|
Bildirim
|
nah sana para 2k
|
Ek paket çıktı, deneme şansım oldu son bir kaç gündür. Oyunu çok ileriye taşımış bu ek paket.
En güzel yenilik optimizasyon ve yükleme süreleri. Bölümler SSD niz varsa 1 saniyede falan yükleniyor. Ama bu güzellik sadece ek pakedi alırsanız geçerli, yapımcılar eski haline bir update getirmedi... Haritalar çok daha çeşitli olmuş, her defasında farklı alanlar geliyor artık. Görev çeşitliliği de artmış baya ve süreli görevler azalmış ya da süreler esnekleşmiş. Ek olarak opsiyonel görevlerde oluyor görev içersinde güzel bonuslar sağlayan. 3 yeni taraf eklendi bize yardımcı olan. Adventten kurtulan skirmishler (yakın dövüş ve kanca), ölü alanlarda gizlice yaşayan reaperlar (gizlilik, sabotaj) ve psişik templarlar (her türlü psi saldırısı). Bu gruplar bize hem adan gönderiyor hem de bütün operasyonlarımızı etkileyen pasif avantajlar sağlıyor. Bu gruplarla iletişim için özel bir odamız var ve bu odadan askerlerimizi görevlere gönderebiliyoruz.Görevlerde rütbe alabiliyor ve başka yerde olmayan bonuslar kazanabiliyorlar ama yaralanma veya esir düşme tehlikeleri var. Düşmanlara da yeni tipler eklenmiş, yeni oynanış mekanikleri getiren zombi tarzı Lostlar var. Çok kolay ölüyorlar ama hem kalabalık geliyorlar hem de sonları kolay kolay gelmiyor. Lost lar uzaylılarda dahil herkese saldırıyor bu arada, kim en yakınsa. Adventede alev makinası kullanan tipler ve ve yeni robotlar eklenmiş durumda. Asıl bela Chosen lar. Çok kuvvetli bu 3 arkadaş ikamet ettikleri kıtada yaptığımız görevlerde bir anda belirebiliyorlar. 3 nünde farklı özellikleri var ve belli şeylerden etkilenmiyorlar(assassin overwatch u iplemiyor mesela, hunter da patlamalardan etkilenmiyor) Ama büyük zaafları da var ve çok can yaksalarda bazen iyi 1-2 vuruşta geri gönderebiliyorsunuz geldikleri yere. Bu arkadaşları tam anlamıyla öldürebilmek için inlerini bulup, baskın yapmamız lazım bu da yan görevler ile açılabiliyor. Askerler birlikte savaştıkça aralarında bağ kurabiliyorlar ve bu bağ gittikçe güçleniyor. İlk başlarda sadece ekstra hareket imkanı sağlarken ileride güzel combolar var. Birde yorulma mekaniği getirmişler. Savaşlar uzadıkça askerler yoruluyor ve çok yorulduklarında etkili olamıyorlar, negatif özellikler kazanıyorlar. Yeni araştırmalar ve silahlarda eklemiş durumda, silahlara eklenebilen yenilikler çok ve daha fazla mod açabiliyoruz silahlara araştırma ile. Görevlerden sonra ve asker barakasında resimler çekebiliyoruz propaganda malzemesi olarak. Bu resimleri daha sonra haritalarda görebiliyoruz işi güzel tarafı, duvarlara grafiti veya duvar kağıdı olarak yapştırmış oluyorlar. |
Bütün araştırmaları yaparak ve dünyanın hepsini açarak bitirdim oyunu, 1 defa çok ilerledi proje ama ard arda yaptığım 2 görev ile 7ye yakın gerilettim. Avatar projesini durdurmak o kadar da zor değil. Avatar labaratuarlarını yok etmek lazım açıldıkça, yok ettiğiniz labların bütün çalışmaları da yok oluyor. Ana görevlerin büyük bir kısmı da 1-2 kare indiriyor. Uzakta bir yerde çıktıysa bile düşmanlardan düşen bazı datapadleri araştırınca (50 intel ister araştırmak için) yerini tam öğrenip, direkt saldırabiliyoruz haritanın o kısmını açmadan.
Mühimmat, zırh, görev, harita ve düşman çeşitliliği hoşuma gitti. Önceki kadar kolaylaşmıyor silah ve zırh seviyemiz arttıkça. Psi lere erken erişim de baya eğleceli durumlar çıkarıyor ortaya. Üssü dizayn etme daha oturaklı olmuş ilk oyuna göre, ilk oyundan yan yana kuracağız diye saçmalıyorduk şimdi biraz. İntel, supply ve zaman çok daha değerli olmuş bu sefer, hepsi bir şekilde ve genelde çabucak harcanıyor. Fazla harcama yapınca sıkışıp kalabiliyorsunuz. Ben başlarda 1 hafta atıl beklemek zorunda kaldım bütün inteli black markette harcayınca. Tutorial dan sonra biraz sık boğaz ediyor oyun, rahat rahat scan ettirmiyor 1 ay kadar ve saçma sapan şeyler yaptırıyor. İlk savaştan sonra bitirmeleri lazımdı, fazla uzun tutmuşlar. Ben açıkçası önceki oyunlardan daha çok beğendim. Buglar ve optimizasyon problemi azaldığında tadın yenmez. Üstüne çok sağlam modlarda gelir, EXALT gibi komple terörist olduğumuz ve uzaylılara yardım ettğimiz bir mod çok hoş gider. |
O düşmanların bizi gördüğü gibi kaçması firmanın bir tercihi ne yazık ki. Direkt ortada kalınca çok rahat ölecekleri için öyle bir "çözüm" düşünmüşler. Genel olarak kimsenin sevmediği bir özellik ama inatla bu oyunda da tuttular, özellikle eski oyunların fanları için (ben gibi) hakaret sayılıyor.
Görünmez durumdayken pusu kurduğumuzda bu düşünertek hareket etmek lazım. Bir elemanla diplerine girip ateş edin sonra geri kalan askerler ile çapraz ateşe almaya çalışın flank ederek. İlk yapmanız gerek oda Gerilla Tactics olsun, buradan takımdaki asker sayısını arttırabiliyoruz. Sonrasında Resistance Comms, Power relay ve advanced warfare center lazım. Araya bir yere proving grounds sıkıştırmak da gerekiyor. Engineerlar başlangıçta çok önemli, scientistlerden çok onlara yönelin. 1-2 tanesini sürekli yeni oda açsın Avanger ın içinde. Bazı açtığınız odalarda enerji var yüksek miktarda , buraya kurduğunuz oda enerji istemez (psi lab kurmak için ideal) veya power relayler daha fazla enerji üretir. Otopsiler ile uğraşmayın başlarda. Research kısmında Modular weapons ve Hybrid materials ile başlayın. Bunlardan sonra magnetic weapons ve plated armor araştırmaları açılacak, bunları ve ardından gelen silah türlerini araştırınca hem silah hem de zırh konusunda iyi bir yere gelecek takım. Ardından mutlaka psi araştırmalarına yönelin ve psi odası yaparak 1-2 askeri orada eğitmeye başlayın. Oyunun en güçlü sınıfı şu an. Bu araştırmalar bittikçe proving grounds da experimantal ammo, granede ve armor araştırın. Bazı mermi ve el bombası çeşitleri oyun sonu düşmanlarına karşı çok etkili. Dünya haritasında çok yer açmayın hemen başta, ilk avatar mekanı haritada görününce oraya doğru ilerlemeye başlayın. Her kıtaya en azından 1 tane radyo kulesi kurun mutlaka, yeni yerlerle iletişim kurmak için gerekli intel azalıyor bu sayede. İnteli başlarda dikkatli harcayın. Black market i ihmal etmeyin, research süresini indiren güzel bilgiler satıyorlar veya az bir intel ile supply alabilirsiniz, olmadı elinizde biriken uzaylı cesetlerini satarsınız. |
Long War + Ironman ile oynayayım dedim... 4 operasyona 6 saat harcamışım. Avatar Projesi su gibi ilerliyor, kaynak yok, intel yok, eleman yok.
Oyunun zorluk derecesi acayip derecede dengesiz ve başarısız. Ben ki elime geçen her oyunu önce hard'da dener zorsa aşağı iner, kolaysa yukarı çıkarım... ama mahfetti şu oyun beni. Yanlış anlaşılmasın, örneğin Dark Souls'ta zordur, ama tatlıdır o zorluk, oyunun temelidir, tuzudur baharatıdır. Burada ise tam bir işkence. Tek bir adamıma bile vurdurtmamış, aşırı sabırlı oynamış, güvenli takılmışken, pat diye haritanın karanlık bir köşesinden random bir RULER çıkıyor ve sonuç 3 KİA, 1 Gravely Wounded, 1 normal wounded. Orta derece zorlukta da, kolayda da hiç bir farkı yok. Neredeyse atılan bütün zarlar AI lehine.Adamın dibinde %85 ile shot kaçırıyorum, eleman haritanın öteki ucundan 8 crit atıyor. Youtube de biraz dolaşınca durumun vehametini dahada iyi anladım. Bildiğin %99'la miss yapanlar, 5 tane dibinden saldırının miss kaçması (melee dahil)... Oyunun mekanik ve dinamikleri maalesef çok zorlama. Tat vermiyor. Her operasyonda 5 adamın 4'ünü kaybetmek bir süre sonra kabak tadı veriyor. Üstelik bu tür oyunlara aşina birisi olarak bunları söylüyorum. Kendine has bir atmosferi var ancak çok fazla zaman kaybettiriyor ve verdiğiniz uğraşa değmiyor. Mekanikler, haclemeyi, gizliliği, sürpriz saldırları tam teşekküllü kullan, operasyonun son ayağına taş gibi gel ama 1 miss shot, 1 mark işareti bütün takımını yok etsin. Bayağı bir Twitch yayıncısı da oyunu yarıda bırakmış, bir o kadar kişide zorluğu kolaya alıp, oyunun bir kaç tane temel taşı ile oynayan oyunu bozan(hile tadında) modla bitirmeyi tercih etmiş. Maalesef haklılar. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Return to Monke -- 3 Haziran 2015; 20:33:21 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acaluka -- 11 Eylül 2015; 11:12:28 > |
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|