Şimdi Ara

Western Digital HDD garanti konusunda izlenecek yol (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
501
Cevap
33
Favori
42.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen hafta
  • Cevaplayan Üyeler 161
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 37
  • Ortalama Mesaj Aralığı 7 gün 9 saat 29 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 59
  • Favoriye Eklediklerim 33
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Network KILLER (37 mesaj) Ahmet DOĞAN (22 mesaj) usb2.0 (20 mesaj) Turuncu Sakal (18 mesaj) uzmanbiyolog (16 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (242 mesaj) Mobil (41 mesaj) Tablet (1 mesaj) Mini (11 mesaj) Uygulama (5 mesaj)
  • @
4 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • RMA oluşturdum garantiye göndereceğim ürünün kutusu yok nerede bilmiyorum  

    Sadece ürün ve kablosunu göndereceğim bir kutuya koymam yeterli mi ?

  • WD garantiye gönderenlere bende katıldım önce Wd sitesine kayıt oldum sonra RMA oluşturdum. Yurtiçi kargo ile 20.04.2021 kargo ile gönderdim. 22.04.2021 teslim alındı Ama WD sitesinde teslim alındığına ilişkin bir bilgi yok ilk gönderdiğim duruyor.Status Summary Pending Return. Beklemem gerek galiba inşallah kabul ederler ve çabuk gelir harddisk

  • 20.04.2021 tarihinde Wd. gönderdiğim harddiskim 03.06.2021 tarihinde İstanbul a geldi tabi devamında UPS kargo dan PDF formatında vekalet istediler. Gümrük işlemleri için. Bu gün itibariyle harddisk elime geçmiş değil. Ups kargonun burada şubesi olmadığı için haftada 3 gün geliyorlar. sanırım bu hafta elime ulaşır. Merak eden arkadaşlar için vekalet örneğini yüklüyorum

  • 09.06.2021 Tarihinde ups ile gelen hardiski teslim aldım. Aldım hayal kırıklığı yaşadım

    1-) Gönderdiğim harddisk Blue serisi 2 tb idi gelen black serisi 4 tb. Wd. bana kıyak yapmış derken;

    2-) Hardiski taktım çalışmadı

    3-) Tekrar rma oluşturup tekrar göndermem gerekecek.

    4-)Kendi sitelerinde paketlemenin nasıl olacağı konusunda ayrıntılı tarif varken. Tarife uygun fakat çok zayıf

    bir kutu ile geldi ve yamulmuştu.

    5-)Kargolar hakkında burada şunu belirtmem gerek çalışan kişileri çok çalıştırıyorlar yoğun oldukları zaman-

    larda cumartesi ve pazar günleri de çalıştırıyorlar. Bunun sonucunda orada çalışan kişiler hırslarını kargo-

    lardan çıkartıyorlar. Burada özellikle belirteyim emekci işci düşmanlığı filan yapmıyorum. Türkiye gerçeği.





  • Beklediğim hardisk geldi Black serisi 4 tb bu sefer çalıştı çok mutluyum. Hardisk ile beraber 120$ fatura kesmişler açıklaması ingilizce birşey anlamadım, bilen birkaç kişiye sordum onlarda ticari ing dediler google çeviri ilede net birşey çıkmıyor. Gönderdiğim 2 Tb BLUE serisi idi gelen 4 TB BLACK serisi 1000 tl civarı beim gönderdiğim de yarısı kadar olmalı yarısı fatura edilmeli diye düşünüyorum. Fatura resmini ekliyorum ilerde böyle bir sorunla karşılaşan olursa yanlış adım atmasın diye. Arkadaşlar bu parayı benden talep ederlermi böyle bir hakları varmı.?





  • Arkadaşlar merhaba,
    1tb ssd harddiskimde bad sectör oluştu. Daha garantide olduğu için arena bilgisayara gönderdim. Hdd de hata yok deyip geri gönderdiler. Yeniden kendi programımızla taradık yine bad sektör vardı. Sistem kurulumunda dosya kopyalamada hata verdi. Ben de kızıp rma oluşturup gönderdim. Yenilenen hdd Ups kargo ile 1 haftada Türkiye'ye kadar geldi.
    Buraya kadar herşey güzel ups kargoda 15 gündür gümrükte idi. Şimdi de paketiniz yerel düzenlemelere göre bertaraf edildi diye mesaj geldi. Ups müşteri hizmetlerine ulaşmak ise eziyet.
    Ne yapmam gerekiyor?
    Nasıl kafalarına göre garantiden gelen hddyi bertaraf ediyorlar anlamadım....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ups kargo sizden gümrükten çekmek için vekalet ister 15 gün niye beklesinki gümrükte 2 sefer garantiye gönderdim ikisinde de böyle birşeyle karşılaşmadım. Gümrükte 1 gün bekledi ertesi gün kargodaydı. kargonuz hasar görmüş olabilir. RMA oluşturduğunuz şirkete yazışma ile ulaşın sağlam bir ingilizce ile durumu açıklayın. Kargonun teslim edilmediğini belirtin

  • Ben de SSD diskimi gönderdim değişim için, yenisini gönderdiler. Ama gümrükte 85tl vergi çıktı. Bu ücreti vermeyeceğimi karşı taraftan alınması gerektiğini söyledim ama vermezseniz geri iade edilir yada imha edilir dediler. Ben de ne yaparsanız yapın dedim. WD ye durumu yazdım bakalım ne diyecekler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuxxel -- 7 Aralık 2021; 18:37:18 >
  • yuxxel kullanıcısına yanıt

    Ben Wd 2 tb 3,5 inch harddisk gönderdim değişimden 4 tb geldi arızalı çıktı çalışmadı. RMA açarak tekrar geri gönderdim. İkincisinde yine 4 tb geldi bu serfer çalıştı hiçbir kuruş para ödemedim. Sadece İstanbul kargo merkezine gönderirken ücretini ödedim. O zamandan sonra mevzuat değiştiyse o da ayrı konu

  • Aradan 2 hafta geçti ürün hala gümrükte bekliyor, WD siz ücret ödemeyin biz ilgileniyoruz diyorlar, UPS yi arayıp sordum hiçbir gelişme yok ödeme yapmanız bekleniyor diyorlar. Sonuç ülkeye geleli 3 haftayı bulan ürün hala elime geçmedi. Bakalım sonuç ne olacak.

  • Son durum aşağıdaki şekilde bakalım bundan sonrası ne olacak?


    Teslim Edilemedi

    Paket teslim edilemiyor ve yerel düzenlemelere göre bertaraf edildi.

  • yuxxel kullanıcısına yanıt

    Ne oldu hocam sizin son durum? Gelen SSD neydi acaba? Umarım WD sizi mağdur etmemiştir.

  • Elky kullanıcısına yanıt

    Ürün hala elime geçmedi. İlk gönderdikleri gümrüğe takılınca 17 Ocak tarihinde size yenisini göndereceğiz dediler ama aradan 1 aydan fazla süre geçmesine rağmen ürünü göndermediler.

    Kendilerine defalarca yazdım her seferinde sabrınız için teşekkürler diye başlayıp, elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz diyorlar ama bir şey yaptıkları da yok. İlk önce adresiniz iş adresi olduğu için sorun olmuş dediler, adresim iş adresi değil yıllarca oturduğum ev adresim dedim yine göndermediler.


    En son gönderdikleri mesajda

    "Verdiğim rahatsızlık ve gecikme için özür dilerim. Sizi temin ederim ki, bu soruna bir çözüm sağlamak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz ve UPS'ten kaynaklanan özel sorunlardan kaçınarak cihazı size yeniden göndermenin bir yolu üzerinde çalışıyoruz." diye yazmışlar.

    Bunu yazdıktan sonra aradan 2 hafta geçti ama hala ürün gönderilmedi. Anlamadığım Türkiye'den RMA için ürün gönderen bir tek ben miyim. Ben ümidimi kesmek üzereyim olan bizim SSD ye oldu gibi.

    Tavsiyem kesinlikle RMA dan ürün göndermeyin. Yurtiçindeki distribütörle işi halletmeye çalışın. Giden gümrük sorunlarından dolayı gelmiyor haberiniz olsun.

    Güncelleme: Kendilerine biraz ağır şekilde yazdığım son mesajdan sonra verdikleri cevap.


    "Gecikme için özür dilerim. Maalesef, gönderileriniz ve Türkiye'deki diğer gönderiler, Türk Hükümeti'nin Gümrükle ilgili düzenlemelerde yaptığı son değişikliklerden etkilenmiştir. Servis Operasyonları departmanımız buna bir çözüm üzerinde çalışıyor, ancak anlayabileceğiniz gibi bu, uzun işlem süresi gerektiren bir şey.

    Devam edip yerine başka bir yer değiştirsek bile, tam olarak aynı çıkmaza sahip olacak, bu yüzden şu anda tek seçeneğimiz bir çözüm uygulanana ve tüm bu gönderiler ileriye taşınana kadar beklemek."


    Yukarıda da dediğim gibi gümrükten dolayı Türkiye gönderimlerinde sıkıntı var. Bu sorun yüzünden ben 4 aydır bekliyorum. Bu sorun çözülene kadar (çözülüp çözülmeyeceği de belli değil) kesinlikle RMA ile ürün göndermeyin, geri gelmiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuxxel -- 23 Şubat 2022; 16:38:2 >




  • Benim de yukarıda 12.10.2021 de Türkiye'ye gelen kargom hem UPS ile hem de WD ile yazışmama rağmen malesef gümrükten çıkamadı. UPS ithalat departmanına faturasında bedelsiz yazdığını, garantili değişim olduğunu bildirdim.

    Eğer dilekçe yazarsanız tekrar gümrüğe sunalım dediler. Tüm evraklarla beraber dilekçe yazıp UPS'e gönderdim ancak sonuç değişmedi.

    "Gümrük muayenesi sonucunda gönderinizin yetki belgesi kapsamında gümrük çıkışına onay verilmemiştir. Bu sebeple gönderinizin resmi ithalat kapsamında işlem görmesi gerekmektedir.

    İthalat işlemlerine kendi gümrük müşavirinizle devam etmek isterseniz.....vs. vs."

    Yani garantiden gelen HDD için ithalat yapmam gerekiyormuş. 2 ay kadar da orada beklediği için ardiye+gümrük işlemleri müşavirlik hizmetleri vs. 8-9 bin TL tutabilir dediler.


    UPS iade edebiliriz dedi. Ben de edin sizin olsun isterseniz dedim.


    Malesef normal şartlarda gümrüğe takılmaması gereken ürün, ancak bu sıralar muhtemelen her gelen gönderiyi ithalata sokuyorlar.

    Onun için gümrükte tanıdığınız yoksa RMA ile garantiden işlem yapmayın. Benim 1TB SSD HDD daha Türkiye garantisi bitmemesine rağmen hiç oldu.





  • css2005 c kullanıcısına yanıt

    Yurtdışından gelen ürünler, garanti kapsamında değişimden gelse bile sıfır ürün gibi gümrüğe tabi tutuluyormuş. Sıkıntı buradan kaynaklanıyor sanırım.

  • yuxxel kullanıcısına yanıt

    İşin enteresan tarafı benden 2 ay önce bir abimiz garantisi bitmiş taşınabilir WD HDD'yi yere düşürüp bozuyor. Yani garanti bitmiş (TR garantisi), yere düşürmüş ve kendi hatası olmasına rağmen RMA açarak gönderiyor, UPS'e de hiçbir belge göndermeden (yetki belgesi vs.) 1,5 ay sonra yeni ürün hiçbir masraf etmeden masasına kadar geliyor.

    Benim daha garantisi bitmemiş SSD 2 sefer gümrüğe girmesine rağmen bir türlü çıkamıyor. Benim anlamadığım böyle bir uygulama varsa herkese uygulanması gerekir. Biz de bilelim ki ona göre davranalım. Yoksa da kimseye farklı muamele yapılmasın. Adam hiç uğraşmadan kendi kırdığı HDD'si masasına kadar geliyor, benim garantili HDD heryere bildirmeme, dilekçe yazmama, belge hazırlamama rağmen sonuç yok. Böyle bir uygulama yasal değilse ve keyfi yapılmışsa da hakkımı helal etmiyorum kim sorumlu ise.

  • WD ssdler çok mu sorun lu? evo 870 öi almalıyım?

  • yuxxel kullanıcısına yanıt

    Herhangi bi gelişme var mı sizin sürecinizde. Ben de yakında 14tblık hdd için RMA planlıyorum. Şu an iyi kötü çalışıyor fakat yakında elimde kalacak gibi. Gümrük mevzusu can sıkıcı ve meçhul.

  • prexhausted p kullanıcısına yanıt

    Bir gelişme yok, olacak gibi de gözükmüyor. Son gümrük mevzuatı değişikliğinden sonra ülkeye gümrüksüz olarak sokmanın bir yolu kalmadı gibi. WD'de gümrük ödemeden göndermenin bir yolunu arıyoruz diyor. Anlayacağınız giden gelmiyor, gelecek gibi de görülmüyor. Size tavsiyem yurtiçindeki dağıtıcıyla sorunu çözmeye çalışın. Aşağıdaki linkten garanti sorgulama yapabiliyorsunuz.


    https://www.penta.com.tr/destek/garanti-takibi

  • Ah ahh... Bir bakayım dedim de bakmasaymışım keşke. Allah kolaylık versin.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.