Şimdi Ara

VW Benzinli-Dizel İnanılmaz Fiyat Farkı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
2.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son yıllarda zaten araç fiyatları aldı başını gidiyor. Halkımız para yok diyor ama su vw arabaya bile 80 bin lira veriyorlar. Distribütörde zaten talep var geçir gitsin hesabı yapıyor. Karına kar katıyor. Ötv kdv dersen zaten Kazık Daima Vatandaşa :) Ulan volkswagen adı üstünde halk arabası ama 80 90 bin liraya golf satıyorlar. İşin ilginç yanı kıçı kırık dacia bile 40 bin lira ediyor bu piyasada. Artık sıfır araba alınmaz. Hatta bu dönemde araba alınmaz arkadaş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    O kadar fiyat farkı verenlerin aklından şüphe duyarım.

    Niye vermesin? satarken de benzinliye göre pahalı satacak.

    5-8 bin tl fark olsa sorun değil, tam 17500 tl. Bende dizel alma tarafındayım ama bu kadar farkı satarken almak imkansız bence

    1.2 motora bakma ama 1.4 le karşılaştır.
    Güç performans farkı var bir kere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    1.2 tsi ve 1.6 TDİ her türlü mukayese edilir bence. 1.2 tsi çok daha avantajlı. Vergisi düşük, yakıt tüketimi uygun ve dahası 17.500 tl daha ucuz. Millette 17.500 tl fazlaya dizel alıp ekonomi yaptığını sanıyor. Markalar benzinli dizel fiyat farkını çok abartti bence. Sadece Vw de değil, diğer markalarda aynı.

    Bu kadar basit işte.

    Pahalı arkadaş, hepsi pahalı. VW fahiş fiyat çekiyorsa diğerleri de çekiyor. Ama hepsinin aynı haltı yemesi hepsini haklı yapmaz.

    Ama adamlar bunu söyleyemiyor işte. Doğuş diğerlerine ek olarak iyice abartmış ama o da bir gerçek. 20 bin liraya dayanmış yahu fark, hangi akıl mantık sahibi bunu savunabilir?

    Burada olay 2. elde satma iç güdüsü aslında.
    Halkımızın çoğunluğu arabayı 5 seneden fazla kullanmıyor. O yüzden 2. Elde daha az değer kaybeden ve kolay elden çıkacak arabalara yöneliyor.
    Mesela 5 sene sonra TSİ atıyorum yüzde 25 değer kaybederken tdi 20 değer kaybediyor bir de elden daha hızlı çıkıyor çünkü talep daha fazla.

    Ama zaten Tdi yı uzun yıllar kullanan dizelden yakıt anlamında daha kara geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo üretimi pahalı olan motoru baz alıp, ucuz olan motoru ona çok yakın fiyatlandırmayla verip, bak iki motor seçeneği arasında fazla fark almıyorum algısı yaratmak istiyor olabilir. Bu sayede ucuza mal ettiği motoru yüksek fiyattan gösterip fazlaca kar ediyor olabilir. Ki az satış yaptığını düşünürsek sürümden yerine birim başına kar ediyor olduğunu varsaymaz yanlış olmaz. Satış stratejisinin böyle olup olmadığını bilemeyiz, sonuçta motorlarının üretim maliyetlerini bilmiyoruz.

    Volvo hakkında tamamen tahmin yürüterek yazdığınız çok belli oluyor. Volvo'nun 1.6 motorları Volvo'nun kendi üretimi motor değil zaten. Ford'un ecoboost motorlarının versiyonunu kullanıyor..
    Ucuza mal edip pahalı satma gibi bir stratejisini uygulasa, aynen Ford gibi satış stratejisi izlerdi, kimse de fark edemezdi ama Volvo bunu yapmıyor. ( Bu motorların farkı; Ford'da 13 bin TL.)

    Neyse; konu Volvo'nun satış politikası değil.. Dizel araç almayı düşünen insanlar, birinci önceliği aracın ekonomik olmasına veren , yüksek performansı ikinci plana koyan kişilerdir.
    Araç firmalarının bir kısmının ; benzinli dizel farkını 10 bin TL.'nin üzerinde tutması, bana göre Türk insanını yolunacak kaz gibi görmesinden başka birşey değildir.
    Benzinli dizel motor arasında 3-5 bin TL. fark olabilir ama 50-60 bin TL. piyasası olan bir modele % 15 -20 fiyat bindirerek buna Dizel motor farkı derseniz.. O zaman art niyetli yaklaşım var diye düşünürüm..

    Buna rağmen, aynı 2 modelde sadece motor için 15- 17 bin TL. fark verip sonra da benim aracım ekonomik diyene.. Sadece gülerim..






    Ford ve Volvo farkı bütün herşeyi açıklıyor. Ne zaman kendi otomobilimizi üretiriz. O zaman bu piyasada söz sahibi oluruz.




  • Biride çıkıp dememişki arada vergi farkı var diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apokalipta

    Son yıllarda zaten araç fiyatları aldı başını gidiyor. Halkımız para yok diyor ama su vw arabaya bile 80 bin lira veriyorlar. Distribütörde zaten talep var geçir gitsin hesabı yapıyor. Karına kar katıyor. Ötv kdv dersen zaten Kazık Daima Vatandaşa :) Ulan volkswagen adı üstünde halk arabası ama 80 90 bin liraya golf satıyorlar. İşin ilginç yanı kıçı kırık dacia bile 40 bin lira ediyor bu piyasada. Artık sıfır araba alınmaz. Hatta bu dönemde araba alınmaz arkadaş

    Usta öyle bir şey yazmışsın ki sanki diğerleri bedavaya veriyor arabaları.
    Jetta bana göre de parasının arabası değil ama talep bu yönde arz miktarı da belli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 yıldır 1.4 tsi kullanıyorum, "arabanı ver üste para istemeden 1.6 tdi ile değiştirelim" deseler kabul etmem. Hele ki üstüne 10,15 bin fark vermek..alana saygı duyarım.

    İkincisi de, arkadaşlar ısrarla tüm markalar da benzer dizel benzin fiyat farkları olduğunu söylemesine rağmen yine ısrarla VW grubuna saydırılmış:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    1.2 tsi ve 1.6 TDİ her türlü mukayese edilir bence. 1.2 tsi çok daha avantajlı. Vergisi düşük, yakıt tüketimi uygun ve dahası 17.500 tl daha ucuz. Millette 17.500 tl fazlaya dizel alıp ekonomi yaptığını sanıyor. Markalar benzinli dizel fiyat farkını çok abartti bence. Sadece Vw de değil, diğer markalarda aynı.

    Bu kadar basit işte.

    Pahalı arkadaş, hepsi pahalı. VW fahiş fiyat çekiyorsa diğerleri de çekiyor. Ama hepsinin aynı haltı yemesi hepsini haklı yapmaz.

    Ama adamlar bunu söyleyemiyor işte. Doğuş diğerlerine ek olarak iyice abartmış ama o da bir gerçek. 20 bin liraya dayanmış yahu fark, hangi akıl mantık sahibi bunu savunabilir?

    Burada olay 2. elde satma iç güdüsü aslında.
    Halkımızın çoğunluğu arabayı 5 seneden fazla kullanmıyor. O yüzden 2. Elde daha az değer kaybeden ve kolay elden çıkacak arabalara yöneliyor.
    Mesela 5 sene sonra TSİ atıyorum yüzde 25 değer kaybederken tdi 20 değer kaybediyor bir de elden daha hızlı çıkıyor çünkü talep daha fazla.

    Ama zaten Tdi yı uzun yıllar kullanan dizelden yakıt anlamında daha kara geçiyor.


    Yakıt açısından dizelde mutlaka kâr var ama bakım ve MTV açısından da TSI öne geçiyor.

    Ayrıca güzergah üzerinde çok yoğun trafik yoksa aradaki tüketim makası iyice daralıyor.

    İkinci elde çok yol yapmış dizelin satışı da ayrı sıkıntı.

    Sonuçta herkes kendi hesabını yapar ama dizel için mantıklı sebeplerle 20 bin liraya yakın ekstra para ödeyecek adam çok yoktur. Sırf dizel olduğu için psikolojik olarak tercih edenler yoğunluktadır diye düşünüyorum.

    Öte yandan bu motorlara sahip araçların sıfır alımında pazarlık payı da TSI lehine olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    1.2 tsi ve 1.6 TDİ her türlü mukayese edilir bence. 1.2 tsi çok daha avantajlı. Vergisi düşük, yakıt tüketimi uygun ve dahası 17.500 tl daha ucuz. Millette 17.500 tl fazlaya dizel alıp ekonomi yaptığını sanıyor. Markalar benzinli dizel fiyat farkını çok abartti bence. Sadece Vw de değil, diğer markalarda aynı.

    Bu kadar basit işte.

    Pahalı arkadaş, hepsi pahalı. VW fahiş fiyat çekiyorsa diğerleri de çekiyor. Ama hepsinin aynı haltı yemesi hepsini haklı yapmaz.

    Ama adamlar bunu söyleyemiyor işte. Doğuş diğerlerine ek olarak iyice abartmış ama o da bir gerçek. 20 bin liraya dayanmış yahu fark, hangi akıl mantık sahibi bunu savunabilir?

    Burada olay 2. elde satma iç güdüsü aslında.
    Halkımızın çoğunluğu arabayı 5 seneden fazla kullanmıyor. O yüzden 2. Elde daha az değer kaybeden ve kolay elden çıkacak arabalara yöneliyor.
    Mesela 5 sene sonra TSİ atıyorum yüzde 25 değer kaybederken tdi 20 değer kaybediyor bir de elden daha hızlı çıkıyor çünkü talep daha fazla.

    Ama zaten Tdi yı uzun yıllar kullanan dizelden yakıt anlamında daha kara geçiyor.


    Yakıt açısından dizelde mutlaka kâr var ama bakım ve MTV açısından da TSI öne geçiyor.

    Ayrıca güzergah üzerinde çok yoğun trafik yoksa aradaki tüketim makası iyice daralıyor.

    İkinci elde çok yol yapmış dizelin satışı da ayrı sıkıntı.

    Sonuçta herkes kendi hesabını yapar ama dizel için mantıklı sebeplerle 20 bin liraya yakın ekstra para ödeyecek adam çok yoktur. Sırf dizel olduğu için psikolojik olarak tercih edenler yoğunluktadır diye düşünüyorum.

    Öte yandan bu motorlara sahip araçların sıfır alımında pazarlık payı da TSI lehine olabilir.

    Sürü psikolojisi var kesinlikle.
    Bende de oldu biraz ne yalan söyleyeyim :)
    Üstelik yılda 10-12 bin km yapan biri olarak dizel daha kolay satılır diye dizel aldım.
    Eski benzinliyi satarken sütten ağzım yanmıştı :)
    Ama benim dizel ile benzinle arasındaki fark 4000 lira idi :).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    O kadar fiyat farkı verenlerin aklından şüphe duyarım.

    Niye vermesin? satarken de benzinliye göre pahalı satacak.

    5-8 bin tl fark olsa sorun değil, tam 17500 tl. Bende dizel alma tarafındayım ama bu kadar farkı satarken almak imkansız bence

    1.2 motora bakma ama 1.4 le karşılaştır.
    Güç performans farkı var bir kere.

    Bu abartılı fiyat farkının sebebi, farklı vergi diliminde olan motorların karşılaştırılmasının yapılması. 1.6 benzinli ile yapılsaydı( var mı yok mu bilemiyorum) daha sağlıklı sonuç olabilirdi.
    Ayrıca tsi motorların performansı dizel kadar olmasa tatmin edici, bide 1.2 nın mtv avantajı eklenince bunlara rağbet artacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    1.2 tsi ve 1.6 TDİ her türlü mukayese edilir bence. 1.2 tsi çok daha avantajlı. Vergisi düşük, yakıt tüketimi uygun ve dahası 17.500 tl daha ucuz. Millette 17.500 tl fazlaya dizel alıp ekonomi yaptığını sanıyor. Markalar benzinli dizel fiyat farkını çok abartti bence. Sadece Vw de değil, diğer markalarda aynı.

    Bu kadar basit işte.

    Pahalı arkadaş, hepsi pahalı. VW fahiş fiyat çekiyorsa diğerleri de çekiyor. Ama hepsinin aynı haltı yemesi hepsini haklı yapmaz.

    Ama adamlar bunu söyleyemiyor işte. Doğuş diğerlerine ek olarak iyice abartmış ama o da bir gerçek. 20 bin liraya dayanmış yahu fark, hangi akıl mantık sahibi bunu savunabilir?

    Burada olay 2. elde satma iç güdüsü aslında.
    Halkımızın çoğunluğu arabayı 5 seneden fazla kullanmıyor. O yüzden 2. Elde daha az değer kaybeden ve kolay elden çıkacak arabalara yöneliyor.
    Mesela 5 sene sonra TSİ atıyorum yüzde 25 değer kaybederken tdi 20 değer kaybediyor bir de elden daha hızlı çıkıyor çünkü talep daha fazla.

    Ama zaten Tdi yı uzun yıllar kullanan dizelden yakıt anlamında daha kara geçiyor.


    Yakıt açısından dizelde mutlaka kâr var ama bakım ve MTV açısından da TSI öne geçiyor.

    Ayrıca güzergah üzerinde çok yoğun trafik yoksa aradaki tüketim makası iyice daralıyor.

    İkinci elde çok yol yapmış dizelin satışı da ayrı sıkıntı.

    Sonuçta herkes kendi hesabını yapar ama dizel için mantıklı sebeplerle 20 bin liraya yakın ekstra para ödeyecek adam çok yoktur. Sırf dizel olduğu için psikolojik olarak tercih edenler yoğunluktadır diye düşünüyorum.

    Öte yandan bu motorlara sahip araçların sıfır alımında pazarlık payı da TSI lehine olabilir.

    Sürü psikolojisi var kesinlikle.
    Bende de oldu biraz ne yalan söyleyeyim :)
    Üstelik yılda 10-12 bin km yapan biri olarak dizel daha kolay satılır diye dizel aldım.
    Eski benzinliyi satarken sütten ağzım yanmıştı :)
    Ama benim dizel ile benzinle arasındaki fark 4000 lira idi :).

    4-5 bin lira fark verilir o problem değil. Ama bu meblağ mantık sınırlarını aşıyor maalesef.

    Ki VAG grubunda çok keyifli benzinli motor seçenekleri mevcut. Ne bileyim 140 üstü beygirli bir TSI motorun DSG ile uyumunu daha fazla para verip de dizelin gırgırına tercih etmem şahsen.

    Ama TSI motor sadece turbo beslemeli, DSG de yağlı kavrama olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu fiyat farkı yalnızca VW'de mi? Konuyu açan kişi öyle bir anlatmış ki sanki VW abartılı fiyat farkı koyarken diğerleri 2-3.000 TL fark koyuyor.
  • Dizel diye o farkı verenin aklı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Evet bencede fark böyle olmalı ama hayal hocam ayrıca bu farkın az olmasının bir diğer sebebi ise benzinli motorun 180 hp olması. Arada 65bglik nerdeyse 1.4 dizel Pejo 208 kadar bariz bir güç farkı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vergilere baktimda bende mi hata hani vergiden dolayi tdi-tsi fiyat farki var diyir bazi arkadaslar ama

    1.2 tsi comf. dsg. net fiyat: 39.188
    otv+kdv: 28000

    1.6 tdi trend net fiyat: 41.139
    otv+kdv: 29.200

    Yani bu hesapla vergi konusunda bi fark yok gibi. Fark tdi jetta'nin kesinlikle arz talep dogrultusunda yuksek fiyatla satilmasi

    Benim asıl merak ettiğim yeni jetta'nın kapı üstleri hala sert plastik mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 5 Ekim 2014; 21:05:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo benzinli dize farkı yok denecek kadar az. Tüketiciyi enayi yerine koymayan firmalar da var yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meganers kullanıcısına yanıt
    Sorunuzun cevabı evet hocam aracın lansman fotolarına bakın en üstten en alta aynı plastik tek parça yani sert plastik ayrıca benim aklıma takılan ise midline golfde bile standart olan elektronik park frenini ve arka kol dayamayı Trendline Jetta'ya koymamışlar. Jetta Meksikalı üvey evlat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Şimdi Golf'le jettayı karşılaştırmak doğru olmaz çünkü Golf markanın prestij referans vb aracı ve almanya üretimi sanırım dolayısıyla golfteki özeni jetta da beklemiyoruz zaten kaldı ki elektronik fren ve kol dayama da çok elzem değil ama 55k verince insan kalite arar ha diyeceksiniz ki kapı plastiği mi kalite algısı ama bence büyük bir ayrıntı ve tam bir hayal kırıklığı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo üretimi pahalı olan motoru baz alıp, ucuz olan motoru ona çok yakın fiyatlandırmayla verip, bak iki motor seçeneği arasında fazla fark almıyorum algısı yaratmak istiyor olabilir. Bu sayede ucuza mal ettiği motoru yüksek fiyattan gösterip fazlaca kar ediyor olabilir. Ki az satış yaptığını düşünürsek sürümden yerine birim başına kar ediyor olduğunu varsaymaz yanlış olmaz. Satış stratejisinin böyle olup olmadığını bilemeyiz, sonuçta motorlarının üretim maliyetlerini bilmiyoruz.

    Volvo hakkında tamamen tahmin yürüterek yazdığınız çok belli oluyor. Volvo'nun 1.6 motorları Volvo'nun kendi üretimi motor değil zaten. Ford'un ecoboost motorlarının versiyonunu kullanıyor..
    Ucuza mal edip pahalı satma gibi bir stratejisini uygulasa, aynen Ford gibi satış stratejisi izlerdi, kimse de fark edemezdi ama Volvo bunu yapmıyor. ( Bu motorların farkı; Ford'da 13 bin TL.)

    Neyse; konu Volvo'nun satış politikası değil.. Dizel araç almayı düşünen insanlar, birinci önceliği aracın ekonomik olmasına veren , yüksek performansı ikinci plana koyan kişilerdir.
    Araç firmalarının bir kısmının ; benzinli dizel farkını 10 bin TL.'nin üzerinde tutması, bana göre Türk insanını yolunacak kaz gibi görmesinden başka birşey değildir.
    Benzinli dizel motor arasında 3-5 bin TL. fark olabilir ama 50-60 bin TL. piyasası olan bir modele % 15 -20 fiyat bindirerek buna Dizel motor farkı derseniz.. O zaman art niyetli yaklaşım var diye düşünürüm..

    Buna rağmen, aynı 2 modelde sadece motor için 15- 17 bin TL. fark verip sonra da benim aracım ekonomik diyene.. Sadece gülerim..






    Evet tahminen yazdığımı söyledim. Ama siz beni anlamamışsınız. Atıyorum o dizel motorun ford ve volvoya maliyeti 10x olsun. Muadil benzinlilerinin maliyeti de ford ve volvo da 7x olsun. Ford bu şekilde 7x ve 10x'e satıyordur ama volvo "bak ben çok fiyat farkı almıyorum" dedirtmek için ürettiği 7x maliyetli benzinli motorunu 9x'e satıyordur. Dolayısıyla fark bize az görünüyordur mutlu oluyoruzdur, volvoda atmosferiğinden, dizele göre daha yüksek oranda kar edebiliyordur. Bunu düşünme nedenim de volvonun sürümden değil parça başına yüksek kardan kazanan bir marka olması. Satış oranları düşük olduğu için kar marjı yüksek olmaz zorunda. O yüzden belki böyledir diyorum sadece bir tahmin. Motor maliyetlerini bilemediğimiz için hiçbir şekilde kesin konuşamayız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Fiyatlar hiç uygun değil,aradaki fiyat farkıyla kavanoz kavanoz anzer balı alınır.

    Anzer balı?? Aradaki farka alacak alacak bal mı buldunuz? :) Balı çok seven birisiniz galiba.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.