Şimdi Ara

Volkswagen Tiguan 2016 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
1.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • cenktun34 kullanıcısına yanıt
    2000 motorda dizel 240 hp ve benzin 280 hp var, herkes önyargılı yaklaştığı için bilmiyor bu motorları herhalde.
    1.4 motorda 160hp ye kadar çıkmış.
    1.6 dizeller sıkıntılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ml_csd_ds

    Edeceği fiyat 60-70 bin. Türkiyede 150 bin olur bu araç.

    ege'nin 70 olduğu yerde 60-70 eder tiguan haa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Araba yeni diye çıkıyor içine bakıyorsun, direksiyon, vites topuzu, butonlar %90 aksam halihazırda olan golf passat gibi araçlardan alınma. Ben 2016 model yeni kasa bir araç alıyorsam içinin de değişik yeni olmasını beklerim. 5 sene önce piyasaya çıkmış aracın içiyle aynı olacaksa ne manası var yeni diye almanın? İşte vw bu yüzden sıkıcı. 2016 arabasının içiyle 2010 arabasının içi aynı. Hondaya bak mesela güncel civic ile 2016 civic tamamen farklı. İnsana bir heyecan geliyor. Peugeot'ya bakıyorsun önceki 308 ile yenisi tamamen farklı araçlar. Yeni bir araç aldığını düşündürüyor, iç mekanı keşfediyorsun. Bu aynı iç mekan halihazırdaki modelden direksiyon alma vs olayları baydı beni vw'de, aşırı sıkıcı.

    önceki golf'le yeni golf'ün direksiyonu aynı mı? tüm markalar önce bir modelini yeniliyor, sırayla diğerlerini de yeniliyor aynı tarzda. pejo da farklı birşey yapmıyor. yeni 208 de aynen 308'in küçük bir yavrusu olacaktır. eskisinde de öyle yaptılar. tiguan'ın şanssızlığı en son yenilenen model olması. golf 2013'de yenilendi, tiguan'a anca sıra geldi.

    model yenilerken çok radikal değişiklik yapmadıkları doğru. civic'in bir ruhu yok. her modeli bambaşka. yolda görsem tanıyamıycam. çok değiştiriyorlar da kalitesi artıyor mu? o aynı, bak o değişmiyor işte, vasat kalite.




  • R line haricinde tasarım olarak daha iyi rakipleri var. Şuanda en iyi tasarım Tucson' da. Segmentine göre çok kaslı ve heybetli duruyor. R line alacak param olursa alırım ama R line alamıyorsam Tiguan almam. Aracın kalitesinden ergonomisinden kesinlikle şüphem yok. Bakalım mayısta 1.4 tsi ve 2.0 tdi geliyor ülkemize. Sanırım 1.6 tdi haziranda gelecek. Ama 1.6 tdi da ilk etapta dsg gelmeyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen ix35ten pahalı olacak.Passat altyapılı gibi görünüyor bu da aracın iihs testlerinden aynı hyundai gibi iyi sonuç almasını sağlayacaktır.
    Peki hangisi?
    Eğer tiguan ix35 fiyatlarından gelirse ki bu zor bir durum,ikisi de pekala tercih edilebilir.Fakat tahminimce 15 20 bin pahalıya gelecek ki hayatta aynı segment araçlara bu fark verilmez.
    Standart versiyon alınacak gibi değil fakat R line gerçekten güzel olmuş.
  • Şu DSG yi bari Tiguana koymasalardı iyiydi..Yap bir güzellik koy klasik tork konvektörlü bir otomatik şanzıman ,almayı düşünelim
  • eskisinden daha güzel olduğu kesin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Eski kasası motor, donanım, sürüş hissi, kullanışlılık ve en baştada tasarım bakımından rakipleriinin gerisindeydi.
    Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi.





    Araba daha gelmemiş birakin gormeyi koltuguna dahi oturmamişsiniz ama sürüş hissi vb konularda akibetini belirliyosunuz valla helal olsun büyük başari

    Volkswagen her modelinde sinifinin lideri ve en başarili araçlari üretiyor. Kim inkar edebilirki ? Polo golf passat caddy transporter caravelle crafter amarok hepsi segmentinde en başarili en çok tercih edilen modeller..Yeni tiguan da öyle olacak ve 1-2 sene sonra bu mesajinizi tekrar hatirlayin ne boş şeyler yazmişim dersiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hoş gözüküyor. Bakalım normal hali nasıl olacak.
  • herşeyi ortaya çıktı da bi tdi dsg fiyatı kaldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Eski kasası motor, donanım, sürüş hissi, kullanışlılık ve en baştada tasarım bakımından rakipleriinin gerisindeydi.
    Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi.





    Araba daha gelmemiş birakin gormeyi koltuguna dahi oturmamişsiniz ama sürüş hissi vb konularda akibetini belirliyosunuz valla helal olsun büyük başari

    Volkswagen her modelinde sinifinin lideri ve en başarili araçlari üretiyor. Kim inkar edebilirki ? Polo golf passat caddy transporter caravelle crafter amarok hepsi segmentinde en başarili en çok tercih edilen modeller..Yeni tiguan da öyle olacak ve 1-2 sene sonra bu mesajinizi tekrar hatirlayin ne boş şeyler yazmişim dersiniz..

    Tipik bir marka fanatiğisiniz heralde.
    Yani; otomobiller hakkında araştırmayan, tarihlerini bilmeyen, okumayan, tüm markalara önyargılı, bindiği aracı dünyanın en iyisi zanneden,... kullanıcılardansınız.
    Yanlış anlamayın sizin gibi düşünenler olmalı bence.
    Sadece bir markaya bağımlı olup, o marka ne üretirse üretsin satın almak kötü bir şey değil. Ruhsal zedelenmeler yaşatabilir bu durum.
    Birde tam tersi tüm markalara aynı mesafede olup, en uygununu seçmekde bunun karşıtı.(ben de böyleyim).Çok rahatım canımın istediği markayı tercih ediyorum.

    İşte bu yüzden;
    Yazdığım mesağı bile anlamamışsınız. Eski kasa Tiguan ı eleştirdim mesajımda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Eski kasası motor, donanım, sürüş hissi, kullanışlılık ve en baştada tasarım bakımından rakipleriinin gerisindeydi.
    Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi.





    Araba daha gelmemiş birakin gormeyi koltuguna dahi oturmamişsiniz ama sürüş hissi vb konularda akibetini belirliyosunuz valla helal olsun büyük başari

    Volkswagen her modelinde sinifinin lideri ve en başarili araçlari üretiyor. Kim inkar edebilirki ? Polo golf passat caddy transporter caravelle crafter amarok hepsi segmentinde en başarili en çok tercih edilen modeller..Yeni tiguan da öyle olacak ve 1-2 sene sonra bu mesajinizi tekrar hatirlayin ne boş şeyler yazmişim dersiniz..

    Tipik bir marka fanatiğisiniz heralde.
    Yani; otomobiller hakkında araştırmayan, tarihlerini bilmeyen, okumayan, tüm markalara önyargılı, bindiği aracı dünyanın en iyisi zanneden,... kullanıcılardansınız.
    Yanlış anlamayın sizin gibi düşünenler olmalı bence.
    Sadece bir markaya bağımlı olup, o marka ne üretirse üretsin satın almak kötü bir şey değil. Ruhsal zedelenmeler yaşatabilir bu durum.
    Birde tam tersi tüm markalara aynı mesafede olup, en uygununu seçmekde bunun karşıtı.(ben de böyleyim).Çok rahatım canımın istediği markayı tercih ediyorum.

    İşte bu yüzden;
    Yazdığım mesağı bile anlamamışsınız. Eski kasa Tiguan ı eleştirdim mesajımda.


    Eski kasasını motor,donanım,sürüş hissi,kullanışlılık olarak eleştirmişsiniz. Sonra yeniside aynı olacak demişsiniz. Bende size soruyorum. Araç daha ortada yok. Gelmemiş,incelememişsiniz,test etmemişsiniz hiçbir veri yok elinizde nasıl aracın akibetini belirleyebiliyorsunuz ? Bumu objektif tüketici anlayışınız ?

    Motor demişsiniz araba 1.4 tsi 125,150 act , 1.6 tdi 120 dsg bir çok seçenekle gelecek. Sürüş hissi MQB platformundaki diğer araçlar gibi tartışmasız iyi olacak (a3,golf,b8 passat vb.) , çünkü aynı platform. Kullanışlılık derken ? tam olarak ne kast etmeye çalıştınız.. Tasarım görecelidir bende eski tiguanın tasarımını hiç beğenmezdim ancak yenisinin tasarımı güzel.. Ufak bir jipcik sonuçta bu ne bekliyorsunuzki.. Neyse Satış adetleri ilerleyen zamanda size gereken cevabı verecek zaten sorun yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Eski kasası motor, donanım, sürüş hissi, kullanışlılık ve en baştada tasarım bakımından rakipleriinin gerisindeydi.
    Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi.





    Araba daha gelmemiş birakin gormeyi koltuguna dahi oturmamişsiniz ama sürüş hissi vb konularda akibetini belirliyosunuz valla helal olsun büyük başari

    Volkswagen her modelinde sinifinin lideri ve en başarili araçlari üretiyor. Kim inkar edebilirki ? Polo golf passat caddy transporter caravelle crafter amarok hepsi segmentinde en başarili en çok tercih edilen modeller..Yeni tiguan da öyle olacak ve 1-2 sene sonra bu mesajinizi tekrar hatirlayin ne boş şeyler yazmişim dersiniz..

    Tipik bir marka fanatiğisiniz heralde.
    Yani; otomobiller hakkında araştırmayan, tarihlerini bilmeyen, okumayan, tüm markalara önyargılı, bindiği aracı dünyanın en iyisi zanneden,... kullanıcılardansınız.
    Yanlış anlamayın sizin gibi düşünenler olmalı bence.
    Sadece bir markaya bağımlı olup, o marka ne üretirse üretsin satın almak kötü bir şey değil. Ruhsal zedelenmeler yaşatabilir bu durum.
    Birde tam tersi tüm markalara aynı mesafede olup, en uygununu seçmekde bunun karşıtı.(ben de böyleyim).Çok rahatım canımın istediği markayı tercih ediyorum.

    İşte bu yüzden;
    Yazdığım mesağı bile anlamamışsınız. Eski kasa Tiguan ı eleştirdim mesajımda.


    Eski kasasını motor,donanım,sürüş hissi,kullanışlılık olarak eleştirmişsiniz. Sonra yeniside aynı olacak yok. Gelmemiş,incelememişsiniz,test etmemişsiniz demişsiniz. Bende size soruyorum. Araç daha ortada hiçbir veri yok elinizde nasıl aracın akibetini belirleyebiliyorsunuz ? Bumu objektif tüketici anlayışınız ?

    Motor demişsiniz araba 1.4 tsi 125,150 act , 1.6 tdi 120 dsg bir çok seçenekle gelecek. Sürüş hissi MQB platformundaki diğer araçlar gibi tartışmasız iyi olacak (a3,golf,b8 passat vb.) , çünkü aynı platform. Kullanışlılık derken ? tam olarak ne kast etmeye çalıştınız.. Tasarım görecelidir bende eski tiguanın tasarımını hiç beğenmezdim ancak yenisinin tasarımı güzel.. Ufak bir jipcik sonuçta bu ne bekliyorsunuzki.. Neyse Satış adetleri ilerleyen zamanda size gereken cevabı verecek zaten sorun yok

    Mesajımdada belirttiğim gibi marka fanatikliği insanın psikolojisini bozabiliyor.
    Eski kasayı eleştirdim evet ama yeniside aynı demedim.
    Dediğim şey aynen alıntılıyorum
    "Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi." "gibi" kelimesine dikkat lütfen.

    Evet VW'nin tüm modelleri ülkemizde sınıfının liderleri arasında.Hepsi kendi segmentlerinde satışlarda ilk 3 te. Ne çıkarırsa satıyor.
    Sadece Tiguan bunu başaramadı.
    Geçen senenin sınıf lideri ile kıyaslarsak;
    2015 yılında Türkiye'de Qasqai 17 bin araç sattı, Tiguan ise 5 bin civarında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Eski kasası motor, donanım, sürüş hissi, kullanışlılık ve en baştada tasarım bakımından rakipleriinin gerisindeydi.
    Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi.





    Araba daha gelmemiş birakin gormeyi koltuguna dahi oturmamişsiniz ama sürüş hissi vb konularda akibetini belirliyosunuz valla helal olsun büyük başari

    Volkswagen her modelinde sinifinin lideri ve en başarili araçlari üretiyor. Kim inkar edebilirki ? Polo golf passat caddy transporter caravelle crafter amarok hepsi segmentinde en başarili en çok tercih edilen modeller..Yeni tiguan da öyle olacak ve 1-2 sene sonra bu mesajinizi tekrar hatirlayin ne boş şeyler yazmişim dersiniz..

    Tipik bir marka fanatiğisiniz heralde.
    Yani; otomobiller hakkında araştırmayan, tarihlerini bilmeyen, okumayan, tüm markalara önyargılı, bindiği aracı dünyanın en iyisi zanneden,... kullanıcılardansınız.
    Yanlış anlamayın sizin gibi düşünenler olmalı bence.
    Sadece bir markaya bağımlı olup, o marka ne üretirse üretsin satın almak kötü bir şey değil. Ruhsal zedelenmeler yaşatabilir bu durum.
    Birde tam tersi tüm markalara aynı mesafede olup, en uygununu seçmekde bunun karşıtı.(ben de böyleyim).Çok rahatım canımın istediği markayı tercih ediyorum.

    İşte bu yüzden;
    Yazdığım mesağı bile anlamamışsınız. Eski kasa Tiguan ı eleştirdim mesajımda.


    Eski kasasını motor,donanım,sürüş hissi,kullanışlılık olarak eleştirmişsiniz. Sonra yeniside aynı olacak yok. Gelmemiş,incelememişsiniz,test etmemişsiniz demişsiniz. Bende size soruyorum. Araç daha ortada hiçbir veri yok elinizde nasıl aracın akibetini belirleyebiliyorsunuz ? Bumu objektif tüketici anlayışınız ?

    Motor demişsiniz araba 1.4 tsi 125,150 act , 1.6 tdi 120 dsg bir çok seçenekle gelecek. Sürüş hissi MQB platformundaki diğer araçlar gibi tartışmasız iyi olacak (a3,golf,b8 passat vb.) , çünkü aynı platform. Kullanışlılık derken ? tam olarak ne kast etmeye çalıştınız.. Tasarım görecelidir bende eski tiguanın tasarımını hiç beğenmezdim ancak yenisinin tasarımı güzel.. Ufak bir jipcik sonuçta bu ne bekliyorsunuzki.. Neyse Satış adetleri ilerleyen zamanda size gereken cevabı verecek zaten sorun yok

    Mesajımdada belirttiğim gibi marka fanatikliği insanın psikolojisini bozabiliyor.
    Eski kasayı eleştirdim evet ama yeniside aynı demedim.
    Dediğim şey aynen alıntılıyorum
    "Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi." "gibi" kelimesine dikkat lütfen.

    Evet VW'nin tüm modelleri ülkemizde sınıfının liderleri arasında.Hepsi kendi segmentlerinde satışlarda ilk 3 te. Ne çıkarırsa satıyor.
    Sadece Tiguan bunu başaramadı.
    Geçen senenin sınıf lideri ile kıyaslarsak;
    2015 yılında Türkiye'de Qasqai 17 bin araç sattı, Tiguan ise 5 bin civarında.

    Marka fanatikliğiyle ilgisi yok..

    Düzelteyim ülkemizde sınıf lideri değil dünyada sınıf lideri.. Her modeli dünyada en çok tercih edilen otomobiller arasında.

    Tiguan çok eskidi, ayrıca düşük hacimli dizeli yok. 1.4 tsi 160 lık olanıda deli yakıyor.. Dizel Sadece 2.0tdi olarak geliyordu. Qashqai 1.5 ve 1.6 motor seçeneklerine sahip ayrıca daha yeni bir araç çok daha fazla satması normal..

    Yeni Tiguan geldiğinde Qashqai yi sileceğine eminim. Seneye unutmazsam mesajınızı alıntılarım..




  • Highline donanım artı 27 tane ekstra paketle tabi güzel görünür.

    Düz comfortline donanımı gördün mü acaba :) Çin pazarı için üretilmiş VW'ler gibi duruyor.

    VW altyapı ve mekaniğe gereken önemi vermiyor. "Diğerleri harika mı?" dersen değil tabiki de, ama VW'nin lider olduğunu söylediğin için insan diğerlerinden farklı olmasını bekliyor haliyle.

    Karalamak için değil sırf bilgi edinmek için malum Passat forumunu inceledim geçen. Gerçekten 2 yılını doldurmamış bir otomobil için gereğinden fazla sıkıntı mevcut. Karalama amacım olsa her biri için burada ayrı konu açardım. Sadece bilgi edindim.

    Ki sınıfında tercih edilecek iki otomobilin Passat ve Insignia olduğunu düşünüyorum. Ön yargım falan da yok.

    VW umarım haberlerde bahsi geçen üç markayı elden çıkarır. Yoksa mali sorunları yüzünden yeni modellerde iyice özensiz olacak. Vitrin yine güzel olur ama araçların altyapısı ve mekanik aksamları da en az o kadar önemli.

    Fiyattan bağımsız olarak şu an en alınası D segmentinin 1.4 150 ACT düz vites Highline Passat olduğunu düşünüyorum. Tabi fiyat ve varsa otomatik vites şartı işin içine girince çarşı karışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Eski kasası motor, donanım, sürüş hissi, kullanışlılık ve en baştada tasarım bakımından rakipleriinin gerisindeydi.
    Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi.





    Araba daha gelmemiş birakin gormeyi koltuguna dahi oturmamişsiniz ama sürüş hissi vb konularda akibetini belirliyosunuz valla helal olsun büyük başari

    Volkswagen her modelinde sinifinin lideri ve en başarili araçlari üretiyor. Kim inkar edebilirki ? Polo golf passat caddy transporter caravelle crafter amarok hepsi segmentinde en başarili en çok tercih edilen modeller..Yeni tiguan da öyle olacak ve 1-2 sene sonra bu mesajinizi tekrar hatirlayin ne boş şeyler yazmişim dersiniz..

    Tipik bir marka fanatiğisiniz heralde.
    Yani; otomobiller hakkında araştırmayan, tarihlerini bilmeyen, okumayan, tüm markalara önyargılı, bindiği aracı dünyanın en iyisi zanneden,... kullanıcılardansınız.
    Yanlış anlamayın sizin gibi düşünenler olmalı bence.
    Sadece bir markaya bağımlı olup, o marka ne üretirse üretsin satın almak kötü bir şey değil. Ruhsal zedelenmeler yaşatabilir bu durum.
    Birde tam tersi tüm markalara aynı mesafede olup, en uygununu seçmekde bunun karşıtı.(ben de böyleyim).Çok rahatım canımın istediği markayı tercih ediyorum.

    İşte bu yüzden;
    Yazdığım mesağı bile anlamamışsınız. Eski kasa Tiguan ı eleştirdim mesajımda.


    Eski kasasını motor,donanım,sürüş hissi,kullanışlılık olarak eleştirmişsiniz. Sonra yeniside aynı olacak yok. Gelmemiş,incelememişsiniz,test etmemişsiniz demişsiniz. Bende size soruyorum. Araç daha ortada hiçbir veri yok elinizde nasıl aracın akibetini belirleyebiliyorsunuz ? Bumu objektif tüketici anlayışınız ?

    Motor demişsiniz araba 1.4 tsi 125,150 act , 1.6 tdi 120 dsg bir çok seçenekle gelecek. Sürüş hissi MQB platformundaki diğer araçlar gibi tartışmasız iyi olacak (a3,golf,b8 passat vb.) , çünkü aynı platform. Kullanışlılık derken ? tam olarak ne kast etmeye çalıştınız.. Tasarım görecelidir bende eski tiguanın tasarımını hiç beğenmezdim ancak yenisinin tasarımı güzel.. Ufak bir jipcik sonuçta bu ne bekliyorsunuzki.. Neyse Satış adetleri ilerleyen zamanda size gereken cevabı verecek zaten sorun yok

    Mesajımdada belirttiğim gibi marka fanatikliği insanın psikolojisini bozabiliyor.
    Eski kasayı eleştirdim evet ama yeniside aynı demedim.
    Dediğim şey aynen alıntılıyorum
    "Yenisininde akıbeti aynı olacak gibi." "gibi" kelimesine dikkat lütfen.

    Evet VW'nin tüm modelleri ülkemizde sınıfının liderleri arasında.Hepsi kendi segmentlerinde satışlarda ilk 3 te. Ne çıkarırsa satıyor.
    Sadece Tiguan bunu başaramadı.
    Geçen senenin sınıf lideri ile kıyaslarsak;
    2015 yılında Türkiye'de Qasqai 17 bin araç sattı, Tiguan ise 5 bin civarında.

    Marka fanatikliğiyle ilgisi yok..

    Düzelteyim ülkemizde sınıf lideri değil dünyada en çok tercih edilen otomobiller arasında.dünyada sınıf lideri.. Her modeli

    Tiguan çok eskidi, ayrıca düşük hacimli dizeli yok. 1.4 tsi 160 lık olanıda deli yakıyor.. Dizel Sadece 2.0tdi olarak geliyordu. Qashqai 1.5 ve 1.6 motor seçeneklerine sahip ayrıca daha yeni bir araç çok daha fazla satması normal..

    Yeni Tiguan geldiğinde Qashqai yi sileceğine eminim. Seneye unutmazsam mesajınızı alıntılarım..

    "Türkiye değil tüm Dünyada lider " diyerek yine fanatiklik yapıyorsunuz.
    Dediğimede geldiniz. Eleştirilerimden biride motor çeşitleriyle ilgiliydi. Sizde eleştrimişsiniz.
    Benim gibi tasarımıda eleştirmişsiniz buda güzel.
    Peki bu aracın nesi iyi? Motor yok, tasarım sıradan, donanım yetersiz....

    Bu arada " Das Auto" sloganını artık Vw kullanmıyor. Sizde profilinizden kaldırın bence.




  • Ferit denen adamın sattığı bir araç için kavga etmeye değmez beyler...
  • Tam 10 yıl önceki Golf aracımla aynı olan klima kontrol düğmeleri haricinde iç mekanı beğendim. Tabii bir de çıplak gözle bakmak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    Bu mesajini okuyan vag grubu derin uzuntuye girip hemen iflasini verdi

    önce yediği pisliği temizlesinler
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.