Şimdi Ara

Volvo'nun yakışıklı delikanlısı; C30 / C30 R Design... (105. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.516
Cevap
24
Favori
213.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bloody Mary

    Arkadaşlar 2011 model 2.0 Powershift C30'umu satmayı düşünüyorum, fakat bir fiyat belirleyemedim. Görüşlerinizi alabilir miyim?
    Teşekkürler

    2.0 dizel mi arac ?

    Benzin motorlu.
  • Böyle bir araç mı varmış Türkiye'de yahu :) Resmi var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    Böyle bir araç mı varmış Türkiye'de yahu :) Resmi var mı

    Fotoğraf çekmedim, ancak evet var. :)
    makyajsız kasada 2 adet, makyajlı, son kasada 1 adet satılmış.
  • Km ve hasar geçmişi nedir bilmiyorum ama baz donanımı ele alarak bence ortalama 42-47 arası bir mebla uygun olur.

    Açıkçası ben de bu motor seçeneğini Türkiye'de görmedim. Sipariş ile gelmiş belliki. 2007 de 2 tane t5 geldiğini hatırlıyorum. Sanırım 4 tane 2.4i vardı. 2.0 ps hiç bilmiyodum. Yakıt sarfiyatı nedir ?
  • Selam, baskı balatamın değişmesi gerekiyor. Artık iyice yukarıda kavramaya başladı debriyaj. Hidrolik bilya ve baskı balata setini (Sachs) değiştirmem yeterli mi? Hiç değiştiren oldu mu? Sanırım volantla beraber değiştirilmesi uygun görülüyormuş, fakat volant dediğimiz zımbırtı 1000 lira.. İkisi birlikte 2000 liraya yaklaşıyor. Bari bu soruma bir cevap alayım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • demonmad D kullanıcısına yanıt
    Diğer sıkıntınız nedir bilmiyorum, fakat bu bahsettiğiniz gibi. Uyum söz konusu ise volant la değişim öneriliyor. Bendeki araç önceki sahibi tarafından garantiden değiştirilmiş. Öncesi sonrası haline tanık olmadım, bana geldiğinde sıfır araç gibiydi.

    Aracınızın yılı/km si nedir, kaçıncı sahibisiniz ?
  • Kaçıncı sahibi olduğumu bilmiyorum :) araç '08 ve 160 binde şu an. Diğer sorum da lastiklerle ilgiliydi birkaç hafta önce sormuştum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün 60.000 bakımına girdim. Rutine ek olarak adm katkısı eklendi. Ücretsiz check up sonucu çıkan saçma sapan "değişmeli" denilen şeylere onay vermeyip, özel serviste tekrar inceleyerek gülüp geçtik. Volcar'ın aylık kotası ne durumda çok merak ediyorum. Bi tek jantlara press uygulanma tavsiyesini ele aldım. Bu tavsiye neticesinde dedim hazır araç lifte çıkıyo, geçen sizinle paylaştığım lastik ilanına bakayım duruyosa inceler alırım.

    Sahibi hemşerim çıktı, gayet inceledim. Balans garantisi de verdi. Sıfırından yarım mm gibi komik bi değer incelmiş 2012 mayıs üretimi 4 adet conti sc5 aldım.

    Samimi söylüyorum huzura erdim
  • arkadaşlar hgs kullanan muhakkak vardır aranızda. nereye yapıştırdınız ?
    okumada problem olmayacak ve gözüme çok batmayacak bir nokta olmasını istiyorum.
  • dikiz aynasının 5-8 cm aşağısına konumlandırıldığı zaman okuma da herhangi bir sıkıntı çıkmıyor. göz de görmüyor zaten dikiz aynasının arkasında kaldığı için.
  • evet gayet güzel oldu okumada problem olmadı sağol erhan. içeriden görünmüyor ama dışarıdan çirkin duruyor.

    yalnız rfid teknolojisi bu iş için en kötü teknoloji bence. rfid yakın mesafe daha da doğrusu dokundurarak iletişim için daha iyi bir teknoloji. pil değişimi gerektirse de ogs daha iyi ve güvenilir bir yöntemdi bence.
  • Hgs olayları tamamen muamma, kız kardeşimin aracında güzel bi çözüm ürettim.

    Paralı yollara yılda ortalama 30 kez giren bi tip. Aracın orijinal görüntüsünü benim gibi bozmak istemez (aynaya dahi bişey takılmaz bizde )

    Hgs nin kart tipini aldık. Ruhsatın şeffaf kısmına koyduk. Ne zaman gişeli yollardan geçsek ruhsatı açıyor hgs nin sarı kısmı cama bakacak şekilde ön göğüsün ortasına koyuyor ve geçiyoruz. Tecrübelerle sabit araç radar olmadığını bildiğim gişelerde süratle de geçti sıkıntı yaşamadı. Micra'nın cam kalınlığı nedir bilmiyorum, fakat hgs hizası bizdeki gibi belirtilmiş. c30 da denemedim ama inanıyorum ki işe yarayacaktır. Tabiki dez avantajı her geçişte unutmadan ruhsatı ilgili yere koymak.

    10 gündür şehir dışındaydım 3.000 km yaptım. Çoğu şehirler arasıydı. Toplam yakıt maliyeti 600 tl gibi bişeydi. (shell gtl) Contileri de test ettim baya. Farkettim ki araçta yine bi sıkıntı varmış :)

    Şimdiki olay 140 ve ileriki hızlarda önden vurmalı uğultu diyebileceğim bi ses geliyor. Gayet düzgün ve farklı tip asfaltlarda da denedim durum aynı. Araçta her türlü yürüyen ayarı yapıldı hatta iki farklı yerde yaptırdım durum değişmedi. Motordan mı diye şüpheleniyorum ama yüksek seslerde yapmasından ötürü kafamı çok kurcalamıyor. Ses çok az bi titreşim de veriyor araca. Ritmi ise aynı şiddette yineleyen cep telefonu titreşim aralığı gibi. 2 saniye 120 salise dersek, 90 salise olmuyor 30 salise oluyor gibi düşünün. Saatte 140 ile 190 km lerde denedim tabiki ses aralığı ona göre değişti. Bu bahsettiğim ilk başlangıç hali.

    Fikri olan var mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    evet gayet güzel oldu okumada problem olmadı sağol erhan. içeriden görünmüyor ama dışarıdan çirkin duruyor.

    yalnız rfid teknolojisi bu iş için en kötü teknoloji bence. rfid yakın mesafe daha da doğrusu dokundurarak iletişim için daha iyi bir teknoloji. pil değişimi gerektirse de ogs daha iyi ve güvenilir bir yöntemdi bence.

    Tum amerika ve canadada hgs tipi sistemler kullaniliyor. Hatta okuyunca dehset hizla acilan bariyerler var. O kadar yavas gecmek zorundasin. Ilk girisimde aha carpicaz falan demistim. Ogs tipi pili bitince ortada birakan (plaka kayitli evet ama mesela gebzeden girdin camlicadan ciktin adam senden ankara-camlica parasi aliyor) ve birim maliyeti yuksek olan sistemin hic bir avantaji yok. Zamaninda 80-100 dolar verdik ve bu cihazlar tamir edilemedigi icin cihaz coplugune dondu ortalik. Yeni ogsler daha kolay bakim yapiliyor fakat yine satin almak icin hatri sayilir para oduyorsun. Adam yilda 1 kere ogs kullanacak diye pille calisan ve guneste kalinca pili ciddi sekilde bosalan bir cihazi kontrol etmekle ugrasmak zorunda degil.

    Hgs her yonden daha basit ucuz ve okumama tarzi bir sorunu olmayan bir sistem. Giselerden kimse 120 km ile gecerek fantazi yapmasin. Bu hafta amerikada 4000 km yol yaptim 100-110 km hiz sinirini gecen 1 araca dahi sahit olmadim. Dolayisiyla bizde hgsnin limiti neyse o hizla gecis yapacagiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    evet gayet güzel oldu okumada problem olmadı sağol erhan. içeriden görünmüyor ama dışarıdan çirkin duruyor.

    yalnız rfid teknolojisi bu iş için en kötü teknoloji bence. rfid yakın mesafe daha da doğrusu dokundurarak iletişim için daha iyi bir teknoloji. pil değişimi gerektirse de ogs daha iyi ve güvenilir bir yöntemdi bence.

    Tum amerika ve canadada hgs tipi sistemler kullaniliyor. Hatta okuyunca dehset hizla acilan bariyerler var. O kadar yavas gecmek zorundasin. Ilk girisimde aha carpicaz falan demistim. Ogs tipi pili bitince ortada birakan (plaka kayitli evet ama mesela gebzeden girdin camlicadan ciktin adam senden ankara-camlica parasi aliyor) ve birim maliyeti yuksek olan sistemin hic bir avantaji yok. Zamaninda 80-100 dolar verdik ve bu cihazlar tamir edilemedigi icin cihaz coplugune dondu ortalik. Yeni ogsler daha kolay bakim yapiliyor fakat yine satin almak icin hatri sayilir para oduyorsun. Adam yilda 1 kere ogs kullanacak diye pille calisan ve guneste kalinca pili ciddi sekilde bosalan bir cihazi kontrol etmekle ugrasmak zorunda degil.

    Hgs her yonden daha basit ucuz ve okumama tarzi bir sorunu olmayan bir sistem. Giselerden kimse 120 km ile gecerek fantazi yapmasin. Bu hafta amerikada 4000 km yol yaptim 100-110 km hiz sinirini gecen 1 araca dahi sahit olmadim. Dolayisiyla bizde hgsnin limiti neyse o hizla gecis yapacagiz.

    birkaç noktada farklı yorumlarım var:

    1) amerikada kullanılan sistemin hgs benzeri bir şey olduğunu senin tecrübelerin dışında öğrenebileceğim bir kaynak verebilir misin?

    2) amerika ve kanadada kullanılan en iyisidir diyebilir miyiz?

    3) ogs cihazına 100 dolar vermiş olmanız onun maliyetinin 100 dolar olduğunu değil sizin ona 100 dolar vererek sahip olduğunuzu gösterir. 100 dolar maliyeti olamaz o cihazın, bu noktada eleştirilmesi gereken cihaz değil hükümet olmalıdır.

    4) ogsnin tek problemi pil bitmesidir ki bu (bilgim yok ama) en kötü ihtimalde birkaç yılda bir olacak bir şey. değiştirdikten sonra birkaç yıl boyunca başka bir problemle karşılaşmayacağız demek bu.
    diğer yandan belli bir hızın üzerinde hgsnin okumama problemi her gün bile yaşanabilir.
    hgs de kaçak geçişlerde nasıl problem bankadan veya pttden düzeltiliyorsa aynısı ogs için de yapılabilir. tabi ogs'de bu durumla birkaç yılda bir karşılaşırsınız, hgs'de ise çok çok daha sık.


    hgs etiketinin içerisinde bir pasif anten bulunur ve vericinin verdiği sinyaldeki enerjiyi kullanarak kendi id'sini karşıya gönderir. bu yüzdendir ki yüksek güçlü sinyal iletişimi pek mümkün değildir bu da mesafeyi kısaltır. o yüzden dokunarak iletişim için çok ideal bir teknolojidir. gişeler gibi yavaşlamanın gereksiz bir yoğunluk yaratacağı durumlarda kullanılmamalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engynew -- 7 Temmuz 2013; 21:51:03 >




  • Takdir edersinki biz metroya 2000 li yillarda binerken adamlar 1870 yilinda kullanmaya baslamislar. Bu bilgiyi ulasimda dunyanin ve bizim ne kadar onlerinde oldugunu belirtmek icin verdim.

    Teknik kismina gelince aynen oyle. Ogs de aracinda elbet bir gun pili bitecek veya ariza yapacak elektronik bi cihaz tasiyorsun, hgs de ise sadece yansitici bir arizada maliyeti 5 lira. Hgsdede 60-70 km gibi hizlarla geciliyor. Guvenlik acisindan o giselerden yuksek hizla gecmek mantiksiz zaten amerika orneginde adam bariyer koymus ki emin olabiliriz otoyollardada bizden en az 50 yil ilerideler :) ... Bariyer acilmadan gecemiyorsun ama o kadar hizliki tam 40-50 km hizla gitsen yinede carpman imkansiz. Okumazsa sert fren yapman gerekir tabi bu yuzden yine yavaslayarak geciyorsun cogu zaman.

    100 dolar kisminda devletin yapacak birseyi yoktu cunku bu tip teknolojiler devletin oturup uretebilecegi seyler degil, ihale acilir teknoloji firmalari tekliflerini verir en ucuz olan kabul edilir. Takdir edersinki ogs asla hgs kadar ucuz basit olmayacaktir. Pil bitti vs. problem ve kompleks bir yapi yok.

    Bu arada abdde kullanilan cihazlarin pilli ve pilsiz versiyonlari varmis. Benim kiraladigim SUV da incecik kart stili gecerken otmeyen bir EZPASS vardi.

    Tabi pilli modelleri olmasina ragmen yine gecis bizdeki gibi 100 km falan degil 15 mil yani 25 km civari :))

    detayli bilgi

    http://en.wikipedia.org/wiki/E-ZPass

    http://www.youtube.com/watch?v=_4hp2F1tIcU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 9 Temmuz 2013; 21:43:32 >




  • Şuan Türkiye'deki esas sorun hangi tip gişe olmasından ziyade çeşitli vasıtaların kafasına göre hareket etmesi. Sırf bu yüzden 6 teker ve üzeri araçlarla aynı muameleye maruz kalıyoruz.
    Ayrıca nasıl bu ülkede tümseklerin standartı yok ise bence gişelerin de fiziki standartı yok. Açılır kapı zihniyetinden çok geçilen gişenin eni boyu da önemli. Hatta yapıldığı materyali de. Öyle gişeler var ki beton parçaları deformasyondan her an üzerinize düşebilir durumda.

    Gerçi ne doğru dürüst işliyo ki. Yollar madem paralı hale gelmiş ,benim istediğim hizmet sesli ikazı olan geçiş sistemidir. Örnek veriyorum bizim araçlarda homelink diye bi dalga var, sinyalizasyon sistemi ile garaj kapısı vs. açar. Ya araçların buna benzer fabrika çıkışı altyapısı olmalı ya da sonradan takılan materyal bize sesli ikaz ile durumu bildirmeli. Belki de benim algım işitseli daha çok seçiyodur, orasını bilemem. Hgs li araçta gişeden geçerken sürekli gözüm yeşil - kırmızı tabelasında, kaldı ki dip dibe gidildiğinde hiçbirşey anlaşılmıyor,önümdeki arkamdaki kaçak geçtiyse uyanamıyorum duruma.




  • Dogru diyorsun valla Crash biz toplum olarak pek medeni olmayi beceremedigimiz icin kickica giriyoruz giselerden dolayisiyla yesil onayi bize mi yandin ondekine mi kestirmek kolay degil
  • Millet fiyati iyice cektim eli kulaginda devamli telefonlar geliyor , forumdan birilerine gitmesini isterim..

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-kazasiz-boyasiz-2010-volvo-c30-r-design-cosmic-white-e-drive-120524864/detay
  • YEY Y kullanıcısına yanıt
    Emre park sensörü volvo yazılım dahilinde olan mı sonradan mı ? Volvo yazılımlı ise neden ilgili yerleri deldirtmedin ? Body kit e yazık olmuş.

    p.s: Öncedende konuştuk aslında, sırf rengi yüzünden geçiş yapmak isterdim fakat şuan elimdekinin satışı, seninkinden 5.000 eksiği vs. derken uğraştıracağından hiç bulaşmak istemiyorum. Cosmic white içimde bi ukte olarak kalacak yapcak bişi yok :)
  • Park sensorunu kendim taktim. Volvonun orjinalde taktigi yerler igrenc otesiydi dolayisiyla daha asagiya koydum. Body kite birsey olmadi hatta sensorler koyu renk zeminde cok iyi gizlendi diyebilirim. Sadece senin benim gibi C30 catlaklari anlayabiliyor ki ilk soran kisi sensin 1 yildir bende arac :)))

    Bu arada sonradan takmama ragmen 1 kerecik dahi yaniltma ariza vs cikarmadi.. Tabi takarken abi ondan takmayalim sana azicik pahali olsun ama su markadan takalim seklinde yonlendirme yapmislardi.. Malum yerden taktirdiydim xenon ampullerle birlikte (atakan tuning) :))

    Renk icin gecis yapilir mi bilmiyorum ama R-Design body, sunroof ve jantlar icin gecis yaptim ben :) Hatta ilk C30 umu sattiktan sonra r-design bulamayip golf tdi almistim...2000 km yapip sattim alisamadim..Sonra bu kismet olduydu.. Sanirim 6-7 arabam icinde en severek bindigim 2 aracimdan biri bu..undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 11 Temmuz 2013; 1:32:48 >
  • 
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.