Şimdi Ara

Volvo V40: Ve O Sensin (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
8.802
Cevap
114
Favori
649.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11


    quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    volvo bayıyle konustum aracın ocak subat gıbı gelecegıı soyledıler ve t3 motor kı baz model bu 65'den balayacagını soyledıler ben de kendılerıne tesekkur edıp astra makyajlı kasa 1.3 sport stıl aracımı aldım. 65bın ne ya benzınlı baz arac ıcın sayı saymayı bılmıyor galıba bunlar

    Opel ile Volvo'yu aynı kefeye koyuyorsanız zaten söylenecek fazla söz yok. Volvo'yu Volvo yapan görünen unsurları değil, görünmeyen detaylarıdır. Bu detaylar sayesinde hayata tutunan biri olarak yaziyorum bu cümleleri. Araç alırken bir ihtiyaç analizi yaparsın. Olmazsa olmazlarınını değerlendirir ve bunları sana en ekonomik fiyata sunan markadan ürünü alırsın. Senin ihtyiacından fazla donanıma sahip olup bunun karşılığını talep edene de saygı duyar geçersin. En azından ben öyle yapıyorum.

    sayın sözen biz v40 konusunda, bu aracın Türkiye piyasa şartlarında satılabilmesi için kendimizce bazı konuları bir önceki sayfalarda irdelemiştik.

    Genel olarak varılan kanı şu oldu; Volvo markasının Türkiyede gördüğü değer göz önünde bulundurularak piyasa için hedeflenen satış rakamlarına ulaşılabilmesi ve Volvo markasının bilinirliğini arttırabilmek adına en azından ilk etapta yapması gereken şey "pazarlama stratejilerini kaliteli ve uzun vadeli bir şekilde oluşturabilmek" ardından ve en önemlisi olarak ise bu aracın muadillerinin (bmw mercedes audi) baz fiyatları göz önünde bulundurularak nispeten daha ekonomik bir fiyatlandırma ile tercih edilebilirliği arttırmaktır. çünkü bildiğiniz üzere "marka" olgusu ve tüketicilerin tükettiği şey üzerinden varoluşunu ve topluma kendini kabul ettirdiğini düşündüğü bir ülkede yaşıyoruz.

    Dolayısıyla yeni A180in baz fiyatı 66 bin iken ve V40ın baz fiyatı da 65 bin iken açıkçası biz Volvo tutkunları ve sıkı destekçileri dışında kimsenin tercihini V40dan yana yapacağını sanmıyorum. Muhakkak istisnalar olabilir ama şimdilik görünen durum bu şekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Volvo güya premium rakiplerine göre kendini konumlandırıyordu. BMW cabriolet adı altında 1 serisinin sedanını üretti. A3 sedan yolda. Merc A'nın da sedanı çıkarsa şaşmam. Volvo ise çok satan S40'ı tarihe gömdü! Eee ne yapıldı şimdi? Bari yanlıştan geri dönmeyi bilseler de V40'ın sedanı olarak S40 üretilse.

    S40 dediğiniz gibi satış rakamları için pozitif olurdu.Ancak haberlerden takip ettiğim kadarıyla Volvo daha lüks araba yapıp satmak istiyor.Odaklandıkları konu şu an tamamıyla yeni XC90 ve yeni S80.V40 bundan sonra Volvo'nun ulaşılabilir yüzünü temsil edip markanın daha fazla lüks segment modeller ile adının geçmesi hedefleniyor.

    Strateji doğrudur veya yanlıştır o konuda bişey demiyorum.Ancak görünen bu.Volvo haberleri başlığı altında Stefan Jacoby'nin bir açıklamasından alıntı yapmıştım.Kısaca odaklandıkları konunun XC90 ve S80 yenilemesi olduğunu bu işleri bitirdiğinde ise daha spor ve niche modeller ile ilgileneceğinden bahsetmişti.




  • Baz fiyat 65.000,00- ise Ocakta gelen araçlar 65.000, nisanda gelen araçlar 55.000 ve nihayet haziranda gelen araçlarda 50.000- tl olur . haziran 2013 de alınırsa hesaplı olur. d3 s60 ilk piyasaya girdiğinde 92.000 tl idi 1 ay sonra 82.000 e indirdiler. ilk gelen s60 drive powershifti advanceler 100.000, iken şimdi 85-90 arası . ilk gelen powershift drive aracçlardan 105.000 e alıp kazık yiyen biri olarak söylüyorum; aman hemen gidip araba almayın Haziranı bekleyin biz yandık siz yanmayın. Ne demişler karga kimseyi bulamazsa yavrusunu severmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11


    quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    volvo bayıyle konustum aracın ocak subat gıbı gelecegıı soyledıler ve t3 motor kı baz model bu 65'den balayacagını soyledıler ben de kendılerıne tesekkur edıp astra makyajlı kasa 1.3 sport stıl aracımı aldım. 65bın ne ya benzınlı baz arac ıcın sayı saymayı bılmıyor galıba bunlar

    Opel ile Volvo'yu aynı kefeye koyuyorsanız zaten söylenecek fazla söz yok. Volvo'yu Volvo yapan görünen unsurları değil, görünmeyen detaylarıdır. Bu detaylar sayesinde hayata tutunan biri olarak yaziyorum bu cümleleri. Araç alırken bir ihtiyaç analizi yaparsın. Olmazsa olmazlarınını değerlendirir ve bunları sana en ekonomik fiyata sunan markadan ürünü alırsın. Senin ihtyiacından fazla donanıma sahip olup bunun karşılığını talep edene de saygı duyar geçersin. En azından ben öyle yapıyorum.

    sayın sözen biz v40 konusunda, bu aracın Türkiye piyasa şartlarında satılabilmesi için kendimizce bazı konuları bir önceki sayfalarda irdelemiştik.

    Genel olarak varılan kanı şu oldu; Volvo markasının Türkiyede gördüğü değer göz önünde bulundurularak piyasa için hedeflenen satış rakamlarına ulaşılabilmesi ve Volvo markasının bilinirliğini arttırabilmek adına en azından ilk etapta yapması gereken şey "pazarlama stratejilerini kaliteli ve uzun vadeli bir şekilde oluşturabilmek" ardından ve en önemlisi olarak ise bu aracın muadillerinin (bmw mercedes audi) baz fiyatları göz önünde bulundurularak nispeten daha ekonomik bir fiyatlandırma ile tercih edilebilirliği arttırmaktır. çünkü bildiğiniz üzere "marka" olgusu ve tüketicilerin tükettiği şey üzerinden varoluşunu ve topluma kendini kabul ettirdiğini düşündüğü bir ülkede yaşıyoruz.

    Dolayısıyla yeni A180in baz fiyatı 66 bin iken ve V40ın baz fiyatı da 65 bin iken açıkçası biz Volvo tutkunları ve sıkı destekçileri dışında kimsenin tercihini V40dan yana yapacağını sanmıyorum. Muhakkak istisnalar olabilir ama şimdilik görünen durum bu şekilde.

    Benim de anlatmay çalıştığım zaten bu nokta. Rakipleri ile kıyaslama yapalım, Opel ile değil. Ancak araç daha Türkiye pazarına çıkmadı. Adı baz diye A180 ile V40 aynı donanıma sahip değil ve olmayacaklar. Dolayısıyla Baz V40 Baz A180'den daha pahallı da olabilir. Baz'ın içinde ne olduğuna bağlı. Henüz Baz V40'ın ne denli baz bir araç olduğunu Türkiye için bilmiyoruz dolayısıyla varsayımlar ile kıyaslam yaparak karamsar bir hava yaratmayalım.

    V40'ı görmeden ve doanım seviyeleri belirlenmeden, yurtdışı sitelerden baktığınız fiyatlara göre karar vermeyelim. Her ülke kendi dinamikleri içerisinde fiyat politikları oluşturur. V40 için de Volvo Türkiye tabii ki rakiplerini dikkate alarak fiyatlandırma yapacaktır.




  • V40'ın fiyatını rakiplerine göre pahalı bulurken atladığınız bir nokta var arkadaşlar. O da V40'ın, rakiplerine göre üstün bir araç olduğudur. Bir Volvo sever ya da V40'ı kayırdığım için böyle söylemiyorum. Volvo, bu sınıfın standartlarının üzerinde bir araba ürettiği için söylüyorum.

    İzlediğim videolardan ve resimlerden, V40'ın genel kalitesinin yeni S60 seviyesinde olduğunu görüyorum. Yani Volvo, "V40 S60'ın bir alt sınıfıdır, o yüzden bir düşük kalite araç olacak" şeklinde bir plan yapmamış. Direk "S60 kalitesinde bir HB yaratıyorum" demiş. (S40 kalitesini unutun)

    Öte yandan V40'ın rakipleri için aynı şey geçerli değil. Onlarda gördüğüm, ufak HB sınıfı kaliteye uygun araçlardır. Bu gözlemlerime, ileride V40'ı yakından inceleyenlerin katılacağını düşünüyorum. S60 sahibi olduğum için, kalitesini tanıyorum.

    Bu durumda A serisinin baz donanımıyla V40'ın baz donanımının eşit olması bence de doğru değil. V40 hem kalitesi, hem de daha dolu olacak baz donanımıyla, daha pahalı olsa yeridir. Sırf markası Volvo'dur diye daha arabayı görmeden "rakiplerinden ucuz olsun" istiyorsunuz. Yine Volvo'ya haksızlık yapılıyor. O Mercedes'se bu da Volvo. İsterseniz kafa kafaya çarpıştıralım.




  • Hep baz mercedes a , baz 116, baz v40 diye konuşuluyor ama baz a serisinde jantlar kapak, manuel klima, bmw de deri-fonksiyonel direksiyon bile yok.

    Son 10 yıldır satılan s40ların, c30ların baz donanımlarına bakarak baz v40'ın diğer iki modelin orta donanımına eşit olacağını öngörmek zor değil,

    Bu da t4-powershift 65'den piyasaya girse bile onlardan 7-8 bin civarı ucuz olacağı anlamına geliyor, 45-50 beygirlik güç fazlası da bonus olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Volvo güya premium rakiplerine göre kendini konumlandırıyordu. BMW cabriolet adı altında 1 serisinin sedanını üretti. A3 sedan yolda. Merc A'nın da sedanı çıkarsa şaşmam. Volvo ise çok satan S40'ı tarihe gömdü! Eee ne yapıldı şimdi? Bari yanlıştan geri dönmeyi bilseler de V40'ın sedanı olarak S40 üretilse.

    S40 dediğiniz gibi satış rakamları için pozitif olurdu.Ancak haberlerden takip ettiğim kadarıyla Volvo daha lüks araba yapıp satmak istiyor.Odaklandıkları konu şu an tamamıyla yeni XC90 ve yeni S80.V40 bundan sonra Volvo'nun ulaşılabilir yüzünü temsil edip markanın daha fazla lüks segment modeller ile adının geçmesi hedefleniyor.

    Strateji doğrudur veya yanlıştır o konuda bişey demiyorum.Ancak görünen bu.Volvo haberleri başlığı altında Stefan Jacoby'nin bir açıklamasından alıntı yapmıştım.Kısaca odaklandıkları konunun XC90 ve S80 yenilemesi olduğunu bu işleri bitirdiğinde ise daha spor ve niche modeller ile ilgileneceğinden bahsetmişti.

    Benim aklımdan geçen şu: Rakipleri sürekli her boydan yeni modeller çıkartırken Volvo sanki ürün gamı çok genişmiş gibi üç aracını birden üretimden kaldırdı ve yerine tek bir model koydu. Üstelik üretimden kaldırdığı modellerden biri olan S40 dünyanın her yerinde çok satanlar arasında idi. S40 II ile S60 II'nin müşteri kitlesi farklı olduğuna göre S40 II'nin ölçüleri ile oynamadan bu araç yenilense, gelecek olan V40 da C30 II olsa ve V50 isimlendirmesi saçmalığından vazgçip S40 III'ün vagonu olarak da V40 olsa idi; özetle, yeni C30, yeni S40 ve yeni V40/50 daha iyi olmaz mıydı? Ben daha iyi olacağını düşünüyorum. Volvo'nun şu sürekli modelleri tarihe gömme huyunu hiç sevmiyorum. Daha dünkü firmalar yedi nesildir aynı modeli yenileyerek üretmenin gururunu yaşarken otomobil piyasasının ilklerinden Volvo tam aksinin peşinde.




  • Ne yazık ki Alfa Romeo da aynı stratejiyle hareket ediyor. Şu sattığı iki araç var: Mito ve Giulietta.

    Sedan, SportWagon ya da iki kişilik bir coupesi yok.

    Durup dururken iyi sattığı halde dizel otomatik 159'u kaldırdı, düz vites 200HP'liK TBI motoru piyasaya sürdü ve sonra tamamen üretimden kaldırdı. 2014 kadar da yenisi gelmeyecek (Giulia gelecek)

    Aynı şekilde GT ve 156'lar da öyle. Alfa Romeo şu an 1.4 Turbo motorları 156'ya koysa, inanın bütün Alfa Romeo tutkunları deli gibi gider alır.

    Nasıl bir politikaları var, nasıl premium sınıf anlamak mümkün değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    O Mercedes'se bu da Volvo. İsterseniz kafa kafaya çarpıştıralım.


    harika bir restleşme olmuş.bu kadar can alıcı bir yaklaşım görmemiştim uzun süredir.bravooooooooo..................
  • aslında burada firmaların kelime oyunlarına,pazarlama hilelerine çok kapılmamak gerekiyor.ama burada en belirleyici etken tasarım.tüketici beğenmediği bir arabayı rakiplerinin çok daha altında fiyata versen almaz.v40 konusunda bunca insan aracı canlı görmediği halde niye var?çünkü aracın tasarımını taraflı tarafsız hemen hemen herkez beğeniyorda ondan buradalar.peki bu insanların hepsi volvo fun'ı mı?bence hayır.hem volvo severlerce hemde diğer takipcilerde beklenti ise;v40'ın hemen hemen aynı donanıma sahip rakiplerinden daha uygun fiyata satışa çıkması.böylelikle hem diğerlerinden daha iyi bir aracı onlardan daha uygun fiyata satın almak,bunun yanında v40 ın daha geniş kitlelere ulaşması ile aracın amiyane tabirle piyasa yapması,nihayetinde marka ve modelin tr de ikinci el değerinin artması ile şimdilerde olası alıcıların kafasını kurcalayan "volvo nun ikinci elinin ölü" yargısının kırılmasıdır.çünkü aracı 0 alamayan dönüp ikinci elini alacak.talep oluncada makul ikinci el fiyatları olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O T T O M A N

    aslında burada firmaların kelime oyunlarına,pazarlama hilelerine çok kapılmamak gerekiyor.ama burada en belirleyici etken tasarım.tüketici beğenmediği bir arabayı rakiplerinin çok daha altında fiyata versen almaz.v40 konusunda bunca insan aracı canlı görmediği halde niye var?çünkü aracın tasarımını taraflı tarafsız hemen hemen herkez beğeniyorda ondan buradalar.peki bu insanların hepsi volvo fun'ı mı?bence hayır.hem volvo severlerce hemde diğer takipcilerde beklenti ise;v40'ın hemen hemen aynı donanıma sahip rakiplerinden daha uygun fiyata satışa çıkması.böylelikle hem diğerlerinden daha iyi bir aracı onlardan daha uygun fiyata satın almak,bunun yanında v40 ın daha geniş kitlelere ulaşması ile aracın amiyane tabirle piyasa yapması,nihayetinde marka ve modelin tr de ikinci el değerinin artması ile şimdilerde olası alıcıların kafasını kurcalayan "volvo nun ikinci elinin ölü" yargısının kırılmasıdır.çünkü aracı 0 alamayan dönüp ikinci elini alacak.talep oluncada makul ikinci el fiyatları olacak.

    Bu söylediğiniz 2. el değeri konusunun birde ithalatçı ayağı var.Volvo liste fiyatları 1 hafta arayla o kadar değişiyor ki aynı model aynı donanım seviyesinde 1 hafta önce 90 bin TL'ye bırakılan araç 1 hafta sonra 80 bin TL olabiliyor.Örnek olması açısından şöyle düşünelim;Araçları alan bu 2 kişi satın aldıktan 1 ay sonra satmaya karar verdi.90 bin TL verip alan kişi 85-86'ya ilan veririm derken diğeri 75-76'ya bırakırım diyor.Aynı araç,aynı model.90 bin TL verip alan kişi %15-20 zararda.Bu araçların bu şartlarda belli bir piyasası olabilir mi?

    Volvo TR S60'ı mundar etti.Umuyorum V40'a bulaşmazlar.Bu araç hem iyi satar.Hem 2. eli canlı olur.Tabii dediğim gibi ithalatçı rezil etmezse.




  • İçimden bir ses satılan aracın ikinci el değerinin Volvo-TR'nin zerre umurunda olmadığını söylüyor. Bunu şimdilik çok lüks bir konu olarak görüyorlardır. S60'ın fiyatlarında olup biten karmaşayı da muhtemelen gayet normal karşılıyorlardır. İsveç firmalarının ve kurumlarının özelliğidir, asla hatayı kabul etmezler. Çünkü hatasını kabul eden istifa etmesi gerekir. Maaşından olmamak için de bunu kimse yapmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O T T O M A N
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil
    O Mercedes'se bu da Volvo. İsterseniz kafa kafaya çarpıştıralım.


    harika bir restleşme olmuş.bu kadar can alıcı bir yaklaşım görmemiştim uzun süredir.bravooooooooo..................

    Ha ha ha ... Bu çarpışmada Mercedes Volvo'yu darmadağın eder. "Mercedes nere, Volvo nere". Ha bir de "Yıldızına gurban" diyorum




  • Sevgili Antalya'lı forumdaşlarım bugün 12.00-15.00 arasında Antalya Otokoç'ta olucam gelip tanışmak ve sohbet etmek isteyenleri beklerim

    Yarın sabah 9.00'da denizli oğleden sonra 12.00 gibi İzmir volcar Gaziemir ve sonrasinda akşama doğru Karşıyaka'da olucam. Cuma günü oğleden sonra ise Bursa Arkas'ı ziyaret edeceğim.

    Sevgiler

    Sabri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11


    quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    volvo bayıyle konustum aracın ocak subat gıbı gelecegıı soyledıler ve t3 motor kı baz model bu 65'den balayacagını soyledıler ben de kendılerıne tesekkur edıp astra makyajlı kasa 1.3 sport stıl aracımı aldım. 65bın ne ya benzınlı baz arac ıcın sayı saymayı bılmıyor galıba bunlar

    Opel ile Volvo'yu aynı kefeye koyuyorsanız zaten söylenecek fazla söz yok. Volvo'yu Volvo yapan görünen unsurları değil, görünmeyen detaylarıdır. Bu detaylar sayesinde hayata tutunan biri olarak yaziyorum bu cümleleri. Araç alırken bir ihtiyaç analizi yaparsın. Olmazsa olmazlarınını değerlendirir ve bunları sana en ekonomik fiyata sunan markadan ürünü alırsın. Senin ihtyiacından fazla donanıma sahip olup bunun karşılığını talep edene de saygı duyar geçersin. En azından ben öyle yapıyorum.

    Bazen okudugumuzu anlayamıyoruz galıba ben volvoyu opelle karsılastırmadım sadece fıyatının yuksek oldugunu soyledım benım ıcın aynı fıyatta a3'de yuksek mercedes a serısı de! Bu yüzden yıne hosuma gıden ve dızel olan bır aracı secmek benım ıcın daha mantıklı bır karar oldu. Volvo 55k olsaydı tercıhım ondan yana olurdu ama bu fiyat kesınlıkle pahalı he baz model benzınlı bır araç için ; bunun aksını ıddıa eden ya volvo bayı sahıbıdır ya cok zengındır ya da bu araca sahıp olma ıhtımalı yoktur ve laf olsun dıye konusuyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orijinalden alıntı: O T T O M A N
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil
    O Mercedes'se bu da Volvo. İsterseniz kafa kafaya çarpıştıralım.


    harika bir restleşme olmuş.bu kadar can alıcı bir yaklaşım görmemiştim uzun süredir.bravooooooooo..................

    Ha ha ha ... Bu çarpışmada Mercedes Volvo'yu darmadağın eder. "Mercedes nere, Volvo nere". Ha bir de "Yıldızına gurban" diyorum

    Sn. hesheit,

    bu yorumunuza şaşırdım şimdi doğrusunu söylemek gerekirse.. Amerika kurgulu güvenlik testinde Volvo değil miydi Mercedes'e üstünlük sağlayan ? Sizde amerka'dadınız yanlış hatırlamıyorsam.. Sn. Kurzweil'in o cümleyi kurmasının dayanağı da sanırım özellikle ve öncelikle o testtir diye düşünüyorum..

    Herşey bi yana, kafa kafaya çarpıştırarak test etme fikri de fena bir fikir değil gibi :)




  • Uğur bey sevgili hesheit olaya ironik yaklaşmış.Forumlarda sağda solda "yıldızı yeter" "aşk 3 harflidir" gibi kalıplaşmış ama sorsanız birçoğu sebebini anlatamayacak kişilere selam çakmış
  • Facebook sayfasında Paris Motor Showdaki sunum ve güzel bir tanıtım videosu var. Yanlış anlamadıysam "önümüzdeki sene 10 yeni ürün çıkaracağız" gibi birşey dedi tanıtımdaki eleman.
    http://www.facebook.com/Volvopersonbilarsverige?ref=stream&sk=app_401849169880450
  • V40 R-design ve Cross Country Configuratörde yerini aldı.
    Cross Country daha bir güzel gibi. 19 jant alternatifleri çok şık.

     Volvo V40: Ve O Sensin
  • cross country kesinlikle çok daha güzel gözüküyor bende koyu gri olandan yaptım birtane. muhteşem gözüküyordu gerçekten siyah 19 inç jantlarla beraber. yalnız şöyle ufak bir sıkıntı var 415bin kron fiyat çekti bana. ki isveç olmasına ragmen türkiyede 150yi bulur artık =/
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.