Şimdi Ara

Volvo, iç mekanlarda keten elyaf kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volvo, iç mekanlarda keten elyaf kullanacak



    İsveç merkezli otomobil markası Volvo, araçlarının iç mekanlarında kullandığı malzemelerde değişikliğe gidiyor. Şirket, Volvo Cars Tech Fund kolu aracılığıyla geleneksel, petrol bazlı plastiklerin yerine doğal keten elyaflara dayalı malzemeler geliştiren Bcomp'a yatırım yaptığını duyurdu.



    Volvo'dan çevreci yaklaşım hamlesi



    Yüksek performanslı, hafif malzemeler geliştiren yenilikçi bir firma olan Bcomp, normal plastik parçalara kıyasla ağırlık, enerji kullanımı ve emisyonlar açısından önemli tasarruflar sunan biyo-bazlı bir malzeme olan keten elyaf kullanıyor.



    Volvo'nun en son konsept otomobili olan Concept Recharge'da yer verilen  elyaf bazlı kompozitler, Bcomp'un hesaplamalarına göre normal plastik parçalara kıyasla %50'ye kadar daha hafif, %70'e kadar daha az plastik kullanılıyor ve %62'ye kadar daha düşük CO2 emisyonu üretiyor.



    Volvo Cars Tech Fund Başkanı Alexander Petrofski: "Bu yatırım, sürdürülebilirliğe olan bağlılığımızın ve karbon ayak izimizi azaltmaya yönelik stratejik odaklanmamızın bir başka örneğidir. Küresel pazarlarda yenilikçi ürünler geliştirmelerine ve ölçeklendirmelerine yardımcı olmanın ortak faydalarını gördüğümüz için, Bcomp gibi önde gelen teknoloji firmalarıyla uzun bir ortaklık geleneğimiz var." ifadelerinde bulundu.



    Ayrıca Bkz.Honda, 8 yıl içerisinde 30 farklı elektrikli model satışa sunacak



    Volvo Cars, 2040 yılına kadar emisyonları azaltmak ve iklim açısından nötr olmak istiyor ve daha sürdürülebilir malzemeler kullanmanın bunun büyük bir parçası olacağını söylüyor. Şirket ayrıca 2018'e kıyasla 2025 yılına kadar CO2 emisyonlarını %40 azaltmayı hedefliyor.




    Kaynak:https://cleantechnica.com/2022/04/09/volvo-cars-invests-in-flax-fibers-for-sustainable-interiors/







  • Eskiden Trabzon bezi diye bir kumaş vardı. Adı Trabzon bezi ama tüm doğu karadenizde uretilirdi. (Bunda eskiden Doğu Karadeniz'in komple Trabzon vilayeti olmasının da payı büyük) Kendir bezi gibi çeşitli isimlerle de anılırdı. Ketenden yani kenevirden yapılırdı.
    aynı haberdeki mevzubahis kumaş gibi. Tabi bundan çok daha özenle üretilen kumaslardi.

    Dünyanin birçok yerine ihraç edilirdi bu kumaşlar. Çok kalitelilerdi. Trabzon limanı bu lojistikte büyük rol oynardı.

    El emeğiyle üretilen bu kumaşta bile son birkaç on yıla kadar yüzyıllar boyu büyük bir ticaret dönerken bunu bir de destekleyip makinelestirseydik ne olacaktı? Örneğimiz konuda. Bakın volvonun bu kumaşta ki direkt muhatabı biz olacaktık.

    Peki biz ne yaptık? Bırakın yüzyıllar boyu Avrupalı tüccarların göz bebeği olan kumaşı geliştirmek bir yana tüm dünyada gelişen sentetik kumaşlar karşısında bir tekme de biz vurduk. Eskiden dünyanın ihtiyacini karşılayan ülkede Trabzon bezi artık tarih oldu. Yalnızca birkaç on yılda.

    Aferin bize.
  • Volvo araba konusunda hakkını veriyor.Keşke almaya gücümüz yetseydi sağlık olsun resimlerine bakarakta mutlu oluyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi captain320 -- 13 Nisan 2022; 17:39:53 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Volvo'nun araçları çok hoşuma gidiyor. Her ay mütemadiyen sarı siteye geçip ilanları güzelce izlerim. :/

  • Volvonun araçları inci gibi çok güzeller.

  • Eskiden Trabzon bezi diye bir kumaş vardı. Adı Trabzon bezi ama tüm doğu karadenizde uretilirdi. (Bunda eskiden Doğu Karadeniz'in komple Trabzon vilayeti olmasının da payı büyük) Kendir bezi gibi çeşitli isimlerle de anılırdı. Ketenden yani kenevirden yapılırdı.
    aynı haberdeki mevzubahis kumaş gibi. Tabi bundan çok daha özenle üretilen kumaslardi.

    Dünyanin birçok yerine ihraç edilirdi bu kumaşlar. Çok kalitelilerdi. Trabzon limanı bu lojistikte büyük rol oynardı.

    El emeğiyle üretilen bu kumaşta bile son birkaç on yıla kadar yüzyıllar boyu büyük bir ticaret dönerken bunu bir de destekleyip makinelestirseydik ne olacaktı? Örneğimiz konuda. Bakın volvonun bu kumaşta ki direkt muhatabı biz olacaktık.

    Peki biz ne yaptık? Bırakın yüzyıllar boyu Avrupalı tüccarların göz bebeği olan kumaşı geliştirmek bir yana tüm dünyada gelişen sentetik kumaşlar karşısında bir tekme de biz vurduk. Eskiden dünyanın ihtiyacini karşılayan ülkede Trabzon bezi artık tarih oldu. Yalnızca birkaç on yılda.

    Aferin bize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiat da çöp poşedi kullanıyor arabalarda. Haber değeri yok bence keten elyafın.


    Taliant'larda göğüsün sert kısmı mavi kapaklardan yapılıyor diye duymuştum.

  • mr. solucan kullanıcısına yanıt

    sistematik bir şekilde ne kadar halkın yararına işleyen şey varsa o ortadan kaldırılıyor

    yerine yol köprü hastane gibi geçiş ve hasta garantili birilerinin cebine halkın zorunlu ödeme yapması gereken ve maliyeti sır gibi saklanan hatta birkaç daha pahalıya malolan yatırım (!) lar yapılıyor, saraylar yapılıyor

    kağıt fabrikası nerde

    şeker fabrikaları nerde

    koskoca ülke ukraynadan gelecek ayçiçek yağına muhtaç edilmiş durumda

    bu arada ayçiçek yağı da ne zamk gibi yapışan bir madde değil mi damarları tıkayan, mis gibi zeytinyağı dururken halk neden illa ayçiçek yağında ısrar ediyor???

    zeytinyağlı yiyemem aman, basmadan fistan giyemem aman diyerek halka basma kumaşı ve zeytinyağını yedirmemeye çalışan zihniyete çanak tuttular

    süt içmeyin biz size süttozu göndeririz diye marshall yardımları falan yapıldı it yemiyor diyorlar o süt tozunu

    zeytin ağaçları (delice) kesilerek bilmem hangi ülkeye kömür olarak mı yollanmış ne yapıldı deniyor eskiden

    avuç kadar ülkeler tarımda sana ürün satıyor

    buğdayı bile ithal ediyorsun buğdayı, ne tekniği var bunun elinle savursan bile çıkıyor elle bile biçiliyor, değirmende un oluyor


    aynı şekilde keten kenevir gibi bitkileri yasakladılar mucize gibi pek çok yararı olduğu söyleniyor internette bununla ilgili yazılar videolar var


    ne kadar kurum varsa satıldı özelleştirildi telekomun içi boşaltıldı masrafı kimden çıkacak senden benden

    hazine tam takır kuru bakır

    yerli ve milli diyerek namerde muhtaç ettiler bizi

    ki hala patates soğan ve aklına ne gelirse meyve sebze bakliyat fiyatları uçuşta 23 lira olmuş bir kg kırmızı mercimek

    lokantada oturup çorba bile içemiyor hale gelmişsin bırak yemek yemeyi, yedirmeyi. birikmişin vardır bu kriz seni çok etkilemiyor gibi gelebilir, elindeki para her geçen gün eriyor hazıra dağ bile dayanmaz sözünü akıllara getiriyor

    senin 1 liran bile bir ekmek etmiyor

    dilenciye bir lira versen ekmek alamıyor


    banane diyen hazırcı tayfa için de şunu yazabilirim

    1999 yılında 70 liraya (yetmiştürklirası) satılan playstation

    şuanda 14.000 tl (ondörtbintürklirası) yaklaşık artış 200 kat (ikiyüzkat artmış)

    parası neyse verir alırız diye artislik yaptılar üretmediler geliştirmediler, hazırda olanı da sattılar yediler hazineyi tamtakır yaptılar ve bütün bunlar yerli ve milli algısıyla yapıldı

    hani ne kaldı elimizde üçün bir kaldı





  • captain320 C kullanıcısına yanıt
    +1

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.