Şimdi Ara

Xbox One'da Hafıza Performansı %88 Arttırılıyor!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
280
Cevap
1
Favori
6.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  •  
       Eurogamer'ın donanımdan sorumlu kolu Digital Foundry'nin güçlü kaynaklardan edindiği bilgiye göre Xbox One'ın dahili hafızası ESRAM, konsolun piyasaya çıkmış versiyonunda % 88 oranında arttırılmış olarak servis edilecek.
     
       Rakibi PlayStation 4'ün 8 GB'lık GDDR5'ine göre daha yavaş kalan DDR3 hafızasından doğan açığı kapatması açısından konsola eklenen 32MB'lık ESRAM, yine de teoriye vurulduğunda veri transferi hızı olarak 102GB/s performans ile PlayStation 4'ün sunacağını 176GB/s'ın gerisinde kalıyordu. Ancak Microsoft tarafından yapımcılara yapılan açıklamaya göre iyileştirmelerle % 88 oranında arttırılacak ESRAM aracılığıyla veri alışveriş performansı 197GB/s'ye kadar yükselecek.
     
       Eurogamer'ın kaynaklarından gelen yorumlara göre Xbox One'ın işletim sistemi ve yazılım desteklemesi öncelikli olarak çoklu işlevsel yapısına vasıta olacak ve ardından konsol daha optimizasyon dostu bir donanım olmaya çalışacak. Başlangıç aşamasında her iki konsol arasındaki performans farkı multiplatform oyunlarda kendini göstermeyebilir. Ancak yapımcılar her iki konsolun da dilini çözmeye başladığında esas performanslar ortaya çıkacak. O zamana kadar Xbox One'daki bazı oyunların çözünürlük olarak PlayStation 4'den daha düşük seviyede olmasına bile muhtemel gözüyle bakılıyor.
     
       Haber kaynağı makalenin sonunda her iki konsolun da henüz keşfedilmemiş birer bölge olduğunu tekrarlarken, konsolların prototip halleri üzerinde uzun süredir uğraş verenlerin dahi tam olarak bir şeyler söylebilmeleri için erken olduğunu belirtiyor. Microsoft yapımcılarla gerçekleştirdiği görüşmelerde ESRAM'ım tamamiyle yüksek bant isteyen grafik elementleri: gölge, ışıklandırma, derinlik ve görüntü işleme gibi detaylarda istenen performansı yakalaması açısından tasarlandığını belirtiyor. Ancak Killzone: Shadow Fall'un hedef işleme seviyesi için 800MB kullandığını göz önünde bulundurursak, yapımcılar için 32 MB'lık ESRAM ile aynı fonksiyona ulaşmaları ne kadar zor olacak?
     
       Yeni nesi konsolların boy göstermelerine aylar kala şunu söyleyebiliriz ki, yapımcılar henüz tam anlamıyla çözülmemiş konsollar üzerinde oyun geliştiriyor ve çıkış oyunları her iki konsol için de bir ölçüt sayılmaz. Kağıt üzerinden Sony kesinlikle donanımsal avantajlara sahip. Ancak bunu ne denli ekranlar yansıtabilecek? E3'den gelen yapımcı yorumlarına bakılırsa bahsedilen donanımlardan avantaj elde etmek ve ekranlarda çok daha başarılı bir deneyim görmek için daha epey bir zaman var.








  • Ms nin bu çabaları bizler için çok güzel haber özellikle koymuş oldukların kısıtlamalardan vazgeçmeleri gerçekten çok iyi oldu. MS nin bu güzel çabalarını saygı duyuyorum ama Türkçe oyun yapımına bu kadar destek veren Sony benim için her zaman bir kaç adım önde olacaktır taa ki ne zaman MS de özel oyunlarında Türkçe'ye yer verir işte o zaman ben ve benim gibi düşünen arkadaşlar bir seçim yapmak zorunda kalırız.
    eğer bu tip iyileştirmeleri cidden yaparlarsa xbox one herkes tarafından alınabilecek bir konsol haline gelir, ama diğer firmalarla rekabet adına konuşursak microsoft'un yaptığı hareketler çok büyük bir ayıptır çünkü ürününün arkasında durmayıp ürününe güvenmediğini resmen(!) ilan eden ve Sony'le rekabette kendisini öne geçirecek değiştirmeleri yapan bir firma, tüketiciye karşı güvensizliğini de ilan etmiş olur ki örneğin bu yaptığı DRM sistemini kaldırma ve 2. el satışını bir zaman sonra tekrar geri getirmeyeceğinin garantisini kimse veremez!

    Ben PS4 alacağım çünkü Sony'nin ürettiği satın aldığım bir sürü üründe hep memnun kaldım ve Allah bozmasın daha bozulan Sony ürünüm yok. Ürünlerinin her daim arkasında duran bir firma ve bunun bozulmamasına çok dikkat ediyorlar. Takdir ediyorum kendilerini...

    Ama açıkça öneririm ki arkadaşlar, almak istediğiniz konsolu iyi inceleyin, sık dokuyun, fiyatına bakın, exclusive oyunlarına, kısaca sizin için en uygun olanına bakın ona göre seçin; eğer hiçbiri içinize sinmiyorsa boşuna para harcamayın, kendinizi "konsol alıcam" diye de kesinlikle kısıtlamayın... PC halen çoğu oyuncu tarafından tercih edilen en iyi konsol...
    PS4'ün grafik işlem gücü daha fazla. Yani TFLOPS değeri daha yüksek.

    ESRAM ise burada bir nevi tampon bellek görevi görüyor. Bunun bir benzerine Microsoft Xbox 360'da EDRAM kullanarak yapmıştı. Bu haber doğru olsa dahi programcılar bu esram olayını iyice oğrenmeleri lazim cünkü edram ile yapisal farksal içeriyor ve bu da ekstra zaman ve efor gerektiriyor. Sony'nin PS3 de yaptığı koplike sistem yapısı kadar olmasa da bir nevi oyun yapimcilarini yoracak bir sey...

    Yapimcilarin PS3 multiplatform oyunlarinda sistemin uğraştirici olmasindan dolayi yaşadığı zorlugu bu sefer Microsoft cephesi cekecek gibi duruyor. Bu konsolun çıktı ilk bir iki sene olur sonra aradaki fark kismen kapanir diye dusunuyorum. Ama şu gerçek ki teorik olarak PS4 daha güçlü ve PS4'un yapımcıları cezbedecek unsurlari bulunuyor. Üçünçü parti firmalarina destek, daha kolay programlanma vb.
    Bazıları 8Mbit/s lik interneti ile Xbox Cloud dan grafik ve yoğun işlem geleceğini düşünüyor :) . Adamlar GB/s lik artışlar ile grafiği az biraz daha arttırmaya çalışıyor siz clouddan süperbilgisayar performansı gelecek diye bekleyin :)

    ESRAM 32 MB olduğu sürece hızı isterse 3 kat artsın, her statik tampon bellek gibi yine diğer sistemleri bekleyip bir nebze katkı yapacak. Peak olarak bu hızı 1 saniyenin yüzbinde birinde görüp yeni bilgi girişini bekliyor. Sonuçta inverter tazelemesi de yok.
    Demolardan gördüğümüz GDDR5'i sistem belleği olarak kullanmanın, sorun yaratıcı bi gecikme yaratmadığı. low-latency DDR3'ün burda gerçekten bi avantajı var mı pek belli değil. Sonuçta GDDR5 ile DDR3'ü sistem belleği şeklinde de karşılaştırmak tuhaf ama PS4 demoları bir sorun olmadığını gösterdi şimdiye kadar. PC için optimize edilmeye çalışılmış iyileştrilmiş oyunların daha hızlı veya daha düşük latency'si olan belleklere karşı çok çok fazla bi fark yaratmadığını gördük. İlerde bunun ekstra bi faydası olabilir mi yada nereye kadar olabilir bilemem ama çok fazla ihtimali varmış gibi gözükmüyor, yada GDDR5 çok fazla zarar görecekmiş gibi durmuyor.

    Burda esas önemli olan ESRAM'ın çok düşük gecikmeye sahip olması ve bunun bi fark yaratıp yaratmayacağı, yada düşük gecikmenin bi şekilde kullanılabileceği durum olup olmadığı.

    Haberin orjinalinde, MS'nin ESRAM ve GPU'nun yeteneğini yeni farkettiklerini yazıyor. Tek yönlü okuma veya yazma yapabilekken, şimdi bazı atıl kapasite ile aynı anda okuma ve yazma komutları yollanabilecekmiş diyor. Bunu yeni farketmişler farkına varmışlar şekinde yazması bence şüphe yaratıcı bişey, bu kadar temelde bilinmesi gereken şeyler nasıl yeni farkedilebilir? Ben PR kokusu alıyorum, eğer değilde gerçekten yeni keşfettikleri bişey ise diyebilecek bişey yok (olumsuz anlamda). Eskiden AGP ekran kartlarında Side band Addressiing vardı, buda onun gibi sanki. İlave sinyal taşıyacak bi imkan varmış / bulduk faln.

    Haberde deneylerde 133 GB/s değerlerine ulaşıldığından bahsediyor. Sanki yine geride kalmasına yol açacak gibi bu. Ayrıca programcının bu tarz bi yapıyı çok daha ince şekilde kodlaması lazım , cache kullanımını dikkate alarak. Bu biraz, PS3'ün kodlanma zorluğuna benziyor bana göre. Mark Cerny hızlı bi ESRAM benzeri cache ile de gidebilirdik, ama bunun yaratacağı ilave tasarım ve ilave kodlama yükü, geliştricilerin bunu kullanmayı da öğrenmeleri için extra zmana ihtiyaç duyması gibi şeylerden vazgeçtik diyordu. 1. günden bu tarz şeylerle uğraşmadan geliştrmeye başlanılabilir diyordu (konsolu keşfetmek dışında cache yapısına göre daha uygun kodlama yapmak da ayrıca zorluk getirecek yani).

    Daha tam bitmemiş, final versiyonu olmayan, ama demosu yapılan Killzone ile PS4'de neler öğrendiklerini yazmışlardı. Konsolu tam olarak kullanabilmekten, iyice optimize sonuç elde etmekten faln daha çok çok çok çok uzak olduklarını söylüyorlar kısaca. Öyleki Ps4 için daha bazı geliştirme araçları eksik / yok (profiling için mesela). Adamlar kendileri yazmışlar bunu (AMD ile beraber çalışmış da olabilirler). MS / Xbox'ın da bu açıdan daha ilerde olduğunu düşünmek için bi neden yok, aynı zorlkları aynı sorunları onlar da yaşıyorlardır. İlave olarak cache kullanan bi sisteme göre de ayrıca optimize etmenin uğraşısı var işin içinde.

    Faydası elbette vardır ama riski var mı detayı tam nedir daha bilinmiyor bu olayın. 800mhz yerine mesela 1000mhz de çalıştırıp, yada bus genişliğini arttırıp bu iş yapılmıyor. Adresleme / sinyal iletişmi ile farklı bişeyden bahsediliyor (bi-directional / uni-directional / tek-çift yönlü iletişim gibi). bundan şimdiye kadar nasıl habersiz olunabiliyor ilginç geliyor bana.
  • xbox daha zayıf bir konsol boşuna cirpinma micro

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PS3 adoptör var mı?( konsola en son ps1 den beri ilgilenmedim)PS4 galiba adaptör olmadan direk evdeki fişe takarak çalıştırıcaz galiba

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Daha 1 ay öncesine kadar ESRAM verimlilik problemi yaşanıyor haberi okumuştum. Şimdi problemi bırakın, üstüne bant genişliğini artırmışlar. İsteyince oluyormuş demek ki.
  • bundan bi kac ay evvel,bu konsollarin final kitleri ancak E3 den sonra belli olur diyordum ama herkes yav he he deyip eksiyi basiyordu ki dedigim yavas yavas dogru cikiyor.Ayni sey Sony icinde gecerli.Bu konsollarin gercek final kitleri Gamescom zamani ortaya cikar...

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • İyi hoş ram hızını arttırıyorsunda temelde gpu daha zayıf onu napacaz micro ?
  • O zaman fiyat da artar ben pek inanmadım açıkçası.Çünkü konsolun çıkmasına birkaç ay var sanki konsolu baştan tasarlıyorlar. E3 den sonra her şeyini değiştirdiler konsolun, bana sorarsanız xboxone çıktığında ciddi sorunlarla karşılaşacak.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Konsolun o kadar çok şeysini değiştirdiler ki adını XboxTwo yapsalar yeridir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Ms nin bu çabaları bizler için çok güzel haber özellikle koymuş oldukların kısıtlamalardan vazgeçmeleri gerçekten çok iyi oldu. MS nin bu güzel çabalarını saygı duyuyorum ama Türkçe oyun yapımına bu kadar destek veren Sony benim için her zaman bir kaç adım önde olacaktır taa ki ne zaman MS de özel oyunlarında Türkçe'ye yer verir işte o zaman ben ve benim gibi düşünen arkadaşlar bir seçim yapmak zorunda kalırız.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Xbox One 1.2

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Oldu olacak baştan tasarlasın. Zaten tasarımı berbat, baştan yapsın bari. Microsoft için sorun olmaz, nasılsa her söylediğini yalayıp yuttu şimdiye kadar.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Ben yinede PS4 aliyorum

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Xbox One'ın çıkmasına daha 4-5 ay var. Microsoft o zamana kadar bir çok test yapıp performansı arttıracaktır.
    Gerekirse RAM konusunda donanım değişikliğine gider.
    GDR5 RAM koymasına gerek olup olmadığını, EsRAM'in 2GB olup olmayacağını Xbox One'ı yapanlar benden iyi biliyordur.
    sonuçta 7-8 yıl sonrada yaşayan ve işe yarar bir konsol olması lazım.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 192GB/s >176GB/s

    Bitti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 29 Haziran 2013; 1:59:30 >
  • O zaman sorarlar, neden '' biz donanım eksikliğimizi Cloud gaming ile kat kat daha iyi seviyelere getireceğiz'' dediler.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • eğer bu tip iyileştirmeleri cidden yaparlarsa xbox one herkes tarafından alınabilecek bir konsol haline gelir, ama diğer firmalarla rekabet adına konuşursak microsoft'un yaptığı hareketler çok büyük bir ayıptır çünkü ürününün arkasında durmayıp ürününe güvenmediğini resmen(!) ilan eden ve Sony'le rekabette kendisini öne geçirecek değiştirmeleri yapan bir firma, tüketiciye karşı güvensizliğini de ilan etmiş olur ki örneğin bu yaptığı DRM sistemini kaldırma ve 2. el satışını bir zaman sonra tekrar geri getirmeyeceğinin garantisini kimse veremez!

    Ben PS4 alacağım çünkü Sony'nin ürettiği satın aldığım bir sürü üründe hep memnun kaldım ve Allah bozmasın daha bozulan Sony ürünüm yok. Ürünlerinin her daim arkasında duran bir firma ve bunun bozulmamasına çok dikkat ediyorlar. Takdir ediyorum kendilerini...

    Ama açıkça öneririm ki arkadaşlar, almak istediğiniz konsolu iyi inceleyin, sık dokuyun, fiyatına bakın, exclusive oyunlarına, kısaca sizin için en uygun olanına bakın ona göre seçin; eğer hiçbiri içinize sinmiyorsa boşuna para harcamayın, kendinizi "konsol alıcam" diye de kesinlikle kısıtlamayın... PC halen çoğu oyuncu tarafından tercih edilen en iyi konsol...

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • microsoft o kadar döndü ki dansöz desek yeridir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    192GB/s >176GB/s

    Bitti

    Kardeş mesajını alıntılıyorum ki buna bu kadar düz mantık bakılamayacağını hem sen, hemde senin gibi düşünen arkadaşlar olursa anlasın diye, yani bu mesajı sana cevap manasında yazmıyorum bilgin olsun.

    Microsoft'un hakikaten bir tarafı tutuştu baktı ki satamayacak bunun kaçarı yok, donanımdan tutunda izlediği satış politikasına kadar çok köklü değişikliklerde bulundu. 8GB GDDR5 Ram PS4 için paylaşımlı, band genişliği aslında bellekler için kullandığımız en açık ifade. Veriyolu genişliğini ve veri işleme sayısının(efektif frekansının) çarpımlarından elde ettiğimiz sonuçtur. Grafik işlemci için 32 MB bellek boyutuna karşılık 197GB/s band genişliği kullandığında bunun yüzde kaçı bellekte depolanıp işlenmek üzere veriyolundan geçecek ki?

    Yanlış anlamıyorsam Killzone Shadow Fall, 176GB/s band genişliğinde mevcut grafikleri bu hızda çözümleyebilmek için 800 MB toplamında bellek kullanıyor. Veri işleme hızı, veri depolama kapasitesine dar boğaz yaptığında illa ki bir şeylerden kısacaksın. Micorosft bunu benden daha iyi biliyor köküne kadar biliyor hemde, optimizasyon avantajına güvenerek 32 mb bellek üzerinden veri işleme hızına güncelleme yaptıysa bilemem. Ama şu durumda PS4'ün mevcut veri işleme hızını, veri depolama birimi karşılıyor. Sanırım buna dayanarak çıkış dönemlerinde Xbox One'dan daha iyi çözünürlüklü oyunlar gelebilir diyorlar.

    Şöyle bir örnek vereyim, HD 7850 - 1GB bir ekran kartında, bu kartın bilinen veri işlem özellikleri Max Payne 3'ü tüm detaylar açık seviyede oynatmaya yetiyor. Ama 1 GB veri depolama kapasitesi yüzünden Anti Aliasing'i 8X kullanamıyorsun. Kaldırmayacağından değil, kaldırır ama depolayamıyor, işlem gücü yetiyor ama depolama seviyesi yetmiyor. Mecburen kısıyorsun AA'yı, veya AA'yı yükseltirsin ama çözünürlüğü kısarak dengelersin. PS4 ve Xbox One'ın olayı bu hesap şu an. İstediğin kadar işlem gücü artır, depolama biriminin yetmediği yerde kısıtlamaya gideceksin mecbursun.

    Beyler zaten Xbox One için gösterilen oyunlar yeni nesilden beklenen şekilde değildi, yine aynı motorun gelişmişyle CoD gösterdiler mesela, grafikler hanginizi etkiledi? Ya da Dead Rising 3, bu günün en iyi grafikli oyunundan ne farkı vardı? Etkilemiyor yani, ama PS4'e bi Shadow Fall çektiler hiç bir oyunda görmediğimiz genişlikte ve netlikte bir harita gördük. Etkiliyor, yani adamlar yapıyor işte ki bu henüz konsolun gücünü göstermeyen bir oyun.




  • microsot için şu söylenebilir "sen bunu yapmışsın ama bu olmamış"(cem yılmaz)

    hergün bişeyi değiştiriyolar güya, reklam amacından başka bişey değil gibi bence. şurda bikaç ay kalmış sevkiyata ve tahmine fabrikalar üretime geçmiştir daha neyi nasıl ekleyip değiştirecek

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    192GB/s >176GB/s

    Bitti

    Kardeş mesajını alıntılıyorum ki buna bu kadar düz mantık bakılamayacağını hem sen, hemde senin gibi düşünen arkadaşlar olursa anlasın diye, yani bu mesajı sana cevap manasında yazmıyorum bilgin olsun.

    Beyler zaten Xbox One için gösterilen oyunlar yeni nesilden beklenen şekilde değildi, yine aynı motorun gelişmişyle CoD gösterdiler mesela, grafikler hanginizi etkiledi? Ya da Dead Rising 3, bu günün en iyi grafikli oyunundan ne farkı vardı? Etkilemiyor yani, ama PS4'e bi Shadow Fall çektiler hiç bir oyunda görmediğimiz genişlikte ve netlikte bir harita gördük. Etkiliyor, yani adamlar yapıyor işte ki bu henüz konsolun gücünü göstermeyen bir oyun.


    Forza motorsport 5 diye bir oyun var bilmem haberdarmısın? Menüde araçları gerçeğinden farksız renderlıyor cihaz, oyun içi 60 fps çalışıyor.
    Xbox one PS4 ten daha güçlü, kabul edin artık, esrami, cloud sistemi, yazılım yapısı herşeyiyle daha güçlü olmasına rağmen nasıl donanımhaber editörü açıkça ps4 daha güçlü diyebiliyor anlamak güç.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.