Şimdi Ara

Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir yakınımın adına Vodafone'dan faturalı hat açtırılıp ödenmeyen borç birikmiş, nihayetinde de icra ile tahsil için bir hukuk bürosuna verilmiş.

    Biraz sorduk soruşturduk. Borçlu hat yakınım eDevlet üzerinden sorunca adına görünmüyor. Vodafone müşteri hizmetlerine TC kimlik no ve ismini verirse oradan da bulamıyorlar. Ancak hukuk bürosunun bize söylediği o numarayı müşteri hizmetlerine veriyoruz da o zaman nasıl oluyorsa lütfedip buluveriyorlar. Hattın Vodafone'da kayıtlı bir adresi yok... Sadece "semt/ilçe/il" girilmiş. Yani sokak adresi ve gerisi tamamen eksik. İrtibat telefonu, email adresi falan da yok. Bunlar olmadan faturalı hat nasıl açılabilmiş, ne biz anlayabildik, ne Vodafone cevaplayabiliyor. Açıldığı bayi yakınımın semtinde ama orası da kapanmış.

    Aylardır bunlar olup biterken Vodafone'dan da en ufak bir ses çıkmamış. Yakınımın adresine, telefonuna gelen bir tane dahi fatura, SMS vesaire yok. Hattın irtibat bilgileri bomboş, nasıl gelecek diyeceksiniz... Halbuki yakınımın Vodafone'da bir hattı hakikaten var. Ama numarası da uyuşmayan o hat faturasız ve taahhütsüz, dolayısıyla da borçlanma gibi bir durum zaten mümkün değil. Yine de koskoca Vodafone, madem borç birikmiş alamıyor, bari bir zahmet edip de kendi sisteminde aynı isim ve kimlik no altındaki o asıl hattın üzerinden irtibata geçse, bir - iki SMS atsa olmaz mıydı? Sanki adeta iş bilhassa uzasın, borç biriksin de biriksin, icraya düşsün istiyorlarmış gibi!

    Yakınım olaydan bu hafta sonu yeni haberdar oldu. Vodafone'un kendi sisteminde bulamadığı o faturasız hattı nasıl oluyorsa hukuk bürosu pat diye buluverip SMS ile tehditvari bir ikaz göndermiş. Gönderilen SMS de hemen her gün gelip duran dolandırıcılık mesajlarının tıpkısının aynısı bu arada... Neyse ki yakınım kendisi biraz huylu biridir, ne olur ne olmaz diye bir takip edince durumu öğrenmiş.

    Vodafone, hukuk bürosu, tanıdık tanımadık sorduğumuz her kafadan ayrı bir ses çıkıyor. Operatör ve hukuk bürosu ikisi de kendileri ile muhatap olunması talimatını veriyor, ayrı ayrı evraklar istiyorlar. O nedenle sormak istediklerimiz:

    1) İtiraz etmenin en doğru ve düzgün yolu nedir?

    2) Bu konuda asıl kiminle muhatap olunmalı?

    Bence bu öncelikle hattı açan, herhalde hattın en detaylı kullanım bilgileri ve saire elinde olan ve üstüne üstlük olayın hiç bir aşamasında kendisine düşenleri yerine getirmeyen operatör Vodafone olmalı, ama elbet ben konunun uzmanı değilim. Hukuk bürosunun da herhalde bu işlerden bir mali çıkarı olduğundan onlara da tam güvenemedik. Zaten ikisi de bize ayrı meblağlar veriyor. Bir de yer yer Tüketici Hakem Heyeti ve/veya Tüketici Mahkemesi'nden bahsediliyor, bunları mı denemeli? Öyleyse nasıl?

    3) Hat açtırmak için kimlik, imza, adresli evrak falan alınıyor biliyorum. Ama malumunuz bu günlerde en ufak bir hizmet, abonelik, promosyon vesaire için dahi hemen hemen her yer benzer evrak ve özel bilgilerimizi talep ediyor, topluyor. Bunlar ne derece güvenli ve gizli tutuluyor, kim bilir... Diyelim yakınımınkiler kopyalanmak suretiyle yapıldıysa o zaman derdimizi nasıl anlatacağız?

    Biraz uzun oldu ama ileri geri çok soru-cevapdan kaçınmak istedim. Benzer olumlu ya da olumsuz herhangi tecrübeleri olanlar tavsiye ve önerilerini yazabilirlerse çok seviniriz. Yorum ve katkıda bulunacaklara şimdiden teşekkürler.







  • Bu soruya detaylar bilinmeden doğru bir cevap vermek zor.
    Kaç yıllık borç. Borç ne kadar. Şuan ilgili hat aktif mi?
    Avukattan borç dosyasını alma hakkınız var,alın inceleyin.

    Birisi yakınınızın kimliğiyle hat açtırdıysa bu yasalara aykırı zaten. Borcu resmi yollarla reddedeceksiniz,gerisi kolay. Yalnız,yanlış anlamayın hattı yakınınız açtırdıysa kullandıysa bu uzun bir süreçten sonra rahatlıkla kanıtlanır ve borç mahkeme ve avukat masrafları derken katlanır. Lehinize bir durum varsa da kanıtlanır,aleyhinize bir durum varsa da kanıtlanır. Tabi süreç uzun sürecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekli Komutan -- 12 Şubat 2019; 22:53:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap için teşekkürler. Elbette, burası umumi bir ortam olduğundan biraz dikkatli de olarak elimizdeki bilgilerle yanıtlamaya çalışayım.

    Borç yıllık falan değil, daha dört, beş aylık bir şey ve biriken bir kaç yüz TL gibi bir meblağ. Zaten bize söylenen kadarıyla sözkonusu hatta hiç ödeme yapılmamış ve (neyse ki) daha da yüksek bir miktara ulaşmadan hat o sebepten yakın vakitte kapatılmış. Avukatlık bürosu daha icraya düşmediğini, dosyanın onlarda olduğunu söylüyor. Ama hukuki olarak bu tam ne demektir bilemiyorum, kesin bir takvim de veremiyorlar.

    Yakınım kesinlikle bu hattı kullanmamış. Zaten onu da akıl edip Vodafone'dan kullanım detaylarını, yerlerini, kullanılan telefonları istedik, mırın kırın ettiler. Yani madem iddia ediyorlar ki hat onun adına, o zaman operatör aboneye kendi hattının kullanım detaylarını vermek zorunda olmalı. Ancak itiraz ediyor ve sahiplenmiyor diye vermek istemediler. Yani borca gelince hat onun oluyor, eksik adres detayları, o gönderilmeyen faturalar, hat bilgileri istenince itirazına itibar edilip o istekler reddediliyor.

    Burada asıl bir sorun da muhatap olduğunuz insanlar ve kanallar tabi. Vodafone müşteri hizmetlerinde bir insan ile temasa geçebilmek için tuşlamadığınız kalmıyor. Nihayetinde de karşınıza en fazle ön kademe, proforma iş görmekten başka bir yetkisi olmayan temsilciler çıkıyor. Avukatlık bürosu derseniz, onların çıkarı müşterileri Vodafone lehine borcu çabucak tahsil ettirip olayı kapatmak yönünde, o nedenle onların da insiyatifi tarafımıza değil. Bir de tabi bir kaç yüz TL için bir sürecin avukatı vesairesi ne tutar onu da bilemiyoruz ki. Yazdıklarınızdan bahsettim, bir hayli morali bozuldu şimdi. (elbet sizin kabahatiniz değil)

    Peki, ek olarak sorayım:

    Vodafone'un sitesinden bir formla iletişim kurma imkanı var, bazı müşteri hizmetleri temsilcileri de oradan başvurun diyor. Bu güvenilir bir yol mudur? Sonra fatura adresi olmadan faturalı hat açan firma yine yok bize gelmedi, server hatası vesaire vesaire mazeret çıkarmasınlar?

    Borç dosyası dediğinizi direkt avukatlık bürosunu tekrar arayıp talep etsin. Bunu herhalde yazılı olarak göndermeleri gerek, ya da email ile falan oluyor mu? Vermek zorundalar, değil mi? Vermezlerse nereye şikayet edeceğiz?

    Bir endişe de şu ki elbet yazılı bir itiraz herhalde yapılacak, o yapılırken işi doğru düzgün ve vakitlice yapalım, bir de oradan kazık yemeyelim.

    Tekrar teşekkürler.




  • aydin32019 A kullanıcısına yanıt
    TELAŞA GEREK YOK.

    Eğer gerçekten hat yakınınızın izni ve bilgisi dışında açılmışsa hiç bir telaşa gerek yok. Artık bu tür durumların hukuki çözümü kolay. Mahkeme sürecinde hattın bulunduğu konumları savcı operatörlerden istiyor. Gerekirse ses analizleri yapılıyor. Hat açılırken verilen evraklar ve imza inceleniyor. İmza sahte mi bakılıyor,senin sahte demen yeterli değil,geçmiş imzaların ve şuanki imzan analiz ediliyor ki ben bu sürece geleceğini sanmıyorum.

    Fatura kullanımlarının yakın aylarda olması olayîn çözülmesini kolaylaştıracak.
    Avukatlık bürosuna gidip gerekli evrakları alın,vermek zorundalar. Borcunuz nedir,detayları nedir görün evrakta. Öyle sözlü olarak borcun var öde olmaz. Borcu kanıtlayan evrakları sunmak zorundalar. Evrağı görüp,savcılığa suç duyurusunda bulunun. BTK aşaması farklı. Çünkü burada alacak verecek durumundan daha çok suç ve ceza durumu var. Kim bunu yaptıysa bulunmalı,hem ödemeyi yapmalı hem yasal cezasını çekmeli. Dosyanın savcılık aşamasında olduğunu,yada mahkeme aşamasında olduğunu gösteren evrağı avukata verirsiniz. İcra da gelse reddi icra ile herşey durur.

    Öncelikle evrakları alın,isim soy isim benzerliği mi,tc no tutuyor mu iyice kontrol edin borç evraklarını. Evet,borçlu kişi sizseniz vakit kaybetmeden savcılık işlemleri başlatın.
    Bu durumda 2 suçlu bulunacak:
    1.İşlemi yapan bayi.
    2.Kimliğinizi kullanan,adınıza hat çıkarıp kullaman kişi.

    Daha sonra dava lehinize sonuçlanıncatazminat almak için de davalar açabilirsiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekli Komutan -- 13 Şubat 2019; 2:44:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamam, biz de başka bir kaç sitede de verilen benzer tavsiyeler üzerine anladık ki ilk iş mümkün olduğunca ilgili evrak ve yazılı bilgi toplamak olucak. Öncelikle borç dosyasını talep edeceğiz. Operatörden de sözkonusu faturalar, kullanım detayları vesaire de isteyeceğiz. Bir yandan da operatörle irtibata devam edeceğiz zira neticede hem görünen ihmal onların tarafında, hem de hat ile ilgili detaylı bilgiler de onların elinde. Bakalım sosyal medya vesaire aracılığıyla oradan da yetkili birine ulaşıp derdimizi anlatabilecek miyiz. Yoksa bu iş çözülebilir olsa da uzayacağa benziyor. Hadi hayırlısı.

    Tekrar teşekkürler.
  • İlamsız icra takibi gönderir hukuk bürosu. Mutlaka itiraz edin. Süresi 1 hafta. Aksi halde borcu kabul etmiş sayılırsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son yazdıklarım üzerinden iki hafta kadar geçti, ben de onca iş güç arasında elimden geldiğince araştırıp soruşturup yakınıma yardımcı olmaya çalışıyorum. Konuyu takipsiz bırakmamak ve elime geçen ek bilgileri de paylaşmak için yine yazıyorum.

    Özetle durum şuydu: Bir yakınıma Şubat başlarında Vodafone'un tahsilat için tuttuğu bir hukuk bürosundan, tanımadık bir Vodafone hattına dair ödenmeyen borçların tahsili için beklenmedik bir icra tehdidi gelmişti. Ne büro ne de operatör konuyla ilgili daha bilgi vermiyor, bir yandan da dosya masrafı v.b. ek "yasal ücretler" tehdidi ile de ödeme baskısı yapılıyordu. Ben de onun adına bu konuda yardım danışmıştım. Son durum ise şöyle...

    Öncelikle; biz her taraftan evrak talep etmeye devam ediyoruz ama nafile, elimize geçen yok. Ne hukuk bürosu, ne operatör, ne gittiğimiz sayısız Vodafone bayii, hiç biri bize bir evrak "gönderemiyor" ve/veya göndermiyor. Bu devam eden problemin önemi biraz aşağıda ortaya çıkacak.

    İkinci olaraktan; konuyu tanıdık bir hakim ve bir de komşumuz bir avukata (gayriresmi olarak) danıştık. Her ikisi de eğer borç meblağ çok çok yüksek değilse şimdilik ödememizin ve sonradan duruma göre uygun yasal yollardan itiraz ve geri talep etmemizin daha akıllıca olacağını söylediler. Herhangi bir soruşturma ve/veya davanın aylar, hatta 1 - 2 yıla sarkacağını ve bu süre zarfında da hukuk bürosunun işin peşini bırakmayacağını; bizim her itirazımıza itiraz edip hatta "ilamsız icra" diye bir yoldan dahi bizden habersiz bile üsteletebileceklerini izah ettiler. Burada ve başka forumlarda da buna uyan bilgiler, tecrüblere ben de rast geldim. Yani sonuç itibariyle bu borcu uzun yolla muhtemelen sildirebileceğimizi ama o arada da çok ama çok daha katı masrafa girilmesi gerekeceğini söylediler. Bu yakınımın bir hayli gözünü korkuttu ve benim itirazlarıma rağmen — elinde de en ufak bir evrak dahi olmadan — o az da olsa borcu ödedi. Şimdi biz onun gereken itirazını yapıp geri alabilme aşamasına geldik.

    Son olarak; elimizde hiç bir evrak v.s. yok diyorum ya? İşte nihayet bu meçhul "borçlu hattın" neyin nesi olabileceğine dair bir ipucu bulduk. Yakınımın kesinlikle FATURALI bir hat açtırmadığını ve bundan %100 emin olduğunu yazmıştım. Bu öyle. Yalnız, yakınım geçen sene kendi faturalı hattını başka bir operatöre taşımış. O işlemi yaptırırken de aklına gelmişken, 90+ yaşında ve eve mahsur annesinin 112 acil falan gibi aramak için bulunsun diye kullanabileceği, ev telefonuna ek yedek ama FATURASIZ bir hat açtırmış. Kendisi o hattı da aynı vakitte aldığı için onu da yeni operatöründen diye hatırlıyordu. Ama sonra e-Devlet'den ve o operatörden bakınca onun Vodafone olabileceğini keşfettik (daha annesindeki SIM karta bakacağız, henüz gitme fırsatı olmadı). Yakınım o hattı FATURASIZ açtırdığından da %100 emin. Annesi yaşı itibariyle zaten cep telefonu kullanamıyor, zaten onu da çok acil bir durum olursa nadiren kullanır diye aylık bir sözleşme yerine kontörlü bir hat tabi çok daha makul olduğundan bilhassa öyle talep etmiş.

    Neticede, bizim bu bilgiler ışığında en iyi "tahminimiz", Vodafone bayii ya da operatörün kendisi kasti ya da arızayla bu FATURASIZ hattı sisteme FATURALI olarak girmiş. Ama "borçlu" hattın arıyor ve bilgilerini soruyoruz, adres eksik, telefon, eposta yok diye ilk konuda izah etmiştim ya? İşte nasıl olmuşsa FATURA ADRESİ OLMAYAN bir hat FATURALI olarak aktif hale getirilmiş. Şimdi neden "tahmin" kelimesini kullandım? Çünkü halen elimizde en ufak bir evrak yok. Yakınım da verildiğini hatırlamıyor. Bu da beni pek şaşırtmadı, zira ne zaman Vodafone bayiilerinde işim olsa yeni hat açtıran arada sırada önüme denk geliyor. Bayiilerin alelacele satış yapmak için nasıl üstünkörü form doldurduklarını, ne baştansavma bilgiler verdiklerini, nasıl parayı tahsil edip SIM kartı müşterinin eline tıkıştırıp müşteriyi peydah ettiklerini de görüyorum. Tabi burada yakınım daha dikkatli olup, bir evrak var mı diye ısrar da etmeliydi ama teknik bir insan değil, insanlık hali. Bir de bize bazı bayiilerin Vodafone'un performans kriterlerini, aylık istenen faturalı hat açtırma kotasını tutturabilmek için benzer işler yaptıkları da söylendi.

    Tabi bunu keşfeder keşfetmez, Vodafone'un tüm kanallarından yazılı, sözlü abonelik başvurusunda alınan evraklar ve sözkonusu o "borçlu" hattın sözde faturalarının birer nüshalarını talep ettik. Şimdi normalde bunlar online işlemlerle görülebiliyor ama hat kapalı olduğu için bu mümkün değil. Yalnız benim anladığım kadarıyla, BTK mevzuatı ve yasalar gereği abone talep ettiğinde operatör herhangi veya tüm faturaların nüshasını aboneye sunmakla yükümlü. Aynısı zaten Vodafone'un kendi web sitesinde bile yazılı. Eposta ile isteyince de ücret de alınmıyor (ki bu da sitelerinde yazılı). Ancak haftalardır bize mazeret üzerine mazeret veriyorlar. Sistem bozukmuş, sonra arayacakmışız... Göndermişler de gelmemiş... Spam'e bakınızmış (orada kesinlikle yok)... Göndermişler, sorduğunuza göre bir kaç saate, yarına, 48 saate anca gelirlermiş... 542'ye göre siteden form doldurup dilekçe verecekmişiz... Yaptık, siteden gelen cevaba göre 542'yi arayacakmışız... Anlayacağınız tam bir kısır döngü. Ben de artık bu kadar uğraştırıp da bir türlü bunları vermemelerinin ardında neredeyse kesin bir art niyet olduğundan şüphe eder oldum. Tahminim istediğimiz evraklar açık ve net yakınımı haklı, bayii ve/veya operatörü kusurlu gösterdiği için — nasılsa parayı da aldılar — işi geçiştirip yakınımı caydırmaya çalışıyorlar.

    Yine biraz uzun oldu ama eksik bilgi vermek istemedim. Yeni sorularım:

    1) Operatör, hiç ama hiç bir irtibat bilgisi — ve bilhassa FATURA ADRESİ — olmadan nasıl FATURALI bir hat açabilir ya da çevirme yapabilir? Sistem bunu hiç mi kontrol etmiyor? Sonradan farkedince Vodafone da mı hiç şüphelenmiyor, soruşturmuyor?

    2) Diyelim baştan ya da sonradan aboneden izinsiz ve habersiz böyle bir işlem yapılmış. Operatör, bırakın icrayı-micrayı, tahsilatı, ödeme talep etmeden önce aboneyi doğru düzgün, düzenli ve vakitlice faturalandırmaktan yükümlü değil mi? Fatura tebligatı olmadan, ibraz edilmeden aboneye nasıl bir borç bindirilebiliyor?

    3) Yine diyelim olan olmuş, boş adresli bu basılan/kesilen faturalar nereye gidiyor? Ptt, "adres yanlış/eksik" diye operatöre geri getirmiyor mu? Orada da mı jeton düşmüyor.

    4) Hukuk bürosu (ödeme yapmadan önce de, sonra da), "iş icraya daha gitmedi, henüz "borç dosyası" diye bir şey yok, hiç bir şey vermek zorunda değiliz" deyip kesip atıyor. Bu doğru mu?

    5) Biz bu durumu kesinlikle aydınlatacak sözkonusu evrakları — durum itibariyle gereken zorlatmayla — nasıl, ne yolla temin edebiliriz? BTK'dan şikayet açmak doğru olur mu? Nispeten çabuk ilgilenilir mi? Tüketici Hakem Heyeti'ne de mi başvursak?

    Yanlış anlamayın, bana kalsa yarın gidelim suç duyurusunda bulunalım diyorum ama yakınım da elinde tüm evrak ve bilgi olmadan bunu yapmak istemiyor. Zaten kendinden habersiz bir "icra" kazığı yedi, "ya bu avukatları falan biz bunları edinmeden sonradan bir şeyleri kurcalar, oynar beni haksız gösterir, başıma daha da dert olurlarsa?" diyor, ona da uzmanlık alanım olmadığı için bir şey diyemiyorum.

    Buraya kadar takip eden, katılımda bulunan/bulunacaklara tekrar teşekkürler.




  • Kardeşim,eğri oturup doğru konuşalım.
    Size önceki mesajlarda hattı sizin açtırmadığınız konusunda eminseniz rahat olun reddi icra yapın ama hattı sizin açtırdığınız kanıtlanırsa masraf ve borç katlanır demiştim. Şuan anlaşılan hattı isteyerek bilerek yakınınız açtırmış. İşte bu durumda izlenecek yol değişir. Yok biz faturasız,açtırdık falan filan. Hukuk polemiğe gelmez. Hukuki davalarda gerçekler asla inkar edilmemelidir,saklanmamalıdır. Zira er yada geç gerçek ortaya çıkar. Önce hat açtırmadık diye emin konuştunuz,sonra evet açtırdık dediniz. Burada size yardımcı olmaya çalışıyoruz ama kesin doğruları yazabilirseniz zaman kaybetmeyiz.
    Eger faturasız açtırdıysanız,bildirim ile gelen faturalı teklifi telefon üzerinden kabul edilmiş olmalı. Yasal sorun yok. Bunu vodafone kanıtlarsa borç ve masraflar artar.
    Fatura adresi olması şart değil,bir hizmet alınıp kullanıldıysa savunmanız zorlaşır. Vodafone bu hattan tarife faturalîyken yapılan görüşmeleri kanıtlarsa mahkeme avukat masraflarını da ödersiniz. Kabul etmezseniz ses testleri yapılır ses kime ait diye. Mahkeme uzadıkça faiz masraf ve saire artar malum. Açık yazıyorum,kazanamayacağınız mahkeme konusunda uzatmayın. Ha kazanacağınıza inanıyorsanız deneyin ama benim gördüğüm vodafonenin eli güçlü. Hattı açtırdığınızı kabul ediyorsunuz ama faturalı açtırmadım diyorsunuz. Bu forumda,sadece online işlemlerden yada sms gondererek faturasız hattını faturalıya çevirip taahhut veren yüzlerce kişi var ve bu yasal.
    Yakınınız faturalı teklifi kabul etmiş olabilir,bu ihtimal varsa borcu icraya düşmeden ödeyip sonra borcun yöntemine,içeriğine avukat tutup itiraz edebilirsiniz.

    Eğer bu hattı yakınınızın açtırmadığından eminseniz telaşa gerek yok,ödemeyin icra gelirse icrayı da 1 hafta içinde yazılı reddedin demiştim. Ama şuan durum farklı,siz hattı açtırdığınızı kabul ettiniz ve durum sanıyorum aleyhinize gelişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekli Komutan -- 1 Mart 2019; 6:50:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mobil Uzman, tekrar cevabınız için teşekkürler.

    Öncelikle bir şeyi açık ifade edeyim: Hat benim değil, yakınımın. Kendisi pek teknik biri olmayıp, forum vesaire bilmediği için ben sadece ona yardımcı olmaya çalışıyorum. O nedenle aldığım, alabildiğim bilgileri ileri ve geri aynen aktarıyorum. Ama kendisi güvenilir, öyle uyduracak ve kıvıracak biri de değildir. Eğer o, "ben böyle bir şeyi onaylamadım," "bana kesinlikle hiç bir fatura gelmedi," diyorsa, o sözüne de güvenirim. Yoksa ona ben de yardım etmeye çalışmazdım.

    Zaten burada olayın TAM ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz, zira Vodafone HİÇBİR YAZILI BİLGİ VERMİYOR ve her talebi geciktiriyor, geçiştiriyor. Adres bilgilerinin, tüm irtibat bilgilerinin eksik olduğunu da hem operatör, hem hukuk bürosu kendileri zaten kabul ediyor. Yani fatura adresini teyid edip, sisteme doğru kaydetmeyip tebligat yapmak yükümlülüğünü yerine getirmemiş olan ve bunu dolayısıyla kabul eden taraf onlar. Ama yine de bugüne kadar en ufak bir yazılı bildirim yapmadan (ki operatörden zaten gelen hiç bir şey yok), sadece hukuk bürosundan emrivaki bir irtibatla, tehditle gaipten bir "borç" tahsil ettiler.

    Evet, anlıyorum, ben daha fazla bilgi edinip onları da buraya aynen olduğu gibi yazınca olan bitenin mahiyeti ve gecikmeli olarak belirleyebildiklerimiz sebebiyle durum yakınım hikayesini değiştiriyormuş gibi görünebilir. Ama olay öyle değil. Zaten takiben yazarken de bunun böyle anlaşılabileceğini de düşünerek yazdım, zira gizlediğimiz, sakladığımız bir şey olmasın, eksik kalmasın diye. Sonra belki ileride bu konuyu araştırıp bilgi almak isteyenler de olacaktır, onlar da yanlış yönlendirilmiş olsunlar istemem doğrusu. Ancak doğruya doğru, şunu da gözönünde bulundurmakta fayda var: Yakınıma durumun mahiyetinden dolayı olacak gayri ihtiyari şüpheci ve sorgulayıcı tavrı aynı şekilde operatör tarafından da sakınmamak gerekiyor. Mesela neden (hala) istenen ve vermekten yasal olarak yükümlü oldukları evrakları vermemekte ısrar ediyorlar? Ne gizliyorlar?

    Umarım bu biraz açıklık getirmiştir. Şimdi bir kaç ek bilgi daha vereyim.

    Yakınımın annesi için açtırdığı o FATURASIZ hattı kontrol edecek demiştim. Annesindeki SIM kart da Vodafone ve o da iptal görünüyor, yani demek ki büyük ihtimalle bu hat o hat. En son yazdığımda izah etmiştim, annesi 90+ ve hattı acil bir durum için yedekte olsun diye almış. Kadıncağız da telefonu zaten HİÇ kullanmamış, verildiği gibi başucuna çekmecesine koymuş duruyor. Bir de o nesilde bir "elektrik gidiyor" endişesi var, o nedenle telefonu da kapalı tutma huyu var. Yani bırakın o hatlan bir istismar vesaireyi, hattın kullanımı (en azından telefondan görebildiğimize göre) SIFIR. Az, biraz bile değil, sıfır. Adli olsun, operatör olsun, herkes kullanımına bakabilirler, bunlar da durumu teyid edecek şekilde görünüyor.

    Sorunuza cevaben de yakınıma Vodafone'dan gelen hiç bir irtibat zaten yok, yani öyle arayıp şu promosyona, bu kampanyaya davet falan da olmamış. Sözkonusu telefon kapalı, kendi kayıtlı Vodafone hattına da yok. Ne olduysa bu iş operatör/bayii tarafında olmuş bitmiş. Fakat orasını anlayabileceğimiz evrakları da Vodafone ille de ille vermiyor.

    Ben konuyla ilgili kendi şu bir kaç anekdot bilgiyi de ekleyeyim. Bu hattı açtırdığı ve şimdi kapanan o bayiiyi ben de iyi tanıyorum. Uzun zaman önce kendime oradan bir hat açtırmıştım, her bayii gibi agresif bir şekilde faturalı pazarlıyorlardı. Sonrasında da ne zaman kontör yüklemek için uğrasam, ya POS makineleri çalışmıyor, yok günün X saatinden sonra kontör almıyorlar, yok siz faturalıya geçin yoksa bu iş için 3 - 5 km uzadaki bayiimize gideceksiniz hikayeleri... Bir daha onlarla iş yapmadım. Bilseydim, yakınımın da oraya gitmemesini telkin ederdim. Hatta trajikomik bir ek not, geçen hafta yakında bir başka Vodafone bayiine uğradık. Madem Vodafone vermiyor, belki onlar sistemlerinden faturaları görebilir, istediğimizi yazdırabilirler diye. Biz sırada beklerken önümüzdeki başka bir beyefendi de kapanan aynı bayiiden şikayet ediyor, o Vodafone bayiindeki adam da aynen dediklerini haklı buluyor. Yani duyan kimse şaşırmıyor.

    Ben bu evrakları Vodafone'dan edinebilmesi için baskıya devam edeceğim zira elimizde bir evrak bile olmadan zaten kime derdimizi nasıl anlatabiliriz, onu bilemiyorum. Ama hiç olmazsa bunları temin etsek, daha kesin ve net koşullarda zaten avukat vesaireye danışabileceğiz.

    Teşekkürler ve umarım cevabımın tonu yanlış anlaşılmamıştır. Yazılı kolay belli olmuyor, kızgın ya da tersliyor değil, aksine ilgi ve tavsiyelerden dolayı müteşekkirim(iz). :)




  • aydin32019 A kullanıcısına yanıt
    Uzun detaylı yazmamın sanırım bir faydası açıklayıcılığı olmamış. Şöyle diyeyim ve bu konuya son yazımı yazayım.
    İcra tebliği geldiğinde avukat tutarsınız.Avukatınız davacı avukattan belgeleri ister,elinizde belge olur.
    Size faydası olması açısından açık yazıyorum zira mahkemede öğrenmekten iyidir.
    Hattın iptal olmasında vodafonenin hatası yok,kapanma sebebi sizin de belirttiginiz gibi uzun süre kullanmamak.
    Yasal süreçler gereği kapanan hat için vodafone size belge sunmak zorunda değil. Mahkemeye sunar belgeleri. Bu gerçekleri bilin ve zaman kaybetmeyin. Benim analizime göre siz zamanla hatalı oldugunuzu kabul etmek zorunda kalacaksınız ve borcu ödemek zorunda kalacaksınız. Bu tür durumlarla çok karşılaştım. Sanıyorum ilk başlarda kendi adına hat açtırmadığından emin olan ve sonra açtırdığını hatırlayan yakınınız,şuan ben hattı faturasız açtırdım eminim derken ,gerekli mülakatlardan sonra hattı faturalı açtırdığını hatırlayacaktır. Siz de o kadar emin olmayın,söyleyin yakınınıza hatırlamaya çalışsın. Bu sorunu iş icra sürecine varmadan çözebilirseniz en az 2000 TL kazanclı olursunuz. Vodafone avukatı hattın faturalı açıldığını,yada abone tarafından faturalı teklifin onaylandığını kanıtlarsa ödenecek rakam katlanır. Bu tür teknik içerikli davalarda kanıt sunmak zaman alır ama sonunda mutlaka sunulur.
    Benim de annemin elinde eski model telefon var ama bir sürü torunu telefonu sürekli kurcalıyor. Faturasız açılan ve kullanılmaya başlanan bir hattı bayi sms onayı olmadan uzaktan faturalı yapamaz. Umarım durum lehinize olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sanırım ben de uzun yazınca bir faydası olmuyor. Önceki mesajımda zaten danıştığımız tanıdık bir hakim ve bir avukatın tavsiyesi üzerine itiraz edilecekse de meblağın iyice büyümemesi için borcun (şimdilik) ödendiğini yazmıştım. O nedenle şükür o taraftan bir sıkıntı yok. Mesele, yanlış yere ve haksız tahsil edilen bir tutarı geri alabilmek.

    Her neyse, affınıza sığınarak şunu ifade edeyim, siz benim yakınımı elbet tanıma lüksüne sahip değilsiniz. Benim senelerdir tanıdığım ve (paramla dahi) güvendiğim biridir. Daha önce neden bu gibi bir karışıklık olduğunu da detaylıca izah ettim. Hatta böyle anlaşılabileceğini bile bile de yine dürüstçe yazdık dedim. Siz bunun ardında ille de bir art niyet yönünde şüphe duyuyorsanız, peki, o sizin bileceğiniz iş ama bunun bize pratikte bir faydası yok. Ancak yakınım herhalde zevk olsun diye ortadan bir hat açtırıp, telefona takıp, bir kenara kaldırıp hiç bir şey de kullanmadan fatura biriktirip duracak değil. Böyle bir şeyden zaten ne istifadesi olabilir? Hani aşırı kullanım yapar, orayı burayı, Amerika'yı, Japonya'yı arar, onu bunu satına alır hatta yazdırır, kaytarmaya çalışır da öyle bir durum olsa anlarım. Öyle olsa, adam Vodafone'dan kendi kullanım detayını zaten neden istesin? Orada hatla ne yapıldığı, (kullanıldıysa) neye nasıl harcama yapıldığı yazmıyor mu? Bunu gönderen Vodafone (ve dolayısıyla herhangi bir adli mercinin) görebileceğini bilmiyor mu? Ses kaydı varsa göstersinler niye desin?

    Peki operatörün buradaki tavrı sizde hiç mi şüphe uyandırmıyor? Adressiz, irtibat bilgisiz kredili hat nasıl açılabiliyor? Yarın da bir bankadan kredi mi çekecekler böyle, 6 ay sonra adına bindirecekler? Bir tane -- bir tane -- dahi fatura, SMS, v.s. gönderilmiyor da iş hukuk bürosuna intikal ettirilince mi birden bire insan bulunabilir oluveriyor? Bir tek belge olmadan adınıza borç çıkartmak ne kolay?

    Hattın iptal edilmesinde Vodafone %100 hatalıdır, bu konuda yanılıyorsunuz. Yakınım hattı ister kullanır, ister kullanmaz; kimseyi rahatsız etmediği, hat üzerinden yasadışı işler v.b. yapmadığı sürece kullanım onun insiyatifine tabidir. 1 dakika dahi konuşmak zorunluluğu yoktur. Benim de faturasız hattım var. Operatörler -- mesela benimki 180 gün/6 ay bir sürede bir kontör yüklenmesinden başka bir zorunluluk getirmiyor. O süre dolarsa da zaten bir ek 90 gün/3 ay arama yapamıyorsunuz ama çağrı alınabiliyor. Hat ancak o süreden sonra bir yükleme yapılmazsa iptal oluyor. Ben mevzubahis hattımı aracın torpido gözünde tutuyorum, arada bir yükleme yapıyorum. Yolda bir acil durum olur, telefonumun şarjı bittiğinde v.s. kullanmak için. 5 küsur senedir operatörüm bana bir "sen niye kullanmıyorsun" diye bırakın iptal etmeyi, gık dahi etmedi.

    Tabi hattım yakınımın orijinal talebinde olduğu gibi faturasız ve neyse ki benim arkamdan böyle bir dalavere dönmüş değil. Yalnız Vodafone olmaya operatörüm, Vodafone gibi işine gelmeyince bihaber ve ilgisiz, işine gelince üstüme atlar da değil. Aynı operatörümden faturalı asıl güncel kullandığım hattım ve otomatik ödeme talimatı var. Geçen sene bankada bir arıza oldu ve bir defalık ödeme yapmamışlar. Faturanın son ödeme tarihini geçtiği gün tüm operatör telefonlarıma, epostama, ev telefonuna bildirim yapıldı. Hayır Vodafone'a soruyoruz zaten, ne zaman ne adrese fatura gönderdiniz, ibraz edin nüshasını ya da nereye ne zaman SMS attınız diyoruz, onu da cevaplayamıyorlar. Zaten irtibat bilgileri olmadan nasıl olabilir???

    Benim okuduğum mevzuat (ve Vodafone'un kendi sayfaları) da yazdığınızın aksini söylüyor. Hattın nasıl, ne zaman kapandığı bu konuda bağlayıcı görünmüyor. Zaten Vodafone iddia ediyorsa ki hat yakınımındır, onun TCKN ve ismi altındadır, o zaman yakınım talep ettiğinde ilgili evrakları aboneye sunmakla yükümlüdür. Cümlenin içinde "yok şu durum hariç, bu durum dışı" hukuki mırın kırın da yok. Olur mu öyle fuzuli, istenince kaybolan, bulunamayan, gönderilemeyen, nüsha çıkarılamayan meçhul faturalar -- bu bırakın hukuk, mantık çerçevesi dışı bir şey.

    Tavsiyeleriniz için yine de teşekkür ederim. Ben bu durumda istediğimiz belgeleri haklarımız çerçevesinde elde edebilmek için ne yapabiliriz diye sordum, üstüne yakınım bir de sözde "borcu" peşinen de ödedi. Artık adli ya da insani bir iyi niyet daha nasıl gösterilebilir, orasını bilemiyorum. Yok siz ille de yakınım bir dalavere çeviriyor modunda iseniz, tamam, anladım dediğinizi.

    İyi günler efendim.




  • Dalavere değil,hatırlamayabilir diyorum. Ben malum kendine çok güvenen bir operatöre karşı 45 TL için 2 yıla yakın süren davayı kazanmış biriyim. 15 yıldır da o operatörü kullanmam. Ben yakınınızın olayında yaptığı işlemi hatırlayamadığına daha çok ihtimal veriyorum. Avukat tuttunuzsa size söyleyecektir; iptal olmuş olan bir hat için belgelere bayii ulaşamayabilir,belge vermeyebilir de,ama iş davaya vardiginda vodafone belgeleri mahkemeye sunar,sunamazsa davayı kaybeder zaten. Ayrıca icra aşamasında borcun içerigi de sunulmalı zaten. Size borcu ödeyelim ve hakkımızı sonra geri alalım yolunu tavsiye eden kişi de benimle aynı analizi yapmış ki önce ödeyin bi demiş. Borcun kesinlikle size ait olmadığından emin olsa ödemeyin icra gelsin reddedin derdi. Ben de başta icra gelsin reddedin iş davaya varsın demiştim ama sonra hatırlama hatırlamama durumu ortaya çıktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.