Şimdi Ara

XCOM 2 (2016) [ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
5
Favori
7.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • XCOM 2 (2016) [ANA KONU]


    Steam Linki:
    https://store.steampowered.com/app/268500/
    _______________________________


    Sevilen seriyi hakkını biraz da olsun vererek günümüze uyarlayan oyunun devamı geldi.




    Uzaylılar dünyanın yönetimini ele geçirmiş durumda ve X-Com bu sefer gerilla taktikleriyle dönüyor. İlk oyundan 20 yıl sonra geçiyor, uzaylılar yeni düzen kurmuşlar ve X-Com unutulmuş, bize bunları tersine çevirmek düşüyor. Küllerimizden doğup dünyayı kurtarmaya çalışıyoruz.

    -Uzaylıların Avatar projesini durdurmaya çalışıyoruz. İster bu projeye odaklı görevlere gidebiliyoruz, istersek mühimmat çalma veya sabotaj görevlerine gidebiliyoruz. Tabii düşmanlarda boş durmuyor, casus ağımızı düzgün kurmazsak neler yaptıklarını göremiyoruz.
    -Yeni asker sınıfları ve yeni yetenekler. Psi sınıfı en baştan var artık ve gelişmiş bir yetenek ağacına sahip. Support dronlar yardımyla düşman robotlarını ve makinalarını hackleye biliyor.
    -Yeni uzaylılar ve düşmanlar ve zamana karşı yarış. Artık yerleşmiş bir güce karşı savaşıyoruz ve çoğu görev süreli. bu süre içerisinde yapamazsak istenenleri gelen ek kuvvetler direkt adamlarımızı ele geçiriyor. İstersek kurtarma görevlerine çıkıp geri alabiliyoruz askerlerimizi.
    -Gizlilik üzerine oyun kurabilme. Gerilla taktikleriyle savaşıyoruz artık. Düşmana haberi yokken saldırıp hızlıca işlerini bitirebiliyoruz. Tabi her şey yolunda giderse.
    -Random yaratılacak haritalar (yok artık!) ve top yekün yıkım.
    -Ve PC ye özel geliyor sadece! Konsol kısıtlaması olmaması sevindirici!
    -Üssümüz dev bir uçak ve sürekli hareket halinde. Öncekine oyuna göre kısıtlı yer var ama uydu olayı yok ve daha stratejik üssü kurma kısmı.
    -Taktiksel savaş kısmı da gelişmiş, düşmanlardan düşenleri toplayabiliyoruz, yaralıları ve VIPleri taşıyabiliyoruz.
    -


    XCOM 2 (2016) [ANA KONU]XCOM 2 (2016) [ANA KONU]
    XCOM 2 (2016) [ANA KONU]XCOM 2 (2016) [ANA KONU]
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Ek paket çıktı, deneme şansım oldu son bir kaç gündür. Oyunu çok ileriye taşımış bu ek paket.

    En güzel yenilik optimizasyon ve yükleme süreleri. Bölümler SSD niz varsa 1 saniyede falan yükleniyor. Ama bu güzellik sadece ek pakedi alırsanız geçerli, yapımcılar eski haline bir update getirmedi...
    Haritalar çok daha çeşitli olmuş, her defasında farklı alanlar geliyor artık. Görev çeşitliliği de artmış baya ve süreli görevler azalmış ya da süreler esnekleşmiş. Ek olarak opsiyonel görevlerde oluyor görev içersinde güzel bonuslar sağlayan.
    3 yeni taraf eklendi bize yardımcı olan. Adventten kurtulan skirmishler (yakın dövüş ve kanca), ölü alanlarda gizlice yaşayan reaperlar (gizlilik, sabotaj) ve psişik templarlar (her türlü psi saldırısı). Bu gruplar bize hem adan gönderiyor hem de bütün operasyonlarımızı etkileyen pasif avantajlar sağlıyor. Bu gruplarla iletişim için özel bir odamız var ve bu odadan askerlerimizi görevlere gönderebiliyoruz.Görevlerde rütbe alabiliyor ve başka yerde olmayan bonuslar kazanabiliyorlar ama yaralanma veya esir düşme tehlikeleri var.

    Düşmanlara da yeni tipler eklenmiş, yeni oynanış mekanikleri getiren zombi tarzı Lostlar var. Çok kolay ölüyorlar ama hem kalabalık geliyorlar hem de sonları kolay kolay gelmiyor. Lost lar uzaylılarda dahil herkese saldırıyor bu arada, kim en yakınsa. Adventede alev makinası kullanan tipler ve ve yeni robotlar eklenmiş durumda.
    Asıl bela Chosen lar. Çok kuvvetli bu 3 arkadaş ikamet ettikleri kıtada yaptığımız görevlerde bir anda belirebiliyorlar. 3 nünde farklı özellikleri var ve belli şeylerden etkilenmiyorlar(assassin overwatch u iplemiyor mesela, hunter da patlamalardan etkilenmiyor) Ama büyük zaafları da var ve çok can yaksalarda bazen iyi 1-2 vuruşta geri gönderebiliyorsunuz geldikleri yere. Bu arkadaşları tam anlamıyla öldürebilmek için inlerini bulup, baskın yapmamız lazım bu da yan görevler ile açılabiliyor.

    Askerler birlikte savaştıkça aralarında bağ kurabiliyorlar ve bu bağ gittikçe güçleniyor. İlk başlarda sadece ekstra hareket imkanı sağlarken ileride güzel combolar var. Birde yorulma mekaniği getirmişler. Savaşlar uzadıkça askerler yoruluyor ve çok yorulduklarında etkili olamıyorlar, negatif özellikler kazanıyorlar.

    Yeni araştırmalar ve silahlarda eklemiş durumda, silahlara eklenebilen yenilikler çok ve daha fazla mod açabiliyoruz silahlara araştırma ile.

    Görevlerden sonra ve asker barakasında resimler çekebiliyoruz propaganda malzemesi olarak. Bu resimleri daha sonra haritalarda görebiliyoruz işi güzel tarafı, duvarlara grafiti veya duvar kağıdı olarak yapştırmış oluyorlar.
    Bütün araştırmaları yaparak ve dünyanın hepsini açarak bitirdim oyunu, 1 defa çok ilerledi proje ama ard arda yaptığım 2 görev ile 7ye yakın gerilettim. Avatar projesini durdurmak o kadar da zor değil. Avatar labaratuarlarını yok etmek lazım açıldıkça, yok ettiğiniz labların bütün çalışmaları da yok oluyor. Ana görevlerin büyük bir kısmı da 1-2 kare indiriyor. Uzakta bir yerde çıktıysa bile düşmanlardan düşen bazı datapadleri araştırınca (50 intel ister araştırmak için) yerini tam öğrenip, direkt saldırabiliyoruz haritanın o kısmını açmadan.

    Mühimmat, zırh, görev, harita ve düşman çeşitliliği hoşuma gitti. Önceki kadar kolaylaşmıyor silah ve zırh seviyemiz arttıkça.
    Psi lere erken erişim de baya eğleceli durumlar çıkarıyor ortaya.
    Üssü dizayn etme daha oturaklı olmuş ilk oyuna göre, ilk oyundan yan yana kuracağız diye saçmalıyorduk şimdi biraz.
    İntel, supply ve zaman çok daha değerli olmuş bu sefer, hepsi bir şekilde ve genelde çabucak harcanıyor. Fazla harcama yapınca sıkışıp kalabiliyorsunuz. Ben başlarda 1 hafta atıl beklemek zorunda kaldım bütün inteli black markette harcayınca.

    Tutorial dan sonra biraz sık boğaz ediyor oyun, rahat rahat scan ettirmiyor 1 ay kadar ve saçma sapan şeyler yaptırıyor. İlk savaştan sonra bitirmeleri lazımdı, fazla uzun tutmuşlar.
    Ben açıkçası önceki oyunlardan daha çok beğendim. Buglar ve optimizasyon problemi azaldığında tadın yenmez. Üstüne çok sağlam modlarda gelir, EXALT gibi komple terörist olduğumuz ve uzaylılara yardım ettğimiz bir mod çok hoş gider.
    O düşmanların bizi gördüğü gibi kaçması firmanın bir tercihi ne yazık ki. Direkt ortada kalınca çok rahat ölecekleri için öyle bir "çözüm" düşünmüşler. Genel olarak kimsenin sevmediği bir özellik ama inatla bu oyunda da tuttular, özellikle eski oyunların fanları için (ben gibi) hakaret sayılıyor.
    Görünmez durumdayken pusu kurduğumuzda bu düşünertek hareket etmek lazım. Bir elemanla diplerine girip ateş edin sonra geri kalan askerler ile çapraz ateşe almaya çalışın flank ederek.

    İlk yapmanız gerek oda Gerilla Tactics olsun, buradan takımdaki asker sayısını arttırabiliyoruz. Sonrasında Resistance Comms, Power relay ve advanced warfare center lazım. Araya bir yere proving grounds sıkıştırmak da gerekiyor.
    Engineerlar başlangıçta çok önemli, scientistlerden çok onlara yönelin. 1-2 tanesini sürekli yeni oda açsın Avanger ın içinde.
    Bazı açtığınız odalarda enerji var yüksek miktarda , buraya kurduğunuz oda enerji istemez (psi lab kurmak için ideal) veya power relayler daha fazla enerji üretir.

    Otopsiler ile uğraşmayın başlarda. Research kısmında Modular weapons ve Hybrid materials ile başlayın. Bunlardan sonra magnetic weapons ve plated armor araştırmaları açılacak, bunları ve ardından gelen silah türlerini araştırınca hem silah hem de zırh konusunda iyi bir yere gelecek takım. Ardından mutlaka psi araştırmalarına yönelin ve psi odası yaparak 1-2 askeri orada eğitmeye başlayın. Oyunun en güçlü sınıfı şu an.
    Bu araştırmalar bittikçe proving grounds da experimantal ammo, granede ve armor araştırın. Bazı mermi ve el bombası çeşitleri oyun sonu düşmanlarına karşı çok etkili.

    Dünya haritasında çok yer açmayın hemen başta, ilk avatar mekanı haritada görününce oraya doğru ilerlemeye başlayın. Her kıtaya en azından 1 tane radyo kulesi kurun mutlaka, yeni yerlerle iletişim kurmak için gerekli intel azalıyor bu sayede. İnteli başlarda dikkatli harcayın. Black market i ihmal etmeyin, research süresini indiren güzel bilgiler satıyorlar veya az bir intel ile supply alabilirsiniz, olmadı elinizde biriken uzaylı cesetlerini satarsınız.
    Long War + Ironman ile oynayayım dedim... 4 operasyona 6 saat harcamışım. Avatar Projesi su gibi ilerliyor, kaynak yok, intel yok, eleman yok.

    Oyunun zorluk derecesi acayip derecede dengesiz ve başarısız. Ben ki elime geçen her oyunu önce hard'da dener zorsa aşağı iner, kolaysa yukarı çıkarım... ama mahfetti şu oyun beni.

    Yanlış anlaşılmasın, örneğin Dark Souls'ta zordur, ama tatlıdır o zorluk, oyunun temelidir, tuzudur baharatıdır.

    Burada ise tam bir işkence. Tek bir adamıma bile vurdurtmamış, aşırı sabırlı oynamış, güvenli takılmışken, pat diye haritanın karanlık bir köşesinden random bir RULER çıkıyor ve sonuç 3 KİA, 1 Gravely Wounded, 1 normal wounded.

    Orta derece zorlukta da, kolayda da hiç bir farkı yok. Neredeyse atılan bütün zarlar AI lehine.Adamın dibinde %85 ile shot kaçırıyorum, eleman haritanın öteki ucundan 8 crit atıyor.

    Youtube de biraz dolaşınca durumun vehametini dahada iyi anladım. Bildiğin %99'la miss yapanlar, 5 tane dibinden saldırının miss kaçması (melee dahil)... Oyunun mekanik ve dinamikleri maalesef çok zorlama. Tat vermiyor.

    Her operasyonda 5 adamın 4'ünü kaybetmek bir süre sonra kabak tadı veriyor. Üstelik bu tür oyunlara aşina birisi olarak bunları söylüyorum.

    Kendine has bir atmosferi var ancak çok fazla zaman kaybettiriyor ve verdiğiniz uğraşa değmiyor.

    Mekanikler, haclemeyi, gizliliği, sürpriz saldırları tam teşekküllü kullan, operasyonun son ayağına taş gibi gel ama 1 miss shot, 1 mark işareti bütün takımını yok etsin.

    Bayağı bir Twitch yayıncısı da oyunu yarıda bırakmış, bir o kadar kişide zorluğu kolaya alıp, oyunun bir kaç tane temel taşı ile oynayan oyunu bozan(hile tadında) modla bitirmeyi tercih etmiş. Maalesef haklılar.
  • Desenize efsane geri donuyor.Zaten aciklanan ozellikler ve video oyunun yine cikdigi yil clasic olacagini gosteriyor.Ama oyun madem kasim ayinda ve PC ye ozel duyuruldu su durumda muhtesem bir grafik gormek isterim.Acikcasi yayinlanan resimler ilk x-com dan bile kotu geldi bana.Kasim ayinda win 10 ve dx12 de cikmis olacagi icin en azindan ue4 gibi gelismis bir grafik motoru kullanmalilar.PC ye ozel oldugunu da dusunursek dx12 ve tesellation icin tam destek bekliyorum.Oyunun taktiksel ve diger ozelliklerinin muhtesem olacagini dusunuyorum.Firaxis ve 2K guvenimiz tam.
  • Oyun ilk oyundan 20 yıl sonrası konu alıyor ve ilk oyunda ağır yenilmiş sayılıyoruz. Çünkü uzaylılar çok daha kalabalık ve ani saldırmışlar, ne X-Com un ne de dünyanın geri kalanının adam gibi savunacak şansı olmamış. İşin kötüye gittiğini gören X-Com yer altına inmiş ve kendini yavaştan geliştirerek doğru saldırı anını beklemeye başlamış. O an gelince de komuta bize geçiyor. Uzaylı ekipmanlarından genel olarak yoksun başlayacağız ilk oyundaki gibi.
    Amacımız global çapta bir ayaklanma başlatmak. Bunu ufak ufak insanları ikna ederek, uyandırarak başlatıp, uzaylı kontorlündeki devletleri özgürleştirmeye kadar götüreceğiz.
    Uzaylılar da 20 sene boş durmamışlar. Yan bakınca ölen Sectoidler insan DNA sı sayesinde güçlendirilmişler ve iyice tehlikeli olmuşlar. Ve ilk saldırı başarlı olduktan sonra asıl askerlerde gelmeye başlamış. Viper adı verilen dişi kobra ırkı zorlu bir düşman. Uzaktan dilleriyle askerleri çekebiliyorlar, asit tükürebiliyorlar ve askeri sarıp sarmalayıp yüksek hasar verebiliyorlar hareketsiz bırakıp.
    Bir de insan yandaşlar var, bunlar düzeni sağlıyorlar uzaylılar adına. Manyetik silahlarıyla ve kuvvetli zırhlarıyla uğraştıracaklar bizi gibi.

    XCOM 2 (2016) [ANA KONU]
    XCOM 2 (2016) [ANA KONU]
    Savaş ekibi 4 başlayacak 6 ya yükselecek gene önceki gibi.
    Savaşlar değişecek, ilk oyundaki gibi düşmanı bizi görür görmez siper almayacak direkt. Artık saldıran taraf biziz ve dikkatli davranıp, düzgün yaklaşırsak daha haraket etmeden indirebileceğiz birlikleri. Ama pusularımız başarısız olursa hemen saklanacak yer arayacaklar.
    Askerlerin küçükte olsa envanteri olacak ve yerden düşman silahlarını alabilecekler, veya kendi üyelerimzden kalanları :/ Ama çok geniş taşıma kapasiteleri olmayacak. Ve yerde belli bir süre sahipsiz kalan uzaylı silahları patlayacak.
    Savaş alanı daha da yıkılabilir olacak, yangınlar yayılacak, asit duvarları eritecek, patlayıcı nesne sayısı artacak.
    Asker sınıfları ilk oyuna benzer ama değişik yönleri de var.
    -Sharpshooter, sniper ın yerini alıyor ve ufak silahlarda ölümcül beceri kazanmış halde.
    -Ranger assault oluyor ve shotgunların yanına bir de yakın dövüş silahları ekliyor.
    -Grenadier, heavylerin yerini alıyor ve el bombası atar ile ateşli ortamlar yaratıyor
    -Specialist support un yerini alıyor. Gremlin adlı drone le gelen bu sınıf drone yardımıyla hem düşmanı bayıltabiliyor (sorgulamalar daha önemli olacak gibi) ya da bizim takımı güçlenditip, iyileştiriyor.
    -5. bir yeni sınıf var gizli, yakında açıklayacaklarmış. Psyker olabilir gibi geliyor bana zihinsel saldırı üzerine yoğunlaşan.

    XCOM 2 (2016) [ANA KONU]

    Takım elemanları üzerinde daha da çok değişiklik yapabileceğiz görünüm anlamında. Rütbeleri arttıkça daha da sağlam görünüşlere bürünebilecekler.
    Belli başlı ana görevler hariç bütün haritalar rast gele oluşacak ve yapay zekada buna uyum gösterecekmiş. Tekrarlanabilirlik için güzel bir hareket. Eski oyunu biraz oynayınca bile bütün haritaları ezberliyorduk.




  • siberarmi kullanıcısına yanıt
    Hocam uzaylı yandaşlar olacak mı bizim tarafımızda. Eğer öyle olursa çok güzel olur be .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Return to Monke -- 3 Haziran 2015; 20:33:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç bahsedilmedi daha ama olabilir gibi geliyor bana. Sonuçta onlarında bir kısmı ezilip, yenilenlerden oluşuyor.
  • Heyecanla beklemedeyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Hiç bahsedilmedi daha ama olabilir gibi geliyor bana. Sonuçta onlarında bir kısmı ezilip, yenilenlerden oluşuyor.

    Acaba PS4'e çıkar mı sonradan?
  • İlk başta sadece PC ye çıkacak ama bakarız dediler ve açık kapı bıraktılar.
    Şöyle bir durum var fakat, ilk oyunun konsol satış rakamları baya düşükmüş söylentiye göre, PC den iyi para gelirse sonrasında yaparlar gibi geliyor bana.
  • E3 oyun içi video;


  • Muttonlar Gears of War'a özenmiş.

    XCOM 2 (2016) [ANA KONU]
  • XCOM 2 (2016) [ANA KONU]



    İlk oyun bu hafta sonu bedava olacak steamde oynamak isteyenler varsa.
    Bu arada oyunun çıkış tarihi de kasımdan, 2 Şubat 2016 ya ertelendi.
  • oyun steam'e 219 TL den girdi!!!
    http://store.steampowered.com/app/268500/
    ön sipariş kesin veririm diyordum ama bu rakamla korsandan bakarım ucuzlayınca alırım.
  • 220 lira nedir abi ? O nasıl bir fiyat ? Allah belanızı versin...
  • Önce çok sevindim. Sevdiğim bir seri çünkü. Ama 220 TL nedir abi, işi neden abartıyolar anlamadım. Demek ki sabit kur yapmıyor Steam. Witcher III gibi bitmek bilmeyen bir oyun bile 89TL den çıktı. Keza Meteal Gear Solid öyle. İkisi de efsaneleşmiş oyunlarken bu kadar popüler olmayan Xcom nasıl 220 oluyor anlamak mümkün değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acaluka -- 11 Eylül 2015; 11:12:28 >
  • G2A da 120 lira.
  • Fiyat kontrolü tamamen yayımcıların elinde, steam sadece fiyat önerir. Steam 89 TL öneriyor, yayımcı artık nerden akıl alıyorsa 220 TL koyuyor... yapmanız gereken oyunu almamak.
  • Dağıtıcı firma bizim Aral la anlaşmalı ondan bu fiyat rezaleti. 2K nin diğer yeni oyunları da böyle yüksek fiyattan çıktı. Hiç satamasınlarda belki akılları başlarına gelir diyeceğim ama sanmıyorum...
  • Bu fiyat nedir böyle yahu? Şöyle fiyatlardan oyunları almamak gerek en azından biz nerede yanlış yapıyoruz diye kendilerine çeki düzen verirler belki. Ayıptır gerçekten. Kaliteli oyunların PC'de 90-110 TL'ye satıldığı bir dönemde böyle saçma fiyatlandırmalara karşı çıkmak lazım.
  • Euro arttıkça Aral daha çok kazanıyor 219 lira aralın fiyatı kendi sitesinde kesin biraz daha ucuzdur. Biz oyuncular harekete geçsek ne güzel olur. Herkes şikayetçi, kimse bir şey yapmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar iyice uctular bu nedir boyle asgari ucretin 4 de 1 i fiyatina oyun satiyorlar.Sanirim aral efendi kendini cok akilli ve zeki saniyor...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.