Şimdi Ara

Yabancılar Neden Lüks Araba Almıyor/Alamıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
6.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çünkü onların en boş paketi bizimkinin en dolusuna eşit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aptal değiller. Ondandır belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havya Makinesi kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilgi. Onların en boş paketi bizimkilerden daha boş. Jant kapaklı golf 7 gördün mü hiç?

    Jant kapaklı birçok model var avrupada. Arşivden foto atardım ama üşendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yanlış bilgi. Onların en boş paketi bizimkilerden daha boş. Jant kapaklı golf 7 gördün mü hiç?

    Jant kapaklı birçok model var avrupada. Arşivden foto atardım ama üşendim.
    Kaç yılından bahsediyorsunuz? Birde size göre doluluk jant kapaksa bilemeyeceğim. Avrupa ülkelerinde zorunlu olan çoğu güvenlik sistemi bizde opsiyon olarak sunuluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sebebi onların bu araçlara ulaşması kolay, önemli olan ulaşması zor olanı almak terk mantık. bizde de öyle ya ulaşması zor olanı her zaman çekici buluyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Konuda gerçekle alakası olmayan bir soru sorulmuş, herkes de atlamış bilmiş bilmiş.

    Avrupada ve amerikada lüks araç satılmadığını nereden çıkardınız? Bir yerinizden uydurmadıysanız rakamları görebilir miyim?

    Mercedes, bmw, audi avrupanın en çok satan ilk 10 markası içinde.

    Bizde bmw Mercedes yılda 20bin civarı satış yaparken almanyada aylık 25bin civarı satılıyor. İngiltere daha da fena.

    Volvo satışları yine öyle. Bakın rakamlara, kıyaslayın.

    Amerikada Mercedes bmw dışında lexus, acura, infiniti, lincoln, cadillac, genesis vs birçok marka var ve satış rakamları hiç de az değil.

    Özetle oranlarsak avrupada amerikada bizdekine oranla çok daha fazla premium araç satılıyor. Saçma soru, saçma konu saçma cevaplar.




    Akılcı yaklaşımınız için sizi tebrik ederim. Yukarıdaki bir torba laf boşa çıkıyor bu rakamlara bakınca...

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yahu bu avrupa'daki, amerika'daki insanlar neden lüks araç almıyorlar bilgisini nereden aldınız, ya da nereden uydurdunuz? tam tersi avrupa'daki ve amerika'daki insanlar lüks araç alıyorlar hem de bizim hayal edemeyeceğimiz sayıda. hele almanya'nın en küçük köyüne kadar yollar lüks araçlarla dolu. buyrun size 2019 yılı almanya araç satış listesi. isteyen bir zahmet eline hesap makinesini alsın sadece mercedes, bmw ve audi (porsche, lexus, maserati, volvo gibi araçları lüks saymadan) araçların toplam kaç adet sattığını hesaplasın, sonra da bizim 2019 yılı toplam otomobil araç satışıyla kıyaslasın. benim matematiğim hiç iyi değil.


    Yabancılar Neden Lüks Araba Almıyor/Alamıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 3 Eylül 2020; 10:34:53 >




  • Havya Makinesi kullanıcısına yanıt
    Çok eski zamanlar değil. Sadece jant kapağı değil. Genel olarak boş arabalar avrupada tutuluyor. Özellikle a b segment araçlar.

    Güvenlik olarak da avrupa yasalarına bağlıyız ama bizde distribütörler bize göre donanım sunuyor. Güvenlikten kısıp gösterişli donanıma öncelik veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anap iktidarı ile bu ülkedeki tüketim sevdası hız kazandı. Rüşvet adam kayırmacılık kolay yoldan para kazanma vs üretimden hızla uzaklaştık. Sonuç ortada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela hangi arabalardan bahsediyorsun bilmiyorum ama türkiyedeki insanlar genelde supersport veya lüks arabaların bayi fiyatını 150.000 - 200.000 € görünce " aa ne kadar ucuz bizdeki 200.000 lirayla aynı " diyor. İşte 200.000 TL ile 200.000 € aynı olsaydı emin ol hepimiz burada 0 km/h bentley binerdik. 200
    000 € para dünyanın neresinde olursa olsun çok para heleki bir arabaya vermek için gerçekten çok gereksiz büyük para. İnsanlar bu şekilde düşünüyor. Burada en pahalı en gösterişli arabalara genellikle türkler hindistanlılar pakistanlılar araplar falan biniyor. Sen senelik kazancı 1.000.000 € olan bir Hollandalıya kafasına silah dayasan 250.000 300.000 euroya sıfır araba aldıramazsın , binde bir tane çıkar o da çok çok hastasıdır ondan alır ama yinede bulabilirse 2 senelik eski ikinci elini tercih etmeye çalışır kafa böyle çalışıyor burada insanlarda çünkü enayi yerine konmak sevmiyorlar. Araba burada türkiyedeki gibi eskidikçe fiyatı yükselen bir şey değil. Çok aşırı değer kaybediyor paran bir anda 3 4 senede havaya uçup gitmiş oluyor yani. Ben 1.5 sene evvel 86000 € bir araç aldım yaklaşık 30.000 km yol yapmışım şuan 80.000 € ilana koydum 2 hafta olacak daha satılmadı.
    Biraz uzun yazdım ama işin özeti görgü kültür farkı var maalesef avrupanın adamıyla bizim insanımız arasında , bunun içine kendimi de katarak söylüyorum. Şahsen eşim beni frenlemese bende fiyatına bakmadan almak istediğim çok araba var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NoyanDervis -- 3 Eylül 2020; 15:14:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar cevaplarınızı okudum genel olarak diyorsunuz o araçları almaya ihtiyaç duymuyorlar, gereksiz buluyolar, aramızda kültür ve gelişmişlik farkı var vs. Bunlar olabilir ama madem böyleyse bunlar neden sokakta lüks araç görünce fotoğraflarını çekiyorlar, hayran kalıyorlar oysa onlara göre bu araç türleri israf(israf kadar değil)ve genel olarak ulaşılabilecek düzeyde.
    Cevaplarınız için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 23min -- 4 Eylül 2020; 14:27:15 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Konuda gerçekle alakası olmayan bir soru sorulmuş, herkes de atlamış bilmiş bilmiş.

    Avrupada ve amerikada lüks araç satılmadığını nereden çıkardınız? Bir yerinizden uydurmadıysanız rakamları görebilir miyim?

    Mercedes, bmw, audi avrupanın en çok satan ilk 10 markası içinde.

    Bizde bmw Mercedes yılda 20bin civarı satış yaparken almanyada aylık 25bin civarı satılıyor. İngiltere daha da fena.

    Volvo satışları yine öyle. Bakın rakamlara, kıyaslayın.

    Amerikada Mercedes bmw dışında lexus, acura, infiniti, lincoln, cadillac, genesis vs birçok marka var ve satış rakamları hiç de az değil.

    Özetle oranlarsak avrupada amerikada bizdekine oranla çok daha fazla premium araç satılıyor. Saçma soru, saçma konu saçma cevaplar.




    Lüks araçlar zaten türkiyeye oranla daha fazla o kesin ama mesela zengin insanlar kendi zenginliklerini göstermek için lüks arabalarla fotoğraflar falan çekiyorlar ama bu durum o ülkeler için çok ulaşılamaz bir olmamalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 23min -- 4 Eylül 2020; 14:25:44 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Orada bırak gösterisi, vale dahi yok. Adamlara anlatıyorum ağızları açık dinliyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cahil toplumlarda doğal olan durum..vay arabası var vay şu kadarlık...ulan hırbo o arabayı almış da nasıl almış..rüşvet mi yedi yolsuzluk mu yaptı yetim hakkı mı yedi..(hakkıyla alan üstüne alınmasın).. meslek seçiminde de öyle bizde doğru dürüst sporcu bale sanatçısı ressam vb.. çıkmaz neden...cahil toplum çocuğun maaşlı işe sokma derdinde ..boş işlerle uğraşma maaşlı işe gir..hesabı..meslek seçimi de öyle..etrafındakiler den örnek vermek gerekirse çoğu çocuğunu doktor yapma derdin.. hazır iş iyi maaş konuya komşuya hava atma..hiç sormazlar o çocuk ilerde o sorumluğu kaldırabilecek mi... bizim cahil toplumlarda paran varsa adamsın yoksa şurdan s....tir git!!!
  • Lüks dediğimiz olgu bu ülkede passat olabilirken onlarda ferrari belki. Aslında halkın ulaşamayacağı veya ulaşsada başına bela olacağı olgu.

    Şimdi senin maaşın 5 bin tl. 400 bin lik passata 80 ay çalışırsın. Diyelim ki 5 yıl kullandın. Değer kaybı belki %30 olur. Sıfırı 600 bin sen 420 430 a satarsın.

    Ama almanyada 5 bin euro alsan 80 ay ile Lamborghini, Ferrari filan alırsın. 5 yıl kullandığında 400 bin euroya aldığın makineyi 100 bin euroya satarken göbeğin çatlar. Onu geçtim bakımı, vergisi kaskosu filan bunlarda kol gibi en az 50 bin euro. Dönüp 5 sene sonunda 350 bin euro 5 yıllık heves için çöp oldu der.

    Şimdi Alman tr ye gelse bu şartları görse tabiiki lanet edecek. Orası ayrı konu. Ancak 2.el piyasasını görse çok şaşırır. Belki memleketinde almadığı passatı burada alır. Ötv kol gibi olsada değer kaybı minumum. Ben almanları biraz tanıyorsam bizden daha cimriler.

    Kısaca araç piyasası, dinamikleri, sosyal bakış açısı bambaşka. Ancak bunun en büyük sebebi politikalar. Yani hükümeti sosyal olsun diye yapıyor bunu.

    Eğer onlardada olan araç stoğu, vergi, alım gücü, üretim bizde olsa aynısını yaşardık.
    Size çok kısa bir hikaye anlatayım. Amcamın kiracısı evinde ki eşyaları ödenmemiş kira borcu için saydı. Al sat dedi. 5 6 yıllık komple ev eşyasını 1700 tl ye satana kadar göbeği çatladı. Bu İstanbul da yaşanıyor. Yani evi dizsen 25k belkide. Neyse..

    15 20 bin kişilik bir doğu ilçesine yani memlekete tatile gittim. Ben olayı oradak bir esnafa anlattım laf arasında. Abi dedi bizim burada çok değerli. 10k ya babanın oğluna satarsın. Çünkü tayinciler var. Adam evinin yollarda heba olmasını istemiyor. Birde ürün burada daha pahalı. Halkta büyükşehir de ki gibi çok imkanı yok. O yüzden eskiyi değerlendiriyorlar.

    İşte Almanyada araba bizim büyükşehir de ki ev eşyası muamelesi görüyor. Sen 7k ya aldığın buzdolabını 4 sene sonra 4 5 e satarım be ya diyebiliyormusun. Bu örnek tam uyuyor. Biz mobilya, beyaz eşya üretebilen bir ülkeyiz. O yüzden vergi oranları düşüktür. 2.el de fiyat hareketi bakıp iç geçirmeyiz kolay kolay.
    Düşünün aynısını Almanlar arabalarda yaşıyor. Kaldı ki 2.el piyasası olan bir meta. Aldımı bir golf 5 sene sonra %70 değer kaybını görünce satmak yerine çöp olana kadar biniyor. Düşünün 4 5 maaşı ile sıfırını alabiliyorken bunu yapıyor. Sen buzdolabına aynı muamele yapmıyormusun?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • her şey ucuz olduğu için 250.000 birimlik ferrariler pahalı geliyor ya da 35.000 birimlik bmw ler pahalı gözüyle bakılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Hocam biz neden lüks olanı almıyor onu soruyoruz,yani 5

    yıl neden feragat etmiyor? O teknolojiye, konfora veya

    performansa 5 yıl seve seve feda edilir bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qwsehmus kullanıcısına yanıt
    İki üst mesajda arkadaş aslında güzel açıklamış ben aynı şeyi bu kadar uzun yazmak istemediğim için girmedim. Sadece şöyle düşünün bugün sıfırı 217 bin olan Civic Eco Elegance aracın 7 yaşında satılan hali 165 bin. Şimdi siz bu aracın 7 yıl kullanım bedeli için 52 bin TL ödemişsiniz yani yıllık 7 bin TL bu da aracın yaklaşık %3ü eder.

    Aynı koşullarda bir AB vatandaşı bu aracı alıp 7 yıl kullandığı zaman 7-8 bin euroya satacak. Sıfırı ise 30 bin euro. Bu vatandaşın araç kullanım maliyeti 7 yılda 21 bin euro diyelim yani yıllık 3 bin euro. Araç üzerinden yüzdelik olarak bir AB vatandaşı ikinci eldeki değer kaybı nedeniyle bizden 3 kattan daha fazla maliyete katlanıyor aracı kullanırken.

    Şimdi Türkiye örneğine geri dönelim 600 bin liraya aldığın bir BMW satarken 140 bin liraya düşse 7 yılda sana bu aracın maliyeti yıllık 75 bin lira olsa kullanır mıydın? Ya da bunun yerine 210 bin lira olup değeri 50 bin liraya düşecek ve sana yıllık maliyeti 20 bin lira olacak bir Honda Civic mi tercih ederdin. 600 bin için ciddi kredi altına girip alıyorsun ve kredin bittiğinde o araç artık 150 bin lira.

    AB'de ikinci el değerindeki aşırı düşüşler orta sınıfın lüks araç almasını mantıksız hale getiriyor. Çünkü 60 bin euroya aldığın bir aracın değeri bizdeki gibi seneler sonra 45 bin euro etmiyor, 15 bin euroya düşüyor. Bu da yıllık bazda baktığında araç kullanım maliyetini artırıyor. Bu kişi uzun vadeler ile lüks araç alabilir ancak o uzun vade bittiğinde bizdeki gibi araç değerini ciddi oranda korumadığı için alan kişi bu aracı sadece kullanım için yüksek maliyete katlanıyor. Yani AB'de araç bizdeki gibi bir yatırım seçeneği değil, kullanılıp tüketilen ve kullanım bedelinin bize göre çok daha kısa vadeye yayıldığı bir meta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Avrupayı bilmem de amerikada en dandik arabanın motoru 3 litreden başlıyor. Hepsi canavar gibi araba lüksünü ne yapsınlar?
  • nebel N kullanıcısına yanıt
    Tabiiki Turkiyeden cok daha fazla luks arac. adamlarin ortalama.geliri bizden fazla ve araba bizden ucuz o yuzden zaten bu normal.

    Ama.konu sahibi yolsa gorunce fotograf cekiyorlar falan demis. Herhalde bmw 1le 3le ya da mercedes c ile falan fotograf cekmiyorlardir. Ferrari lambo bentley rolls royce amg gt bmw i8 vsdir. Foto cektikleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.