Şimdi Ara

VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ)))

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
416
Cevap
36
Favori
76.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncellemeler:

    (24.09.2018) Volvo’dan aradılar, yeni bir teklifte bulundular. Fatura bedelini iade etmeye hazır olduklarını beyan ettiler. Bunlar beni keriz ya da saf sanıyo ama ben bu teklifi hakettim, iyiniyet gösterip ikame aracı kabul ederim dememeliydim. Neyse aklım başıma geldi, kendilerine de izah ettim sulh tekliflerine kapalıyım. Her halükarda bu işi yargı çözecek, ihtarnameme olumsuz cevap vermelerini sabırsızlıkla bekliyorum. (bu arada fatura bedeli 352 bin TL’dir )

    (25.09.2018) Volvo müdürü olduğunu söyleyen biri aradı (müdür olduğu konusunda emin değilim) Müşteri temsicilerinin yaptığı teklifi kendisi gene tekrarladı, kabul etmemem üzerinde ikame aracı en yakın otokoç şubesine bırakmamı istedi. Tabi ikame demedi arabamızı en yakın otokoç'a bırakın dedi. Gelsin kendisi alsın alabiliyorsa tabi :)

    (28.09.2018) Otokoç servisinden aradılar, motor montajı yapılmış trafik tescil için vekalet istedir. Vekaleti çıkardım fakat vekaleti gönderirken mail açıklamasına şunu ekledim: 'vekaletname çıkarmam tamiratı kabul ettiğim anlamına gelmemektedir, aksine misliyle değişim talebim gereği ayıplı aracı Volvo'ya devredebilmek için aracın devre hazır olması için vekaletname çıkarılmıştır, başka anlamlara yorumlanamaz'

    28.09.2018 Volvonun ihtarıma verdiği cevap PTT'den elime ulaştı. Ücretsiz tamirat hakkımı kullandığımı bu sebeple yeni araç talebimi yerine getiremeyeceklerini yazmış avukatları. Bakalım Mahkeme'de nasıl kanıtlayacaklar bu yalanlarını hiçbir evrak imzalamış değilim, ne sözlü ne de yazılı onayım yok.

    (02.10.2018) Ayıplı aracın ayıpsız araçla değiştirilmesi talebiyle Tüketici Mahkemesinde dava açıldı, yargı süreci başladı.

    (04.10.2018) Duruşma günü verildi, ilk duruşma ocak 2019'da.

    24.07.2019 dosya bilirkişiden döndü rapor benim lehime geldi. Raporda motor değişiminin gizli ayıp olduğu tespit edilmiş. Raporun sonuç kısmının resmini ekliyorumVOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ)))

    18.01.2021 Tüketici Mahkemesi, aracın ayıpsız misliyle değiştirilmesine karar verdi.
    VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ)))

    22.11.2023 İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 18. Hukuk Dairesi, misliyle değişim kararının yerinde olduğunu kanaatiyle volvo'nun istinaf başvurusunu reddetti. VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ)))


    Mart 2017'de sıfır olarak alınan Volvo S90 D5 model araç yaklaşık bir buçuk ay önce yolda kaldı, yetkili servise çekildi. Yapılan incelemeler neticesinde motor pistonlarından birinin yamulduğu-çatladığı dolayısıyla turbolara motor yağı sızdığı bu sebeple motoru komple değiştireceklerini belirttiler.

    Bakımları düzenli yapılmış olan ve daha 40 bin km'de bir aracın neden piston çatlattığını Volvo bana açıklayamadı.

    İlk etapta sıfır motor cazip gelse de maddi zararım bir yana değişen motorlu bir aracı satmam çok çok zor olur. Bu sebeple Avukat'a vekalet verdim, aracın ayıpsız misliyle değiştirilmesini talebiyle ihtarname gönderdim.

    Geçen hafta Volvo müşteri hizmetlerinden aradılar, 'müşteri memnuniyetine çok önem veren bir firmayız, davalık olmayalım mümkünse sulh olalım'' dediler. Ben de olumlu yaklaştım, bana verdikleri ikame aracı 'sıfır araç yerine' kabul edebileceğimi söyledim. Tüketiciyi koruma Kanunu bana sıfır araç talep etme hakkı vermişse de benim için sulh demek karşılıklı geri adım atmak demek olduğu için ikinciel aracı kabul edebileceğimi bildirdim.

    Volvo bugün beni aradı 50 bin fiyat farkı ödersem teklifimi kabul edebileceklerini söylediler. Sanki bana ayıplı mal satmamışlar da ben arabalarına talip olmuşum gibi davranıp, hem kendi araçlarına hem benim araca bir fiyat biçip, aradaki farkı talep ediyorlar. Galericiye gitsem böyle bir pazarlık yapmazlardı benle.

    Volvo'nun bu üstün müşteri hizmetleri anlayışlarından dolayı kendilerine teşekkür edip, doğal olarak tekliflerini kabul etmediğimi, sulh görüşmelerinin bittiğini başka bir teklifi kabul etmediğimi belirterek görüşmeyi sonlandırdım. Artık hiçbir sulh tekliflerini de kabul etmeyeceğim, kanuni sürenin dolmasının bekleyip dava açacağım.

    Mevcut arızanın kronik bir sorundan kaynaklı olabileceğini düşündüğümden ötürü bu konuyu açma gereği duydum, umarım başka kullanıcılar bu yönde bir sorun yaşamazlar.

    Not: Sorulmadan ben şimdiden cevap vereyim. İhtarı göndermeden önce dersimizi iyi çalıştık, emsal davaları inceledik, yargıtay'ın içtihatlarına baktık. Yargıtay'a göre motor değişimini gerektirecek bir arıza, aracı ayıplı mal durumuna sokar, dolayısıyla tüketicinin yeni araç talep etme hakkı mevcut. VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ)))

    örneğin emsal bir karar paylaşayım:
    T.C.
    YARGITAY
    13. HUKUK DAİRESİ
    E. 2009/9366
    K. 2010/488
    T. 21.1.2010
    'aracın eksantrik zincir kapağında tespit edilen çatlak ile silindirlerde tespit edilen çizilme, imalattan kaynaklı gizli ayıpttır. Dava, araç bedelinin ödenmesi istemidir. Dava konusu olaya bakılacak olursa, davacı tarafından satın alınan araçta birçok kez arıza meydana geldiği, ... tarihlerinde aracın servise girdiği, ikiden fazla aynı nitelikte aracın motoru ile ilgili arızanın oluştuğu, onarım ve parça değişikliği işlemlerinin yapıldığı, son olarak ... tarihinde servise girdiğinde motor bloğunun değiştirilmesine karar verilerek aracın 30 işgünü geçtikten sonra teslime hazır getirildiği, yasal tamir süresinin aşılmasında davacının kusurunun bulunmadığı, dosyada mübrez bilirkişi raporuna göre de aracın motorunda eksantrik zincir kapağında tespit edilen çatlak ve kapak değiştirilirken silindirlerde tespit edilen çizilmenin kullanıcıdan kaynaklanmayan imalat hatasından kaynaklanan gizli nitelikte ayıp olduğu anlaşılmaktadır. Mahkemece açıklanan yasa ve yönetmelik hükümleri ile maddi olgular dikkate alınarak oluşacak sonuca uygun bir karar verilmesi gerekir.''
    (bu mahkeme kararına konu olayda da tüketici aracı 2005 temmuzda almış, arıza 2007 mayısta ortaya çıkmış)


    NOT-2-
    Ayıplı araç için açılan davalarla ilgi bilinen bazı yanlışlar için açıklama yapayım, başkaları böyle sıkıntı yaşayan hakkını bilsin, sonuçta işi bilen avukata denk gelmek çok zor. Öğrendiklerimi burda paylaşayım:(ileriki aşamada konunun başlığını değiştireceğim, benzer sıkıntıları yaşayanlar için yol gösterici bir konu olması için)

    1- Dava açtığınızda araçsız kalmazsınız, üretici tamiratı yapıp aracı size teslim eder, davanız devam eder. Burda püf nokta teslim almadan önce kullandığınız seçimlik hakkı firmaya bildirmiş olmanız lazım. Üreticiye hiçbir ihtarname göndermeden aracı teslim alırsanız, ücretsiz onarımı kabul etmiş olur dava açma sansını kaybetmiş olursunuz.

    ''Tüketicinin dava açana kadar hatta dava açtıktan sonra aracı kullanması satıcıyı ve onunla birlikte sorumlu olanları yasal sorumluluktan kurtarmaz. Tüketici sözleşmeyi ayakta tutarak malın yenisi ile değiştirilmesini istediğine göre malın yenisi gelene kadar elindekini iade yükümlülüğünde de değildir. Satıcı/ithalatçı firma yetkili servisine yapılan başvuru üzerine, tüketicinin tercihine göre, sorunun çözümlenmesi ile yükümlüdür. Somut olayda arızaların giderilmesi amacıyla aracın bir çok parçası değiştirilip, böylece aracın orijinal halini kaybettiği gibi, tüketicinin araca duyduğu güvenin sarsılması nedeniyle araçtan beklediği yararı sağlayamadığı, daha baştan değişiklik talebi iletilmesine karşın, yasal zorunluluğa rağmen davalı yanın bu istemi yerine getirmediği, tüketicinin bu şekilde aracı değer düşüklüğüne ilişkin zararı giderilerek de olsa kullanmaya zorlanamayacağı, belirgindir.Direnme kararının onanması gerekir
    (T.C.
    YARGITAY
    HUKUK GENEL KURULU
    E. 2009/4-246
    K. 2009/297
    T. 1.7.2009)

    2- En çok yapılan hata bedel iadesi talebiyle dava açılıyor. Bu duruda dava neticelendiğinde iade aldığınız bedel enflasyon karşısında eriyip gitmiş olacak. Sonuç safi zarar. Ne talep edilmeli, ayıpsız misliyle değişim. Bunu talep ettiğinizde ne oluyor, cevabı yargıtay kararıyla veriyorum: ''' Borçlunun ayıpsız aracın elinde olmadığını bildirdiği tarih itibariyle değerin tespitinin yapılması gerekeceği, bu tarih de icra emrinin tebliği üzerine borçlunun ayıpsız mislinin elinde olmadığını bildirdiği ilk tarihtir. Ayıpsız misli ile değiştirilmesine karar verilen takip konusu ilamdaki 2012 model aracın mislinin üretilmediği ,fakat aracın üretimine devam edilmesi nedeniyle muadili olarak iadesi gereken tarihteki modelinin donanım farklarının tek tek ve fark miktarlarının neye tekabül ettiği de açıklanarak 2012 model araçta bulunmayan donanım farkları tutarı düşülerek iade konusu aracın değerinin belirlenmesi gerekir. Bu yönüyle denetime açık olmayan raporla karar verilmesi doğru değildir.''
    (T.C.
    YARGITAY
    8. HUKUK DAİRESİ
    E. 2016/21238
    K. 2017/6805
    T. 10.5.2017)''

    - Takibe konu ilamın hüküm bölümünde, ayıplı otonun ayıpsız misli ile değiştirilmesi öngörülmüştür. Borçlu vekili, ilama konu aracın ellerinde bulunmadığını bildirmiştir. Mahkemece yapılacak iş; 2004 model Hyundai marka H-1 Starex tipindeki aracın donanımını taşıyan araç “0” km. olarak haczin yapıldığı tarihte üretilmiş olsa değerinin ne olacağının Ticaret Odasından bu şekilde bir açıklama ile sorularak aracın değerinin belirlenmesi gerektiği yönünde İcra Müdürüne talimat vermekten ibarettir. Aksine düşünce ile icra mahkemesinin 2011 model “0” km. aracın değerini esas alarak hüküm tesis etmesi doğru değildirT.C. )
    (YARGITAY
    8. HUKUK DAİRESİ
    E. 2012/4141
    K. 2012/4934
    T. 29.5.2012)

    3- Motor arızası aracı ayıplı duruma düşürmeyeceğini söyleyenlere gene yargıtay kararıyla cevap veriyorum:

    - ''Somut olayda yeni alınan aracın 300 km'de motorunun değişeceği anlaşılmış olup, bu haliyle söz konusu araç ayıplı maldır.

    Tüketici de yasanın öngördüğü otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmiş ve seçimlik hakkını aracın yenisiyle değiştirilmesi yolunda kullanmıştır. Bu durumda aracın yenisiyle değiştirilmesine karar verilmelidir.'' Yargıtay 13. Hukuk Dairesi Esas No :2008/10689 Karar No:2009/3770 Tarih:19.03.2009)



    - ''Davacı, davalı O.Otomotiv İnş. Turizm. San. Tic. AŞ'den satın aldığı ve diğer davalının ithalatçısı olduğu Audi A4 2.0 TDI 143 Hp 2010 model aracı 410138 numaralı fatura ile 04/01/2010 tarihinde 103.321,50 TL bedelle satın aldığını, aracın daha sonra arıza yaptığını, ithalatçı firma ve Yetkili servis tarafından motor değişimi ile tamir işlemlerinin garanti kapsamında olduğu belirtilerek aracının ekonomik değerinde ciddi kayıp yaratacak nitelikte motor değişimi ve tamire zorlandığını, aracın tek taraflı ve yasaya aykırı olarak tamir edildiğini, sözleşmeden dönme hakkının kullanmak istemesine rağmen bu talebin yerine getirmediklerini ileri sürerek fazlaya ilişkin hakları saklı kalmak kaydı ile sözleşmeden dönme sebebi ile 103.321,50 TL satış bedelinin 30/08/2010 temerrüt tarihinden itibaren yasal temerrüt faiziyle birlikte davalılardan müştereken ve müteselsilen tahsiline, iş kaybı ve manevi zararlarına ilişkin talep ve dava hakkının saklı tutulmasına, karar verilmesini istemiştir. (...) Hal böyle olunca mahkemece davacının araç bedeline yönelik talebinin kabulüne karar verilmesi gerekirken yazılı şekilde hüküm tesisi usul ve yasaya aykırı olup bozma nedenidir.''
    (T.C.
    YARGITAY
    13. HUKUK DAİRESİ
    E. 2013/30340
    K. 2014/8059
    T. 7.4.2014)

    - Davacı, davalıdan 28.12.2011 tarihinde ... marka araç satın aldığını, yaklaşık 5 ay sonra aracın 2400 km ye ulaştığı sırada egzosundan beyaz duman çıkması şikayeti ile yetkili servise başvurduğunu, serviste araçtaki arazının bulunması için kendisine 10 gün süreyle oyaladıklarını, aracın tüm parçalarını söktükleri halde arızayı bulamadıklarını ifade ettiklerini, davalı şirketin aracın moturunu komple değiştirdiklerini söylediklerini, 25 gün sonunda aracın parça değiştirilmiş şekilde kendine teslim edildiğini, bu olay sebebiyle tüketici hakem heyetine başvurduğunu, Kocaeli Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanlığının 22.08.2012 tarihli ve 250911 Sayılı kararı ile araçtaki ayıp sebebiyle kendisinin haklı olduğunu ve 36.881 TL nin iadesine karar verildiği halde davalının kendine ödeme yapmadığını, bu sebeplerle ayıplı malın yasal faizi ile birlikte bedelin iadesini ve aracı kullanırken tüm ailesinin yaşadığı korku ve endişe ile tamir aşamasındaki olaylar sebebiyle psikolojilerinin etkilenmesi sebebiyle 5.000 TL manevi tazminatın davalıdan tahsiline karar verilmesini istemiştir.
    (...)
    Dava tarihinde yürürlükte bulunan 4822 Sayılı yasa ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4.maddesi hükmü gereğince; tüketici, satın aldığı malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Tüketici, bu dört talep hakkından herhangi birisini tercihte serbesttir.Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    Ayrıca Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. madde gereğince tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilmesi için, malın; tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması gerekmektedir.

    Somut olayda davacı her ne kadar aracını arızanın neden kaynaklandığının tespiti için 'beyaz duman atma, su eksiltme, ısıtma bujisi ikaz verme' şikayetleri ile 14.05.2012 tarihinde servise bırakmış ise de sonrasında yapılan motor, turbo, EGR değişimlerine ve onarım hizmetlerine açık onay vermemiştir. Bu tür durumlarda servis tarafından bir tamir işlemi yapılmadan önce tüketicinin açık onayının alınması gereklidir. Arızanın neden kaynaklandığını bilmeyen araç sahibinin, aracı servise bırakması onarım istediği anlamına gelmez. Bu durumda Garanti Belgesi Uygulama Yönetmeliğinin yukarda bahsedilen hükmü olayda uygulanamaz. O halde mahkemece, davacının davalıdan bedel iadesi talep edebileceği kabul edilip sonucuna göre bir karar verilmesi gerekirken yazılı gerekçeler ile bedel iadesine dair davanın reddine karar verilmesi usul ve yasaya aykırı olup, bozma nedenidir.
    (T.C.
    YARGITAY
    13. HUKUK DAİRESİ
    E. 2014/9468
    K. 2015/17463
    T. 1.6.2015)




    - BOYA KALINLIĞI, OLMASI GEREKEN KALINLIKTAN DAHA FAZLA OLDUĞU İÇİN DEĞİŞİM KARARI VERİLMİŞ (Motor değişimini ayıp görmeyenlere gelsin)
    Mahkemece benimsenen bilirkişi raporu doğrultusunda orijinal boya film kalınlığı değerinin ortalama 70-100 mikron aralığında olması gerekirken 110-470 mikron aralığında olduğunun tespit edildiği, araç üzerinde kısmi boya dökülmeleri olduğu, boyanın orijinal olmaması nedeniyle araçta gizli ayıp bulunduğu, bunun aracın misli ile değiştirilmesine yol açmayacağı, ancak aracın ayıpsız değeri ile ayıplı değeri arasındaki farkı davacının davalılardan isteyebileceği gerekçesiyle davanın 3.235,79 TL için kısmen kabulüne, fazlaya ilişkin talebin reddine karar verilmiş, hüküm davacı vekilince temyiz edilmiştir.

    Dava konusu aracın bazı kısımlarının mevcut boyasının üstüne tekrar boya çekilmek suretiyle sonradan boyandığı, araçtaki ayıbın gizli ayıp niteliğinde olduğu bilirkişi incelemesi sonucunda saptanmıştır. Araçtaki gizli ayıbın satıştan sonra oluştuğuna ilişkin delil bulunmadığına göre aracın satılırken gizli ayıplı olarak satıldığı kabul edilmelidir, Davacı alıcı aracın bir çok yerinde orijinal boya dışında boyalı olan bir aracı kabule zorlanamaz. Mahkemece gizli ayıplı aracın yenisiyle değiştirilmesi gerektiği halde aracın ayıplı değeri ile ayıpsız değeri arasındaki farka hükmedilmesi isabetsiz olup bozmayı gerektirmiştir.
    (T.C.
    YARGITAY
    19. HUKUK DAİRESİ
    E. 2009/11760
    K. 2010/7618
    T. 16.6.2010)


    İLGİLİ KANUN MADDESİ:
    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
    Tüketicinin seçimlik hakları

    MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

    Not: Ticari amaçla araç alınmışsanız bu maddeden yararlanamazsınız ama hukukta 'Ayıba karşı Tekeffül' diye hukuki kavram varmış, ona dayanarak Asliye Hukuk Mahkemelerinde dava açabilirsiniz, gene lehinize sonuçlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parezer -- 9 Aralık 2023; 20:44:18 >







  • Farklı bir açıdan bakacağım. Ülkeye bak çay demle arkadaş. Maliye yani devlet yaklaşık 2 araç bedelini cebe indiriyor ama 1 araca 3 araç parası veren kişi haklı davası için 2 - 3 sene stres ve mahrumiyet içinde geçmesi beklenen bir hukuki sürece mahkum ediliyor. Devlet bekle diyor. Hakkını hemen alamazsın, beni bağlamaz, git yargıda sürün diyor. 2 araç parası bana verdin oysa ki demiyor. Vatandaşı koruması bir yana buna karşı bir kolaylık bile sağlamıyor. Böyle rezil bir anlayış, haksızlık başka ülkede olamaz.
    O adam kaç defa sınırsız banlandı, nasıl olduysa geri geldi.

    Ben 12 yıllık üyeliğimi bunun gibilerle tartıştığım için isteyerek sildirdim, 3-4 ay sonra tekrar kaldığım yerden başlayayım dedim. Olmaz dediler.

    Burası da böyle bir forum işte :)

    Bu arada konu sahibine de kolaylıklar dilerim. Premium bir aracın bu tarz durumlarda bayisi etkisiz kalmamalı
    Edit: 11.10.2018 - konu sahibi arkadaş motor değişim işlemi için vekalet vererek maalesef hukuki açıdan çok dezavantajlı duruma düşmüş, o vekaleti hiç vermeyecekti. büyük ihtimalle dava aleyhine sonuçlanacak.

    Başımdan çok benzeri bir durum geçtiği için bir kaç söz etmek isterim. Öncelikle çok geçmiş olsun.



    Muadil araç veya bedel iadesi talebinizde sonuna kadar haklısınız, dirençli ve ısrarlı olun. Volvo’nun genel merkezine ve Türkiye bürosuna mutlaka detaylıca durumu bildirin.



    Sandık motor takılmasına sadece değer kaybı açısından itiraz etmeyin. Motorun araca montajının servis tarafından yapılacağını ve hiçbir servisin fabrika seviyesinde montaj yapamayacağını da aklınızdan çıkarmayın.



    Araçta tamir istemediğinizi servise yazılı olarak bildirin ve hiçbir evrakı imzalamayın.



    Kolay gelsin.
    Bu tür yorumlar insanları yanıltıyor, bu kadar net konuşmak için işin uzmanı olmak gerek. Ben işin uzmanı olan avukattan bilgi aldım, araç değişim kararı çıkar. Benim olayla birebir en az 5 tane yargıtay kararı avukatın elinde var, hepsini okudum. Volvo bile davayı kazanmazsınız demiyor, dava 3 yıl sürer, 3 yılın sonunda aynı araç elimizde olmayacağı için parasını öderiz en fazla diyor. Dava uzun sürer diye beni vazgeçirmeye çalısıyor, onlar davanın neticesini zaten biliyor.
    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum ama motor ya da şanzıman arızasında komple yeni araçta diretilmesi bana yanlış geliyor.
    Tamam, çok yüksek bir meblağa alınmış arabanın tamirli olması içinize sinmeyebilir ama motor dediğiniz araca civatalarla, kablolarla ve borularla bağlı bir ünite. Motor başlı başına bir ünite, motorunda olan arızadan dolayı komple araba değiştirmek yerine motorun serviste değişmesi ve yeni motora da garanti verilmesi bence makul bir çözüm. Eğer motordan kaynaklı tekrar bir arıza çıkarsa o zaman yeni araçta diretmek lazım. Şahsen düşüncenizi anlıyorum ama motor değişimi bence kabul edilebilirdi. Sonuçta sıfır sandık motor monte edilecek, rektefiye v.b yapılmayacak. Belki de ben yanlış düşünüyorumdur ama aynısı başıma gelse, yetkili servis tamamen sıfır ve sandık motor takacağını ve o motora da aynı süre garanti vereceğini (Mesela araç 2 yıl 50 bin kilometre garantili, olay 30 bin kilometrede 1,5 sene sonra oluyor, yeni takılan motor ile motorun garantisi 3,5 yıl 80 bin kilometreye kadar geçerli olacaksa) beyan ettiğinde ben motor değişimini kabul ederdim. Hem bu süreçte ikame araçla araçsız kalmamış olacağım hem de kendi arabama binmeye devam edeceğim.

    Ha ama ikame araç için 50 bin lira fark istemeleri sogyunculuk olmuş. Orada fark istemeden size ikame aracı değişim yapmaları gerekirdi.

    Her araçta fabrikadan hatalı parça çıkabilir. Sonuçta bu araçların her birisi test edilmiyor, öyle olsa sıfır araç olmaz. En azından 20-30 bin kilometre yapmış ve rüştünü ispatlamış -temizliğinden emin olduğunuz- bir araç sıfır araçtan daha güvenilirdir.
    Öncelikle geçmiş olsun. Umarım hak ettiklerinizi kat be kat alırsınız (ya da istediklerinizi)

    Sonra da herkesi tek tek tebrik ederdim ama aşağı doğru gittikçe maalesef sinirlerim bozuldu. Bilmem kaçıncı sayfada aynı sarmal cevap ve iftiraları okumaktan sıkılınca direkt cevaba geçtim.

    Şimdi zaten üretici olmayı 2013'ten beri bıraktık ülkecek neredeyse. Tüketici sıfatımızla yola devam ediyoruz. Evrimleşme bazı durumlarda bunu gerektiriyor. Tabi kendi ölçeklerinizde kalmak kaydı ile.

    Arıza ile Gizli ayıp arasındaki farkı bilmeyen en az 100 yorum gördüm!!! Bir de arkadaşa yok efendim nereden buldun parayı, o kadar araba almışsın sana koyar mı? O bu şu! Sanane kardeşim. Parasını sen mi verdin borcunu sen mi ödedin de hesap sorma hakkı sende. Her neyse; ülkenin gelişmişlik seviyesini sadece satın alınabilen malla ölçmeye devam ettiğiniz sürece yapacak bir şey yok. Ülkelerin gelişmişlik seviyeleri adliyelerinde az dava olması, eğer davaya konu olan bir durum var ise de en hızlı ve doğru şekilde adaletin dağıtılması şeklinde olmalıdır. (Ki bizim ülkede basit alım satım ya da itlaf davası sayılacak bir mal davası 3 yıl öngörülüyorsa zaten sorun burada oluyor)

    En basitinden basit örnek vereyim! Arkadaşı yolda görsem tanımam; nickini bile hatırlamıyorum bunları yazarken. Kişiye tanınmış haklarını kullanmak istedi diye adama bir sövmediğiniz kalmış.

    Birincisi Volvocar Turkey olarak yani İsveç merkezli firmanın Türkiye şubesi olarak araçlar ithal ediliyor. Yetkili servis kısmı ayrı. Burada bu iş öyle ya da böyle Volvocar Turkey Ltd Şti'yi bağlar.

    İkincisi ayıp şöyle olur. Size Showroom'da direksiyonlu bir araç gösterdiler. Teslimde direksiyon yok ve siz bu malı imza atıp teslim aldınız, ama sonra servise gittiniz direksiyon eksik diye! Bariz görünen bir hata. Ancak motorun içindeki durumu, pistonların açılarını ya da çalışırken maruz kaldıklarınızı sırf merakınızdan doğru mu her şey diye açıp baksanız, yetkisiz müdahaleden garanti dışı bırakırsınız. Yani gizli ayıp, müşterinin kumanda ve müdahale edemediği operasyon ve kapalı devre çalışan ya da müdahale yetkisi verilmemiş parçalar için gayet iyidir. Aynı sıfır diye satılıp çekiciden indirken sürtülüp, serviste boyanıp showroomda satılan araçlarla aynı. Ben elimde sıfır araç alırken boya kalınlığı ölçmek zorunda değilim. Ha bizim ülkede kaktırmak çok meşhur olduğu için teslim alırken fayda sağlar yalan diyemem. Üç kağıtçı çok bizim ülkede.

    Üçüncüsü bu durumda kişinin istediği şeyi sorgulamak da benim işim değil. Neden mi? Hukuk yolu ile hakkını aramaya karar vermiş. Ha olur kazanır kaybeder ayrı konu. Mahkeme bir şekilde doğru işlemeli ve haklı ile haksızı aramalı. Ama ülkede razı olmak gibi bir genel kavram olduğu için, motor sıfırlanmış olur ne var yani diyen var. Saygı duyarım. Bazı arkadaşlar da bende de aynısı oldu motoru aldım yürüdüm gittim diyor. Hepsi hayrını görsün.

    Adamı bir dövmediğiniz kaldı. Değiştirilsin, para kaybedersin, sürünürsün, ne gerek var.

    Forumda hiç büyük harflerle bu kadar uzun yazmadım ama GEREK VAR KARDEŞİM, HEM DE ÇOK! Çünkü hakkını mevzuatın kendine verdiği sınırlar içerisinde aramak isteyene, SALAK gözüyle bakmayı bırakmadığınız sürece var kardeşim. Dava kazanmak kadar kaybetmek de bir erdem. Zaferi hak etmeyi, yenilgiyi hazmetmeyi öğrenmek gerek. Ama konu olan itlaf gerçekten şüphe uyandırmayacak şekilde mahkemede kapatıldığı varsayılarak.

    2007'den beri kendi üzerime ruhsatlı araçlar kullandım o kadar çok saçma sapan şeyler oldu ki servislerde bir tanesinde artık (sakin bir adamımdır) beni bile çileden çıkarttılar. Servis müdürü sırıtarak mahkemeye gitsen nolcak ki gibi cümleyi kurmayı kendine hak biliyordu. Burnundan getirdim o adamların sonra ayrı. Analarından emdikleri sütü burunlarından geldi. O artist artist ne olacak diyen vatandaşlar, onay verirseniz işlemi tamamlayacağız yok derseniz bir daha yapacağız siz oldu diyene kadar, araçla alıp aracı gösterip işyerime geri bırakıyorlardı.

    Olayın marka ile alakası yok bu arada. Arkadaş inanılmaz para verip, Bugatti veyron için aynı arızayı anlatsa ne diyecektiniz, Türkiyede zaten 1-2 tane dünyada 100lerce var mı? Para vermiş ve malı almış. Sahiplikten kaynaklı tüm haklar onda. İster Renault gibi 100000'lerce satsın ya da yılda 300-500 adet satsın ne fark eder?

    Alım da, satım da, satış sonrası da bizim ülkede mevzuat ile düzenlenmiş. Yazılı kanunu yönetmelikleri var. Alan da, satan da, bakımını yapan da bu kurallara uymak zorunda!!!

    Şunu kabul ederim, 1.000.000 adet üretilmiş (milyonda bir hata ile çalışan bir fabrika düşünün) o bir hatalı civara benim aracıma takılmış olabilir. Bunu asla sorun etmem. Ben de ticaret ile uğraşıyorum. Hata, ve eksik her iş kolunda vardır. İlgili kişi kuruma bu arızalı dedikten sonra yok sen bozmuşsun demedikten sonra sorun çıkartmam. Anlayışla kanunun verdiği haklar olan değişim, onarım, ayıp kadar iade ya da değişim. Hatanın ürünün tamamına olan etkisine göre değişik taleplerde bulunmak benim elimde.

    Arkadaşın sorununu sanki sağ kapı cam açma kapama düğmesi arızası gibi ele almışsınız. Motor aracın kalbidir. Bizim ülkede otoparkta kapınıza diğer aracın kapısı dokunduruyor hem gamze hem de boya kalkıyor ama kimse boyatmaktan yana değil. Neden değer kaybı! Aynısı bu araç için de geçerli. Motoru serviste değiştirip alsa, satarken geçecek diyalog, motor arızası yüzünden serviste değişti. E abi önden kime çarptın, kaportacı da maşallah iyi iş çıkarmış orijinal gibi, arabaya x kadar vereyim kazalı bu! Demek kaza motora kadar girdi ha, çok geçmiş olsun abi ama indirmezsen almam bu arabayı.

    Neden uğraşsın? hiçbir firma zarar etmek istemez; ama bizim ülkede firma ne kadar yabancı da olsa çalışanlar Türk mantığında iş yaptığı için bu itlaflar çıkıyor.

    (Konu dışına çıkayım) Servis ve satış sonrası destek konusunda ciddi ödüller ve takdir kazanmış olan Apple Türkiye ayağını açtıktan sonra yıl 2019 tam Türklük göstererek yetkisiz müdahale deyip insanları mağdur eder seviyeye geldi.

    Ki misli değişimin en sevdiğim yanını yakın geçmişte yaşattılar. Araba ya da telefon ikisi de maldır. Örneği anlatayım. Olay arkadaşınki ile aynı! Mal bedellerine takılmayın lütfen. Hak talep etmek 1 kuruşluk mal için de milyonluk mal için de aynıdır.

    6S 16 GB telefon mevcuttu ve malum hatalı pilden dolayı değişim programı başlattılar. (Ben sorun için gitmedin servise) kontrol ettim; hatalı seri pil benim cihazda var. Servise gittim aldılar telefonu (sadece pil değişecek) sabırla 20 iş gününü bekliyorum. 22 iş günü oldu, müşteri hizmetlerine telefon ettim. Onarım sürem geçti; telefon serviste diğer aksesuarları size nasıl göndereyim diye sordum direkt. Afalladılar önce ama yasal sürede sorunu gidermediklerini ve fatura bedelimi geri istediğimi söyledim. Önce nasıl yani falan derken, çıkacak yerleri kalmadı. Biz size işte falan derken; fatura bedelimi geri verin ben onu alıp gene sizin malınızı alacağım 6S parası o tarihte 7 ediyordu. Paramı iade edin ya da 7 gönderin dedim. O şekilde yapmalarım ama hata bizde size 6S 32 GB verelim ve garanti sürenizi 24 ay olarak tekrar başlatalım dediler. Sulh bu. Ama servisin ya da Volvonun önerdiği ikinci el aracı verelim ama şu kadar para ile demek zaten sulh değil. Şark kurnazlığı. Şimdi motoru kabul edip değiştirseniz, o motorun bedeli ve işçilik kadar para iadesi alacaksınız bu bir artı hane. Kim verecek ne servis ne de kişi Volvo fabrikaya gider bu fatura. Volvo Türkiye aracı geri alsa, 12000Km'deki aracı verse ve motoru yenileyip satsa, sorun olarak kendi aralarında bitecek işi yorgunu yokuşa sürmek olayına getirmişler.

    Arkadaşın hakkı saklıdır ve umarım en kısa süre içerisinde hakkını alır. Motoru kabul ederimci arkadaşlar da dişinizde tırnağınızdan, keyif için harcayacağınız paradan arttırıp aldığınız malın

    "Hallederiz abi, sıkının yok abi, sıfırını taktık mı yürür gider abi" ci servisler tarafından gasp edilmesine müsade etmediğiniz sürece, emsal olaylar arttıkça kendileri size ver arabayı mahkeme falan uğraşma haklısın al şunu bunu diye yapmaya başlar ama benzer olayların 1000'de birince dava açan kişiye uzaylı muamelesi yapmayı önce siz bırakın, siz de açın!

    Konunun başında dediğim gibi; gelişmiş ülkelerde dava sayısı azdır. Çünkü gizli ayıp net tanımlıdır, hakimin işi kolaydır, bilirkişi güvenilir ve ehildir, taraflı bir rapor gelmez. Servis ve teknisyenler de bunu en az bilir kişi kadar bilir ve sonucun ne olacağı açıktır. Hızlıca sulh olur. Umarım bir gün canım ülkemde de abi ne gerek var mahkeme falan bu hak senin al güle güle harca kullan diyen dürüst ticaret yanlısı insanların artması dileği ile.

    Okuyan herkese çok teşekkürler.
    firmanın kesinlikle 0 araç verme durumu yok her zama ki gibi burda esip gürlemeler en sonunda volvo allah cezanı versin diyip motoru değiştirip binmek.

    değer kaybı olacağı konusunda haklısınız ama burda volvonun suçu yok. avrupa da amerika da böyle bir değer kaybı konusu olamaz.

    garantiden motor değişir bitti gitti
  • Geçmiş olsun, umarım hakkınızı alırsınız.

    Müşteri memnuniyetini önemsemeseler ne teklif edeceklerdi acaba...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun kronik gibi durmuyor volvodan çok fazla şikayet duymadım şikayet var ya da otoforum sitelerinde fabrikasyon size denk gelmiş yaptığınız hata net tutumunuzdan vazgeçip ikame aracı kabul etmekti.Umarım davayı kazanırsınız baywğı uzun meşakkatli ve sıkıcı bir süreç sizi bekliyor o kadar para döküp araçsız kalmak çok kötü bir durum ben olsam napardım umarım kazanırsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam motorun degismesinin nasil bir dezavantaji olacak yada neden aracin degerini dusursun cidden yazdiklariniz celisiyor evet volvo musteri memnuniyeti iyi olan bi firma degil bence fakat sonucta garantiden degistirmeyi kabul etmis adamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Geçmiş olsun kronik gibi durmuyor volvodan çok fazla şikayet duymadım şikayet var ya da otoforum sitelerinde fabrikasyon size denk gelmiş yaptığınız hata net tutumunuzdan vazgeçip ikame aracı kabul etmekti.Umarım davayı kazanırsınız baywğı uzun meşakkatli ve sıkıcı bir süreç sizi bekliyor o kadar para döküp araçsız kalmak çok kötü bir durum ben olsam napardım umarım kazanırsın
    Öncelikle teşekkürler, buna benzer bir kaç s90’da buna benzer arıza olduğunu duydum ondan kronik arızadan şüphelendim. Bu arada araçsız kalmadım, ilk günden aynı model araç verdiler. Benim aracın motoru değiştiğinde itiraz hakkımı saklı tutarak teslim alacağım. Aracı teslim almam dava açmama engel değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Moueson kullanıcısına yanıt
    tanıyor musun araç sahibini?

    Yoksa bütün zenginler kaçakçı mafya falan mı diyorsun?




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anladığım kadarıyla volvo sandık motor teklif etmiş. garanti bu durumlar için var. sıfır sandık motor takıldı diye değeri düşer mi bilmiyorum. belki satın almak için ilgilenenler kuşkuyla bakar ama volvo müşteri profiline gerekli evrakları gösterdiğinizde herhangi bir sorun yaşanmaz gibi geliyor. hatta 40 bin km daha yeni bir motor gelmiş olacak. ayrıca bu araçları da insanlar tasarlayıp, yine insanlar üretiyor. hata payı her zaman var. volvo da olsa var mercedes de olsa var. önemli olan müşteriyi mağdur etmemeleri. eğer sandık motoru ücretsiz olarak ya da en azından cüzi bir ücretle sağlayacaklarsa bence memnuniyet konusunda üzerlerine düşeni yapmışlardır. gönül ister ki hiç böyle durumlar olmasın ama kul yapısı sonuçta.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Konu sahibi vermiş cevabını zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Motoru değişen araçta değer kaybı bir yana insanlar motoru değişen arabayı almıyorlar, daha önce bir arkadaşta bu sıkıntıyı yaşadık. Zaten volvo’da motor değişiminin araçta değer kaybu yaşattığını kabul ediyor o konuda sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edit: 11.10.2018 - konu sahibi arkadaş motor değişim işlemi için vekalet vererek maalesef hukuki açıdan çok dezavantajlı duruma düşmüş, o vekaleti hiç vermeyecekti. büyük ihtimalle dava aleyhine sonuçlanacak.

    Başımdan çok benzeri bir durum geçtiği için bir kaç söz etmek isterim. Öncelikle çok geçmiş olsun.



    Muadil araç veya bedel iadesi talebinizde sonuna kadar haklısınız, dirençli ve ısrarlı olun. Volvo’nun genel merkezine ve Türkiye bürosuna mutlaka detaylıca durumu bildirin.



    Sandık motor takılmasına sadece değer kaybı açısından itiraz etmeyin. Motorun araca montajının servis tarafından yapılacağını ve hiçbir servisin fabrika seviyesinde montaj yapamayacağını da aklınızdan çıkarmayın.



    Araçta tamir istemediğinizi servise yazılı olarak bildirin ve hiçbir evrakı imzalamayın.



    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi entigin -- 11 Ekim 2018; 14:15:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu adamı banlamanız için illa bizim annemize falan mı küfür etmesi lazım ?

    BAN Mueson



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 20 Eylül 2018; 19:3:42 >
  • Araç değişimine gerek var mı açıkçası emin olamadım. Garanti dediğimiz kavram zaten bu sebeple var. Ben araç alıcak olsam gerekli açıklamalar belgeler sunulduktan sonra açıkçası sorun etmezdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Canım benim sen bunu ejderhanın bilmem neresini yiyenlere söylesene adam alt tarafı araba almış belki evini satıp aldı belki miras kaldı seni ne ilgilendiriyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.