Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Volvo V40: Ve O Sensin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir Kullanıcı, 7 Masaüstü Kullanıcı
8.500
Cevap
114
Favori
575.411
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    903 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dr.aty

    Fiyat konuşmak için henüz erken,ama Mercedes A serisinin 65.000 liradan başlaması çok iyi oldu.Fiyatlar bu seviyenin üstünden başlamaz diye düşünüyorum.Distribütör de Volvo'nun kendisi olduğuna göre,fiyat ayarlaması daha kolay yapılabilir.

    Valla Türkiye piyasası belli, distribütörler otomobil fiyatlarını maliyet ve karlılık oranına göre değil, marka ve tüketici eğilimine göre belirliyor. Mercedes A ile Volvo arasındaki 2.000 TL fiyat farkının burada daha da açılacağını düşünüyorum.

    Konu dışı: dr.aty, hocam ne iş, sen de mi italo cusun?
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj
    volvo tüketiciyi ilgisini v40 a çekebilmek için 2 şeyi bir arada sunmalı-gözüne sokmalı bence.
    1-rakiplerinden daha iyi-zengin donanımlı araçları daha iyi fiyatlara vermeli,
    2-asıl farkının ise,diğerleriden güvenlik konusunda ne kadar ileride olduklarını göstermeli
    bu yukarıda verdiğim 2 maddeyi,tüketicinin kafasını çevirdiği tüm kanallardan (gazete,tv,internet vs.) uzun süreli olarak duyurmalı.inanın birkaç sene sonra volvo bu ülkenin en çok satan üst segment markası olur,model güncellemeleri ve bu pazarlama stratejisi ile.daha sonrasında ise ilk zamanlarda yapmış olduğu bu maliyetleri çok rahat çıkaracak karlılığa fazlasıyla ulaşır.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1114 Mesaj
    quote:

    volvo tüketiciyi ilgisini v40 a çekebilmek için 2 şeyi bir arada sunmalı-gözüne sokmalı bence.
    1-rakiplerinden daha iyi-zengin donanımlı araçları daha iyi fiyatlara vermeli,
    2-asıl farkının ise,diğerleriden güvenlik konusunda ne kadar ileride olduklarını göstermeli
    bu yukarıda verdiğim 2 maddeyi,tüketicinin kafasını çevirdiği tüm kanallardan (gazete,tv,internet vs.) uzun süreli olarak duyurmalı.inanın birkaç sene sonra volvo bu ülkenin en çok satan üst segment markası olur,model güncellemeleri ve bu pazarlama stratejisi ile.daha sonrasında ise ilk zamanlarda yapmış olduğu bu maliyetleri çok rahat çıkaracak karlılığa fazlasıyla ulaşır.


    Yazdığın şeyler imkansız değil,her şey istemekle başlıyor sonuçta.Kompakt premium segmentte, her araç satışında üreticilere kemiksiz,net 5000-6000 euro arasında para kaldığı tahmin ediliyor.Yani aracın yaklaşık 15000 lirası direk kar olarak kalıyor.Volvo da bu paradan biraz feragat ederek,pekala uygun bir başlangıç fiyatı belirleyebilir.
    _____________________________




  • Yarbay
    8362 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dr.aty

    quote:

    volvo tüketiciyi ilgisini v40 a çekebilmek için 2 şeyi bir arada sunmalı-gözüne sokmalı bence.
    1-rakiplerinden daha iyi-zengin donanımlı araçları daha iyi fiyatlara vermeli,
    2-asıl farkının ise,diğerleriden güvenlik konusunda ne kadar ileride olduklarını göstermeli
    bu yukarıda verdiğim 2 maddeyi,tüketicinin kafasını çevirdiği tüm kanallardan (gazete,tv,internet vs.) uzun süreli olarak duyurmalı.inanın birkaç sene sonra volvo bu ülkenin en çok satan üst segment markası olur,model güncellemeleri ve bu pazarlama stratejisi ile.daha sonrasında ise ilk zamanlarda yapmış olduğu bu maliyetleri çok rahat çıkaracak karlılığa fazlasıyla ulaşır.


    Yazdığın şeyler imkansız değil,her şey istemekle başlıyor sonuçta.Kompakt premium segmentte, her araç satışında üreticilere kemiksiz,net 5000-6000 euro arasında para kaldığı tahmin ediliyor.Yani aracın yaklaşık 15000 lirası direk kar olarak kalıyor.Volvo da bu paradan biraz feragat ederek,pekala uygun bir başlangıç fiyatı belirleyebilir.

    Üreticilerin satış karlılığı ortalama %10-15 arası değişir.

    Vergili 60 bin lira fiyatı olan araçtan üreticiye kalan 5000 lira bile değil.

    Daha buna yönetimsel, finansal maliyetler, tanıtım, amortisman maliyeti vs'nin her bir araca düşen payı dahil değil.

    vw,bmw, volvo, ford vs her üreticide durum aşağı yukarı böyle...
    _____________________________
    banka kapatılan karta aidat çıkarıyorsa, orada bankacılık değil dolandırıcılık yapılıyor demektir. İş bankası.




  • Binbaşı
    1152 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr.aty

    quote:

    volvo tüketiciyi ilgisini v40 a çekebilmek için 2 şeyi bir arada sunmalı-gözüne sokmalı bence.
    1-rakiplerinden daha iyi-zengin donanımlı araçları daha iyi fiyatlara vermeli,
    2-asıl farkının ise,diğerleriden güvenlik konusunda ne kadar ileride olduklarını göstermeli
    bu yukarıda verdiğim 2 maddeyi,tüketicinin kafasını çevirdiği tüm kanallardan (gazete,tv,internet vs.) uzun süreli olarak duyurmalı.inanın birkaç sene sonra volvo bu ülkenin en çok satan üst segment markası olur,model güncellemeleri ve bu pazarlama stratejisi ile.daha sonrasında ise ilk zamanlarda yapmış olduğu bu maliyetleri çok rahat çıkaracak karlılığa fazlasıyla ulaşır.


    Yazdığın şeyler imkansız değil,her şey istemekle başlıyor sonuçta.Kompakt premium segmentte, her araç satışında üreticilere kemiksiz,net 5000-6000 euro arasında para kaldığı tahmin ediliyor.Yani aracın yaklaşık 15000 lirası direk kar olarak kalıyor.Volvo da bu paradan biraz feragat ederek,pekala uygun bir başlangıç fiyatı belirleyebilir.

    Üreticilerin satış karlılığı ortalama %10-15 arası değişir.

    Vergili 60 bin lira fiyatı olan araçtan üreticiye kalan 5000 lira bile değil.

    Daha buna yönetimsel, finansal maliyetler, tanıtım, amortisman maliyeti vs'nin her bir araca düşen payı dahil değil.

    vw,bmw, volvo, ford vs her üreticide durum aşağı yukarı böyle...






    syn: 19can84;

    hatırlarmısınız %10 yakın indirime gitmişti volvo 2-3 ay önce,

    eğer kar payı bu kadar çok düşükse üreticinin, o zaman indirim oranlarına bakınca bir tezatlık oluşturmuyor mu?

    şöyle bir soru sorayım;

    volvo s60 bir araç Türkiyede satış fiyatı diyelimki 90 bin tl. yanlış hatırlamıyorsam t4 ler öyle.

    üreticiye maliyeti :

    üretici karı :

    Türkiyedeki bayi karı :

    Tüketicinin ödediği rakam : 90 bin TL.

    saygılar.




  • Yarbay
    8362 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr.aty

    quote:

    volvo tüketiciyi ilgisini v40 a çekebilmek için 2 şeyi bir arada sunmalı-gözüne sokmalı bence.
    1-rakiplerinden daha iyi-zengin donanımlı araçları daha iyi fiyatlara vermeli,
    2-asıl farkının ise,diğerleriden güvenlik konusunda ne kadar ileride olduklarını göstermeli
    bu yukarıda verdiğim 2 maddeyi,tüketicinin kafasını çevirdiği tüm kanallardan (gazete,tv,internet vs.) uzun süreli olarak duyurmalı.inanın birkaç sene sonra volvo bu ülkenin en çok satan üst segment markası olur,model güncellemeleri ve bu pazarlama stratejisi ile.daha sonrasında ise ilk zamanlarda yapmış olduğu bu maliyetleri çok rahat çıkaracak karlılığa fazlasıyla ulaşır.


    Yazdığın şeyler imkansız değil,her şey istemekle başlıyor sonuçta.Kompakt premium segmentte, her araç satışında üreticilere kemiksiz,net 5000-6000 euro arasında para kaldığı tahmin ediliyor.Yani aracın yaklaşık 15000 lirası direk kar olarak kalıyor.Volvo da bu paradan biraz feragat ederek,pekala uygun bir başlangıç fiyatı belirleyebilir.

    Üreticilerin satış karlılığı ortalama %10-15 arası değişir.

    Vergili 60 bin lira fiyatı olan araçtan üreticiye kalan 5000 lira bile değil.

    Daha buna yönetimsel, finansal maliyetler, tanıtım, amortisman maliyeti vs'nin her bir araca düşen payı dahil değil.

    vw,bmw, volvo, ford vs her üreticide durum aşağı yukarı böyle...






    syn: 19can84;

    hatırlarmısınız %10 yakın indirime gitmişti volvo 2-3 ay önce,

    eğer kar payı bu kadar çok düşükse üreticinin, o zaman indirim oranlarına bakınca bir tezatlık oluşturmuyor mu?

    şöyle bir soru sorayım;

    volvo s60 bir araç Türkiyede satış fiyatı diyelimki 90 bin tl. yanlış hatırlamıyorsam t4 ler öyle.

    üreticiye maliyeti :

    üretici karı :

    Türkiyedeki bayi karı :

    Tüketicinin ödediği rakam : 90 bin TL.

    saygılar.

    Merhabalar,

    Esasında böyle tümden gelmeğe lüzum yok, firmalar zaten finansal tablolarını kamuoyu ile paylaşıyorlar.



    Satış geliri:------------------65
    Satılan mal maliyeti:------- 54
    Brüt kar:---------------------11 Yani %17

    AR-GE:-----------------------2,2

    Araştırma geliştirme maliyetlerini de ürün maliyetine dahil ettiğimizde (ki çoğu firma böyle yapar) satış karlılığı %13 seviyesine iniyor.

    Yani bu adamlar ürünü kağıt üstünde hazırlıyorlar, sonra üretiyor, sonra satıyorlar, bu faliyetlerinden de ürün başına ortalama %13 kar elde ediyorlar.

    Siz ise araç başına 5-6 bin euro kemiksiz net kardan bahsediyorsunuz. 90 bin liralık arabanın vergisiz fiyatı zaten 24 bin Euro ki bunda ortalama %5 civarı bayi karı da olduğu düşünülürse bahsettiğiniz 5-6 bin euronun gerçek olabilmesi için yukarıdaki yukardaki %13 rakamının %30 gibi bir şey olması gerekirdi.

    Bu arada konu başlığımız v40 ve 90 bin liralık bir v40'ın belki de bu topraklarda asla satılmayacağı gerçeğini de düşünürsek 5-6 bin euro'yu yakalamak için %30'un üstüne bile bir hayli ilave etmek gerekir...
    _____________________________
    banka kapatılan karta aidat çıkarıyorsa, orada bankacılık değil dolandırıcılık yapılıyor demektir. İş bankası.




  • Teğmen
    210 Mesaj
    bence firmaların karını hesaplamak çok mantıklı değil.çünkü bu rakamların çoğu zaten firmaların kendisi tarafından speküle ediliyor.biz tüketici isek burada bakılması gereken,hesaplanması gereken şey bu malı kaça alacağımızdır.daha 3-5 gün öncesine kadar mercedes a serisini c serisi ile kıyaslayıp "c serisi 97000tl den başlıyorsa a serisinin baz donanım fiyatı 75000tl den başlar" görüşünün çökmesi ve neredeyse en üst donanım a180 in bu fiyatlara alınacağı gerçeğinin ortaya çıkmasıdır.benim v40 için başlangıç fiyatı beklentim 60000tl ve 75000tl ye rahatlıkla full r-desing alınabilir.tabi bu full ün içine panoramik sunroof girmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O T T O M A N -- 10 Eylül 2012; 22:05:07 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3660 Mesaj
    konuyla alakasız olacak ama v40 temelli olması sebebi ile burada sormak istedim. xc40 ile ilgili herhangi bir yeni bilgi yeni gelişme varmıdır? ya da xc40 ile ilgili bilgisi olan. nasıl farklar içereceği. v40ın hangi özelliklerini taşıyacağı. v40ın bütün güvenlik özelliklerini taşıyıp taşımadığı vs gibi bilgileri henüz öğrenebilme şansımız var mıdır acep?
    _____________________________
  • Yarbay
    8362 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    konuyla alakasız olacak ama v40 temelli olması sebebi ile burada sormak istedim. xc40 ile ilgili herhangi bir yeni bilgi yeni gelişme varmıdır? ya da xc40 ile ilgili bilgisi olan. nasıl farklar içereceği. v40ın hangi özelliklerini taşıyacağı. v40ın bütün güvenlik özelliklerini taşıyıp taşımadığı vs gibi bilgileri henüz öğrenebilme şansımız var mıdır acep?

    Kasım ayında üretimine başlanacak, seneye şubat mart gibi de tanıtılacak.

    Çok bir fark olacağını sanmıyorum, yükseltilmiş v40 neticede.

    Suv veya crossover değil de volvo'nun crosscountry dediği tipte bir araç.

    |
    |
    _____________________________
    banka kapatılan karta aidat çıkarıyorsa, orada bankacılık değil dolandırıcılık yapılıyor demektir. İş bankası.




  • Yarbay
    3833 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Merhabalar,

    Esasında böyle tümden gelmeğe lüzum yok, firmalar zaten finansal tablolarını kamuoyu ile paylaşıyorlar.



    Satış geliri:------------------65
    Satılan mal maliyeti:------- 54
    Brüt kar:---------------------11 Yani %17

    AR-GE:-----------------------2,2

    Araştırma geliştirme maliyetlerini de ürün maliyetine dahil ettiğimizde (ki çoğu firma böyle yapar) satış karlılığı %13 seviyesine iniyor.

    Yani bu adamlar ürünü kağıt üstünde hazırlıyorlar, sonra üretiyor, sonra satıyorlar, bu faliyetlerinden de ürün başına ortalama %13 kar elde ediyorlar.

    Siz ise araç başına 5-6 bin euro kemiksiz net kardan bahsediyorsunuz. 90 bin liralık arabanın vergisiz fiyatı zaten 24 bin Euro ki bunda ortalama %5 civarı bayi karı da olduğu düşünülürse bahsettiğiniz 5-6 bin euronun gerçek olabilmesi için yukarıdaki yukardaki %13 rakamının %30 gibi bir şey olması gerekirdi.

    Bu arada konu başlığımız v40 ve 90 bin liralık bir v40'ın belki de bu topraklarda asla satılmayacağı gerçeğini de düşünürsek 5-6 bin euro'yu yakalamak için %30'un üstüne bile bir hayli ilave etmek gerekir...



    Ben bu tabloyu tam okuyamadım. O yüzden sorum şu: Volvo 2011'de 450bin araç satmış. Araç başına kaç Sek veya Avro/TL kar etmiş?
    _____________________________




  • Yarbay
    8362 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Merhabalar,

    Esasında böyle tümden gelmeğe lüzum yok, firmalar zaten finansal tablolarını kamuoyu ile paylaşıyorlar.



    Satış geliri:------------------65
    Satılan mal maliyeti:------- 54
    Brüt kar:---------------------11 Yani %17

    AR-GE:-----------------------2,2

    Araştırma geliştirme maliyetlerini de ürün maliyetine dahil ettiğimizde (ki çoğu firma böyle yapar) satış karlılığı %13 seviyesine iniyor.

    Yani bu adamlar ürünü kağıt üstünde hazırlıyorlar, sonra üretiyor, sonra satıyorlar, bu faliyetlerinden de ürün başına ortalama %13 kar elde ediyorlar.

    Siz ise araç başına 5-6 bin euro kemiksiz net kardan bahsediyorsunuz. 90 bin liralık arabanın vergisiz fiyatı zaten 24 bin Euro ki bunda ortalama %5 civarı bayi karı da olduğu düşünülürse bahsettiğiniz 5-6 bin euronun gerçek olabilmesi için yukarıdaki yukardaki %13 rakamının %30 gibi bir şey olması gerekirdi.

    Bu arada konu başlığımız v40 ve 90 bin liralık bir v40'ın belki de bu topraklarda asla satılmayacağı gerçeğini de düşünürsek 5-6 bin euro'yu yakalamak için %30'un üstüne bile bir hayli ilave etmek gerekir...



    Ben bu tabloyu tam okuyamadım. O yüzden sorum şu: Volvo 2011'de 450bin araç satmış. Araç başına kaç Sek veya Avro/TL kar etmiş?

    hocam bu tabloda servis yedek parça gelir-giderleri de olduğu için tam olarak bir çevap veremeyiz.

    Ama olmadığını varsayarsak sadece

    fabrikaya giren-fabrikadan çıkan şeklinde hesaplanırsa 5800 Euro kar etmiş.

    Araştırma geliştirme maliyetlerinde sonra bu 4700'e düşmüş

    Yönetim-pazarlama finans vs giderleri sonunda 315 Euroya düşmüş.
    |
    |
    _____________________________
    banka kapatılan karta aidat çıkarıyorsa, orada bankacılık değil dolandırıcılık yapılıyor demektir. İş bankası.




  • Yarbay
    3833 Mesaj
    Doğrusu 1.213.000.000 SEK'i 450.000'e bölmüş ve 2695 SEK = 315€'yu bulmuştum ama bu sonuca inanamamıştım. Hala da inanabilmiş değilim.

    Başkaca sonuca varan biri varsa buyursun, yoksa araç başına 315€ kar hakkında forum üyelerinin yorumlarını merak ediyorum.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj
    önceki mesajımda da belirtiğim üzere,bu rakamlar en başta şirketlerin kendilerince speküle ettiği rakamlardır.tabi bunun sebebi olarak bir çok neden sayılabilir.birde şu açıdan bakalım bu konuya.düşünün volvot tüm giderleri(ürettiği malın ham madde-işçilik maliyeti,o malı üretmek adına yürüttüğü arge giderleri,lojistik giderler,personel giderleri,kampanya-indirim giderleri,vergi gibi akla gelmiyecek tüm giderler) düştükten sonra eline araç başı 315euro kalıyorsa çok da kötü sayılmaz.çok daha iyi verimli üretim planlaması,pazarlam vs. ile bunu çok rahat %100 lerin üzerinde arttırabilir.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    370 Mesaj
    Tabloda benim dikkatimi çeken araç başına yönetim, pazarlama, finans vb giderin Ar-ge maliyetlerinden çok daha fazla olmasıdır.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    133 Mesaj
    araç başına 315 euro net kar az değil bence. kaldıki satılan her araç kiraya verilen eve benzer aracın servis yedek parça vs. gelirlerinden daha çok kazanıyorlar. netice olarak güzel araç yapsınlar güzel para kazansınlar yani hak etsinler.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    400 Mesaj
    V40 R-Design











    _____________________________




  • Yüzbaşı
    400 Mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ohbenezor -- 12 Eylül 2012; 17:50:29 >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1486 Mesaj
    R-Design dış tasarımları güzel oluyor buna lafım yok ama Volvo birazda içeriye el atsa.3 tane aliminyum pedal ve renkli koltuk dikişleri kullanınca içi sportif olmuyor.BMW-Mercedes'tede içinde çok değişiklik olmuyor ama çoğumuzun Volvo'yu sevme nedenlerinden biride "farklılık" değil mi?Ne vardı V40 bu konudada farklı ve öncü olsa?

    İşede biraz daha sportif bir direksiyon ve vites tasarlayarak başlasalarmış fena olmazmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolbert -- 12 Eylül 2012; 17:57:57 >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    210 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    V40 R-Design













    bu araba r-desing alınır ve son zamanlarda favori rengim olan bu tonlardaki mavi ile hemde.gerçektende çok güzel olmuş.umarım mercedes a serisi ile rekabet adına şöyle fotolardaki gibi full bir v40 ı 70000tl ye alabiliriz...
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Aalmanya'da benzinlı v40 24.500'den satısa cıkarılmıs sızce t3'un fıyatı ne olur 55bine alabılır mıyız bu aracı şöle orta donanımını?
    |
    |
    _____________________________
    Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünürüz.
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
üniversite
haberler
Masal
Mobilya Takımları
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,437
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.