Şimdi Ara

Volkswagen, yeni fabrika için Türkiye'yi seçti!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
3.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Dünya genelinde Skoda satışlarının artması ve bazı Volkswagen modellerinin bundan böyle Skoda fabrikalarında üretilecek olması Çek üreticiyi yeni üretim tesisi arayışına soktu. Bu duruma el atan Volkswagen Grubu’nun yeni fabrika için Türkiye ve Bulgaristan’ı radarına aldığını siz değerli okurlarımıza duyurmuştuk. Yeni gelen haberler Alman üreticinin tercihini ülkemizden yana yaptığını ortaya koyuyor.
     

    İlk etapta Skoda ve Seat modelleri üretilecek 

    Alman otomobil gazetesi Automobilwoche’nin haberine göre, Volkswagen Grubu’nun Türkiye’de açacağı fabrikada ilk etapta Skoda ve Seat modelleri üretilecek. 2022 yılında faaliyete geçmesi beklenen fabrikada yaklaşık 5 bin kişiye istihdam sağlanacak. Üretim bandından inen ilk modellerin Skoda Karoq ve Seat Ateca olacağı söyleniyor.

     
     

    Söz konusu iki model Volkswagen Grubu markalarından Skoda’nın Kvasiny tesisinde üretiliyor. Kvasiny’deki üretimin Türkiye’ye kaydırılmasının ardından Alman markanın kendi evindeki Emden ve Hannover fabrikalarını elektrikli modellere ayıracağı ve Passat’ın üretimini Kvasiny’e çekeceği belirtiliyor.

     



  • Türkiye'de bu habere sevinmeyecek kişi 'zehirlenmiştir' bana göre. Yıllardır Volkswagen Group'un Türkiye'de bir fabrikası olmadığından bahsedilir ve bundan dolayı şirket yerilirdi. 2022'de bu durumun değişeceği, ülkemizde istihdam sağlanacağı haberi geliyor ama biz yine sevinmiyoruz, veya üzüntümüz sevincimizin önüne geçiyor herhalde. Evet bu şirketin bir Türk şirketi olmadığına ve benzer bir üretimin Türk şirketlerince yapılmadığına üzülelim tamam da o konu ayrı.

    Amerika Çin'de üretim yapan yerli markalarının üretimini kendi içerisine çekmek isterken, Volkswagen Group'un Türkiye'de üretim yapmasını istemeyecek kişi, sadece şirketin bünyesindeki markaların ait olduğu ülkelerden olmalı bence(Almanya, İspanya, Çek Cumhuriyeti, İngiltere vs.)

    Üretim hacminin 100 birim olduğu bir yerde(iş gücü gereksinimi) 1000 tane işçi olduğunu düşünürseniz, bu kişilerin sadece 100 tanesi çalışır, gerisi boşta kalır. Fakat boşta kalan kişi her zaman o 100 işçinin arasına girmek ister, ve bu durum işçiler arasında rekabeti oluşturur. Sonucunda da işçinin değeri azalır. Ama siz üretim hacmini 100 birim arttırırsanız, boşta kalan işçi sayısı ve işçiler arasındaki rekabet azalır, dolayısıyla işçinin değeri artar.

    2022'de olacak olan şey de budur.

    Diğer konular hakkındaki eleştirilerimize ve yaptırımlarımıza daha uygun mecralarda devam edebiliriz.
  • 2022ye kadar üretim maliyetleri daha da düşer diye hesaplamışlardır.

  • Skoda istiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • süper bir haber inşallah gerçekleşir

  • Güzel olmuş hem mühendis te calisir hem calisan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Açar tabi. Euro kaç para. Kıçı kırık bulgaristan bile avrupa bölgesi, Türkiyede şartlar çok daha kolay, köleler daha fazla, maaşlar yerlerde. Ben olsam bende Türkiyede açardım.

  • Passat'ı buraya çekseler daha iyiymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 250 euroya beleş işci. Başka nereyi şeçecekti ? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -RAMMSTEIN- -- 10 Aralık 2018; 14:31:57 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ''Türkiye, otomotivde Avrupa'nın en yerli pazarlarından biri'' ( http://forum.donanimhaber.com/notification_redirect.asp?m=135513952&type=20 ) Başlıklı habere yazdığım yorumun gerçekleştiğini acı ve üzüntü ile görüyorum. Buna sevinebilen var ise; ''Allah, aklını işletmeyen toplumların üzerine pisliği bırakır'' ayetinin ne kadar gerçek olduğu bir kez daha kanıtlanmış oluyor!

    Buna sevinmek şuna sevinmek ile eşittir bence: "Charlie'nin Melekleri" filminin bazı bölümleri Fas'ta çekilecekmiş. Ancak, Fas yerine Türkiye'ye karar kılmışlar. Düşünün bir Fas'ın dünyadaki yerini... Şimdi düşünün Dünyanın GISKANGIĞI, Galaksi ve hatta evren Leader'ine sahip İP İLERİ DEMOHRASİYE SAHAP, ÖSKÜR bir ÜLKEYİ düşürdükleri duruma bak. HÜLAOOOOooooooooooğğğğğğ

  • Bulgaristandaki iscinin bile altinda TR de is gucu. bu boyle 5 sene gidecek.

    Bulgaristanda en dusuk maas tamam 250 euro da ... 1000 euro alti alan muhendis yok buyuk sehirlerde.

    kotu olmus. bulgaristanda olmasini dilerdim. adamlar komunizmden sonra dogrultamadilar bellerini... hirsiz cok ulkelerinde. bir tane general getirdiler o da en son "hirsizlikla mucadele icin gizli bir ekip kurulsun" tasarisini red etmisti.
  • Yaşasın ucuz iş gücü demişlerdir

  • Onlara göre ucuz işçi falan ama en azından işsiz insanlara ekmek kapısı olacak. Sonuçta asgari ücret altı maaş vermeyecek. Sanki diğer yerlerde durum farklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0537 -- 10 Aralık 2018; 14:38:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -RAMMSTEIN- kullanıcısına yanıt
    2000 euro maaş vermek nerde 250 euro nerde vayyy be.. fabrikanın kurulmasıyla övünenler olacaktır şimdir.

  • Son dakikada şapkadan bulgaristan çıkar gibime geliyor.
  • Türkiye'de bu habere sevinmeyecek kişi 'zehirlenmiştir' bana göre. Yıllardır Volkswagen Group'un Türkiye'de bir fabrikası olmadığından bahsedilir ve bundan dolayı şirket yerilirdi. 2022'de bu durumun değişeceği, ülkemizde istihdam sağlanacağı haberi geliyor ama biz yine sevinmiyoruz, veya üzüntümüz sevincimizin önüne geçiyor herhalde. Evet bu şirketin bir Türk şirketi olmadığına ve benzer bir üretimin Türk şirketlerince yapılmadığına üzülelim tamam da o konu ayrı.

    Amerika Çin'de üretim yapan yerli markalarının üretimini kendi içerisine çekmek isterken, Volkswagen Group'un Türkiye'de üretim yapmasını istemeyecek kişi, sadece şirketin bünyesindeki markaların ait olduğu ülkelerden olmalı bence(Almanya, İspanya, Çek Cumhuriyeti, İngiltere vs.)

    Üretim hacminin 100 birim olduğu bir yerde(iş gücü gereksinimi) 1000 tane işçi olduğunu düşünürseniz, bu kişilerin sadece 100 tanesi çalışır, gerisi boşta kalır. Fakat boşta kalan kişi her zaman o 100 işçinin arasına girmek ister, ve bu durum işçiler arasında rekabeti oluşturur. Sonucunda da işçinin değeri azalır. Ama siz üretim hacmini 100 birim arttırırsanız, boşta kalan işçi sayısı ve işçiler arasındaki rekabet azalır, dolayısıyla işçinin değeri artar.

    2022'de olacak olan şey de budur.

    Diğer konular hakkındaki eleştirilerimize ve yaptırımlarımıza daha uygun mecralarda devam edebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÇİN ASGARİ ÜCRET 400 $
    TÜRKİYE ASGARİ 301 $
    ben olsam bende türkiyeyi seçerdim :))

  • Ülkemizde istihdam sağlanacak ve başka markalara ön ayak olacak, buna neden sevinmeyecekmişiz ?

  • İşin ekonomik kısmını bir tarafa bırakacak olursak istihdam yönünden avantaj ama ekonomik kısma gelecek olacak Türkiye’miz artık ucuz işçi arz ediyor büyük firmalar için fabrika kurmak çocuk oyuncağı önemli olan içinde ezeceği piyonları bulmak sağolsun bizdede hakkını aramayan piyon zibil gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu başımızdaki partiyi zerre sevmem ama bu ülkenin muhalefet tarafınıda anlamıyorum otomobil genelde konulara bakarım şu tarz yorumları görürüm; ''VW fabrika açmıyor gidip s.lak gibi alıyorsunuz Hyundai, Toyota ve Honda Türkiye'de üretiliyor onlardan alın.'' tarzı. Sonra adamlar gelir fabrika açma kararı alır bu seferde bizi köleleştiriliyorlar 200 euro ya beleş işçi çalıştıracaklar vb. laflar edersiniz. 5000 işçi evine ekmek getirecek, mühendislerine iş kolu açılacak diye düşünüp sevinmiyorsunuz sonrada ülkede 5 milyon işsiz var diyede ağlıyorsunuz. Bu ülkede iki tarafıda sevmek çok zor...



    Edit: Acele yazmış bulunduğum bu yazıyı düzelttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6B5A59FD1 -- 10 Aralık 2018; 22:42:39 >
  • Son zamanlarda gördüğüm en güzel yorum.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.