Şimdi Ara

VOLVO S60 RODAJ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler,yarın arabamızı bayiden teslim alacağız.Çok bilgi bulamadım tosak konusunda internette ve bulduklarım da karışık geldi.Araç 2017 model 1.5 T3,rodaj gerekir mi ? Teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Sabit hızla gitme

    3000 deviri geçme

    Rampa çıkarsan, motor yükte kalmasın, yani büyük vites düşük devirde çıkma, 3000 deviri geçmeden uygun viteste boğmadan çık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de s60 var hocam 1080 km deyken ilk top speed denemesini yaptım sıkıntısız atlattım gibi ilk bakımına da erken soktum öneririm
  • Rodaj vardır. Sadece süresi eskisi gibi uzun değildir. İlk 1000 km için,

    +Uzun süre sabit hızla gitmemek
    +Gaz pedalının %60-70'inden fazlasına basmamak ( bir iki seferden bir şey olmaz, fakat tapagaz gitmeyin )
    +Devir bandının 2/3'ünü geçmemek ( 6000 benzinli için 4000 rpm )
    +Mümkün mertebe kısa süreli kullanımlardan kaçınmak, motoru ısıtıp bir süre ilerleyecek şekilde gitmek

    1000 km sonra bakıma uğrayın, yağını ve filtresini değiştirsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Son yıllarda sıfır satılan araçlarda rodaj diye bir olay yoktur.

    Sadece kullanma kılavuzlarında 3000km'ye kadar çok yüksek süratlere ve yüksek devirlere çıkılmaması konusunda uyarılır.

    Yapmayın yahu. Millet NSX mi alıyor ? Fabrikada yapılıyor rodajı.

    O kullanma kılavuzlarında yazan şeyin manası zaten "rodaj" .
  • 142 bine satılan premium paket mi aldınız? Hayırlı olsun, bu piyasada çok mantıklı bir seçim. Dizel otomatik c sınıfı alınıyor o paralara, siz ise d sınıfı premium bir araç sahibi oldunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodaj butun makina elemanlarinda vardir son zamanlarda sadece toleranslar azaldigi icin bu sure azaldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sadece motordo rodaj olmaz gelde bunu anlat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodaj vardir, ve arabanin tum hareketli parcalarinin ömrünü etkiler.



    Güç dağıtım organlari(Powertrain)

    1.Motor

    2.Şanziman



    Yol aktarim Organlari (Drivetrain)

    1.Aks

    2 differansiyel

    3 kavrama



    Konfor organlari

    Suspansiyon

    Yaylar



    Fren

    balata

    Disk



    Hepsinin birbirine uyum surecine rodaj denir.





    Kullanim klavuzunu acip okumanizi oneririm.



    Motor Rodaji icin En iyisi 1000km sakin kullanip sonra motor yagini degistirmektir.

    Daha iyisi 1000 den sonra alistira alistira seri kullanip 2000km sonra tekrar degistirmektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk 1000 km kadar agresif kullanmayın. Uzun yolda sürekli aynı hızda gitmeyin. Mesela bir süre orta şeritte 110 ile gittikten sonra bir kaç defa sollamaya çıkın. Bu süreçte gazı çok acil durumlar dışında köklemeyin. Gaza yavaş basın ve mümkün olduğunca ilk %70lik kısmı kullanın, en dipteki kısma kadar basmayın. 1000 km sonra bütçeniz el verirse yağ ve yağ filtresini değiştirmek iyi olur. O an müsait olmazsanız da en azından bakım aralığını 4-5 bin km geriye çekin.



    Son olarak eğer garanti bittikten sonra arabayı kullanmaya devam edecekseniz yağ filtrelerini mutlaka orijinal kullanın. Yağ kalitesi ve filtre bu motorların ömrünü doğrudan etkiler.



    Ayrıca bildiğim kadarıyla t3 motorun bakım aralıkları 30 bin km. Evet Volvo motor konusunda bayağı bir tecrübeli ama bence bu rakamı reklam amaçlı kullanıyorlar. Sizin yerinizde olsam bakım aralığını 15 bine çekerdim. En kalitelisini de kullansanız yağın bir ömrü vardır. Özellikle direkt enjeksiyonlu ve turbolu motorlarda yağ durumu daha da önemli bir husus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor yağı için aracı aldığınız yerden tavsiye alın, servis size ne zaman yağ ve filtre değiştirmeniz gerektiğini söyler. Onun dışında kullanım kılavuzunda rodaj süresi ve yapacaklarınız yazar. Kaç bin liralık makine alıyorsunuz 1 saatinizi ayırıp kullanım kılavuzunu okuyun lütfen.
  • Rodaj her zaman vardi her zaman olacak.Istedigi kadar metalurji muhendisligi gelissin parcalarin birbiriyle uyumu icin zaman gerekir.Aksi taktirde gripaj vb.olusur.
    Ilk kullanim sekli motorun yasami boyunca yag tuketimini direkt etkileyecrktir.

    Unutmayin ki uretim prosrsi ve malzemeler gelisiyor ama piston gomlek segman vb.arasindaki tolerans eskisine gore cok dusuk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 25 Mart 2018; 21:21:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İlk 1000 km kadar agresif kullanmayın. Uzun yolda sürekli aynı hızda gitmeyin. Mesela bir süre orta şeritte 110 ile gittikten sonra bir kaç defa sollamaya çıkın. Bu süreçte gazı çok acil durumlar dışında köklemeyin. Gaza yavaş basın ve mümkün olduğunca ilk %70lik kısmı kullanın, en dipteki kısma kadar basmayın. 1000 km sonra bütçeniz el verirse yağ ve yağ filtresini değiştirmek iyi olur. O an müsait olmazsanız da en azından bakım aralığını 4-5 bin km geriye çekin.



    Son olarak eğer garanti bittikten sonra arabayı kullanmaya devam edecekseniz yağ filtrelerini mutlaka orijinal kullanın. Yağ kalitesi ve filtre bu motorların ömrünü doğrudan etkiler.



    Ayrıca bildiğim kadarıyla t3 motorun bakım aralıkları 30 bin km. Evet Volvo motor konusunda bayağı bir tecrübeli ama bence bu rakamı reklam amaçlı kullanıyorlar. Sizin yerinizde olsam bakım aralığını 15 bine çekerdim. En kalitelisini de kullansanız yağın bir ömrü vardır. Özellikle direkt enjeksiyonlu ve turbolu motorlarda yağ durumu daha da önemli bir husus.

    İşte bu hocam. +99

    Millet 150 200 liralık yağ ve filtre bakımından kaçıp arabalarının keyfini süremiyorlar.

    Yağ, kaliteli yakıt ve temiz hava araçların kalbi ciğeridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotel california

    Araba üretici markalarının ‘kendilerini garanti altına almak’ için önerdiği bir olay rodaj.

    2018 yılındayız arkadaşlar. Hele hele Volvo gibi bir firmanın üretim hatası(piston yatağında çizik çatlak vs) yapması %0,001 gibi bir orandır herhalde.

    Bence tek yapılması gereken motoru çok sıkıştırmamak ve kulak kabartmak. Motor blogundan anormal bir ses geliyormu kısmını takip etmek yeterli.

    Üretim hatalı motor ihtimali değil bu. Öyle olunca zaten rodaj olmuyor, götürüp geri veriyorsun arabayı.

    Evet 2018 yılındayız, fakat çalışan parçalar bir süre birbirine alışmak durumunda. 2028'de de böyle olacak. Süresi kısalacak ama olacak.

    Sadece motorun da değil, hareketli her bir parçanın ayrı ayrı rodajı var aslında.




  • İlk 1000 km 2500 devire kadar sürün

    Sonraki 500 km 3000 devire kadar çıkarabilirsiniz



    1500 km den sonra özgürsünüz.



    Dikkat edilecek bazı hususlar ise;

    rodajdayken sabit hızda ve devirde gitmeyin

    ani gazlama ve ani frenleme yapmayın

    araç sürekli vites atsın sürekli vites düşürsün (bu yüzden şehir içinde yapın rodajı)

    motor tam ısınmamışken stop etmeyin



    Sadece bu kadar. İyi sürüşler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kitapçığını aç orada da ilk 1000 km özen göster sonra istediğin gibi sür diyecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://youtu.be/9jQDJ18pcBI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam kimlere dem vurduğumu biliyorsunuz aslında. Arabayı çalıştırıp içinde hareket etmeden 10dk bekleyen kamilleri mi ararsın, bayiden çıktıktan sonra 'rodaj yapak' diye otobanda 500km havaya yol yapan mı bulursun, daha neler neler.
    Mevzu belli aslında. kalkışlarda motorun tam yağlanması için 20-30sn beklemek, Turboyu çok sıkıştırmamak, manuel şanzımanda baskı balatayı rolantide kavratmak, fren diski ve fren balatalarının rodajı tamamlanana dek ani frenden kaçınmak vs.
    Rodaj rodaj diye yırtınmanın cok anlamı yok yani. Hele hele 6000km falan.. gerek yok bu kadar kıllatmaya
  • araçlar montajdan çıkar çıkmaz müşteriye sunulmuyor, ufak tefek testlerden geçiriliyor, motor da ilk müşteride çalışmıyor, bu yüzden rodaj konusunu abartmanın gereği yok, tabi ilk aşamada her türlü mekanik cihaz bir alışma dönemi ister, bu süreçte sadece aşırı zorlamadan kullanmakta fayda var, zaten bu süreç sadece araç için değil şoför için de geçerli bir süreç, şoför de aracına bu sürede alışır, limitlerini kabiliyetlerini öğrenir

    ayrıca ne kadar robotlar yapıyor gibi gözükse de temelde insan işçiliğiyle yapılan bir ürün araba, kusur çıkma olasılığı illaki vardır ve çoğunlukla ilk anlarda ortaya çıkar, bu açıdan da bir süre dikkatli olmak gerek
  • Herkes yok efendim dibe asla dayatmayin ibreyi felan demiste, arkadaşlar asıl mevzu bu araçlar test asamasindayken motor gücü denenmiyor mu? Siz saniyormusunuz muhendisler ibreyi sonuna kadar dayamiyor diye? Bence deniyorlardir. Bissuru testten geçiyor da geliyor o araç, yok efendim 2.5k devir geçmeyin, yok gaza köklemeyin vs.vs. geçiniz efendim bunlari.



    Sakin bir şekilde sürülmesi her aracin lazim, rodaj ile alakasi yok. Sakin sürülen ile sürekli agresif surulen araci kiyaslayin bakayim, hangisinin parça ömrü uzun olcak?



    Hocam siz her zaman sakin süren olun, kazanan olun.. Fazla da kasmayin kendinizi rodaj için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.