Şimdi Ara

Yağ markası değiştirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 9 ay
  • Cevaplayan Üyeler 13
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 42 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • MeGaDave06 (6 mesaj) facepunchS (6 mesaj) kartalus (3 mesaj) Yigit3735 (3 mesaj) metinTasci (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj) Mobil (13 mesaj) Mini (8 mesaj) (2 mesaj) (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • 15bin km'de bir ve ya yılda bir yani her bakımda farklı bir marka yağ kullanmak araca bir sıkıntı oluşturur mu?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



    |
    |
  • Oldukça önemli bir konu...Her yağ, kendine özgü bir temizleyiciye sahip. Marka degiştirildiğinde, yeni yağ eski yağa ait kurumları temizliyor. Bu durum iyi gibi gözükse de, özellikle ileri km deki araçlarda; silindirlerde uzun km lerde oluşmuş, ustaların "yararlı kurum" dediği kurumlar sökülüyor ve araç daha fazla yağ tüketmeye başlıyor. Yine, karterdeki kurumlar sökülünce, yağ pompasını tıkama gibi bir olasılık var. Benim başımdan geçti.
    Özetle, zırt pırt yağ markası değiştirmeyin. Temin etmesi kolay ve fiyatı size uygun bir marka tespit edin. Onunla yola devam edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 21 Kasım 2021; 0:53:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 5 tane büyük marka var deneyebilirsiniz bir zararı olmaz aksine tecrübeniz artar. Lastikte öyle surekli denemek lazim segmentinde benzer ürünleri.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Ben de sizin gibi düşünmekteyim. 5 bakım yetkili serviste castrol kullanımdan sonra geçen sene shell tercih ettim. Bu sene de aynı devam edicem.
    Fakat mesela liqui moly yağı uygun fiyatta bulsam alıp kullanayım mı diye düşündüm

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt

    Yararlı kurum nasıl oluyor ? Bana biraz saçma geldi açıklayabilirmisiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    O kurumları yani tabiri caizse gömlekteki "honlama çizgilerini" yeni gömlek çakmadıkça, rektefiye etmedikçe, segmanlar her geçen gün aşındırmaya daha çok başlamadığı sürece çizgileri yok edemezsiniz. Çalıştığından daha ince bi yağ koyarsınız ha o zaman araba ayvayı yer bi tek öyle şaapılır. Çizgiler daha fazla belirginleşir.

    O yararlı kurumları yağlar çözmez onları ya mazot çözer yada gazyağı gibi çeşitli kimyasallar. Moleküler olarak yağı yağla çözemezsiniz zaten. O temizleyiciler dediğinizde çok az eser miktarda oldukları için problem teşkil etmiyor.

    Bugün vw 504 00 onayını almış 2 marka yağdan birini bi bakım öbürünü bi bakım kullanın fark bile gözlemleyemezsiniz çünkü o üreticinin istediği şartları zaten sağlıyor demektir. Daha fazla hüner yağ üreticisinin formülüne kalıyor.

    Benim tavsiyem yağ markası değiştirilecekse flush yapılması. Eski yağa flush koyacaksın, sonra yeni yağı koycan ve yeni yağ filtresi, onuda bi 20-25 dakika rölantide tutucan yada 10 dakika rölantide tuttuktan sonra çıkıcan bi 10 dakika etrafta dolaşıcan gelicen onuda boşaltıcan ve yeni yağı yeni yağ filtresini koyup yola devam edicen.

    Ben 202 bin kmye kadar castrol konulmuş motora
    203 bin kmde motul koydum
    2018 binde ise mobil 1 koydum

    Hiçbir flush işlemi gerçekleştirmeden yaptım bunları ve bi sıkıntı göremedim. Belkide 1 seferliktendir.

    Ama tek bi markayla devam etmek çok daha iyi. Bundan sonra ben mesela mobil 1 den devam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 21 Kasım 2021; 4:31:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yağ alayım derken sahte almayında arabayı değiştirirsini sonra,internetten yağ almak büyük sıkıntı son zamanlarda sadece yağ değil herşeyin sahtesini yapmışlar çok dikkat edin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akhenatonnn kullanıcısına yanıt
    Çok yerinde bir uyarı yaptınız hocam. Haklısınız sahte yağ ve daha birçok sahte ürün piyasada dolasıyor.
    Dikkatli olmak gerek

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Bir yağ markası uzun kilometreler boyunca kullanıldığında, piston segman kanallarında sıkıştırmaya yardımcı olan ve yanma odasına, yağ sızıntılarını engelleyen bir birikim oluşturuyor.. Bu durum yararlı kurum oluşumu olarak adlandırılıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 21 Kasım 2021; 12:55:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Düzenli olarak yağ değişiyor yani yağda balcıklanma olmadan değiştiriliyor ise flush yapmaya gerek yok. Birde güzelim yağı duruluma için boş yere israf etmeye hiç gerek yok. Milli servete zarar.

    Bunun yerine yağ bakımını erkene çekin daha mantıklı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Motor yağını değiştirmemek mümkün mü... Üç, dört senede bir formüller değişiyor.

  • Hiçbirimiz nissan gtr veya supra kullanmadığımıza göre çok fazla düşünülecek bir konu yok. Yeterki zamanında firmanın önerdiği özelliklerde yağ koyun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Oldukça hatalı bilgiler var bu yazıda


    birincisi yağ yağı nasıl temizlesin, moleküler olarak mümkün değil demişsiniz, benzer benzeri çözer diye bir kavram duymadınız mı hiç? Hadi onu geçtim gazyağı da mazotta özünde yağdır, başka bir şey değil.


    bir diğer hatalı önerme ise flush sonrası durulama yağı kullanımı. Hiç gerek yok böyle şeylere, milli servete zarar. O katkılar özünde gazyağı dır ve motora sıcakken konulmasının istenmesinin bir sebebi var. Motorun çalışma sıcaklığından daha düşük sıcaklıklarda parlıyor o katkılar. Yağı boşaltınca da uçup gidiyordur haliyle. Boş yere milli servete zarar. Zaten bir tek bizim ülkede var böyle bir şey, üreticiler bile böyle bir şey yapılmasını istememiş, eski yağa ekle sonra yağı boşalt yeni yağını koy devam et demiş. Durulama vs yapın yoksa motoru elinize alırsınız falan dememiş. O katkıyı tasarlayan asırlık şirketler böyle bi tavsiyede bulunmamışken bu durulama yağı safsatasını ilk kim başımıza bela etti bilmiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • facepunchS f kullanıcısına yanıt

    Sanıyorum kilometresi yüksek araçlarda da önerilmiyor engine flush. Kaliteli yağ kullanıldığı sürece bu kadar üzerine düşülmesi gerektiğini düşünmüyorum. Mesela Mobil 1 Esp'de yağın içinde mos2 var.


    Bu katkılar içinde en mantıklı olan Liqui Moly Ceratec bence. 3 yıl/50 bin km gidiyor zaten. Ben 3 bakımdır Liqui Moly yağ kullanıyorum mesela, durulama yağı falan israf.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS f kullanıcısına yanıt
    Durulama yağına gerek yok falan filan demişsin ve birde zaten bi tek bizim ülkede var böyle bişey

    Kimisi durulama yapar kimisi yapmaz ama ben garanti olsun diye durulama yaparım.

    Buyrun benim gibi düşünmeyen bizim ülkeden olmayan birisi. Yorumlarıda okursanız bir çok ülkeden insanında faydalı bulduklarını görebilirsiniz



    Benim asıl halen bilgi bulamadığım konu servis rejenerasyonundan sonra motor yağının değişip değişmemesi gerektiği. Araştırıyorum bulamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 21 Kasım 2021; 15:13:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • metinTasci m kullanıcısına yanıt
    Ben flushı başka bi markanın yağına geçerken yapılmasını önerdim kimisi yapar kimisi yapmaz. Bende daha flush yapmadım çünkü motulden çıkan motora mobil 1 koydum flushsız. Mobil 1 espde biraz mos2 var mesela bunun kalıntılarını sökmek için flush gerekebilir diyorum. Mobil 1 esp nin muadili olan top tech 4200 ve motul x-clean+ da mesela mos2 yok bildiğim kadarıyla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 21 Kasım 2021; 15:14:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    paylaştığınız videodaki yorumlarda gerekli bilgilendirmeler yapılmış, benim dediğimi de doğrular nitelikte bir yorum var, bu katkılar buharlaşmak üzere tasarlandığı için yağ ile tekrardan yıkamaya gerek yok denmiş.


    tabii siz içinize nasıl sinerse öyle yapın.


    edit: ekleme yapayım, eski yağa katkı katıp boşaltırken motor içindeki eski yağın yapısını bozup, seyreltip karterden daha fazla yağ çıkışını sağlıyorsunuz, ancak durulama yağı kullandığınız zaman boşaltsanız bile motor içinde kullandığınız ucuz durulama yağı yağın gezdiği yerlerde yapışık kalıyor, günün sonunda ucuz durulama yağınızdan az da olsa bir miktar yağ, koyacağınız yeni pahalı yağ ile karışmış oluyor. her ne kadar önemsenmeyecek türden ince detaylar olsa da bunlar, bilmenizde fayda var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 21 Kasım 2021; 16:10:15 >
  • kartalus kullanıcısına yanıt

    360bin kilometredeki 1.5dci motorlu aracımda bugüne kadar bakımları tam vaktinde yapıldı, çoğunlukla elf marka yağ kullanıldı, sadece bir iki bakım castrol kullanılmış olabilir onu tam bilmiyorum. hiç engine flush yapılmadı diye biliyorum, benden habersiz yaptılarsa bilemem tabii.


    geçen bakımda ilk defa yaptım motulun katkısı ile, üzerinde yazdığı şekilde uyguladım sonrasında da liqui molynin yağını kullandım, üzerinden 500km geçti herhangi bir sıkıntı yok şuan. yağı kontrol ettiğimde de kararma başlamış ancak yağın kendi sarılığı hala ayırt ediliyor peçeteye sürünce yağ çubuğunu.


    arabada olumlu yönde değişimler oldu ancak bunun sebebi engine flush mı, taze yağ mı yoksa mann filtreler mi bilmiyorum.


    titreşimde azalma, seste azalma, daha hızlı devirlenme yani daha iyi ivmelenme, motor gücünde artış(eskiden ciğeri tıkalıymış meğer), tepkilerde iyileşme, eskiden 3bin devirlere geldiğimde arabanın canına okuyormuş gibi tepki alırdım şu an 3bin devire geldiğimi fark etmiyorum daha fazlasını çevirebilirmiş gibi bir tepki veriyor(k9k motorlarda 3500 devirden sonra motor ölüyor, turbo için de sağlıklı değil zaten turbosu çok alt devirlerde devreye giriyor sonra sönüyor) bu bahsettiğim iyileşmeler sadece düzenli şekilde o arabayı kullanan birisinin anlayacağı türden ufak gelişmeler, öyle çağ atlatmadı yani arac. sadece titiz bir kulağınız varsa anlarsınız farkı.


    abartanlar oluyor yok aracım benzinli gibi oldu yok beygir arttı 2.0 motora dönüştü falan ben öyle abartı bir tepki almadım o bakımdan bu tarz yorumların biraz abartıya kaçtığını düşünüyorum, ya da arabalarının eski kondisyonunun epey kötü olduğunu düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 21 Kasım 2021; 18:28:1 >




  • facepunchS f kullanıcısına yanıt

    Ben de kullansam mı diye düşündüm ancak yağ kaçaklarına sebebiyet verir düşüncesiyle cesaret edemiyorum. Bir deneme uğruna da sağlam motordan yağ kaçağı başlasın istemem açıkçası ama sıkıntı çıkarmayacağından emin olsam işe yarayacağı düşüncesindeyim. Benim arabada yazılım var bir de. O açıdan avantaj olur mu bilmiyorum. Ama bir sonraki bakımda Ceratec koymayı düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğiniz yararlı kurumları sökünce ortaya çıkan yağ kaçağı ise bilemicem, eğer öyle bir durum varsa da motorun sağlığı tartışılır zaten. motorun başka bölgeleri de kurum bağlamışsa daha büyük zararlara da yol açabilir ileride mantıken düşünürsek.


    benim araç 11 yaşında, 360bin km de dediğim gibi bir sıkıntı olmadı, geçenlerde muayene kontrolü için kaldırdık aracı herhangi bir kaçağa vs. de sebep olmamış. Şimdilik gayet güzel gidiyor her şey.


    ceratec konusu ise sağlıklı gelmiyor bana. fabrikanın istediği şartnamelerde yağı kullanmak yeterli, kaş yapıcam diye göz çıkarmamak lazım...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 21 Kasım 2021; 23:50:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.