DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
VW bora
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
53
Cevap
0
Favori
17.381
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      11 Ekim 2008 04:00:21 Konu Sahibi
      Slm arkadaşlar..Bu yakın zaman içinde bora almayı düşünüyorum.Yanlız kafamı karıştıran bazı sorular var.Mesela comfortline,trendline,pacific,primline modelleri var.Bunların anlamını bilmiyorum açıklarsanız sevinirim.Yani hangi modelini almalıyım ve alırken nelerine bakmalıyım nelerine dikkat etmeliyim.Açıkcası 20000 ytl zor denkleştiriyorum.Bu max +1000 falan olur en fazla bu civarda alabileceğim bi araba bakıyorum.Şu anda kullandığım aracı kliması abs airbag olmadığından dolayı vereceğim.Daha konforlu ve güvenli bi araca binmeyi hedefledim anlayacağınız.Bunun için bora tercihim oldu.Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürederim herkese....


      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Yüzbaşı
      449 Mesaj
      11 Ekim 2008 22:23:55
      bende de vardı bora genel olarak memnundum.parana göre 2003 pacific bulabilirsin.donanım olarak istediğin özellikleri bulabilirsin.son derece konforlu bir araçtır.


      _____________________________

      "11 Vw Caddy 1.6 Trendline DSG (GRİ)
      "08 Honda Jazz 1.4 Elite CVT (GRİ)


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU
    • Binbaşı
      1500 Mesaj
      11 Ekim 2008 22:54:22
      hocam bendede şahin vardı sattım ve 2004 bora pasific aldım.Aracımdan çok memnunum.Bazıları diyecek çok yakıyo ama alakası yok.Ş.dışı enson ramazan bayramına giderken 185 kr yaktı.Ş.içide 250-300 kr arası yakıyo.Kullanıma bağlı olarak değerler artabilir.

      Kısacası en ful olanı Highline sonra Confortline Pasific.Diğer primline ve trendline hiç bakma.Özellikleri az onların.Ama hepsinde standart 4 hava yastığı var.Ama 2002 ve üzeri Confortline olanlarad 8 hava yastığı vardır.Higline piyasada az.Bulabilirsen Confortline yada Pasific al.

      Bendeki pasific ve sunrofflu çok güzel.Sürüş zevkini anlatamam.İnsana güven veriyor ve bastıkça da gidiyor.99-2001 modeller 102 beygir 2002-2005 arası olanlar 105 beygirdir.

      20-21 000 ytl ye sanırım 2002 2003 confortline yada pasific modeli bulabilirsin.Bende çok araştımıştım ve tablo çıkarmıştım her modeldeki aracın özelliklerini.Bana bi mail adresi verirsen sana yollayabilirim incelersin modellerin özelliklerini.Mail adrsi istiyorum çünkü tablıyu buraya ekleyince karman çorba oluyor.

      Alırken çok incele boya darbe ve özellikle motoruna baktır.Servisler 50-100 ytl arasında expertiz raporu çıkarıyorlar.Ben motorunu ustamıza göstermiştim.Çok ii dedi aldık.Galeriden aldım galerici çok güvenilirdi zaten.Hatta sahibini aradım aracın gözün kapalı al demişti bana.

      Yine kafana takılan soru olursa sor cevaplayayım.Baya bi bilgi sahibi olmuştum ben.



      _____________________________

      Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK
    • Binbaşı
      1500 Mesaj
      11 Ekim 2008 22:56:31
      • Primline olanların siyah renkli olanlarının bazılarında çift renk döşeme vardır.Bazılarının içi bej kadife bazılarının içi kül grisi döşemedir.Otamatik klima yok.
      • Trendline olanların siyah renklerinin bazılarında bej döşeme mevcut..Hiç bir modelinde otamatik klima yok.
      • Pasificlerin hepsinde yol bilgisayarı var.Ama hepsi manuel klima ve çift renk döşeme yok.
      • Confortların 2001 modelinden itibaren otomatik klima ve yol bilgisayarı var.
      • Confortline olanların 99-00 lerinde manuel klima var.
      • Confortline ların 2002 ve sonrasında 8 hava yastığı var.99-02 arasında 4 hava yastığı.
      • Boraların sadece Higline ve Confortların (02-05) arasındakilerde 8 hava yastığı var.
      • Boraların sadece Higline ve Confortline ( Bazılarında) olanlarında sport göstergeler var.
      • Pasificler 16 subap.
      • Confortlinelar 99-02 arası 8 subap 02-05 arası 16 subap.
      • Otamatiklerin hepsi 8 subaplı



      _____________________________

      Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK
    • Yüzbaşı
      449 Mesaj
      11 Ekim 2008 23:08:29
      DOD geçen sene bizim firmamız tarafından kiralanan 13 adet 2004 Bora Pacific donanımda otomatik vites araçları 19-24.000 YTL arasında satıyordu.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakoist -- 11 Ekim 2008; 23:04:32 >
      _____________________________

      "11 Vw Caddy 1.6 Trendline DSG (GRİ)
      "08 Honda Jazz 1.4 Elite CVT (GRİ)


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU
    • Yüzbaşı
      274 Mesaj
      12 Ekim 2008 01:22:37
      highline Türkiyede sadece 200 adet var özel olarak getirilmiş benim eski arabam vw bora comfortline dı görüntüsü içi güzeldi fakat kasası motora ağır geliyodu 1220 kg 100 hp motora haliyle 16 valf alırsan daha az yakar.


      _____________________________

      VW GOLF FSİ COMFORTLİNE
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      12 Ekim 2008 19:26:10 Konu Sahibi
      arkadaşlar ilginiz için hepinize ayrı ayrı teşekkürler..Sanırım 2001 modeller 8v 2002 modeller 16v olarak duymuştum.Yani confortline ve pasifik modellerine bakıcam demek oluyor.Özellikle sıralı gaz sistemli bi araç bulursam veya kendim taktırırsam çok yakma gibi bi sorunuda ortadan kaldırırım.Acaba böyle bir araç kullanan varmı ve ne kadar yakıyor şimdiki fiyatı buda önemli benim için...


      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Yüzbaşı
      566 Mesaj
      12 Ekim 2008 19:30:49
      kesinlikle 2001 model gümüş gri comfortline modelini öneririm..2001 demem deki kasıt ise 1.6 8 V SR motor bulunmasıdır...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      12 Ekim 2008 19:35:29 Konu Sahibi
      Ben yanlış mı biliyorum 8v genelde daha fazla yakmazmı bunu önermendeki sebebi biraz daha açıklarsan sevinirim...


      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      12 Ekim 2008 19:42:41 Konu Sahibi
      Bucak 15 kardeşim valla yapacak en büyük iyiliği yaparsın özeline adresimi yazdım oraya mail atabilirsin şimdiden teşekkürler....


      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Yüzbaşı
      566 Mesaj
      12 Ekim 2008 21:33:48
      evet 16V ler 8V lere göre daha az yakar..ancak aralarında litrelerce fark yoktur...0.6-1.5 arası bi fazlalık söz konusu olabilir...ancak 8V lik SR motorlar 16V lerden daha dayanıklı uzu ömürlü diye biliyorum


      _____________________________

    • Binbaşı
      1500 Mesaj
      12 Ekim 2008 22:46:43
      quote:

      Orjinalden alıntı: tansed

      Bucak 15 kardeşim valla yapacak en büyük iyiliği yaparsın özeline adresimi yazdım oraya mail atabilirsin şimdiden teşekkürler....



      attım hocam mailine dosyayı incele.şimdi yatmam lazım yarın okul var görüşmek dileğiyle



      _____________________________

      Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      12 Ekim 2008 23:14:02 Konu Sahibi
      teşekkürler Alper şu an inceliyorum...


      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      13 Ekim 2008 09:39:27 Konu Sahibi

      http://www.araba.com.tr/1306464.html bu adresteki arabanın aynısı fakat lpg si yok modeli rengi dahi aynı 21000 fiyat çekiyormuş ben bilmiyorum sadece duyumlarım böyle daha adamla ne görüştüm ne konuştum.Araç dediğim gibi 56000 de 2001 comfotline en full modeliymiş sunroof yok içi iki renk.Şimdi bu dediğim modellerde fiyat aralığı nasıl. sanırım 20500 ytl alacak gibiyim.Sadece arabanın arka tampon geri geri giderken bir yere vurmuş ve servisinde komple değişmiş başka herhangi bi değişikliği yokmuş.Acaba bu araba 8v mi yoksa 16v mi , dijital klima varmı ,esp varmı bunları soruyorum çünkü hiçbişey anlamadım bu araçtan kimisinde var kimisinde yok ne olduğunu anlamadım inanın bana.Özellikle bucak 15 kardeşim kızmasın...:)cevaplarsanız sevinirim....



      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Binbaşı
      1500 Mesaj
      13 Ekim 2008 16:10:20
      hocam 99-00-01 model boralar 8 v 02-03-04-05 modeller 16 v dir.
      8 v ler en sorunsuzmotor diye biliniyor.
      Supap, silindirin üstünde yer alır ve açılıp kapanarak yakıt/hava karışımının silindire emilmesine ya da egzoz gazlarının silindirden atılmasına olanak tanır. Bu nedenle emme supabı ve egzoz supabı olarak ikiye ayrılır. 8V ve 16V gibi işaretler otomobilin kaç supaplı olduğunu gösterir. Motorlar çoğunlukla dört silindirli olduğu için bu iki ifadeyi en sık görürüz. 8V dört silindirli bir motorda 8 supap bulunduğunu yani her silindire iki supap düştüğünü (1 emme, 1 egzoz supabı) gösterir.

      8 v ler sorunsuz olduğunua göre 16 v larde soorunsuz olması lazım.Sonuçta silindire açılan delikleri açıp kapayan mekanıizma supap olduğuna göre silindir başına 2 delik olması motorun sorunlu olduğunu göstermez.

      neyse ben bunu mantık çerçevesinde yorumluyorum.detayım bilgim yok açıkçası.

      01-02-03-04-05 model bütün confortlarda dijital klima vardır.Higlinelardada vardır.
      Pasific trendline ve primline olanlarda dih-jital klima yok manuel klima var.

      abs hepsinde var.
      esp sadece confort ve higlineda
      ebd var confort higline ve pasificte sanırım trenlerde var.
      higline olanlarda elektronik çekiş kontrol sistemi de var.


      yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar.

      hocam tampon önemli deil bence.sonuçta serviste yapıldıysa ve boyandıysa sorun teşkil etmez.Tampon plastik bir aksam.



      _____________________________

      Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK
    • Binbaşı
      1500 Mesaj
      13 Ekim 2008 16:18:07
      VOLKSWAGEN Bora 1.6 (1999)
      Genel Bilgiler

      VW'nin geçtiğimiz yılın sonunda tanıtımını gerçekleştirdiği kompakt sınıftaki yeni sedanı Bora, bu yılın başında Türkiye'de de satışa sunuldu. Vento modelinin yerini alan Bora Avrupa'da 1.6 litre 100 HP, 2.0 litre 115 HP, 2.3 litre 150 HP benzinli ve 1.9 litre 90 ve 110 HP'lik turbo dizel motorlarla satılıyor. Bora Türkiye'ye ilk etapta 1.6 litre ve 2.3 litrelik V5 motorlu versiyonlarıyla ithal ediliyor.

      Karoser, iç mekan
      Boyutlarıyla kompakt sınıfla orta sınıf arasında yer alan Bora, ilk bakışta çok fazla benzerlik görülemese de aslında VW'nin kompakt modeli GolF'ün sedan versiyonu. Golf IV platformu üzerine geliştirilen Bora'nın 2513 mm'lik dingil mesafesi Golf le aynı. Bora 4376 mm'lik boyuyla Golften (4149 mm) 227 mm daha uzun. Uzunluğu 4376 mm olan Bora, rakipleriyle kıyaslandığında Honda Civic'ten (4460 mm) 84 mm ve Renault Megane'dan (4400 mm) 24 mm kısa; Opel Astra'dan (4252 mm) 124 mm ve Toyoto Corolla'dan (4295 mm) 81 mm daha uzun. Bora'nın platformu, motorları ve yürüyen aksamı gibi kokpiti de Golf ten alınmış. Kaliteli malzeme ve işçiliğiyle dikkat çeken Bora' nın kokpiti bir üst sınıf otomobillerle yarışacak düzeyde. Otomobilin 455 litrelik bagaj hacmi yerini aldığı Vento'dan (550 litre) 95 litre daha küçük; arka koltuklar asimetrik olarak yatıralarak bagaj hacmi 785 litreye kadar kademeli olarak artırılabiliyor.
      Motor, performans
      VW Bora'da Golf'te de kullanılan 1.6 litrelik, üstten tek egsantrikli, 8 supaplı ve değişken emme manifoldlu motor kullanılıyor. 1595 cc hacmindeki motor 5600 d/d'de 100 HP güç, 3800 d/d'de 145 Nm tork üretiyor. Bora'nın Golf'ten alınan şanzımanı otomobilin yeterli performansa sahip olmasının yanında yakıt tüketiminin düşük olmasını da sağlamaya yönelik oranlara sahip. Hızlanma testlerinde Bora 0'dan 100 km/s hıza 11.3 saniyede ulaşıp test koşullarında 100 km mesafede 8.9 litre yakıt tüketti. 55 litrelik deposuyla Bora'nın menzili 617 km.
      Yürüyen aksam, kullanım
      Bora'nın yüksek hızlarda güvenli bir sertliğe kavuşan hıza duyarlı hidrolik direksiyon sistemi istenilen tepkileri çok çabuk ve kesin olarak veriyor. Bora'nın vitesleri rahat geçse de vites geçişlerinde koldan gelen ses bu kalitedeki bir otomobile yakışmıyor. Darbe emişi başarılı olan süspansiyon sistemi, Bora'ya Golf ten daha dinamik özellikler kazandırmış. Virajlarda zorlandığında önden çekişli otomobillerin tipik tepkisi olan önden kayma eğilimi gösteriyor; ancak kolayca toparlanıyor. Virajlarda Golf'ten daha az yatan Bora'nın düz gidişteki stabilitesi de iyi. ABS ve EBD (Elektronik Fren Basıncı Dağıtıcısı) destekli fren sistemi 100 km/s'yle giderken yapılan testlerde otomobili 40 metrede güvenli bir şekilde durduruyor.


      alıntıdır...



      _____________________________

      Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      13 Ekim 2008 23:32:00 Konu Sahibi
      bucak kardeş açıklamaların gerçekten beni aydınlatıyor ama piyasada 2001 model 16 v o kadar çok ki bi senin açıklamana bakıyorum bi de internet sayfalarına ikisi birbirinden zıt ayrı açıklamalar.Yani 2001 model olupta 16v olan yok öylemi...


      _____________________________

      2011 CİTROEN C5 1.6 THP 156HP BVA EXCLUSIVE
    • Yarbay
      18945 Mesaj
      14 Ekim 2008 08:55:07
      Merhaba Tansed.

      Volkswagen GOLF ve BORA ile Seat TOLEDO ve LEON aynı otomobiller. Her şeyi ile aynı, sadece çizgileri iç donanımı farklı. 1.6 hacimli motorlar da 8V ve 16V olarak ikiye ayrılıyor. İlk yıllarda 8V gelmiş daha sonra, 2003-2003 yıllarından sonra kasa değiştirene kadar 16V motorlar kullanılmıştır. Her ikisi de LPG'ye uygundur ve her ikisi de ÇOK SAĞLAM motorlardır. 8V motorun gaz halatı mekanik iken (gaz pedalında bir manivela var) 16V motorun gaz halatı elektronik (gaz pedalında bir potansiyometre var) ve Volkswagen kendi araçlarının tümüne koymazken SEAT'ların Signum modellerinde Cruise Control mevcuttur. 1.6 l 105 HP 16V Motor, Cruise Control ve LPG ile birlikte bu kombinasyon çok düşük yakıt verilerine ulaşmanızda büyük etken.

      8V AKL Motor


      16V BCB Motor



      _____________________________

    • Teğmen
      242 Mesaj
      14 Ekim 2008 23:43:34
      konu bora dan acılmısken 1.9 tdi 90 hp nasıldır acaba ??


      _____________________________

      Bora TDİ...fuji s1500...asus 1101netbook
    • Yarbay
      18945 Mesaj
      15 Ekim 2008 09:10:16
      Merhaba,

      VOLKSWAGEN BORA'daki 1.9 TDI 90 HP motor PD (Pompa Meme) sistemi yerine VEP (Verteiler Pumpe - Dağıtıcı Pompa) sistemine göre çalışmaktadır. Blok olarak VOLKSWAGEN'in kendini ispat etmiş, sağlam bir yapı tarzına sahiptir. Aşağıdaki listededen motorun özelliklerini görebilirsiniz. Satın almadan önce incelemekte ve mutlaka yetkili servise baktırmakta fayda var. Dizel her ne kadar düşük yakıt verileri ve maliyetleri sunsa da bu ancak doğru ve masraflı bakım ile elde edilebilir. Motorun kilometre durumu ve yapılan işlemlerin belgelendirilmesinde fayda var.

      Saygılarımla,




      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.