Şimdi Ara

Volvo V40: Ve O Sensin (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.802
Cevap
115
Favori
648.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kokpitin süslenmesi bence subjektif bir tabir oluyor. mesela ben şöyle nitelerdim "teknolojik çağın gerekliliklerine ayak uydurma". 2013 yılında tft ekransız bir volvo düşünemiyorum açıkçası ki sayın sözenin açıklamalarına ve amerikada yapılan lansmana göre yakın gelecekte bu bilgi ekranları oldukça interaktif bir hale gelecek ve aynı zamanda dokunmatik olacak. bu diğer premium markalardan Volvoyu bir adım öne taşıyan bir hamle. bu konuda Volvo'nun yaptığı hamleleri destekliyorum ve hatta daha radikal kararlar alarak diğer markaların önünde bir teknoloji sunmasını istiyorum. Aynı güvenlik konusunda yaptığı atılımlar gibi.

    V40, volvo tarihinin en "cafcaflı" diye nitelendirebileceğiniz kokpitine sahip olabilir ama tuşlarının fonksiyonelliği ve azlığı sayesinde hala bir çok markadan daha basit ve daha işlevsel bir kokpit tasarımına sahip. biraz alışkanlıktan sonra yoldan kafamızı ayırmadan tuşların yerini ezbere bulup onlara dokunabileceğimizi varsayabiliyorum şu durumda. zira aynı tasarımın temel çıkış noktası olan s40 ve c30 da durum bu şekilde.

    basit bir değerlendirme ve karşılaştırma yapacak olursak; şu kokpiti görmem beynime kan sıçramasına sebep olmuştu ilk bakışta.
     Volvo V40: Ve O Sensin

    eğer v40ın kokpiti sürücünün dikkatini dağıtacak derecede cafcaflı ise bunu cafcafdan öte kazaya sebep veren katil diye nitelendirebiliriz
  • Bahsetmiş olduğunuz ekran ben C30'u aldığımda da ek donanım listesinde mevcuttu. Yanlış hatırlamıyorsam bahsettiğiniz ekran sadece navigasyon için olduğu halde TR haritasını hiçbir zaman gösteremedi. Ayrıca yine yanlış hatırlamıyorsam o dönem, donanım listesindeki en pahalı ekipmandı.

    Led olayı gerçekten de kişiden kişiye değişiyor. A5'i yakından ilk gördüğümde üstündeki ledlerin albenisi o kadar fazlaydı ki kesinlikle binek araç aydınlatma tarihinde bir dönüm noktası olacak diye düşünmüştüm. Audi kendi modellerinde Led aydınlatma konusunda hep + gelişmelerde bulunurken diğer markalar da bunu kopyalamaya başladı. Mesela şimdiki dönemde 2 kore markasının üstündeki ledlere bırakın ek ücret ödemeyi, üstüne bana ek ücret ödeseler ,ben kesinlikle tercih etmem. Ama bu düşünce kesinlikle bana ait. Bir başkasının hoşuna gitmesi ve o markayı o ledlerle kullanıyor olması da kendi tercihidir.

    Bahsettiğiniz gömülü ekranı şuan yanlış bilmiyorsam Audi firması Q serileri haricinde güncellenmiş tüm modellerinde kullanıyor. A1 modelinde sanki üstüne sonradan çekiçle çakılmış gibi dururken , A3'te daha estetiği yakalanmış bir şekilde duruyor gibi gözüküyor. A6 ve A8 kullanma fırsatım oldu. Onlara zaten kesinlikle sözüm yok :)


    Peki siz şuan aracınızı değiştiriyor olsaydınız hangi modeli düşünürsünüz diye ben size sorayım :)) Bu dönemde hangi araç sizi donanım ve görünüş açısından tatmin ederdi?
  • erhan850,

    Sizin eklediğiniz kokpit ne ki, Merc ve BMW'nin üst modellerindeki kokpitlere bir bakın sanki otomobil kabininde değil yürümekte olan operasyonu takip ettiğiniz askeri üstteki bir odadasınız izlenimi veriyor!

    Sizin çağın gereklilikleri dediğinize ben piyasanın zorlaması diyorum. Bu biraz gerçek talpten biraz da zorla üretilmiş talepten kaynaklanıyor. Bilgisayar firmaları otomotiv firmalarını çok zorluyor otomobilleri bilgisayar ve ekranları ile donatma konusunda. Hali hazırda Apple kendi harita ve ekranlarının otomobillerde kullanılabilmesi için firmalar ile müzakere yürütüyor.

    Sizin bir sonraki nesil dediğiniz ekranı sanırım Cadillac modellerinde kullanmaya başladı. Ör, ATS'deki ekran şöyle bir şey:

     Volvo V40: Ve O Sensin

     Volvo V40: Ve O Sensin


    Araca monte Ipad!
  • Benim seçeceğim muhtemel araç ile ekran arasında pek bir bağ yok aslında. İlk tercihim S60 I olurdu. Ist'un sıkışık trafiği olmasa ikinci sıraya S80 II, XC70 II veya XC60 koyardım ama bu araçlarla sıkışık trafikte gezmek büyük dert. O yüzden ikinci sıraya S60 II'yi koyuyorum.
  • sayın hesheit hb i es geçtiniz ama eğer istanbul trafiğinin sıkışıklığından bahsediyorsanız, veosensin reklam kampanyasında V40 CCi kullanan Levent Özçeliğin bir sözünü hatırlatmak istiyorum
    quote:

    levent özçelik ‏@leventozcelik
    V40'ta serit takip sistemi ile adaptif cruise controlu birarada kullaninca bildiginiz otopilotta gidiyorsunuzhttp://veosensin.com

  • İlk aracım Golf idi. O dönem için bagajı yetiyordu. Sonra S40 I oldu. Tatile giderken tüm gardrobu toplayıp gidebiliyordum. Dönüşte de Anadolu kentlerinin yerel pazarlarından topladığım kasa işi portakal, mandalina, erik, bir kez çilek de aldım ama yolda eridi :), yeni dünya, ham zeytin ve dev Vakfıkebir ekmeği ile seyahat edebiliyordum. Şimdi portakalları V40'ın o cici deri koltuklarının üzerine mi dizeyim :)
  • @hesheit;

    Gerçekten zevkler ve renkler çok farklıymış.

    Ben şu an kullandığım Honda Civic aracımın dijital hız, hararet, benzin vs. gibi bilgilerinin bulunduğu büyük dijital ekranından sonra diğer konvansiyonel kadran olayına hiç ısınamıyorum bile. Dolayısıyla V40'ı düşünmemin en büyük sebeplerinden birisi de tft göstergeleri... Bu özelliği kötü bulabilecek birisi olabileceğini hiç zannetmiyordum.

    TFT kadran olmasa araç önden bana pek yakışıklı gelmiyor hatta bazı bmw ve audiler hariç şu anki Civic arabamın ön tipi hala rakipsizdir bence.(Yeni Civic'ler dahil buna.) Yakışıklı bir araçtan inip, beğenmediğin birşeye de binemiyorsun. Sözün özü V40'ı arka tipini ve stoplarını çok beğendiğim, koltuklarına hasta olduğum ve güvenlik seviyesinin yüksek oluşundan ötürü tercih edeceğim.

    Yoksa rakipleri bmw 3 serisi 8 ileri müthiş zf şanzımanı ile, hem yakıt ekonomisi hem de performans olarak powershift'ten çok üstün. Beygir gücü desen 180 hp'lik volvo'yu geçecek Merc. c180'den Hyundai i30'a birçok araç bulursun. O gücü yere tam aktaramadıktan sonra beygir bir yere kadar. Yani bence Volvo sürüş dinamikleri veya motor performansı ile değil de daha çok sunduğu konfor, teknoloji, güvenlik ve kalite ile ön plana çıkıyor. İnsanlar da buna göre teraziye koyup ağır tarafta kalırsa tercih ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    @hesheit;

    Gerçekten zevkler ve renkler çok farklıymış.

    Ben şu an kullandığım Honda Civic aracımın dijital hız, hararet, benzin vs. gibi bilgilerinin bulunduğu büyük dijital ekranından sonra diğer konvansiyonel kadran olayına hiç ısınamıyorum bile. Dolayısıyla V40'ı düşünmemin en büyük sebeplerinden birisi de tft göstergeleri... Bu özelliği kötü bulabilecek birisi olabileceğini hiç zannetmiyordum.

    TFT kadran olmasa araç önden bana pek yakışıklı gelmiyor hatta bazı bmw ve audiler hariç şu anki Civic arabamın ön tipi hala rakipsizdir bence.(Yeni Civic'ler dahil buna.) Yakışıklı bir araçtan inip, beğenmediğin birşeye de binemiyorsun. Sözün özü V40'ı arka tipini ve stoplarını çok beğendiğim, koltuklarına hasta olduğum ve güvenlik seviyesinin yüksek oluşundan ötürü tercih edeceğim.

    Yoksa rakipleri bmw 3 serisi 8 ileri müthiş zf şanzımanı ile, hem yakıt ekonomisi hem de performans olarak powershift'ten çok üstün. Beygir gücü desen 180 hp'lik volvo'yu geçecek Merc. c180'den Hyundai i30'a birçok araç bulursun. O gücü yere tam aktaramadıktan sonra beygir bir yere kadar. Yani bence Volvo sürüş dinamikleri veya motor performansı ile değil de daha çok sunduğu konfor, teknoloji, güvenlik ve kalite ile ön plana çıkıyor. İnsanlar da buna göre teraziye koyup ağır tarafta kalırsa tercih ediyor.

  • Benim itirazım biraz da piyasanın bizleri kafalamasına idi. Yakında kol dayama yerlerine tablet bilgisayar yerleştirilmiş oturma odası koltukları çıkarsa şaşmam. Bir reklam kampanyası ile o koltuktan almayana bir de geri kafalı muamelesi yapılır. Sonra çiftler koltuklarda otururken birbirlerinin yüzüne bakmaz, önlerindeki ekranla meşgul olurlar. Birbirimizden uzaklaşır ama piyasayı tatmin etmiş oluruz. Yeter ki daha fazla ürün satılsın!

    Daha önce de forumda otomobil kabinlerinde kullanılan malzeme kalitesinin azaldığına ama yeni malzemenin yeni dizayn anlayışı olarak bize yutturulduğuna değinmiş ama kimseyi ikna edememiştim. O yüzden sağlık olsun :)

    Aklıma geldi: Bu otomobillere eklenen bilgisayarlar bozulduğunda sanırım bu işe servisler bakacak! Hani Ipadiniz bozulsa Apple servisine, Toshiba laptopunuza birşey olsa Toshiba servisine gidiyoruz ya, bu firmaların otomobillerde kullanılmak üzere ürettiği bilgisayarlara birşey olduğunda o otomobilin servisinde bu işin üstesinden gelecek yeterli eğitime sahip personel olacağına inanıyor musunuz. Oto servisleri bilg firmalarının kriterinde uzman istihdam etmeden zor gibi!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Benim itirazım biraz da piyasanın bizleri kafalamasına idi. Yakında kol dayama yerlerine tablet bilgisayar yerleştirilmiş oturma odası koltukları çıkarsa şaşmam. Bir reklam kampanyası ile o koltuktan almayana bir de geri kafalı muamelesi yapılır. Sonra çiftler koltuklarda otururken birbirlerinin yüzüne bakmaz, önlerindeki ekranla meşgul olurlar. Birbirimizden uzaklaşır ama piyasayı tatmin etmiş oluruz. Yeter ki daha fazla ürün satılsın!

    Daha önce de forumda otomobil kabinlerinde kullanılan malzeme kalitesinin azaldığına ama yeni malzemenin yeni dizayn anlayışı olarak bize yutturulduğuna değinmiş ama kimseyi ikna edememiştim. O yüzden sağlık olsun :)

    Aklıma geldi: Bu otomobillere eklenen bilgisayarlar bozulduğunda sanırım bu işe servisler bakacak! Hani Ipadiniz bozulsa Apple servisine, Toshiba laptopunuza birşey olsa Toshiba servisine gidiyoruz ya, bu firmaların otomobillerde kullanılmak üzere ürettiği bilgisayarlara birşey olduğunda o otomobilin servisinde bu işin üstesinden gelecek yeterli eğitime sahip personel olacağına inanıyor musunuz. Oto servisleri bilg firmalarının kriterinde uzman istihdam etmeden zor gibi!

    Sonuçta insanlar bütçeleri doğrultusunda ister 20,000tl değerinde , ister 200,000€ değerinde araç alsın mutlaka kendi öngörüleri doğrultusunda karar veriyorlar.Herhangi reklam kampanyasında gereksiz bir donanımın tanımını yapan firmaya da bugüne kadar zaten denk geldiğimi hatırlamıyorum.

    Aracın kliması bozulduğunda Daikin ya da mitsubishi yetkili servisine götürülmediği gibi , elektronik bir parçanın da herhangi bir problemi durumunda yine servislerde gerekli tecrübeye sahip çalışanlar tarafından onarım ya da değişiminin yapılacağını , bu yatırımı yapan büyük firmaların da mutlaka bu rekabet ortamında kalite düşürmekten çok daha iyi hizmet verme adına bahsettiğiniz şekil durumlara düşmemesi gerektiğini benden-sizden daha iyi biliyorlardır diye düşünüyorum.

    Anladığım kadarıyla Volvo'nun yenilenme süreci içinde çıkan yeni modelleri sizin pek hoşunuza gitmiyor sayın @hesheit;

    Ben de V40'ı kendi gözlerimle görene kadar birçok olumsuz düşünce içersindeydim. Ama diğer V40 almayı düşünen arkadaşlar için de bilgilendirme olması bakımından; gerek kalite, gerek diğer rakiplerine (Audi A3 - Mercedes A serisi - Bmw 1 serisi) göre sunduğu donanım listesi ile V40 bence 1 adım öndedir. Motorlar ile ilgili yorum yapmak istemiyorum çünkü markaların kendilerine göre çok farklı özellikleri var. Kimi kullanıcı performansı göz önüne alırken kimi kullanıcı da konfor ve rahatlığı değerlendirebilir.

    Sonuç olarak bence V40 ; diğer Volvo modellerinde de olduğu gibi kalitenin üst çıtada olduğu konforlu , teknolojik unsurların araç içinde güzel harmanlandığı , dışarıdan bakıldığında dizayn olarak albenisi yüksek , kullanıcısı üzmeyecek motor teknolojilerini barındıran bir araçtır...
  • Bu sınıfta sıfır bir araç almaya kalksam V40'ı tek geçerim buna hiç şüpheniz olmasın. Ancak modern dizayn, tft ekran benim araç alımında bir tercihim değil. S60 I mi S60 II mi derseniz ilki şu an ağır basıyor. Nedenlerine girmeyeyeyim. Ben S70, S80 I'i de keyifle binerim ama şu an ikinci eldeki bu modellerin içine kokudan girilmiyor. Elimde tablet bilgisayar varsa bir tane de araçta olması gerekmiyor. Bu ara her nedense, araca sabit olanların fiyatları daha yüksek!

    Neyse başlık V40'ın epey dışına çıktı :) V40 güzel araç, en kısa sürede S60 II'nin kabin içi dizayn detaylarının da V40'a benzetilmesini ümit ediyorum. S80 II'nin, XC90'nın da bir an önce yenilenmesi, C70'in derhal üretimden kaldırılarak C60'ın üretilmesi Volvo'yu ayağa kaldıracaktır. Ama bir an önce yapılırsa, yoksa rakipleri arada tüm model skalasını yeniledikten sonra yapılan değişiklikler Volvo'ya birşey katmıyor.

    Kalınız sağlıcakla.
  • Bugün Antalya Terra City alışveriş merkezinde bakın kimle karşılaştım :)
    Normalde aracın rengi kırmızı.. Ama bilgisayara küçülterek aktarınca rengi biraz bozuldu.. Aracın görüntüsü tek kelime ile mükemmel.. Şimdi, bu aracı görmeden, ne olduğunu bilmeden direkt pahalı diyenlere ne demek lazım bilmiyorum. Araç gerçekten çok güzel.. Ancak, resmini çektiğim bu T3 modelindeki kolum gibi duran el freni, bu araç için olmamış yani..
    V40'ta, S60'ta kol dayayamama sorununa sebep olan dizayndan da dönülmüş. S60'ın kol dayama yerine ek bir çözüm bulmayı ümit ediyorum..



     Volvo V40: Ve O Sensin


     Volvo V40: Ve O Sensin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugur31 -- 18 Şubat 2013; 23:38:31 >
  •  Volvo V40: Ve O Sensin
  • 3.

     Volvo V40: Ve O Sensin
  • 4.



     Volvo V40: Ve O Sensin
  • 5.



     Volvo V40: Ve O Sensin
  • V40 sanki kırmızı renkte tamamen farklı bir araç oluyor. Kırmızı renk pek tuttuğum renkler arasında değildir aslında. Ama özellikle de R-design'te de ayrı havayı vermiş. Sonuç olarak ; V40+Kırmızı=güzel durmuş :))
  • sürekli volvo bayilerinin ilgisizliğinden yakınılıyor forumda . gerçektende 2 gündür adana otokoç volvo bayine ulaşmaya çalışıyorum telefonu açan olmuyor .
    anlamıyorum bir bayide hiç mi telefon açacak kimse yok en az 5 kere aradım abartmıyorum. üstelik farklı günlerde. bunun muhtemel sebebi volvonun bayilerini üzmesinden kaynaklı olabilir. onlarda senin gibi müşteriye ihtiyacımız yok ( senin oyuna ihtiyacımız yok anımsatması ile ) havası ile markaya zarar veriyorlar.
  • Bir soru: V40'da süspansiyonlar ile bilgisi olan var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgnkr

    Bir soru: V40'da süspansiyonlar ile bilgisi olan var mıdır?

    4 teker bağımsız, c30 ile hemen hemen aynı sistem.
  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.