Şimdi Ara

Volvo s80 risk midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sahibinden de 30-40 bin liraya bulunuyor sizce bu araçlara yonelmek yanlış mı?



  • Eskiden yıllarca Volvo S80 T6 kullanmış biri olarak yazıyorum, artık risktir. Bu araçların devri geçti artık.
    Bende 2005 model S80 T6 vardı, aldığımda 80.000 km civarında idi, satarken ise 180.000 civarında idi.

    Aldıktan bir süre sonra 120.000 km civarında şanzıman elimde patladı, 2011 yılında 5000 civarı para verdim.
    140.000 civarında turbolar cortladı, yaptırdım, çift turbo olduğu için masraf iki katı oldu.
    150.000 civarı 4 amortisörü değiştirdim, araç kendine geldi tekrardan.
    vs.vs. masraflar çıkardı düzenli olarak, ki bendeki oldukça temiz ve bakımlıydı. Bütün bakımlarda ve arızalarda mümkün olduğu kadar orjinal parçalar kullanıldı.

    Eğer otomobiline hakkını vererek masrafını karşılamak istemeyen ellerde, sanayide beceriksiz ustalara yaptırılırsa, arızalar bitmez, artarak çoğalır.
    İyi bir usta ister, kaliteli yedek parça ister.

    Çıkma yedek parça konusunda çlok seçicidir.
    Cam düğmelerini bile ikinci el alamazsınız, çünkü araca kodlanamaz, sıfır alınması gerekir.

    Ama bunların yanında, eğer bu otomobile iyi bakarsanız, tamirlerini ve bakımlarını hakkını vererek, orjinal parçalarla gereken parayı harcayarak yaparsanız çok keyifli bir otomobildir.
    Özellikle T6 performans konusunda da güzeldir.

    Sorun çıkarması konusunda, saatli bomba gibidir. Çünkü eskidiler, en yenisi 13 yaşlarında.

    Ama 40.000-50.000 verip bu otomobili satın alan kişiler eminim ki yetkili servise bakımları için 2.000-5.000 tl, olası bir arızada düşünmeden 5.000-15.000 tl harcayacak insanlar olmayacaklardır.
    Bu yüzden bu aracı düşünmeyin bile...
    Bir aldığınızda bir de sattığınızda mutlu olursunuz
    eski bir volvo kullanıcısı olarak ufak bir ekleme ayapayım.

    alınacak tek makine makyajlı kasa d5 motordur.

    t6 motor lpg uyumlu derler ancak düzen tutması çok zordur. yakıtı üzer. masrafı çoktur.

    2.0t iyi bakılırsa tek elden ustaya giderse sıkıntı çıkarsa da çözülür. ancak her an bir sensör arızalanabilir.

    volvo s80 ilk alındığında genelde iş adamları tarafından alındığı için yüksek km yapar. az km bulsanız da km düşürülmüş olur.

    boyasız darbesiz araç yerine şanzımanı, motoru iyi bakım görmüş araç aranmalıdır.

    benim gittiğim ustanın bir müşterisi vardı. t6 makineye lpg olmadan biniyordu. adamın 2-3 oteli vardı. cam silecek lastiğini bile volvo orjinal taktırıyordu. böyle biri bulunursa gözü kapalı araç alınır.

    bir de volvo, bmw, mercedes gibi markalara direk üst segmentten değil. aşağıdan alıştıra alıştıra giriş yapılmalı. iyi ve anlaşabileceğniz bir usta bulup markanın müdavimlerini tanımak gerekir. aksi halde sıkıntı olur.

    turbosuz düz benzinli s40 ile başlarsın sonra çift turbolu t6 xc90 makine de bitirirsin.
  • Hem de çok riskli

    Çünkü yürütmesi ve beslemesi oldukça pahalı bir araç

    Tecrübeyle sabit.
    Üstelik hiç de üstündeki sağlamlık şehir efsanesini hakettiğini de düşünmüyorum.
  • Malum kişiyi çağıralım
  • 30-40 bin liraya alınmaz. Çünkü temizleri 50'den aşağı gitmiyor. Ayrıca mümkün olduğunca yeni modelli olması lazım. Min. 2004.

    Baktığınız motor hangisi? T6 ise uzak durmak lazım onlardan hem şanzıman sıkıntı hem de motor çift turbolu+6 silindir. Bir masraf açınca x6 oluyor.

    D5 motor gayet iyidir, kolay kolay bozulmaz iyi bakıldığı sürece. 2.0T de fena değil, bakım-onarım en ucuz 2.0T'de olur herhalde.
    Bunların haricinde konfor-kalite rakipsiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Ocak 2019; 14:35:16 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam senin bir de Chevy Cruze versiyonun olsa keşke. İnsanı Volvo'ya özendiriyorsun.
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Özendirmek denmez ona bence hocam. İnsanların bütçesine ve ihtiyaçlarına uygunsa niye önermeyelim sonuçta uzay aracı değil onlar da 4 tekerli araba. işin güzel yanı ikinci el volvolar emsallerine göre daha ucuz oluyor. Arabayı bir defa alıp en az 5-6 sene kullanan, satışını dert etmeyenler için büyük nimet. Güvenlik var, konfor var, kalite de var. Temiz binilmiş bakımlı da olduktan sonra daha ne olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Ocak 2019; 16:4:4 >
  • 10 yaşının üzerindeki TÜM ARABALAR RİSKLİDİR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-aile-araci-623738667/detay

    heçte risk deel
    Aracın boyasız parçası yok



    pertten toplama olmasin




  • Eskiden yıllarca Volvo S80 T6 kullanmış biri olarak yazıyorum, artık risktir. Bu araçların devri geçti artık.
    Bende 2005 model S80 T6 vardı, aldığımda 80.000 km civarında idi, satarken ise 180.000 civarında idi.

    Aldıktan bir süre sonra 120.000 km civarında şanzıman elimde patladı, 2011 yılında 5000 civarı para verdim.
    140.000 civarında turbolar cortladı, yaptırdım, çift turbo olduğu için masraf iki katı oldu.
    150.000 civarı 4 amortisörü değiştirdim, araç kendine geldi tekrardan.
    vs.vs. masraflar çıkardı düzenli olarak, ki bendeki oldukça temiz ve bakımlıydı. Bütün bakımlarda ve arızalarda mümkün olduğu kadar orjinal parçalar kullanıldı.

    Eğer otomobiline hakkını vererek masrafını karşılamak istemeyen ellerde, sanayide beceriksiz ustalara yaptırılırsa, arızalar bitmez, artarak çoğalır.
    İyi bir usta ister, kaliteli yedek parça ister.

    Çıkma yedek parça konusunda çlok seçicidir.
    Cam düğmelerini bile ikinci el alamazsınız, çünkü araca kodlanamaz, sıfır alınması gerekir.

    Ama bunların yanında, eğer bu otomobile iyi bakarsanız, tamirlerini ve bakımlarını hakkını vererek, orjinal parçalarla gereken parayı harcayarak yaparsanız çok keyifli bir otomobildir.
    Özellikle T6 performans konusunda da güzeldir.

    Sorun çıkarması konusunda, saatli bomba gibidir. Çünkü eskidiler, en yenisi 13 yaşlarında.

    Ama 40.000-50.000 verip bu otomobili satın alan kişiler eminim ki yetkili servise bakımları için 2.000-5.000 tl, olası bir arızada düşünmeden 5.000-15.000 tl harcayacak insanlar olmayacaklardır.
    Bu yüzden bu aracı düşünmeyin bile...
    Bir aldığınızda bir de sattığınızda mutlu olursunuz




  • Volvolar forumda abartıldığı kadar sorunsuz araçlar değiller öncelikle bu aklınızda bulunsun eğer küçük bir şehirde veya şehir merkezine uzak bir yerde yaşıyorsan da bulaşma ne ustasını bulabilirsin ne parçasını parça fiyatlarıda kesinlikle yüksektir bunların dışında bence 40 lira az bile s80e abuk subuk arabalar artık 60 lira o fiyatlara alabileceğin en konforlu en güvenli araçlardan bir tanesidir bence

    Ekleme:Bu tür araçlar sıkıştım arabamı satayım diyip satabileceğin araçlar değil ya yeni araç alacağın zaman galeriyle takas yoluna gidersin aracına ölü para sayarlar ya ilana atarsın şansına kalmış hemende satılır 1 sene sonrada belki de hiç satamazsın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 4 Ocak 2019; 17:42:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Eskiden yıllarca Volvo S80 T6 kullanmış biri olarak yazıyorum, artık risktir. Bu araçların devri geçti artık.
    Bende 2005 model S80 T6 vardı, aldığımda 80.000 km civarında idi, satarken ise 180.000 civarında idi.

    Aldıktan bir süre sonra 120.000 km civarında şanzıman elimde patladı, 2011 yılında 5000 civarı para verdim.
    140.000 civarında turbolar cortladı, yaptırdım, çift turbo olduğu için masraf iki katı oldu.
    150.000 civarı 4 amortisörü değiştirdim, araç kendine geldi tekrardan.
    vs.vs. masraflar çıkardı düzenli olarak, ki bendeki oldukça temiz ve bakımlıydı. Bütün bakımlarda ve arızalarda mümkün olduğu kadar orjinal parçalar kullanıldı.

    Eğer otomobiline hakkını vererek masrafını karşılamak istemeyen ellerde, sanayide beceriksiz ustalara yaptırılırsa, arızalar bitmez, artarak çoğalır.
    İyi bir usta ister, kaliteli yedek parça ister.

    Çıkma yedek parça konusunda çlok seçicidir.
    Cam düğmelerini bile ikinci el alamazsınız, çünkü araca kodlanamaz, sıfır alınması gerekir.

    Ama bunların yanında, eğer bu otomobile iyi bakarsanız, tamirlerini ve bakımlarını hakkını vererek, orjinal parçalarla gereken parayı harcayarak yaparsanız çok keyifli bir otomobildir.
    Özellikle T6 performans konusunda da güzeldir.

    Sorun çıkarması konusunda, saatli bomba gibidir. Çünkü eskidiler, en yenisi 13 yaşlarında.

    Ama 40.000-50.000 verip bu otomobili satın alan kişiler eminim ki yetkili servise bakımları için 2.000-5.000 tl, olası bir arızada düşünmeden 5.000-15.000 tl harcayacak insanlar olmayacaklardır.
    Bu yüzden bu aracı düşünmeyin bile...
    Bir aldığınızda bir de sattığınızda mutlu olursunuz
    Daha iyi anlatılamazdı.




  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Eski volvolarda en güvenli liman bakımlı 2.4 5 silindir dizeller ve titizlikle binilmiş 5 silindir benzinliler (R serisi hariç).
    T6 ve S80 çok güzel bir kombinasyon ama T6 motor biraz aceleye gelmiş belli. Yani modüler motor ailesinde olmasına rağmen genel olarak sorunlarıyla anılıyor. Zaten şanzıman en sıkıntılı konu, ne akla hizmet GM'den almışlar anlamak zor. Motorun özellikle aksesuarları daha iyi üretilmiş olsaydı, şanzıman da dizellerdeki 6 ileriden olsaydı tam ömürlük araba olurdu.

    Konu sahibine ve okuyacak başka kişilere; eski volvolar ucuz ama satılıktakilerin çoğu alınacak araçlar değiller. Zaten temiz binip eksiğini gediğini titizlikle halledenler de arabasını satmıyor, hele bu kriz dönemde. Gönül rahatlığıyla alınacaklar ayda yılda bir düşüyor.




  • eski bir volvo kullanıcısı olarak ufak bir ekleme ayapayım.

    alınacak tek makine makyajlı kasa d5 motordur.

    t6 motor lpg uyumlu derler ancak düzen tutması çok zordur. yakıtı üzer. masrafı çoktur.

    2.0t iyi bakılırsa tek elden ustaya giderse sıkıntı çıkarsa da çözülür. ancak her an bir sensör arızalanabilir.

    volvo s80 ilk alındığında genelde iş adamları tarafından alındığı için yüksek km yapar. az km bulsanız da km düşürülmüş olur.

    boyasız darbesiz araç yerine şanzımanı, motoru iyi bakım görmüş araç aranmalıdır.

    benim gittiğim ustanın bir müşterisi vardı. t6 makineye lpg olmadan biniyordu. adamın 2-3 oteli vardı. cam silecek lastiğini bile volvo orjinal taktırıyordu. böyle biri bulunursa gözü kapalı araç alınır.

    bir de volvo, bmw, mercedes gibi markalara direk üst segmentten değil. aşağıdan alıştıra alıştıra giriş yapılmalı. iyi ve anlaşabileceğniz bir usta bulup markanın müdavimlerini tanımak gerekir. aksi halde sıkıntı olur.

    turbosuz düz benzinli s40 ile başlarsın sonra çift turbolu t6 xc90 makine de bitirirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Eski volvolarda en güvenli liman bakımlı 2.4 5 silindir dizeller ve titizlikle binilmiş 5 silindir benzinliler (R serisi hariç).
    T6 ve S80 çok güzel bir kombinasyon ama T6 motor biraz aceleye gelmiş belli. Yani modüler motor ailesinde olmasına rağmen genel olarak sorunlarıyla anılıyor. Zaten şanzıman en sıkıntılı konu, ne akla hizmet GM'den almışlar anlamak zor. Motorun özellikle aksesuarları daha iyi üretilmiş olsaydı, şanzıman da dizellerdeki 6 ileriden olsaydı tam ömürlük araba olurdu.

    Konu sahibine ve okuyacak başka kişilere; eski volvolar ucuz ama satılıktakilerin çoğu alınacak araçlar değiller. Zaten temiz binip eksiğini gediğini titizlikle halledenler de arabasını satmıyor, hele bu kriz dönemde. Gönül rahatlığıyla alınacaklar ayda yılda bir düşüyor.
    bir noktada katılmıyorum gm şanzımanları taş gibidir 10 yıllarca sorunsuz hizmet verir. amerikancılara sorun en iyi tarafları motor ve şanzımandır.




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    T6'daki GM şanzıman çok sorunlu hocam. Yani yabancı forumlarda "not if but when" diyorlar, yani o şanzıman mutlaka bozulacak. Sorulması gereken soru acaba değil ne zaman bozulacağı. Genelde 150 bin bile görmüyorlar.
    T6 dışındaki eski volvolarda ise Aisin var. Onlar çok daha sorunsuz GM'nin 4 ilerisine göre.
    GM'nin başka şanzımanları iyi olabilir o konuda bilgim yok ama dediğim gibi S80 T6'daki sıkıntılı.
  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle, eğer kısıtlı bir bütçeyle bu işe girilecekse s40'dan başlayarak volvo'nun özellikle sanayi-usta kısmının tadına bakmak çok avantajlı olur. En azından parça tedariği-tecrübeli usta gibi şeyleri halletmiş olursunuz. Misal ben 6 senedir s40'a biniyorum. Arada bir s80'lere gözüm kayıyor, alacak olsam parça-usta konusunda sıkıntım olmaz çünkü az çok biliyorum neler olacağını.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    sizin dediğiniz gibidir. ben bir amerikan araçları hastası olarak gm hydra4 ölümsüz diye bilirim ama belli ki volvo da başka bir şey kullanmışlar. volvo bir ara ford bünyesi altındaydı niye gm şanzıman kullanmışki. dediğim gibi volvo kullanmadığım için fazlasını iddia edemem.
  • 2011 D3'ler nasıldır?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.