|
Bildirim
|
Eskiden yıllarca Volvo S80 T6 kullanmış biri olarak yazıyorum, artık risktir. Bu araçların devri geçti artık.
Bende 2005 model S80 T6 vardı, aldığımda 80.000 km civarında idi, satarken ise 180.000 civarında idi. Aldıktan bir süre sonra 120.000 km civarında şanzıman elimde patladı, 2011 yılında 5000 civarı para verdim. 140.000 civarında turbolar cortladı, yaptırdım, çift turbo olduğu için masraf iki katı oldu. 150.000 civarı 4 amortisörü değiştirdim, araç kendine geldi tekrardan. vs.vs. masraflar çıkardı düzenli olarak, ki bendeki oldukça temiz ve bakımlıydı. Bütün bakımlarda ve arızalarda mümkün olduğu kadar orjinal parçalar kullanıldı. Eğer otomobiline hakkını vererek masrafını karşılamak istemeyen ellerde, sanayide beceriksiz ustalara yaptırılırsa, arızalar bitmez, artarak çoğalır. İyi bir usta ister, kaliteli yedek parça ister. Çıkma yedek parça konusunda çlok seçicidir. Cam düğmelerini bile ikinci el alamazsınız, çünkü araca kodlanamaz, sıfır alınması gerekir. Ama bunların yanında, eğer bu otomobile iyi bakarsanız, tamirlerini ve bakımlarını hakkını vererek, orjinal parçalarla gereken parayı harcayarak yaparsanız çok keyifli bir otomobildir. Özellikle T6 performans konusunda da güzeldir. Sorun çıkarması konusunda, saatli bomba gibidir. Çünkü eskidiler, en yenisi 13 yaşlarında. Ama 40.000-50.000 verip bu otomobili satın alan kişiler eminim ki yetkili servise bakımları için 2.000-5.000 tl, olası bir arızada düşünmeden 5.000-15.000 tl harcayacak insanlar olmayacaklardır. Bu yüzden bu aracı düşünmeyin bile... Bir aldığınızda bir de sattığınızda mutlu olursunuz |
eski bir volvo kullanıcısı olarak ufak bir ekleme ayapayım.
alınacak tek makine makyajlı kasa d5 motordur. t6 motor lpg uyumlu derler ancak düzen tutması çok zordur. yakıtı üzer. masrafı çoktur. 2.0t iyi bakılırsa tek elden ustaya giderse sıkıntı çıkarsa da çözülür. ancak her an bir sensör arızalanabilir. volvo s80 ilk alındığında genelde iş adamları tarafından alındığı için yüksek km yapar. az km bulsanız da km düşürülmüş olur. boyasız darbesiz araç yerine şanzımanı, motoru iyi bakım görmüş araç aranmalıdır. benim gittiğim ustanın bir müşterisi vardı. t6 makineye lpg olmadan biniyordu. adamın 2-3 oteli vardı. cam silecek lastiğini bile volvo orjinal taktırıyordu. böyle biri bulunursa gözü kapalı araç alınır. bir de volvo, bmw, mercedes gibi markalara direk üst segmentten değil. aşağıdan alıştıra alıştıra giriş yapılmalı. iyi ve anlaşabileceğniz bir usta bulup markanın müdavimlerini tanımak gerekir. aksi halde sıkıntı olur. turbosuz düz benzinli s40 ile başlarsın sonra çift turbolu t6 xc90 makine de bitirirsin. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Ocak 2019; 14:35:16 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Ocak 2019; 16:4:4 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 4 Ocak 2019; 17:42:11 > |
|
|
|
|
|
|
|
|