Şimdi Ara

Volkswagen kararını verdi: Fabrikayı Türkiye'ye kuruyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
251
Cevap
0
Favori
21.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ulkede guzel birsey oluncq bundqn rahatsizlik duyqn piskopqtlar niye var abi anlamiyorum ya adam bu habere rahatsizmi olmus. yoksa pesimist bi piskopqtmi anlamiyorum. ulkede olan herbolayi akpartinin cebini doldurmak icin yapiyomus bakis acisiyla bakanlardan biktim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Belki iyi olabilir kurulduğu yerde iş fırsatları doğar biraz ama ne bileyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angel of the Lord

    Vergiyi w ile yazanı da ilk defa görüyorum.
    Volkswagen'in W'si

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir haber. VW fabrikasının Torbalı' daki eski GM/Opel montaj fabrikası yerine kurulma ihtimali olabilir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel haber bence ama çok önceden belliydi. Doğuş ve içerisindeki kültürden arındırılırsa tekrar Volkswagen için çalışmayı bile düşünebilirim lokasyonuna göre. Öte yandan Doğuş hisselerinin artmasına anlam veremedim. Volkswagen Türkiye'ye fabrika açması durumunda Doğuş ile çalışmayacağını zamanında biz oradayken de söylemişti.

    Bu arada çalışma koşulları ve AB standartları falan diyenler de sanırım konudan biraz uzaklar. Olay büyük oranla yerli yan sanayini gelişmiş olması ve Euro karşısında ucuz kalan işçilik. İşçilik %1 diyen de sabit ve değişken maliyet nedir ayrımı bilmemekten muhtemelen. Değişken maliyet içerisinde işçilik yani hem beyaz yaka hem de mavi yaka ücreti çok ciddi bir yer kaplıyor.

    Yüzde verip sallamayayım biraz somutlaştırmaya çalışayım. 100.000 araç üretecek bir otomobil fabrikası için gereken iş gücünü kabaca 250 beyaz yaka ve 1000 mavi yaka gibi hesaplayabilirsiniz. Beyaz yaka için kişi başına 10000TL brüt ücret ve işçi başına 4000TL brüt ücret koyabilirsiniz. Eski işyerimden bildiğim günümüz kuruyla araç başına 100€ civarına gelecektir 100.000 araç üretim kapasitesi için. Avrupa'da olsan bu meblağ yaklaşık 450€ olacak. Fabrika çıkış maliyeti olarak araç başına 350€ o kadar ciddi bir fark ki 1000€ üzerine kesin olarak çıkar. Tabi tüm bu meblağlar KDV gibi temel vergilerden arındırılmış değerler. Yani sadece üreteceğin ülkeden araç fiaytın o 150.000TL üzerinden 10.000TL oynayabilir.
  • Öyle bir söylenti dolaşıyor ama olmayacak büyük ihtimalle. PSA'nın başka planları var orası için bildiğim.
    Üretim merkezi olarak Manisa civarında ama operasyon merkezi olarak henüz belirli değil gibi bir bilgi var bende.
    Operasyon merkezini de İzmir'e yakın bir yere alırlarsa İstanbul yerine (ki çok zor) herhalde tekrar merhaba derim VW grubuna.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi massacrer -- 12 Temmuz 2019; 13:35:12 >
  • Ya o çok bilmiş sivri zekalılar nerde yok Bulgaristan seçilcek tabi bu sadece bizi kandırmaca falan, asosyal niteliksiz forum kullanıcıları herşeyi iyi biliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lalale kullanıcısına yanıt
    Ya hocam sektörün içinde bulunan biz bile konuyu o kadar yakın takip ederken bu kadar emin konuşamıyoruz. Ama milletimiz gerçekten çok başarılı bilgi sahibi olmadan fikir salmaya. Daha 5 ülke arasında derken Türkiye en güçlü adaydı zaten. Daha önce gelip adamlar yer gezdiler amiyane tabirle.

    Neyse ülkeye bir yatırım daha geldi ona sevinmek lazım.
  • FONTEN LA F kullanıcısına yanıt
    KDW'yi unutmussun hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kesin bilgiyse güzel haber

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar ayıp Almanlar Katar'a hisse satmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dominic_Toretto_

    İşçiye 700 EU nereden çıktı ?

    Asgari ücret 550-560 Leva orada, oradaki kur ile 280-300 EU eder.

    İstihdam açısından güzel olmuş tabi.
    O parayi koy ve kucuk kasabalarda aliyorlar... Yazilimci maaslari bile 2000 eurolardan basliyor... Sofyadaki it ofislerine bak. Sap bile sofyada yazilimini yapiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manisa sanayi bölgesine kurulucak fabrika

  • Bu tarz büyük firmalara kırbaç vuracak kadar cesaretli bir ülke değiliz... Eğer bu şekildeki firmaları ürkütür ve kaçırırsan ülkeden pek çok yatırımcı kaçar sonra ekonomik anlamda tam çöküş başlar...

    Adamlar rahat istedikleri gibi at koştururlar kafanı yorma...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Daha önce bu ülkeden opel kaçmıştı.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Emin ol o zaman memleketin sermayesi yurt dışına kaçıyor, parayı kaçırıyorlar, ülkesini sevmiyor, artık yandaşlar bile güveni kalamadı, Türkiye’de istihdam yapmak yerine vs. vs. diye sesler gelir yapanda pişman olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GR33K

    Baktılar bizimkiler fabrika kurmuyor üretim yapmıyor. Bari biz yapalım da medeniyet üretim katma değer görsün cahiller demişlerdir kesin.

    Fabrika kurulunca epey gezmenizi öneririm o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neden türkiye diğer ülkelere göre daha beleş olduğu içinmi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    ejderhan ne renk olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Darknesia kullanıcısına yanıt
    Neye seviniyorsun arkadaşım? Verdikleri mesajı anlamıyorsun galiba? Anlasana köle olarak görüyorlar Türkiye'yi. Daha ucuza ve daha az şartlarda çalışacak binlerce insan (onların gözüyle makine) olduğunu anlamayıp bir de devam etsin mi diyorsun? Tam tersine dua etmiyor, devam etsin diyor. Vay anasını ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.