Şimdi Ara

X-TYPE 2.0D (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
0
Favori
2.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium



    1. hala karbon fiber gibi ileri teknoloji bir ürünle teneke parçalarını bir edecek kadar bilgi sahibi olup gelip burada tavsiye veriyorsun

    2. jaguarı tartıştığımız bir topicte benden gidip sanayideki kaportacılara sorup onlardan tavsiye almamı söylüyorsun



    ben sana daha nediyim hocam sen takıl kafana göre olayı bitirmişsin zaten asıl ben merak ettim simdi sen necisin diye

    biri demir aksama teneke mi dedi pardon duyamadım, bide ben kaportacı değil vw, bmw mercedes tamircisi dedim, pardon burda tükçe yi yanlış kullanmam dan kaynaklanıyor, tamirci demek istediğim özel servis ti , uyduruk sanayi kaportacısıyla işim asla olmaz.
    ha bide karbon fiber mi daha dayanıklı, sağlam ve pahalıdır yoksa demir aksam mı?



    dostum kızma ama bu konuda haksızsın. artık modern arabalarda yüksek teknoloji ile üretilmiş carbon fiber ve plastik aksamlar kullanılmaktadır. bunların darbe emme katsayıları bahsettiğin saclardan çok faha fazladır.
    herhangi bir çarpma anında darbeyi absorve ederek yaşam alanına i,letilmesini engeller.

    bu yüzden ki yeni nesila araçlar euro ncapten 4-5 yıldız alırken mesela 1997 bmw 1,5 yıldız 1997 mecedes c 2 yıldız 1997 audi a4 2,5 yıldız almıştır. bu araçlarda hep o dediğin demirlerden kullanılmaktaydı. ayrıca bu araçlar güncel versiyonların birçok yerinde carbon fiber bol miktarda görürsün. yani ana kasa harici sac a kullanılmaz. istersen yeni nesil bir aracıların ön paneline bakarsan (kabutu kaldırarak) onunda plastik olduğunu görürüsün. ama eski araçlar o kısmlar hep sactan imal edilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 11 Ekim 2006; 2:39:03 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    quote:

    şu aracın 10 da bir karizması passat ta yok. ona kimsenin itirazı olmaz sanırım.

    gelelim teknik konulara. sanki passat x-type i eziyormuş gibi konuşuyorsunuz. passat ne yönden bu araçtan çok çok üstün peki. adamlar ucuz araba çıkardılar diye suçlu oldular iyimi.

    zevkler ve renkler.
    bende kabul ediyorum dizayn olarak passattan cok daha guzel ama
    passati da yabana atmayin...

     X-TYPE 2.0D


     X-TYPE 2.0D


    passat ı asla yabana atmam, mercedes c,bmw3, audi A4,saab 9-3 den sonra gelen araçlar içerisinde en iyilerinden biri.ama formda passat ı gözünde büyütüp sınıf atlatan kişilere karşıyım ben sadece.




  • kardes carbon fiber demirden daha iyidir.
    cogu yeni nesil araclarda carbon fiber kullanilir.
    senin plastik dedigin sey sayesinde araclar ncaptan yuksek puanlar aliyor.
    sen biraz geriden takip ediyorsun herhalde.
    quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium



    1. hala karbon fiber gibi ileri teknoloji bir ürünle teneke parçalarını bir edecek kadar bilgi sahibi olup gelip burada tavsiye veriyorsun

    2. jaguarı tartıştığımız bir topicte benden gidip sanayideki kaportacılara sorup onlardan tavsiye almamı söylüyorsun



    ben sana daha nediyim hocam sen takıl kafana göre olayı bitirmişsin zaten asıl ben merak ettim simdi sen necisin diye

    biri demir aksama teneke mi dedi pardon duyamadım, bide ben kaportacı değil vw, bmw mercedes tamircisi dedim, pardon burda tükçe yi yanlış kullanmam dan kaynaklanıyor, tamirci demek istediğim özel servis ti , uyduruk sanayi kaportacısıyla işim asla olmaz.
    ha bide karbon fiber mi daha dayanıklı, sağlam ve pahalıdır yoksa demir aksam mı?





  • quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    dostum kızma ama bu konuda haksızsın. artık modern arabalarda yüksek teknoloji ile üretilmiş carbon fiber ve plastik aksamlar kullanılmaktadır. bunların darbe emme katsayıları bahsettiğin saclardan çok faha fazladır.
    herhangi bir çarpma anında darbeyi absorve ederek yaşam alanına i,letilmesini engeller.

    bu yüzden ki yeni nesila araçlar euro ncapten 4-5 yıldız alırken mesela 1997 bmw 1,5 yıldız 1997 mecedes c 2 yıldız 1997 audi a4 2,5 yıldız almıştır. bu araçlarda hep o dediğin demirlerden kullanılmaktaydı. ayrıca bu araçlar güncel versiyonların birçok yerinde carbon fiber bol miktarda görürsün. yani ana kasa harici sac a kullanılmaz. istersen yeni nesil bir aracıların ön paneline bakarsan (kabutu kaldırarak) onunda plastik olduğunu görürüsün. ama eski araçlar o kısmlar hep sactan imal edilirdi.


    bi tanıdığımız 2 ay önce mercedes c serisi aldı, aracın içini dışını motor aksamını her tarafını incelem fırsatım oldu, mercedes aynı yerlerde demir aksamı kullanmış, bi mercedes özel servisin de de görevli birine E serisinin bu demir aksamlarını sorduğumda hala eskisi gibi o aksamları kullandığını belirtti. valla ben onun yalancısıyım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    dostum kızma ama bu konuda haksızsın. artık modern arabalarda yüksek teknoloji ile üretilmiş carbon fiber ve plastik aksamlar kullanılmaktadır. bunların darbe emme katsayıları bahsettiğin saclardan çok faha fazladır.
    herhangi bir çarpma anında darbeyi absorve ederek yaşam alanına i,letilmesini engeller.

    bu yüzden ki yeni nesila araçlar euro ncapten 4-5 yıldız alırken mesela 1997 bmw 1,5 yıldız 1997 mecedes c 2 yıldız 1997 audi a4 2,5 yıldız almıştır. bu araçlarda hep o dediğin demirlerden kullanılmaktaydı. ayrıca bu araçlar güncel versiyonların birçok yerinde carbon fiber bol miktarda görürsün. yani ana kasa harici sac a kullanılmaz. istersen yeni nesil bir aracıların ön paneline bakarsan (kabutu kaldırarak) onunda plastik olduğunu görürüsün. ama eski araçlar o kısmlar hep sactan imal edilirdi.


    bi tanıdığımız 2 ay önce mercedes c serisi aldı, aracın içini dışını motor aksamını her tarafını incelem fırsatım oldu, mercedes aynı yerlerde demir aksamı kullanmış, bi mercedes özel servisin de de görevli birine E serisinin bu demir aksamlarını sorduğumda hala eskisi gibi o aksamları kullandığını belirtti. valla ben onun yalancısıyım.


    nerelerde mesela ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardes carbon fiber demirden daha iyidir.
    cogu yeni nesil araclarda carbon fiber kullanilir.
    senin plastik dedigin sey sayesinde araclar ncaptan yuksek puanlar aliyor.
    sen biraz geriden takip ediyorsun herhalde.

    ben dayanıklı malzeme kullandıklarını belirtmeye çalışıyorum, her arabada tabiki mevcut karbon fiber ki şu an arabam renault modus arabamda demir aksam diye birşey yok karbon fiber ve plastik herşeyi , ve bu araba ncap ta 5 yıldız aldığı için tercih ettim, ama kaç yıllık ömrü var dersen taş çatlasa en fazla 5 yıl, mercedes daha kaliteli malzemeden ürettiği için arabayı daha uzun ömürlü oluyor araçları, valla mercedesin 200000km yapmış motoruna bile %100 motor ömrü biçiyorlar, valla ben 200000 km yapmış passat dokunmam bile. ben dayanaklı olan demir malzemelerinin vw ye göre,mercedes te daha çok kullanıldığını belirtmeye çalıştım.




  • dostum yanlisin var.
    araclarda genellikle carbon fiber kullaniyorlar su anda.
    guvenlik ve saglamlik acisindan cok daha etkili.
    quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr


    dostum kızma ama bu konuda haksızsın. artık modern arabalarda yüksek teknoloji ile üretilmiş carbon fiber ve plastik aksamlar kullanılmaktadır. bunların darbe emme katsayıları bahsettiğin saclardan çok faha fazladır.
    herhangi bir çarpma anında darbeyi absorve ederek yaşam alanına i,letilmesini engeller.

    bu yüzden ki yeni nesila araçlar euro ncapten 4-5 yıldız alırken mesela 1997 bmw 1,5 yıldız 1997 mecedes c 2 yıldız 1997 audi a4 2,5 yıldız almıştır. bu araçlarda hep o dediğin demirlerden kullanılmaktaydı. ayrıca bu araçlar güncel versiyonların birçok yerinde carbon fiber bol miktarda görürsün. yani ana kasa harici sac a kullanılmaz. istersen yeni nesil bir aracıların ön paneline bakarsan (kabutu kaldırarak) onunda plastik olduğunu görürüsün. ama eski araçlar o kısmlar hep sactan imal edilirdi.


    bi tanıdığımız 2 ay önce mercedes c serisi aldı, aracın içini dışını motor aksamını her tarafını incelem fırsatım oldu, mercedes aynı yerlerde demir aksamı kullanmış, bi mercedes özel servisin de de görevli birine E serisinin bu demir aksamlarını sorduğumda hala eskisi gibi o aksamları kullandığını belirtti. valla ben onun yalancısıyım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    nerelerde mesela ?


    motorda kullanılan kaliteli nikelajlar ve demir aksamlar, aracın tamponlarının arkasında bulunun koruma barlarının bağlı olduğu aksamlar vb bi sürü yer.
  • al sana 2002 tdi 135 binde.
    aracin sadece turbo ve klima arizasi cikti.
    turbonun bozulmasi bozuk yollardan dolayi.
    klima da kullanimdan kaynaklaniyor.
    bunun disinda aracta tik yok.seb 200 bin km den bahsediyorsun.komik geldi bana.
    bizim mitsubishi l300 vardi bi ara 400 bin e yakindi km si.onda bile tik yoktu.
    sen 200 binde omrunu tamamlayacak zannediyon herhalde.aracin bir yerinden bile tik ses gelmiyor.

     X-TYPE 2.0D

    quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardes carbon fiber demirden daha iyidir.
    cogu yeni nesil araclarda carbon fiber kullanilir.
    senin plastik dedigin sey sayesinde araclar ncaptan yuksek puanlar aliyor.
    sen biraz geriden takip ediyorsun herhalde.

    ben dayanıklı malzeme kullandıklarını belirtmeye çalışıyorum, her arabada tabiki mevcut karbon fiber ki şu an arabam renault modus arabamda demir aksam diye birşey yok karbon fiber ve plastik herşeyi , ve bu araba ncap ta 5 yıldız aldığı için tercih ettim, ama kaç yıllık ömrü var dersen taş çatlasa en fazla 5 yıl, mercedes daha kaliteli malzemeden ürettiği için arabayı daha uzun ömürlü oluyor araçları, valla mercedesin 200000km yapmış motoruna bile %100 motor ömrü biçiyorlar, valla ben 200000 km yapmış passat dokunmam bile. ben dayanaklı olan demir malzemelerinin vw ye göre,mercedes te daha çok kullanıldığını belirtmeye çalıştım.




  • sen motorda kullanilan parcalari nasil gorebiliyorsun.
    kapagimi actin yoksa alttan mi baktin.
    gerci alttan bakman cok zor altta koruma var ordan da goremezsin.
    tuhaf...
    quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    nerelerde mesela ?


    motorda kullanılan kaliteli nikelajlar ve demir aksamlar, aracın tamponlarının arkasında bulunun koruma barlarının bağlı olduğu aksamlar vb bi sürü yer.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    al sana 2002 tdi 135 binde.
    aracin sadece turbo ve klima arizasi cikti.
    turbonun bozulmasi bozuk yollardan dolayi.
    klima da kullanimdan kaynaklaniyor.
    bunun disinda aracta tik yok.seb 200 bin km den bahsediyorsun.komik geldi bana.
    bizim mitsubishi l300 vardi bi ara 400 bin e yakindi km si.onda bile tik yoktu.
    sen 200 binde omrunu tamamlayacak zannediyon herhalde.aracin bir yerinden bile tik ses gelmiyor.

     X-TYPE 2.0D

    quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardes carbon fiber demirden daha iyidir.
    cogu yeni nesil araclarda carbon fiber kullanilir.
    senin plastik dedigin sey sayesinde araclar ncaptan yuksek puanlar aliyor.
    sen biraz geriden takip ediyorsun herhalde.

    ben dayanıklı malzeme kullandıklarını belirtmeye çalışıyorum, her arabada tabiki mevcut karbon fiber ki şu an arabam renault modus arabamda demir aksam diye birşey yok karbon fiber ve plastik herşeyi , ve bu araba ncap ta 5 yıldız aldığı için tercih ettim, ama kaç yıllık ömrü var dersen taş çatlasa en fazla 5 yıl, mercedes daha kaliteli malzemeden ürettiği için arabayı daha uzun ömürlü oluyor araçları, valla mercedesin 200000km yapmış motoruna bile %100 motor ömrü biçiyorlar, valla ben 200000 km yapmış passat dokunmam bile. ben dayanaklı olan demir malzemelerinin vw ye göre,mercedes te daha çok kullanıldığını belirtmeye çalıştım.




    Bu bozuk yolların turboyu bozması konusunu biraz açar mısın...




  • Orjinalden alıntı: _codelinker_

    al sana 2002 tdi 135 binde.
    aracin sadece turbo ve klima arizasi cikti.
    turbonun bozulmasi bozuk yollardan dolayi.
    klima da kullanimdan kaynaklaniyor.
    bunun disinda aracta tik yok.seb 200 bin km den bahsediyorsun.komik geldi bana.
    bizim mitsubishi l300 vardi bi ara 400 bin e yakindi km si.onda bile tik yoktu.
    sen 200 binde omrunu tamamlayacak zannediyon herhalde.aracin bir yerinden bile tik ses gelmiyor.

     X-TYPE 2.0D

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    zannetmiyorum, mercedesin 200000 km deki aracını tercih ederim diyorum, passatların daha fazla km yapacağında kuşkum yok ama motor ömrü bakımından %100 lük sonuç vermez genellikle, turbo sorunu çıkması doğal arıcın turbosu bildiğim kadarıyla 100000 km de şoklanması lazım yada değişmesi gerçi bu 1.8 T modeli içindi, kullandığım passat ı 150000 km de sattık, arabada bi benzin pompası bozuldu bide turbo , ha bide cam açma yeri, farların su girmesi de var da o üretici hatası garantiden değiştirildi. ah bide servisleri iyi olsa vw nin tekrar alırdık .




  • degerli arkadasim turboyu calistiran rubo hortumu belki gormussundur
    arac bozuk yollarda ilerlerken zamanla gavseyebiliyor ya da bir engelle karsilastiginda zarar gorebiliyor.
    cogu zaman turbo hortumu tr sartlarinda gevser ve servise gidince ayar yaparlar ona.
    ben koydeyken yani bozuk yolda seyir haldeyken birden aracin hizi kesildi ve turbodan kaynaklanan ariza cikti.
    servise gittigimde turbo hortumunun gevsediginden bahsettiler.temassiz kalmis.
    ve hemen hallettiler.eger boyle bi ariza ile karsilasirsaniz sorun buyumuden cebinizi yakmadan hemen servisin yolunu tutun.
    aksi halde cebiniz yanabilir.
    klima da ise surekli gaz kaciriyordu.yine servise gittim,delindigini soylediler.
    uydurma bi tutanak yazdirdilar.
    iste seyir halindeyken micirli yolda onden gelen tas aracin altina gelerek klimaya hasar vermistir diye uyduruk bi tutanak yazdim kasko halletti.
    bu arizalarin disinda bi sorun yasamadim.
    selam ile...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher

    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    al sana 2002 tdi 135 binde.
    aracin sadece turbo ve klima arizasi cikti.
    turbonun bozulmasi bozuk yollardan dolayi.
    klima da kullanimdan kaynaklaniyor.
    bunun disinda aracta tik yok.seb 200 bin km den bahsediyorsun.komik geldi bana.
    bizim mitsubishi l300 vardi bi ara 400 bin e yakindi km si.onda bile tik yoktu.
    sen 200 binde omrunu tamamlayacak zannediyon herhalde.aracin bir yerinden bile tik ses gelmiyor.

     X-TYPE 2.0D

    quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    kardes carbon fiber demirden daha iyidir.
    cogu yeni nesil araclarda carbon fiber kullanilir.
    senin plastik dedigin sey sayesinde araclar ncaptan yuksek puanlar aliyor.
    sen biraz geriden takip ediyorsun herhalde.

    ben dayanıklı malzeme kullandıklarını belirtmeye çalışıyorum, her arabada tabiki mevcut karbon fiber ki şu an arabam renault modus arabamda demir aksam diye birşey yok karbon fiber ve plastik herşeyi , ve bu araba ncap ta 5 yıldız aldığı için tercih ettim, ama kaç yıllık ömrü var dersen taş çatlasa en fazla 5 yıl, mercedes daha kaliteli malzemeden ürettiği için arabayı daha uzun ömürlü oluyor araçları, valla mercedesin 200000km yapmış motoruna bile %100 motor ömrü biçiyorlar, valla ben 200000 km yapmış passat dokunmam bile. ben dayanaklı olan demir malzemelerinin vw ye göre,mercedes te daha çok kullanıldığını belirtmeye çalıştım.




    Bu bozuk yolların turboyu bozması konusunu biraz açar mısın...




  • neyse merak ettiginiz ya da sormak istediginiz sorular olursa
    markalar bolumunde passat topigini ziyaret edin daha ayrintili konusalim.
    burasi yeri degil.
    selam ile...

    http://forum.donanimhaber.com/m_9277191/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hayvansı Terlik -- 11 Ekim 2006; 3:14:38 >
  • Binek araçlarınızda, özellikle Modus'ta karbon fiber olan bir tane aksam gösterebilir misiniz?

    Ayrıca yeni nesil araçlarda bol bol karbon fiber kullanıldığına dair bir kanıtınız var mı? E serisi için bile olsa yeter.

    Karbon fiberi başka maddelerle karıştırıyorsunuz.
  • bu konuya bilgili bir mühendis gelene kadar herkes atmaya devam edecek galiba.
    karbon fiberle demiri bile atmasyon bilgilerle kıyaslamışsınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Binek araçlarınızda, özellikle Modus'ta karbon fiber olan bir tane aksam gösterebilir misiniz?

    Ayrıca yeni nesil araçlarda bol bol karbon fiber kullanıldığına dair bir kanıtınız var mı? E serisi için bile olsa yeter.

    Karbon fiberi başka maddelerle karıştırıyorsunuz.


    +1
  • Şaside zaten sürücünün olduğu kısımlar çok sağlam alaşımlardan imal ediliyor. Onu yamultmak zor ancak kamyon girmesi falan lazım o zamanda melek oluyorsunuz Allah göstermesin...

    Aracın dış kısımları darbe emsin diye esnek malzemeden üretilir. Böylece aldığı darbeyi aynen ssürücüye iletmemesi sağlanır....Bunda KOMPOZİT malzemeler kullanılır.
    Fiberglas dediğiniz elyaflı kompozittir. günüüzde en sık kullanılan kompozitlerden biridir.
  • Dediğiniz gibi, bu karbon fiber değil. Binek otomobillerde karbon ancak kokpitte spor görünüm versin diye ya da çok üst düzey arabalarda tavan-kapı-kaput-spoyler gibi yerlerde kullanılıyor. Şaside ve taşıyıcı elemanlarda karbon kullanımı henüz bu bahsettiğiniz araçlarda mevcut değil. Hele ki Modus gibi bir araçta imkanı yok, kaldı ki E serisinde bile yok.

    Cam elyafı-plastik temelli fiberleri karbonla karıştırmayın. Fiber demek zaten iplik demektir, bu malzemelerin yapısından dolayı kullanılır bu isim.

    Binek araçların kullandıkları en ileri seviye şey metal alaşımlardır, magnezyum ve aluminyum başta olmak üzere.

    Karbon gövde-şasi dediğiniz zaman üst düzey spor arabalar sınıfına giriyorsunuz.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.