Şimdi Ara

Vw Golf 1.6 tdi 90 ps 41.500 tllik başlangıç fiyatıyla geldi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
423
Cevap
0
Favori
21.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • valla düşündüğümden düşük tutmuşlar baz fiyatı ben en aşşağı 45 olur baz donanım diye düşünüyordum.Bu arada peynr ekmek gibi satacağından hiç ama hç kuşkum yok acaba full donanım +dsg eklenince fiyat ne kadar olur?
  • Neyse, Volvo'yu çok karıştırmayalım. Konu sapmasın.

    Ben Volvo'yu genel anlamda söyledim. Son üç beş senedir değil, yıllardır az satar. Fiyatları da çok uçuk değildir.

    Neyse, Volvo konusuna girersek çıkamayız, mutlaka söylemek istediğiniz bir şey olursa PM atın ki konu yalan olmasın.
  • Cetta o zaman Porsche'yi sagından Ferrariyi solundan SLR'yide ortasından sollayacakmı yani

    Cetta bu abi gavurun malı bir gaçıyor hemide 1.6 TDI duyabilecekmiyiz
  • VOLKSWAGEN'in "standart" dizel motoru 1.9 TDI 105 HP 8V SOHC, bu motor Passat, Golf ve Jetta'da (ve ülkemizde fazla satılmayan diğer modellerde) kullanıldı, 3C kasa Passat'ta ise Türkiye'ye getirilmesi, onun yerine 2.0 TDI 140 ve 170 HP'ler getirildi.

    Geçen yıl ise 1.9 TDI 105 HP'lik motorda fabrika tarafından mekanik modifikasyon yapılarak (pistonlar küçültülerek) motor hacmi 2.0 litreye ve gücü de 105 HP'den 110 HP'ye çıkartıldı, AMA GEÇİCİ BİR ÇÖZÜM OLARAK (Almancası: ÜBERGANGSLÖSUNG), 1.6 TDI motor üretilene kadar. Bu 2.0 TDI 110 HP motor ülkemizde halen satılmamaktadır.

    @Polemik, FIAT'ın en güçlü dizel motorunun 120 HP olması doğrudur, buradaki kullanıcı arkadaşlarımızın imzasında okuduğumu düşündüğüm için yazmıştım ama 120 HP daha gerçekçi görünüyor. Teşekkürler.

    @giriş, değerli arkadaşım, VW motorlarını yakından takip ederim, bilhassa 2.0 TDI motorlar hususunda çok araştırdım, mesela 2.0 TDI 140 HP'nin 8V versiyonu da var (DPF'siz) ve ülkemize hiç getirtilmedi, Doğuş Otomotiv'in de "kimse 1.9 TDI 105 HP almaz" düşüncesinden ötürü (ki haklılar da, ÖTV diliminde ikisi de aynı kategoride ve herkes 140 HP alır[dı]) bu motor Türkiye'ye hiç gelmedi ama Golf ve Jetta'da (bilhassa da Jetta'da) çok kullanıldı. VW grubunun "ANA MOTORU" idi bu diyebilirim.

    Taner Göde




  • Jetta dizele eurodizel 100 oktanla 4000 km yaptıran çıkar 1 depoyla demedi demeyin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?

    GTRulez:

    Senin demek istediğini zaten anlamıyorum. Sorun 0.2lt'lik fark sanırım?
    Avrupada hacim bazlı vergilendirme sistemi yoktur. Araştırabilirsin. 1.4TSI'ın amacı ekonomi ve yüksek torktur. 1.6TSI olmamasının nedeni elde halihazırda turbo altyapısı olan bir 1.6lt'lik motor olmaması, fakat 1.4lt FSI motorun, 1.4lt TSI olarak hazırlanmış ve tek turbolu olarak da düşük maliyetle kullanılabilecek bir varyasyonu olmasıdır. Hacim/güç bu kadar önemli olsa idi, 1.8lt TSI motor yıllar sonra -10hp'cik arttırılarak- 160hp değil, 220hp civarı olurdu ve ortada 2.0lt TFSI 200hp diye bir motor olmazdı.





    Ben ne diyorum siz neyden bahsedıyorsunuz. Neyse açıklayım;





    quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?



    2.0lt olarak 140 ve 170hp TDI sunuluyor. Ülkemizin çağdışı vergi sistemine göre sırf -Hacim/Güç- bazlı bir motor beklemek,gelmiyor diye de sitem etmek pek doğru değil. Eğer VW'nin 105hp'den daha güçlü bir dizeli olmasa idi dediğinizi anlardım, ancak var.

    Zira dışarıda, hiçbir modern avrupa ülkesinde böyle bir uygulama yok, Co2 emisyonuna ve satış fiyatına göre katsayılandırılarak vergilendiriliyor araçlar. küçük su şisesi kadar hacim farklarına bakılarak yapılmıyor.

    1.6TDI bir ekonomi motoru olacak biçimde tasarlanmış göründüğü kadarıyla, pompa-meme 1.9TDI 115hp'lik motorun ikamesi. Bir performans dizeli değil bu.



    Demişsin...

    Zaten diger markalarda (opel,renault,bmw..) "guzel turkıyenın ınsanları vergı sıstemınden dolayı ıstedıklerı araclara bınemıyorlar, bız bunlara dusuk hacım yuksek guclu asırı beslemelı araclar uretelım de huzura ersinler" mantıgı ıle 1.3, 1.4 turbolara gectıler dimi??

    Söyledıklerınle celısıyorsun. co2 emısyonuna gore vergı alınıyor dıyorsun ama dusuk hacım ıle "az co2 salınımı" her zaman dogru orantılıdır. hacım ne kadar duserse co2 salınımı o kadar azalır. yukarda saydıgım fırmalar babalarının hayrına dusuk hacım+asırı besleme sıstemıne gecmıyolar yani.

    Ayırca vw nın 105 hp lık dızelı "ekonomı motoru" ise gercekten felaket derecede basarısız demektır. Cunkı bravodaki 120HP 300NM lık dızel motor ile aynı yakıyor neredeyse...

    Uzun lafın kısası vw nin 105 hp lik dizel fiyaskosunu örtpas etmek ıcın sacma ornekler verıp durmayın...




  • Çok ta abartı durmuyor fiyatı.Full Megane 1.5 DCİ'nin fiyatı bir ara 48 milyardı unutmayalım.
    Golf'ün rakiplerinden 5 milyar pahalı olmasını ben abartı görmem ona göre bir araba çünkü.Ama fazlası dediginiz üzere geçirmedir muhakak.
  • Ekonomi zaten düşük emisyonu beraberinde getirir. Düşük Hacim değil "Ekonomi".

    VW'nin 2.0lt 110hp common-rail dizel motorunun emisyon seviyesi, 1.6lt DV6 TDCİ 110hp motor ile aynı. Avrupada vergisi de aynı.

    Bravo'daki dizelle tam olarak aynı yakmıyor da, yakınca nesi kötü oluyor, kötü mü oluyor, rezalet başarısız mı oluyor? Neye dayanarak bu cümle, neresinden tutsam elimde kalacak.


    Bana kaliteli cevaplar verebileceğin, beni gerçekten düşündürebilecek bişeyler söyleyebileceğin günler gelecek mi acaba GTRulez. Beklemedeyim (:

  • bravo ne kadar acaba dizeli dolusu
    golf ne kadar olur tahmini

    golfun bravodan maksimum 2-3 bin lira yukarıda olması lazım ki o da hadi vw nin Tr de müşteri portfoyu var diye yoksa o farkta olmayabilir

    evet bravo?
    golf ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecstasymen -- 25 Mayıs 2009; 18:56:18 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecstasymen


    bravo ne kadar acaba dizeli dolusu
    golf ne kadar olur tahmini

    golfun bravodan maksimum 2-3 bin lira yukarıda olması lazım ki o da hadi vw nin Tr de müşteri portfoyu var diye yoksa o farkta olmayabilir

    evet bravo?
    golf ?


    En az 10000 lira koy üstüne.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?

    Ekonomi zaten düşük emisyonu beraberinde getirir. Düşük Hacim değil "Ekonomi".

    VW'nin 2.0lt 110hp common-rail dizel motorunun emisyon seviyesi, 1.6lt DV6 TDCİ 110hp motor ile aynı. Avrupada vergisi de aynı.

    Bravo'daki dizelle tam olarak aynı yakmıyor da, yakınca nesi kötü oluyor, kötü mü oluyor, rezalet başarısız mı oluyor? Neye dayanarak bu cümle, neresinden tutsam elimde kalacak.


    Bana kaliteli cevaplar verebileceğin, beni gerçekten düşündürebilecek bişeyler söyleyebileceğin günler gelecek mi acaba GTRulez. Beklemedeyim (:


    Zaten nedense hıcbır yazdıgımı anlayamamaktasınız ayrıca Sordugum ve soyledıgım seylerle ılgılı seyler yazıcagına da alakasız yerlerden laf salatası yapıp duruyorsunuz. her seferınde aynı olmazki ama....


    Taner bey "rakipleri 1.6 litreden 120hp lerı sunarken vw nın 105 lık dızelı benı hayal kırıklıgına ugrattı" dıyınce, bu motoru "hocam bu ekonomi motoru,bakma dıger fırmalara sen" tarzında acıklama yaparak 105 hplık dızelı ekonomı motoru olarak lanse etmedın mı?

    e bende sımdı dıyorum senın muthıs ekonomı motorun, o dıger markaların guclu 1.6 ları kadar yakmasına ragmen o kadar gıtmıyor.. Bumu ekonomi?




  • Maksimum 2-3bin lira? Ötv'den önce 105hp Bravo için aldığınız fiyat 38binlerde idi. Ve Bravo ile Golf arasında hiç fark olmadığıı falan mı ima etmeye çalışıyorsunuz?

    Arkadaşlar, saçma sapan şeyler söylemeyin. İki düşünün bir konuşun. Bırakın fiyat farkı olmasını istedikleri fiyatı koyarlar, siz dışarıda çok farklı mı sanıyorsunuz. Abuk subuk marka düşmanlığı yapmayın ilk defa bu sitede görüyorum bu kadarını.

    Alan alacaktır yine, siz burda ne diye çatlayıp patlayıp maliyet muhasebeciliğine soyundunuz, hayret bişey.

    Golf VI çok başarılı bir araba, ve gidip yepyeni dizel motorla 35binytl baz fiyat koyacak halleri yok. Kafanıza göre olmayacak şeyler uydurup, gerçekleşmediğini görünce, çamur atıyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?


    quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    @giriş?

    fakat 1.4lt FSI motorun, 1.4lt TSI olarak hazırlanmış ve tek turbolu olarak da düşük maliyetle kullanılabilecek bir varyasyonu olmasıdır


    Demişsiniz de,1.4 FSI diye bir motor yok,1.6-2-3.2-3.6-4.2 FSI var.



    1.4lt FSI 90hp motor vardır, 1.4lt TSI serileri de bu bloğu baz alır. Polo 9n3 için. Araştırabilirsiniz.


    Hakikaten varmış,ilk kez duydum.Ülkemize getirilmedi galiba,ya da ben hiç görmedim.POLO'ların arkasında 1.4 yazıyor;ama FSI görmedim hiç.

    Şunu söylemeden geçemeyeceğim,adam gibi bir bilgi paylaşımı oluyor,hep aynı kişiler laf atıp ortalığı karıştırmaya çalışıyor.Açık açık yazıyorum,boş muhabbet bunlar.Geyik yapacak olanlar motorlu araçlar konu dışına takılsa daha iyi olur bence,yönetimin bu işe el atması lazım.


    EKLEME:Golf'ün dizelinin,Astra,C4,Bravo vs. gibi rakiplerinden fazla olmasını asla yadırgamam.Bravo Emotion'un fiyatı 37 bin TL idi yanlış hatırlamıyorsam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 25 Mayıs 2009; 19:14:47 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Zaten nedense hıcbır yazdıgımı anlayamamaktasınız ayrıca Sordugum ve soyledıgım seylerle ılgılı seyler yazıcagına da alakasız yerlerden laf salatası yapıp duruyorsunuz. her seferınde aynı olmazki ama....


    Taner bey "rakipleri 1.6 litreden 120hp lerı sunarken vw nın 105 lık dızelı benı hayal kırıklıgına ugrattı" dıyınce, bu motoru "hocam bu ekonomi motoru,bakma dıger fırmalara sen" tarzında acıklama yaparak 105 hplık dızelı ekonomı motoru olarak lanse etmedın mı?

    e bende sımdı dıyorum senın muthıs ekonomı motorun, o dıger markaların guclu 1.6 ları kadar yakmasına ragmen o kadar gıtmıyor.. Bumu ekonomi?



    Hayal kırıklığına uğratması Türkiye vergi sistemini düşününce makul olabilir de, bunun dışarıda böyle olmadığını ve VWnin 1.6lt 370hp bi-turbo dizel yapmak zorunda olmadığını, çünkü böyle bir zorunluluğu olmadığını gayet güzel anlattım.

    Beğenmiyorsan, 2.0lt TDI alırsın, söveceksen de VW'ne değil, vergi sistemine söversin.

    Ekonomi motoru deyince 125cc mobilet gibi yakıyor demek istediğimi çıkardıysan o mesajdan, o senin algılama problemin güzel kardeşim. Fiat'ın multijet'i de çok başarılı diye -1.6lt TDI rezalet, VW bu ayıbı artık 1.2lt 350hp TSSSI yapsa kapatamaz- muhabbetine işi getirmek de senin sorunun.

    Sen Opel'de falan mı çalışıyorsun yahu, Irmscher ayağı falan? Genelde orda söylerler, VWnin 1.4TSI cortluyor patlıyor, DSG dağılıyor gel biz sana twinport verelim falan şeklinde diyaloglar olur.

    Ama İnsignia güzel olmuş eferim size (:




  • fiyatı oldukca uygun aslında
    en az 45bin olmalıydı
    ülkemizde jant kapaklı donanımsız bir araca yüksek miktarlar ödemekten zevk alan meraklıları çok


    avrupada rakipleriyle aynı fiyata satılan golf nedense ülkemizde rakiplerinden daha fazla fiyata satılıyor. golfü Türkler üretse bu kadar sevmezdik
  • Evet hatta GM Turkiye'nin ajanıyım

    allah allah...

    Neyse konuya donucek olursak,

    Sanırım ötv den sonra 1.6tdi+dsg+highline 58-60.000tl yi bulur anahtar teslimi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?

    GTRulez:

    Senin demek istediğini zaten anlamıyorum. Sorun 0.2lt'lik fark sanırım?
    Avrupada hacim bazlı vergilendirme sistemi yoktur. Araştırabilirsin. 1.4TSI'ın amacı ekonomi ve yüksek torktur. 1.6TSI olmamasının nedeni elde halihazırda turbo altyapısı olan bir 1.6lt'lik motor olmaması, fakat 1.4lt FSI motorun, 1.4lt TSI olarak hazırlanmış ve tek turbolu olarak da düşük maliyetle kullanılabilecek bir varyasyonu olmasıdır. Hacim/güç bu kadar önemli olsa idi, 1.8lt TSI motor yıllar sonra -10hp'cik arttırılarak- 160hp değil, 220hp civarı olurdu ve ortada 2.0lt TFSI 200hp diye bir motor olmazdı.





    Ben ne diyorum siz neyden bahsedıyorsunuz. Neyse açıklayım;





    quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?



    2.0lt olarak 140 ve 170hp TDI sunuluyor. Ülkemizin çağdışı vergi sistemine göre sırf -Hacim/Güç- bazlı bir motor beklemek,gelmiyor diye de sitem etmek pek doğru değil. Eğer VW'nin 105hp'den daha güçlü bir dizeli olmasa idi dediğinizi anlardım, ancak var.

    Zira dışarıda, hiçbir modern avrupa ülkesinde böyle bir uygulama yok, Co2 emisyonuna ve satış fiyatına göre katsayılandırılarak vergilendiriliyor araçlar. küçük su şisesi kadar hacim farklarına bakılarak yapılmıyor.

    1.6TDI bir ekonomi motoru olacak biçimde tasarlanmış göründüğü kadarıyla, pompa-meme 1.9TDI 115hp'lik motorun ikamesi. Bir performans dizeli değil bu.



    Demişsin...

    Zaten diger markalarda (opel,renault,bmw..) "guzel turkıyenın ınsanları vergı sıstemınden dolayı ıstedıklerı araclara bınemıyorlar, bız bunlara dusuk hacım yuksek guclu asırı beslemelı araclar uretelım de huzura ersinler" mantıgı ıle 1.3, 1.4 turbolara gectıler dimi??

    Söyledıklerınle celısıyorsun. co2 emısyonuna gore vergı alınıyor dıyorsun ama dusuk hacım ıle "az co2 salınımı" her zaman dogru orantılıdır. hacım ne kadar duserse co2 salınımı o kadar azalır. yukarda saydıgım fırmalar babalarının hayrına dusuk hacım+asırı besleme sıstemıne gecmıyolar yani.

    Ayırca vw nın 105 hp lık dızelı "ekonomı motoru" ise gercekten felaket derecede basarısız demektır. Cunkı bravodaki 120HP 300NM lık dızel motor ile aynı yakıyor neredeyse...

    Uzun lafın kısası vw nin 105 hp lik dizel fiyaskosunu örtpas etmek ıcın sacma ornekler verıp durmayın...



    Muhteşem ikili olmuşsunuz farkında değilsiniz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Evet hatta GM Turkiye'nin ajanıyım

    allah allah...

    Neyse konuya donucek olursak,

    Sanırım ötv den sonra 1.6tdi+dsg+highline 58-60.000tl yi bulur anahtar teslimi

    Tamam işte millette çatır çatır alacak,kazıklandığının farkına varmadan,bundan bize ne?
  • Dolusunun fiyatı 55 mi olur 60 mı olur bilmem ama Benzinlisi böyle sattığına göre 1,6 dizel motorlu araçlar geleceği zaman bizim millet playstation un yenisi çıktığında japonların teknomarketlerin önünde yattığı gibi vw bayilerinin önünde yatar.
    Çok uzun cümle oldu yav



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 25 Mayıs 2009; 20:10:04 >
  • VOLKSWAGEN'in geçtiğimiz 10 yılda esas olarak (mainstream engine = en çok satılan motorlar) 1.9 TDI 105 HP dizelden başka sadece bu motorun her şeyi ile aynısı ama sıcak bıçakla 1 silindiri kesilmiş 3 silindir 1.4 TDI 80 HP motoru vardı (uygulanan araçlar: Audi A2, Volkswagen Lupo, Volkswagen Polo, SEAT Arosa, SEAT Ibiza, SEAT Córdoba, Škoda Fabia , ve güncel olarak da Škoda Roomster).

    Emektar 1.9 TDI'nin hikayesi uzun. VW grubu araçların çoğunun vaftiz babası niteliğindedir. Wikipedia'dan bilgileri aldım:

    1.9 TDI PD 55-110kW
    Configuration 1,896 cc (115.7 cu in) inline 4 cylinder
    head SOHC, aluminum, compression ratio 19.5:1
    block cast iron, bore 79.5 mm × stroke 95.5 mm
    aspiration turbocharger, cast aluminum intake manifold, bucket tappets
    crankshaft fracture-split forged steel connecting rods, one-piece cast camshaft
    fuel system DI fuel injection
    output
    VP37 (Verteilerpumpe) versions, compression ratio 19.5:1
    66 kW (90 PS; 89 bhp) @ 3750 rpm, 210 N·m (155 ft·lbf) @ 1900 rpm; Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta and Jetta Wagon, Volkswagen New Beetle, Škoda Octavia – the older model still being manufactured in India, a pump injector version is still used in the Golf Plus and Touran
    81 kW (110 PS; 109 bhp), 235 N·m (173 ft·lbf) @ 1900 rpm with a variable nozzle turbocharger (discontinued)

    PD (Pumpe Düse or unit injector) versions, compression ratio 19.0:1
    55 kW (75 PS; 74 bhp) @ 4000 rpm, 210 N·m (155 ft·lbf) @ 1900 rpm; Volkswagen Caddy Mk3
    66 kW (90 PS; 89 bhp) @ 4000 rpm, 240 N·m (177 ft·lbf) @ 1900 rpm; Volkswagen Sharan
    74 kW (101 PS; 99 bhp) @ 4000 rpm, 240 N·m (177 ft·lbf) @ 1800-2400 rpm (Bosch EDC 17); Passat, Golf, Jetta, Jetta Wagon, and New Beetle, Škoda Fabia (still in production, used in Škoda Octavia Tour - the name of older model Octavia)
    78 kW (106 PS; 105 bhp) @ 4000 rpm, 250 N·m (184 ft·lbf) @ 1900 rpm; SEAT Altea, SEAT León, Volkswagen Golf Mk5, Volkswagen Passat (latest model), Volkswagen Transporter, Škoda Octavia II (branded 'Laura' in India because the older version of Octavia is still under manufacture) etc.
    85 kW (116 PS; 114 bhp) @ 4000 rpm, 285 N·m (210 ft·lbf) @ 1900 rpm (discontinued)
    85 kW (116 PS; 114 bhp) @ 4000 rpm, 310 N·m (229 ft·lbf) @ 1900 rpm; Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra, Ford Galaxy
    96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 4000 rpm, 310 N·m (229 ft·lbf) @ 1900 rpm; Volkswagen Golf, Škoda Fabia, Volkswagen Polo Sport, Volkswagen Jetta, Passat, Audi A4, Audi A6, SEAT Toledo Mk2, SEAT Ibiza, SEAT Leon (engine for the manual gear box with 6 speeds or automatic transmission - AVF, ASZ and BLT engine codes)
    96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 4000 rpm, 285 N·m (210 ft·lbf) @ 1750-3000 rpm; Audi A4, Skoda Superb, Volkswagen Bora / Jetta, Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Volkswagen Polo including GT (engine for the gear box with 5 speeds - AWX engine code)
    110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 4000 rpm, 320 N·m (236 ft·lbf) @ 1900 rpm; Volkswagen Golf Mk4, SEAT León Cupra and FR, Volkswagen Bora, etc. (discontinued)
    118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 3750 rpm, 330 N·m (243 ft·lbf) @ 1900 rpm; SEAT Ibiza Cupra (engine exclusive to SEAT Sport)

    Yeni 1.6 TDI CR ise çok kısa bir geçmişe sahip. Aynı motorun 4 güç versiyonu var ve bence 115 HP'lik versiyonun GOLF VI'ye uygulanması gerekirdi ve diğer 1.6 dizel ligindeki araçlara +/- 5 HP fark atardı.

    1.6 TDI CR 55-85kW
    Configuration inline 4 cylinder 1598cc (120.1 cu in)
    Bore x Stroke (mm) 79,5 x 80,5
    Head 4 valves per cylinder, DOHC, driven by chain on the gearbox-side
    Fuel system Common-Rail Injection with 8 nozzle output, piezo elements, pressure up to 1850 bar
    Aspiration turbocharged, intercooled, water cooled Exhaust Gas Recirculation
    Output
    55kW / 75 hp at 4000 rpm, 195 Nm from 1500 to 2500 rpm
    66kW / 90 hp at 4200 rpm, 230 Nm from 1500 to 2500 rpm
    77kW / 105 hp at 4400 rpm, 230-250 Nm from 1500 to 2500 rpm
    85kW / 115 hp at 4400 rpm, 250 Nm from 2000 to 2500 rpm
    assembeld in the new Polo and PQ25 model also in the Golf 6, Plus and Station Wagon




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.