Şimdi Ara

VW Twin Charge patladı: Detaylar içeride

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
616
Cevap
0
Favori
25.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 132
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 26
  • Ortalama Mesaj Aralığı 39 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 9
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • gorkemuse (48 mesaj) evolvo (44 mesaj) Utku (36 mesaj) Deleted User (30 mesaj) Polemik (26 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> VW Twin Charge patladı: Detaylar içeride
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4093 Mesaj
    1,6 160 bg motordan haberim var ama piyasada yok her ne hikmetse... 1.3 231 bg wankel de var, hatta eski aracımdı rx8, anlamak istemediğiniz ve malesef göremediğiniz vw 1.4 motor ile gerçek bgler elde ederek ve bunu araçlarında yola yansıtarak araç kullanıcılarına kimsenin yapmadığı iyiliği yaptı, 140 bg ve üzeri araç kullanmak isteyen orta sınıf araç alablecek insanlar 1.6 lt ve altı turbolu araçların yaygınlaşmasıyla bu araçlara binebildiler. Şu anda her tarafta mercedes c 180'ler cirit atıyor neden cdi220 almıyor o arkadaşlar bi sorun bakalım hem dizel daha çevreci daha azyakar, neden insignianın 2.0 cdti alımyorlar da 1.6 turbo alıyorlar. Honda, mazda, mitsubishi gibi markalarda güçlü araç isterseniz direk vergi dilimine giriyorsunuz, sizin o vw'e çok gördüğünğz paranın %60ını devlete haraç olarak veriyorsunuz o zaman o araba parayı hakediyor da 1.6 vergi dilimi araç mı haketmiyor?
    mercedes 1.6 turboyu bırakacak anlaşılan görücez bakalım 80000tl ye binebilecekmisiniz mersoya o zman?
    |
    |




  • Yarbay
    8194 Mesaj
    VW o konuda iyiydi evet ama bence tamamen öncüde değil. Hani sonuçta yukarıdada belirtmişim, küresel ısınma vs. geyikleri 2006 felan gibi yayılmaya başladı. Sonra işte 2012'de Avrupa'da çıkacak olan yeni yasalar var, ayrıca gene Abd'nin yeni CAFE yasaları ÇOK AĞIR. Esas tetikleyen bunlar bence.

    quote:

    1.3 231 bg wankel de var


    Onno Usta'ya göre o motor 1.3 değil, 2.6 litre. Sebebini hatırlamıyorum şimdi ama öyle yazmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 19 Ocak 2011; 17:01:50 >
    |
    |
  • Yarbay
    4093 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    VW o konuda iyiydi evet ama bence tamamen öncüde değil. Hani sonuçta yukarıdada belirtmişim, küresel ısınma vs. geyikleri 2006 felan gibi yayılmaya başladı. Sonra işte 2012'de Avrupa'da çıkacak olan yeni yasalar var, ayrıca gene Abd'nin yeni CAFE yasaları ÇOK AĞIR. Esas tetikleyen bunlar bence.

    quote:

    1.3 231 bg wankel de var


    Onno Usta'ya göre o motor 1.3 değil, 2.6 litre. Sebebini hatırlamıyorum şimdi ama öyle yazmıştı.

    pistonlu motorlar gibi hesaplıyorlar hacmini ama başka türlü hesaplamak lazım çünkü boşluklar normal motor gibi değil, bir ara araştırmıştım başka bir hesaplama tekniği var ama şu anda hatırlamıyorum. verileri 654cc 2 adet wankel rotor şeklinde veriliyor.
    |
    |




  • Yarbay
    11079 Mesaj
    2 adet 0.6 motor 2şer kere evir çevirdiği için miydi neydi 0.65 x 4 = esasında 2.6 litreymiş gibi gösteriliyordu bir kaç kaynakta. Ama Rotary motorların prensibi TAMAMEN farklı olduğu için direkt olarak 654cc'dir, 2.6 litre bu demek doğru değil, kendi haline bırakılması gereken bir motor.

    Honda'nın geçmişteki 160hp motorlarının örneklerini verenlerin babası petrol kuyusu sahibi herhalde Ki o araçların boş ağırlıyla şimdikileri kıyaslayın, farkı görün Yüksek devir çeviren atmosferik daima daha zevklidir, gerçekten üst düzey tatmin duygusu elde edersiniz ama, Türkiye koşullarında ben gayet performanslı bir TSI Golf alabiliyorken, 200hp'lik Type-R'a gücüm yetmez
    |
    |




  • Yarbay
    3206 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    1,6 160 bg motordan haberim var ama piyasada yok her ne hikmetse... 1.3 231 bg wankel de var, hatta eski aracımdı rx8, anlamak istemediğiniz ve malesef göremediğiniz vw 1.4 motor ile gerçek bgler elde ederek ve bunu araçlarında yola yansıtarak araç kullanıcılarına kimsenin yapmadığı iyiliği yaptı, 140 bg ve üzeri araç kullanmak isteyen orta sınıf araç alablecek insanlar 1.6 lt ve altı turbolu araçların yaygınlaşmasıyla bu araçlara binebildiler. Şu anda her tarafta mercedes c 180'ler cirit atıyor neden cdi220 almıyor o arkadaşlar bi sorun bakalım hem dizel daha çevreci daha azyakar, neden insignianın 2.0 cdti alımyorlar da 1.6 turbo alıyorlar. Honda, mazda, mitsubishi gibi markalarda güçlü araç isterseniz direk vergi dilimine giriyorsunuz, sizin o vw'e çok gördüğünğz paranın %60ını devlete haraç olarak veriyorsunuz o zaman o araba parayı hakediyor da 1.6 vergi dilimi araç mı haketmiyor?
    mercedes 1.6 turboyu bırakacak anlaşılan görücez bakalım 80000tl ye binebilecekmisiniz mersoya o zman?

    1.4 TSI %37 ÖTV dilimine giriyor, %60 değil.
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Muhabbet iyice saçma sapan hale gelmiş. Neyse..

    122 likler ne olacak Polemik ?

    Onlarda mı gidici ?
    |
    |
  • Yarbay
    4093 Mesaj
    İyi okursanız ben de onu yazdım zaten, 140 bg ve üzeri turbosuz olsa sadece 2.0 araçlarda var onun da vergisi %60, Vw öncülüğü sayesinde aracın yarısı kadar vergi vermeden performanslı araçlara binebiliyoruz.
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    3025 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Muhabbet iyice saçma sapan hale gelmiş. Neyse..

    122 likler ne olacak Polemik ?

    Onlarda mı gidici ?

    122 tek beslemeli.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Muhabbet iyice saçma sapan hale gelmiş. Neyse..

    122 likler ne olacak Polemik ?

    Onlarda mı gidici ?

    122 tek beslemeli.


    Şuku.
    |
    |
  • Binbaşı
    1179 Mesaj
    tartışma saçma olmuş bence. motorun üretiminin durma ihtimali hakkında çeşitli laflar söylenmiş. durdurulsa bile en az 10 yıl bunların servisini vermek ZORUNDA VW. o yüzden hiç bir sıkıntı yok.

    ama o motorların gerçekten karmaşık yapıda olduğu gerçeği değiştirelemez. mühendislik çalışmaları, motorun grift yapısı olsun buram buram maliyet kokuyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan
    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol
    Okuduğun dergi Auto Bild ve türevleri ise eğer tekerleği ilk icat edenin VW olduğunu bile iddia ederler.

    Ne okumalıyım sence?


    diğer tartışmalarınız beni ilgilendirmez ama autobild kadar at gözlüğü takan başka yayın organı ingilizlerin dergileridir (türkiyede de siyasal yönden at gözlüğünü bırakın uyku gözlüğü takanlar var ona hiç girmiyim)

    bir kaç yıl önceki haberden sonra auto show ve türevlerini almamaya yemin ettim. o kadar yanlı yazıyorlardı ki sinir krizleri geçirmeye başlamıştım artık.

    örnek olarak: taner abinin passatı ilk çıktığında dönemin e serisi ile karşılaştırmışlar ve passat 400 puan üzerinden sadece 1 puan gerisindeydi e serisinin.

    boxter s ile tts karşılaştırılmış, tts açık seçik üstün gösterilmiş. evet almanyada boxter sahipleriyle dalga geçiyorlar (lütfen en yakınınızdaki arabalarla ilgilenen almana sorunuz) ve tts'e şahane araç diyorlar (kullanan arkadaşlarım söylüyor) ama yine de gece kulübünde masaya anahtarınızı koyduğunuzda stuttgard'ı mı göstermek istersiniz yoksa olimpiyatların sembolüne benzer garip bir şey mi?
    |
    |




  • Yarbay
    7633 Mesaj
    Motorun üretiminin karmaşık ve maliyetli olması sebebiyle üretimden kaldırılacak olması ilginç.
    DSG için de aynı şey gerçekleşir mi dersiniz?
    |
    |
  • Yarbay
    12042 Mesaj
    Auto Bild dergisinin ne olduğu belli şu dergiyi korumayın boşuna..
    |
    |
  • Yarbay
    2324 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: streptozotocinuz

    Onurcuğum, öncelikle böyle bir konuyu açtığın için şahsım adına çok teşekkür ediyorum. Formundan hiçbir şey kaybetmemişsin. Geçmiş yıllar çok güzel yıllardı. Karşılıklı yazışır dururduk. Keyifli dakikalar geçirirdik. Sizleri bilmem ama ben kimseye kızmazdım. Amaç güzel vakit geçirmek paylaşmaktı. Ayarını bilemeyip te fake alıp küfür eden arkadaşlarda oldu. Günahları boynuna. Edep kuralları içerisinde çok güzel forumlar paylaştık. Bana fanatik diyenler oldu ama karşılıklı yazıştığımıza göre herkes fanatikti yada değildi. Hiçbirinin önemi yok. Fanatiktim yada değildim, abartıyordum yada abartmıyordum, atıyordum yada atmıyordum, herkes kendince haklıdır. Şunu herkes bilsin ki forumda olduğum müddetçe hiç kimseye ağzımı bozmadım. Herkesi de çok sevdim. Forum icabı karşılıklı yazışıp çizişeceğiz elbette. Bunu anlayamayan insanları da anlıyorum ve de eleştirmiyorum. Topiğin birinde küfürleşmeler oldu. Ben arayı yatıştırmaya çalışırken diğer arkadaşlar gibi 14gün ceza aldım. Sebep olarak ta rastgele şikayet edilen bir mesaj. Forumda 100lerce kere kullanılmış olan 260+ resmi. Bana yönetim tarafından verilen yanıt aşağıdadır. İşin ilginci benden sonra forumda hız olayı serbest bırakıldı. Rolling vidyoları kondu.

    quote:

    From: Forum Destek
    Date: 09.05.2008 17:34:46
    To: M-V TASYARAN
    Subject: RE: RE: RE: uyarı-streptozotocinus
    14 gün ceza için küfüre gerek yok yönetimin aldığı karar doğrultusunda uygulanan bir ceza bu. Sadece 14 gün alan siz değilsiniz. Birkaç kişi daha aynı süreli ceza almış durumda. Bilginiz olsun.

    From: M-V TAŞYARAN [mailto:mehtap.tasyaran@isnet.net.tr]
    Sent: Friday, May 09, 2008 5:30 PM
    To: forumdestek@donanimhaber.com
    Subject: Fw: RE: RE: uyarı-streptozotocinus

    1 uyarım vardı.... 14 gün birden ceza almak için birine küfür etmem lazım... Eminim öyle bir şey yapmadım... sanırım 260 hız resmimi koydum diye bu ceza verildi... AMA haince.. Bence gaddarca... Millet neler yapıyor 4 gün.. Bana bir anda 14 gün birden.. Tebrik Ediyorum... Forumunuza bir daha katılmıyorum..... Ben paylaşımcıydım... Kimseye hakeret etmiyordum... Bildiklerimi yazıyordum... AMA bu ceza bana git demek bir daha gelme demek.. Madem sizde öyle istediniz... Gelmiyorum bir daha...

    Bu arada hız her yerde.. Içimizde... F1 başlıyor şimdi.. Ralli yarışları var... Adamlar arabalar 300 beygir koyuyorlar 500 beygir koyuyorlar.. 1000 beygirlik bugatti yapıyorlar... Kimse kötü örnek olmuyor ben hız resmi koydum kötü örnek oldum diye 14 gün ceza.....

    Hadi yöneticiler adil değil bakalım siz NE diyceksiniz bu duruma sizdemi onlar gibisiniz?

    bakalım bu duruma NE diyceksiniz..... sanırım bu sefer cevap yazmazsınız.... hız resmi Için 14 gün... Vay vayy...

    Streptozotocinus



    Sonuç: Onca zaman sonra fake üyelikle yazdığım bu mesaj için herkesten özür diliyorum. Benim tepkim sizlere değildi. Ne Onura, ne Efeye ne Coşkuna.. nede diğer arkadaşlara.. sadece bana verilen haksız cezaya idi. Tekrar dönmeye hiç mi hiç niyetim yok. Bence geçmiş çok keyifliydi kabul. Çok eğlenirdik. Sabahlara kadar atışır duruduk. Tekrar söylüyorum bence düşmanca değildi.. bir araya gelsek el sıkışırız her zaman. Fake alıp küfür eden vicdanıyla baş başa.. Lafta söyleyenindir. Hele hele sanal ortamdaysa.

    Onurdan ve Candandan rica ettim, doğrudur.. adım geçsin istemiyorum.. sağolsunlar kırmadılar.. ilettikleri arkadaşlarda beni kırmadılar.. Efede kırmadı.. sağolasın Efe… ve diğer arkadaşlar…

    Plantamax, bir tek sen kaldın sıkışınca topu bana atan.. Ben 3 yıldır yokum.. Senide suçlamıyorum.. Ama olmadığım mahkemede hakim savcı jüri önüne çıkmak hoşuma gitmiyor bilesin.

    Gelelim konuya…
    VW twincharger could be axed
    VW twincharger sonlandırılabilir.

    Yani daha sonlandırılmamış… Onurcuğum ya sonlandırılmazsa?
    Instead, VW engineers now believe that new turbocharging technology can achieve similar results at a much-reduced cost.
    Sadece turbocharge ile daha düşük maliyetle benzer sonuçlar elde edebiliriz diyorlar.

    Yani supercharge ı kaldırıp daha büyük bir turbocharger ile.. yada mevcut turbochargerın basıncını arttırmakla 160 hp elde ederlerse daha düşük bir maliyete sahip olunmazmı? Chipli 122likler 140-150 hp arasında geziyor diye biliyorum.. Demekki mümkün…Neticede motor dayanıklılığını ispatladı.. 4 yıldır yollarda değilmi bu araçlar?

    Herkese saygılarımla, sevgilerimle iyi forumlar diliyorum….

    Strep




    170 hp lik motor baştan beri yanlıştı bunu kullananlar da kullanmayanlar da servisler de vw de biliyordu. Düzeltmeler yapıldı 160 oldu yine de olmadı. Bu motordan istedikleri verimi alabilselerdi belki de 200 hp olarak çıkarıp gövde gösterisi yapacaklardı. Ama 122 hp lik turbolu motor kendini ispatladı daha da geliştirilebilir olduğuna kanaat getirildi ki onun üzerine yoğunlaşmayı tercih ettiler.
    Aslında mağdur olan taraf tabi ki bu müşteri. Ama müşteriyi umursadıkları pek yok hedefleri en büyük olmak. Büyürken de deneme yanılma yöntemini kullanıyorlar. Demek ki yeterli zamanları ve sabırları yok. Yaptım oldu, olmadı kaldır mantığı.
    |
    |




  • Yarbay
    2917 Mesaj
    Strep de geldiya ağlıcam şimdi bu konu üst başlık olur büyüksün polemik.
    |
    |
  • Yarbay
    4836 Mesaj
    amaan ne olacak.Almadan satmayı düşünenler aransın dursun.
    |
    |
  • Yarbay
    2903 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: KYgt

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    janjan'a katılıyorum, bu TSİlar ilk çıktığında herkes çatlar patlar diyordu çatlamadı patlamadı ki hala kullanılıyor işte, şimdi zaten vardı böyle motorlar vw yaygınlaştırmadı diyorsanız o zaman neden tsi patladı diye başlık açlılıyor, ayrıca bariz bir şekilde fiat,opel,dacia,alfa ...vw den sonra düşük hacimlerden yüksek bg üretmeye başladılar, bilemiyorum ben yaklaşık bir 5 senedir baya yakından piyasayı takip ediyorum bu firmaların çook eskilerden beri peynir ekmek gibi sattığı düşük hacimli turbo motorları vardı da ben mi görmedim..Mercedes C serisi de 1.6 t motorun yerine 1.8 t motor getiriyormuş sanırım bu almanlar hiç motordan anlamıyor halbuki yapacaksın japonlar gibi 2.0 atmosferik 130-140 bg torku 100-200 arası 0-100'ü 11-12 sn arası, asıl araç dediğin onlardır, ağırbaşlı, çok yakan, eski teknoloji,örf ve adetlere uygun....


    1.6 160hp lik 99 yılında üretilen Japon aracından haberiniz yok sanırım. Hani o herkesin "Vayy canına" dediği araç.

    Bu konuda ki mantıkdan hareketle düşünürsek;demekki Honda nın o zaman ki motoru dayanıksızmış ki,patlamış ki üretimden kaldırmışlar.
    |
    |




  • Yarbay
    4013 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hedefturan34

    konuyu açan arkadaşın ismi boşuna Polemik deyil... bazı şeylerin kasıtlı yapıldıgını her aklı selim insan anlayacaktır :) konuya cevap bile vermek gelmiyor içimden sadece şunu söylemek istiyorum TR vw kullanıcısı olarak biz hiç bişey bilmiyoruz avrupadaki vw kullanıcılarıda hiçbişey bilmiyor sadece buradaki insanlar biliyor :) Polemik isimli üyeye prim yaptırmayın daha fazlada cevap yazılmasına gerek yok bence. bu karalama işlemleri ilkkez yapılmıyor buda onlardan birisi....



    Siz Vw kullanıcılarında gerçekten prestij standart. Prestijiniz karşısında Türkçe bile evrim geçiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuflenmispeynir -- 19 Ocak 2011; 19:19:36 >
    |
    |
  • Teğmen
    194 Mesaj
    bi terslik yok suan icin nisan ayinda teslim olcak scirocco aracim hali hazirda 160 ps kompresor+turbo olarak gelicek uretimine daha baslanmadi bile ama red olmadi ordered konumda hala.
    |
    |
  • Yarbay
    4013 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: KYgt

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    janjan'a katılıyorum, bu TSİlar ilk çıktığında herkes çatlar patlar diyordu çatlamadı patlamadı ki hala kullanılıyor işte, şimdi zaten vardı böyle motorlar vw yaygınlaştırmadı diyorsanız o zaman neden tsi patladı diye başlık açlılıyor, ayrıca bariz bir şekilde fiat,opel,dacia,alfa ...vw den sonra düşük hacimlerden yüksek bg üretmeye başladılar, bilemiyorum ben yaklaşık bir 5 senedir baya yakından piyasayı takip ediyorum bu firmaların çook eskilerden beri peynir ekmek gibi sattığı düşük hacimli turbo motorları vardı da ben mi görmedim..Mercedes C serisi de 1.6 t motorun yerine 1.8 t motor getiriyormuş sanırım bu almanlar hiç motordan anlamıyor halbuki yapacaksın japonlar gibi 2.0 atmosferik 130-140 bg torku 100-200 arası 0-100'ü 11-12 sn arası, asıl araç dediğin onlardır, ağırbaşlı, çok yakan, eski teknoloji,örf ve adetlere uygun....


    1.6 160hp lik 99 yılında üretilen Japon aracından haberiniz yok sanırım. Hani o herkesin "Vayy canına" dediği araç.

    Bu konuda ki mantıkdan hareketle düşünürsek;demekki Honda nın o zaman ki motoru dayanıksızmış ki,patlamış ki üretimden kaldırmışlar.


    Direk , dümdüz düşünürsek öyle olması gerekli fakat öyle düşünemiyoruz işte. Hala taş gibiler ve temizleri faiş fiyattan satılıyor.
    |
    |




  • Yarbay
    2903 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: KYgt


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: KYgt

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    janjan'a katılıyorum, bu TSİlar ilk çıktığında herkes çatlar patlar diyordu çatlamadı patlamadı ki hala kullanılıyor işte, şimdi zaten vardı böyle motorlar vw yaygınlaştırmadı diyorsanız o zaman neden tsi patladı diye başlık açlılıyor, ayrıca bariz bir şekilde fiat,opel,dacia,alfa ...vw den sonra düşük hacimlerden yüksek bg üretmeye başladılar, bilemiyorum ben yaklaşık bir 5 senedir baya yakından piyasayı takip ediyorum bu firmaların çook eskilerden beri peynir ekmek gibi sattığı düşük hacimli turbo motorları vardı da ben mi görmedim..Mercedes C serisi de 1.6 t motorun yerine 1.8 t motor getiriyormuş sanırım bu almanlar hiç motordan anlamıyor halbuki yapacaksın japonlar gibi 2.0 atmosferik 130-140 bg torku 100-200 arası 0-100'ü 11-12 sn arası, asıl araç dediğin onlardır, ağırbaşlı, çok yakan, eski teknoloji,örf ve adetlere uygun....


    1.6 160hp lik 99 yılında üretilen Japon aracından haberiniz yok sanırım. Hani o herkesin "Vayy canına" dediği araç.

    Bu konuda ki mantıkdan hareketle düşünürsek;demekki Honda nın o zaman ki motoru dayanıksızmış ki,patlamış ki üretimden kaldırmışlar.


    Direk , dümdüz düşünürsek öyle olması gerekli fakat öyle düşünemiyoruz işte. Hala taş gibiler ve temizleri faiş fiyattan satılıyor.

    Valla direği dümdüzü falan yok.Bu çok yararlı ve faydalı konuya göre Honda nın 1.6 160 hp lik motoru dayanıksız,çöp.
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
uc satın al ;pubg mobile ;uc
Sohbet
triple negative breast cancer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,531
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.