Şimdi Ara

Volkswagen tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
1.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatabilir
    Volkswagen, 87 yıllık tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatmayı değerlendiriyor. Şirket, Çin'deki elektrikli araç üreticilerinin artan rekabeti karşısında maliyetleri derinlemesine azaltmayı hedefliyor. Volkswagen, yaptığı açıklamada şirketi “geleceğe hazırlamak” amacıyla artık ülkedeki fabrikaların kapatılmasını göz ardı edemeyeceği uyarısında bulundu.



    Volkswagen köklerinden sallanıyor



    Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Volkswagen, Almanya'da fabrika kapatma ihtimalini göz ardı edemeyeceğini açıkladı. Şirket, 1994'ten beri yürürlükte olan iş güvencesi anlaşmasını sona erdirme planlarını da gündemine almış durumda. Volkswagen Group CEO’su Oliver Blume, “Avrupa otomotiv endüstrisi çok zorlu ve ciddi bir durumda. Ekonomik ortam daha da sertleşti ve yeni rakipler Avrupa pazarına giriyor. Özellikle Almanya bir üretim merkezi olarak rekabet gücü açısından daha da gerilere düşüyor.” dedi.



    Ayrıca Bkz.Geely, 11.250 dolarlık elektrikli otomobilini tanıttı: Geome Xingyuan



    Geçen yılın sonlarında başlatılan 10 milyar Euro'luk maliyet düşürme çabalarına girişen Volkswagen, Çin’de de pazar payı kaybediyor. 2023'ün ilk yarısında Çin'e yapılan teslimatlar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7 oranında düştü. Bu durum, şirketin Çin'deki yerel elektrikli araç markaları -özellikle BYD- karşısında zemin kaybetmesiyle daha da kötüleşiyor. Bu durum Avrupa'daki işleri için de giderek artan bir tehdit oluşturuyor.



    Oliver Blume, bir süre önce ana planlarının maliyet düşürme olduğunu, gerekli tüm organizasyonel adımları attıklarını söyledi ve ekledi; “Artık mesele maliyetler, maliyetler ve maliyetler.”



    Geniş çaplı maliyet azaltımları ufukta



    Volkswagen tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatabilir
    Volkswagen’in maliyet düşürme planları, şirketin denetim kurulunda neredeyse yarı yarıya temsil edilen işçi temsilcilerinden ciddi bir dirençle karşılaşacak. Almanya'nın en güçlü sendikalarından biri olan IG Metall, şirketin başarısızlıklarının yönetim hatalarından kaynaklandığını belirtti ve işçileri korumak için mücadele edeceklerini vurguladı. IG Metall baş müzakerecisi Thorsten Groeger, “Bugün yönetim kurulu Volkswagen'in temellerini sarsan, istihdamı ve lokasyonları büyük ölçüde tehdit eden sorumsuz bir plan sundu. Bu yaklaşım sadece dar görüşlü değil aynı zamanda son derece tehlikeli - Volkswagen'in kalbini yok etme riski taşıyor...” dedi.



    En son kazanç raporuna göre Volkswagen, 295.000'i Almanya'da olmak üzere dünya çapında yaklaşık 683.000 işçi çalıştırıyor. Volkswagen binek araçlarının CEO'su Thomas Schaefer, şirketin Almanya'yı bir iş yeri olarak desteklemeye kararlı olduğunu belirtti ve markayı sürdürülebilir bir şekilde yeniden yapılandırmak için işçi temsilcileriyle acilen görüşmelere başlayacaklarını duyurdu. Volkswagen, “Durum son derece gergin ve basit maliyet düşürücü önlemlerle çözülemez” dedi.



    Çinli üreticileri Avrupalı otomotiv devlerini sadece maliyet avantajıyla baskı altına almıyor. Volkswagen ve diğer pek çok Avrupalı üretici sadece maliyetler değil otonom teknolojiler gibi çağın önemli yazılım atılımlarında da baskı altında. 




    Kaynak:https://edition.cnn.com/2024/09/02/investing/volkswagen-factory-closure-germany/index.html







  • Burnu bi karış havada, yıllardır bizi sömürdü bi fabrikası yok, doğuyu sömür batıda semir.. servisi desen insana insan muamelesi yapmaz, hizmet yok denecek kadar az, batıda bi sorun olsa araç değiştirir bizim araç sahiplerini süründürür, geç bile kalmış, dsg arızası turbo arızası desen ağlayan ağlayana, servis ücretleri astronomik.. say say bitmez..

    Almanların herhangi bir konuda mutsuz olması bizim için mutluluk kaynağıdır.


    Bu adamlar Türkiye'de mültecileri desteklesin diye sözde gazetecilere milyonlar akıtıyor. Onedio gibi envai çeşit siteyi çeşitlilik güzeldir diye fonluyor.


    Sokaklarında 1 tane köpek yokken burada sokak köpekleri halkı parçalamaya devam etsin diye sözde dernekleri de fonluyorlar.


    Nerede bir PKK'lı var arkasında duruyorlar. Sonra da Türkiye'de kuduz var mülteciler sebebiyle güvensiz vakalar arttı turistler dikkat etsin diye bildiri yayımlıyorlar. Bu adamlar ağır Türk düşmanıdır evime yöreme bunların diş fırçasıdır diş macunudur temizlik malzemesidir yapı malzemesidir sokmuyorum. Bosch almam Arçelik alırım Colgate almam İngiliz malı Sensodyn alırım ya da Evyap'ın diş macunlarını alırım en azından yerli olsun diye. Bu almanlara 1 kuruş yok.

    10 yıl çin pazarında...


    bizde 2 yıl 60.000km :)

    +1 yıl garanti satarlar genelde sıfır alım sırasında max 3 yıl garanti alırsın farkını vererek...


    DSG arızlandığında ise senden 40-50bin ₺ alırlar 150bin ₺'lik masraftan kurtardık derler...

    benzer olan konu turbo içindir... yedek parça ve sarf malzeme fiyatları o kadar astrnomiktir ki...


    ahhh az ödedik, iyi niyetten bizi affettileri gibi olumlu bir algı oluştururlar...


    otomobil kapitalist düzenin 1 numaralı oyuncağı...

    düzenli eskitmeyi geçtim...düzensiz arızaları ile ocağa incir ağacı dikmesi üzere kurgunlamış maliyetli bir kolaylaştırıcı...

  • Çindeki pazar payının ww etkilemesi şaşırdım dığrusu
  • Burnu bi karış havada, yıllardır bizi sömürdü bi fabrikası yok, doğuyu sömür batıda semir.. servisi desen insana insan muamelesi yapmaz, hizmet yok denecek kadar az, batıda bi sorun olsa araç değiştirir bizim araç sahiplerini süründürür, geç bile kalmış, dsg arızası turbo arızası desen ağlayan ağlayana, servis ücretleri astronomik.. say say bitmez..
  • Ben anlamıyorum almanyadaki fabrikanın aynısını veya daha iyisini çinde yapabilecek mi gerçekten? Bu işler bu kadar hızlı mı yürüyor? Değer mi ki buna?
  • uras0034 U kullanıcısına yanıt
    yanlis bilmiyorsam en cok arac sattiklari pazar orasi.
  • Kim neden alıyor bu markayı anlamıyorum.
  • Çinliler talip olur.
  • winuae kullanıcısına yanıt
    Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen, DSG şanzıman yurt dışında 5 yıl garanti altındayken burada 2 yıl sanırım.
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    5 yıldan da fazlaydı garantisi.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    10 yıl çin pazarında...


    bizde 2 yıl 60.000km :)

    +1 yıl garanti satarlar genelde sıfır alım sırasında max 3 yıl garanti alırsın farkını vererek...


    DSG arızlandığında ise senden 40-50bin ₺ alırlar 150bin ₺'lik masraftan kurtardık derler...

    benzer olan konu turbo içindir... yedek parça ve sarf malzeme fiyatları o kadar astrnomiktir ki...


    ahhh az ödedik, iyi niyetten bizi affettileri gibi olumlu bir algı oluştururlar...


    otomobil kapitalist düzenin 1 numaralı oyuncağı...

    düzenli eskitmeyi geçtim...düzensiz arızaları ile ocağa incir ağacı dikmesi üzere kurgunlamış maliyetli bir kolaylaştırıcı...

  • VW'nin Çin pazarındaki araç satışı serbest düşüş pozisyonunda, Çin'de elektriklilerin satışı artmasına rağmen VW ısrarla elektriklileri arka plana atıyorlar, oysa pazarda satış hacmi elektriklilere doğru kayıyor satışların düşmesi normal.

    Buna önlem olarak ısrarla maliyetleri azaltıcı önlemler almayı düşünmeleri ibretlik bir vaka olarak kayda geçilebilir.

    Yakın'da AB'nin de üreticiyi korumalıyız adı altında kanada vari bir blokaja girişeceğini düşünüyorum. :))
  • uras0034 U kullanıcısına yanıt
    Çin büyüttü volkswagen i zaten. Çin in yerel arabası gibi bişeydi. Araştır bak bi hocam.
  • 2025'e gireceğiz hala B segmentinde doğru dürüst elektrikli araçları yok. Tabi tutunamaz.
  • Almanların herhangi bir konuda mutsuz olması bizim için mutluluk kaynağıdır.


    Bu adamlar Türkiye'de mültecileri desteklesin diye sözde gazetecilere milyonlar akıtıyor. Onedio gibi envai çeşit siteyi çeşitlilik güzeldir diye fonluyor.


    Sokaklarında 1 tane köpek yokken burada sokak köpekleri halkı parçalamaya devam etsin diye sözde dernekleri de fonluyorlar.


    Nerede bir PKK'lı var arkasında duruyorlar. Sonra da Türkiye'de kuduz var mülteciler sebebiyle güvensiz vakalar arttı turistler dikkat etsin diye bildiri yayımlıyorlar. Bu adamlar ağır Türk düşmanıdır evime yöreme bunların diş fırçasıdır diş macunudur temizlik malzemesidir yapı malzemesidir sokmuyorum. Bosch almam Arçelik alırım Colgate almam İngiliz malı Sensodyn alırım ya da Evyap'ın diş macunlarını alırım en azından yerli olsun diye. Bu almanlara 1 kuruş yok.

  • 11 yıl ,emisyonda yazılımla yıllarca hile yapan bir grup vw,1 milyar euro ceza kesmiş alman yargısı,utanc verici

    gel görki bu millet ove ove bitiremiyor dsg kazığına binen pek havalı tr de.

    elektrikli araclarada eli hiç gitmez bunların.neden acaba!
  • Numenorian Man kullanıcısına yanıt

    Ingiliz iyi mi? Adamlar senin ülkeni isgal ettiler

  • Headlong Into Carnage kullanıcısına yanıt
    Orası öyle ona bakarsak hiçbi batı malı kullanamayız ülkeyi bölüştüler 1. Dünya savaşında. Bendeki Alman haterlığı başka
  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    BMW Çin'de en son 3 tane fabrika kurmuştu.
    Tabi Çin'de tek başlarına fabrika açamıyorlar, ortaklık şart.
  • Mümkün değil, söz konusu bile olamaz. Bir alman markası, o kadar devlet desteği, o kadar istihdam varken ben kapatıyorum ucuz ülkede iş çalıştırmak için öyle mi? Yok öyle bir dünya. Yani vw'nin kendisinin bile haberi yoktur bu söyleminin.

  • Bu haberin üstüne Nokia cıları alalım sahneye :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.