Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (48. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.872
Cevap
33
Favori
277.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun! Akünün bu kadar kısa sürede ölmesi gerçekten anormal! Benim aracımın aküsü (2007 kasım trafik çıkışlı 2008 model S40), geçen temmuzda vefat etti. Çok araştırıp Banner marka aküyü satın aldım. Yeni aldığım akünün üzerinden çıkan kutup başı protektörleri, eski akümün üzerine tıpatıp uydu!
    Banner OEM markalardan biri ve Avusturya firması. Büyük olasılıkla üzerinde Volvo yazan aküm de bu şirket tarafından üretilmiş. Aküyü kargo dahil 200 TL'ye satın aldım (80 Ah, 700 CCA). Bu arada uzun ömür beklenen bir akünün üretim tarihinden itibaren en geç 6 ay içinde bir araca takılması gerektiğini öğrendim. Bu yüzden pek çok marka üretim tarihini açık açık yazmıyor ve bazı renk kodlarıyla (sadece kendilerinin anlayacağı şekilde) belirtiyor. Ne marka tercih edeceğinizi bilmiyorum ancak muhakkak yeni üretilmiş bir akü almanızı tavsiye ediyorum.




  • Büyük Bilge B kullanıcısına yanıt
    Kutup başları standart oluyor. Protektörden kastınız o kapaklar ise kutup başı çapları standart olduğu için onlarda standarda yakın :)

    Benim en beğendiğim ve kaliteli olarak gördüğüm Varta aküleri.Fiat puntolarda fabrikasyon olarak Varta geliyor ve 5 seneden aşağı biten duymadım.
  • Değerli winniesertan,

    Mesajımdan sadece kutup başı uyumlu bir parçayı anlamışsınız, bu benim hatam! Kutup başlarının standart olduğu sanırım herkesin malumu! Benim sözünü ettiğim (ya da etmek istediğim) + ve - kutupları örten ve aynı zamanda akünün üst kısmında iki farklı noktaya giriş yapabilen (kutup başları hizasından farklı noktalarda) tırnaklara sahip bir koruyucu idi! Bunların başka marka bir akü ile uyumluluk olasılığı zannımca sıfır! Sanırım bunu netleştirdim.

    Varta konusuna gelince, evet, şu an bilinen en iyi ve uzun ömürlü akü bu! Ancak ne yazık ki yeni tarih olayında en gizemli akü de bu! Bahsettiğim renk kodlaması bu marka tarafından yapılıyor ve yeni tarihlisine ulaşamadım!!! Hatta ısrarla yeni tarihli Varta akü istediğim bir satıcının tavsiyesi ile ulaştım Banner aküye...
  • Büyük Bilge B kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlamayın ama piyasada o kadar çakal varki :S ''Bak kutup başları bile milimetrik aynı,orijinal akü abe bu'' deyip,aküyü pazarlayabilirler :D Dediğiniz kısmı anladım. Kimi akülerde, evlerde kullandığımız tüplerin,yenilerinde kafasındaki mavi plastik gibi bir koruyucu oluyor aküde de.Resimdeki mavi ve kırmızı plastikler.


    Kimisinde de sizin bahsettiğiniz gibi kapaklar oluyor resimdeki gri yerler.




  • Evet o resimdeki kapakların uyması gerçekten uyumluluğu gösterir nitelikte.
    Akülerin bu kadar erken bitmeleri sanırım motor kısmında olup,sıcak-soğuk yemesinden. 1992 model Bmw vardı 5 serisi.Aküsü arka koltuğun altında idi. 12 sene kadar gitti orijinal aküsü. Yolda da bırakmadı, marş basarken zorlandı ve artık bu bitti dedik değiştik :)

    Üretim zamanı meselesi dediğiniz gibi önemli. İnci akü bayilerden belirli bir zaman içinde satılmayan aküleri topluyordu ve imha ettiklerini söylüyordu. Ne kadar gerçek bilemiyorum.

    Vartadaki renk kodlarından imal tarihini çözme işini biliyorsanız burdan anlatırsanız memnun olurum :)
  • Sn büyük bilge teşekkür ederim tavsiyeniz için bugün iyice inceledim akümü akü kutupbaşlarındaki civatada baya anahtar izi var yani aküyle oynanmış istanbul arkas otomotivden aldım akü 2 yıl 4 ayda bitmez diye düşünüyorum ancak aracım 90 bin km de ama yinede çok zor diyorum türkiyenin en soğuk ilindeyim havalar soğuyunca akü sabah basmıyor şarj ettiriyorum 15 gün sonra yine aynı durum
    Sabri beyden ricam akü üzerinde bir seri no var çok zor bi ihtimal ama bu araca bu akümü takılmış fabrika çıkışında bu belli ise numaraları karşılaştırmamız sanırım çok şey istiyorum
    Sn büyükbilge küçük bir şehirdeyim bulursam varta bulamazsam mutlu alıcam tarih olayını bilmiyordum teşekkür ederim uyarınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Seri numarasından çok zor fakat imalat tarihi bellidir tahminimce üstündeki etiketlerde. Aracınızın imal tarihide belirlidir. Bu iki bilgiyi karşılaştırın. Arkas yapar mı bilmiyorum fakat bunu yapan ikinci el satan Ford Yetkili satıcıları ve servisleri var maalesef.
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Sn. Fsnn,

    akü seri numarasını takip edemiyorum ne yazık ki. Akü'nün şarj kapasitesi kullanıma bağlı olarak çok değişir. eğer sizden önceki kullanıcının aracı kullanım şekli ve aküye yüklenme frekansı, akünün performansını etkileyebilir. Aküye yüklenme frekansından kasıt, araç rölantideyken veya çalışmıyorken enerji yoğun sistemlerin (Ses sistemi, koltuk ısıtma vs.) kullanılması ve aracın kısa mesafelerde kulllanılması sebebiyle tam şarj olmasına imkan tanımmaması gibi durumlardır.

    Sevgiler
  • Anladım teşekkür ederim ilginiz için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Sayın fsnn,

    Küçük bir şehrimizde yaşadığınızı yazmışsınız. Bulunduğunuz şehirde bulamasanız da, nette güvenilir pekçok tedarikçiye ulaşabilir ve onlardan dilediğiniz marka aküyü temin edebilirsiniz! Banner aküyü biraz araştırmanızı tavsiye ederim...
  • Büyük bilge teşekkür ederim aslında kafam karışık şöyleki bu durumu bayramdan öncede tekrarladı akü ancak bayrama memlekete gidince akü dolmuş oldu 1 aydır sıkıntı yoktu ne zamanki hava soğudu bu durum tekrarlandı. eşim kısa mesafeli kullanıyor hergün 1 km git 1 km gel ve koltuk ısıtma farlar vs açık kullanıyor ve akü tam şarj olmuyor veya aküden güç kaybediyor 10-15 dk çalıştırdım 3 gündür. gündüz farlar kapalı koltuk ısıtma kapalı sorun yok yani akü bitmişmi bitmemişmi anlayamadım lakin bu koltuk ısıtma ve far kısa mesafelerde açıkken sürekli aküyü tam şarj edememeside ilginç Akü arızalı olsa şarj olmaz sarj dinomosunda sıkıntı olsa aküyü şarj etmez şarj dinomosunun gücünü koltuk ısıtma vs açıkken volvo mühendisi hesaplamamışta olamaz iyi de bu akü neden bitiyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 21 Kasım 2013; 16:05:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Sayın fsnn,

    Kısa mesafe kullanımlarda, hele hele elektrik tüketimine sebep olan donanımı fazlaca kullandığınızda akünün enerjiyi tekrar depolayamaması çok doğal! Sanırım sizin içinde bulunduğunuz durum bu! Dizel araçlar için okumuştum; gideceğiniz mesafe 5 km den az ise aracınız yerine bisiklet, toplu taşıma vs araçları kullanmaya çalışın şeklinde bir öneri vardı! Burada hem motorun (dizel motorun) geç ısındığı ve kısa mesafede çok yıprandığı (hepimizin bildiği gibi, motorun yıpranması soğukken çok daha fazla), hem de akünün ömrünün kısalacağından bahsediliyordu... Şayet sorun bu ise, haftada 1-2 kez yolunuzu uzatarak işe gidip gelmek çözüm olabilir, veya azıcık uzak mesafeleri içeren bir hafta sonu tatili :)
  • Arkadaslar cuma günü 60000 bakımımı izmir volcar da yaptırmış bulunuyorum toplam tutar indirim dahil 1243 tl ekstra olarak fren hidroliği de değişti. Bujiler değiştiği ve Beni üzen paradan çok orjinal çıkan tek tırnak bujiler oldu fiyatı 4 adet 150 tl piyasada sanırım en pahalısı 4 adet 40 lira. Aracım s60 T4. 2004 astra da bile orjinal çift tırnak var. Teknik açıklaması nedir acaba bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim.

    Saygılar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu paraları garanti süresince mecburen veriyoruz. Garanti bitince servise sadık kalsak bile onemli bir arızada volvo bize destek olacak mı merak ediyorum. Orneğin vw arkadaşımın sanzımanında talaşlanma tespit esip değiştirdi ve 16000 liralık faturadan sadece 400 lira kendi cebinden çıktı acaba volvoda iyi niyet garantisi var mı merak ediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkürler ilginiz için büyükbilge
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filtiarn

    Arkadaslar cuma günü 60000 bakımımı izmir volcar da yaptırmış bulunuyorum toplam tutar indirim dahil 1243 tl ekstra olarak fren hidroliği de değişti. Bujiler değiştiği ve Beni üzen paradan çok orjinal çıkan tek tırnak bujiler oldu fiyatı 4 adet 150 tl piyasada sanırım en pahalısı 4 adet 40 lira. Aracım s60 T4. 2004 astra da bile orjinal çift tırnak var. Teknik açıklaması nedir acaba bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim.

    Saygılar

    aracımız laser Irıdyum Buji kullanıyor piyasada tanesi 25 tl 4 tanesi 100 lira eder 150 tl almaları gayet iyi gibi geldi bana çünkü servis fiyatlarını en çok eleştiren biri olarak genelde piyasanın 3 katı felan çıkması lazım:))))))
  • 2009 sonu üretimi 2010 model s40 1.6d aracımın aküsü hakkını rahmetine kavuştu.Niyedir bilmiyorum ama 4 yılda bi aracın aküsü bitemez diye düşünüyorum.en az bir yıl daha gidebilirdi diye düşünüyorum. ikinci aracımız olan 2006 ağustos üretimi 2007 fiat grande puntonun varta marka 50ah aküsü geçen mayıs ayında bitti. eski aracımız 2005 vw caddy in 60ah varta aküsü tam 5 yıl 7ay dayandı. haliyle akü zayıflamıştı ancak soğuk havalarda takviyesiz çalışabiliyordu. aracımın üzerindeki aküsü almanya üretimi 80ah 700 cca akü var. bende varta marka e44 model numaralı 77ah 780cca akü satın aldım.kısmetse yarın yeni akümü takacağım.
  • ve akü sıkıntım yine tekrar etti yaptığımız ölçümde akü yüke bindiğinde 10 v göstermekteydi. ve 2 yıllık s 80 nimin sıfır orijinal aküsü bitti. ben Volvolarda bir akü probleminin olduğunu düşünmeye başladım. tamam kullanımla alakalı ama 7-8 yıl giden sözde Premium olmayan markaların akülerini gördükçe 2 yılda akü mü biter demekten insan kendini alamıyor. ben yıllardır Volvo kullanan biri olarak markayı çokmu abartıyorum diye düşünmeye başladım. ama yapacak bir şey yok ne diyelim hakkım varsa helal etmiyorum. yoksa zeten sorun yok. bende 72 ah mutlu aldım bulunduğum şehirde en iyisi bu. varta bulamadım internetten siparişte kargo sorunu ve eski aküyü geri teslim etme sıkıntısı mevcut. neyse 2011 arabamızın ilk sıkıntısını gördük allah başka dert vermesin.
  • Akü olayı ilginç bir olay esasında ne kadar sık aralıklarla şarj edildiğinden tutunda araçtaki elektronik aksamın çektiği güc e kadar hepsi akünün ömrünün belirliyor hatta ve hatta aracı tek çalıştırmada gidilen yol yani bir araç sürekli uzun yola çıkıyorsa daha uzun sürekli kısa kısa yerlere gidiliyorsa daha kısa gidiyor gibi


    Mesela şöyle söyliyim kışları ve yazları kapalı garajda duran toros un mutlu marka aküsü tam 8 sene dayanmıştı ama micra nın aküsü 3 yıl, aynı şekilde primera nın aküsüde 3 yıl civarında dayandı ve primeranın ki aniden bitmişti tabi bunda aracın üstündeki akünün kaliteside etkendir diye düşünüyorum, bence bizim mutlu yada inci aküler piyasadaki en iyi akülerden.

    Bu arada start stop lu araçların aküleride biraz daha farklı oluyor vartanın çeşitli modelleri vardı.




  • Haklısınız ama 2 senedede akü hangi şartta olursa olsun bitmemesi gerekir hele bu premium markanın aküsüyse ben yanlış düşünüyor olabilirim.taksicilerin aküsü bile daha çok gidiyor startstop bende yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.