|
Bildirim
|
şaşırttın bizi , dört işlem bildiğini bilmiyorduk
|
Ms nin bu çabaları bizler için çok güzel haber özellikle koymuş oldukların kısıtlamalardan vazgeçmeleri gerçekten çok iyi oldu. MS nin bu güzel çabalarını saygı duyuyorum ama Türkçe oyun yapımına bu kadar destek veren Sony benim için her zaman bir kaç adım önde olacaktır taa ki ne zaman MS de özel oyunlarında Türkçe'ye yer verir işte o zaman ben ve benim gibi düşünen arkadaşlar bir seçim yapmak zorunda kalırız.
|
eğer bu tip iyileştirmeleri cidden yaparlarsa xbox one herkes tarafından alınabilecek bir konsol haline gelir, ama diğer firmalarla rekabet adına konuşursak microsoft'un yaptığı hareketler çok büyük bir ayıptır çünkü ürününün arkasında durmayıp ürününe güvenmediğini resmen(!) ilan eden ve Sony'le rekabette kendisini öne geçirecek değiştirmeleri yapan bir firma, tüketiciye karşı güvensizliğini de ilan etmiş olur ki örneğin bu yaptığı DRM sistemini kaldırma ve 2. el satışını bir zaman sonra tekrar geri getirmeyeceğinin garantisini kimse veremez!
Ben PS4 alacağım çünkü Sony'nin ürettiği satın aldığım bir sürü üründe hep memnun kaldım ve Allah bozmasın daha bozulan Sony ürünüm yok. Ürünlerinin her daim arkasında duran bir firma ve bunun bozulmamasına çok dikkat ediyorlar. Takdir ediyorum kendilerini... Ama açıkça öneririm ki arkadaşlar, almak istediğiniz konsolu iyi inceleyin, sık dokuyun, fiyatına bakın, exclusive oyunlarına, kısaca sizin için en uygun olanına bakın ona göre seçin; eğer hiçbiri içinize sinmiyorsa boşuna para harcamayın, kendinizi "konsol alıcam" diye de kesinlikle kısıtlamayın... PC halen çoğu oyuncu tarafından tercih edilen en iyi konsol... |
PS4'ün grafik işlem gücü daha fazla. Yani TFLOPS değeri daha yüksek.
ESRAM ise burada bir nevi tampon bellek görevi görüyor. Bunun bir benzerine Microsoft Xbox 360'da EDRAM kullanarak yapmıştı. Bu haber doğru olsa dahi programcılar bu esram olayını iyice oğrenmeleri lazim cünkü edram ile yapisal farksal içeriyor ve bu da ekstra zaman ve efor gerektiriyor. Sony'nin PS3 de yaptığı koplike sistem yapısı kadar olmasa da bir nevi oyun yapimcilarini yoracak bir sey... Yapimcilarin PS3 multiplatform oyunlarinda sistemin uğraştirici olmasindan dolayi yaşadığı zorlugu bu sefer Microsoft cephesi cekecek gibi duruyor. Bu konsolun çıktı ilk bir iki sene olur sonra aradaki fark kismen kapanir diye dusunuyorum. Ama şu gerçek ki teorik olarak PS4 daha güçlü ve PS4'un yapımcıları cezbedecek unsurlari bulunuyor. Üçünçü parti firmalarina destek, daha kolay programlanma vb. |
Bazıları 8Mbit/s lik interneti ile Xbox Cloud dan grafik ve yoğun işlem geleceğini düşünüyor :) . Adamlar GB/s lik artışlar ile grafiği az biraz daha arttırmaya çalışıyor siz clouddan süperbilgisayar performansı gelecek diye bekleyin :)
ESRAM 32 MB olduğu sürece hızı isterse 3 kat artsın, her statik tampon bellek gibi yine diğer sistemleri bekleyip bir nebze katkı yapacak. Peak olarak bu hızı 1 saniyenin yüzbinde birinde görüp yeni bilgi girişini bekliyor. Sonuçta inverter tazelemesi de yok. |
Arkadaşlar vesrap, elmaya armut,armuta elma diyen bir şahıs.Niye ona soruyorsunuz ki, nasıl olsa tersini söyleyecek.Eğer tam tersi ps4'te ddr3, xo'da gddr5 ram olsaydı.Bu sefer gddr5 daha iyi diyecekti.Microsoft ddr1'de koysa, ddr -1'de koysa yine xbox diyecektir.
|
Demolardan gördüğümüz GDDR5'i sistem belleği olarak kullanmanın, sorun yaratıcı bi gecikme yaratmadığı. low-latency DDR3'ün burda gerçekten bi avantajı var mı pek belli değil. Sonuçta GDDR5 ile DDR3'ü sistem belleği şeklinde de karşılaştırmak tuhaf ama PS4 demoları bir sorun olmadığını gösterdi şimdiye kadar. PC için optimize edilmeye çalışılmış iyileştrilmiş oyunların daha hızlı veya daha düşük latency'si olan belleklere karşı çok çok fazla bi fark yaratmadığını gördük. İlerde bunun ekstra bi faydası olabilir mi yada nereye kadar olabilir bilemem ama çok fazla ihtimali varmış gibi gözükmüyor, yada GDDR5 çok fazla zarar görecekmiş gibi durmuyor.
Burda esas önemli olan ESRAM'ın çok düşük gecikmeye sahip olması ve bunun bi fark yaratıp yaratmayacağı, yada düşük gecikmenin bi şekilde kullanılabileceği durum olup olmadığı. Haberin orjinalinde, MS'nin ESRAM ve GPU'nun yeteneğini yeni farkettiklerini yazıyor. Tek yönlü okuma veya yazma yapabilekken, şimdi bazı atıl kapasite ile aynı anda okuma ve yazma komutları yollanabilecekmiş diyor. Bunu yeni farketmişler farkına varmışlar şekinde yazması bence şüphe yaratıcı bişey, bu kadar temelde bilinmesi gereken şeyler nasıl yeni farkedilebilir? Ben PR kokusu alıyorum, eğer değilde gerçekten yeni keşfettikleri bişey ise diyebilecek bişey yok (olumsuz anlamda). Eskiden AGP ekran kartlarında Side band Addressiing vardı, buda onun gibi sanki. İlave sinyal taşıyacak bi imkan varmış / bulduk faln. Haberde deneylerde 133 GB/s değerlerine ulaşıldığından bahsediyor. Sanki yine geride kalmasına yol açacak gibi bu. Ayrıca programcının bu tarz bi yapıyı çok daha ince şekilde kodlaması lazım , cache kullanımını dikkate alarak. Bu biraz, PS3'ün kodlanma zorluğuna benziyor bana göre. Mark Cerny hızlı bi ESRAM benzeri cache ile de gidebilirdik, ama bunun yaratacağı ilave tasarım ve ilave kodlama yükü, geliştricilerin bunu kullanmayı da öğrenmeleri için extra zmana ihtiyaç duyması gibi şeylerden vazgeçtik diyordu. 1. günden bu tarz şeylerle uğraşmadan geliştrmeye başlanılabilir diyordu (konsolu keşfetmek dışında cache yapısına göre daha uygun kodlama yapmak da ayrıca zorluk getirecek yani). Daha tam bitmemiş, final versiyonu olmayan, ama demosu yapılan Killzone ile PS4'de neler öğrendiklerini yazmışlardı. Konsolu tam olarak kullanabilmekten, iyice optimize sonuç elde etmekten faln daha çok çok çok çok uzak olduklarını söylüyorlar kısaca. Öyleki Ps4 için daha bazı geliştirme araçları eksik / yok (profiling için mesela). Adamlar kendileri yazmışlar bunu (AMD ile beraber çalışmış da olabilirler). MS / Xbox'ın da bu açıdan daha ilerde olduğunu düşünmek için bi neden yok, aynı zorlkları aynı sorunları onlar da yaşıyorlardır. İlave olarak cache kullanan bi sisteme göre de ayrıca optimize etmenin uğraşısı var işin içinde. Faydası elbette vardır ama riski var mı detayı tam nedir daha bilinmiyor bu olayın. 800mhz yerine mesela 1000mhz de çalıştırıp, yada bus genişliğini arttırıp bu iş yapılmıyor. Adresleme / sinyal iletişmi ile farklı bişeyden bahsediliyor (bi-directional / uni-directional / tek-çift yönlü iletişim gibi). bundan şimdiye kadar nasıl habersiz olunabiliyor ilginç geliyor bana. |
Fazla söze ; at gözlüklü fanlarla muhattap olmaya niyetim yok.. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 29 Haziran 2013; 1:59:30 > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
|