Şimdi Ara

Yağ Yakan Araba İçin Sizin Fikirleriniz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bana araç bir yerlerden o yağı kaçırıyormuş gibi geldi, yağ yakma tecrubem yok ama ustaların dediği gibi duman illaki gelirdi diye düşünüyorum. Aracı başka yerlerde kontrol ettirin derim. 130binde aldığımız Almera var LPG'li, 10w40 yağ ile 15bin kmde neredeyse yağda hiç azalma olmadı. Aracı durduğu yerde motor sıcakken yüksek devirlerde bir süre çalıştırarak yağ damlayıp damlamadığını kontrol edebilirsiniz. Çok geçmiş olsun umarım kolay bir şekilde çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egzozda duman yok, içerde yağ kokusu var bunlar bana pcv valf yada kaput altında yağ kaçağı olduğunu gösteriyor. Pcv valf sürekli açık kalmış olabilir ve bağlantılarda vs. sorun varsa yağ buharlaşıyordur. Muhakak baktırın, böyle basit bir sorun yüzünden motor sorunlu durumda görülmesin.

    Pcv valf sonrasında ise arkadaşlar yağ önermiş ben de en azından yağa şans verilmesi taraftarıyım. Parlama noktası yüksek bir yağ seçilmeli. Motul önerilmiş onun parlama noktası 230°C görünüyor, bir de shell helix ultra 5w-40 var o da 242°C görünüyor. İkisinden birini bence deneyin.

    Motor rektefiye gerektirecek bir durum varsa da ben heleki kafanız karışıkken ve istekli değilken motor tamiri olayına girmenizi tavsiye etmem. Madem ederinin 5000 altına satabiliyorsanız satın, 3 sefer motor rektefiye ettirmiş ama 3'ünde de kazık yemiş biri olarak yazıyorum bunu. Aynı otomobili 3 farklı usta 3 sefer söktü ve 3'ünde de suçlu ben ve arabam olduk, kimse beceriksiz olduğunu kabullenmedi. Benimki şansızlık ama bu riskin var olduğunu aklınızdan çıkarmayın heleki o paraya bu kadar ihtiyacınız varken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 6 Aralık 2019; 5:3:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eyvallah yorumlarınız için. Onu dene bunu dene ile vakit kaybetmek istemiyorum daha. Maddi meselelerden dolayı. Hafta sonu fotoğraflayıp ilana bu hâliyle koyup açıklamasında durumunu belirtip fiyatını ona göre belirleyeceğim. Bu konuda daha sonra "Hatırda kalmaz, yazıda kalır." deyişi gereği satabilirsem noter satışında alıcının aracın bu durumunu bilerek aldığına dair bir yazı imzalatma imkânım var mı? Malum kimden ne çıkacağı belli olmuyor bu devirde bilerek alır sonra bahane üretir mahkemeydi başka dertti uğraşmak da istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    yağ ne kullanıyorsun.
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40 kullanman gerekiyor.
    tavsiye ediyorum ben de. evdeki araçlardan birinde sabit miktarda eksilme vardı. eksilme miktarı 50bin km'dir artmıyordu. ustam subap lastikleri olabilir. senin motor iyiydi motordan olduğunu sanmıyorum dedi. Ardından motul xcess 5w40 yerine mobil super 5w40a geçtim. yağ eksilme kayboldu gibi bi şey. 8bin km'de 100ml filan olmuş. bakıma kadar alt çizgiyi görürdü normalde şimdi üst çizginin birazcık altında...
  • Bir yağ değişimi cidden bu kadar etki ediyor mu? Tabi sorunun kaynağıyla da alakalıdır ama deneyeceğim bu hafta sonu sabah devirli bir otoban sürüşü yapacağım eksilmeyi ölçmek için durum ne olacak bakalım
  • İki kere lpg li araç kullandım bir tanesi ecotech motorlu opeldi, LPG de sizinki gibi değerlerde eksiltiyordu, ikincisi ise alfa 156tıydı yine durum aynıdı yaklaşık 1000 km de 2 litre eksiltiyordu. Çok uğraştım, kalın yağ koydum, yarım motor yaptırdım falan hiç birisi çözüm olmadı kesin çözümü yazıyorum : satın kurtulun.

    Çünkü LPG bu sorunların anası. Şimdi bu msjdan sonra bir sürü kişi gelip "yok efendim, on milyon kmdir LPg kullanıyorum bir sorun yok", "sizin araçlarınız temiz kullanılmamış" gibi laflar edecekler. Bu insanların kafanızı karıştırmanıza izin vermeyin, zaten kendiniz diyorsunuz LPG den önce sorun yoktu diye.

    Kısaca lpg de km başı kuruş kuruş ettiğiniz kar, servislerde harcadığınız bin liralara dönüşüyor. İmkanınız varsa benzinli binin, yok çok yakar derseniz dizel alın.
  • slmlar,

    -segmanlar aşınmış olabilir.
    -silindir üzerindeki valflerin sızdırmazlık elemanlarında bir sıkıntı olabilir.
    -silindir liner aşınmış olabilir. bu üçünün ölçülerini kontrol ettirin.
    yağın başka türlü yakıta karışabileceği bir durum yok.

    her şey normal ise arabaya uygun olan yağlardan, biraz daha kalın bir yağ tercih edip deneyebilirsiniz.

    lpg'nin yanma sıcaklığı benzinden farklı olduğu için genleşmeden dolayı da olabilir ama çok küçük bir ihtimal bu.
  • sankiney kullanıcısına yanıt

    Hocam ne yaptın arabayı merak ettim  

  • Papaz35 kullanıcısına yanıt
    Yıllar geçti forumu açayım dedim ilk senin mesaj bildirimin dikkatimi çekti.

    Arabaya gelince 2019 Aralık ayında kafama esti uzun bir açıklamayla birlikte sarı siteye ilan koydum. 3 saat sonra bir alıcı aradı ve sabahında geldi ve o zaman 23.750 tl ye sattım.

    Hayırlısı oldu :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sankiney kullanıcısına yanıt

    Hayırlısı olmuş hocam teşekkürler cevap için  

  • sankiney kullanıcısına yanıt

    yaklaşık 6 ay önce arkadaşım 1.2 qashaqi'yi servise götürdü motor yağ yakıyor 20-25 bin masrafı var yaptırmazsanız daha büyük sıkıntı dediler tüm bakımları serviste yapılmasına rağmen kronik bu sıkıntı için iyi niyet garantisi falan yok bu arada motoru da kendileri yapmayacak sanayide anlaştıkları usta var ona yaptıracaklar . Arkadaş beni aradı bende daha önce uzun yıllar servis tecrübesi olan tanıdığım bir ustayı aradım arabayı götürdük bujileri temizledi içine Motul yağ koydu her 3.000 km de yağ seviyesini ölçtüler araçta hiç bir sıkıntı kalmadı.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.