Şimdi Ara

Volvo s40 alırken nelere dikkat etmek gerekir.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
9.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar.
    Volvo s40 2001-2004 almayı düşünüyorum. Daha önceden Volvo araba kullanmadım. Tecrübem yok. Özellikle 1.8 motoru çok tutuluyormuş. Sahibinden.com da iki üç tane ilan ile ilgileniyorum. Bu arabaları alırken nelere dikkat etmek gerekir. Bilgilendiren olursa çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ilk-sahibinden-cok-temiz-kacirilmaz-435418817/detay/
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ilk-kullanicisindan-hatasiz-emsalsiz-temizlikte-s40-107.00-km-de-539378836/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2001-model-yeni-muayeneli-kazasiz-539244726/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozz1907 -- 13 Mart 2018; 12:7:59 >







  • Hocam ben de 1.8 s40 sahibiyim 2001 model otomatik şanzımanlı. Daha önce forumda s40 almayı düşünen bir çok kişiye cevaplar yazmıştım. Şimdi o eski mesajlarımdan bir kısmını bulup aşağıya kopyala-yapıştır yapıyorum. Bunlar genel olarak s40 için bilgiler. Ama genel olarak tavsiyem 2001 ve sonrasına bakmanız olur. Hem motor revize edildi, iç ve dışa makyaj yapıldı ve güvenlik daha da artırıldı (daha gelişmiş ön hava yastıkları, yeni yan hava yastıkları ve şaside güçlendirmeler vs) ve otomatik düşünüyorsanız yeni 5 ileri şanzıman getirildi. Ayrıca sadece volvo'lara bakan bir özel servis bulmanız şart. Gerek almadan önce göstermek amaçlı olsun gerek tamir için, sanayideki her markaya bakan ustalar -istisnalar dışında- arabayı mahvederler, bu tür ustalara gidince tamirden sonra bozulan daha çok şey olabilir
    Tabii en güzeli (ve ekonomiği) imkanınız varsa ve elinizden geliyorsa tamirleri, bakımları falan kendiniz yapmaktır.

    Arabayı alırken mutlaka kompresyon testi, karter havalandırma kontrolü(eğer yağ kapağını-yağ çubuğunu çıkarınca duman atıyorsa motor bitik demek değildir, sebebi tıkalı karter havalandırma sistemidir. Parça maliyeti 400-450 falandır, işçilik ise emme manifoldu sökülecek çok ağır bir iş değil, 2 saatte hallolur) yapılmalıdır.

    Eğer merak ettiğiniz başka konular varsa severek cevaplarım.
    _______________________________________
    quote:

    Hocam araba piyasası abuk subuk bir halde. Bir kaç sene öncesine kadar 25 bin liraya çok güzel s40'lar vardı ama artık temizleri 28-29 hatta 30'a dayandı.
    Yani 25'e s40 bakarken daha dikkatli olmak lazım. Mümkünse ağır bakımları yapılmış, yedek parça olarak orijinal veya avrupa malı yan sanayi kullanılmış araçları tercih etmek lazım.

    Kaporta durumuna açıkçası ben pek takılmıyorum. Ama şüphe çeken bir durum yani atıyorum kaput ve tampon değişmiş, çamurluklar işlemli vs. bu tür aynı bölgede yoğunlaşan hasarlarda kesin gizlenen bir şey vardır. Şase zarar görmüş olabilir.

    Motor durumuna gelirsek, 1.6 ne tam ekonomi sunar ne de performans. Bizde düşük hacim az tüketir algısı çok yaygın ama cüsseli araçlarda bu geçerli olmuyor. Bizim araçlarda en ekonomik seçenek 1.8 ve 2.0 motor bence. Sakin kullanırsanız yaşına göre şaşırtıcı derecede az yakar (benimkisi 1.8 otomatik, 85-90 km sabit gidince 5.5 - 5.9 litre civarı benzin tüketiyor) Fakat otomatik s40'lar hacim farketmeksizin yoğun istanbul trafiğinde çok rahat 10-12 litreleri görüyor.

    Bir de 2.0t ve t4 diye iki tane turbolu (2.0 olan 160, t4 200 beygir) motor var. T4 daha makbuldur. Bloğu falan daha dayanıklı diyorlar. Bu iki motorun performansı çok iyidir, düz yolda bana mısın demez bastıkça giderler (220+) ama doğal olarak yakıt tüketimleri de fazladır.

    Otomatik vites performansı ufak bir miktar törpüler. Yakıtı da artırır ama trafiği yoğun yerlerde de konforu artırıyor. Burada tercih size kalmış. Eğer otomatikte karar kılarsanız mümkünse yağı düzenli olarak değiştirilmiş olanları tercih edin.

    KM bu yaştaki arabalarda illa ki olacak ama 200 bin altı olanları öncelik yapabilirsiniz. Ama bakımları düzenli ve kaliteli yedek parçalarla yapılmışsa km'ye çok da takılmamak lazım (aşırı olmamak kaydıyla). Benim s40 2001 model ve 280 bin küsür km'de. Yarın sabah marşa basıp dünya turuna çıkabilecek kadar güvenim var arabama

    Son olarak 2001 ve üstü modellere bakmanız daha yararlı olur. 2001 senesinde s40 hem iç hem dıştan makyajlandı, motorlar iyileştirildi, yan perde hava yastıkları eklendi ve şasi güvenliği artırıldı.
    Ayriyeten volvo arabayı sadece volvo üzerine çalışan bir ustaya götürmeniz şart. Hem alırken kontrol ettirmek amaçlı olsun, hem de aldıktan sonraki süreçte. Sanayideki "her markaya bakan" ustalar bu arabaların (kusura bakmayın) içine ediyorlar. Piyasadaki volvoların motorlarının çoğu işini bilmeyen ustalar yüzünden telef oluyor.
    İlaveten eğer bir volvo alırsanız bakımlarda, tamirlerde ucuza kaçıp adı sanı duyulmamış yan sanayi parçalar kullanırsanız kâr ettiğinizi sandığınız para er geç misliyle cebinizden çıkacaktır. Bu sebeple ya orijinal ya da dünya çapında tanınmış avrupa yan sanayilerini kullanmak gerek. Bosch, TRW, swag, mahle, meyle, delphi, mann, lemförder, skf, gates gibi.


    Ek olarak s40 1 konusunda özellikle son 80-90 sayfada değerli bilgiler, tecrübeler paylaşılıp tartışıldı. Vakit bulabilirseniz okumanızı tavsiye ederim:https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-163

    ____________________________________________________________

    quote:

    Hocam bu turboluların temizini bulmanız lazım yoksa sizi çok yorar. Araba güzel gittiği için genelde çok hor kullanılıyor; tamirleri falan da ucuza kapansın diye idarelik yapılıyor; bir iki sene sonra da hepsi başınıza patlıyor.
    Ama temiz bir tane denk getirirseniz yaşından ötürü eskiyen aksamlar hariç ekstra bir sıkıntı çıkarma olasılığı çok azdır. Kronik sorunları zaten yok, bakımlarını aksatmaz ve biraz naz yapmaya başlayınca fazla geciktirmeden tamirini düzgün bir şekilde yaparsanız uzun yıllar sorunsuz binilecek arabalar.

    Mesela şöyle bir örnek vereyim. Bu arabanın radyatör alt hortumunun orijinal volvo markalısı 280 lira. Türk malı yan sanayisi 80 lira. Şimdi bu hortumu değiştirecek adam kâr etmek için ucuz olanını taksa, ya en ters zamanda hortum patlar ve araba hararet yapar, ya da 3-4 sene geçmeden hortumun haşatı çıkar. Ama bir kere sağlam bir masraf yapıp eli yüzü düzgün parçalar kullanırsanız arabanın o kısmına bir daha bakmanıza gerek kalmaz. Benim arabam 2001 model. Bütün su hortumları 2000 yılı üretimi. Fabrika çıkışı hortumları bu sene teker teker değiştirmeye başladım. Çünkü normalde su hortumlarının ömrü için 8-10 yıl denir. Bu arabanın hortumları 18 senedir sapasağlam duruyor(bu arada araç 280 bin km'de) . Risk almamak için bütün hortumları yine volvo marka ile değiştirdim, evet iyi bir masraf yaptım(radyatör üst hortumu hariç diğer bütün hortumlar toplamda 1070 lira tuttu), ama en az 18 sene daha soğutma sisteminde inşallah bir sıkıntı yaşamayacağım.

    ________________________________________________



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Mart 2018; 13:20:42 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Herseyi cok guzel aciklamissin vallahi ek olarak volvo dice yazilimi olan bi cihaza baglatin araci zaten 2001 ustu s40 lar cogu yeni model d sinifi araclara tas cikartir zaten araclar kendini belli ediyor diriliginden baska bi markanin 120 bindeki aracinin yipranmisligini volvoda 200 binlerde ortaya cikar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler bilgiler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.