındaki ufak bir izolasyon problemi bile buna neden olabilir, o zaman aracın ve benzinliğin karşısına geçip seyretmekten başka çaremiz kalmaz. Hem zaten kredi kartı ile ödeme için araçtan iniyoruz, kontağı üzerinde araç çalışır durumda mı bırakacağız, hırsızlara davetiye olsun diye.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1455 Mesaj
    Tam olarak bilgim olmamakla birlikte mantıksal doğrultuda açıklamaya çalışayım.

    Egzostan her ne kadar kıvılcım çıkması zor bir ihtimal de olsa yakıt doldurulduğu esnada depodan çıkan benzin buharının (ki en tehlikeli ve patlayıcı gaz budur) bu kıvılcım ile patlaması riskidir.

    Aynı esnada pompadan benzin akışı da olduğundan, çıkan bir yangının çok daha tehlikeli boyutlara varmasına yol açar.

    LPG'li araçlarda da aynı mantık söz konusu. Kaldı ki dolum ağzı genel olarak egzosa daha yakın konumlandırılıyor.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5304 Mesaj
    Askerdeyken ikmalciydim.

    İnsanların pek haberi yok ama benzin tabancası da LPG tabancası gibi depoyu ve aracı topraklıyor. Etrafındaki metal ve yay depo kapağı yivine temas eder, toprak hattını bu temas tamamlar. Tabanca elde doldururken de bu temasa dikkat etmek gerekir, tabanca havada tutularak ikmal yapılmaz.

    Şimdi bu sırada şaseyi yüklersen tabanca takılırken veya ayrılırken bir kıvılcım çıkabilir. Akünün eksi tarafı her zaman şaseye bağlı olduğu için yine de kıvılcım çıkmaz mı diye bir soru akla gelebilir. Doğru.. Hatta iki metalin birbirine biraz hızla teması gözle görülmeyecek kıvılcımlar için yeterli. Önemli olan kıvılcımın uzunluğunun, sıcaklığının bir güvenlik limitinin altında olması. Yani ikmal ortamında bırakın motor çalıştırmayı tornavida bile kullanılmaz, zorunlu halde kullanılacak özel, kıvılcım çıkarmayan yumuşak sarı madenden tornavidalar vardır.( *)

    Bir arkadaşın da bahsettiği gibi bujiler özellikle çok yüksek gerilim yüklüyor. Bujinin birisi tekledi, çakmadı diyelim -ki bu sağlıklı bir motorda bile devri etkilemeden arada sırada mutlaka oluyor- bu gerilim nereye gidiyor, 20bin+ Volt?

    Senelece bir şey olmamış, olmuyor olabilir. Sadece an meslesi. Özellile depo ağzı çok tehlikeli, bütün buharın çıktığı dar boğaz. Motorin konusuna da güvenmemek gerekir, çünkü birikmiş buharları benzinle benzer derecede yanıcıdır. İnternette videolar dolu.

    İkmalde farlar söndürülür, tavan lambası ve motor kapatılır, kapı öyle açılır. Bende öyle en azından.
    _____________________________
    in vino veritas
  • Yüzbaşı
    709 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Askerdeyken ikmalciydim.

    İnsanların pek haberi yok ama benzin tabancası da LPG tabancası gibi depoyu ve aracı topraklıyor. Etrafındaki metal ve yay depo kapağı yivine temas eder, toprak hattını bu temas tamamlar. Tabanca elde doldururken de bu temasa dikkat etmek gerekir, tabanca havada tutularak ikmal yapılmaz.

    Şimdi bu sırada şaseyi yüklersen tabanca takılırken veya ayrılırken bir kıvılcım çıkabilir. Akünün eksi tarafı her zaman şaseye bağlı olduğu için yine de kıvılcım çıkmaz mı diye bir soru akla gelebilir. Doğru.. Hatta iki metalin birbirine biraz hızla teması gözle görülmeyecek kıvılcımlar için yeterli. Önemli olan kıvılcımın uzunluğunun, sıcaklığının bir güvenlik limitinin altında olması. Yani ikmal ortamında bırakın motor çalıştırmayı tornavida bile kullanılmaz, zorunlu halde kullanılacak özel, kıvılcım çıkarmayan yumuşak sarı madenden tornavidalar vardır.( *)

    Bir arkadaşın da bahsettiği gibi bujiler özellikle çok yüksek gerilim yüklüyor. Bujinin birisi tekledi, çakmadı diyelim -ki bu sağlıklı bir motorda bile devri etkilemeden arada sırada mutlaka oluyor- bu gerilim nereye gidiyor, 20bin+ Volt?

    Senelece bir şey olmamış, olmuyor olabilir. Sadece an meslesi. Özellile depo ağzı çok tehlikeli, bütün buharın çıktığı dar boğaz. Motorin konusuna da güvenmemek gerekir, çünkü birikmiş buharları benzinle benzer derecede yanıcıdır. İnternette videolar dolu.

    İkmalde farlar söndürülür, tavan lambası ve motor kapatılır, kapı öyle açılır. Bende öyle en azından.


    En mantıklı cevap. Benzin doldururken oluşan buhar kritik konsantrasyon seviyesini aşmış ise en ufak bir kıvılcımda (arabanın elektrik sistemlerindeki gevşek kablolarda elektrik atlaması, eski bujilerdeki kıvılcım v.s.) patlama riski içerir.

    Bu olasılık çok düşüktür ama onlarca arabanın her saat yakıt aldığı istasyonlarda yıllar içinde önemli bir olasılık haline gelirdi bütün arabalar kontağı açık bıraksa idi.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4809 Mesaj
    Afyondan araba getirmek için gittim Afyon’da otobüs şirketleri ortak servis kullanıyormuş mazot almak İçin durdu stop bile etmeden aldı gitti içindede 10-15 kişi varız yani 😀



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Bazen cevaplar sadece kelimelerle verilmez..
  • Binbaşı
    1765 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Benzin alev alması kolay bir yakıt türü, bunun önüne geçmek adına diye biliyorum, dizellerde durum biraz daha iyi ama ben dizel, benzin fark etmez alışkanlıktan ötür kapatırım aracı

    otobüsler yakıt alırken kontak kapatmıyorlar..çift depo olduğundan dolayı bir sıkıntı olmuyor heralde
    _____________________________
  • Yarbay
    18238 Mesaj

    otobüsler sanırım dizel kullanıyor, dizel mazot bu konuda daha zor alev alan bir yakıt türü, o nedenle bu kadar rahat olduklarını düşünüyorum.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Misafir Çocuğu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1279 Mesaj
    Normalde benzin veya dizelde kontak kapatmaya gerek yoktur.

    Sadece yakıt tasarrufu olsun derseniz kapatabilirsiniz. Veya araçtan inip kredi kartı ile ödeme yapacaksanız hırsızlığa karşı kapatabilirsiniz.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3589 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Araç turbolu olduğu için her zaman stop etmeden önce biraz beklerim.Genelde mazot alırken pompacı plakayı girer pompayı eline aldığı sırada stop ederdim fakat bir keresinde unuttum.

    Araba çalışır haldeyken mazot doluyordu içeri göstergeye en son baktığımda yakıt ibresi hareket ettiğini gördüm o zaman anladım arabanın hala çalıştığını korkudan hemen stop ettim







    Benim depoyu açmak için kontak anahtarı gerektiğinden mecbur motoru stop etmem gerekiyor. Ama bir keresinde depo açıkken gitmişiz



    İstasyonda depoyu fulledim, yola çıktık. Dışarısı akdeniz sıcağı her yer yanıyor, 50-60 km sonra ören yerine geldik, klimayı kapattım camları açtım. Ormanın içinde yavaş yavaş gidiyoruz. Gidiyoruz ama burnuma inceden bi benzin kokusu geliyor. Kokusunu da sevdiğimden bir yandan da içimden diyorum orman ne güzel benzin kokuyor neyse 3-4 km gittik arabayı park edicem durmamla birlikte her yer buram buram benzin kokmaya başladı, tabi koku artınca deponun tam kapanmadığını fark etmemle "Aman Tanrım" demem bir oldu benzin bi alev alsa azda değil 60 litre yakıt alıyor depo



    O günden beri depomu kendim açıp kendim kapatıyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Asus Z97 TUF SaberTooth Mark Sİntel Core İ7 4790K@4.4 GHzMSI GTX 1060 3GB GDDR5@192 Bit / Aero ITX OC
    Corsair Vengeance PRO RED 8 GB DDR3 @ 2400 MHz CL11Corsair AX760iCorsair Obsidian 750D
    Logitech G27

    Sony PS4 500 GB Xbox One S 500 GB
  • Binbaşı
    1590 Mesaj
    Statik elektrikle ilgili bişeyler duymuştum eskiden.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    ZORU HEMEN BAŞARIRIZ, İMKANSIZ BİRAZ ZAMAN ALIR.
  • Yarbay
    4888 Mesaj
    Kontak açık aldigim zamanlar oluyor bir problen olacagini sanmam. Bazen klntagi kapatip anahtari uzerinde birakiyorim o zaman da benzin pompalanirken ibrenin ve menzil sayacinin yukselisini gorebiliyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________

    Kim ki, kendinden bir canavar yaratır,o zaman insan olmanın acısından kurtulur.
  • Teğmen
    168 Mesaj
    Uni ye giderken sabah alirdim yakiti tabi arac karburatorlu soguk motorda lpg ile istop ederdi . Calisir vaziyette alirdim hep



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Hızlı yaşa genç öl :)
  • Binbaşı
    1149 Mesaj
    Zararı yok, alışkanlıktan bence. Yurtdışında kimse stop etmiyordu görmüştüm.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1465 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Bende farkında olmadan kontak kapatmadan benzin aldım, pompacıda farketmemiş.
    Göstergeye gözüm takıldı ana baktım benzin ibresi yükseliyor alla alla ne alaka dedim devir saatine bi baktım araç çalışıyor. Hasss dedim o sırada benzini koymuş bile usta.
    Hocam araç çalışıyor farketmedin mi dedim yoo duymadım bile valla dedi. Sıkıntı olmaz dimi dedim yok yok olmaz dedi.

    Bende benzini doldurduktan sonra motoru stop edip tekrar çalıştırdım, devam ettim.

    Bi sıkıntı olmadı.

    En güzeli benim araçtaki gibi istesem de açık unutamam çünkü depo anahtarla açılıyor
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2572 Mesaj
    bazen benzin şamantırası takılı kalabiliyor..
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    2 Mesaj

    aynısı clio 4 dizel aracımda bana da oldu. aracı kapatmadan yakıt aldım. pompa kesti fulleyince. 85 tl tuttu elemana 125 yapabilir misin dedim deneyeyim dedi. yaklaşık 7 lt daha koydu. ama gösterge hiç algılamadı aldığım tüm yakıtı. 4/3 dolu gösteriyordu. öylece kaldı. öyle uzun yol yaptım yakıt baya azaldı göstergede. 2 defa 50 tl lik yakıt aldım (hepsinde kontak yine açık) yine algılamadı. bi süre sonra ışık yandı. baya tereddüte düştüm. motoru kapatıp çalıştırdım düzelmedi. kontak kapalı şekilde bi 50 tl lik daha yakı alınca düzeldi gösterge. neredeyse full gösteriyordu:) sanırım renault larda böyle bir sıkıntı var. kapatmak lazım..
    |
    |
    Alisilin07 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Emekli Yönetici
    11200 Mesaj
    Benim Golf ile bir kez kontak açık yakıt aldım. İbrenin yükleşini anlık izledim güzel bir duygu ama tavsiye etmiyorum.
    |
    |
    _____________________________


    Hatasız kul, bugsız oyun olmaz. (Oyuncular Kulübü)
    Yalnızlık beni hayatım boyunca izledi. Barlarda ,arabalarda ,kaldırımlarda, dükkânlarda... Kaçış yok. Ben Tanrı'nın yalnız adamıyım. (Taxi Driver)
    Hayatta önemli olan ne kadar sert vurabildiğin değil, aldığın darbelere dayanıp devam edebilme dayanıklılığını gösterebilmendir. (Rocky)
    Eğer haberler doğru olsaydı, onları güzel kadınlara sundurmak zorunda kalmazdık. (Anonim)


  • Açıkcası hiç bilmiyordum ama arkadaşların yazdığı cevaplardan bir çok şey öğrendim. Teşekkürler
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    150 Mesaj
    Biz otobüsleri kışın yakıt alırken çalışır halde bırakıyoruz içerideki insanlar üşümesin diye.Malum 1100 litre depo çabuk dolmuyor.Bugüne kadar hiçbir problemle karşılaşmadık.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Bey Azura
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,516
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.