Şimdi Ara

Wankel-rotary motoru neden mazda kulanıyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
39.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar wankel-rotary motoru neden mazda rx8 kulanıyor neden mazda diğer araclarında bu motoru kulanmıyor ve neden diğer otomobil üreticileri bu motoru kulanmıyor bildiğim kadarıyla dünyada tek wankel-rotary motoru kulanan arac mazda rx8



  • mazda rx-7 kullandı bu motoru
  • Mazda rx serisi başka yok diğer modelerde yok diğer arbalarda yok.
  • wankel motor yapı itibari ile kısa ömürlü bir motor,

    çünkü çok küçük hacimden çok büyük güç çıkarıyor ve de tek bir piston olduğundan motor aksamlarına binen kuvvet çok yüksek, dahası gücü elde etmek için çok yüksek devirler çevirdiğinden sürtünme ile oluşan yıpranmalar da çok yüksek.

    bu sebeple diğer üreticiler buna yönelmiyorlar, fakat mazda motoru dayanıklı olması için çok uğraştı, bunu başardığını da le mans 24 saat dayanıklılık yarışını wankel motorlu bir araç ile kazanarak kanıtladı.

    gücünü yüksek devirlerde vermesi, güç dağılımının homojen olmaması ve tüketiminin yüksekliği sebebiyle gündelik kullanıma yönelik modellere koymuyor olsalar gerek.

    tıpkı honda'nın senelerce yılın motoru seçilen s2000 deki 2.0 litre 240 hp lik motoru bir accord veya civicte kullanmıyor oluşu gibi.




  • Böle özel araçları özel günlerde kullanmak gerekir diye düşünüyorum :) , günlük kullanım için çok ideal bi seçim olmayabilir.genelde çevremdeki insanların hiç bir şikayeti yok.Biraz yağ eksiltiyo ama yağ yaktığı için iyi yürüyo günlük hayatta kullanabileceğiniz bir başka araca sahipseniz kapalı garajınızda muafaza etmeye laik bir araçtır. :) kullanan insanlarında yağ oranını sık kontrol etmesi gerekir
  • 1. wankel motor kısa ömürlü degildir.(kullanmayı bilene)
    2. tek bir piston degil piston icermez. rotor dedigimiz parça piston yerine var diyebiliriz. rx-8 de 2 adet rotor. mazdanın tek,iki,üç ve 4 rotorlu motorları vardır. 13b(2)-20b(3)-26b(4)rotorludur.
    3. diger ureticiler mersedes dahil zaten herkezin ugrastıgı bır motora yonelmenın daha mantıklı oldugunu dusunduler(wankeli alman bir muhterem bulmustur)Felix Wankel saygıyla anıyorum.
    4. yuksek güç = sportif arac cogu zaman bu nedenle sportif araclarında var mazdanın rx-7 rx-8 gibi(mx5 de neden yok derseniz mx5 zevk arabasıdır hız degil)
    5. turkiyede rx-7 ler 88 92 seneleri arası bolca satıldı. wankel motor olarak. fakat ozamanlar tofaş mantıklı ustalarımız kusura bakmasınlar ama birseyden haberleri olmadan normal arabalara taktıkları bujileri taktılar ve motoru yediler, ikinci olarak normal araclara konulan yagları koydular ki su an pistonlu motorlarda kullandıgımız yaglar wankelde hicbir işe yaramaz yaglama yapamaz. bu nedenle sırf bilgisizlikten bu motorlar öldürüldü. bizde şöyle birşey var eger 1 kere kotu denirse bilen bilmeyen kotu der. (broadway fairwaydan iyidir mantıgı anlayan anlar :))
    6. yag yaktıgı ıcın yuruyor mantıgı yok yaglama direk patlama odasında açık olarak yapıldıgı ıcın yag yakıyor araba. yaglama sırasında yag yanıyor wankel mantıgında.
    5000-6000devirleri cevirmek size zevk veriyorsa imkanınız varsa zevk için 1 kere bu arabayı kullanın zevk icin kiralayın deneyin seveceksiniz.

    lütfen korkmayın bu motorlardan arkadaşlar bi araştırın kullananları gorun(bilincli kullananlari) 300.000mil e sadece periyodik bakımla gelen aracların sayısı az degil.




  • ayrıca wankel motorun patentini mazda 1970li yıllarda satın aldı diğer markaların bu motoru kullanmaları için para ödemeleri gerekiyor.
  • arkadaşlar wankel motordaki tek özellik seri olması buda tabiki motordaki özelliktir yani söyle cevap vereyim diyer motor çesitlerinde emme sıkıstırma yanma ve ekzoz zamanı vardır buda bir saliselik bir zamandır wankelde ise böyle bir zaman kesinlikle olamaz wankel motor da 4 zaman birimini tek zamanda yapabilen motor oldugu icin daha seri ve tork olayı daha verimlidir wankel motorun ömrü cok kısadır
    ve aşıntı ve yag yakmayı kesinlikle kesemessiniz
  • wankel motorun az kullanılması patent haklarıyla ilgili bir durumdur .. kesinlikle ömrü az değildir .. aynı zamanda bugün kullandığımız pistonlu motorlar belirli devirlerde verimli çalışmaya ayarlanmışlardır .. çünkü bunların sübaplarının belirli zamanlamaları vardır ve her devirde bir pistonlu motorun ihtiyacı olan zamanlama değişmektedir ancak günümüz motorları bunu ancak vtec teknolojisi ile bir miktar yapabilmektedir .. alt devirlerde sarsıntısız ve tok torklu çalışması için aynı anda açık olmaması gereken emme ve boşaltma sübapları üst devirlere çıkabilmek için aynı anda uzun süre açık kalmak zorundadırlar.. bu yüzden alt devirlerde sarsıntılı ve üst devirlerde de ölü torklu çalışıyor motorlarımız.. wankel de ise böyle problemler olmadığı için alt devirlerde hem sessiz, sarsıntısız hem de sabit torklu bir sürüş elde ederken üst devirlere çıktıkça tork hala istikrarlı bir şekilde artmaya devam ediyor .. aslında en büyük avantajı da bu .. ancak günlük kullanım için devir saatlerine insanların alışamaması ve ülkemize ilk giriş yaptığında (rx-7 ile) yanlış bakımlar ve bakımsızlıklar yüzünden bu motorların mahvedilmesi imajlarını baya sarstı.. hala üşenmeden kısa ömürlü diye burada bağırıyor insanlar ancak doğru kullanıldığında 350000 civarı ömrü var ..




  • benim bildiğim bu motoru ilk citroen kullandı.1970 M35 prototype diye bir model vardı 73-75 arasında GS ve CX modellerdede kullandı diye biliyorum
  • İlk olarak NSU(Audi) marka bir otomobilde kullanıldı diye hatırlıyorum.
  • Günlük kullanıma uygun motorlar değiller.
    1. Yapısı gereği sık sık yağ değişimi gerekiyor ve daha ince yağ kullanıyor bildiğim kadarıyla.
    2. Normal bir pistonlu motordan daha fazla tüketime sahip.
    3. Normal bir pistonlu motordan daha düşük tork sunuyor.
    Bunlar eksi yönleri. Tabiki avantajları var ancak günümüz Turbo ve verimlilik dönemi. Wankel motor teknolojisine Mazda'nın sahip çıkması güzel bir şey ancak tercihi ve avantajları kişiden kişiye değişir. Bir RX8 3000cc bir BMW den çok yakıyor haliyle her binek otoya koyamazsınız.
  • Eski Mercedes C111'lerde vardı. 1969'da fuarda sergilendi. 300 km sürat ve 0-100 km/h 4.8 saniyede. 1969 için çok iyi değil mi? Araç o zamanın krallarından Lamborghini Miura'dan hafif ve hızlıymış. Ancak fiyat 60.000 mark olacağından ve buparaya 10-15 vosvos alındığından üretiminden vazgeçilmiş ve sadece çalışan prototipler kalmış ortalıkta. Şimdi birilerinin malikanesinde garajda sergileniyorlardır muhtemelen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fennezs -- 1 Nisan 2010; 19:16:39 >
  • Wankel motorların yakıt tüketimleri pek makul değil ama şu var ki basarsanız her araç çok yakar. 1.4 dizel 207 ile anlık 15-17 litre yakıt tüketimi görmek mümkünken Rx-8'in az yakmasını beklemek saçma olur. Ortalama 11 lt/100km yakıt tüketimi araca göre oldukça makul.
  • Bazı araçların ne yaktığının, bagajının büyüklüğü vs. hiç bir önem taşımaz. 50 lt yaksa ne olacak? RX8 dünyada kullanımı en zevkli araçtır. Kullanım derken kastettiğim handling yani hızlanmak fırıl fırıl dönmek vs. Oyuncak gibi oynayacaksın bununla. Oyuncağa bu kadar para ayırabilenler için yapılmıçtır. Boşverin yani.
  • Moir ömrü 600.000km ye kadar dayanır rx8 in. Diyelim 350.000e kadar dayandı. Kim kullanıyor ki aracını o km ye kadar?
  • hacım 300000 km ne yaptın sen öle wankel motorların ömrü 150000 -170000 gib deişio ama bide fiat doblo gibi aracların 130000km de motor rektefiye istemesi wankellerin uzun ömürlü oldugu sayılabilir gerçi wankellerde motor komple deişio o ayrı . mazdanın wankel motoru kullanmasındaki amaç normal motorlar tek ateşleme yapana kadar rotorun 3 ateşleme yapması dogal olarak 3 kat daha hızlı ve krank mili vs. parçalar olmadıgı için güç kaybı yaşanmamasıdır. bide vergisi hesaplanamadıgından 1.3 diye geçiştiriliyor dogal olarak vergi hesabı ucuz benmim kullandıgım bi araç çok keyifli ve kaliteli
  • Rx8club forumlarında 160000 mile da olan rx8ler var 300-400 bin gören var yahu bizim milletimiz kulaktan dolma konuşmaya bayılır,şuan dünyada en iyi motor sistemi rotarydir wankeldir pahalı bir sistemdir masrafı çoktur bakımsız kalırsada kötü olur bizim milletin mantığına göre kötü demek bu şekilde o yüzden bilmeden konuşmayınız 3 yıl 100000 km garantisi vardır avrupada 8 sene 60000 mile garanti verilmiştir rx8'lere gerekli açıklama yapılmıştır sanırım..
  • mazdanın bu motora karşı özel bir sevgisi var ve geliştirmek için dünya para harcadılar. zevk motoru biraz seven biner binen sever
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hıdıır

    mazdanın bu motora karşı özel bir sevgisi var ve geliştirmek için dünya para harcadılar. zevk motoru biraz seven biner binen sever

    Aslında sevgi değil bu,bu motor'da ilerisi için çok şey var daha az parçayla daha fazla güç elde ediliyor,geliştiriyorlar parada harcıyorlar karşılığınıda alıyorlar,özel bir araç dediğiniz gibi sevenleri alıyor biniyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thunderberk -- 27 Ağustos 2010; 16:51:04 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.