Şimdi Ara

Xbox One'ın Anisotropic Filtering Üstünlüğü (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
112
Cevap
1
Favori
5.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuya dönecek olursam PS4'ün bazı,oda her oyunda değil Xbox One versiyonlarına göre AF eksiği olduğu özellikle digital foundry tarafından yapılan analizlerde belgelendi.Oyun hareket halindeyken bunu kaç oyuncu algılamıştır bilmiyorum ama çözünürlük daha belirgin bir fark burası kesin.

    Benim tahminimde PS4'in kullandığı OpenGL tabanlı custom API'dan kaynaklı yazılımsal bir sorun olduğu yönünde.Zira AF tamamen GPU bazlı bir işlem.PS4'ün GPU'sunun ACE,ROP ve Shader olarak üstün olduğu biliniyor.Donanımsal bir dezavantaj olmadığı aşikar.

    Diğer yandan benimde ara ara katıldığım Ps4-Xbox karşılaştırmaları konularında belirtmeye çalıştığım,donanım üstün olsa bile bunu yazılımın izin verdiği ölçüde kullanabilirsiniz tezi akıllara geliyor.

    İşte DX12 tam olarak bu demek olacak.Herkesin şunu kabul etmesi lazım,DX12 donanımı yükseltmeyecek.Elde olan donanımı dibine kadar kullanmaya imkan verecek.

    Kağıt üzerinde üstün olan donanım tabiki ham güç avantajına sahip,ancak bunun ne kadarı kullanılabiliyor?Yada zaman ilerledikçe eldekinden daha fazla performans alınabilecekmi?

    Bütün bunların cevabını nesil ilerledikçe alacağız.Sony'nin de yazılım cephesinde biraz atılım yapması gerek artık.Her sistem güncellemesi sorunlu geliyor nerdeyse.Önce piyasaya sür sonra düzelt mantığıyla çalışıyorlar.Basit bir sistem güncellemesini test edip sorunsuz son kullanıcıya ulaştıramayan firma,API SDK'larını ne kadar ileriye taşıyabilir ben onu merak ediyorum.Umarım kısa zamanda toparlarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DX12 ile konsol cok daha verimli hale gelecektir.Tabi bu yapımcıların oyunu optimize ve işleyişinde ne kadar yararı olucak onuda zamanla goreceğiz.Ama cok yararı olucagından eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParabellumTR

    Konuya dönecek olursam PS4'ün bazı,oda her oyunda değil Xbox One versiyonlarına göre AF eksiği olduğu özellikle digital foundry tarafından yapılan analizlerde belgelendi.Oyun hareket halindeyken bunu kaç oyuncu algılamıştır bilmiyorum ama çözünürlük daha belirgin bir fark burası kesin.

    Benim tahminimde PS4'in kullandığı OpenGL tabanlı custom API'dan kaynaklı yazılımsal bir sorun olduğu yönünde.Zira AF tamamen GPU bazlı bir işlem.PS4'ün GPU'sunun ACE,ROP ve Shader olarak üstün olduğu biliniyor.Donanımsal bir dezavantaj olmadığı aşikar.

    Diğer yandan benimde ara ara katıldığım Ps4-Xbox karşılaştırmaları konularında belirtmeye çalıştığım,donanım üstün olsa bile bunu yazılımın izin verdiği ölçüde kullanabilirsiniz tezi akıllara geliyor.

    İşte DX12 tam olarak bu demek olacak.Herkesin şunu kabul etmesi lazım,DX12 donanımı yükseltmeyecek.Elde olan donanımı dibine kadar kullanmaya imkan verecek.

    Kağıt üzerinde üstün olan donanım tabiki ham güç avantajına sahip,ancak bunun ne kadarı kullanılabiliyor?Yada zaman ilerledikçe eldekinden daha fazla performans alınabilecekmi?

    Bütün bunların cevabını nesil ilerledikçe alacağız.Sony'nin de yazılım cephesinde biraz atılım yapması gerek artık.Her sistem güncellemesi sorunlu geliyor nerdeyse.Önce piyasaya sür sonra düzelt mantığıyla çalışıyorlar.Basit bir sistem güncellemesini test edip sorunsuz son kullanıcıya ulaştıramayan firma,API SDK'larını ne kadar ileriye taşıyabilir ben onu merak ediyorum.Umarım kısa zamanda toparlarlar.



    Hislerime tercüman olmuşsunuz. Tebrik ederim objektif yorumunuz için. Bende dx12 ile xbox cephesinde önemli gelişmeler bekliyorum. Oyun yapımcılarının esram kapasitesinin düşük olmasından yakındıklarını ve bu yüzden zaman zaman 1080p hedefini tutturamadıklarını biliyoruz. Belki dx12 bu yönde bir kolaylık sağlayacaktır. Her ne kadar microsoft çözünürlük oyundaki en önemli etmen değildir desede, nesil boyunca ps4 ün gerisinde kalmak istemeyecektir. Ve kalmayacaktır diyede düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam burada bir üstünlük yok.Eger öyle olsaydı.Verdigin linkin 3. Sayfasında diğer oyunlar paylaşılmış.Onlarda böyle bir sorun yok.Yani olay tamamiyle yapımcı ile alakalı.Bir yama ile düzelebilir.Hele gölge olmayan evolve oyununda kaplama sorunlarıda var.Xbox'ın ps4'e donanım olarak hiçbir üstün yanı yok.O yüzden grafik ile alakalı bir üstünlüğü söz konusu olamaz.Ps4'ün saf gpu gücü baya fazla. Öyle Dx12 ile Sram ile, yazılım ile kapanacak bir fark değil bu.Gelecekte fark daha da açılacaktır. Özellikle exclusive oyunlarda bu fark kendini daha da belli edecektir.Unutmamak lazım ps4 sdk'sı yerinde saymayacak.Saf gpu gücü ve yüksek band genişliği sağlayan gddr5 bellekler ile yapılacak daha çok şeyler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu konuyla ilgili açıklama yapılmış ingilizcesi iyi olan biri tamamını çevirirse iyi olur.

    http://gamingbolt.com/ps4-ice-team-programmer-gpu-has-no-problems-handling-16xaf-new-asm-for-faster-offline-asset-baking
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abel xavier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ParabellumTR

    Konuya dönecek olursam PS4'ün bazı,oda her oyunda değil Xbox One versiyonlarına göre AF eksiği olduğu özellikle digital foundry tarafından yapılan analizlerde belgelendi.Oyun hareket halindeyken bunu kaç oyuncu algılamıştır bilmiyorum ama çözünürlük daha belirgin bir fark burası kesin.

    Benim tahminimde PS4'in kullandığı OpenGL tabanlı custom API'dan kaynaklı yazılımsal bir sorun olduğu yönünde.Zira AF tamamen GPU bazlı bir işlem.PS4'ün GPU'sunun ACE,ROP ve Shader olarak üstün olduğu biliniyor.Donanımsal bir dezavantaj olmadığı aşikar.

    Diğer yandan benimde ara ara katıldığım Ps4-Xbox karşılaştırmaları konularında belirtmeye çalıştığım,donanım üstün olsa bile bunu yazılımın izin verdiği ölçüde kullanabilirsiniz tezi akıllara geliyor.

    İşte DX12 tam olarak bu demek olacak.Herkesin şunu kabul etmesi lazım,DX12 donanımı yükseltmeyecek.Elde olan donanımı dibine kadar kullanmaya imkan verecek.

    Kağıt üzerinde üstün olan donanım tabiki ham güç avantajına sahip,ancak bunun ne kadarı kullanılabiliyor?Yada zaman ilerledikçe eldekinden daha fazla performans alınabilecekmi?

    Bütün bunların cevabını nesil ilerledikçe alacağız.Sony'nin de yazılım cephesinde biraz atılım yapması gerek artık.Her sistem güncellemesi sorunlu geliyor nerdeyse.Önce piyasaya sür sonra düzelt mantığıyla çalışıyorlar.Basit bir sistem güncellemesini test edip sorunsuz son kullanıcıya ulaştıramayan firma,API SDK'larını ne kadar ileriye taşıyabilir ben onu merak ediyorum.Umarım kısa zamanda toparlarlar.



    Hislerime tercüman olmuşsunuz. Tebrik ederim objektif yorumunuz için. Bende dx12 ile xbox cephesinde önemli gelişmeler bekliyorum. Oyun yapımcılarının esram kapasitesinin düşük olmasından yakındıklarını ve bu yüzden zaman zaman 1080p hedefini tutturamadıklarını biliyoruz. Belki dx12 bu yönde bir kolaylık sağlayacaktır. Her ne kadar microsoft çözünürlük oyundaki en önemli etmen değildir desede, nesil boyunca ps4 ün gerisinde kalmak istemeyecektir. Ve kalmayacaktır diyede düşünüyorum.

    valla xbox one da dx12 etkisi fazla olmayacak bence. spencer da söyledi, adamlar sürpriz yapacak değiller ya. çok değişiklik beklemeyin dedi açık açık. öyle bir gelişme olsaydı ballandıra ballandıra, göstere göstere anlatırlardı. xbox satışları ps4 e göre yerlerde çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Sadece xbox'ın değil aklınıza gelebilecek herhangi bir elektronik aletin PS4 karşısında hiçbir üstün yanı yoktur, olamaz. Var gibi gözükür ama yoktur. İstersen hadron çarpıştırıcısı ile kıyaslayıp, anisotropik mikroskopik atmosferik açıdan ele al farketmez. TurkIsLaM87'nin dediği gibi PS4 excleri herzaman ezer. Misal bu sabah orderı aldık ilk arkadaş oynadı bitirdi, öğle tatilnde diğer arkadaşa verdi. Oda oynadı bitirdi. Akşamüstü başka bir arkadaşa vermiş. O arkadaşta oynayıp bitirmiş. Şimdi 4. olarak bana getirdi. Bende şimdi başlayıp bitirirm yarında satarız heralde. Hemde türkçe...

    Kendi capinizda eglenin gercekler ACIDIR bin defa paylasildi ps4 vs xbox hem ozellikleri hemde oyunlardaki cozunurlukleri SİZ anca kendinizi kandirin goruyoruz xboxtaki OYUNLARİ Unch.4 geliyor simdiye kadar paylasilanlar belli zaten seri belli ediyor. Ps4 TÜRKÇE yi destikliyor hep exc. Oyunlarinda ya xboxta kac tane ona ozel oyunda Türkçe var ? Bi ps bolumune bak birde xbox Bolumune kac konu kac msj kac oyun paylasilmis dunya genelinde ps4 fark atmis Satislar olsun her konuda. Aferin siz boyle devam kendinizle alay edersiniz boyle hadi burda eksileme artilama oynuna devam edin malum xbox ile yapilacak bi sey kalmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vazgeçtim tartışma çıkmasın boş yere hiç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mordecaí -- 19 Şubat 2015; 2:17:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mordecaí

    Vazgeçtim tartışma çıkmasın boş yere hiç

    Unutman gayet normal evlat xbox kullanicisi tipik kroniklesmis bir hastalik sevmezler ne Türk ü nede Türkçe yi deger vermezler ama umudunu kaybetme Türkiye de kullanan cok az kisi kaldi ornek al onlari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu olay gta5 dede ortaya çıkıyor , ps4 sürümünde aşırı sis olup uzak alanlar görünmezken , xbox one sürümü daha net bir uzak görüş sağlıyor.

     Xbox One'ın Anisotropic Filtering Üstünlüğü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulabuneya -- 19 Şubat 2015; 13:26:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuda çok güzel açıklamalar var. Daha önce bunu farketmemiştim konuyu okuduktan sonra oyunlara daha dikkatli bakacağım. Yalnız bunun olması garip xbox one dan donanımsal konusda her açıdan üstün bir aletin bu tarz sorunlarının olması yapımcı kaynaklı olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S A M C R O

    Konuda çok güzel açıklamalar var. Daha önce bunu farketmemiştim konuyu okuduktan sonra oyunlara daha dikkatli bakacağım. Yalnız bunun olması garip xbox one dan donanımsal konusda her açıdan üstün bir aletin bu tarz sorunlarının olması yapımcı kaynaklı olmalı.

    bence de yapımcı kaynaklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulabuneya

    Bu olay gta5 dede ortaya çıkıyor , ps4 sürümünde aşırı sis olup uzak alanlar görünmezken , xbox one sürümü daha net bir uzak görüş sağlıyor.

     Xbox One'ın Anisotropic Filtering Üstünlüğü

    Gta 5'te diğer bahsedilen oyunlar gibi AF farkı yok.Sadece daha kontrastlı bir renk deriniği olduğu için daha iyiymiş gibi gözüküyor.O da zaten çok belli olmuyor.Mesela bunun gibi bir fark çok daha büyük bir farktır.
     Xbox One'ın Anisotropic Filtering Üstünlüğü




  • Bende şuan 2 konsolda var , konuyu açan arkadaş çok önemli bir noktaya parmak basmış. Ps4 ile xbox one arasında ciddi şekilde mesafe çizim farkı var. Xbox one kesinlikle uzak alanları daha net bir şekilde gösteriyor. Ps4de aynı oyunlar ise uzak alanlar bulanık gözüküyor. Birde nedense xbox oneda oyun oynarken daha keyif alıyorum , kontrass vss oyunlarda daha göze hoş geliyor. Yani xboxda tv nin kontrass ayarlarıyla oynayıp elde edemeyeceğiniz şekilde daha keskin ve kontrasslı oyun oynayabiliyoruz. Sonuçta oyun işi efekt işidir , daha görsel ve daha kontrasslı olmasını tercih ederim. Ps4de oyunlar bana soluk geliyor. Aynı tvde oynamama rağmen...

     Xbox One'ın Anisotropic Filtering Üstünlüğü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulabuneya -- 19 Şubat 2015; 18:42:16 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulabuneya

    Bende şuan 2 konsolda var , konuyu açan arkadaş çok önemli bir noktaya parmak basmış. Ps4 ile xbox one arasında ciddi şekilde mesafe çizim farkı var. Xbox one kesinlikle uzak alanları daha net bir şekilde gösteriyor. Ps4de aynı oyunlar ise uzak alanlar bulanık gözüküyor. Birde nedense xbox oneda oyun oynarken daha keyif alıyorum , kontrass vss oyunlarda daha göze hoş geliyor. Yani xboxda tv nin kontrass ayarlarıyla oynayıp elde edemeyeceğiniz şekilde daha keskin ve kontrasslı oyun oynayabiliyoruz. Sonuçta oyun işi efekt işidir , daha görsel ve daha kontrasslı olmasını tercih ederim. Ps4de oyunlar bana soluk geliyor. Aynı tvde oynamama rağmen...

     Xbox One'ın Anisotropic Filtering Üstünlüğü

    Xbox One'ın oyunlarda kontrastlı görüntü vermesinin sebebi RGB ayarının default olarak "full" olması. Aynı kontrastlı görüntüyü PlayStation 4'te alabilmek için ayarlardan RGB'yi "full" olarak seçmek yeterli.




  • Leon kullanıcısına yanıt
    Yanlış.Xbox'da TV ve PC olmak üzere iki ayrı kontrast seçeneği var ve default olarak bu ayar TV.TV PS'deki Limited,PC ise Full'e denk geliyor.Monitör ve TV'lerin black crush oranları farklı olduğu için kullanılan cihaza göre seçim yapılması tavsiye edilir.Standart LED TV kullanıcısı Full seçerse siyahlar aşırı siyah olur ve detayları kaybeder.Yada monitör kullanan Limited seçerse bu seferde aşırı açık kontrast/aydınlatma olur ve silik bir görüntü ortaya çıkar.

    Xbox'un daha kontrastlı ve renkli olmasının sebebi MS'in kendine özel kullandığı RGB oranıdır.Ne PC'de nede başka bir konsolda bu değer kullanılmaz.Xbox'da keskinlik renkler ve kontrast konsolun içinde dahili bulunan hardware upscaler tarafından yapay olarak artırılır.Tamamen basit bir göz yanılması başka birşey değil.Hatta One'ın çıkış döneminde bu keskinlik 720p çıkan oyunlarda zaten var olan çözünürlük dezavantajı yüzünden ortaya çıkan AA problemini iyice artırıyordu.Daha sonraki aylarda gelen güncellemeler ile biraz kısıldı şu anki seviyesine çekildi.

    Bir çok oyuncu için 900p olan oyunlarda bile 1080p ye göre daha detaylı ve keskin gelen görüntünün sebebi One'ın içindeki MS patentli upscaler.Tabi oyunları mercek altına alınca aradaki farklar daha net anlaşılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shazam! -- 20 Şubat 2015; 12:36:27 >




  • GT_55 kullanıcısına yanıt
    Bende her iki konsoldada var.Ne Xboxda Af üstünlüğü fark ettim nede PS4deki çim fazlalığını.Ps4 versiyonunun renkleri daha iyi gibi geldi bana.Ayni tv aynı ayarlar.

    Çok belirgin hissettiğim tek fark ps4de trafiğin yoğun olduğu alanlardaki fps düşüşü oldu.Haliyle xboxda oynadım bitirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParabellumTR

    Bende her iki konsoldada var.Ne Xboxda Af üstünlüğü fark ettim nede PS4deki çim fazlalığını.Ps4 versiyonunun renkleri daha iyi gibi geldi bana.Ayni tv aynı ayarlar.

    Çok belirgin hissettiğim tek fark ps4de trafiğin yoğun olduğu alanlardaki fps düşüşü oldu.Haliyle xboxda oynadım bitirdim.

    Ben oyunu Ps4 de oynuyorum ve bende de trafik yoğun olduğu alanlarda kaçış aksiyon sahneleeinse Fps düşüşü yaşayıp bir çok kez oyun zevkini baltaladı. Bu durum X1 da yok mu hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkham92 kullanıcısına yanıt
    Varsada PS4e göre daha az.Ben hissetmedim açıkçası.Oyunun en önemli unsuru araç kullanımı,şehir içi alanlarda PS4deki takılma hissi çok rahatsız etti beni.Xbox versiyonunda oyunun başından sonuna kadar rahatsız etmeden oynayabildim.

    PS4 için preorder geçmiştim.Olan 60$a oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Sadece xbox'ın değil aklınıza gelebilecek herhangi bir elektronik aletin PS4 karşısında hiçbir üstün yanı yoktur, olamaz. Var gibi gözükür ama yoktur. İstersen hadron çarpıştırıcısı ile kıyaslayıp, anisotropik mikroskopik atmosferik açıdan ele al farketmez. TurkIsLaM87'nin dediği gibi PS4 excleri herzaman ezer. Misal bu sabah orderı aldık ilk arkadaş oynadı bitirdi, öğle tatilnde diğer arkadaşa verdi. Oda oynadı bitirdi. Akşamüstü başka bir arkadaşa vermiş. O arkadaşta oynayıp bitirmiş. Şimdi 4. olarak bana getirdi. Bende şimdi başlayıp bitirirm yarında satarız heralde. Hemde türkçe...

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.