Şimdi Ara

Volvo'nun yakışıklı delikanlısı; C30 / C30 R Design... (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.516
Cevap
24
Favori
213.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvo avrupadaki fabrikalarını kapatmıyor .

    çinde üretceği araçlar diğer avrupalı üreticilerin de yaptığı gibi o bölgeye yönelik ayarlara sahip olucak.

    c30 un kalitesiz bir çakması değil çin iklim yol ve yakıt şartlarına göre ayarlanmış hali üretilecek.

    çinde üretilen bir volvo ne avrupaya gelir ne de bize. zaten avrupa için gerekli talebi belçikadan karşılıyorlar

    aynı şekilde çinde üretilen mercedesler de ne avrupada ne de bizde satılır.
  • Çinde üretilen Mercedes mi var?
  • avrupalı birçok üreticinin çinde fabrikaları mevcut.

    http://www.burlappcars.com/2006/09/mercedes-opens-factory-in-china.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    avrupalı birçok üreticinin çinde fabrikaları mevcut.

    http://www.burlappcars.com/2006/09/mercedes-opens-factory-in-china.html


    Evet teşekkür ederim C serisini görünce yanlışınız var diye düşündüm.
    Ama Çinde kendi iç pazarı için üretim yapıldığını ufak bi araştırma yapınca öğrendim.
  • selam arkadaşlar,
    c30 almayı düşünen bir kişi olarak araçla ilgili bir kaç sorum olacak. yeni başlık açmak istemedim.
    öncelikle bundan önce kullandığım araçları söyleyeyim, siz de bana bu aracın ne derece uygun olduğunu söyleyin:
    sırasıyla mitsubishi colt 1.3 amt, mitsubishi lancer 1.5 at, ford fiesta 1.4 tdci (şu an bu aracım var ve satıyorum)
    2. el olarak almayı düşündüğüm aracı (ki bulabilirsem) dizel mi yoksa benzinden yana mı tercih etmeliyim. bu güne kadar hep otomatik benzinli (fiesta benim için geçici bir düz-dizel kombinasyonu çok da alışamadım) araçlardı. tüketimlerim de colt ile 6.6, lancer ile 8,6 idi (ist. içi ortalama). dizeli söylemeye gerek yok.
    Soruşlarıma geleyim:
    1- benzinli mi dizel mi? Neden? aylık 1500 km civarı yol yapıyorum. köprü geçiyorum ev-iş arasında ama 40 km yaptığım yol sürekli şehir içi gibi düşünülemez herhalde. ortalama tüketim verileri özellikle benzinli için sanki çok iç açıcı gelmedi bana.
    2- okuduğum incelemelerde ford focus ile aynı platformu paylaşıyor ama süspansiyon sebebi ile focus kadar iyi bir yol tutuşu yok diyorlar. açıkcası ben lancer aracımın (ki hala imzamda durur) yol tutuşundan çok memnundum. performans olarak sormuyorum tabi. lancer aracımı arar mıyım?
    3- dizel veya benzinli modellerde (-ki ikinci el alacağımdan makyajlı olmayacak) özellikle esp ve asr standar mı diye sormak istiyorum. benim için bu ikisi gerçekten önemli. yol tutuşu ne kadar iyi olursa olsun lazım olduğunda kurtarıcı oluyor bu meretler.
    4- makyajlı kasa ile makyajsızı arasında donanım ve tüketim bakımından fark var mı?

    aklıma şu an için bunlar geliyor. senelerdir harcadığım emekleri 2. el performasını servis ücretlerini,i yedek parçalasını çok sorun etmeden bir c30 sahibi olarak ödüllendirmek istiyorum. ama tüketim, sorunsuzluk ve güvenlik benim için önemli. elden çıkarırken belki sıkıntı çekerim ama aracı kullandığım dönemde canım sıkılacaksa onu istemem. hoş lancer aracımı 1 günde hem de istediğim fiyata sattığımı düşünürsek, mantıklı fiyat verildikten sonra elde kalacak araç olduğunu düşünmüyorum.
    Çok abartı bir performans beklemiyorum. lancer aracımın da dizaynı ile performansı paralel değildi zaten. 3 kapı meselesi de şu an görünürde sadece eşim ve ben olduğu için çok da önemli değil.

    şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    selam arkadaşlar,
    c30 almayı düşünen bir kişi olarak araçla ilgili bir kaç sorum olacak. yeni başlık açmak istemedim.
    öncelikle bundan önce kullandığım araçları söyleyeyim, siz de bana bu aracın ne derece uygun olduğunu söyleyin:
    sırasıyla mitsubishi colt 1.3 amt, mitsubishi lancer 1.5 at, ford fiesta 1.4 tdci (şu an bu aracım var ve satıyorum)
    2. el olarak almayı düşündüğüm aracı (ki bulabilirsem) dizel mi yoksa benzinden yana mı tercih etmeliyim. bu güne kadar hep otomatik benzinli (fiesta benim için geçici bir düz-dizel kombinasyonu çok da alışamadım) araçlardı. tüketimlerim de colt ile 6.6, lancer ile 8,6 idi (ist. içi ortalama). dizeli söylemeye gerek yok.
    Soruşlarıma geleyim:
    1- benzinli mi dizel mi? Neden? aylık 1500 km civarı yol yapıyorum. köprü geçiyorum ev-iş arasında ama 40 km yaptığım yol sürekli şehir içi gibi düşünülemez herhalde. ortalama tüketim verileri özellikle benzinli için sanki çok iç açıcı gelmedi bana.
    2- okuduğum incelemelerde ford focus ile aynı platformu paylaşıyor ama süspansiyon sebebi ile focus kadar iyi bir yol tutuşu yok diyorlar. açıkcası ben lancer aracımın (ki hala imzamda durur) yol tutuşundan çok memnundum. performans olarak sormuyorum tabi. lancer aracımı arar mıyım?
    3- dizel veya benzinli modellerde (-ki ikinci el alacağımdan makyajlı olmayacak) özellikle esp ve asr standar mı diye sormak istiyorum. benim için bu ikisi gerçekten önemli. yol tutuşu ne kadar iyi olursa olsun lazım olduğunda kurtarıcı oluyor bu meretler.
    4- makyajlı kasa ile makyajsızı arasında donanım ve tüketim bakımından fark var mı?

    aklıma şu an için bunlar geliyor. senelerdir harcadığım emekleri 2. el performasını servis ücretlerini,i yedek parçalasını çok sorun etmeden bir c30 sahibi olarak ödüllendirmek istiyorum. ama tüketim, sorunsuzluk ve güvenlik benim için önemli. elden çıkarırken belki sıkıntı çekerim ama aracı kullandığım dönemde canım sıkılacaksa onu istemem. hoş lancer aracımı 1 günde hem de istediğim fiyata sattığımı düşünürsek, mantıklı fiyat verildikten sonra elde kalacak araç olduğunu düşünmüyorum.
    Çok abartı bir performans beklemiyorum. lancer aracımın da dizaynı ile performansı paralel değildi zaten. 3 kapı meselesi de şu an görünürde sadece eşim ve ben olduğu için çok da önemli değil.

    şimdiden teşekkürler.



    Hakkında hayırlı olsun... Hemen cevaplar :)))

    1- Dizel (1.6 benzinli kullanıyorum. C30u 2. araç olarak hafta sonları çıkarıyorum yollara. Ama bazen hafta içi yoğun trafiğe çıkmam gerekiyor C30 ile. O zaman dur-kalklarda özellikle yakıt tüketimi diğer aracıma göre inanılmaz derecede artıyor. Eğer aylık 1500 yani yıllık 18-20000 km civarı yol gidiyorsan dizel al derim.)

    2- Önceden 2004 fiestam vardı. O aracın bile yol tutuşu mükemmeldi diyebilirim. C30un da yol tutuşundan oldukça memnunum. Benim bugüne kadar sürmüş olduğum araçlarda referans olarak ölçtüğüm bir yol var:) İzmir'li arkadaşlar bilirler, yeşildere yolundan geldiğinizde Bornova-Karşıyaka ayrımında eğer karşıyakaya dönerseniz orda tatlı-sert bir viraj sizi karşılıyor. Çoğu kullandığım araçla o viraja çeşitli hızlarda girdim. En berbat duyguyu malesef kullanmakta olduğum Clio aracım yaşadım(araç resmen yana yatıyor-bana hiçbir şekilde güven vermiyor). Bu arada süspansiyondan bahsetmişken aklımda olan yol ses gürültüsünden bahsedeyim. İnce yanaklı lastiklerin bu aracın konforuna az da olsa negatif bir etki yaptığını söylemek durumundayım. Ama ses sistemi bu sorunu da çözüyor :)

    3- İlk kasada DSTC olarak geçen biraz daha gelişmiş bir ESP sistemi ek ücret karşılığında alınıyordu. Makyajlıda da aynı durum var diye biliyorum. STC diye anılan bir sistem standartta var ama sadece kalkış esnasında patinajı önleyen bir sistem diye biliyorum.

    4- Dizelde DRIVe diye bir motor var 2010 ocaktan beri. O motorun yakıt tüketimi gerçekten de inanılmaz az gözüküyor...


    Sonuçta C30 araçlarımızın herşeyden önce dizaynlarıyla bizim kalplerimizi fetetttiğinden bahsetmemize gerek yoktur sanırım. Halen yollarda herkesin dikkatle gözlerini süzdüğü bir araca sahip olacaksın. Evli olduğun için bu olayın artılarının yanında eksilerinin de olacağını unutma :)))))




  • @dgnkr
    cevaplar için teşekkürler. Bakalım hayırlısı. Şimdi hanımla aramızı bozmaktansa çirkin bir araca binelim diye düşünmeye başladım.
  • @sinir kupu,


    Öncelikle araç kullanma geçmişinize bakılırsa biraz da olsa ortak özelliğimiz var diye düşünüyorum. Ben daha önce sırasıyla 1998 Hyundai Accent (benzinli), 2002 Fiat Palio (benzinli), 2004 Megane II HB (benzinli), 2007 Opel Astra CDTI (dizel) araç kullandım. Daha sonra yaklaşık bir ay önce 2011 Volvo C30'uma kavuştum (1.6 Dizel). En başta ve en sonda söyleyeceğim en önemli şey benim için, bu aracımın tutku ile aldığım ilk araç olduğudur. Astra CDTI bile benim için duygularımla değil mantığımla aldığım, alırken bile içimin kıpır kıpır olmadığı bir araçtı (ki yakışıklı arabadır, Cosmo donanımlıydı. deri koltuk, şık çelik jant vs.) Biz C30'umuzu eşimle birlikte kullanıyoruz. Ve şunu söyleyebilirim ki C30 bir bayana bence en çok yakışan spor otomobildir. Tek kapılı modellerin içinde agresif duruşu kadar şık ve elit görünüşü de olan bir model. Mesela A3'de bu yok, direk agresif bir görünüm var. Bu arada aracımın bir iki fotoğrafının linkini gönderiyorum. belki bu fotoğraflar eşinizi ikna etmenizde etkili olabilir :)

    http://i37.tinypic.com/e6qa37.jpg
    http://i35.tinypic.com/29kujhl.jpg
    http://i37.tinypic.com/280urv6.jpg

    Sorularınızın cevaplarına gelince:

    1- dgnkr haklı. yıllık 15000'i geçiyorsanız dizel almanız gerekecek. C30, kasasındaki güvenlik unsurlarından ve (İsveç çeliği) tabir edilen gövdesinden dolayı biraz ağır. 1424 kg. Bu yüzden motor muadillerine göre (focus mesela) biraz daha fazla yakıyor diyebilirim. Ben İzmir'den Samsun'a (ağzına kadar tıka basa dolu bir halde ve iki kişi olarak) 4.5 ortalama ile geldim. Bu ortalama iyi gözüküyor ama tasarrufu çok abartarak bu ortalamayı tutturabildim. (100'ü geçmeden ve devamlı Cruise ile) ve şu an Samsun içinde maalesef 7.0 ortalama ile kullanıyorum. Tabii evimizin yolu biraz fazla yokuşlu onu da söyleyeyim. Benim C30 almamın bir sebebi de spor görünüm ile ekonomiyi birleştirmekti. Ve tabii bandrol masrafı gibi ayrıntıları da göz önünde bulunduruyordum. BMW 120 ve Audi A3 !.9 TDI diğer seçeneklerimdi ama onları elediğim için mutluyum.

    2- Hayır , düşündüğünüz gibi değil. Ben Focus TDCI da kullandım kısa bir süre. Kim söyledi bilmiyorum ama C30'umun yol tutuşundan son derece memnunum. Süspansiyon C30'da focus'tan daha sert. Ses yalıtımı da sanki birazcık daha kötü. Ama bütün bunlar yol tutuşu olumlu etkiliyor. Ben 2100 km'dir kullanıyorum
    http://i36.tinypic.com/293dbpk.jpg
    http://i35.tinypic.com/2nrf0d3.jpg
    şu ana kadar her viraja keyifle girdim keyifle çıktım. Focus daha iyi kim diyorsa yol tutuş hakkında bence doğru söylememiş. Yine de dipnot olarak ekleyeyim Renault Megane II HB aracımın yol tutuşu da oldukça başarılı idi. (Aynı şeyi Astra CDTI için söyleyemeyeceğim.)

    3- Ben 2011 facelift kullanıyorum (makyajlı kasanın takma adı) bu kasada DSTC standart yanılmıyorsam. Hiç gaz kullanmadan boş viteste girdiğim sert virajlarda bile ayrı fren uygulayarak aracı yolda tutuyor ama eski kasalarda bu durum nasıl bilmiyorum. makyajsız c30 bir iki kez kullandım ama zorlamadığım için bu konuda fikrim yok.

    4- Volvo, fabrika değerleri olarak DRIVe motorların daha düşük yakıt tüketimi ve karbondioksit salınımı yaptığını söylüyor. Biliyorsunuz makyajsız olup da DRIVe motorlu dizeller var. Ama ben aynı motorun iki farklı yazılım ile yakıt tüketimi yaptığını düşünüyorum. Volvo'nun DRIVe dediği şey farklı bir motor değil yani. Bildiğiniz TDCI motor (Ford,Citroen). Yeni gelen D2 daha fazla yakıyor ama.

    Son paragrafta söylediğiniz herşey bana C30'u çağrıştırıyor. Bu araçta tüketim sizi memnun eder, Hiç sorunsuz, keyifli ve maksimum güvenli bir şekilde yolculuk edersiniz. Ve ayrıca servis bakımları da daha hesaplıdır. Ama bu son bir-iki cümlem C30'un, BMW ve Audi klasmanındaki muadilleri ile karşılaştırdığımızda aldığımız sonuç. Opel, Ford, Toyota, Peugeot ve Renault gibi markalarda daha ucuz servis fiyatları veya yakıt tüketimi elbette bulursunuz. Ama kusura bakmasınlar, bu beş markanın da spor otomobilleri bana hiçbir şey ifade etmiyor.




  • ARKADAŞLAR BUNLAR NE !!!!!!

    http://i38.tinypic.com/6foxvd.jpg
    http://i35.tinypic.com/2113p03.jpg


    Arka camların rezistansının elektrik beslemesini sağladığını tahmin ettiğim duylar, camın izerindeki döşemenin içine monte edilmiş. Ama ne montaj!!! Maket bıçağı ile kesilip bırakılmış gibi. Son derece özensiz. İnsan bir kapak koyar. Moralim bozuldu. Sizde de böyle mi ???




  • @tabush

    açıklamaların ve zahmetin için teşekkürler. Aracımı (fiesta) an itibariyle sattım. C30 aklıma çok yattı ama sanırım düz vites araç almayacağım. eski aşkım lancer'a dönüş yapacağım gibi görünüyor. her şeyin hayırlısı.
    İlginize tekrar teşekkürler.

    ekleme: aracınız da çok güzel. Allah kazasız belasız günlerde doya doya binmeyi nasib etsin. Eşime fotoları göstereceğim. ama alcak olsam bile makyajlı kasayı alamam sanırım. ve bunu gösterdiğim hanım sonradan makyajsıza razı olmaz gibime geliyor. makyajsız sahibi arkadaşlar alınmasınlar lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinir kupu -- 26 Ağustos 2010; 16:54:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tabush



    ARKADAŞLAR BUNLAR NE !!!!!!

    http://i38.tinypic.com/6foxvd.jpg
    http://i35.tinypic.com/2113p03.jpg


    Arka camların rezistansının elektrik beslemesini sağladığını tahmin ettiğim duylar, camın izerindeki döşemenin içine monte edilmiş. Ama ne montaj!!! Maket bıçağı ile kesilip bırakılmış gibi. Son derece özensiz. İnsan bir kapak koyar. Moralim bozuldu. Sizde de böyle mi ???



    ben de üst mesajlarımın birinde sormuştum bunların ne olduğunu, bu kısımla ilgili fark ettiğim tek şey
    park sensörü devreye girdiğinde, uyarı sesleri sanki bu iki yerden geliyor, ama tabi hala çözebilmiş değilim net olarak ..

    bu arada arabayı babama veriyorum arasıra, saolsun o da biraz dalgın, geri geri gelirken arkasındaki
    trafik levhasını görmeyip, hafifçe arka tampon sağ köşe ile öpüştürdü geçenlerde trafik levhasını, çok ufak, yaklaşık 0,5 cm lik bir alanda tampon boyası kalkmış altındaki siyah plastik görünüyor, Allahtan başka bir sorun yok ..

    ama gittikçe artmaya başlaması arabada bu gibi izlerin can sıkıcı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz
    ben de üst mesajlarımın birinde sormuştum bunların ne olduğunu, bu kısımla ilgili fark ettiğim tek şey
    park sensörü devreye girdiğinde, uyarı sesleri sanki bu iki yerden geliyor, ama tabi hala çözebilmiş değilim net olarak ..

    bu arada arabayı babama veriyorum arasıra, saolsun o da biraz dalgın, geri geri gelirken arkasındaki
    trafik levhasını görmeyip, hafifçe arka tampon sağ köşe ile öpüştürdü geçenlerde trafik levhasını, çok ufak, yaklaşık 0,5 cm lik bir alanda tampon boyası kalkmış altındaki siyah plastik görünüyor, Allahtan başka bir sorun yok ..

    ama gittikçe artmaya başlaması arabada bu gibi izlerin can sıkıcı


    hocam geçmiş olsun. size tavsiyem yetkili servisten orjinal boya alıp çok ince bir fırçayla boyası kalkan yeri hafifçe boyamanızdır. hiç olmazsa uzaktan kötü görünmez.




  • Arkadaşlar C30 buluşması yalan oldu sanırım. Sayımızın giderek artıyor olması sevindirici ama böyle bir organizasyonu yapamıyor olmamız gerçekten de üzücü bir durum. Umarım bizleri birleştirecek bir projeyi sunan bir arkadaşımızı görürüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgnkr

    Arkadaşlar C30 buluşması yalan oldu sanırım. Sayımızın giderek artıyor olması sevindirici ama böyle bir organizasyonu yapamıyor olmamız gerçekten de üzücü bir durum. Umarım bizleri birleştirecek bir projeyi sunan bir arkadaşımızı görürüm.


    yaz da bitiyor artık, havalar soğuyunca ne kadar yapabiliriz biz bu buluşma işini meçhul
  • Herkese merhaba, benim c30 da canımı sıkan bir problem var;

    Yolcu tarafı emniyet kemerinin başlığı sallanıp duruyor araç giderken ve tıkır tıkır ses geliyor kenara çarpmasından dolayı, sabitlencek bir şey değil gibi duruyor, bakıma gittiğimizde servise sordum bunun orjinali böyle yapcak bir şey yok dedi.Bu problemi yaşayan var mı?Aracın en ufak bir yerinden çıt ses gelmez, sadece onun sallanıp çarpması bile beni rahatsız ediyor
  • Canavar Mübarek.
    Kazasız Belasız Kullanmayı NAsip Etsin Allah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sexuality

    Herkese merhaba, benim c30 da canımı sıkan bir problem var;

    Yolcu tarafı emniyet kemerinin başlığı sallanıp duruyor araç giderken ve tıkır tıkır ses geliyor kenara çarpmasından dolayı, sabitlencek bir şey değil gibi duruyor, bakıma gittiğimizde servise sordum bunun orjinali böyle yapcak bir şey yok dedi.Bu problemi yaşayan var mı?Aracın en ufak bir yerinden çıt ses gelmez, sadece onun sallanıp çarpması bile beni rahatsız ediyor


    bilmem, şimdilik bende böyle bir sorun yok ..
    önemsiz basit bi sorundur inşallah ..

    bu arada herkese hayırlı bayramlar diliyorum ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sexuality

    Herkese merhaba, benim c30 da canımı sıkan bir problem var;

    Yolcu tarafı emniyet kemerinin başlığı sallanıp duruyor araç giderken ve tıkır tıkır ses geliyor kenara çarpmasından dolayı, sabitlencek bir şey değil gibi duruyor, bakıma gittiğimizde servise sordum bunun orjinali böyle yapcak bir şey yok dedi.Bu problemi yaşayan var mı?Aracın en ufak bir yerinden çıt ses gelmez, sadece onun sallanıp çarpması bile beni rahatsız ediyor



    Servislerde "bunun orjinali böyle" lafının söylenmesinden acaip derecede nefret ediyorum. bir de öğretiyorlar. Tavsiyem özel servise gidip orada şansınızı denemeniz. Böylece güvenebileceğiniz bir de özel servis bulmuş olursunuz. İlgi gösterme ve sorunu çözmeye çalışma oranları yetkili servisten daha yüksek...




  • Tüm abilerime iyi bayramlar.

    Bu arada bunu söyleyen yer benimde gayet memnun kaldığım İzmir Volmar servisi.Unutmazsam yarın emniyet kemerinin olduğu yerin fotoğrafını çekip koyarım, benim bildiğim kadarıyla tokanın emniyet kemerenin toplandığı yerde sabit kalması gerek ancak benim araçta serbest olarak duruyor ve sallanıyor.Fotoğrafla daha iyi anlatabilirim umarım derdimi
  • Evet fotolar






    Fotolarda emniyet kemeri tam olarak içeri girmiş bulunuyor, ve toka sallanıp çarpıyor.Engellemenin bir yolu var mıdır?Başka c30larda nasıl çarpmıyor anlamadım acaba ne farkı var?

    Not:2. fotoda koltuk one cekılmıs halde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CThirty -- 11 Eylül 2010; 21:01:55 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.