Şimdi Ara

xenon bixenon far

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
23.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar bu xenon bixenon farların özellikleri + ları nelerdir acaba ben sadece karşı taraftakinin gözünü aldıklarını biliyorum bi aydınlatırsanız sevinirim



  • karşı taraftakının gözünü aldıgını biliyorsanız yanlış biliyorsunuz..

    farlar yasal ve saglıklık olarak 3 farklı şekilde bulunabilir..

    1) Merceksiz halojen farlar..

    Yıllardır kullanılan bir teknolojidir..1 veya 2 tane cukur ayna benzeri yapı kullanılarak ışık odaklanır..bazılarında uzunlar ayrı kısalar ayrı ampul ve ayna yardımıyla saglanırken bazılarında tek ayna yeterlıdır..Son zamanlarda xenon un moda olmasıyla bazı insanlar bu farlarına piyasadan aldıkları xenonları takarak gercekten saygısız bir aydınlatma saglamaktadır..Merceksiz far xenon takılmaz

    Bunlar 2 aynalı ,uzunlar iç taraftaki , kısalar dış
     xenon bixenon far

     xenon bixenon far


    Buda tek aynalı..uzunlar için içinde baska bir ampul yanıyor..
     xenon bixenon far


    2) Mercekli halojen farlar

    Bu farlarda ayna yerıne bir mercek bulunur..Bu merceğin içinde ampulun önünde sabit bir perde bulunmaktadır..Bu perde aydınlık karanlık sınırını oluşturur..Böylece ışığın saçılması engellenir ve merceksiz farlara göre daha az göz alır..Bu far yapısında uzunlar ayrı bir bölümden ya 2. bir mercek üzerinden yada aynalı bir far yardımıyla saglanır..Bu farlara xenon takılmasında herhangi bir sorun yoktur..

    Merceğin işlevi
     xenon bixenon far


    Yuvarlak olan mercek , iç kısımdaki aynalı kısım uzunlar..
     xenon bixenon far


     xenon bixenon far


    3.olarak bixenon mercekli farlar..

    Bixenon merceklerde diğer mercekli farlarda olan perde elektrikli bir motor yardımıyla hareket edebilir..Uzunları yaktıgımızda veya selektör yaptıgımızda perde yukarı kalkar böylece aydınlık - karanlık sınırı ortadan kalkar..ışık daha yukarıyı aydınlatır..Bölece uzun görevi görür..yani uzunları yaktımızda ayrı bir ampul yanmaz veya yanan ampul un parlaklıgı artmaz..aynı ampul aynı sekılde yanmaya devam eder..Sadece ust sınırı ortadan kalkar..Ayrıca selektörde de karşıdan gelene flaşa benzer bir etki yapar:)

    Yeni nesil araçlarda ki farlar genel olarak bixenon şeklindedir..Ayarı duzgun yapılmışşa hiç bir şekilde göz almaz..
     xenon bixenon far


    Bixenon action..


    Özetle merceksiz fara takılan xenonlar herşekilde göz alır..mercekli fara takılan xenon un bir sakıncası yoktur; ayarları duzgun yapıldıgı ve takılan xenon ampulun Kelvin değeri uygun oldugu kosullarda , bixenon farlar da eger fabrikasyonsa zaten standart olarak otomatik far yukseklık ayarı vardır..Dolayısıyla en sağlıklısı orjinal olan xenonlardır..




  • teşekkür ediyorum çok aydınlatıcı olmuş elinize sağlık. ozaman benim gözümü alanlar sonaradan takılanlar...
  • @errddm
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler çok açıklayıcı ve bilgilendirici olmuş. anladığım kadarıyla bu konuda bilgilisiniz bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. benim aracımda mercekli normal halojen farlar var anladığım kadarıyla yani yine sarı ampul ama merccekli ve o karanlık çizgisi bariz şekilde belli oluyor. ben aracımı xenona nasıl çevirebilirim, neleri değiştirmem gerekir, herhangi bir sıkıntı çıkarır mı? ve en can alıcısı normal xenonlardan ne farkı olur? aracımın far resimlerini daha net görmeniz açısından koyuyorum. bu konuda biraz cahilim lütfen kusuruma bakmayın.


     xenon bixenon far




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    @errddm
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler çok açıklayıcı ve bilgilendirici olmuş. anladığım kadarıyla bu konuda bilgilisiniz bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. benim aracımda mercekli normal halojen farlar var anladığım kadarıyla yani yine sarı ampul ama merccekli ve o karanlık çizgisi bariz şekilde belli oluyor. ben aracımı xenona nasıl çevirebilirim, neleri değiştirmem gerekir, herhangi bir sıkıntı çıkarır mı? ve en can alıcısı normal xenonlardan ne farkı olur? aracımın far resimlerini daha net görmeniz açısından koyuyorum. bu konuda biraz cahilim lütfen kusuruma bakmayın.






    piyasada satılan bir çok markanın xenon ları mevcut..Bunlar kit şeklinde satılır..Balast ve ampul şeklinde..Bunu bir elektronikçide monte ettirebilirsiniz..

    örnek olarak
    (temsili)

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-philips-4300k-h7-xenon/detay

    bu philips in 4300 K yanan xenon kitidir..Buna benzer baska markalarında mevcuttur..

    sadece orjinal farın içindeki ampul yerine kitin içinden cıkan ampul yerlestiriliecek..Guc kablosuyla ampul arasına kitin içinden cıkan balast yerleştirilecek..Montaj temel olarak böle..

    Sorun olarak bir ihtimal aracın lamba arıza ışıgını yakabilir ama yeni nesil xenon kitlerde bu sorun aşıldı..Muayenede far ayarı duzgunse sorun olmaz..sadece otomatik far yukseklik ayarı ve far yıkama yoksa hafif kusurlu olarak geçer..Zaten her araç hafif kusurlu geçiyor gibi

    Onun haricinde hiç bir sorun yaşamazsınız..Yapacagınız biraz araştırıp bir xenon kit almak ve bir oto elektrikçisinde montajını yaptırmak..




  • tekrar teşekkür ederim,
    kelvin değerinde neye dikkat etmeliyim yani kelvin değeri düşük olan mı makbuldur yüksek olan mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    @errddm
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler çok açıklayıcı ve bilgilendirici olmuş. anladığım kadarıyla bu konuda bilgilisiniz bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. benim aracımda mercekli normal halojen farlar var anladığım kadarıyla yani yine sarı ampul ama merccekli ve o karanlık çizgisi bariz şekilde belli oluyor. ben aracımı xenona nasıl çevirebilirim, neleri değiştirmem gerekir, herhangi bir sıkıntı çıkarır mı? ve en can alıcısı normal xenonlardan ne farkı olur? aracımın far resimlerini daha net görmeniz açısından koyuyorum. bu konuda biraz cahilim lütfen kusuruma bakmayın.


     xenon bixenon far



    selamlar,
    öncelikle xenon ile çakma xenon kavramını bilmek gerekiyor.
    xenon far , xenon mercek ve xenon ampül kombinasyonu ile olur.

    hem merceğiniz halojen , hemde alacağınız sahte ve çakma ürün xenon ampül.
    bu şekilde normal fabrika çıkışlı xenon far performansına ulaşamazsınız.

    ama bütçe fazla ayrılmayacaksa çakma ya da sahte (philips H7 xenon ampül üretmez , H halojen anlamına gelir) xenon kit alıp uygulanabilir.
    kesilme çizgileriniz biraz dalgalı ve önünüzdeki aydınlık alan homojen olmayabilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bi-xenon, xenon, Mercek far hak.
    5 yıl önce açıldı
    mercek far ve halojen far
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 300tl yuh
  • evet bana da biraz fazla geldi ama sağlıklı olan ve normal xenon a en çok yaklaşan bu sanırım. eğer yaptırırsam almam gereken bir xenon kit yani. peki siste yağmurda normal halojene göre görüş kaybı yaşar mıyım?
  • kaşkaikaş
  •  xenon bixenon far



    4300 d2s ile 6000 h7 arasındaki fark.

    h7 6000 yerine 4300 de olsaydı çok fazla değişmezdi.
    orjinal farlarınız en az h7 xenon kadar yeterli olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    @errddm
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler çok açıklayıcı ve bilgilendirici olmuş. anladığım kadarıyla bu konuda bilgilisiniz bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. benim aracımda mercekli normal halojen farlar var anladığım kadarıyla yani yine sarı ampul ama merccekli ve o karanlık çizgisi bariz şekilde belli oluyor. ben aracımı xenona nasıl çevirebilirim, neleri değiştirmem gerekir, herhangi bir sıkıntı çıkarır mı? ve en can alıcısı normal xenonlardan ne farkı olur? aracımın far resimlerini daha net görmeniz açısından koyuyorum. bu konuda biraz cahilim lütfen kusuruma bakmayın.





    selamlar,
    öncelikle xenon ile çakma xenon kavramını bilmek gerekiyor.
    xenon far , xenon mercek ve xenon ampül kombinasyonu ile olur.

    hem merceğiniz halojen , hemde alacağınız sahte ve çakma ürün xenon ampül.
    bu şekilde normal fabrika çıkışlı xenon far performansına ulaşamazsınız.

    ama bütçe fazla ayrılmayacaksa çakma ya da sahte (philips H7 xenon ampül üretmez , H halojen anlamına gelir) xenon kit alıp uygulanabilir.
    kesilme çizgileriniz biraz dalgalı ve önünüzdeki aydınlık alan homojen olmayabilir.



    Bilgiler için tesekkur ederiz..Ampuller hakkında pek bir bilgim yok ne yazıkki.. D1S D2S H7 vs..ne anlama geliyor ,farkları ne bilemiyorum

    kelvin değerleri olarak kelvin değeri kuculdukce ısık sarıya döner..

    4300 K beyaz ışıktır..6000 -8000 K maviye çalar..daha sonra ışık pembeleşir..

    Kelvin değeri gibi birde ışıgın lümen degeri vardır..Buda Kelvin değeri ile ters orantılıdır..Kelvin arttıkca Lümen düşer..Lümen aydınlatma gucudur..

    Kelvin ve Lümen oranının en iyi oldugu değer 4300 K ile 5000 K diye biliyorum..




  • kısaca özetlersek
    D=discharge yani xenon demek
    H=halojen yani adı üstünde halojen demek

    h1,h3,h4,h7,h11 halojen tip ampül çeşitleridir.
    sizin üstte tek aynalı dediğiniz aslında H4tür ve uzunlar içinde ayrı ampül yanmaz
    h4 hem kısa hemde uzun ışık verir.

    xenon ampüllerinde yani D ile başlayan ampüllerde ise ikinci bir kısaltma var
    R ya da S
    R - reflektörlü manasına gelir.yani mercek olmadan da reflektörlü xenon farlar vardır.
    örnek mercedes w211,renault laguna,volvo s60,xc90,peugeot 607 vs..
    bu araçlarda mercek yoktur ama fabrika çıkışı xenon vardır.

    S ise mercek anlamına gelir.

    birde kısaltmalarda rakamlar vardır.
    bunlarda ampül tiplerinden ibarettir.
    D1S 'in xenon ateşliyicisi balastta değil ampül kıçındadır mesela
    oysaki D2S te ateşliyici balast içindedir. bu yüzden balastları büyüktür ve eski teknolojidir.
    ayrıca ateşliyici ampüle çok daha yakın olduğundan yüksek gerilim çok kısa mesafe içerisinde yürür.
    oysaki D2S te ateşliyici ampülden yaklaşık 40-50 cm geriden yani kablonun diğer ucundan gelir.

    kısaca gerçek xenon D ile başlar
    D1S,D1R,D2S,D2R,D3S,D3R,D4S ve D4R gibi

    H ile başlayan xenon çakmadır ya da uydurma.
    philips gibi markalar çakma xenon üretmez , dikkatli incelendiğinde philips adı altında ya da philips patenti ile vs.. gibi açıklamalar bulunur.
    gerçek xenonlar zaten piyasada satılmaz. direk otomobil fabrikalarına hatta far üreticilerine gönderilir.

    hella,osram,denso,valeo,bosch ve philips başlıca xenon üreticileridir.
    mtec , cyclone piyasa malı , çakma xenon üreticileridir ama kaliteli olabilirler.


    xenon farı 3 bileşen belirler.
    gerçek xenon ampül
    S ise buna ilaveten mercek
    R ise buna ilaveten far reflektörü

    birde 4150-4300 k arası ışık


    halojen merceğe çakma xenon ampülü takılırsa ( zaten D serisi takılamaz , uymaz. ancak h ile başlayan takılabilir )
    yolda homojen olmayan aydınlanma ve net olmayan kesilme çizgileri oluşabilir.
    kesilme çizgileri net olmazsa karşıdan gelen sürücünün gözüne tehlike yaratma ihtimali vardır.

    edit:
    ben kendi aracıma (peugeot 307) bi xenon modifiyesi yaptım.
    aracımın orjinalinde malesef bi xenon far seçeneği , hatta xenon far seçeneği bile yoktu.
    ancak yeni kasalarında xenon far opsiyonu sunuldu ama aracım eski kasa olduğundan far uygun değildi.

    merceğim mercedes E serisinden çıkma bi xenon mercek
    mercek kapağım e92 bmw den çıkma mercek kapağı
    xenon balastlarım ve ampüllerim ise nissan 350Z'den çıkma.

    eğer aracın fabrikasyon xenon/bixenon farı bulunmuyorsa hand made olarak yapılabiliyor artık










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 18 Kasım 2010; 3:53:33 >




  • Verdiğiniz bilgiler için çok sağolun..gerçekten merak ediyordum bunların anlamlarını..
  • aracım 2007 passat farlar mercekli iki ay önce piyasadaki ucuz xenonlardan taktım ilk ampul tipim 8000 k idi gözlerim çok yoruldu kör gibi gidiyordum orjinal bmv audı de olan rengi yani 4300 k yı aradım taradım bulamadım en yakını 6000 k yı taktım karanlık yolda tek araba giderken bembeyaz iyi görüntü var halojene göre 3-4 kat daha fazla ışık dejavantajları karşıdan gelen normal halojen farın gözümüze gelen ışığını kırmıyor dolayısıyla görüş azalıyor ve yanımızdan orjinal xenonlu araç geçerken ışığımızın az olduğunu görüyoruz ve mavilik beliriyor baktım gene olmuyor deli gibi internette h7 xenon yedek ampul arıyorum sonunda aksarayda bir tuningcide buldum kapıda ödemeli kargoyla yolladılar şimdi süper audı Q7 ile aynı tabi biraz güç farkı var ilk halinden on kat daha iyi yalnız mercekler 4 senelik olduğu için bir berraklık problemim var kesilme çizgisini jilet gibi görmek istiyorum bi şekilde farlarım komple değişirse o problemde ortadan kalkacak şiddetle 4300 k diyorum mavi - beyaz hikaye şimdi karşıdan gelen aracın far ışığınıda kırabiliyorum bazı satıcıların elinde olmadığı için sarı yanıyor lafıda yalan yanıma normal halojenli araç geldiğinde onun farıyla mukayese ediyorum hiç sarı falan da değil aksine bembeyaz ışıl ışıl yanıyor . Yalnız önemli bir konu passatın ampul yuvası çok enteresan ampul cuk diye oturmuyor tırnaklar uygun yerlere geçmiş olması lazım size oturmuş gibi geliyor aynayla bakınca yerinde olmadığı görülüyor 1 milim bile kayık olsa aracın dibini aydınlatıyor karşıya vurmuyor.




  • bazı araçlarda iki mercek var, benim aracım bixenon tek mercek var, tek mercekli olanı anladım aynı ampulden uzun ve kısa elde ediliyor, iki mercekli olanların işlevi nedir?
  • bende jazza mercekli xenon takmak istiyorum ama internetteki xenonlu jazzlar halojenli acaba mercekli takılabiliyomu ?
  • bu xenon olayında bir açıklama yapmak istiyorum araba işi yapdığımız için yıllar önce bir gece sohbet sırasında yanımda arkadaşlar vardı onlarda servisde çalışan kişiler sohbet ederken kazalı bmw den çıkma orjjinal balast getirdi birde elinde çakma monza marka bir exonon vardı ikisinide açdık orjinalle farkı nedir diye ikisininde içi aynıydı yani balastların yapısı aynıdı belki kullanılan malzeme kalitelidir orjinalde onu bilemem tabiki ama şunu bilinki bu çakma olayıda bence piyasa uydurması firmaların uydurması bazı araçların dolusunda bixenon var açıyorsun farı merceği valeo misal aynı aracın donanımsız orta dolulukdaki versiyonlarında halojen var açıyorsun onun farınıda mercek aynı valeo mercek..

    ışık kalitesine gelince zaten karşı tarafın gözünü almama namına fazla keskin olamaz hiç bir ışık her ışığın berraklığı karşı tarafın gözlerinde biter.. yani karşıdan gelenin yada öndeki aracın içindeki insanların gözünü kör etmemesi lazım.. o yüzden ibxenon normal xenon bence bunların aydınlatma oranlarının o kadar farklı olduğunu sanmıyorum oynasa oynasa orjinal bixenona göre sonradan yapılan %10 oynar %15 oynar..

    bu arada avrupada üretilen bir xenon markası yok arkadaşlar silmesi hepsi çinde üretiliyor philipsi mteci hepsi sadece kullanılan malzeme yapıları farklı biri çok kalitlei biri orta kalitede biride kalitesiz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    evet bana da biraz fazla geldi ama sağlıklı olan ve normal xenon a en çok yaklaşan bu sanırım. eğer yaptırırsam almam gereken bir xenon kit yani. peki siste yağmurda normal halojene göre görüş kaybı yaşar mıyım?

    yağmurda kısmen ama koyu siste hiç bir işe yaramıyor.

    sislerini zi sakın ola değiştirmeyin

    sislerimle yol aldım Bolu dağında.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.