Şimdi Ara

VOLVO S90 IIHS KAZA TESTİ ( Duvarın Volvo ile İmtihanı )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
3.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 45
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 30 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Galathian (10 mesaj) goodorevil (7 mesaj) 200ugececekaga (5 mesaj) bianconera (3 mesaj) evolvo (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (50 mesaj) Mobil (15 mesaj) Tablet (4 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> VOLVO S90 IIHS KAZA TESTİ ( Duvarın Volvo ile İmtihanı )
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    5257 Mesaj
    Birde ncap testine gireyim diyip yoluna devam ediyor galiba



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    28171 Mesaj
    Bu tarz konulardan sonra videolardan sonra hala bakıyorum da Trafikte Volvo'nun peşinden dikkatsizce giden var

    Ya kardeşim hiç mi korkmuyorsunuz be hiç mi yaşamayı sevmiyorsunuz kaçın işte oradan
    |
    |
  • Yarbay
    14803 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Bide su testleri 120 ile burun buruna yapsalar :)

    Çok sığ bir düşünce. Araç sağlam kalacak kadar sağlam inşa edilebilir. Ama 2 aracın 120 km/sa ile burun buruna çarpışmasında içindeki insanlar pestil olur çıkar.
    Keşke hayat sizin düşündüğünüz kadar güzel olsa, her yer çiçek açsa...
  • Yüzbaşı
    454 Mesaj
    Volvo araçların çarpışma testlerinde bütün araçlar çarptıktan sonra sekip yoluna devam ediyor. İlk önce tesadüfi olabileceğini düşünmüştüm. Fakat bütün araçlarda aynı olayın gerçekleştiğini görünce yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi bunun Volvo tarafından bilinçli tasarlanmış bir durum olduğu ortada. Fakat bu bence bir güvenlik önleminden çok daha büyük felaketlere yol açabilecek bir durum. Çarpışmanın şiddettini ve kasanın absorbe etmek zorunda kalacağı mukavemeti zayıflatmak için tasarlandığı belli. Ama bu laboratuarlardaki test çarpışmalarında ya da simülasyonlarda gerçekleşecek bir durum. Hızla akan, yoğun bir otoban düşünün. Karşı şeritten bir araç tretuarı aşıp Volvo'ya aynı videodaki gibi çarpsın. Volvo da sekip sağdaki kamyonun altına girsin. Veya direğe, bir duvara, ağaca. Bence bu testin sonucunu yüksek puanla geçirtecek ama gerçek koşullarda ekstradan ikincil bir tehlike yaratacak üçkağıtçı bir çözüm. VW'in emisyon olayına benzer bir durum bu. Testte hoş ama gerçek koşullar? "O ne ya?? Koyver gitsin. Önemli olan testler. Tüketici bunun reklamına göre seçiyor aracı. Arada kaynayıp gidecek ve oluş şekli test uzmanlarınca incelenmemiş kazalara göre değil." mantığı.




  • Yarbay
    4236 Mesaj
    Güzelim araba ne hale geldi arkadaş. Far kaymaya başlarken içim gitti



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2726 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    Volvo araçların çarpışma testlerinde bütün araçlar çarptıktan sonra sekip yoluna devam ediyor. İlk önce tesadüfi olabileceğini düşünmüştüm. Fakat bütün araçlarda aynı olayın gerçekleştiğini görünce yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi bunun Volvo tarafından bilinçli tasarlanmış bir durum olduğu ortada. Fakat bu bence bir güvenlik önleminden çok daha büyük felaketlere yol açabilecek bir durum. Çarpışmanın şiddettini ve kasanın absorbe etmek zorunda kalacağı mukavemeti zayıflatmak için tasarlandığı belli. Ama bu laboratuarlardaki test çarpışmalarında ya da simülasyonlarda gerçekleşecek bir durum. Hızla akan, yoğun bir otoban düşünün. Karşı şeritten bir araç tretuarı aşıp Volvo'ya aynı videodaki gibi çarpsın. Volvo da sekip sağdaki kamyonun altına girsin. Veya direğe, bir duvara, ağaca. Bence bu testin sonucunu yüksek puanla geçirtecek ama gerçek koşullarda ekstradan ikincil bir tehlike yaratacak üçkağıtçı bir çözüm. VW'in emisyon olayına benzer bir durum bu. Testte hoş ama gerçek koşullar? "O ne ya?? Koyver gitsin. Önemli olan testler. Tüketici bunun reklamına göre seçiyor aracı. Arada kaynayıp gidecek ve oluş şekli test uzmanlarınca incelenmemiş kazalara göre değil." mantığı.

    Çok uçmuşsun hocam ama merak etme bahsettiğim durumlarda da volvonun daha güvenli olduğu herkesce malum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    2403 Mesaj
    Güzelim ülkemizde bunlara binebilmek varken,aynı paraya egealara daçytalara,pejolara biniyoruz.
    Adeletini ...... dünya !!!!
    |
    |
  • Yarbay
    14803 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    Volvo araçların çarpışma testlerinde bütün araçlar çarptıktan sonra sekip yoluna devam ediyor. İlk önce tesadüfi olabileceğini düşünmüştüm. Fakat bütün araçlarda aynı olayın gerçekleştiğini görünce yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi bunun Volvo tarafından bilinçli tasarlanmış bir durum olduğu ortada. Fakat bu bence bir güvenlik önleminden çok daha büyük felaketlere yol açabilecek bir durum. Çarpışmanın şiddettini ve kasanın absorbe etmek zorunda kalacağı mukavemeti zayıflatmak için tasarlandığı belli. Ama bu laboratuarlardaki test çarpışmalarında ya da simülasyonlarda gerçekleşecek bir durum. Hızla akan, yoğun bir otoban düşünün. Karşı şeritten bir araç tretuarı aşıp Volvo'ya aynı videodaki gibi çarpsın. Volvo da sekip sağdaki kamyonun altına girsin. Veya direğe, bir duvara, ağaca. Bence bu testin sonucunu yüksek puanla geçirtecek ama gerçek koşullarda ekstradan ikincil bir tehlike yaratacak üçkağıtçı bir çözüm. VW'in emisyon olayına benzer bir durum bu. Testte hoş ama gerçek koşullar? "O ne ya?? Koyver gitsin. Önemli olan testler. Tüketici bunun reklamına göre seçiyor aracı. Arada kaynayıp gidecek ve oluş şekli test uzmanlarınca incelenmemiş kazalara göre değil." mantığı.

    Ben bu mesajı görmemişim. Hemen markayı üçkağıtçılıkla suçlamışsınız ama şunları konuşmak isterim:
    Karşı şeritten gelen araç Volvo ile tam kafa kafaya dikine bir çarpışma yapamayacaktır. Bu çok düşük ve zor bir ihtimal. Çarpışma karşı şeritten gelen aracın hareket doğrultusunda olacağı için zaten Volvo'yu her türlü yan şeride itecektir. Burada ister Volvo gibi duvarı sıyıran bir araç olsun ister BMW gibi duvara çakılan bir araç olsun gerçek şartlarda her türlü yan şeride itileceksiniz.
    Volvo'ların şasesinde çamurluk içerisinde gizlenmiş güçlü bölgeler var. Kazada aracı kenara iten yapı bunlar. Ve bu 1997 model S40'da bile var. Small Overlap testi 2012'de çıktığında ilk jenerasyon S40 üretimi biteli 8 sene olmuştu. Ve Volvo 2012de başlayan teste 2008'de üretimine başladığı kasasıyla girip aynı şekilde duvarı sıyırarak geçip gitmişti. Yani sırf "Aa Small Overlap yapıyolar böyle böyle yapalım da yüksek puan alalım" kafasıyla planlanmış bir unsur değil. Volvo'nun kendi özel çarpışma test merkezi var. Orada her türlü açı ile her türlü kazayı simüle ediyorlar. Bu arada madem konusu açılmış 2001 öncesi makyajsız kasa bir S40'ın beton mikserinin arka sol köşesine sağ önünü vurduğu bir kaza gördüm. Aynı parça arabanın kamyonun altına ilerlemesini önlemiş ve araçtaki kişilerin belki de hayatını kurtarmıştır. Resimleri mevcut hatta foruma da attım diye hatırlıyorum.
    Bunun dışında bahsettiğiniz tam diki dikine kafa kafaya çarpışmalarda karşı araca saplanmaktansa bir şerit yana kaymayı tercih edersiniz emin olun. Testlerde dikkat edin, bilhassa XC90 testinde manken hava yastığına sırf adet yerini bulsun diye dokunuyor. Yani başındaki boya hava yastığına geçsin diye. Ani bir ivme yok. O XC90'dan muhtemelen kapıyı açıp inersiniz.

    Ha Small Overlap testi yapılıyor diye aracın sol ön köşesini güçlendirir sağ ön köşesini umursamazsanız üçkağıtçı marka olursunuz orası ayrı.
    Ancak Volvo'larda bahsettiğiniz durum 2012'de Small Overlap testi başlamasından yaklaşık 15 sene önce biliniyor ve önlemi alınıyordu. Yani dediğim gibi Volvo "Aa böyle bir test var hadi bu testten yüksek puan alalım insan hayatının canı cehenneme" dememiştir.

    Biliyorum Volvo'yu babamın malı gibi savunmuş oldum ama aslında burada Volvo'yu savunmuyorum, gerçeklerle konuşuyorum.
    Dip not düşeyim: Bahsettiğim olay 1997 model S40'dan emin değilim ama 2000 model makyajsız kasa Volvo'da gördüm var, muhtemelen 1997'de de vardır.
    Her halukarda 2012'de başlanan bir testten çook öncesinde Volvo'ca biline bir husustu. Zaten dediğim gibi Volvo bu teste 4-5 yıllık bir kasa ile girdi ilk.




  • Yarbay
    8815 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: M.Akif Ersoy

    Arabanın en zayıf noktası orası olduğu için mi sürekli ordan vurduruyorlar araçları ?

    sürücü kabini güvenliği temel alındığı için.
    |
    |
  • Yarbay
    14803 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    İçerikli cevabınız için teşekkürler. Kullandığınız markanın modelleri, güvenlik teknolojileri gibi konularda bilgi sahibi olan bir kullanıcı olmanız da takdire şayan bir durum bence. Bir araçtan beklediğiniz kriterleri mümkün mertebe bilgi edinerek(kullanıcı olarak tümüyle bilgi sahibi olmamız mümkün değil) ulaştığınız bilgiler sonucunda tercih etmek doğru bir tüketici yaklaşımı. Veya sahip olduktan sonra bile bilgi sahibi olmak için araştırmak da önemli bir yaklaşım.

    Herkes ama özellikle bu tip bilinçli tüketiciler, belirli araştırmalar yapıp, bilgiler edinerek sahip oldukları ürünle mantık çerçevesinde bir bağ kuruyorlar.(kastettiğim körü körüne fanboyluk değil, zira bende kullandığım ürünle mantık çerçevesinde bağ kuran bir tüketiciyim) Ürünü seçmelerinde en önemli gördükleri ve bizzat da bu sebeple bilgi edinmiş oldukları bir konuda olumsuz algılanabilecek bir yorum yapıldığında da üsluba dayalı olarak alınabiliyorlar. Üslubum sizi alındırdıysa kusura bakmayın. Bunu çok samimi yazıyorum. Yazınızın içeriğinden sizi bir fanboy olarak falan algılamıyorum. Güvenliğin sizin için en önemli kriterlerden biri olduğunu, bu konuda araştırıp bilgi sahibi olarak Volvo markasını tercih ettiğinizi tahmin ediyorum.

    Her markanın üzerine gittiği bir kavram vardır. Alfa Romeo tasarım, BMW sportiflik, Mercedes prestij, Citroen farklılık gibi. Volvo'nun önemsediği, üzerine gittiği ve en ön plana aldığı kavramın da güvenlik olduğu herkesçe malum. Ben de Volvo'nun birkaç başka markayla birlikte piyasada bulunabilir en güvenli araçları ürettiğini düşünüyorum. Fakat yukarıda bir arkadaşa cevabımda daha detaylı sebepleriyle belirttiğim gibi konumuzdaki "ilk çarpışmadan sonra sekip devam etme" durumunun olası senaryoların büyük bir kısmında ekstra ikinci bir tehlike yarattığı görüşüm düz bir tüketici olarak hala sabit. Elbette konuya dair çok daha bilimsel ve net çözümleyebilecek yetkin bir görüş (bir kurum, mühendis, otorite) anlaşılır bir şekilde ortaya konulur o zaman fikrim değişmeye açıktır. Fakat kendi bilgilerim ve donanımım ışığında mantık yürüttüğümde benim vardığım sonuçlar bu sekme durumunun "içinde gizli bir ikincil tehlike taşıyan bir güvenlik tasarımı" olduğu yönünde hala.

    Ben de çok sert bir üslup ile yazdıysam affola. Ancak zaten çoğu 2 araçlı kazada ortaya çıkan kuvvet karşılıklı olmuyor. İki araç tam kılı kılına zıt doğrultuda çarpışmıyorlar. Bu da her halükarda sağ taraftaki olası bir tehdidin üzerine savrulabileceğiniz anlamını taşıyor.
    Ancak test ortamından gerçek ortama çıkalım ve bahsettiğiniz gibi bir kaza hayal edelim. Karşı şeritten banketi aşan bir otomobil Volvo S90'a çarpıyor ve Volvo'nun "sıyrılma" hareketinden dolayı onu sağ şeride doğru sıyırıyor. Bahsettiğiniz tehlike buydu. Peki ya diğer otomobillerde durum nasıl?
    Misal:






    Rastgele tarihlerde yapılmış rastgele 3 araç testi seçtim YouTube'dan. Üçünde de araç duvara çarptıktan sonra sıyrılma hareketi yapmıyor ve çok daha tehlikeli bir duruma düşüyor. Duvara vurduğunuz zaman istenilen şey üzerinizdeki kinetik enerjiden kurtulmaktır. Ancak aracın %25'lik bölümünde kalan malzeme (Tampon, aktarma organları, çamurluk v.b) kinetik enerjiyi bitirmeye yetmiyor ve kinetik enerjiyi karşılama işi aracın yaşam alanı denilen kafese düşüyor. Bu kafesin ise deforme olması en son istenilen şey. Dolayısı ile çok sağlam bir malzemeden yapılıyor. Eğer araç çarpmaya başladıktan sonra üzerindeki kinetik enerji henüz bitirilememişse bu çok sağlam kafes duvara çarpıyor. Bu da otomobili çok daha tehlikeli bir duruma düşürüyor. Kafes çok sağlam olduğu için deforme olmuyor ve ezilmediği için üzerine binen bütün enerjiyi olduğu gibi geri yansıtıyor, araç kafesi alttan ve üstten tıpkı bir yay gibi sıkışıp geri eski haline dönmeye çalışıyor, bunun sonucunda da araç adeta "top" gibi sekiyor. Sol taraftan duvara yaslanan sağ taraftan ise atalet gereği ileri gitmeye çalışan otomobilin yaptığı hareket ise tabii ki de arka tarafın sağa doğru savrulması ve yola 90 derece açı yaparak durması. Tam sürücü tarafı trafiğin geliş yönüne bakacak şekilde ve bir sağ şeride düşüp kalıyorsunuz. Peki sağ şeritten de bir kamyon geliyorsa? Volvo'nun amacı ise bu kafesin önüne açılı bir "set" çekerek aracın bu raddede sıyrılmasını sağlamak. Böylece aracın üzerindeki kinetik enerjinin harcanamayan kısmı aracın sürüklenmeye devam etmesi ile harcanıyor (Hatta çarpışma algılanıp otomatik fren devreye girerse ki bu çok zor bir şey değil) bu enerji daha güvenli bir şekilde bertaraf edilebilir.

    Yani anlatmak istediğim buydu. Tabii bu da çok zor bir senaryo ama mesela refüj veya sabit duran herhangi bir nesneye aracın ön köşesini vurma gibi, hareketli aracın duran nesneye çarptığı kazalarda ortaya çıkan durum bu.
    Şahsen ben yola 90 derece açı ile ve geliş yönünde kalacak şekilde savrulmak istemezdim.




  • Yarbay
    3436 Mesaj
    Klasik volvo güvenliği çarpışılan aracın kuvvetini kabıne yansıtmamak için kayarak uzaklaşma.
    |
    |
  • Binbaşı
    1620 Mesaj
    duvarı takmadı bile



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1965 Mesaj
    Yildızları sayabilmişlermi,kaç yıldız??



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    9371 Mesaj
    duvarda bişey yoktur inşallah
  • Yarbay
    2546 Mesaj

    O bölgeden alınan darbenin karşısında motor yok direkt aktarma organı parçaları ve ardından kabin yani sürücünün ayakları var. Ön taraftan çarpışmada en güçsüz alan, tabi aracın genel manada en güçsüz alanı ise yandan çarpmalarda görülür ve takla halinde çöken tavan risk teşkil eder. Araya motor bloğunun girdiği kazalarda motor bloğu etkiyi sönümlüyor, tabi o da bir yere kadar; direk, ağaç gibi yüzey alanı az ve sağlam cisimlere tabiri caizse arabanın burnundan çarpıp tam motorun üzerine gelecek biçimde olursa motor bloğunun kabine girdiği feci kaza örnekleri de var tabi.
    He şunu da eklemek lazım pek çok marka bu konuda da hile yaptı, insan canından kar için vazgeçtiler. İihs small overlap testini ilk başta sadece sürücü tarafı test kapsamında tutuldu, tabi pek çok marka bu testlerde çuvalladı (kim derdi ki koca 5 serisi köşeden çarpınca sürücünün dizine kadar girsin...). Zamanla markalar köşeyi güçlendirdi, he tabi bazıları kalitesiz yani kolay kırılabilen jantlar kullandı ve kabine sokulan bir jant darbesini sönümledi, kendilerini Allah'a havale ediyorum... neyse bir süre sonra iihs çıktı haber de vermeden bir de şu yolcu tarafını vuralım bakalım dedi, ki demez olaydı. Japon milleti diye saygı duyarsın o Japon Mazda bile gitmiş sürücü tarafını güçlendirmiş, yolcu tarafı kağıt gibi. Bu konuda en ahlaklı çıkanlar ise cidden gelişimlerine, azimlerine ve akıllarına çok saygı duyduğum Koreliler oldu, kia ve hyundai'de her iki köşe de güçlendirilmişti.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    M.Akif Ersoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    294 Mesaj
    yakında kafa kafaya çarpışma testlerinde araçları volvoyla çarpıştırma diye bi kategori bekliyorum.
    |
    |
  • Yarbay
    2546 Mesaj

    Rica ederim, forumda haftalardır ilk defa atarsız gidersiz bir konu gördüm, şu anda onun keyfini yaşıyorum.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    M.Akif Ersoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2707 Mesaj
    kabin sağlam kalıyorda önüde çok dağılıyor arkadaş.araba dediğin vurdumu duvarı delip geçecek sırf üstünde tozu kalacak duvarın


    not:sabah 9:30 dan beri masamdan wc ihtiyacı haricinde kalkmadım beynim sulanık vaziyette.
    |
    |
  • Yarbay
    9861 Mesaj
    Teker kopmayaydı iyiydi
    |
    |
  • Binbaşı
    1110 Mesaj
    Geçen yolda gördüm, çok asil duruyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Instagram takipçi satın al
Webtures SEO;SEO Nedir?
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,484
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.