Şimdi Ara

Yağ Sızdırma Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • W213 E300d araç 3 gün önce yağ bakımına girdi 70.000km'de sıfır km'den beri ben de, bakımları 8000-10.000 aralığında yaptırıyorum hep. Bugün sabah 8'de aracı park ettim, akşam 18.45 sularında uzaktan araca doğru yürürken, aracın altında bir sıvı var gibi gördüm, eğilip bakınca karter koruma kapağının hizasından yarım litreye yakın yağ akmış, servisin yol yardımını aradım, nöbetçi ustaya bağladılar, çalıştırmadan tek buton kontak yaptırdı, yağ uyarısı veya yağ eksiltme uyarısı yoktu, 1 diş azalmış yağ, usta bu şekilde kullanabilirsin ama yarın servise gelin dedi, 25km yol yaptım stop ettim bekledim 10 dakika, eğilip baktım 50ml civarı tekrar yağ akıttı, sonra 10km daha gidip eve geldim, stop edip 10 dakika sonra yine baktım 50ml yine yağ akıttı, telefonun ışığını yakıp izlemeye çalıştım, damla damla akıyordu. Muhtemelen sabaha kadar komple boşalır, sabah çekici ile götüreceğim.


    Sizce sorun nedir? İyi sıkılmamış tapa mı, tapa contası mı yoksa yağ filtresinin iyi sıkılmaması mı veya başka bir sorun mu?




    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.




  • Anladığım kadarıyla değişimden önce böyle bir durum yoktu. Muhtemelen karter tapası tam sıkılmadı yada conta değişimi yapılmadı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt

    Evet yağ değişiminden önce bir sorun yoktu. Benim de ilk aklıma gelen tapa ya tapanın contası.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • Çözümü yazayım yaşayan olur belki;


    Serviste ki cahil ustalardan biri artık kimse, karter tapa dişlisini yalama yapmış, tapadan yağ akmış, garantiden karter değişti, alt koruma kapağı ve halısı değişti, motor altı susuz temizlendi.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • O conta her 2 yag degisiminden birinde degismeli zaten
    Ve tork anahtariyla sıkılmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    net olarak anlamak için soruyorum

    Tapa dişlişi mi hasarlı

    yoksa karterdeki tapanın geçtiği dişi mi yalama etmişler ,karter değişti dediğiniz için aklıma ilk bu geliyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • vezir kullanıcısına yanıt

    Karterde ki tapanın geçtiği dişi yalama etmişler. Tapa değişimi işe yaramadı. Karter kasası alüminyum olduğu için torna ile de düzelmiyormuş ama zaten kabul etmem değişim istiyorum dedim.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Karışım boya sorunu
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bazı marka karterleri dişleri hatalı üretim de olabilir ,videoyu izleyiniz



    İsmail ustayoutube
    Bu araçların Karter tapası yalama oluyor (bütün Ustalar bilir)
    https://www.youtube.com/watch?si=RYNeHKmn11xaHqt0&v=10I_IkN8Who&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Yetkili serviste böyle tipler nasıl barınıyor hayret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Konu basit gibi görünse de aslında araştırılması gereken içinde mühendislik açısından çokça husus barındıran bir konu gibi .

    civatalar genelde çelik olur ve torklamaya karşı mukavemeti vardır .Torklama hatası varsa civata veya tapa boyunda uzama olur ve bu parça artık bir hurdadır, değiştirilmesi gerekir .

    Değiştirilmesinden sonra kontrol edilmesi gereken bir nokta daha vardır ,civatanın boyu uzamış ve çapı düşmüş ise karşı taraftaki somun veya dişi yuva diyelim ,dişlerini de bozmuş olması muhtemeldir .

    Bu nedenle tasarım olarak dişi kısım veya somun her zaman daha mukavemetli olan taraf olmalıdır ,çünkü civada ucuz ve ihmal edilebilir ancak civatanın takıldığı yer hem değişmesi problemli hem de masraflı olabilir .

    Bu konuyu sadece tapa ve karter olarak görmeyelim ,milyonlarca dolarlık uçak ,gemi ,büyük endüstri sanayi ekipmanları için de geçerli olan çok önemli bir mevzudur .

    Şimdi konumuza dönersek karterin alüminyum olması yumuşak malzeme olduğunu gösterir ,bu nedenle tapanın karşısına gelen dişi yuvanın da çelik veya somunlu takviye ile tapadan daha sert ve mukavemetli bir yapıda olması gerekir .Çünkü torklama esnasında bir hata olursa karşı tarafın dişlerini yamultur ve bir zaman sonra içindeki sıvıyı kaçırması ,basınçlı bir tank ise daha ciddi sızıntı ve tehlike durumu söz konusu olabilir .

    Her koşulda eğer küçük bir risk bile varsa her 2 malzemenin benzer yapıda tasarlanması ve bu şekilde kullanılması gerekir.

    Şimdi mercedesin böyle bir ciddi hata yaptığını düşünmüyorum ama yine de incelenmesi gereken bir mevzu ve tüm araçlarının tapalarının belki de değişmesi gerektiren bir durum da olabilir.

    Tapa da karter malzemesinden alüminyum olabilir idi .

    Belki setvis şartnamelerinde torklama değerini verdik tüm suç serviste diyebilirler ama ne önlem aldılar ki böyle bir temel mühendislik hatası oldu diye de ,düşünmek lazım .


    Aracın altında ısı yayan bir yüzey olsa ve damlayan yağ dolayısıyla yangın çıksa ,ölen ve yaralanan olsa ne olacak .


    Bu nedenle tedbir olarak fabrika ne tedbir almış izlemek ve anlamak lazımdır .Küçük ayrıntılar ciddi riskler barındırabilir .



    TAMİRHANEyoutube
    KARTER TAPASINI NEDEN DEĞİŞTİRMELİYİZ ??
    https://www.youtube.com/watch?si=NqoUJLKr6HUM8ir-&v=DY-Rxxmou4U&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Mayıs 2025; 21:16:49 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.