Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (970. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
19.612
Cevap
155
Favori
1.402.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 968969970971972
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • haacar kullanıcısına yanıt

    Uzaktan calistirma servislerde ucreti karsiliginda aktif edilmektedir. Vdash ile de yapilmaktadir. Bunlarin maliyetlerine bakiniz. Ben smok programmer ile vo0016 yazilimini alip butun ozelliklerini aktif ettim. Bu ozelliklerden bazilari, navigasyon, uzaktan calistirma, ses sistemi alt yapisini degistirme, satin alinan modulleri aktiflestirme cam vb. Dil degisiklikleri, hiz limit degisiklikleri, most guvenligi vb.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar dün bakım yaptırdık, yağ, filtreler, yazılım güncelleme (dashboard dahil), genel bakım işlemleri 3500₺ tuttu. İlaveten, tüm indirimler uygulanmış hali ile ön 2 fren teker fren balataları da 1350₺ (1500₺ de olabilir, teyit etmem lazım) civarına değişti. 2017 T3.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Mayıs 2022; 21:15:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Yazilim guncellemede ne gibi degisiklikler oldu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtoker06 kullanıcısına yanıt
    Hocam çok detaylı inceleyemedim henüz yalnız gösterge panelinde dijital saat gelmesi ve sol koldaki halkayı çevirince değişen layout yani dizilimde kısmi farklılıklar mevcut. 7" Infotainment ekrana da bakayım bir ara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Mayıs 2022; 21:38:4 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtoker06 kullanıcısına yanıt

    Maalesef 5 inç hocam. İnterface modüller benim için uygun değil ama andoriod sistemler uygun görünüyor. O sistemlere de çok güvenemiyorum. Daha önce iki aracımda android ekran taktırmıştım ama zamanla performansında düşme, bağlantı kopmaları, orjinal menüleri aktif kullanamama durumları yaşadım. Aynı şeyler olur mu diye düşünüyorum. Taktırmaya cesaret edemiyorum ama bir yandan da taktırmayı çok istiyorum.

  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Rutin bakım için sağlam para Onur Hocam. Sizin araçta hidrolik sıvısı, buji, şanzıman yağı gibi değişimler yapıldı mı bu zamana kadar ? Bana geçen bakımda bujileri değiştirmemiz lazım demişlerdi ama ben izin vermedim. Bu bakımda da değiştirelim derler büyük ihtimalle.

  • mtoker06 kullanıcısına yanıt

    Hocam videonun altında yorumlar vardı, bazı servisler öyle bir olay yok aktif edemiyoruz diyorlarmış da. Ankarada herhangi biri bu işlemi yaptırdı mı serviste diye merak etmiştim.

  • haacar kullanıcısına yanıt

    Ben kendim yaptım, serviste olmaması gibi bir şey söz konusu olamaz. Online vida'da bu sekme mevcut. Ancak o kadar iyi bir özellik değil bence. Uzaktan aracı çalıştırıyorsunuz, soğuk motor ısınıyor araca binerken kapıları açıyorsunuz motor stop durumuna geçiyor, tekrar çalıştırıyorsunuz. zaten tam olarak ısınmamış olan motoru tekrar çalıştırmak zarar vericektir.

  • haacar kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, katılıyorum, fiyat çok yüksek yalnız enflasyon da ortada. Bujiler geçen sene değişti, aracın 4. yılında ve 30.000 km bile olmadan değiştirelim artık demişlerdi. Bu sene bu masraf olmadı. Fren hidrolik sıvısı bildiğim kadarıyla değişmedi. Şanzıman sıvısı hiç değişmedi. Umarım daha uzun süre de değişmez (tam otomatik).

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    T3 buji değişim periyodu 50.000km'dir. Şanzıman yağı Türkiyede malesef değişim periyodu vermiyorlar. İsveçten gelen mailde 80.000km olarak belirttiler. Zorla değişim sağladım. 1 Tam gün sürüyor. Adaptasyon çok uzun sürüyor.

  • mtoker06 kullanıcısına yanıt
    Doğrudur üstat, bize de 2 yıl veya 60 bin km demişlerdi diye hatırlıyorum, bizde süre baya ilerlemişti. Şanzıman yağını ustalara sorsan ömürlük derler tam otomatik yapılar için. Bende 80-100 bin km arası makul diyorum.

    Yalnız yağ değişimi sonrası adaptasyon işleminin zorunluluğu ve bu işlemin zaman alıcı olmasına şaşırdım zira sonuçta bu yarı otomatik/robotize ve kavramalı bir şanzıman tipi olmadığı için buna gerek olmaması lazım değil mi? O kısmı oturtamadım aklımda (D2 motorlu Powershift şanzıman belki sizin kasteddiğiniz).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 5 Mayıs 2022; 23:35:32 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Hayır. Geartronic şanzıman için bu şekilde. Adaptasyon işlemi zaten yağ değişim esnasında yapılıyor. PNDR aralarında geçişler yapılıyor, yağın ısınması bekleniyor. Sonra bir miktar yağ boşaltılıyor, tekrar boşalan yağ kadar ekleniyor. Tekrar vitesler arasında geçişler sağlanıyor. Yağı komple boşaltıp, yağ ekleyip yapılmıyor. Her aşamada yağın rengi açılmaya başlıyor. Piyasada makinaya bağlayıp emme ve basma olarak yapan cihazlar var. İsveçli arkadaşlar bu şekilde mümkün olduğunu ancak tcm'nin semi-performance mode da kalacağını herhangi bir arıza kodu vermeyeceğini ilettiler. Arıza kodunu yalnızca aracı servis moduna aldığınızda (arka fren balatalarının çekilme işlemi) tcm güncelleme uyarısı alacağını belirtmişler. Bu haliyle güncelleme yaparak ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum. 90.000km' bu şekilde değişim yaptırdım. Vites geçişleri ve ivmelenmede farklılık hissettim. Yavaşlarken bazen çok hafif vuruntular oluyordu geçti. Araç şu an itibari ile 180.000 km ye geldi. Bu aralar tekrar değişim yaptırcam. Bu km ye kadar başıma gelen en büyük sıkıntı turbo oldu. Turbo arızasıda öyle sanıyorum üretim hatası, turbo da herhangi bir dağılma olmadı ancak turbo pallerının etrafındak klavuz egsoz tarafı ıcın söylüyorum yerinden çıkıp Catalytic Convertere gitmiş. Klavuz yerinden ayrıldığı için de paller yeterli seviyede dönemiyor güç önemli derecede düşüyordu. Manifold ile beraber turboyu komple değiştirdim. Sonrasında içime sinmediğ için catalytic converteri'de değiştirdim. İyi ki değiştirmişim, Resmen erimiş. Bu kadar şey değiştirmişken bobinleri de değiştirdim. Hiç bir arıza kodu veya missfire yoktu. Olmamasına rağmen asıl olay burdaymış motorun çalışması ivmelenmesi herşey değişti. Aracı yoğun olarak şirket aracı gibi kullandığım için bu farklılıkları rahat bir şekilde tespit edebiliyorum.





  • S60 t3 sanziman yagini degistirdim. Bir ust postta belirttigimin disinda degisim sureci 1 saat surdu. 4 lt bosaltip 4 lt eklediler. Vida’nin direktiflerine gore bu sekilde cikti. Ilk yag degisimi 4+2+2 seklinde olmustu. Degisim sonrasi gozle gorulur degisiklik oldu. Vites gecislerinde cok ciddi yumusama oldu. Vites yukselirken mesela gecislerde kucuk bir gecikme vardi o ortadan kalkmis. Sanziman yag degisimi, klima kompersoru yag eklemesi, klima gazi komple degisimi, sanziman surum guncellemesi 1.350 lira gibi bir ucret odedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtoker06 kullanıcısına yanıt

    Merhabalar benimde 2017 T3 aracım var 135bin de aklımda şanzıman yağı değişimi vardı. Servis gerek yok diyor gerçi ama.

    Yağı nerede ve nasıl değiştirdiniz. Kaç lt yağ alıyor 1 lt mi?

  • mtoker06 kullanıcısına yanıt
    Fiyat iyiymiş hocam gerçekten yapılan işlemin zahmeti ve ciddiyeti ile yağ maliyetini beraber düşününce.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • semender86 kullanıcısına yanıt

    4LT yag aliyor. Yetkili serviste yaptirdim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Banada cok makul geldi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 s60 d4 geartronic satıyorum

    araç km: 53k

    renk: gümüş gri

    orijinal sıfır ayarındadır.

    tam bir uzun yol aracı füze-sınıfının d segment 2.0 turbo dizel araçlar arasında en performanslı ve aynı zamanda tasarruflu aracıdır aksini iddia eden yazsın :)

    alıcılar özel mesaj atarak iletişime geçebilir.

  • Merhaba aracım 2013 Volvo V40 CC D2 manuel Triger seti değişimi + V kayış ve kasnak + Devirdaim + antifiriz 5500 TL fiyat verdiler yetkili servis de indirimli haliymiş Volvo prime başka şeyler söylenecek mi bilmiyorum. İnternet üzerinden parçalarına baktım herşey dahil orjinal ( İna+PSA+Eurorepar setler var) (1500-2000 TL) civarı tutuyor işçilik hariç garanti bittikden sonra yetkiliye gitmedim 2016 dan sonra herhangi sorunda yaşamadım DPF temizliği hariç. Ağır bakım olduğu için aradaki fiyat farkına değer mi acaba malum filtre al tak gibi basit bir işlem değil ama diğer yandan motor çok bilinen PSA motor (Focus+Citroen+peugeot) olduğu için özel servislerde ustalarda sente aparatı da varmış araştırdığım kadarıyla kararsız kaldım arada 2 misli fiyat var garantili kayıtlı olması arada ki fiyat farkını tolore edebilir mi daha aracın disk ve frenlerini de değiştirmeyi düsünüyorum tahmini olarak yine indirimli 5500 civarı tutacak sanırım yetkili de özel de FEREDO marka ya da SWAG disk ve balatalara 2200 TL fiyat aldım. Yani sadece yetkili servis de triger parasına özelde Triger + disk fren yaptırabiliyorum ne dersiniz dostlar hangisi seçiminiz olurdu ?





  • realturk kullanıcısına yanıt

    Merhaba, ben daha önce farklı araçlarımdaki PSA dizel motorlarında özel servislerde üç defa triger seti değiştirttim (sonuncusu S60 aracım içindi) hiç sorun yaşamadım. Deneyimli bir serviste kaliteli malzeme kullanılırsa sorun yaşamazsınız. Devridaim pompasını da mutlaka değiştirtin.


    Disk ve balatalara gelince, ben aracımın tüm disk ve balatalarını geçtiğimiz sonbaharda kendim değiştirdim. Çok araştırdım ama piyasada Ate marka disk ve balata bulamadım, distribütörü bir aya gelir demişti hala da stoklarda ürün yok. Meyle'nin çinko kaplamalı disklerini ve daha önce çok defa arka disklerde kullandığım Ferodo balataları taktım. Ses ya da titreşim yok, frenleme hissi çok daha iyi oldu. Ancak araçtan çıkan ön balatalar orijinal Volvo Ate markaydı ve hiç toz yapmıyordu, şimdi hem ön hem arka balatalar felaket tozuyor. Eğer böyle şeylere takıyorsanız Ate almanızı tavsiye ederim.


    Eğer seramik balata bulabilirseniz aslında yeni disklerle birlikte Ate seramik balata çok daha iyi olur. Alacağınız balataların üzerinde balata malzemesi ve sürtünme katsayısını gösteren harf kodları oluyor. İlk harf soğuk, ikinci harf sıcak sürtünme katsayısını gösteriyor. Harf büyüdükçe balatanın tutma kuvveti artıyor (FF GF GH gibi, en yüksek H harfi var). Örneğin benim araçtan çıkan Ate balataların sürtünme katsayısı FF idi, yeni aldıklarım ise GF. Bu yüzden yeni balatalar daha iyi tutuş sergiliyor. Bir arkadaşıma aldığımız Ate seramik balatalar ise GH yani sıcakta daha yüksek sürtünme katsayısına sahip.


    Eğer fren sisteminde böyle bir değişiklik yapacaksanız fren hidrolik sıvısını da değiştirmenizi tavsiye ederim. Hidrolik sıvısının içinde nem biriktikçe yüksek frenleme anlarında ortaya çıkan ısı sıvının kaynama sıcaklığı düştüğünden frenleme gücünün yitirilmesine sebep oluyor. Ate'nin Typ 200 dot4+ hidrolik sıvısı bu açıdan çok iyi sonuç veriyor. Balataları iyi bir fren ustasında gerekli noktalara kaydırıcı gres sürülerek taktırmanızı tavsiye ederim.


    K.


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'motortrend
    Understanding Disc Brake Pad Friction Edge Codes and Markings
    https://www.motortrend.com/how-to/disc-brake-pad-friction-codes-explained/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 968969970971972
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.