Şimdi Ara

Yabancılar Neden Lüks Araba Almıyor/Alamıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
6.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar basit bir sorum var. Malum ülkemizi diğer ülkelerle araba fiyatları konusunda karşılaştırırsak yabancı ülkelerde(özellıkle amerika ve avrupa) araba fiyatları bize göre oldukça ucuzl seviyelerde.(birim fiyat üzerinden)
    Şimdi durum böyleyken neden amerikadaki veya avrupadaki insanlar lüks araçlar satın almıyolar ya da alamıyor, neden sokakta aşırı lüks bi araç görünce şaşırıp fotoğrafını çekiyolar?
    Onlar için lüks araç satın almak zor olmamalı. Neden almıyor/alamıyorlar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Çünkü biz eli ayağı düzgün C segment bir araç için 60 ay yani 5 yıl kredi çekiyoruz. Sadece normal sıradan bir araç için 5 yıl. Oysa ki benimle aynı işi yapan bir AB vatandaşı ise aynı aracı yaklaşık 4 maaşı ile alabiliyor. Maaşının sadece %15'inden feragat ederek ise 2 yılda alabiliyor. Şimdi bu kişi bu kadar rahat araca ulaşabilirken maaşının %30-40'ından feragat edip neden 5 yıl ödeyerek lüks bir araç alma ihtiyacı hissetsin?

    C sedan son teknoloji bir aracı maaşımın %20si ile iki yılda alabilsem neden maaşımın %40'ını lüks bir araca 5 yıl verme ihtiyacı hissedeyim. Biz temel ihtiyacımız için hayatımızdan feragat ediyoruz oysa onun temel ihtiyacı için buna ihtiyacı yok.

    Şöyle düşünün, 5 yılda C segment her ihtiyacınızı karşılayacak bir araç almak yerine 12-13 yıl bunun iki katını ödeyerek d segment bir araç alır mısınız?
    Konuda gerçekle alakası olmayan bir soru sorulmuş, herkes de atlamış bilmiş bilmiş.

    Avrupada ve amerikada lüks araç satılmadığını nereden çıkardınız? Bir yerinizden uydurmadıysanız rakamları görebilir miyim?

    Mercedes, bmw, audi avrupanın en çok satan ilk 10 markası içinde.

    Bizde bmw Mercedes yılda 20bin civarı satış yaparken almanyada aylık 25bin civarı satılıyor. İngiltere daha da fena.

    Volvo satışları yine öyle. Bakın rakamlara, kıyaslayın.

    Amerikada Mercedes bmw dışında lexus, acura, infiniti, lincoln, cadillac, genesis vs birçok marka var ve satış rakamları hiç de az değil.

    Özetle oranlarsak avrupada amerikada bizdekine oranla çok daha fazla premium araç satılıyor. Saçma soru, saçma konu saçma cevaplar.




    5 yilda yari fiyatina dusuyor, iscilik ve parca maliyetleri digerlerine gore cok daha pahali diger normal araclara gore. Yani mantiksiz, parayi bunun yerine eglenceye egitime vs. harciyorlar.
    Ayrica burdaki gibi arabaya göre muammele olmadigi gibi aksine, mustang camaro vs. alirsan görgüsüz arab muammelesi görüyorsun, o yuzden az sorun cikaran, 10 yil sonra datmak istendiginde kolay satilan orta sinif modellere yöneliyor.
    yahu bu avrupa'daki, amerika'daki insanlar neden lüks araç almıyorlar bilgisini nereden aldınız, ya da nereden uydurdunuz? tam tersi avrupa'daki ve amerika'daki insanlar lüks araç alıyorlar hem de bizim hayal edemeyeceğimiz sayıda. hele almanya'nın en küçük köyüne kadar yollar lüks araçlarla dolu. buyrun size 2019 yılı almanya araç satış listesi. isteyen bir zahmet eline hesap makinesini alsın sadece mercedes, bmw ve audi (porsche, lexus, maserati, volvo gibi araçları lüks saymadan) araçların toplam kaç adet sattığını hesaplasın, sonra da bizim 2019 yılı toplam otomobil araç satışıyla kıyaslasın. benim matematiğim hiç iyi değil.


    İki üst mesajda arkadaş aslında güzel açıklamış ben aynı şeyi bu kadar uzun yazmak istemediğim için girmedim. Sadece şöyle düşünün bugün sıfırı 217 bin olan Civic Eco Elegance aracın 7 yaşında satılan hali 165 bin. Şimdi siz bu aracın 7 yıl kullanım bedeli için 52 bin TL ödemişsiniz yani yıllık 7 bin TL bu da aracın yaklaşık %3ü eder.

    Aynı koşullarda bir AB vatandaşı bu aracı alıp 7 yıl kullandığı zaman 7-8 bin euroya satacak. Sıfırı ise 30 bin euro. Bu vatandaşın araç kullanım maliyeti 7 yılda 21 bin euro diyelim yani yıllık 3 bin euro. Araç üzerinden yüzdelik olarak bir AB vatandaşı ikinci eldeki değer kaybı nedeniyle bizden 3 kattan daha fazla maliyete katlanıyor aracı kullanırken.

    Şimdi Türkiye örneğine geri dönelim 600 bin liraya aldığın bir BMW satarken 140 bin liraya düşse 7 yılda sana bu aracın maliyeti yıllık 75 bin lira olsa kullanır mıydın? Ya da bunun yerine 210 bin lira olup değeri 50 bin liraya düşecek ve sana yıllık maliyeti 20 bin lira olacak bir Honda Civic mi tercih ederdin. 600 bin için ciddi kredi altına girip alıyorsun ve kredin bittiğinde o araç artık 150 bin lira.

    AB'de ikinci el değerindeki aşırı düşüşler orta sınıfın lüks araç almasını mantıksız hale getiriyor. Çünkü 60 bin euroya aldığın bir aracın değeri bizdeki gibi seneler sonra 45 bin euro etmiyor, 15 bin euroya düşüyor. Bu da yıllık bazda baktığında araç kullanım maliyetini artırıyor. Bu kişi uzun vadeler ile lüks araç alabilir ancak o uzun vade bittiğinde bizdeki gibi araç değerini ciddi oranda korumadığı için alan kişi bu aracı sadece kullanım için yüksek maliyete katlanıyor. Yani AB'de araç bizdeki gibi bir yatırım seçeneği değil, kullanılıp tüketilen ve kullanım bedelinin bize göre çok daha kısa vadeye yayıldığı bir meta.
  • 5 yilda yari fiyatina dusuyor, iscilik ve parca maliyetleri digerlerine gore cok daha pahali diger normal araclara gore. Yani mantiksiz, parayi bunun yerine eglenceye egitime vs. harciyorlar.
    Ayrica burdaki gibi arabaya göre muammele olmadigi gibi aksine, mustang camaro vs. alirsan görgüsüz arab muammelesi görüyorsun, o yuzden az sorun cikaran, 10 yil sonra datmak istendiginde kolay satilan orta sinif modellere yöneliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir kaç yıl önce Mercedes, Amg GTR diye bir model üretti. Doğan KABAk veya Burak ERTEM, bu aracın test videosunu çekmişti.
    Adamlar, hava alanında makineyi teslim ettiler. Bizimkiler de Nürburring'e gidip gazladılar. Öncellikle firmanın güvenine dikkat çekelim...
    Ama asıl aklımda kalan, insanların bu aracın fotoğraflarını çekmesiydi. Fiyatı 173 000 Euro...
    Bugün yollarımızda gördüğümüz pek çok Range, bundan pahalı.
    Öyleyken, ışıklarda aynı anda 3 RR Autobiography denk geliyor..
    Çünkü bununla avunuyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünkü biz eli ayağı düzgün C segment bir araç için 60 ay yani 5 yıl kredi çekiyoruz. Sadece normal sıradan bir araç için 5 yıl. Oysa ki benimle aynı işi yapan bir AB vatandaşı ise aynı aracı yaklaşık 4 maaşı ile alabiliyor. Maaşının sadece %15'inden feragat ederek ise 2 yılda alabiliyor. Şimdi bu kişi bu kadar rahat araca ulaşabilirken maaşının %30-40'ından feragat edip neden 5 yıl ödeyerek lüks bir araç alma ihtiyacı hissetsin?

    C sedan son teknoloji bir aracı maaşımın %20si ile iki yılda alabilsem neden maaşımın %40'ını lüks bir araca 5 yıl verme ihtiyacı hissedeyim. Biz temel ihtiyacımız için hayatımızdan feragat ediyoruz oysa onun temel ihtiyacı için buna ihtiyacı yok.

    Şöyle düşünün, 5 yılda C segment her ihtiyacınızı karşılayacak bir araç almak yerine 12-13 yıl bunun iki katını ödeyerek d segment bir araç alır mısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Eylül 2020; 1:51:0 >
  • İsteyen 100bin euroluk arabayada biniyor ama yabancı halkın çoğunluğu bizim gibi gösteriş meraklısı değil.
    Adamlar akıllı bir araba için servet harcamıyorlar.
    Zaten 2.el ayağını yerden kesicek sorunsuz bir araç 5bin euro.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bide bizde araba altın gibi değeri yükseliyor. avrupada alıyorsun 100bin euro ya otomobil. marşa bastığın an geçmiş olsun değeri yarı yarıya düşer

    bizde 100bin tl ye araç al 2 sene sonra 400 bin tl olur. bizim kapının önünde 4 tane külüstür var. hepsini toplasan 1 tane araba etmez. 4 ünü satsam çok rahat ev alabiliyorum şu an.
  • Çünkü görmemiş değiller , çünkü araba ile statü belirlenmiyor Avrupa'da , çünkü Avrupa'da ihtiyaca göre ürün kullanılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim amcam polonyada yaşıyor ve 10 senedir aynı aracı kullanıyor 2005 model chrysler 3.0 motor 7 koltuklu aile aracı.7 bin euroya almış zamanında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bu ülke tamamen yaşanmaz bir hale geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustOffer -- 3 Eylül 2020; 2:39:28 >
  • lüx araba 50bin euro/dolardan pahalı araba dersek

    1)Sıfır alındığında dehşet değer kaybediyor 80bin euro'ya aldığın lüx araba 2-3seneye 50bin km'i gördüğünde 20-30bin euro değer kaybeder bazıları daha az bazıları daha çok kaybeder ama hertürlü ciddi bir kayıp.
    Bazı zenginler max 100 tane üretilen lüx veya spor arabaları alıyor garaja atıyor ve hiç kullanmıyor oralarda arabadan para kazanma sadece bu şekilde olabilir gibi.

    2)Servisi,parçası ve işçiliği ciddi pahalı ve oldukça sık sorun çıkardıklarından...

    3)Yurtdışında ciddi bir cimrilik var mercedes hatta porsche alabilcek adam 10-15yıllık c segment külüstüre biniyor arabayı eşşek niyetine kullanıyor gözünde büyütmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 3 Eylül 2020; 2:59:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen sosyal sebepler.

    90'lardı, 17" monitör almıştım. Arkadaş gördü, "her eve lazım (!)" dedi. O otomobiller düşündüğünüz şeyleri ifade etmiyor bir kısmı için.

    1970'lerde sigara en büyük hava... çakmak önemli, pozun en öenmli yerinde tutukluk yapmasın... Ciddi, "prestijli" markalarla, mücevherciler üretirdi... çakmağı. Braun, Rowenta, Ronson, Cartier... İlgi oradaydı. Sonra kibrit fiyatına doldurulmayan, bitince atılan ve bunlardan daha problemsiz bir şey çıktı, hepsi bitti. Modası geçti. Bugün Mercedes'le Fiat arasındaki sürüş deneyimi farkı, 70'lerdekinin onda biri değil. Diğer bir kısım bence bu.

    ABD'de mecburi, ama koca arabalar Avrupa'nın sıkışık eski şehirlerinde de pek hoş karşılanmıyor. İnsanlar "temiz hava" diye sokakta gösteri yapıyorlar. Üsküp'te bile gösteriler oldu, Stuttgart'a "Staubgart" (toz bahçesi) adını takanlar oldu ki havası İstanbul'dan çok bakımdan daha temiz. Aktüalite bu. Uzun zamandır medya bununla meşgul, ince tozun zararları konusunda bilinç var. Almanya'da çıkan yasa yüzünden iki milyon dizel etkilendi. Klasikse eğer, nostaljik bir tolerans, 'siz tekniğin tarihini yaşatıyorsunuz' tavrıyla karşılaşırsınız. Ama yeni, kocaman, sokakta zor dönen bir dizeli her sabah tek başına çalıştırırsanız tepki alırsınız. Ti'ye alanlar olur, dalga geçerler. "Günaydın... Bugün biraz yakacaksınız galiba?"

    Son olarak. Sosyal yaşam daha canlı. Böyle görürnen şeylerin seçim kararında sosyal kabul daha önemli bir kriter, bu farkediliyor.




  • Acayip bir değer kaybı var.

    meta degil arabayla hava atılmıyor bir aracı işine göre alip geçiyor bizim alamanci tayfa görgüsüz onlar eli az para tutunca sapıtıyor.

    Amerikada Mustang orta üst evin 3 cu arabası coluk çocuğa hediye verilen.

    Arap şeyhi gibi petrolü bol buldum güneş görmeyen yerime süreyim demiyor ona vereceği paraya misal dünyayı geziyor.

    Borçsuz gezmek kafa rahatlığı her şeye bedel aslında su dünyada ekonomiye ay sonuna takmadan yaşıyor adamlar.

    Milli bilinçli birey israftan kaçınır ama bu yanlış anlaşılmasın 30 senelik Şahin'e bin ses etme demek değildir. İdeal bir sureci var amortisman denir miadı dolunca tak gider yenisini alır imkanı var bizdeki gibi degil ki. Bizde prese gitmesi gereken araba 40 bin olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 3 Eylül 2020; 2:56:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En temel iki sebep:

    Araba statü göstergesi değil, ihtiyacı neyse onu alıyor. Bizde mpv, sw vs. tutmazken onlarda çoğunluk kullanışlı geleni alıyor.

    Araba prim yapmıyor, değer kaybediyor. X marka Y segment baz araç 10 sene önce 5000€ ise bugün de 5000€. Teknoloji geliştiği için maliyet düşüyor, özellik arttığı için maliyet artıyor, sonuç aynı kalıyor. Bizde ise kur bazında fiyat düştüğü halde rakam yükseliyor, işin içine vergi oran değişimi vs. girdiğinde kur bazında da rakam artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Universitelerde dekanlarin-prof larin park alanlari Honda ve Toyotalarla dolu.

    Egitim seviyesi artrikca luks ihtiyaclar azaliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sebeplerden biri; adamların standart arabalarının bize lüks olması da olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Almanya da pejo, reno, fiat görünce şaşırmak .

    Galiba ego tatmininden kaynaklanıyor. Bizim burda işçi olarak egea için harcadığımız emek değeri ile orada d belki e segment araç çok rahat alınabilir. Ama genede golf, clio filan satış lideri oluyor.
    Onlar egolarını törpüleyebilecek olgunluğa kavuştukları için matıkları ile ihtiyaçlarına göre seçim yapabiliyorlarken biz başkalarına göre (üstünlük duygusunu yaşamak için) seçim yapıyoruz. Bu durum zincirleme devam ediyor. Adam yediğinden ,içtiğinden, eğitiminden, tatilinden feragat edip çevresinde kabul göreceği aracı alıyor.
    Günlük 15 km işe gitmek için bir kadın A segment bir araç yeterliyken gidip jip alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adi ustunde luks hocam orada da luks arabalari sadece zenginler alabiliyor. Oyle 100-150 bin euroluk arabalar birim fiyati bizim Egea ile ayni diye ucuz sanmayin.

    Almanya bu konuda bir cok ulkeden onde cunku bir cok luks marka Alman mali ve gelir durumu da diger Avrupa ulkelerine gore iyi.

    Atiyorum ama Turkiye de 10 tane olan ferrariden italya da 50 tane vardir amerikada 500 tane vardir. Yine luks yine az bulunur ama Turkiye ye gore daha coktur ama Egea gibi elini sallasan Ferrariye carpmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuda gerçekle alakası olmayan bir soru sorulmuş, herkes de atlamış bilmiş bilmiş.

    Avrupada ve amerikada lüks araç satılmadığını nereden çıkardınız? Bir yerinizden uydurmadıysanız rakamları görebilir miyim?

    Mercedes, bmw, audi avrupanın en çok satan ilk 10 markası içinde.

    Bizde bmw Mercedes yılda 20bin civarı satış yaparken almanyada aylık 25bin civarı satılıyor. İngiltere daha da fena.

    Volvo satışları yine öyle. Bakın rakamlara, kıyaslayın.

    Amerikada Mercedes bmw dışında lexus, acura, infiniti, lincoln, cadillac, genesis vs birçok marka var ve satış rakamları hiç de az değil.

    Özetle oranlarsak avrupada amerikada bizdekine oranla çok daha fazla premium araç satılıyor. Saçma soru, saçma konu saçma cevaplar.

    Yabancılar Neden Lüks Araba Almıyor/Alamıyor?


    Yabancılar Neden Lüks Araba Almıyor/Alamıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 3 Eylül 2020; 7:28:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.