Şimdi Ara

VW CADDY ile En fazla kaç yaptınız (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
150
Cevap
0
Favori
13.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ford transıtte de 260 var ama çıkabılecegını sanmıyorum en fazla 185 görduk
  • pegasus dostum...Ama birçok binek otomobilde yüksek...Aslında haklısın alçak arabalar daha tutunur.Ama benim demek istediğim olay şu.Caddy birçok binek otomobilden daha iyi tutunuyor yola.En iyisi caddy demiyorumki Bu olay artık uzamasın bence...
  • arabanın ticari amaçla üretilmiş olduğunu aklından çıkarmazsan yol tutuşla ilgili problem yaşamazsın tabiki. yoksa passat, vectra.. gibi kullanayım dersen işin sonu pek iyi olmaz.
  • tamam arkadaşım bende uzatılması taraftarı değilim...

    konuya geri dönersek ben maksimum 130 yaptım o da araba benim değil güvenemiyorum...
  • hı evet konu max. hızdı di mi

    bizimki 150'ye kadar çıktı, yol bitti ama son derece stabil o hızda da. Bu hızı da Cevizlibağdan Vtan Caddesinin girişine kadar yaptı, yani kısa bir sürede bu hıza çıktı
  • en fazla 180 zaten araç da daha fazla çıkmadı
  • şu yukarıda "hız yapmayın milletin canına kastınızmı var"yazan arkadaşlar siz ne saçmalıyorsunuz.Özür dilerim ama gerçekten saçmalıyorsunuz.Merak etmeyin milletin canını bizde düşünüyoruz.Bu süratleri sehir içinde yapabilecek babayiğit tanıyormusunuz.Ha tanıyorsanız söyleyin beraber linç edelim.Yapılan yerler OTOBANNNNNN OTOBANNNNNN siz ne konuşuyorsunuz.Adam bilgi edinmek için bi topic açmış.Üstüne çullanmışsınız.
  • evet ve daha ilginç olan henüz getz daha iyi yol tutar diyen çıkmadı

    işin şakası bi yana; kimse (ağırlığı 1,5 ton civarındaki) caddy'le sürekli 130-140 larla gezmiyor, ve bu caddyle yüksek hız yapılmaz nedir yaw?? yani caddy yerine bi clio alsak yüksek hız yapma hakkımızmı olacak_ozaman trafiği tehlikeye düşürmeyecekmiyiz çook mantıksız bi tartılmaya dönüşüyor bu topiicler ve nedense herkes caddylere laf atıyor bende bunu anlamıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brand_izmir

    evet ve daha ilginç olan henüz getz daha iyi yol tutar diyen çıkmadı

    işin şakası bi yana; kimse (ağırlığı 1,5 ton civarındaki) caddy'le sürekli 130-140 larla gezmiyor, ve bu caddyle yüksek hız yapılmaz nedir yaw?? yani caddy yerine bi clio alsak yüksek hız yapma hakkımızmı olacak_ozaman trafiği tehlikeye düşürmeyecekmiyiz çook mantıksız bi tartılmaya dönüşüyor bu topiicler ve nedense herkes caddylere laf atıyor bende bunu anlamıyorum



    biz sadece caddy değil tum ticarilerle hız yapılmaz dioruz.




  • tamamda tartışma öyle bi hal almış ki sanki binek aracımımz varsa hız yapabiliriz,binek araçlarla viraja hızlı gir ama 1,5 tonluk caddyle girme yoksa trafik canavarı olursun...benim itirazım buraya
    ayrıca daha öncede bi topiicte yazmıştım; 0 km caddyle manisa - izmir arasında sabuncubelini 70'le döndüm farkında olmadan,ve yazdığınız yazılara baksak benim çoktan ölmüş olmam gerekirdi tövbe tövbe..lütfen arkadaşlar daha gerçekçi ve yapıcı yorumlar yapın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mirza_İzmir -- 6 Mart 2006; 17:48:47 >
  • haliç köprüsün ortasında 70 km hızla giderken gazlayıp yokuşa girerken 140 olup yokuşu 140 km ile bitirmesi yeterli benim için..
  • Basın basın bakalım Allah sonunuzu hayırlı etsin...
  • 170 tonluk Airbus A300 uçağı hızı saatte 270 kilometreye ulaşınca ağırlığı sıfırlanıyor ve havalanıyor!
    Millet burada 200-260 lerden bahsediyor.

    Hız için özel olarak dizayn edilmemiş, özel doananıma sahip olmayan araçlar hızları arttığında hızla ağırlıklarını kaybederler. 1-1,5 tonluk araçlar 150-200 kg'a kadar düşerler.


    Akışkanlar mekaniğine göre bir akışkanın (sıvı veya gaz) hızı arttığı zaman temas ettiği yüzeye olan basıncı azalır. Uçağın kanatları altından akan havanın hızı düşürülür. Yavaşlayan hava daha fazla basınç uygular. Kanat üstünden hızlı akan hava çok az basınç uygular. Böylece kanatın altından ve üstünden havanın uyguladığu basınc arasında fark oluşur. Uçağın pistte hzı arttıkça bu fark hızla büyür. ve en sonunda kritik bir noktada hızdan dolayı oluşan bu kuvvet farkı uçağın ağırlığına erişir. 150 tonun üstündeki bu dev metal kütlesi ağırlığını kaybederek havaya yükselir. Yerden temasını kaybeden bu hava aracını artık sadece hava akışını değiştirmeye yarayan özel donanımlarla kontrol edebilirsiniz.


    Karayollarında günlük yük ve yolcu taşıması için tasarlanmış otomobil ve ticari araçlarda yüksek hızlara uygun değildirler. Yüksek hızlarda kullanılmak üzere tasarlanan araçlarda (yarış otoları, formula araçları, özel hız otomobilleri vs) havanın araç altından daha hızlı akması ve aracın yere iyi tutunarak kontrol edilebilmesi için özel donanımlara sahiptir.

    Günlük seyahat araçları hızlı gitmeye başladıkları zaman pistteki Airbus gibi davranırlar. Çünkü arabaların altından akan hava, üstünden akandan daha yavaştır. Araba hızlandıkça bu basınç farkı aracı hızla hafifletir.

    170 tonu kaldıran havanın sizin 1 tonluk arabanıza dokunmayacağını mı düşünüyorsunuz?




  • airbus uçagın yerden yüksekliğini hesaba katıyormusun sen.nerdeyse 50 metre yüksekte.(tahmini değer tartışma çıkarma).Adı üstünde uçak bu onun için tasarlanmış.Senin dediğine göre caddye kanat taksak airbus u geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oky33 -- 7 Mart 2006; 11:21:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    170 tonluk Airbus A300 uçağı hızı saatte 270 kilometreye ulaşınca ağırlığı sıfırlanıyor ve havalanıyor!
    Millet burada 200-260 lerden bahsediyor.

    Hız için özel olarak dizayn edilmemiş, özel doananıma sahip olmayan araçlar hızları arttığında hızla ağırlıklarını kaybederler. 1-1,5 tonluk araçlar 150-200 kg'a kadar düşerler.


    Akışkanlar mekaniğine göre bir akışkanın (sıvı veya gaz) hızı arttığı zaman temas ettiği yüzeye olan basıncı azalır. Uçağın kanatları altından akan havanın hızı düşürülür. Yavaşlayan hava daha fazla basınç uygular. Kanat üstünden hızlı akan hava çok az basınç uygular. Böylece kanatın altından ve üstünden havanın uyguladığu basınc arasında fark oluşur. Uçağın pistte hzı arttıkça bu fark hızla büyür. ve en sonunda kritik bir noktada hızdan dolayı oluşan bu kuvvet farkı uçağın ağırlığına erişir. 150 tonun üstündeki bu dev metal kütlesi ağırlığını kaybederek havaya yükselir. Yerden temasını kaybeden bu hava aracını artık sadece hava akışını değiştirmeye yarayan özel donanımlarla kontrol edebilirsiniz.

    Karayollarında günlük yük ve yolcu taşıması için tasarlanmış otomobil ve ticari araçlarda yüksek hızlara uygun değildirler. Yüksek hızlarda kullanılmak üzere tasarlanan araçlarda (yarış otoları, formula araçları, özel hız otomobilleri vs) havanın araç altından daha hızlı akması ve aracın yere iyi tutunarak kontrol edilebilmesi için özel donanımlara sahiptir.

    Günlük seyahat araçları hızlı gitmeye başladıkları zaman pistteki Airbus gibi davranırlar. Çünkü arabaların altından akan hava, üstünden akandan daha yavaştır. Araba hızlandıkça bu basınç farkı aracı hızla hafifletir.

    170 tonu kaldıran havanın sizin 1 tonluk arabanıza dokunmayacağını mı düşünüyorsunuz?




    Hızlı giden arabaların ağırlığı çok azaldığına göre kaza sırasında büyük hasar görmeleri bundan mı oluyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpha06 -- 7 Mart 2006; 11:07:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanakintr

    airbus uçagın yerden yüksekliğini hesaba katıyormusun sen.nerdeyse 50 metre yüksekte.(tahmini değer tartışma çıkarma).Adı üstünde uçak bu onun için tasarlanmış.Senin dediğine göre caddye kanat taksak airbus u geçer.


    adam işin mantığını anlatabilmek için o örneği vermiş. ( Anlaşılan bu bile senin anlamanı sağlayamamış) Yoksa sana git caddy'e kanat tak demiyo adam.

    arkadaşlar gerçekten bu araçlarla böyle yüksek hızlara çıkmaya nasıl cesaret ediyorsunuz anlamıyorum.




  • Arkadaş ticari araçların yüksek hızlar için tasarlanmamış olduğunu açıklamaya yönelik bir örnek vermiş. Ve gayet te güzel bi örnek bence. Eğer aracın aerodinamik yapısı yüksek hızlarda yola bastıracak (downforce sağlayacak) şekilde değilse o araç stabilitesini yitirecektir. Kimse kusura bakmasın ama sözü geçen araçların hiçbirisi 120+ hızlarda güvenli bir biçimde yol tutacak şekilde tasarlanmış değil. Bi de tasarımı gereği ticari araçlar yük taşımak üzere yapılır. Bu noktada da şöyle bi soru akla geliyo, bu aracın optimal yol tutuşu için gerekli olan toplam ağırlık nedir. Yani aracın boş ağırlığı optimalse o zaman yüklü oldukları anda hiçbir şekilde hız yapmamaları gerekir. Ama tasarımları atıyorum 1 ton yük taşırken yere sağlam basacak şekilde ise (süspansiyon sertliği, seyahat mesafesi vs vs gib biçok şey akla geliyo) o zaman da bu araçlar boşken güvenliksiz.......

    Esas soruya gelince benim caddy'im yok ama pederin T5 i var, hususi kullanım için, onla gördüğüm en yüksek sürat 6. viteste 120 idi. Ama bu da yaklaşık 2200 devirde felan yani bassan gider. Ama bu arabalar, tekrar ediyorum, 200+ kms hızlar yapsın diye o kadar güçlü değiller, esas amaç yüklü iken bile adam akıllı gidebilmek, yani arkada 1 ton yükle rampalarda felan kesilmeden devam edebilmek. Kim aksini iddia ederse yalan söyler. Eğer bu arablarla güvenli bi biçimde hız yapmak istenirse bi dünya modifikasyon olayına girmek lazım. Önce down force arttırmak, süspansiyon kısaltmak ve serleştirmek, frenlerin güçlendirilmesi vs vs gibi bi dünya iş var. Ha bi de bu yapılanların hiç birisi bu araçların esas sorunu olan yan rüzgarlardan etkilenmeyi ortadan kaldırmaz........




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78

    adam işin mantığını anlatabilmek için o örneği vermiş. ( Anlaşılan bu bile senin anlamanı sağlayamamış) Yoksa sana git caddy'e kanat tak demiyo adam.

    arkadaşlar gerçekten bu araçlarla böyle yüksek hızlara çıkmaya nasıl cesaret ediyorsunuz anlamıyorum.



    Arkadaşım ben adamın dediğini anladım merak etme.Ama sen benim dediğimi anlamamış gözüküyorsun..Ford C-max ta fazla engin sayılmaz.Sizlerin tabiriylede binek araç aile arabası.Bu araçla hız yaparsan ne gibi sonuçlar doğar.Bunuda bi açıklasana.Bahsettiğimiz hızlar anlık hızlar 7 gün 24 saat aynı hızla gitmiyoruz merak etme.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101
    Eğer bu arablarla güvenli bi biçimde hız yapmak istenirse bi dünya modifikasyon olayına girmek lazım. Önce down force arttırmak, süspansiyon kısaltmak ve serleştirmek, frenlerin güçlendirilmesi vs vs gibi bi dünya iş var. Ha bi de bu yapılanların hiç birisi bu araçların esas sorunu olan yan rüzgarlardan etkilenmeyi ortadan kaldırmaz........


    ...işin kötüsü yüklüyken kıçın yere yapışmaması için arkalar makaslı. Yani arka süspansiyonları komple iptal etmek lazım....siz iyisimi ya ticaret yapmak için ticari araç alıp paşa paşa kullanın yada gidip bir 106 gti alıp kendinizi tatmin edin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanakintr

    Arkadaşım ben adamın dediğini anladım merak etme.Ama sen benim dediğimi anlamamış gözüküyorsun..Ford C-max ta fazla engin sayılmaz.Sizlerin tabiriylede binek araç aile arabası.Bu araçla hız yaparsan ne gibi sonuçlar doğar.Bunuda bi açıklasana.Bahsettiğimiz hızlar anlık hızlar 7 gün 24 saat aynı hızla gitmiyoruz merak etme.


    c-max ile caddy'nin yol tutuşunu mu karşılaştırıyorsun ben mi yanlış anladım...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.