Şimdi Ara

Volkswageni Tercih Etmenizin/ ETMEMENİZİN 3 Nedenini Açıklarmısınız ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
186
Cevap
2
Favori
5.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -gorgusuz almanci ziyaretleri ve onlara ozenen kirsal kesim.
    -"deveyi diken..." stratejisi.
    -tok kapi sesi.
    -4 kapinin opsiyon listesinde olmasi.
    -ncap testi ile ulkemizdeki versiyonlarin daglar kadar farkli olmasi ve 3. Dunya ulkesi muamelesinden hoslanilmasi.
    -avrupada okuze tapar gibi tapilmamasina karsin ulkemizde oldukca tapilasi gorulmesi.
    -yenilikci buzdolabi tasarim anlayisi

    ..bilmem kac olduysa artik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    Çok Merak Ediyorum ;

    Volkswageni Tercih Etmenizin 3 Nedenini Açıklar mısınız ? Piyasada bir volkswagen sevdası almış başını gidiyor. Şahsen ben o kadar iç tasarımını beğenmiyorum. ( dış tasarımı güzel )

    Gerçekten bu araçların tutulmasının yada sizin voswageni tercih etmenizin en önemli 3 nedenini açıklar mısınız ?

    . Yani bu araçlarda güvenlik mi üst düzey ? ( bir ford opel toyotaya göre )
    . Yoksa servis ücretlerimi daha uygun yada parçası mı rahat bulunuyor ?
    . Yakıtı mı az yakıyor ?


    NOT : Gerçekten merak ettiğim için soruyorum abilerim. Son açtığım 2 konudan da 4 5 marka hakkında bilgi almak istediğimide anlayabilirsiniz. Yani boşa açılmış bir konu değil fikir edinme amaçlı.

    Sorunun sıralamasına göre cevaplıyoruım.

    VW tasarımlarını gayet hoş buluyorum. Güzel tasarımlar ve kaliteli araçlar.

    1- Bu araçlarda güvenlik belirli standardın üzerinde.

    2- Servis ücretleri Chevrolet Aveodan bile daha ucuz.

    3-Yakıtı TSI benzinli ve TDI dizel motorlar olmak üzere hem uzun ömürlü ve sağlam hemde oldukça ekonomik.


    -Burası Türkiye. Bizler araçlara 20-30 bin TL lik ötv fark ödüyoruz devlet sağolsun. Eee hal böyle oluncada aracın satış aşamasında verdiğimiz paranın en az düzeyde düşmesini isteriz. Kim ister aldığı arabanın ertesi güne yarı fiyatına satılmasını ? Kimse istemez. VW bu konuda kullanıcısının yüzünü güldüren bir markadır.


    VW, ülkemizdeki kalite sıralamasında Mercedes, BMW, Audi'den sonra 4. sıradaki araçtır. Bunun tartışma konusu bile olması saçmalıktan öte bir şey değildir. Fiat Linea gibi B sınıfı bir aracın bile 50 bin TL fiyatına itiraz etmeyen milletin Jetta gibi beğenilen, tutulan ve belirli standartların üzerindeki bir araca 60-65 bin TL vermek abes karşılanıyor.

    Ben hep söylüyorum 1971 den 2003 e kadar bu ülkede kuş serisi araçlar satıldı. Bu millette bu peynir tenekesi araçlara bindi ve halen binmeye devam ediyor. Özal dönemiyle birlikte millet araba nedir öğrenmeye başladı ama bu kuş serisi tofaş zihniyetinden bir türlü kurtulamadı. 2002 de tofaş Fiat bu ülkede doğan SLX üretirken, VW Audi ve bilimum alman markalarının 1970 li modellerinde otomatik arka cam perlerleri Abs, airbag, hidrolik direksiyon, klima ve bir çok özellik standartlaşmıştı bile.

    Yine aynı Şekilde Corollaya 64 bin TL veren zihniyet Jetta 65 bin TL fiyat etiketi koyduğunda. AAAAAAAAAAAAAA diye şaşırıyor. Toyota dediğin eski japon toyota değil artık. Kapısını tuttuğunda bile kalite ve güven hissini kullanıcısına yansıtamayan bir araç. Kaldıki eski toyotaların sorunsuzluğu şimdikilerinde asla ve asla yok.

    Geçelim toyota Avensise adam 100.000 (yüz bin tl) fiyat isterken normal oluyor. Ama Passat CC 55 bin £ fiyat çektiğinde AAAAAAAAAAAAAA diye karşı çıkılıyor.


    Son sözüm VW Türkiyede dediğim gibi kalite sıralamasında 4. araçtır. Altında farklı araç markasına binip geriden gazel atanlar ise sadece gazeli attıklarıyla kalırlar. VW tüm modelleri ve kalitesiyle Türk halkının gönlünde ve garajında yer edinmiş ve benimde çoooook ama çooook sevdiğim bir markadır. O kadar




  • vw aracım yok aslada olmayacak ama vw i benim kadar seven dua eden azdır.çünkü ilgiyi üzerine topladığından benim sevdiğim araçlar sotede kalıyor ve fiyatları şişmiyor.çevremde vw alan veya almayı düşünenlerin gerekçeleri ise şunlar
    -kimi almandır mutlaka kalitelidir diyor
    -kimi kendini bu şekilde ispatlayabileceğini,statü kazanabileceğini düşünüyor
    -
  • Valla ben vw'den alsam alsam bayilik alırım, o da tabii imkanım olsa...

    Üstüne pek çok disiplinde ve her seviyede tez yazılabilecek bir konu ama ülkemizdeki başarısının kökenini 3 maddeyle özetlemek gerekiyorsa:

    1-4s.

    2-Almanlar kaybederse biz de kaybederiz korkusu.

    3-Alamancılar.



    Beğendiğim yönleri:

    Mqb'lerde kullanılan 1.2 tsi etkileyici,

    C segmenti modellerinin dışını büyütme kolaylığına kaçmıyor olması taktire şayan,

    Kimse söylemiyor ama düz vitesleri çok başarılı bence...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 15 Mart 2013; 2:24:17 >
  • Premium sinifa en yakin arac olmasi ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasarim, kalite, guven hissi. forumda millet yine salliyor ama halk gercegi biliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan Baybars

    quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    Çok Merak Ediyorum ;

    Volkswageni Tercih Etmenizin 3 Nedenini Açıklar mısınız ? Piyasada bir volkswagen sevdası almış başını gidiyor. Şahsen ben o kadar iç tasarımını beğenmiyorum. ( dış tasarımı güzel )

    Gerçekten bu araçların tutulmasının yada sizin voswageni tercih etmenizin en önemli 3 nedenini açıklar mısınız ?

    . Yani bu araçlarda güvenlik mi üst düzey ? ( bir ford opel toyotaya göre )
    . Yoksa servis ücretlerimi daha uygun yada parçası mı rahat bulunuyor ?
    . Yakıtı mı az yakıyor ?


    NOT : Gerçekten merak ettiğim için soruyorum abilerim. Son açtığım 2 konudan da 4 5 marka hakkında bilgi almak istediğimide anlayabilirsiniz. Yani boşa açılmış bir konu değil fikir edinme amaçlı.

    Sorunun sıralamasına göre cevaplıyoruım.

    VW tasarımlarını gayet hoş buluyorum. Güzel tasarımlar ve kaliteli araçlar.

    1- Bu araçlarda güvenlik belirli standardın üzerinde.

    2- Servis ücretleri Chevrolet Aveodan bile daha ucuz.

    3-Yakıtı TSI benzinli ve TDI dizel motorlar olmak üzere hem uzun ömürlü ve sağlam hemde oldukça ekonomik.


    -Burası Türkiye. Bizler araçlara 20-30 bin TL lik ötv fark ödüyoruz devlet sağolsun. Eee hal böyle oluncada aracın satış aşamasında verdiğimiz paranın en az düzeyde düşmesini isteriz. Kim ister aldığı arabanın ertesi güne yarı fiyatına satılmasını ? Kimse istemez. VW bu konuda kullanıcısının yüzünü güldüren bir markadır.


    VW, ülkemizdeki kalite sıralamasında Mercedes, BMW, Audi'den sonra 4. sıradaki araçtır. Bunun tartışma konusu bile olması saçmalıktan öte bir şey değildir. Fiat Linea gibi B sınıfı bir aracın bile 50 bin TL fiyatına itiraz etmeyen milletin Jetta gibi beğenilen, tutulan ve belirli standartların üzerindeki bir araca 60-65 bin TL vermek abes karşılanıyor.

    Ben hep söylüyorum 1971 den 2003 e kadar bu ülkede kuş serisi araçlar satıldı. Bu millette bu peynir tenekesi araçlara bindi ve halen binmeye devam ediyor. Özal dönemiyle birlikte millet araba nedir öğrenmeye başladı ama bu kuş serisi tofaş zihniyetinden bir türlü kurtulamadı. 2002 de tofaş Fiat bu ülkede doğan SLX üretirken, VW Audi ve bilimum alman markalarının 1970 li modellerinde otomatik arka cam perlerleri Abs, airbag, hidrolik direksiyon, klima ve bir çok özellik standartlaşmıştı bile.

    Yine aynı Şekilde Corollaya 64 bin TL veren zihniyet Jetta 65 bin TL fiyat etiketi koyduğunda. AAAAAAAAAAAAAA diye şaşırıyor. Toyota dediğin eski japon toyota değil artık. Kapısını tuttuğunda bile kalite ve güven hissini kullanıcısına yansıtamayan bir araç. Kaldıki eski toyotaların sorunsuzluğu şimdikilerinde asla ve asla yok.

    Geçelim toyota Avensise adam 100.000 (yüz bin tl) fiyat isterken normal oluyor. Ama Passat CC 55 bin £ fiyat çektiğinde AAAAAAAAAAAAAA diye karşı çıkılıyor.


    Son sözüm VW Türkiyede dediğim gibi kalite sıralamasında 4. araçtır. Altında farklı araç markasına binip geriden gazel atanlar ise sadece gazeli attıklarıyla kalırlar. VW tüm modelleri ve kalitesiyle Türk halkının gönlünde ve garajında yer edinmiş ve benimde çoooook ama çooook sevdiğim bir markadır. O kadar




    bosa yazmissin, burada suursuzca saldiri var:-)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan Baybars

    quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    Çok Merak Ediyorum ;

    Volkswageni Tercih Etmenizin 3 Nedenini Açıklar mısınız ? Piyasada bir volkswagen sevdası almış başını gidiyor. Şahsen ben o kadar iç tasarımını beğenmiyorum. ( dış tasarımı güzel )

    Gerçekten bu araçların tutulmasının yada sizin voswageni tercih etmenizin en önemli 3 nedenini açıklar mısınız ?

    . Yani bu araçlarda güvenlik mi üst düzey ? ( bir ford opel toyotaya göre )
    . Yoksa servis ücretlerimi daha uygun yada parçası mı rahat bulunuyor ?
    . Yakıtı mı az yakıyor ?


    NOT : Gerçekten merak ettiğim için soruyorum abilerim. Son açtığım 2 konudan da 4 5 marka hakkında bilgi almak istediğimide anlayabilirsiniz. Yani boşa açılmış bir konu değil fikir edinme amaçlı.

    Sorunun sıralamasına göre cevaplıyoruım.

    VW tasarımlarını gayet hoş buluyorum. Güzel tasarımlar ve kaliteli araçlar.

    1- Bu araçlarda güvenlik belirli standardın üzerinde.

    2- Servis ücretleri Chevrolet Aveodan bile daha ucuz.

    3-Yakıtı TSI benzinli ve TDI dizel motorlar olmak üzere hem uzun ömürlü ve sağlam hemde oldukça ekonomik.


    -Burası Türkiye. Bizler araçlara 20-30 bin TL lik ötv fark ödüyoruz devlet sağolsun. Eee hal böyle oluncada aracın satış aşamasında verdiğimiz paranın en az düzeyde düşmesini isteriz. Kim ister aldığı arabanın ertesi güne yarı fiyatına satılmasını ? Kimse istemez. VW bu konuda kullanıcısının yüzünü güldüren bir markadır.


    VW, ülkemizdeki kalite sıralamasında Mercedes, BMW, Audi'den sonra 4. sıradaki araçtır. Bunun tartışma konusu bile olması saçmalıktan öte bir şey değildir. Fiat Linea gibi B sınıfı bir aracın bile 50 bin TL fiyatına itiraz etmeyen milletin Jetta gibi beğenilen, tutulan ve belirli standartların üzerindeki bir araca 60-65 bin TL vermek abes karşılanıyor.

    Ben hep söylüyorum 1971 den 2003 e kadar bu ülkede kuş serisi araçlar satıldı. Bu millette bu peynir tenekesi araçlara bindi ve halen binmeye devam ediyor. Özal dönemiyle birlikte millet araba nedir öğrenmeye başladı ama bu kuş serisi tofaş zihniyetinden bir türlü kurtulamadı. 2002 de tofaş Fiat bu ülkede doğan SLX üretirken, VW Audi ve bilimum alman markalarının 1970 li modellerinde otomatik arka cam perlerleri Abs, airbag, hidrolik direksiyon, klima ve bir çok özellik standartlaşmıştı bile.

    Yine aynı Şekilde Corollaya 64 bin TL veren zihniyet Jetta 65 bin TL fiyat etiketi koyduğunda. AAAAAAAAAAAAAA diye şaşırıyor. Toyota dediğin eski japon toyota değil artık. Kapısını tuttuğunda bile kalite ve güven hissini kullanıcısına yansıtamayan bir araç. Kaldıki eski toyotaların sorunsuzluğu şimdikilerinde asla ve asla yok.

    Geçelim toyota Avensise adam 100.000 (yüz bin tl) fiyat isterken normal oluyor. Ama Passat CC 55 bin £ fiyat çektiğinde AAAAAAAAAAAAAA diye karşı çıkılıyor.


    Son sözüm VW Türkiyede dediğim gibi kalite sıralamasında 4. araçtır. Altında farklı araç markasına binip geriden gazel atanlar ise sadece gazeli attıklarıyla kalırlar. VW tüm modelleri ve kalitesiyle Türk halkının gönlünde ve garajında yer edinmiş ve benimde çoooook ama çooook sevdiğim bir markadır. O kadar




    Türkiye'deki en kaliteli 4. araç mı?

    1. Rolls Royce

    2. Aston Martin

    3. Bentley

    4. Volkswagen

    sıralama bu mu?




  • 1- Turbo motor + dsg şanzıman ; başarıda bana göre en büyük etken bu iki teknolojiyi geniş ürün gamında sunabilmesi.

    2- Alman teknolojisi ve markasına haklı olarak duyulan güven. Konforlu, yalıtımı başarılı, kaliteli otomobiller satıyorlar.

    3- Bir modeli üretip, dört sene sonra tedavülden kaldırıp müşteriyi mağdur-pişman etmiyorlar. Araçlarda her dakika makyaj-oynama yapmıyorlar.

    4- Müşteri ilişkilerinde başarılılar.

    5- Sağlam ve beğenilen otomobilin sağlam ikinci eli oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 14 Mart 2013; 9:00:34 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    -gorgusuz almanci ziyaretleri ve onlara ozenen kirsal kesim.
    -"deveyi diken..." stratejisi.
    -tok kapi sesi.
    -4 kapinin opsiyon listesinde olmasi.
    -ncap testi ile ulkemizdeki versiyonlarin daglar kadar farkli olmasi ve 3. Dunya ulkesi muamelesinden hoslanilmasi.
    -avrupada okuze tapar gibi tapilmamasina karsin ulkemizde oldukca tapilasi gorulmesi.
    -yenilikci buzdolabi tasarim anlayisi

    ..bilmem kac olduysa artik...

    +1905

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 neden yok.2 neden var.
    İş vw yağlaması ve çamurlaması bölümüne dönmeden ben o sebepleri sayayım:
    İnsanlar neden düşünmeden VW alır?
    -Galericiyiz.2. eli reşat altını.Elini öpene satılır,değer kaybetmez.
    -Alaman malı.Türklerin otomobile bakış açısı(genelde) Alaman=daha iyisini BULAMAN.
    Ben vw alacaksam sebeplerim ne olur bölümüne geçersek:
    -Motor ve aktarmaları çok iyi,ayrıca düşük yakıt tüketimi sunuyor.(manuel-benzinli).
    -İç mekan kaliteleri yüksek.(cetta reyiz hariç).
    -Her keseye göre aracı var.
    Lütfen fanboyluk yapmayalım,birbirimizi yemeyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 14 Mart 2013; 8:53:23 >
  • 1 . tsi+dsg (herkes mutlaka denemeli)

    2. tasarim ( tiguan,jetta ve passat o kadar guzel gelmiyor bana ,sahibi oldugum araclar icin konusuyorum golf v(2 yil),scirocco(2 yil),cc(1 yil) )

    3. sorunsuzlugu (3 araci 45+55+25 bin km toplam 125 bin km kullandim sadece 15000 bakımlarını yaptırdım)

    4. 2.el degeri ve satis hizi (en fazla 1 hafta icinde sattim)
  • Sebepleri ben yazayım :

    1. En zengin Motor + şanzıman seçeneklerini sunan marka. Özellikle küçük turbo (dizel, benzinli) motor + çift kavrama şanzıman söz konusu oldu mu her segmentte VW kadar bol seçenek sunan başka bir marka yok.

    2. Alman olmasının etkisi çok. Bir çok kişi VW araçları çok detaylı incelemese bile "Alman malı, kalitelidir" diyor. Segmentinde en kalitesiz işçiliğe sahip Jetta için bile aynı şeyler söyleniyor.

    3. İkinci el piyasası çok iyi, minimum zararla kolayca satılabiliyor.


    En önemli etken 1. madde. TR'de eski kasası çok az satılan Volvo S60 bile 1.6T + Powershift ve 1.6D + Powershift sununca satışları birden arttı. Eski kasa S60 ile yeni kasa S60 satışlarını kıyaslayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 14 Mart 2013; 8:59:56 >
  • 1-Tok kapı sesi
    2-Marka algısı
    3-2. el
  • 1. Otomobilden hiç anlamıyorsam mahalle baskısı nedeniyle gidip alırım.

    2. Tamamen dertsiz, tasasız bir hayatım var ise hayatımı azıcık hareketlendirmek ve renklendirmek için arıza çıkarma ihtimali çok yüksek olan DSG şanzımanlı aracı alırım.

    3. Cebimde çöpe atılacak fazladan param varsa gidip VW alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Almadığıma göre nedenlerini yazayım.

    1- f/p oranı düşük. (Dizel otm)

    2- 3-6 ay arası sıra

    3- eksik donanım.

    +1 Yoksa araçlar öyle falsolu araçlar değil, ayrıca ikinci el efsanesi vardır forumda, değerini kaybetmez denir ama bilinmez ki zaten alırken muadiline göre bi ton fark para verilerek alınır o vw; alırken pahalı olduğu için, ikinci el satarkende pahalı satılır, ama bu yaklaşım ikinci elde değer kaybetmez yaklaşımıdır
  • Jetonlu oyuncak arabalar gibi araba tasarlamıyor.
    Muhafazakar çizgileri ile ergen forum ahalisine hitap etmiyor olabilir, bu araçların neden tutulduğunu anlamakta zaafiyet geçiriyor da olabilirler.
    Ama VAG bu işi biliyor,
    Çünkü 35+ bu çizgileri seviyor.
    Zaten para da onlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Almadığıma göre nedenlerini yazayım.

    1- f/p oranı düşük. (Dizel otm)

    2- 3-6 ay arası sıra

    3- eksik donanım.

    peki bu fiyatlarda donanım olarak tatmin edici hangi markalar var ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan Baybars

    quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    Çok Merak Ediyorum ;

    Volkswageni Tercih Etmenizin 3 Nedenini Açıklar mısınız ? Piyasada bir volkswagen sevdası almış başını gidiyor. Şahsen ben o kadar iç tasarımını beğenmiyorum. ( dış tasarımı güzel )

    Gerçekten bu araçların tutulmasının yada sizin voswageni tercih etmenizin en önemli 3 nedenini açıklar mısınız ?

    . Yani bu araçlarda güvenlik mi üst düzey ? ( bir ford opel toyotaya göre )
    . Yoksa servis ücretlerimi daha uygun yada parçası mı rahat bulunuyor ?
    . Yakıtı mı az yakıyor ?


    NOT : Gerçekten merak ettiğim için soruyorum abilerim. Son açtığım 2 konudan da 4 5 marka hakkında bilgi almak istediğimide anlayabilirsiniz. Yani boşa açılmış bir konu değil fikir edinme amaçlı.

    Sorunun sıralamasına göre cevaplıyoruım.

    VW tasarımlarını gayet hoş buluyorum. Güzel tasarımlar ve kaliteli araçlar.

    1- Bu araçlarda güvenlik belirli standardın üzerinde.

    2- Servis ücretleri Chevrolet Aveodan bile daha ucuz.

    3-Yakıtı TSI benzinli ve TDI dizel motorlar olmak üzere hem uzun ömürlü ve sağlam hemde oldukça ekonomik.


    -Burası Türkiye. Bizler araçlara 20-30 bin TL lik ötv fark ödüyoruz devlet sağolsun. Eee hal böyle oluncada aracın satış aşamasında verdiğimiz paranın en az düzeyde düşmesini isteriz. Kim ister aldığı arabanın ertesi güne yarı fiyatına satılmasını ? Kimse istemez. VW bu konuda kullanıcısının yüzünü güldüren bir markadır.


    VW, ülkemizdeki kalite sıralamasında Mercedes, BMW, Audi'den sonra 4. sıradaki araçtır. Bunun tartışma konusu bile olması saçmalıktan öte bir şey değildir. Fiat Linea gibi B sınıfı bir aracın bile 50 bin TL fiyatına itiraz etmeyen milletin Jetta gibi beğenilen, tutulan ve belirli standartların üzerindeki bir araca 60-65 bin TL vermek abes karşılanıyor.

    Ben hep söylüyorum 1971 den 2003 e kadar bu ülkede kuş serisi araçlar satıldı. Bu millette bu peynir tenekesi araçlara bindi ve halen binmeye devam ediyor. Özal dönemiyle birlikte millet araba nedir öğrenmeye başladı ama bu kuş serisi tofaş zihniyetinden bir türlü kurtulamadı. 2002 de tofaş Fiat bu ülkede doğan SLX üretirken, VW Audi ve bilimum alman markalarının 1970 li modellerinde otomatik arka cam perlerleri Abs, airbag, hidrolik direksiyon, klima ve bir çok özellik standartlaşmıştı bile.

    Yine aynı Şekilde Corollaya 64 bin TL veren zihniyet Jetta 65 bin TL fiyat etiketi koyduğunda. AAAAAAAAAAAAAA diye şaşırıyor. Toyota dediğin eski japon toyota değil artık. Kapısını tuttuğunda bile kalite ve güven hissini kullanıcısına yansıtamayan bir araç. Kaldıki eski toyotaların sorunsuzluğu şimdikilerinde asla ve asla yok.

    Geçelim toyota Avensise adam 100.000 (yüz bin tl) fiyat isterken normal oluyor. Ama Passat CC 55 bin £ fiyat çektiğinde AAAAAAAAAAAAAA diye karşı çıkılıyor.


    Son sözüm VW Türkiyede dediğim gibi kalite sıralamasında 4. araçtır. Altında farklı araç markasına binip geriden gazel atanlar ise sadece gazeli attıklarıyla kalırlar. VW tüm modelleri ve kalitesiyle Türk halkının gönlünde ve garajında yer edinmiş ve benimde çoooook ama çooook sevdiğim bir markadır. O kadar




    Avensis konusunda 100.000 tl vereceğime o fiyata passat yada mondeo alıırım daha iyi yani benim fikrimce öyle.




  • Bu konuyla ilgili gerçekten bir tez konusu olmalı..

    Ufaktan bir analiz yapabilirim...

    Yalnız bu yazıda, ironiler ve bazen abartılı ifadeler kullanabilirim, alınganlık yapmayalım..

    Mesele "Alman" kelimesinde düğümleniyor.. Yıllar önce çalışmaya giden nesil orada her türlü aşağılama ve hakarete de maruz kalarak en ağır şartlarda işçi olarak çalıştılar.. (Pek çok alamancı akrabası olan biri olarak yazıyorum...) Geçen yıllar içinde çalışmalarının karşılığını o zaman ki Türkiye şartlarına göre fazla fazla aldıklarını düşündüklerinden köle-efendi (!!!) ilişkisi gittikçe perçinlendi. Giderek işçilerimiz efendilerine koşulsuz, anlamsız ve sorgusuz bir bağlılık geliştirdiler.. Bu bağlılık o dereceye ulaştı ki, Alman'ın yolu başka, çikolatası başka, bisküisi başka, şampuanı başka, patatesi başka, hele, hele de arabası bambaşkaydı...

    Bu durumun ikinci aşamasına geçildi. Alamancılar Türkiye'ye her gelişlerinde yukarıda saydığım, sayamadığım herşeyi o meşhur "tomofil" lerine doldurup getirmeye başladılar. ve bizler burada yaşayan zavallılar (!) gelen Alaman mallarına hayretle, hayranlıkla ve gelecek yılda gelir mi acaba diye özlemle baktık.. Gelen yiyecekler gıdım gıdım yendi, şampuanlar banyoların en özel köşelerinde sadece arada bir kullanmak üzere saklandı.. ve bir neslin bu kavramlar neredeyse genlerine kadar işlendi...

    Gelelim arabalara; Alamancılarımız elbetteki memlekete dönüşlerinde mutlaka bir otomobil alarak dönmeliydiler.. İlk zamanlar bununla ilgili tek hedef mercedes'di... İlla bir mercedes alınmalı ve memlekete onun şanı şerefi ile dönülmeli idi.. Varsın alamanyada kölelik (!) yapsın, tuvalet temizlesin, yaşlı almanlara baksın, amaaaa memleketinde o mercedesle ağa olsun, paşa olsun, kral olsun... Hedef buydu.. O yüzden her alamancı kendine hedef olarak mercedesi koydu.. Ve bizim otomobil genetiğimize işte şu kavram o zamanlar işlendi "Arabalar ikiye ayrılır, mercedes ve diğerleri..." Ama, elbetteki mercedesin bu ünü hakedecek bir otomobil olduğunu herkes kabul edebilir, amaa iş zamanla biraz değişti.. Şöyle ki, alamancılarımız zaman geçtikçe tek meselenin bir mercedes almak olmadığını, hayatın binbir türlü hali içinde başka da ihtiyaçların olacağını anladılar.. varını yoğunu bir arabaya vermek, daha sonra da onun bakımı, yedek parçası, arızası gibi almanya da ateş pahası olan masraflarıyla uğraşmak biraz zorlamaya başlayıncaaaaaaa işte konuya geldik... Volkswagen.... girdi hayatımıza..

    O da bir almandı, o da her türlü övgüyü hakediyordu.. Öyle de oldu, ilk vw ile gelen alamancılara "aaaa mercedes alamadın mı... bu ne be..." diyenlere öyle karşılıklar verilmeliydi ki bu lafı söylediğine pişman olmalıydı.. Bu sefer mercedese düzülen tüm övgüler vw'ye sıralanmaya başladı.. O da kaliteliydi, o da dayanıklıydı, o da "galıplı" ydı, o da "gemikli"ydi... O da alaman malıydı kardeşim yetmiyormuydu zaten bu... Yıllarca bu konuda cahilller bilgilendirildi, akrabalar ikna edildi, vw'nin de en az mercedes kadar prestijli olduğu 80'lerin başında ve ortalarında anadolunun halkına çiçek aşısı gibi aşılandı.. Artık itiraz edenler "arabadan anlamaz, ulaşamadığına pislik atan, kıskanç...." olmayı haketmişlerdi... veeeee bizler şu anda forumda bu konuyu tartışan 3. belki de 4. nesil....

    HAtırlayın geçmişte bu anlattıklarıma ne kadarınız şahit oldunuz... Ne kadarınız bu alaman malı propagandasına maruz kaldınız.. Biz çaresiz bir neslin, en azından kendi psikolojisini düzgün tutmak adına kendine inandırdığı kavramların kurbanı olmuş nesilllerin devamıyız arkadaşlar.

    Günümüze gelelim... VW sahibi arkadaşlar alınmasınlar... genelleme yapmadan söylüyorum... Şu da herkesin dikkatini çekmiştir, nerede kendisiyle barışık olmayan, özgüven eksikliği yaşayan kişi varsa koşa koşa VW alır. Dediğim gibi bu bir genelleme değil, ama bir düşünün, kafanızdan geçirin söylediğimi anlayacaksınız.. VW alanların çoğu böyledir demiyorum elbette, bu tür kişiler hep VW alma peşindedir diyorum.. VW'nin yaygın müşteri kitlesi içinde bu kişiler saklanabiliyorlar rahatlıkla.. Aradaki fark anlaşılmıştır umarım... Bu da psikolojik etkileri olan bir genetik faktör olabilir, incelenmeli...

    Almanya da bile japonlar yıllarca yılın otomobili seçilir, bizdeki fanatiklere laf anlatamazsın, biz de yere göğe sığmayan passatın, arabanın harman olduğu ABD'de esamesi bile okunmaz, anlatamazsın, parasını saçacak yer bulamayan araplar toyotadan başka araba almaz, bizdekilere gene anlatamazsın... "Kapının sesi tok" kardeşim.... yetmez mi...

    Burada bir psikoloji daha var birkaç arkadaş dile getirmiş.. Bizim memlekette geçerli olan 4S yasası (SS & SS).. Tarih boyu Japonlardan biz ancak dostluk, vefa, mütevazilik gördüğümüzden onların yaptıkları "Kaat gibi galitesiz araba, sacına basınca çöküyo.. " oluyor, fanatik almanlar daha geçen gün 7 tane çocuğu yaktılar diri diri, "kapı sesi tok kardeşim.. galıplı, gemikli araba..." deyip başımızın tacı oluyor... Kavramları karıştırmıyorum, bizdeki algıyı söylüyorum.. Günümüzde dayanıklılık, güvenilirlik demek EuroNCAP demektir, kapının kapanırken çıkarttığı ses değildir.

    Şimdilik bu kadar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reason -- 14 Mart 2013; 9:49:00 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.