Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

VW TRANSPORTER 180 PS İnceleme / İzlenimler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
16
Cevap
0
Favori
2.419
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> VW TRANSPORTER 180 PS İnceleme / İzlenimler
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    846 Mesaj
    Merhaba.Yaklaşık 2 ay oldu aracı alalı.İlk aldığımdan beri fikirlerimi paylaşmayı düşünüyordum araç ile ilgili, malum çok tutulan bir marka ve model.Almak isteyen veya araç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara bir nebze yardımcı olabilirsem benim için mutluluk sebebi olacak.


    İÇ TASARIM

    Aracın ön konsoluna baktığınızda diğer VW Modelleri ile gerek tasarım çizgileri, gerek ise kullanılan ekipmanlar(radyo/cd çalar, klima tuşları, kadran ve gösterge grubu, kontrol ve ayar ekipmanları vs...) açısından benzerlik olması dikkat çekiyor.Malzeme olarak sert plastik kullanılmış fakat tasarımında etkisiyle kalite hissini veriyor.Klimanın kullanımı oldukça pratik, istediğiniz sıcaklığa ayarlıyorsunuz(18-22 vs...).Radyo olarak RCD-310 standart.AUX bağlantısı torpidonun içinde.Ses kalitesi oldukça başarılı.2 ön güğüste 2 kapı içlerinde olmak üzere 4 hoparlör kullanılmış.Müzik dinlemeyi seven biri olarak benim için tatminkar bir performansı var, gerek tiz gerek bass sesleri oldukça net bir şekilde veriyor herhangi bir bozulma olmadan.

    Direksiyon ve vites topuzu deri.Passat CC ile aynı direksiyona sahip.İleri-geri, yukarı-aşağı hareket edebiliyor.Üzerinde radyo ve yol bilgisayarı menülerini kontrol etmenize imkan sağlıyan butonlar mevcut, oldukça ergonomik olduğunu söyliyebilirim.Koltuklara gelince oldukça rahatlar.Camlıvan olduğu için şöförün yanında ki yolcu koltuğuda tek kişilik ve şöför koltuğu ile aynı.Yukarı-aşağı, ileri-geri oynayabiliyor, bel desteğide mevcut.Sağında ve solunda ayarlanabilir kol dayama yerleri mevcut.Koltukların yan destekleride yeterli seviyede, virajlarda savrulmanızı engelliyecek kadar sırtınızı sarıyor.Güneşliklerde makyaj için vs... kullanılan ayna bulunmuyor.

    Arka tarafta 3lü koltuk var.Kapıya yakın olanı bağımsız olarak çıkartılabiliyor.Hepsi öne doğru katlanabiliyor ve istenildiği taktirde pratik olarak sökülme imkanı sunuyor.Bu koltuklar için herhangi bir havalandırma bulunmamakla birlikte 2 taraftaki camlarda açılabiliyor.Koltuklarda kol dayama yada dikliğini ayarlama opsiyonu olmasada uzun süreli yolculuklarda bile yeterli rahatlığı sağlıyor.


    DIŞ TASARIM

    Araca ön taraftan baktığımızda her VW modeli gibi diğer binek ve ticari modellerle benzer çizgilere sahip olduğunu görebiliyoruz.Oldukça agresif bir tasarıma sahip,farların tasarımı ve ön kaputun farların başladığı yerden itibaren hafif bir şekilde yükseltilmiş olması bunda en büyük etken.Arkadan bakıldığında ise sade fakat kalite hissi uyandıran bir tasarımla karşılaşılıyor.Arka rüzgarlık standart değil, opsiyon olarak ekletebiliyorsunuz.Sadece 180 PS lik modelde standart olarak sunulan geniş tabanlı spor lastikler ve 17 inç jantlarda aracın gücünü ve agresif tasarımını tamamlıyor.Tamponları boyasız, standart olarak gri renkte geliyor, istenildiği taktirde gene opsiyonel olarak boyalı temin edilebiliyor.


    SÜRÜŞ VE TEKNİK ÖZELLİKLER

    Kaputun altında 2.0 litre hacminde çift turbo beslemeli,4.000 devirde 180 PS güç üreten bir dizel motor bulunuyor.1.500-2.000 devir aralığında 400 NM tork sağlıyor.Tork devir aralığı kısa gelebilir fakat, diğer tek turbo beslemeli motorlara nazaran oldukça yatay bir tork eğrisine sahip.4.000 devirde bile 300 nm üzerinde bir tork sağlıyor.Motorun en hırçın olduğu band 3.000-4-200 devir aralığı.Bu devirlerde kullanıldığında çift turbolardan gelen ses de oldukça tahrik edici.Araç oldukça kısa tutulmuş oranlara sahip 6 ileri şanzımanla gücü yola aktarıyor.6. vites ekonomi amaçlı ve oranı uzun tutulmuş.1.500 devir civarında 90 km ile gidiyor.Araç pedalın altının oldukça dolu olduğunu hissettiriyor.Otoban süratlerinde 5.vitesde bile tam gaz yapıldığında aracın burnunu kaldırdığını hissedebiliyorsunuz.0-100 denemedim, fabrika verisi 9.9 saniye diyor.80-120 arasını eğimsiz ve boş bir otoyolda denedim kimseyi riske atmadan, 8-8.5 sn arası gibi bir değer ortaya çıktı.Piyasada ki 1.6 dizel ve atmosferik 1.6 motorlu standart araçların çoğundan daha performanslı olduğunu söyleyebilirim.Bunu kullanmış olduğum 1.6 tdci 109 hp focus, 1.9 tdi 105 hp jetta, 1.6 dizel 115 hp S60 vb... araçlardan edinmiş olduğum izlenimlere ve yaşamış olduğum tecrübelere dayanarak söylüyorum.

    Araç boyutlarına göre mükemmel yol tutuyor.Bunda ESP nin de etkisi büyük.Kesinlikle yüksek süratlerde dahi tedirgin etmiyor.Fakat aşırı fırtına olduğu zaman hafif savruluyor.Frenlerde oldukça başarılı, diğer motor seçeneklerine kıyasla araçda daha büyük fren diskleri kullanılmış.4 tekerlekde bağımsız süspansiyona sahip ve 4 fren diskide havalandırma kanallı.Aracın süspansiyonları sert tutulmuş olsada, gerek ön tarafta gerek arka tarafta oturanları fazla rahatsız etmiyecek seviyede.Sertlik dozajını tahmin etmenize yardımcı olabilir belki; jetta ve focustan daha sert, spor süspansiyonlu scirocco ile birbirine yakın diyebilirim.

    Türkiye için en önemli konulardan biri olan yakıt tüketimine gelince, fabrika verileri ile 1e1 tutuyor diyebilirim.İstanbul şehir içinde kullanıyorum aracı genelde ve şu ana kadar 10 litreyi geçmedi tüketimi.Ki kullanım tarzıda çok sakin değil, müsait yer bulduğum zaman basıyorum.Uzun yolda ise 90 sabit gidildiğinde 6 litreye kadar düşüyor tüketim.120 130 civarı hızlarda gidildiğinde 7.5-8 litre arası yakıyor.

    Önceden de bahsmetmiş olduğum gibi aracın sürücü koltuğu oldukça rahat ve uzun süreli yolculuklarda bile yormuyor, pedallar ve vites topuzunun oldukça ergonomik olarak konumlandırılmış olması da buna en büyük etki eden unsurların başında geliyor.Araç yol ve rüzgar sesini rahatsız etmiyecek seviyede olsada içeri alıyor.Görüş açısı gerçekten oldukça başarılı, zaten yüksekte olduğunuz için binek araçlara nazaran yola daha çok hakimsiniz, ayrıyetten büyük olan yan aynalar da yola üst düzeyde hakim olmanızı sağlıyor.Arka orta koltuğun başlığı iç dikiz aynasının görüntüsünü %50 oranında kırpsada gene acil durumlarda yeterli görüş açısını sağlıyor.Aracın bakım aralıkları 15.000 KM.Rodaj süresi ise 1.500 KM.








    İlk test ve incelemem olucak bu, o nedenle bir hatamız kusurumuz vs... olursa affola.Eğer vakit ayırıp olumlu / olumsuz eleştiri veya görüşlerinizi belirtirseniz memnun olurum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 30 Mayıs 2013; 22:42:41 >



    |
    |
    _____________________________
    İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.




  • Yüzbaşı
    518 Mesaj
    Güzel paylaşım. Tşk
    |
    |
    _____________________________
    Man who runs away will fight again.
  • Yarbay
    7936 Mesaj
    rodaj süresinde olmasına rağmen başarılı değerler gibi geldi, o gövdeye bu performansı sağlayan bir motor için... yani o kasayı 12 saniyede 100 e çıkarsa yine kimse şikayet etmezdi, otomobil değil sonuçta.

    güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık.
    |
    |
    _____________________________
    Fikrin kadar varsın!
  • Yarbay
    17681 Mesaj
    Güzel inceleme keyifle oudum allah 2kırmızılı TDI nin gazabından korusun
    _____________________________

    Ne kadar bilirsen bil anlatabildiklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır..
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    24 Not
    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Güzel inceleme keyifle oudum allah 2kırmızılı TDI nin gazabından korusun

    180hp nedemek yahu,kamyon niyetine kullan valla
    |
    |
    _____________________________
    Objektif olursanız dost,fanatik olursanız düşman kazanırsınız.
  • Yüzbaşı
    846 Mesaj
    @Aziz Kancar Teşekkürler.Anlıyan zaten bulaşmıyorda, minibüs görüpte hafife alanlar gerçekten gazaba uğrıyabiliyor

    @mr.big Teşekkürler.

    @tropik17 Teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
    İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.
  • Yarbay
    4120 Mesaj
    2. sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru belli bir eğime kadar yatabiliyormu?
    (öne katlanmasını sormuyorum, geriye doğru yatyormu? tıpkı ön koltuklar gibi?
    2. sıra koltuklar öne yada arkaya belli bir mesafe kaydırılabiliyor mu?
    2. sıra koltukların konforu nasıl?
    diz mesafe genişliği nasıl?....vs
    3. sıra koltuk atmayı da düşünüyorum ama?
    _____________________________
    İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
    suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
  • Yüzbaşı
    846 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    2. sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru belli bir eğime kadar yatabiliyormu?
    (öne katlanmasını sormuyorum, geriye doğru yatyormu? tıpkı ön koltuklar gibi?
    2. sıra koltuklar öne yada arkaya belli bir mesafe kaydırılabiliyor mu?
    2. sıra koltukların konforu nasıl?
    diz mesafe genişliği nasıl?....vs
    3. sıra koltuk atmayı da düşünüyorum ama?

    2.sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru yatmıyor.
    2.sıra koltuklar kaydırılamıyor
    2.sıra koltukların konforu incelememde de belirttiğim gibi yeterli.Çok uzun yola gittim arka koltuklarda 3 kişi bulunarak hiç bir şikayet yada hayıflanma olmadı, herkes mutlu ve mesut bir şekilde yolculuk yaptı.Kendimde 1-2 kere gittim arka koltuk da yeterli konfora sahip.Diz mesafesi herhangi bir binek otomobilde bulamayacağınız kadar iyi.
    3.sıra koltuğu kendiniz orjinal parça ile ekliyemessiniz, 3. sıra koltukların monte edileceği yuvalar mevcut değil.Kendiniz sanayide vs... yerlerde ekletebilirsiniz ama orjinali kadar iyi olacağını sanmıyorum.

    3. ve 4. sıra için yeterli yer var 2.sıra koltukların arkasında.

    koltuk eklettirmeyi düşünüyorsanız ve araç sürekli binek olarak kullanılacak ise(arka koltuklarla beraber) Caravelle almanızı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 20 Eylül 2013; 19:06:59 >
    _____________________________
    İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.




  • Yarbay
    2171 Mesaj
    böyle konuları seviyorum paylaşım için teşekkürler güle güle kullanın..
    _____________________________
    KORKTUĞUN YERDE BAŞLARIM.

    >>(Cornering specialist)<<
  • Yüzbaşı
    846 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    böyle konuları seviyorum paylaşım için teşekkürler güle güle kullanın..

    teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
    İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.
  • Binbaşı
    1672 Mesaj
    güzel inceleme teşekkürler...bu arada 400nm nasıl oluyor tadına bakmayı çok isterdim doğrusu
    |
    |
    _____________________________
    TOYOTA COROLLA 1.6 ADVANCE MULTİDRİVE S 2013 İNCİ BEYAZ
  • Yarbay
    9724 Mesaj
    hayırlı olsun, böyle incelemeler güzel. daha fazla fotoğraf olsa güzel olurdu :)
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4120 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    2. sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru belli bir eğime kadar yatabiliyormu?
    (öne katlanmasını sormuyorum, geriye doğru yatyormu? tıpkı ön koltuklar gibi?
    2. sıra koltuklar öne yada arkaya belli bir mesafe kaydırılabiliyor mu?
    2. sıra koltukların konforu nasıl?
    diz mesafe genişliği nasıl?....vs
    3. sıra koltuk atmayı da düşünüyorum ama?

    2.sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru yatmıyor.
    2.sıra koltuklar kaydırılamıyor
    2.sıra koltukların konforu incelememde de belirttiğim gibi yeterli.Çok uzun yola gittim arka koltuklarda 3 kişi bulunarak hiç bir şikayet yada hayıflanma olmadı, herkes mutlu ve mesut bir şekilde yolculuk yaptı.Kendimde 1-2 kere gittim arka koltuk da yeterli konfora sahip.Diz mesafesi herhangi bir binek otomobilde bulamayacağınız kadar iyi.
    3.sıra koltuğu kendiniz orjinal parça ile ekliyemessiniz, 3. sıra koltukların monte edileceği yuvalar mevcut değil.Kendiniz sanayide vs... yerlerde ekletebilirsiniz ama orjinali kadar iyi olacağını sanmıyorum.

    3. ve 4. sıra için yeterli yer var 2.sıra koltukların arkasında.

    koltuk eklettirmeyi düşünüyorsanız ve araç sürekli binek olarak kullanılacak ise(arka koltuklarla beraber) Caravelle almanızı tavsiye ederim.

    verdiğin cevaplar için tşkkr edrim
    caravelle düşünmüyorum çünkü 5300 mm ebatıyla çok uzun.
    tranporter ise 4892 mm ebatı ile daha kabul edilebilir.
    hem minibüs gibi bir araç, hem de boyu en kısa olacak şekilde en iyiürün mercedes viano ambiente kısa kasa.
    sıfırları 130 milyar gibi çok pahalı.
    o yüzden transporter alıp,
    mercedes ambientenin koltuklarını ve taban rayını monte ettirmeyi düşünüyorum.
    aldığımda yada yaptırdığımda bu forumda da belirtirim, ilgilenenlere faydalı olur diye düşünüyorm.
    _____________________________
    İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
    suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.




  • Yarbay
    4151 Mesaj
    İnceleme için teşekkürler. Aracın rengini çok beğendim, kazasız belasız kullanmanız dileğimle...
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    846 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    2. sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru belli bir eğime kadar yatabiliyormu?
    (öne katlanmasını sormuyorum, geriye doğru yatyormu? tıpkı ön koltuklar gibi?
    2. sıra koltuklar öne yada arkaya belli bir mesafe kaydırılabiliyor mu?
    2. sıra koltukların konforu nasıl?
    diz mesafe genişliği nasıl?....vs
    3. sıra koltuk atmayı da düşünüyorum ama?

    2.sıra koltukların sırt kısmı geriye doğru yatmıyor.
    2.sıra koltuklar kaydırılamıyor
    2.sıra koltukların konforu incelememde de belirttiğim gibi yeterli.Çok uzun yola gittim arka koltuklarda 3 kişi bulunarak hiç bir şikayet yada hayıflanma olmadı, herkes mutlu ve mesut bir şekilde yolculuk yaptı.Kendimde 1-2 kere gittim arka koltuk da yeterli konfora sahip.Diz mesafesi herhangi bir binek otomobilde bulamayacağınız kadar iyi.
    3.sıra koltuğu kendiniz orjinal parça ile ekliyemessiniz, 3. sıra koltukların monte edileceği yuvalar mevcut değil.Kendiniz sanayide vs... yerlerde ekletebilirsiniz ama orjinali kadar iyi olacağını sanmıyorum.

    3. ve 4. sıra için yeterli yer var 2.sıra koltukların arkasında.

    koltuk eklettirmeyi düşünüyorsanız ve araç sürekli binek olarak kullanılacak ise(arka koltuklarla beraber) Caravelle almanızı tavsiye ederim.

    verdiğin cevaplar için tşkkr edrim
    caravelle düşünmüyorum çünkü 5300 mm ebatıyla çok uzun.
    tranporter ise 4892 mm ebatı ile daha kabul edilebilir.
    hem minibüs gibi bir araç, hem de boyu en kısa olacak şekilde en iyiürün mercedes viano ambiente kısa kasa.
    sıfırları 130 milyar gibi çok pahalı.
    o yüzden transporter alıp,
    mercedes ambientenin koltuklarını ve taban rayını monte ettirmeyi düşünüyorum.
    aldığımda yada yaptırdığımda bu forumda da belirtirim, ilgilenenlere faydalı olur diye düşünüyorm.

    Rica ederim, eğer koltuk eklettirmeyi düşünüyorsanız Viano yerine VW Multivan ın koltukları araştırın bence daha rahat uyar ve orjinal olmuş olur eğer mümkünse.

    @Alpine.

    Teşekkürler.

    @Rakipsiz Fırtına

    105 lik den sonra uçak gibi geldi gerçektenAnkara yolunda ki rampalarda fluence focus filan çok denk geldi onlardan daha iyi çekiyor içinde 6 kişi olduğu haldeBolu rampasında bile 6 dan aşşa düşmedi.Çeyrek pedala bile gerek kalmıyor günlük kullanımda o kısmını çok seviyorum, psikolojik olarak güç hissi uyandırıyorArkadaş da s60 aldı aynı dönemde 1.6 dizel, o sürüyor beraber bi yere gidince şaşırıyor aracın performansına, s60 dan iyi gidiyor diyordu

    @hardcrss

    Teşekkürler, fazla kalabalık olmasın diye sadece ana hatların fotoğrafını paylaştım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 24 Eylül 2013; 16:46:06 >
    |
    |
    _____________________________
    İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.




  • 102 lık hakkında bilgi alabilir miyim 105 lık vr suan yenilemeyi düşünüyoruz???
    |
    |
    _____________________________
    2006 Transporter 1.9 TDI 105 PSİ
  • Yüzbaşı
    846 Mesaj
    Hocam 102 lik eski 105 liğe nazaran daha sessiz, yakıt tüketimi 0,3 litre kadar daha az diye biliyorum.Birde torku daha düşük devirde vermeye başladığı için daha az vites düşürerek kullanmak mümkün.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    İnsan ulaşamadığı her şeyin delisi, ulaştığı her şeyin nankörüdür.
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
sohbet
SEO
üniversite
Lastik Fiyatları
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,955
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.