Şimdi Ara

Volkswagen, MEB platformunun menzilini 700 kilometreye çıkarmayı hedefliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen, MEB platformunun menzilini 700 kilometreye çıkarmayı hedefliyor



    Alman otomotiv devi Volkswagen, elektrikli araçlarının altyapısını oluşturan MEB platformu için bir takım yenilikler planlıyor. Sürüş menzilinin 700 kilometreye kadar uzatılması da bu yenilikler arasında.



    Volkswagen, sadece elektrikli araçlar için kullanılan MEB platformunu 2015 yılında geliştirmeye başladı. Söz konusu platformu kullanan ilk model olarak da 2020 yılında ID.3 ortaya çıktı. Ardından farklı pazarlar için tasarlanan ID.4, ID.5, ID.6 ve ID.Buzz modelleriyle bu sayı beşe çıkarıldı. Söz konusu modeller WLTP'ye göre karma kullanımda en fazla 549 kilometreye kadar menzil sunuyor.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen Grubu'nun elektrikli araç teslimatları ilk çeyrekte %65 arttı



    Şirketin planlarından biri yukarıda belirttiğimiz gibi bu menzili 700 kilometreye kadar çıkarmak. MEB platformu üzerine geliştirilen, 2025'e kadar piyasaya sürülmesi planlanan iki yeni model var: ID Life ve Aero B. ID Life, piyasaya sürüldüğünde ailenin giriş seviyesini oluşturacak kompakt bir model olacağı için bu menzille gelmesi zor görünüyor. Öte yandan, Aero B olarak anılan büyük modelde 700 kilometreye kadar menzil görmemiz daha olası.



    Volkswagen, MEB platformunun menzilini 700 kilometreye çıkarmayı hedefliyor



    MEB platformuyla ilgili planlardan biri de şarj hızının yükseltilmesi. Volkswagen, bu platform üzerine yükselen modellerin 200 kW'ın üzerinde DC hızlı şarj özelliğine sahip olmasını istiyor. Mevcut modellerde, örneğin Volkswagen ID.5'te 135 kW'a kadar şarj hızı destekleniyor. Yani bu durumda şarj hızının neredeyse iki katına çıkarılacağını söylemek mümkün.



    Bir diğer konu da performans. Paylaşılan görselde, dört tekerlekten çekiş yani çift elektrik motoru ile donatılan araçlarda 0-100 km/s hızlanma süresinin 5.5 saniye civarına çekilmesi planlanıyor. Mevcut modeller arasında ID.4 GTX, toplamda 295 beygir güç sunan iki elektrik motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 6.2 saniyede tamamlıyor. Bu noktada 5.5 saniye civarına erişmek için toplam gücün 350 beygir civarına yükseltilmesini bekleyebiliriz.



    Volkswagen'in MEB platformunu Skoda, Seat ve Audi modelleri de dahil olmak üzere toplamda 9 model kullanıyor. Volkswagen Grubu yılın ilk çeyreğinde toplam 99.100 adet elektrikli araç teslimatı gerçekleştirdi.




    Kaynak:https://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2022/04/2022.04.12_UBS%20Paris%20Electric%20Car%20Day%20Dr.%20Bagschik.pdf







  • 700 km - 800 km arası menzil standartlaştığında zaten piyasada elektrikli araçlar oturur, içten yanmalılar da hızlıca değil ama yavaş yavaş uğurlanmaya başlar. bu işin oluru bu; 700+ km menzil ve bir de standart biçimde 50+ kw/s ac charge. %90 kullanıcı için dert tasa bırakmaz. bataryalar oraya gelecektir. nissan leaf mainstream ilk model olarak çıktığında 100 km menzili vardı, optimum şartlarda. 10 sene geçti. 500+' ya geldik. ar-ge misliyle hızlandı. yarış var. 700 km. civarının standartlaşması sandığımızdan hızlı gelecek gibi duruyor.


    AR-GE / ÜR-GE departmanları da ısı yönetimi için biraz fazla mesai ile yorulacak ama tüm dünyada - tüm şehirlerde herkese yeter sayıda süper-hızlı DC şarj istasyonu ağı filan çok kolay değil. Tesla buna California' da yetişemiyorsa zaten sonuç da belli gibi. Evet evde her akşam şarj ederiz falan filan da işte evde şarj edemediğinizde ortada kalmak da işten değil + her şehir yapılaşması buna uygun değil -bknz. İstanbul-.


    Astronomik sayılarla, minimum 50'şer araç kapasiteli süper hızlı DC istasyonlarını milyonlarca araca yeter şekilde her yere diyelim ki çok zengin ülkesiniz ve kurdunuz; şebeke, peak-tüketim nasıl etkilenecek ... nüfusa göre bölseniz coğrafi olarak yayılmayacak; coğrafi bölseniz nüfusa yetmeyecek; her yere yeter şekilde yapsanız çoğunluğu atıl kalacak, aşırı bir masraf. nihayetinde de gerek var mı?


    700+ km bence "Sweet spot" dedikleri nokta bu dönüşümde ve biraz daha hızlı AC şarj ile de araçların yayılımı misliyle; daha da hızlanacaktır. ihtiyacım yok bana 400 yetiyor diyene de biraz daha uygun fiyatla aynı modelleri satarlar zaten, acımazlar. kimse üzülmesin.  

  • Aşağı yukarı 10 yıl önce falan kapak görselindeki arabanın sarı değil de su yeşili versiyonunu kardeşime biri hediye etmişti. Yılların tasarımı ama hala daha çok iyi ve eskimeyen bir konsept tasarımı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manesnuc -- 16 Nisan 2022; 4:56:19 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 700 km - 800 km arası menzil standartlaştığında zaten piyasada elektrikli araçlar oturur, içten yanmalılar da hızlıca değil ama yavaş yavaş uğurlanmaya başlar. bu işin oluru bu; 700+ km menzil ve bir de standart biçimde 50+ kw/s ac charge. %90 kullanıcı için dert tasa bırakmaz. bataryalar oraya gelecektir. nissan leaf mainstream ilk model olarak çıktığında 100 km menzili vardı, optimum şartlarda. 10 sene geçti. 500+' ya geldik. ar-ge misliyle hızlandı. yarış var. 700 km. civarının standartlaşması sandığımızdan hızlı gelecek gibi duruyor.


    AR-GE / ÜR-GE departmanları da ısı yönetimi için biraz fazla mesai ile yorulacak ama tüm dünyada - tüm şehirlerde herkese yeter sayıda süper-hızlı DC şarj istasyonu ağı filan çok kolay değil. Tesla buna California' da yetişemiyorsa zaten sonuç da belli gibi. Evet evde her akşam şarj ederiz falan filan da işte evde şarj edemediğinizde ortada kalmak da işten değil + her şehir yapılaşması buna uygun değil -bknz. İstanbul-.


    Astronomik sayılarla, minimum 50'şer araç kapasiteli süper hızlı DC istasyonlarını milyonlarca araca yeter şekilde her yere diyelim ki çok zengin ülkesiniz ve kurdunuz; şebeke, peak-tüketim nasıl etkilenecek ... nüfusa göre bölseniz coğrafi olarak yayılmayacak; coğrafi bölseniz nüfusa yetmeyecek; her yere yeter şekilde yapsanız çoğunluğu atıl kalacak, aşırı bir masraf. nihayetinde de gerek var mı?


    700+ km bence "Sweet spot" dedikleri nokta bu dönüşümde ve biraz daha hızlı AC şarj ile de araçların yayılımı misliyle; daha da hızlanacaktır. ihtiyacım yok bana 400 yetiyor diyene de biraz daha uygun fiyatla aynı modelleri satarlar zaten, acımazlar. kimse üzülmesin. Volkswagen, MEB platformunun menzilini 700 kilometreye çıkarmayı hedefliyor 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 16 Nisan 2022; 3:57:9 >




  • ilk adımlar için iyi hedef. bence düz 1000 km sonraki hedefleri olmalı, böylece kayıp kaçakları çıkardığımızda ortalama 750 km gerçek menzilli araçlar ortaya çıkmış olacak tıpkı içten yanmalıların tek depo ortalama menzili gibi

  • Önümüzdeki yıllarda şarj istasyonu işine girmek gerek. Sürücü isterse aracı bırakacak. Ücretine mukabil evlere servis yapılacak. Araç dolunca servisle evden sürücü alınacak. İsterse şarj süresince mekanda zaman geçirebilecek. Böylelikle araç başı boş kalmadan şarj edilebilecek. Yoksa sokaklarda başı boş şarj işi sıkıntılı. Kablosu dünyanın parası. Bir yolunu bulur, keser alırlar. Hurda fiyatına satarlar.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.