Şimdi Ara

Xbox Series X’deki makine öğrenmesi destekli shader çekirdekleri, konsolu avantajlı kılabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Yeni nesil konsolların oyuncularla buluşmasına çok az bir süre kala hem Xbox hem de PlayStation cephesinden hangi konsolun daha hızlı olduğu analizleri hız kesmeden gelemeye devam ediyor.



    Birbirlerine yakın mimarilerle geliştirilmelerine rağmen duyuruldukları günden itibaren her iki konsolun da göstereceği performans merak edilirken, Microsoft ve Sony’nin yapmış olduğu paylaşımlar ise tartışmayı alevlendirmeye devam etti. Oyun geliştiricilerinin de zaman zaman dâhil olduğu tartışmaya son katılanlardan biri de Quantic Dream’in CEO’su David Cage oldu.



    Ayrıca Bkz.Crytek’in Crysis Next isimli bir battle royale oyun üzerinde çalıştığı iddia edildi



    Fahrenheit, Heavy Rain, Beyond: Two Souls ve Detroit: Become Human gibi hikâye odaklı oyunlardan tanıdığımız şirketin yöneticisi, her iki konsolla ilgili kendi görüşlerini paylaştı. Açıklamasında donanım karşılaştırma işinin her zaman zorlayıcı olduğunu belirten Cage, konunun aslında işlemci ya da donanımın hızıyla alakalı olmadığını, bir üstünlük olacaksa bunun bilişenlerdeki tutarlılık ve donanımla birlikte gelen ileri seviye özelliklerde yattığını ifade etti.



    Saat hızları farklı olsa bile her iki konsolda da aynı işlemcinin kullanıldığını söyleyen Cage, Xbox GPU’sunun daha hızlı olduğunu belirtirken PS5’teki SSD’nin Xbox’ınkine kıyasla iki kata kadar daha hızlı olduğunu ifade etti.



    Microsoft, DLSS benzeri bir çözümü konsola getirebilir



    Cage’in donanım avantajı olarak Xbox’ı asıl öne çıkarma potansiyeli olan özelliğin ise Series X’teki shader çekirdekleri olduğunu dile getirdi. CEO’ya göre makine öğrenmesine daha uygun olan bu çekirdekler sayesinde Microsoft eğer dersini iyi çalışırsa Nvidia’daki DLSS (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) çözümüne benzer bir yöntem geliştirebilir. Bu da Xbox Series X oyunlarının görsel anlamda en az kalite kaybına uğrayıp daha yüksek performans değerleriyle karşımıza çıkmasını sağlayabilir.





    Cage, salt donanım üzerinden bir yorum yapmak gerekirse Microsoft’un bu anlamda avantajlı olduğunun söylenebileceğini belirtirken bir şeyin de altını çizmeyi ihmal etmedi. Söz konusu denklemde tecrübenin geliştiriciler için önemine atıfta bulunan Cage, bunu Sony’nin geçmiş dönemdeki oyunlarına gönderme yaparak dile getirdi. Cage ifadesinde, “Sony, bunu geçmişte çok iyi harmanladı. Şirket ürettiği konsollar ile görsel anlamda harika oyunlar piyasaya sürdü. Bu da ancak mimari ve yazılımın birbiriyle uyumu sayesinde mümkün olabildi” sözlerini kullandı.



    Microsoft’un geçtiğimiz haftalarda yaptığı açıklamalarda ise AMD’nin RDNA2 mimarisini konsol sektöründe tam anlamıyla hayata geçiren şirketin sadece kendileri olduğu ifade edilmişti. Bu açıdan bakıldığında Microsft ve David Cage tarafından yapılan açıklamaların tutarlı olduğunu söylemek mümkün. AMD’nin ise kendi DLSS benzeri bir süper örnekleme yöntemi üzerinde çalıştığını duyurmuş olması, Microsoft’un bu teknolojiyi kendi konsolu getirme ihtimalini güçlendiriyor.



    Bakalım konsol savaşları önümüzdeki dönemde nasıl şekillenecek.








  • Yav he he. Xbox One X'de de cloud vardı, uçacaktı kaçacaktı. Ortaya Crackdown 3 gibi bir hilkat garibesi çıktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evo_4 E kullanıcısına yanıt

    O cloud Flight Simulator’de harikalar yarattı, tüm dünyayı 1:1 modelledi daha sonra.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyulanemeth -- 2 Kasım 2020; 21:46:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlık tek başına değerlendirildiğinde biraz aldatıcı oluyor. Xbox donanımı hem işlemci hem GPU olarak zaten daha fazla kas gücüne sahip. ML ile aradaki fark daha da açılır mı bilemeyiz ama yukarıda evo_4'ün söylemiş olduğu cloud örneği biraz daha soyut kalıyor. Microsoft'un en büyük yatırımı cloud olmuştu ve Xbox One'ı da besleyeceğini söylemişti ilk çıktığında. O zaman böyle bir şeyi görmesek bile şu an cloud bazlı gaming servislerinin ayakta olduğunu görüyoruz fakat aradan 7 yıl geçti; ancak görüyoruz.


    ML Shader konusu ise daha somut bir konu, neticede donanımda bu halihazırda var olan bir özellik. Fakat dedike bir yapıda olmadığı için performanstaki kar ve maliyeti ne olur kimse bilmiyor sanırım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_4

    Yav he he. Xbox One X'de de cloud vardı, uçacaktı kaçacaktı. Ortaya Crackdown 3 gibi bir hilkat garibesi çıktı.

    İşte sıradan bir ortadoğu insanı.

  • Microsoft'un adam gibi özel oyun yapması lazım Sony'nin yaptığı gibi yoksa bu nesilde işi sadece gamepass satmak ile avunarak geçecek onu söyleyeyim.
    Ayrıca konsolun olayı bu zaten yazılım ve donanım en iyi şekilde optimize ederek kullanmak zaten ps4'te bunun bir sürü örneği var kaç yıl önce ki donanım olmasına rağmen hala mükemmel grafik kalitesinde oyunlar sunabiliyor

  • Şu an en iyi görüntü kalitesini Spider-Man 2, Demon's Souls sunuyor ve 3 saniyede yüklüyor. Xbox'ın işi çok zor hala icraat göremedik

  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_4

    Yav he he. Xbox One X'de de cloud vardı, uçacaktı kaçacaktı. Ortaya Crackdown 3 gibi bir hilkat garibesi çıktı.

    Zamanın xbox fanına bak dönülür de bu kadar dönülmez. Övdüğün konsolda konsol olsa yine donanım tokatını yiyip oturdunuz aşağı. 619₺ ex lere bayılmaya devam...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş muhabbetler bunlar. Kullanılan donanım belli işte, limiti de belli yapabilecekleri de. Şapkadan tavşan mı çıkacak? Hem daha Ps3 cell çözülecekti ne oldu o mevzu  

  • takeru T kullanıcısına yanıt
    Her konsol çıkışında aynı reklamları yapıyorlar.Bir ara cell işlemcisi süper kahraman ilan ediliyordu.

  • Başlığı görünce şöyle bir fikre kapıldım: bu gidişle birgün derin öğrenme çok derinlere inecek ve oradan Zeki Mürende bizi görebilecek.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Philipp_Plein

    Zamanın xbox fanına bak dönülür de bu kadar dönülmez. Övdüğün konsolda konsol olsa yine donanım tokatını yiyip oturdunuz aşağı. 619₺ ex lere bayılmaya devam...



    Alıntıları Göster

    Xbox gamerscore Tr şampiyonu... Yoksa... Pinkyciğim sen misin? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berringer

    Microsoft'un adam gibi özel oyun yapması lazım Sony'nin yaptığı gibi yoksa bu nesilde işi sadece gamepass satmak ile avunarak geçecek onu söyleyeyim.
    Ayrıca konsolun olayı bu zaten yazılım ve donanım en iyi şekilde optimize ederek kullanmak zaten ps4'te bunun bir sürü örneği var kaç yıl önce ki donanım olmasına rağmen hala mükemmel grafik kalitesinde oyunlar sunabiliyor

    eger microsoft da biraz akil varsa kendisine ait 23 ,( epic ,bathesda...vs ) oyun firmasina derki ,bana tas gibi oyun yapin ki millet ps5 e gitmesin özel oyunlar icin yoksa indi mindi oyunlari ile bebeleri avutur gamepas de




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kreuger -- 4 Kasım 2020; 17:30:17 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.