Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Windows VS Linux ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
45
Cevap
0
Favori
1.587
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    548 Mesaj
    For Adun!!!

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    derbeder e katılıyorum, benim windows u bırakıp Linux a geçmem için en az bi 10 sene var, 98 de ilk linuxla tanışmıştım, 7 yılda acayip gelişti ama daha çok gelişmesi lazım

    Evet GNU/Linux kısa sürede hızlı bir $ekilde ilerledi.M$'nin attigi her adima karsılık GNU/Linux on adim atmi$tir.Daha fazlada geli$eceğinden $üpheniz olmasın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    bir kere Linux kerneli zıçmık bence Microkernel 10 basar herhalükarda, ya Linux böyle kalacak işte, Unix bozması , bi işe yaradığı yok tek yönü işte özgür yazılım ,

    Siz sürünen kernel görmemi$siniz.Microkerneli yazanlar arasında sizde varsınız sanırım(!).Kod'ları gormeden böyle yorum yapmanız $a$ırtıcı dogrusu.Temiz kod'mu gormek istiyorsunuz?Slackware, Debian'a bakın derim o zaman.Mandrake,Suse,Gelecek gibi envayi çeşit bugla, sırf son kullanıcılara paket bollugu olması için dağıtıma sokulan sittiri boktan dağıtımlara değil.Geçtiğimiz yılın bug ve exploit istatistiklerine bakarsanız hangi sistemin embesilce(!) tasarlandigini goreceksiniz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    Ama yapmak istediklerini Linuxta yapamıyorsun, falan filan sorunu çok kullandıkça yavaşlıyor, ben bunu hala çözemedim...Linux a hızlı diyorlarda, Linux acayip hantal, ancak kendin derleyeceksin o da demek oluyor ki Linux kullanmak , angarya DERBEDER in dediklerini doğruluyor, ben denedim, Gelecek , veya suse her neyse kuruyorsun, hiçbirşey yüklemiyorsun dokunmuyorsun, zamanla bir kaç açıştan sonra yavaşlıyor, sonra error veriyor mesela Kopete error veriyor, bunlar adamı dumur ediyor....

    Uzun zamandır kullanıyorum, kullandırtıyorum.Bahsettiğiniz problemleri şimdiye kadar yaşamadım.Bu sizin beceriksizliğinizden kaynaklanıyor.Lütfen kendi beceriksizliğimizden dolayı oluşan hataları işletim sistemine yormayalım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    Ama ne olursa olsun genede seviyorum Linuxu

    Bu nasıl lahana tur$usu nasıl perhiz!?

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    zaten Linuxa bakıyorum da genelde özentiler takılıyor, zaten ne kadar mal gördüysem, yarısı Hacker olmak istio diğer yarısı Linux kullanmaya çalışıo....

    Bu arada ben bir Linux heveslisi değil aksine Crypto,GNU/Linux,Network,Sysop gibi konularda bir$eyler bilen insanlardanım.Benimle tartı$maya girecekseniz lütfen "Linux hevfeslisi cahil çocuk" muamelesi yapmayın.Çünü çok sert kar$ılık veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_sepulchre -- 21 Mayıs 2005, 1:25:26 >
    |
    |
    _____________________________
    RHCE, RHCSA, SCSA, SCNA, CCNA, SCP




  • Yarbay
    2920 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: derbederxl

    Teknolojinin ne içindir? İnsana hizmet için. Öyle saatlerce fare tıklayayım, program arayayım vs, gibi şeylerle uğraşmak teknolojinin bize hizmeti değil, bizim teknolojiye köleliğimiz oluyor.


    saçma

    Benim yukarıda yaptığımı bana Windows GUI' si ile yapabilir misiniz? Ekstra hiçbir program olmadan. O kadar kısa ve net bir şekilde. Hatta bir şey daha ekleyeyim. Bir de bu dosyaların listesini bir txt dosyasına kaydedeceksiniz. Bunu yapabilirseniz, Windows daha teknolojik derim. Yok yapamıyorsanız o zaman siz saçmalıyorsunuz demektir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    derbeder e katılıyorum, benim windows u bırakıp Linux a geçmem için en az bi 10 sene var, 98 de ilk linuxla tanışmıştım, 7 yılda acayip gelişti ama daha çok gelişmesi lazım, bir kere Linux kerneli zıçmık bence Microkernel 10 basar herhalükarda,

    Pardon ama microkernel nedir? Bunu biliyor musnuz? Bu arada zıçmık dediğiniz Linux çekirdeği uzay araştırmalarında, okyanus bilimde, petrol aramalarında, Formula1 simulasyonlarında (bkz: Sauber Petronas takımının Albert adlı süperbilgisayarı), görev kritik sunucularda falan kullanılıyor. Windows' un neden adını dahi duyamıyoruz süperbilgisayar dünyasında? Neden Linux kullanıyor bu adamlar o zaman? Neden Sony Playstation 3' te Linux kullanıyor?

    quote:

    ya Linux böyle kalacak işte, Unix bozması , bi işe yaradığı yok tek yönü işte özgür yazılım ,

    Linux zaten bir Unix' tir. Bozma dediğiniz şey yukarıdaki ciddi işlerde bile kullanılıyor.

    quote:


    Türkiye zaten özgür yazılım cenneti hiç bana hitap etmiyor, zaten Linuxa bakıyorum da genelde özentiler takılıyor, zaten ne kadar mal gördüysem, yarısı Hacker olmak istio diğer yarısı Linux kullanmaya çalışıo....

    Önce gidin Hacker ne demek onu öğrenin.

    quote:


    Ama zaman öldürmek için hoş, yenilik değişiklik görmek için ayrı bir tadı var, hrm bakıyorum forumda insanlar birbirine yardım ediyor çok sağolsunlar...
    Ama yapmak istediklerini Linuxta yapamıyorsun, falan filan sorunu çok kullandıkça yavaşlıyor, ben bunu hala çözemedim...Linux a hızlı diyorlarda, Linux acayip hantal, ancak kendin derleyeceksin o da demek oluyor ki Linux kullanmak , angarya DERBEDER in dediklerini doğruluyor, ben denedim, Gelecek , veya suse her neyse kuruyorsun, hiçbirşey yüklemiyorsun dokunmuyorsun, zamanla bir kaç açıştan sonra yavaşlıyor, sonra error veriyor mesela Kopete error veriyor, bunlar adamı dumur ediyor....
    Ama ne olursa olsun genede seviyorum Linuxu

    Ben Haziran 2000' den beri Linux kullanıyorum. Bu zamana kadar "a Windows' tan yavaş diyeni" duymadım. 2002 yılının sonundan beri Debian GNU/Linux kullanıyorum. Bilgisayarımı değiştirene kadar ve diskim bir kazaya kurban gidene kadar hiç tekrar kurma ihtiyacı duymadım. Kullandığım bilgisayarın Celeron 400 MHz bir işlemcisi var ve sistemimden her zaman için maksimum verim aldım. Aynı sistemde Windows 2000 de kullandım. Fakat aynı verimi alamadım. Çalıştığım şirkette kullandığım Pentium III 733 MHz işlemcili IBM bilgisayar üzerindeki Windows XP' de bile evdeki Debian kurulu Celeron 400' ümün performansını alamadım. Vaktiyle Windows NT ile Pentium Pro 233 MHz bir sisteme zar zor kurulan ve performansı az olduğu gerekçesiyle yola devam edilmeyen bir e-posta sistemini (tabi Pentium Pro' nun ne olduğunu bilmiyorsanız bu size anlamsız gelecektir) Pentium 166 MHz işlemcili normal bir masa üstü bilgisayarda Mandrake Linux 7.1 ile kurmuş ve bu sistemi 100' e yakın kullanıcı herhangi bir performans ve erişilebilirlik sıkıntısı olmadan kullanmıştı. Şu an yönettiğim Debian GNU/Linux kurulu bir sunucu var. Linux' ta elimde olan araçlar, sistem yönetimi, güncelleme mekanizmasını, Windows' un tüm sürümleri, BeOS ve OS/2 Warp da dahil olmak üzere hiçbir işletim sisteminde görmedim, kullanmadım. Lütfenhttp://www.netcraft.com/whats adresine gidin. FBI, Pentagon, Ferrari, NASA, Amazon.com, Google dahil birçok kurum ve şirketin web sunucularının hangi işletim sistemi üzerinde olduğunu sorgulayın. Linux güvensiz, Linux yavaş, Linux problemli olsaydı bu adamlar neden kullansınlardı?

    Kendi beceriksizliğinizden kaynaklanan problemi lütfen kullandığınız araçlara atmayın. Burada çocuk yok. Atıp tutmayın. Atacaksanız da destekli atın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 21 Mayıs 2005, 10:55:20 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: derbederxl

    Teknolojinin ne içindir? İnsana hizmet için. Öyle saatlerce fare tıklayayım, program arayayım vs, gibi şeylerle uğraşmak teknolojinin bize hizmeti değil, bizim teknolojiye köleliğimiz oluyor.


    saçma

    Benim yukarıda yaptığımı bana Windows GUI' si ile yapabilir misiniz? Ekstra hiçbir program olmadan. O kadar kısa ve net bir şekilde. Hatta bir şey daha ekleyeyim. Bir de bu dosyaların listesini bir txt dosyasına kaydedeceksiniz. Bunu yapabilirseniz, Windows daha teknolojik derim. Yok yapamıyorsanız o zaman siz saçmalıyorsunuz demektir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    derbeder e katılıyorum, benim windows u bırakıp Linux a geçmem için en az bi 10 sene var, 98 de ilk linuxla tanışmıştım, 7 yılda acayip gelişti ama daha çok gelişmesi lazım, bir kere Linux kerneli zıçmık bence Microkernel 10 basar herhalükarda,

    Pardon ama microkernel nedir? Bunu biliyor musnuz? Bu arada zıçmık dediğiniz Linux çekirdeği uzay araştırmalarında, okyanus bilimde, petrol aramalarında, Formula1 simulasyonlarında (bkz: Sauber Petronas takımının Albert adlı süperbilgisayarı), görev kritik sunucularda falan kullanılıyor. Windows' un neden adını dahi duyamıyoruz süperbilgisayar dünyasında? Neden Linux kullanıyor bu adamlar o zaman? Neden Sony Playstation 3' te Linux kullanıyor?

    quote:

    ya Linux böyle kalacak işte, Unix bozması , bi işe yaradığı yok tek yönü işte özgür yazılım ,

    Linux zaten bir Unix' tir. Bozma dediğiniz şey yukarıdaki ciddi işlerde bile kullanılıyor.

    quote:


    Türkiye zaten özgür yazılım cenneti hiç bana hitap etmiyor, zaten Linuxa bakıyorum da genelde özentiler takılıyor, zaten ne kadar mal gördüysem, yarısı Hacker olmak istio diğer yarısı Linux kullanmaya çalışıo....

    Önce gidin Hacker ne demek onu öğrenin.

    quote:


    Ama zaman öldürmek için hoş, yenilik değişiklik görmek için ayrı bir tadı var, hrm bakıyorum forumda insanlar birbirine yardım ediyor çok sağolsunlar...
    Ama yapmak istediklerini Linuxta yapamıyorsun, falan filan sorunu çok kullandıkça yavaşlıyor, ben bunu hala çözemedim...Linux a hızlı diyorlarda, Linux acayip hantal, ancak kendin derleyeceksin o da demek oluyor ki Linux kullanmak , angarya DERBEDER in dediklerini doğruluyor, ben denedim, Gelecek , veya suse her neyse kuruyorsun, hiçbirşey yüklemiyorsun dokunmuyorsun, zamanla bir kaç açıştan sonra yavaşlıyor, sonra error veriyor mesela Kopete error veriyor, bunlar adamı dumur ediyor....
    Ama ne olursa olsun genede seviyorum Linuxu

    Ben Haziran 2000' den beri Linux kullanıyorum. Bu zamana kadar "a Windows' tan yavaş diyeni" duymadım. 2002 yılının sonundan beri Debian GNU/Linux kullanıyorum. Bilgisayarımı değiştirene kadar ve diskim bir kazaya kurban gidene kadar hiç tekrar kurma ihtiyacı duymadım. Kullandığım bilgisayarın Celeron 400 MHz bir işlemcisi var ve sistemimden her zaman için maksimum verim aldım. Aynı sistemde Windows 2000 de kullandım. Fakat aynı verimi alamadım. Çalıştığım şirkette kullandığım Pentium III 733 MHz işlemcili IBM bilgisayar üzerindeki Windows XP' de bile evdeki Debian kurulu Celeron 400' ümün performansını alamadım. Vaktiyle Windows NT ile Pentium Pro 233 MHz bir sisteme zar zor kurulan ve performansı az olduğu gerekçesiyle yola devam edilmeyen bir e-posta sistemini (tabi Pentium Pro' nun ne olduğunu bilmiyorsanız bu size anlamsız gelecektir) Pentium 166 MHz işlemcili normal bir masa üstü bilgisayarda Mandrake Linux 7.1 ile kurmuş ve bu sistemi 100' e yakın kullanıcı herhangi bir performans ve erişilebilirlik sıkıntısı olmadan kullanmıştı. Şu an yönettiğim Debian GNU/Linux kurulu bir sunucu var. Linux' ta elimde olan araçlar, sistem yönetimi, güncelleme mekanizmasını, Windows' un tüm sürümleri, BeOS ve OS/2 Warp da dahil olmak üzere hiçbir işletim sisteminde görmedim, kullanmadım. Lütfenhttp://www.netcraft.com/whats adresine gidin. FBI, Pentagon, Ferrari, NASA, Amazon.com, Google dahil birçok kurum ve şirketin web sunucularının hangi işletim sistemi üzerinde olduğunu sorgulayın. Linux güvensiz, Linux yavaş, Linux problemli olsaydı bu adamlar neden kullansınlardı?

    Kendi beceriksizliğinizden kaynaklanan problemi lütfen kullandığınız araçlara atmayın. Burada çocuk yok. Atıp tutmayın. Atacaksanız da destekli atın.


    Atıp tutan sensin...
    Çok saçma şeyler söylemişsin
    Yani cahillik seviyesinde şeyler, neden PS3 Windows kullanmıyor?Yani seni ciddi ciddi karşıma alıp cevap vereyim mi? En büyük rakibinin Microsoft olduğunu söyleyeyim mi sana? Bundan daha doal birşey oalbilir mi?
    Microkernel konusunda sana Linus Torvalds ın itiraflarını bulursam buraya ondan alıntı yaparım... Kendi ağzından sözleri var...
    Benim bildiğim uzay araştırmalarında Linux kullanılmıyor, süperbilgisayarların çoğunda Sun Microsystems ın vs. işletim sistemleri kullanılıyor, ayrıca Microsoft ABD ile Nasa ile ortak çalışıyor, heralde windows xp kullanmayacak...
    Linux windows tan yavaş diyeni duymadın demekki biraz ortamdan soyut kalmışsın...Linux windows tan ancak kernelini kendin derledinmi hızlıdır, ama gel gelelim, ev kullanıcıs kendi kernelini derledikten sonra milletçe topyekün ihya oluruz, ben bu aleti işimi kolaylaştırsın diye kullanıyorum, kurmak benim 1 saatimi almalı, ve aylarca yeniden kurmamalıyım bu aleti..
    Ya git hacker ne demek onu öğren diyorsun, ya ben ilk Commodore64 ile girdim şu dünyaya neyin ne olduğunu biliyorum...Kalkıp bana Samurai fesefesi gibi Hacker felsefesi muhabbeti yapma, yok lamerdi yok hackerdı...Sen kendine bak çok heveslisin Linux konusunda komik geliyor bana...
    Linux u FBI niye tercih eder ben sana söyleleyim, çünkü açık kaynaklı olduğundan...
    Microsoft kaynak kodlarını yayınlasın bakalım dünyada Linux kalıyor mu?
    Zaten bencede Türkiyede bütün önemli kurumlar açık kaynak koduna dönmeli , güven sıkıntısı olabilir, sonuçta Windows kapalı bir dünya ,bir sürü komplo teorileri var bu konuda....
    Zaten çok kullanılmayla senin dediklerin doğru olsa idi, bütün dünya Windows kullanıyor, sen 3-5 tane örnek vermişsin, dünyada milyonlarca Firma bir üsür büyük şirke,t binlerce üniversite, araştırma organı, yüzlerce ordu, binlerce ordu birimi, milyarlarca insan Windows kullanıyor
    Ama Playstation linux kullanıyor
    Ya şimdi siz hemen savunma mekanizmasına geçiyorsunuz ama , yani Türkiyedeki insanların yüzde 99.9999 u 1. iletim sistemi olarak windows kullanıyor...
    Burada Linux savunanların bilgisayarında windıws yok ise ben kendimi şimdi camdan atıyorum, harbi yoksa tek sebebi, o adamın tek yaptığı iş chat internettir derim...Oyun bile oynamayan bir insan derim... Şimdi bende de Linux kurulu ama, girme nedenim sadece can sıkıntısı oluyor... Ve sürekli windows a geri dönmek zorunda kalıyorum...Windows a bağımlıyım.Ve hiçbir sorunum yok, en azından windows un güvenlik açıklarını biliyorum vew ne tür güvenlik önlemi almam gerektiğini, ama Linux ile ilgili hiçbir bilgim yok, ne kada gvenli ne açıkları var, ne gibi güvenlik önlemi alabilriim, çünkü habire yeni versiyon çıkıyor kernel bilmem kaç zımbırtı, ne kadar test ediliyor... Ne açıkları var? Suse 9.3 sorunlu yeteri kada test edilmemiş diyordu bir kaç gün önce burada Linux severler kendi ağızlarından... Linux Windoıws kadar yaygın olsa, Hackerlar ortalığı dağıtırlardı, Linux u hallaç pamuğuna çevirirlerdi...


    Zaten aslında benim aslen vurgulamak istediğim windows a olan bağımlılık, kalkıp windows taki Solid i Catia yı ,Autocad i daha bir sürü ıvırı zıvırı, oyunlarımı bırakıp Linux a geçemem tabiiki...Açık kaynak hoş bir dünya... Bir çok avantajı var...Dediğiniz gibi her geçen gün kendine daha çok destekçi buluyor, şimdi ben bilimsel bir araştırma yapacak olsam, Türkiye de bir üniversitede bizim okulda bana görev verdiler, 3 boyutlu akış modellemeleriyle ilgili, yani şimdi gerçi gene linux kullananamam dünyadaki her bilim dalındaki bütün programlar hep Windows a yazılmış kendim yazmam lazım
    AMa yani şöyle bir proje olsa, kendim yazacağım programı vs. Linux kullanırdım...
    Yani Linux vs. Windows diye bir olayda, Linux un Wİndows tan iyi olması gibi bir durum olamaz, yani zaten bunu savunan biri bile windows kullanmak zorunda bir bakıma... Linux dünya ise Windows bir evren...
    Yani arkadaşlar kalkıp benden alıntı yapıp yapıp durmayın bunlar benim görüşlerim,ben kimseyi hedef almadan görüşlerimi söyledim, siz bombardımana tutmuşsunuz...
    Linux çülerin dedikleri ne zaman doğru olur biliyor musunuz, herkes ilk önce bilgisayarına Linux kurar, yeni bilgisayarlar Linux la gelir, üniversiteler hep Linux kullanır, insanlar Windows u ancak böyle forum köşelerinde Linux tan iyidir, işte geleceğk windoıws ta diyip, ceplerinden para verip insanlara paylaştırmak ister vs. işte o zaman Linux windıws tan iyi olur... İşte o zaman size hak veririm, ama o zamana kadar tartışmasız, tek olay var, Windoıws....
    Dersiniz Antiochos vıdı vıdı konuşuodun noldu senin windoıws a haklısınız helal olsun derim ama şimdi dedikleriniz çok afaki...
    Gerçekler var....
    Yani yeniden söylüyorum, ben bütün Linux dağıtımlarını denedim, geçen yaz oturdum bütün yaz linuz dağıtımlarını kurdum ama işte, Windows a bağımlıyız...
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • Yarbay
    2920 Mesaj
    Öncelikle microkernel acaba bir kernel midir yoksa bir kernel çeşidi midir ona bir bakın.

    Evde de kendi derlediğim bir çekirdeği kullanmıyorum. Dağıtım ile birlikte geleni kullanıyorum.
    Sony Playstation 3' te Linux kullanılacağı, MS' in Xbox' ı duyurmasından çok önce duyurulmuştu.

    Windows' un kaynak kodu açık olsa dahi kimse "güvenli" diye kullanmaz.

    Bir sistemin popüler olması onun iyi olduğunu göstermez. Herkes Windows' un neden popüler olduğunu bilmiyor mu yoksa? O zaman 1981' e bir gidip bakın neler olmuş.

    Bir de şu uzay araştırmaları falan için bir bakın:
    http://www.sgi.com/company_info/newsroom/press_releases/2004/november/top500.html
    http://www.sgi.com/company_info/newsroom/press_releases/2004/october/columbia.html
    http://www.sgi.com/features/2003/nov/nasa/

    Bir de dünyanın en hızlı 500 süper bilgisayarı listesine bakın:
    http://www.top500.org/lists/plists.php?Y=2004&M=11

    Şuralara da bir bakın:
    http://www-1.ibm.com/servers/eserver/pseries/news/pressreleases/2002/nov/asci_purple.html
    http://www-1.ibm.com/servers/deepcomputing/bluegene.html

    Neyse. Lafı uzatmanın alemi yok. Ne de olsa Linux zırtlak bir kernel. Bir işe yaramaz ve son derece yavaş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 21 Mayıs 2005, 17:00:22 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    Öncelikle microkernel acaba bir kernel midir yoksa bir kernel çeşidi midir ona bir bakın.

    Evde de kendi derlediğim bir çekirdeği kullanmıyorum. Dağıtım ile birlikte geleni kullanıyorum.
    Sony Playstation 3' te Linux kullanılacağı, MS' in Xbox' ı duyurmasından çok önce duyurulmuştu.

    Windows' un kaynak kodu açık olsa dahi kimse "güvenli" diye kullanmaz.

    Bir sistemin popüler olması onun iyi olduğunu göstermez. Herkes Windows' un neden popüler olduğunu bilmiyor mu yoksa? O zaman 1981' e bir gidip bakın neler olmuş.

    Bir de şu uzay araştırmaları falan için bir bakın:
    http://www.sgi.com/company_info/newsroom/press_releases/2004/november/top500.html
    http://www.sgi.com/company_info/newsroom/press_releases/2004/october/columbia.html
    http://www.sgi.com/features/2003/nov/nasa/

    Bir de dünyanın en hızlı 500 süper bilgisayarı listesine bakın:
    http://www.top500.org/lists/plists.php?Y=2004&M=11

    Şuralara da bir bakın:
    http://www-1.ibm.com/servers/eserver/pseries/news/pressreleases/2002/nov/asci_purple.html
    http://www-1.ibm.com/servers/deepcomputing/bluegene.html

    Neyse. Lafı uzatmanın alemi yok. Ne de olsa Linux zırtlak bir kernel. Bir işe yaramaz ve son derece yavaş.

    bencede anlamı yok , sonuçta biz ne desekte insanlar windows kullanmaya devam edecek linuxu ise meraktan ve can sıkıntısından kullanacaklar...
    benim sadece demek istediğim linux kullanması zor, eğer normal kullanıcıysanız sizi tatmin etmiyor, çok sorun yaşıyorsunuz, yani o kadar çok arkadaşım var ki , daha DC++ kullanamıyor, kend, windowsunu kuramıyor, cd den boot etmeyi bilmiyor, kalkıp sen ona Linux kullandıramazsın, zaten kullananlar ertesi gün bırakıyor, bende zamanında baya bi kişiye kendim bizzat linux kurmuştum, herkes "bu ne lan kaldır şunu ben anlamam böle şeylerden " diyordu
    Linux te gerçi şimdi kolaylaştırıldı tek programla listeden seçiyorsunuz o dl ediyor, ama program kurmak gerçekten zor, paket bağımlılıkları ıvırlar zıvırlar, yok efendim her dağıtım için ayrı kurulum bul yok şunun şusu bunun update i derken insan kafayı sıyırıyordu...windows taki kolaylık Linux te asla ve asla yok , kullanışlılık yok bu benim görüşüm tabiiki , ama çoğu insan için de böyle ...
    Yalnız bir de şunu görüyorum, Linux severler diyim, karşılarında Linux ü eleştiren biri görünce direk , sen bilgisayardan anlamıyosun yok sen ne anlarsın, biz Linux gullanıoz biz bu işi aştık gibi burunları bir karış havada bir biçimde muhabbete giriyorlar bu komik, insanlara fikirlerinizi böyle benimsetemezsiniz, böyle tartışma olmaz... Sanki Linux kullanınca mübarek, karşımıza Linus Torvalds kesilio, sanki, kendi hazır bütün programlarla beraber gelen linuxu mousla tıklayıp kullanmaktan başka bişi yapıo... Yani 2-3 ay önce forumlardan özenip Suse kuran arkadaşlarım benimle Linux hakkında tartışmaya giriyorfu, karşıma daha üniversiteye girince bilgisayarla tanışan adam Master kesiliodu, halbuki benim ilk linux dağıtımım 98 yılında kurduğum Slackware di, ondan sonra Turkuaz kurmuştum, Slackware da masaüstünü keşfedince acayip mutlu olmuştum, o günden bugüne Linux acaip gelişti...O zamanlar her şeyi komut ekranında yapıodum yani şahsen öyle , hoparlörden sesi duyabilmek için günlerce araştırma yapmıştım ey gidi günler...Ama diyorum Windows daha avantajlı, bilmiyorum windows 2000 in kaynak kodları sızmıştı onu işin ehilleri alıp upraşsa biraz mükemmel şeyler ortaya çıkar
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • Teğmen
    133 Mesaj
    değişik bir cevap olsun benim ki. Bence o veya bu iyi değil.
    bence Linux kullanmak çok ve daha ZEVKLİ!
    |
    |
    _____________________________
    Atılan ok, geçen zaman, söylenen söz geri gelmez!
  • Yarbay
    2920 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    bencede anlamı yok , sonuçta biz ne desekte insanlar windows kullanmaya devam edecek linuxu ise meraktan ve can sıkıntısından kullanacaklar...
    benim sadece demek istediğim linux kullanması zor, eğer normal kullanıcıysanız sizi tatmin etmiyor, çok sorun yaşıyorsunuz, yani o kadar çok arkadaşım var ki , daha DC++ kullanamıyor, kend, windowsunu kuramıyor, cd den boot etmeyi bilmiyor, kalkıp sen ona Linux kullandıramazsın, zaten kullananlar ertesi gün bırakıyor, bende zamanında baya bi kişiye kendim bizzat linux kurmuştum, herkes "bu ne lan kaldır şunu ben anlamam böle şeylerden " diyordu
    Linux te gerçi şimdi kolaylaştırıldı tek programla listeden seçiyorsunuz o dl ediyor, ama program kurmak gerçekten zor, paket bağımlılıkları ıvırlar zıvırlar, yok efendim her dağıtım için ayrı kurulum bul yok şunun şusu bunun update i derken insan kafayı sıyırıyordu...windows taki kolaylık Linux te asla ve asla yok , kullanışlılık yok bu benim görüşüm tabiiki , ama çoğu insan için de böyle ...

    Bana anlamsız geldi. Kardeşim falan neden problem yaşamıyor acaba?

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    Yalnız bir de şunu görüyorum, Linux severler diyim, karşılarında Linux ü eleştiren biri görünce direk , sen bilgisayardan anlamıyosun yok sen ne anlarsın, biz Linux gullanıoz biz bu işi aştık gibi burunları bir karış havada bir biçimde muhabbete giriyorlar bu komik, insanlara fikirlerinizi böyle benimsetemezsiniz, böyle tartışma olmaz... Sanki Linux kullanınca mübarek, karşımıza Linus Torvalds kesilio, sanki, kendi hazır bütün programlarla beraber gelen linuxu mousla tıklayıp kullanmaktan başka bişi yapıo... Yani 2-3 ay önce forumlardan özenip Suse kuran arkadaşlarım benimle Linux hakkında tartışmaya giriyorfu, karşıma daha üniversiteye girince bilgisayarla tanışan adam Master kesiliodu, halbuki benim ilk linux dağıtımım 98 yılında kurduğum Slackware di, ondan sonra Turkuaz kurmuştum, Slackware da masaüstünü keşfedince acayip mutlu olmuştum, o günden bugüne Linux acaip gelişti...O zamanlar her şeyi komut ekranında yapıodum yani şahsen öyle , hoparlörden sesi duyabilmek için günlerce araştırma yapmıştım ey gidi günler...

    Linux kullanıyorum. Çünkü hiçbir işletim sistemi (BSD' ler hariç) bana bu ortamı sağlayamıyor. Ben siz bir şey anlamıyorsunuz demedim. Yukarıda yazdıklarınız bana öylesine atıp tutmaca gibi geldi ki (özellikle microkernel olayı) bilip bilmeden atmayın demek zorunda kaldım. Karşımdakine "ben aştım" imajı vermeye çalışmıyorum.

    quote:


    Ama diyorum Windows daha avantajlı, bilmiyorum windows 2000 in kaynak kodları sızmıştı onu işin ehilleri alıp upraşsa biraz mükemmel şeyler ortaya çıkar

    Bunu kimse yapamaz. Çünkü bu yasal değil. Ek olarak Windows 2000' de FreeBSD kaynak kodu kullanıldığı biliniyor. Asıl mükemmellik FreeBSD' den geliyor olmasın sakın?

    Not1: Windows 2000 kullandığım en sağlam Windows sürümüdür. Kötülemeye çalışmıyorum. Ancak karşılaştırma yapmaya çalıştığınızda Linux tarafı daha üstün basıyor.

    Not2: Windows mu? Linux mu? tartışmaları her zaman canımı sıkmıştır. İsteyen istediğini kullanır. Bu nedenle artık bu tartışmalara girmiyorum. Ancak bilip bilmeden yalan yanlış şeyler yazıldığını görünce dayanamayıp yazmak zorunda kalıyorum. Bu nedenle bu konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 21 Mayıs 2005, 19:12:37 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: zayit

    değişik bir cevap olsun benim ki. Bence o veya bu iyi değil.
    bence Linux kullanmak çok ve daha ZEVKLİ!

    hocam sen oyun oynamıon mu??
    Bence bilgisayar dan alınacak yegane zevk oyundur, ve oyunların 1 milyonda doküzyüz doksan dokuz bin dokuz yüz doksan dokuzu WINDOWS için

    @Challenger, win2000 e sağlam diyorsun, XP win2000 in çok daha geliştirilmiş hali
    Sen windows server kullanmadın galiba???
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • Yüzbaşı
    805 Mesaj
    ben Linux'u sırf bu windows'a b.k atan fanatikleri yüzünden sevmiyorum..
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: theDarkTemplar

    ben Linux'u sırf bu windows'a b.k atan fanatikleri yüzünden sevmiyorum..

    adamımsın

    Ayrıca kim atıp tutuyor muş?
    Hocam sen yazılımcımısın , bilg. müh. müsün? Öyle değilse, şöyle söyleyeyim, ben atıp tutmuyorum, çoğu kişi ekmeğe agu derken, biz Commodore da ekranda top sektirebilmek için sayfalarca komut yazıyorduk...
    Dediğimde yanlış yok Linux monolitik, ve Windows Linux a 10 basar.... Tannenbaum un da dediği gibi Linux is obselete
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • Yarbay
    2920 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    @Challenger, win2000 e sağlam diyorsun, XP win2000 in çok daha geliştirilmiş hali
    Sen windows server kullanmadın galiba???


    Windows XP, Windows 2000' in geliştirilmiş hali değildir. Windows XP, NT çekirdeği üzerine oturtulmuş Windows 2000 özelliklerini taşıyan bir masa üstü işletim sistemidir. Windows 2003 ise Windows 2000' in geliştirilmiş halidir.

    Windows XP' den sunucu olmaz. Sunucu istiyorsanız Windows 2003 kullanacaksınız. Merakınız giderilsin diye söylüyorum. Windows sunucu kullandım. NT 4.0, 2000 ve 2003. Fakat sistem yönetimi yapmış değilim ve anlamam da. Çünkü hiç ilgilenmedim şimdiye kadar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: theDarkTemplar
    ben Linux'u sırf bu windows'a b.k atan fanatikleri yüzünden sevmiyorum..

    Ben Windows' a o dediğinden atmadım. Sadece madem Windows - Linux karşılaştırması yapılmaya çalışıldı, ben de yanlış gördüklerimi söyledim. Eğer yanlış söylediklerim varsa buyur cevabını ver. Niyetim Windows kötülemek değil.

    Ben işletim sistemi fanatiği değilim. Ama evet, Linux' u seviyorum ve bir çözüm üretileceği zaman ilk olarak Linux ortamını düşünüyorum. Çünkü en rahat olduğum ve kolay çözüm üretebildiğim ortam Linux.

    Son olarak tekrar etmekte fayda var. İsteyen istediğini kullanır. Herkes kendi ihtiyacına en uygun sistemi kullanır. Fakat bilip bilmeden Linux' ta oyun oynanmıyor, Linux yavaş, Linux sorunlu falan demeyin lütfen. Linux' ta bal gibi de oyun oynanıyor.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2920 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: theDarkTemplar

    ben Linux'u sırf bu windows'a b.k atan fanatikleri yüzünden sevmiyorum..

    adamımsın

    Ayrıca kim atıp tutuyor muş?
    Hocam sen yazılımcımısın , bilg. müh. müsün? Öyle değilse, şöyle söyleyeyim, ben atıp tutmuyorum, çoğu kişi ekmeğe agu derken, biz Commodore da ekranda top sektirebilmek için sayfalarca komut yazıyorduk...
    Dediğimde yanlış yok Linux monolitik, ve Windows Linux a 10 basar.... Tannenbaum un da dediği gibi Linux is obselete

    Bilgisayar mühendisi değilim. Ancak bir yazılım geliştiricisiyim. Ayrıca Linux monolithic değildir. Haberiniz olsun.

    Tanenbaum' a gelince, minix' in daha bir numarasını göremedik. Ama obselete dediği Linux' un hangi sistemlerde bile çalıştığını görebiliyorsunuz.
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Linux ta oyun oynanıyor hee , neydi o sallama penguen oyunu?
    Yahu şu şu anda yanımdaki çantada kaç tane dvd var Challenger biliyor musun sen?
    AMa linux u destekleyen youn firma sayısı ise bir iki tane, bi kaç oyun var hepsi de eski oyunlar hepsine bakım merak etme, bir tek unreal var adam gibi...Unreal i ben bırakalı yıl oldu... Ve o oyunlar windows tan çevriliyor ... Hem linux ta oyun varsa niye ben bir markete gidince yüzlerce oyun bulmama rağmen Linux oyunu bulamıyorum, neden torrentlerde yok? ALlah Allah neden dc de yok?? Çok garip? Fifa 2005 neden Linux ta yok? Pes4 bunlar dünynın en çok oynanan oyunları...
    Windows 2000 zaten windows nt dir, yeni versiyonudur, xp te windows 2000 den yola çıkılarak hazırlanmış, bir sürü iyileştirmeler yapılmış bilmem kaç bin tane, neyse aynı şeye çıkıyor... Ama windows2000 elma ise xp armut değil, ikiside elma...Farklı bişimiş gibi söyleme yani..
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • Yarbay
    2920 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Linux ta oyun oynanıyor hee , neydi o sallama penguen oyunu?
    Yahu şu şu anda yanımdaki çantada kaç tane dvd var Challenger biliyor musun sen?
    AMa linux u destekleyen youn firma sayısı ise bir iki tane, bi kaç oyun var hepsi de eski oyunlar hepsine bakım merak etme, bir tek unreal var adam gibi...Unreal i ben bırakalı yıl oldu... Ve o oyunlar windows tan çevriliyor ... Hem linux ta oyun varsa niye ben bir markete gidince yüzlerce oyun bulmama rağmen Linux oyunu bulamıyorum, neden torrentlerde yok? ALlah Allah neden dc de yok?? Çok garip? Fifa 2005 neden Linux ta yok? Pes4 bunlar dünynın en çok oynanan oyunları...
    Windows 2000 zaten windows nt dir, yeni versiyonudur, xp te windows 2000 den yola çıkılarak hazırlanmış, bir sürü iyileştirmeler yapılmış bilmem kaç bin tane, neyse aynı şeye çıkıyor... Ama windows2000 elma ise xp armut değil, ikiside elma...Farklı bişimiş gibi söyleme yani..


    Öncelikle Linux için olan oyun sayısı o kadarla sınırlı değil. Sonuçta Linux' la oyun oynanıyor mu? Oynanıyor? Windows oyunları da WineX ile çalışıyor mu? Evet çalışıyor. Sorun nerede?

    Windows XP sunucu işletim sistemi değildir. Üzerine web, e-posta, proxy, dns sunucuları kurup binlerce kullanıcıya hizmet verdiremezsiniz. "Ay bana bir şeyler oluyor" diye çakılıverir kalır. Windows 2000 ve 2003 sunucu işletim sistemidir. Bu işler için ideal Windows sürümü Windows 2003' tür.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    805 Mesaj
    @Challenger, bir işletim sisteminin kerneline modüller yamayarak onu monolitiklikten kurtaramazsın.Netekim tüm modüler kernele direk bağlı hatta 2.6.8'de derlenen modül, 2.6.11'le birlikte çalışmıyor.

    Linux'un tek üstün yanı iki anlamıyla da "free" olması.. Tasarımı falan hikaye, o iki free'den birisi gitsin bakalım ortalıkta linux mu kalıyor.. hadi eywallah..
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2920 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: theDarkTemplar

    @Challenger, bir işletim sisteminin kerneline modüller yamayarak onu monolitiklikten kurtaramazsın.Netekim tüm modüler kernele direk bağlı hatta 2.6.8'de derlenen modül, 2.6.11'le birlikte çalışmıyor.

    Linux'un tek üstün yanı iki anlamıyla da "free" olması.. Tasarımı falan hikaye, o iki free'den birisi gitsin bakalım ortalıkta linux mu kalıyor.. hadi eywallah..

    2.6.8 için hazırlanmış ve derlenmiş bir modül çalışmayacaktır. Ancak modüller kernele link edilebiliyor öyle değil mi?
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    805 Mesaj
    İşte kendin diyorsun kernel'e link ediliyor diye. Linking bir bütünleştirme işlemidir. Modüller kernelden bağımsız olarak çalışmaz Linux'te bu yüzden spesifik kernel versiyonuna ihtiyaç duyarlar. Bir modülü kernele link edince onu kernele yamamış olursunuz, o kernelden ayrı bir parça olmaz..
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Harbiden Linux beleş olmasa kimse rağbet etmez
    Dünyadaki insanlar Linuxa rağbet etmezse bizdeki özenti kesim hiç rağbet etmez...
    Eskiden gençler böyle sigara falan içerlerdi, cool olduklarını göstermek için, Metal dinlerlerdi, şimdilerde yeni akım LİNUX kullanmak, MPX200 kullanmak falan oldu
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Longhorn xp den güzel değil çok çok daha güzel olacak...
    Şimdi Mendriva 2007 de xp yi geçmiş bile olsa, yani 2001-2 de çıkan bir işletim sistemini 2007 de geçmiş bile olsa 2006 da çıkacak bir işletim sistemini düşünün ne zaman geçer acaba? Şu önümüzdeki 3-4 yıl için bilgisayarda deli gibi oyun oynanacak ilerisini bilemem fizik kartları çıkıyopr zaten, o daha da aştıracak olayı, onun dışında zaten Linux popüler olursa , tabiiki paralı olacak, şu anda Linux firmalarının tek amacı, Wİndows un tekelini kurmak, kapitalist firmalar hiç babasının hayrına hizmet edermi size, şimdi artık suse pro zor bulunuyor, yakında daha popüler olsun, tamamen paralı olacak, GNU/GPL tabiiki de değişecek...
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • Yüzbaşı
    875 Mesaj
    antiochos ishin teknigini bilmiyorsan ilmini okumamissan bence daha fazla konusma cunku konustukca batiriyorsun. biraz monitorde gordugun desktop'u degil de arka planda neler isliyor onlari arastirip okursan yorum yaparken daha basarili olursun. longhorm cok daha guzel olucak diyorsun. ne acidan guzel olucak bunlari da ekle de dedigin havada kalmasin. eminim kullandigin guzellik tabiri bir kizin fiziksel guzelligindekiyle ayni anlami iceriyordur.

    linux windows gibi desktop'ta kullanim amacali olarak baslamadi. performasin ve stabilitenin onemli oldugu kritik sistemlerde kullanilmak uzere gelistiriliyor. tabii bu arada desktop amacli kullanimda da yerini almak icin bi yandan gelistirmesini surduruyor. yani bu iki sistemi genel anlamda karsilastiracaksan gercek OS birimleri acisindan karsilastirmanda fayda var. boyle, iki tikliyorum bilmemne kuruyorum, oyun oynuyorum, desktopu guzel gibisinden kriterlerle OS karsilastirilmaz.

    geri kalmis dedigin sistem: 64 bitlik linux/unix kac sene oncesinden beri varken, microsoft 64 biti daha gectigimiz haftalarda duyurdu.
    linux gerek uzerinde calistigi filesystem yapisi (mesela reiser4), gerek memory kullanimi, gerek CPU kulalnimi acisindan shu anki windows sistemlerin cogundan ileri seviyededir. universite zamaninda sahsen yaptigim benchmarklar'la bunu gordum.

    windows'da shu ana kadar gordugum en performansli sistem "windows 2003 server". windows'tan nefret etmeme ragmen bu versiyonun performansi beni sasirtmistir. Microsoft kendi server'larinda bile, mesela Hotmail, windows 2003 ciktiktan sonra unix uzerinde apache kullanmak yerine 2003 ustunde IIS6 kullanmaya basladilar. XP ise tamamen hikaye bir sistemdir. bu kadar gereksiz kaynak yiyen, cpu kullanan ve guvenlik acigi olan sistem gormemistim. bu ikisini de ish hayatimda oldukca sik kullanmak zorunda oldugumdan yorum yapma geregini duydum.

    linux'a ragbetin beleslikle ilgili olmadigini anlamaniz icin ufkunuzun biraz daha genislemesi gerekiyor anlasilan. yurdumun insani belese ragbet gostermeye merakli oldugundan boyle bir intibaya sahip olmasi gayet normal tabii. yurt disinda buna maliyetini odeyip bi acidan destek olan bircok insan var. (novell suse linux) ayrica profesyonel baglamdan bakilirsa, suse linux'un bilgisayar basina ucreti windows'tan asagi degil. peki o halde jsp+oracle ustunde calisan byuk sirketler ayni development'i windows uzerinde yapabileceklerken neden linux kullanirlar? Avrupada linux kullanim orani mikrosofta oranla hizla artmakta. (ozellikle Almanya) Bunun ayninda Cin'de de ayni sekilde. hatta mikrosoft uzakdoguda bunu engellemek icin normal fiyatindan cok daha ucuza bir fiyata ozel bir (light) windows piyasaya surdu bu ulkelerde. ama maalesef amerika mandasi politika guden ulkelerde bu mikrosoft zihniyetinin yerlesmis olmasi cok normal tabii. Bu arada kacinizda lisansli windows, lisansli ofis var acaba? eminim cogu belestir.

    oyun meselesine gelince oyunlar directx degil de opengl uzerine yapilirsa hepsi windows yaninda linux'ta da calisir. (bkz. quake, doom) ikincisi oyun olayi onumuzdeki sene xbox2 ve Ps3'un cikmasiyle buyuk oranda konsol piyasasina kayacak. konsollarin fiyati dusunulurse, PC'ye o kadar para verip oyun icin kullanmak son derece enayilik. ama kapitalist ulkemiz insani buyuk olcude bu noktayi hic hesaba katmiyordur haliyle.
    |
    |




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
son dakika
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
google reklamları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,590
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.